جیپ

معرفی کانسپت جدید جیپ Yuntu در نمایشگاه شانگهای

جیپ برای نمایشگاه شانگهای امسال یک کانسپت جدید بنام Yuntu را تدارک دیده است که جدیدترین و بزرگ‌ترین SUV کنونی این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود. این کانسپت که یک SUV شیک و آفرود است، با موفقیت DNA یک جیپ کلاسیک را با رویکردی مربوط به آینده درآمیخته است. این کانسپت در نمای جلوی با جلوپنجرهٔ معروف هفت تیغه، جیپ بودن خود را نشان می‌دهد درحالی‌که در کنار آن چراغ‌های باریک و کشیدهٔ LED قرار گرفته‌اند و سپر بزرگ آن نیز جلب‌توجه می‌کند.

jeep-yuntu-concept-1

در نمای جانبی اما ستون A و خط سقف مشکی‌رنگ به همراه دستگیرهٔ درهای مخفی و روکش‌های پلاستیکی به چشم می‌آیند درحالی‌که در عقب هم مانند جلو چراغ‌های باریکی بکار رفته است. سقف شیشه‌ای پانوراما، درهای خودکشی و رینگ‌های آلیاژی بزرگ نیز از دیگر ویژگی‌های این کانسپت جیپ هستند؛ اما حتی با این نوآوری‌های جدید، این کانسپت همچنان شخصیت آفرودی که در سبد محصولات جیپ وجود دارد را حفظ نموده است.

jeep-yuntu-concept-4

فضای داخلی Yuntu کاملاً متعلق به آینده است که در آن ترکیبی جذاب از استایل پریمیوم و متریال مجلل ارائه شده است. در اینجا سه ردیف صندلی وجود دارد و در وهلهٔ اول بیش از همه تعداد زیاد نمایشگرهای لمسی جلب‌توجه می‌کند که جمعاً یازده عدد هستند. برای قسمت راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی، غربیلک فرمان منحصربه‌فرد و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با تکنولوژی بالا در نظر گرفته شده است درحالی‌که برای سرنشین کناری هم به‌صورت مجزا یک نمایشگر دیگر تعبیه شده است.

jeep-yuntu-concept-2

این در حالی است که سرنشینان ردیف دوم و سوم نیز از دو صفحه‌نمایش بهره‌مند هستند که یکی در پشت‌سری‌ها و دیگری در تکیه‌گاه صندلی‌های جلویی نصب شده است. در کابین این کانسپت همچنین یک کنسول مرکزی شناور، تریم چوبی و پشتی صندلی‌ها به رنگ مشکی براق به چشم می‌خورد. انتظار می‌رود کانسپت Yuntu بر اساس گرند چروکی ساخته شده باشد.

jeep-yuntu-concept-3

فعلاً جیپ جزئیات بیشتری از این کانسپت را اعلام نکرده است اما نشان PHEV روی بدنهٔ آن مشخص می‌کند که این SUV بزرگ سه ردیفه به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز است درحالی‌که جیپ نیز می‌گوید تجربهٔ سفر جدید بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌کند. بدین ترتیب کانسپت Yuntu نخستین خودروی جیپ لقب می‌گیرد که از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند؛ اما نکتهٔ جذاب‌تر اینکه این کانسپت می‌تواند چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی صِرف باشد.

jeep-yuntu-concept-5

ممکن است این کانسپت سه ردیفه از طریق سرمایه‌گذاری مشترک محلی میان فیات و شرکت چینی GAC به تولید برسد هرچند که شاید صرفاً در چین عرضه گردد؛ اما بااین‌وجود این احتمال هم وجود دارد که این خودرو با برند کرایسلر در ایالات‌متحده هم عرضه گردد.

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    زیبایی در عین سادگی ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خوشم میاد جیپ هرچقدر تکنولوژی و ظرافت تو ماشینهاش بکار میبره. اصالت خودش یعنی آفرود را قربانی نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    حیفه در صورت تولید فقط تو چین فروش بره امریکایی ها و سایر کشورها مگه دل ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    طراحیش جالبه اما مثل گرند چروکی ظاهر قدرتمندی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ROHAM

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    از جلو تداعی کننده ولوو و از عقب یاد اوتلندر میندازه منو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا