نسل جدید کِشندهٔ فریت‌لاینر کاسکادیا، پیشرفته‌ترین کِشندهٔ ایالات‌متحده

شرکت کامیون‌سازی فرایت‌لاینر آمریکا از نسل جدید کشندهٔ کلاس 8 خود، کاسکادیا رونمایی کرد. با توجه به اینکه فرایت‌لاینر زیرمجموعهٔ دایملر-بنز است، از تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ آئرودینامیکی و ایمنی شرکت مادر در کاسکادیای جدید استفاده ‌شده و به همین دلیل فرایت‌لاینر کاسکادیا 2017 پیشرفته‌ترین کشندهٔ کلاس هشتی است که در حال حاضر در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد. در نسل جدید کاسکادیا مجموعه‌ای کامل از به‌روزرسانی‌ها انجام‌گرفته که موجب تکامل نسخهٔ فعلی و بهبود بهره‌وری، تکنولوژی‌های اتصالی و ایمنی شده است. همچنین در این نسل امکان سفارش یک موتور بزرگ‌تر هم فراهم ‌شده است.

2017-freightliner-cascadia

اکثر کشنده‌های آمریکایی برخلاف همتایان اروپایی‌شان به‌صورت دماغ‌دار هستند و به همین دلیل از آئرودینامیک بهتری نسبت به کشنده‌های اروپایی برخوردارند. بااین‌حال فرایت‌لاینر نیز بدنهٔ نسل جدید کاسکادیا را جهت بهبود هرچه بیشتر آئرودینامیک به‌طور ماهرانه‌ای طراحی کرده که موجب کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت شده است؛ بنابراین با توجه به تغییرات بدنه و بهبود آئرودینامیک به ادعای فرایت‌لاینر نسل جدید کاسکادیا تا 8 درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد حتی اگر موتورها نسبت به گذشته بدون تغییر باقی بمانند.

2017-freightliner-cascadia5

در این کشنده از یک سیستم پیشرفتهٔ اتصالی بنام دیترویت کانکت استفاده‌شده است که به تجزیه‌وتحلیل ترافیک پرداخته، قابلیت کنترل از راه دور دارد و بر مصرف سوخت و ایمنی کشنده نظارت می‌کند. این سیستم درست مانند ماشین‌های مسابقه بر پارامترهای گوناگون کشنده چون دور موتور و ترمزها برای تعیین چگونگی رانندگی راننده جهت کاهش مصرف سوخت نظارت کرده و این اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این اطلاعات به راننده کمک می‌کند که عملکرد و شیوهٔ رانندگی خود را بهبود بخشد.

2017-freightliner-cascadia2

در کاسکادیا 2017 به‌صورت استاندارد چراغ‌های LED ارائه می‌شود درحالی‌که یک پکیج اختیاری شامل سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار خروج از خط هم برای آن قابل سفارش است. به‌اندازهٔ کافی در رابطه با تکنولوژی‌های بکار رفته در نسل جدید فرایت‌لاینر کاسکادیا صحبت کردیم اما در زیر کاپوت عظیم آن چه خبر است؟ موتورهای این کشندهٔ مدرن آمریکایی ساخت دیترویت دیزل هستند که در رنجی از 12.8 لیتری با 350 اسب بخار قدرت تا 15.6 لیتری با 600 اسب بخار قدرت و 2780 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شوند.

2017-freightliner-cascadia4

برای انتقال نیروی موتورها، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ارائه‌شده است اما اکثر خریداران کاسکادیا، این کشنده را با گیربکس 12 سرعتهٔ اتوماتیک سفارش می‌دهند به همین دلیل این گیربکس در نسل جدید مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است. قسمت بعدی قابل انتخاب در کاسکادیا به نوع و اندازهٔ اتاق آن بازمی‌گردد. اتاق‌های قابل سفارش برای این کشندۀ پیشرفته از یک نمونهٔ Day Cab با فقط دو صندلی آغاز شده و درنهایت به کابین Sleepers با تخت خواب و تجهیزات و کامل ختم می‌شود. بزرگ‌ترین کابین کاسکادیا حتی از بعضی آپارتمان‌های کوچک هم بهتر و مجهزتر است!

2017-freightliner-cascadia3

تولید نسل نخست کشندهٔ کاسکادیا برای اولین بار در سال 2007 آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیش از 412 هزار دستگاه از آن بفروش رفته است؛ بنابراین فرایت‌لاینر کاسکادیا یکی از پرفروش‌ترین کشنده‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود که طیف گستردهٔ مدل‌های مختلف آن 43 درصد از بازار کشنده‌های ایالات‌متحده و کانادا را به خود اختصاص داده‌اند. فروش نسل جدید این کشنده از ژانویهٔ 2017 آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

23 دیدگاه

    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      یادEuro Truck Simulator 2 افتادم هر کی بازی نکرده تمام عمرش بر فناست …………….

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (77 دیدگاه) ,

        سلام ترجیح میدم بازی جدید American Truck Simulator رو بازی کنید چون ماشین های آمریکایی دارد و در کشور آمریکاست .کاملا جدید هستش 5 ماهی هست منتشر شده.

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1267 دیدگاه) ,

          داش ممد گل دم شما گرم که American Truck Simulator رو بازی میکنی

  1. مجید
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    کابین جادار و مدرنی داره و اصلا شبیه کشنده های کلاسیک بازار ایالات متحده مثل ماک و کنورث و پیتربیلت و یا وسترن استار نیست ولی مدل کورنادو این برند هم کامیون خوبیه اما من به شخصه اسطوره قدرت و استحکام یعنی ماک تیتان با قدرت 605 اسب بخار و گشتاور 3000 نیوتن متری رو با آرم گلدن بولداگ و کابین پیناکل رو بیشتر قبول دارم چون قوی ترینه و گیربکس و کشش و دوامش معرکه س!!

    پاسخ
  2. مهرداد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    معرکست ادم ازاینا داشته باشه یه زنم میگیره مندازه جاده برو که برو

    پاسخ
  3. محسن
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اینو دیدم ب شدت عاشق حرفه رانندگی شدم.آمریکا همونطور ک خودش بعنوان ی کشور ابهت داره تولیداتش هم دقیقا این ابهت و قدرت رو تایید میکنن و اصلا گویا سیاستشون همینه…همه چیز پر ابهت!!!!!!!

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    اینکه از خونه من مجهزتره

    پاسخ
  5. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    وای خدای من این چیه دیگه
    بابا پدال دمت گرم بابت این هیولا
    امریکا تو ماشین و کامیون و موتور سیکلت واقعا معرکس
    خیلی زیبا و خوشکله ولی هنوز هم یه امریکایی اصیل با چهره ی کلاسیک
    اما برا من هیچی ماک نمیشه دیونه ماک هستم من به خصوص r600 که بعد 40 سال هنوزم یه گردن گلفت قلدر که خیلی دوستش دارم
    جناب دهقان دم شما گرم فقط از ماک r600 و اینترنشنال 9670 مدل 1988 هم مطلب بذارید

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل بهنام
    بهنام
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    کشنده های امریکا یه ابهت ی دارن که تو هیچ کشنده ی نیست
    کشنده تو امریکا فقط دماغ دار ! از این سر دنیا تا اون سر دنیا با کم ترین خستگی طی میکنن !!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      اتفاقا حسی که کب اوور های امریکایی منتقل میکنن با هیچ چیزی تو دنیا قابل قیاس نیست که متاسفانه الان تو امریکای شمالی مرحوم شدن (قدیمیا هنوز در حال کارن) ولی در استرالیا با قدرت تولید میشن و بسیار هم محبوب هستن
      قدری تو شبکه های اجتماعی بین محافل رانندگان کامیون های امریکای شمالی که بگردین متوجه محبوبیتشون نسبت به دماغدار های میشین !

      پاسخ
  7. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    این شغل آدمهای خودشو میخواد. من خیلی دوست دارم که شرایتشو داشتم و یکی از این ماشینها میخریدم و هر جا که دلم میخواست میرفتم .هم کار میکردم و هم تفریح

    پاسخ
  8. Xman
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    فک کنم اون بنزای قدیم نارنجی تا 20 سال دیگه هم تو ایران باشن.ولی انصافا عجب ماشینیه خودش مثل یه کاروانه.

    پاسخ
  9. محسن
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    طراحی بدنه عااالی
    قدرت فوق العاده
    کابین sleepers لوکس
    از طراحی داشبوردش توقع بیشتری هست.

    پاسخ
  10. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    من هنوز نمی دونم کامیونهای دماغه دار بهتره یا جلو صاف
    در کل با توجه به ولو من جلو صاف رو ترجیح میدم

    پاسخ
  11. آرش
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    می شد من یه امریکایی متولد میشدم بعد راننده کامیون میشدم و تو جاده های بی انتهای اونجا روزی 8 ساعت کاسکادیام رو میروندم و بعدش تو اون کابین عقب لوکسش استراحت میکردم…نه نمیشه

    پاسخ
  12. Ehsan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کاش موتور قوی تری داشت. بالای. 600 اسب و بالای. 3000 گشتاور. من. که فعلا تو کف. ولوو fh750. هم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.