رونمایی اینترنشنال از کامیون‌های جدید سری HX

کمپانی کامیون سازی Navistar International به‌تازگی از جدیدترین کامیون خود یعنی سری HX رونمایی کرده ست. این کامیون که در رده‌ی کلاس 8 دماغ‌دار با ظاهر کلاسیک برای وظایف سنگین و عمرانی ساخته شده، بنابر گفته مدیر اجرایی این شرکت اولین کامیون جدید از سال 2010 می‌باشد.

International HX
International HX

کامیون HX جدید (مخفف Heavy eXtreme) شامل 4 مدل با اکسل‌های set-forward و set-back و همچنین طول کاپوت بلند و متوسط می‌شود. این مدل جایگزین مدل قدیمی‌تر Pay Star خواهد شد.

International HX Tractor Trailer
International HX Tractor Trailer

تروی کلارک مدیرعامل ناویستار دراین‌باره می‌گوید:

رونمایی از سری HX یک فرصت دوباره برای اینترنشنال است که جایگاه خود را در کامیون‌های دماغ‌دار کلاسیک که سابقاً واگذار کرده بود، باز پس گیرد.

International HX
International HX

این کامیون جدید روز دوشنبه ساعت 13:00 به‌وقت اقیانوس آرام در نمایشگاه دنیای بتن در لاس‌وگاس رونمایی شد. (نمایشگاه به‌طور رسمی از سه شنبه آغاز به‌کار کرد)

Three trucks International
Three trucks International

اینترنشنال سفارشات برای 4 مدل این کامیون را از زمان رونمایی دریافت می‌کند و تحویل آن‌ها از بهار آغاز می‌شود. 4 مدل این کامیون عبارت‌اند از:

  1. مدل HX515؛ با طول سپر تا پشت اتاق (BBC) معادل 115 اینچ و اکسل جلوی Set-Forward. کاربردهای اولیه این مدل شامل دامپ تراک، میکسر، جرثقیل و حمل زباله می‌باشد.
  2. مدل HX615؛ با طول BBC معادل 115 اینچ و اکسل جلوی Set-Back. قابل عرضه در قالب کامیون و کشنده که کاربری‌های مشابه به‌علاوه دامپ تراک و پلتفرم‌های عمرانی را بر عهده دارد.
  3. مدل HX520؛ با طول BBC معادل 120 اینچ و اکسل جلوی Set-Forward. به دو صورت کامیون و کشنده با کاربری‌های کشنده فواصل طولانی، دامپ تراک ساخت و ساز و عمرانی و پلتفرم جرثقیل.
  4. مدل HX620؛ با طول BBC معادل 120 اینچ و اکسل جلوی Set-Back. در دو مدل کشنده و کامیون که می‌تواند در کشش بار در فواصل طولانی، حمل‌کننده جرثقیل، دامپ تراک ساخت وساز و عمرانی و همچنین شاسی لخت عرضه شود.

دو مدل HX615 و HX515 با موتورهای N13 ساخت ناویستار تجهیز می‌شوند در حالی که دو مدل دیگر از ISX15 های ساخت کامینز بهره می‌برد. مدیران شرکت تأیید کرده‌اند که تمامی این مدل‌ها برای بیشترین میزان قدرت و دوام، بهره‌وری رانندگی، طراحی ظاهری خشن و بیشتر میزان ساعت کاری بدون نیاز به تعمیر طراحی شده‌اند. معاون ارشد ناویستار در بخش توسعه تولید جهانی، Denny Moony دراین‌باره می‌گوید:

سری HX جدید، ظاهر سلطه‌جویانه، قابلیت‌های راننده محور و همچنین توانایی‌های غیرقابل توقف را ترکیب کرده تا نظر راننده‌های این نوع کامیون را عوض کرده و به خود جلب کند.

International HX mixer
International HX mixer

International HX
International HX

یک کاپوت شیب‌دار دید بسیار خوبی به راننده درون کابین می‌دهد و همچنین چرخش 40 درجه چرخ‌های جلو، مانور پذیری خوبی به آن می‌دهد. این کامیون در زمین‌های تست ناویستار در شمال هند تحت آزمایشهای سخت قرار گرفته و از هم‌اکنون امکان سفارش آن وجود دارد و اولین نسخه‌های آن در ماه آوریل تحویل مشتریان داده خواهند شد.


منبع: truckinginfo

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes

رضا حصیری؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک؛ علاقه‌مند دنیای خودرو ...

12 دیدگاه

  1. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    ماشین گنده بازم اروپا ای کاش فعالیت های VOLVO SCANIA DAF IVECO MERCEDES
    تو ایران زیاد تر بشه من که هیچ کامیونی رو با VOLVO عوض نمیکنم لامصب الکی سرش ننوشته Globetrotter عجیب چیزیه کسایی که روندن میدونن من یه بار به FH 760 اش بود فکر کنم از ترکیه تجهیزات سنگین راه سازی که اونام VOLVO بودن اورده بود لامصب خدایی بود واسه خودش حتی تو تجهیزات راه سازی و اینا هم طرفداراش کم نیستن تو خود ایران طوری که انتحاب بین kumatsu و VOLVO تقریبا سلیقه ای هست

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      ملت لگن امریکایی پرست…. چرا امریکارو همه خدا میدونن؟ چی داره که مثلا اروپایی ها ندارن؟ هرچیم که تا حالا به ایران داده جر لگن چیزی نبوده اخ اینا خودشون انقدر تعصب بیجا ندارن که یه عده از ما به وسایلاشون داریم

      پاسخ
  2. یوسف
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    ایول بالاخره پدال اخبار ماشین سنگینم گذاشت
    لطفا بیشتر اخبار ماشینای سنگین و اتوبوس بذارین
    جاش تو پدال واقعا خالیه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    از شرکت های تولید کننده ماشین سنگین فقط ماک رو دوس دارم

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (805 دیدگاه) ,

    هرچیزی به بار مربوط میشه آمریکا توش پیشتازه
    تراک f150
    کامیون و کشنده سلطان mack
    هنوز برای سنگییییین ترین بارها مثل موشک ها و که از 90 چرخ استفاده میکنن هنوز هم از ماک R600 استفاده میشه که 40 سال سن داره و هنوز هم از بقیه بهتر عمل میکنه.
    تصور کنین جدیداش چیه!!!!!
    خداییش دقت کردین؟ تمام بارهای سنگین رو میدن به ماک.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      چون تنها وسیله موجود اون هست ولی تو اروپا همچین ماشین هایی حتی جدیدشون جایگاهی نداره استاندار الایندگی و تکنولوژی ماک در حد اروپا نیس طرف DAF XF EURO 5 رو 6 ماه بود میروند انگشتشو کرد اگزوزش هیچ دوده ای نبود اینجام اگه بیان اون مدل اروپایی ها و قیمت معقولی داشته باشن جایگزبین میشن ولی فعلا که قدرتمندترین کامیون FH500 هست که اونم واسه اینکار ساخته نشده

      پاسخ
  5. اميم
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    نمای داخلیش یه خرده زیادی کلاسیکه !! این طور که معلومه فک نکنم تغییر زیادی داخلش داده باشن

    پاسخ
  6. ali a.j.g
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    تشکر از آقای حصیری

    لطفا مطالبی درباره کامیونها و وانتهای رت راد در پدال بزارید

    پاسخ
  7. احسان(احسان)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    مدلای قدیمی اینترنشنال هنوز بعد از 50 سال تو ایران باهاش بار سنگین جابه جا میکنن.کلا در زمینه ساخت ماشین های سنگین heavy duty مشتری این کامیون ها محصولات شرکت های امریکایی رو میپرستن.قدرت بالا و اصطهلاک کم و تعمیرات ارزان قیمت نسبت به رقیباشون از امتیاز بالای این کامیون هاس

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    هر جاش رو نگاه می کنی، سنگینی به چشم میاد. فقط ساخته شده برای سنگین کاری.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    رضای عزیز با تشکر از این مقاله.
    جای کامیون توی سایت خالی بود که اینم خوب شد نوشتی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.