خودروهای سنگینولوو

مشخصات ولوو FH16

کشنده جدید شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و راحتی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه کامیون هایی  است که تا به حال جاده ها به خود دیده اند. موتور جدید D16E/D16C، با گشتاور و توان فوق العاده، FH16 را به استاد بخش حمل ونقل سنگین بدل ساخته است.

FH16

* موتور دیزلی ۱۶.۱ لیتری
* ۵۴۰، ۵۸۰ یا ۶۶۰ اسب بخار
* ۵۵۰ یا ۶۱۰ اسب بخار
* با گشتاور به ترتیب ۲۵۰۰، ۲۶۰۰، ۲۸۰۰ یا ۳۱۰۰ نیوتن متر
* اتاق ثابت یا کشنده
* ۳ کابین متفاوت، انواع مختلف کابین

وزن کل:
تا ۱۰۰ تن
کابین دارای جای خواب
کابین دارای جای خواب، محل راحتی برای اقامت شبانه یک یا دو نفر است و فضای زیادی برای نگهداری وسایل دارد.

اقامت شبانه:
* تختخواب های سفری راحت برای دو نفر، یک تختخواب سفری پایین (۱۶×۲۰۰×۷۰ سانتی متر) و یک تختخواب سفری بالا (۸×۱۹۰×۶۰ سانتی متر)
* تختخواب بالا در یک نوع راحت (۸×۱۹۰×۷۰ سانتی متر) نیز موجود است

volvo-FH16

اتاق کار/مجموعه اتاقک ناهارخوری:
* کابین های Globetrotter را می توان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق کار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع کرد

Globetrotter XL
کابین Globetrotter XL با ارتفاع زیاد و فضای بیشتر، آسایش بیشتری را فراهم می سازد. جای زیاد برای نگهداری وسایل، به علاوه وجود فضای بیشتر در بالای سر، حرکت در کابین را آسان می کند و دو نفر به راحتی می توانند در آن بخوابند.

محل نگهداری وسایل:
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم و چهار جای رادیو در بالای شیشه جلو که یکی از آنها برای تاخوگراف در نظر گرفته شده است
* کمد بزرگ با محفظه های بازشونده به جلو و جا برای یخچال یا اجاق مایکروویو روی دیواره عقب
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم زیر تختخواب سفری که دو محفظه بیرونی آنها از بیرون قابل دسترسی است


مجموعه اداری:
* کابین های Globetrotter XL را می توان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق کار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع کرد

تعلیق بادی
سیستم Volvo ECS (تعلیق دارای کنترل الکترونیکی) آسایش فوق العاده ای برای شما فراهم ساخته و از محموله شما محافظت می کند. این سیستم، به طور خودکار خود را تنظیم می کند تا کامیون در یک ارتفاع ثابت باقی بماند و بارهایی را که به طور یکنواخت توزیع نشده اند، جبران کند.

کنترل دستی ارتفاع، تنظیم ارتفاع سکوی بار را برای تناسب با ارتفاع سکوی تخلیه و بارگیری، آسان تر می کند. حتی می توان این سیستم را برای سکوهای بارگیری با ارتفاع های مختلف برنامه ریزی کرد.

ECS در دو نوع موجود است: تعلیق بادی همه جانبه برای همه چرخ های کامیون و تعلیق بادی فقط-عقب برای سیستم تعلیق عقب.

فنرهای تخت (فنرهای شمشی)
فنرهای تخت نوع پارابولیک یا نوع متعارف را می توان روی Volvo FH16 نصب کرد. فنرهای تخت متعارف برخی اوقات برای دستیابی به ثبات مناسب و هنگامی که وزن زیاد اکسل مورد انتظار است، در کامیون های مخصوص ساخت و ساز به کار می روند. از فنرهای تخت پارابولیک اغلب در تعلیق های اکسل جلو استفاده می شود و می توان آنها را با تعلیق عقب بادی، پارابولیک یا متعارف ترکیب کرد.

موتور
Volvo D16

* موتور D16E؛ ۵۴۰، ۵۸۰ یا ۶۶۰ اسب بخار
* موتور D16C، ۵۵۰ یا ۶۱۰ اسب بخار
* با SCR (دودگیر انتخابی)، موتور با معیارهای Euro 4 مطابقت پیدا می کند
* ترمز موتور Volvo+ به عنوان گزینه قابل انتخاب
* با گشتاور به ترتیب ۲۶۰۰، ۲۸۰۰ یا ۳۱۰۰ نیوتن متر
* ۹۰% گشتاور در عرض ۲ ثانیه موجود است
* تهویه کارتر بسته انتخابی

ترسیم مجدد نقشه
D16E/D16C، یک موتور دیزلی ردیفی نوع تزریق مستقیم ۱۶ لیتری با شش سیلندر است. این موتور دارای یک سرسیلندر تکی، میل بادامک بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و ان‍‍ژکتورهای واحد دارای کنترل الکترونیکی است. مکانیسم زمان بندی در عقب موتور قرار گرفته است. همانطور که در Volvo رایج است، D16E/D16C، توربوشارژ شده و دارای خنک کننده میانی است. نسبت تراکم D16E، ۱۷.۳:۱ است. نسبت تراکم D16C، ۱۸:۰۱ است.

منبع: سایت ولوو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام اینجانب لیسانس مدیریت بازرگانی دارم .عاشق رانندگی هستم الانم مشغول به کار با نیسان هستم.ولی فکروذکرم اف هاش 16 هستش هرکی داره چرخش براش بچرخه برای ما هم دعا کنه بخریم .یاحق

    موافقم 30
    مخالفم 2
  2. میثم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دوست دارم یه اف اچ 750 داشت باشم امید وارم هرکی هر آرزوی داره بهش برسه
    در مورد سایت شما هم بگم من عاشق سایت شما هستم بای

    موافقم 26
    مخالفم 2
  3. Skaker

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلامfh500عالیه و حرف نداره متشکرم از اطلاعاتی که ارایه می دهید.دست شما در نکنه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. حسن

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من راننده یک اف اچ ۱۶ هستم میخواست بدونم وقتی سیستم کروز فعاله(گاز قفله) وبه سینه کش میرسیم چگونه باید دنده را کم کنیم .اگه با همان دنده برم رو ماشین فشار نمیاد؟ چون بی صحاب کم نمیاره خودش گاز میدو میره.ممنون میشم اگه کسی میدونه به منم بگه.

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. مصطفی

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام فشار زمانی میاد که دیگه موتور جای گاز خوردن نداشته باشه یعنی هرچه قدر گاز بش بدی فقط پدال پایین بره ولی کشش موتور فرقی نکنه این یعنی فشار.شما چون گیربکس ای شیفته میتونی تو سربالایی بیاری رو منو ال(دستی) و خودت با فشار دادن گاز اینو حس کنی که فشار هست یا نیست اینو بدون که جای گاز خوردن واسه ماشینت نگه دار با این کار فشار بش نمیاد

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. ﻓﺮﻫﺎﺩ ﺭﺿﺎﻳﻲ

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ﺳﻼﻡ. ﻛﻮﺭﺱ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻩ ﻭﻟﻲ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻛﺎﺭ اﻳﻨﻜﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﺭﻭ ﺑﻴﺎﺭﻱ ﺭﻭﻱ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﻱ و ﺑﺎ ﺩﻛﻤﻪ ﺑﻐﻞ ﻣﻌﻜﻮﺳﺎ ت ﺭﻭ. ﺭﻭﻱ ﺩﻭﺭ ﻣﺘﻮﺭ 12 ﻳﺎ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻋﻮﺽ ﻛﻨﻲ ﻛﻪ ﻓﻮﻝ ﮔﺎﺯ ﺑﺮﻩ ﺑﺎﻻ و ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺷﺎﺭﮊ ﺑﻪ ﻣﺘﻮﺭ ﻛﻤﻚ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﻣﻴﻜﻨﻪ

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. mosayeb fh

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فک نکنم تا حالا fh سوار شده باشی…
      لطفا در مورد لیپک مطالعه کن

      موافقم 4
      مخالفم 4
    4. سعید

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه اصلا نیازی نیست شما کاری انجام بدین خود سیستم کارشو درست انجام میده و حتی از خطاهای انسانی جلوگیری میکنه

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. آرین

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولوو FH 16 فکر نکنم موتور ۶۶۰ اسب بخار باشه ، یه برنامه دیدم تو تلویزیون در مورد کامیون های ولوو بود ، میگفت که این کامیون ۷۵۰ اسب بخار قدرت داره .

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      اون تاپ ترین مدلشه عزیز کامیون ها واسه اینکه نیاز های مختلف رو جواب بدن طیف گسترده ای از انجین و گیربکس و تعلیق و کابین دارن و. قابلیت شخصی سازی گسترده ای دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا