کامیون جدید MAN با عملکرد بالا

گل سرسبد محصولات MAN، اکنون یک کامیون و کشنده جدید سری D38 TGX است. کامیونی با عملکرد بالا که برای به چالش کشیدن سخت‌ترین عملیات حمل‌ونقل بار طراحی شده است.

MAN TGX D38
MAN TGX D38

موتور و نیرومحرکه جدید این سری، از یک پیشرانه شش سیلندر دیزلی 15.2 لیتری با استاندارد یورو 6 شکل گرفته که به تازگی توسعه داده شده است. این موتور در سه نسخه با توان‌های 520، 560 و 640 اسب بخار ارائه می‌شود. هدف MAN تولید موتورهایی با قابلیت اطمینان بالا و در عین حال با بهره‌وری مناسب و مصرف سوخت کم بوده است.

MAN TGX D38
MAN TGX D38

استفاده از توربوشارژر دومرحله‌ای باعث می‌شود تا اوج گشتاور از دور 930 دور بر دقیقه در دسترس باشد. بنابراین چه در مدل‌های با محور کوتاه و چه مدل‌های با محور بلند، کشش در بالاترین سطح حتی در سرعت‌های پایین برقرار خواهد بود. گشتاور قابل‌توجه این خودرو باعث می‌شود در مسیرهای طولانی و بارهای سنگین، کارآمدی آن حفظ گردد. حداکثر گشتاور مدل 520 اسبی به 2500 نیوتن‌متر می‌رسد. در حالی که مدل 560 اسبی، 2700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی گشتاور موتور سوم با توان 640 اسب بخار به 3000 نیوتن‌متر می‌رسد.

در نسل جدید کامیون‌های MAN از ویژگی‌های بروزی چون کروز کنترل تطبیقی، ناوبری ماهواره‌ای با نقشه‌های 3D، سیستم بهینه‌سازی مصرف سوخت در مسیرهای شیب‌دار، ترمز اضطراری EBA، رادار پیشگیری از برخورد از جلو، برنامه الکترونیکی ثبات و پایداری ESP و تجهیزاتی ازاین‌دست برخوردار است.

[jwplayer mediaid=”86148″]
کابینهای مختلفی در مدل‌های XL، XXL و XLX با طیف گسترده‌ای از اکسل‌های قابل انتخاب برای شاسی و تریلر و با تعلیق شمش/بادی یا کاملاً بادی و امکان حمل وزن تا 41 تن و کشش تریلر به صورت ترن تا 250 تن از ویژگی‌های دیگر کامیون و کشنده‌های MAN سری TGX D38 می‌باشد. [دانلود ویدئو]

51 دیدگاه

      1. amir
        سوابق: (244 دیدگاه) ,

        روی اتوبوس های brt که چینی اند موتور مان است وگر نه کدوم موتور می تواند تا خرخره پر آدم را بکشد بدون آخ گفتن.

        پاسخ
    1. میثم "سوبارو"
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      مان سهامش مال فولکسه. ولی نمیدونم همش یا یه مقدارش.

      پاسخ
      1. رضا ... فقط بنز
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        فکر کنم اون اسکانیاست که سهامش مال فولکس واگنه از ساب خریده.

        پاسخ
      1. رضا ... فقط بنز
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        کامیون فقط بنز داداش
        بزرگترین کمپانی ساخت کامیونه …

        پاسخ
    2. علیرضا
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      مان المانی المان مونتاز میشه

      پاسخ
  1. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    زیباترین کامبون دنیا بعد بنز اکتروس بعد ولوو گلوب تروتر

    پاسخ
  2. امید برتر
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    خوش به حال راننده ای که با این رانندگی میکنه!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این قدیما که میگی ینی کی؟؟؟

      و اینکه مان همیشه یکی از 3 کامیون برترین دنیا بوده، نمیدونستی بدون، الکی یه چیزی نگو!!!

      پاسخ
      1. رضا ... فقط بنز
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        من سوار MAN 480 شدم
        رولز رویسیه واسه خودش!
        البته آکتروس نمیشه 🙂

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      دوستان, مرسدس و مان در ابتدا باهم و به صورت مشترک کار میکردند

      حتی اوایل که تو ایران بود به “مان‌بنز” معروف بودند، و همیشه جزء برترین ها بوده و هست

      ولی چند سالی هست که گوی دست مرسدس بنزه بعد ولوو بعد مان و داف

      پاسخ
  3. محمد.
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    ایول به آلمان هم تو سواری شاهکاره هم تو سنگین.تو ماشین سنگین من اول از بنز بعد مان خوشم میاد.

    پاسخ
  4. مرتضی
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    این مان جزء با کیفیت ترین کامیون ها هستش. از نظر کیفیت تو اروپا بعد از بنز حرف اول رو میزنه. جوری هستش که ولوو و اسکانیا و رنو تو کیفیت قطعات حرفی برای گفتن پیشش ندارن.

    پاسخ
  5. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    یکی از اقوام کامیون داره میگه یک بنز بگیر سه تا راننده بگذار پشتش شب و روز با این بنز کار کن تا 5 سال هم خیالت راحت ماشین آخ هم نمیگه ، این است کیفیت آلمان ، کامیون های مان هم که در حد بنزِ

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      احسان جان دقیقاً درست رمودن اقوامتون

      همینطوره، مرسدس بنز همیشه با دوامترین محصولات رو داره که درباره کامیون‌هاش هم این مسئله صدق میکنه.

      الان خیلی از کامیوندارای بنز 2 شیفت و 3 شیفت با ماشین کار میکنن بطوریکه هفته به هفته اونارو خاموش میکنن اونم برا سرویس کاری

      پاسخ
      1. رضا ... فقط بنز
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        یکی از اقوام ما هم یه آکتروس خریده بود میگفت روغن موتورش پلمب کمپانیه تا 400/000 کیلومتر.محصول شرکت Petronas

        پاسخ
    2. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      كاميون هاى جديد مسلماً حسابش جداست ولى تو مدل هاى پايينتر،ما يه زمانى يه بنز ١٩٢١ با يه بنده خدايي شريك بوديم،ماشين به اون آشغالى تا حالا نديدم،اينقدر قطعه خورش زياد بود كه بيشتر از اينكه كار كنه تو تعميرگاه بود،آخرش هم با كلى ضرر فروختيمش!
      ولى مثلاً ماك هايي كه خيلى قديمى تر هستن و هنوزم بخش زيادى از ترانزيت جاده اى رو دوششونه،خيلى بى دردسرتر و كم خرج ترن و واقعاً بعد ٥٠ سال مرگ ندارن!بعضياشون آدم ميبينه انگار الان از كارخونه دراومدن!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        دوست عزیز قاطعانه دارم میگم اشتباه میکنی

        بنز 1921 از بهترینهای هم رده ی خودشه

        انتظاراتتون حتماً بالا بوده ازش، یا اینکه کلاً ماشینو داغون خریدین، یا سرویس کاری رو خوب انجام نمیدادین

        وگرنه مگه خراب میشن اونا!!!!!!!!!!

        شما فکر نمیکنی اگه ماک به قول شما بهتر و کم خرج تر و بی دردسر تر باشه چرا اینقدر بنز تعدادش زیاده تو جاده

        قیمت همون بنز 1921 که الان خود ایرانخودرو دیزل داره تولید میکنه 250 میلیونه!

        فکر کردی چرا؟؟ یا اصلاً فکر کردی چرا هنوز اونو دارن تولید میکنن؟؟؟!!!

        پاسخ
        1. P.G
          سوابق: (485 دیدگاه) ,

          دوست عزيز،من تجربه ام رو به شما گفتم،از اقواممون هستن كه ماك دارن و واقعاً با هيچ چيز عوضش نميكنن اما ماشين ما همش تو تعميرگاه بود،چون ماشين هاى آلمانى نفساً پر اصطهلاكن!
          در ضمن مثل اينكه شما تو جاده درنيومدى ها!بنز ١٩٢١ اصن كشنده نداره و كشنده مايلر هم خيلى كمه و اين دوتا بيشتر كمپرسى هستن واتفاقاً در شهر بيشتر تردد ميكنن،اما ماك هاى كشنده تو جاده خيلى زيادن!كشنده هاى مدل پايين تو ايران بيشتر يا ماك و وايت و اينترناش هاى آمريكايين يا اسكانيا يا ولوو دماغ دار،و بنزاشون خيلى كمه!
          بعد جواب سوال آخرت به نظر من واضحه!به نظرت چرا پيكان وانت بعد چهل سال داره توليد ميشه،ملت … هم عين چى ميخرن يكى ١٥ ميليون،چون پيكان وانت ماشين خوبيه؟؟؟ايرانو نبايد با هيچ جاى ديگه مقايسه كرد،چون اينجا ماشاالله بلدن،سوراخ دعا رو كه پيدا ميكنن يه آشغال رو ١٠٠ سال توليد ميكنن ميچپونن به خلق الله،هيچ كس هم صداش درنمياد!
          من خودم يه شب سوار اون ماشين شدم،حالم داشت به هم ميخورد،تمام گرماى موتور مستقيم مياد تو اطاق،آدم كباب ميشه!

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          بعضی از اینایی که گفتی رو قبول دارم، مثلاً اینکه گرما میادو اینا…

          ولی اینکه میگی آلمانی ها صرفاً پر استهلاکن غلطه!!

          اینکه میگی ماک کشنده داره و بنز کمتر داره هم ارتباطی به بحث نداشت

          من کشنده بودن رو عرض نکردم که میگید تو جاده نرفتید!

          بنز های تک و جفت و مایلر که میفرمایید هم تو شهر زیادن به صورت کمپرسی و هم تو جاده بسیار زیادن به صورت باری، که خییییلی هم بیشتر از ماک ها هستند.

          و اینکه من نگفتم ماک بده خیلی هم پر استقامته، ولی اینکه شما میگی ماک کم استهلاکه و بنزهای قدیمی آشغالن، این حرف غلطه!

          در مورد پیکان هم مثالت توجیه کننده نبود چون بحث سواری با کمیون زمین تا آسمون فرق داره…

          پیکان نهایتاً 10-15 تومنه که میگی چرا اینو میخرن چون گزینه ی دیگه ای با این پول در دسترسشون نیست وگرنه همونم اگه بتونن مزدا بار میخرن، این از این!

          پس با این صورت هیچ آدم عاقلی نمیاد 250 تومن پول بنز تک و 300 میلیون پول زیرمایلر بده اگه به قول شما آشغال باشن!!!!

        3. P.G
          سوابق: (485 دیدگاه) ,

          شما فرموديد بنزهاى قديمى تو جاده خيلى بيشترن كه اين طورى نيست!حتى كاميون هاى باربرى هم بيشتر ولوو و ليلاند هستن تا بنز،البته جاهاى مختلف ايران فرق ميكنه،مثلاً تو شمال باربرى هاى بنز زيادن اما جاهاى ديگه خيلى زياد نيستن،بيشتر كمپرسى هاى شهريى هستن.
          بعد شما قبول دارى كه ماشين هاى آمريكايى كم استهلاك تر از ماشين هاى آلمانين و قطعاتشونم خيلى ارزون تره؟
          منظورم از مثال پيكان وانت اين بود كه تو ايران يه ماشين وقتى چهل سال توليد ميشه لزوماً دليلى بر عالى بودنش نيست،صنعت ما كلاً در برابر تغيير و تحول مقاومت ميكنه چون بازار ما رقابتى نيست و توليد كننده تا مجبور نشه محصول جديد نميده!مگرنه اگه اينقدر كه شما ميگى عالى بودن هنوز تو خود آلمان توليد ميشدن!بعد اين كاميون ها الان خيلى هم پر فروش نيستن!ولى باز از نظر من يه لاستيكشون ميارزه به كل خانواده دانگ فنگ و هووو،هر چند كه دوسشون ندارم!

        4. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          میدونم چی میگی

          ولی نمیدونم چطور میگی لیلاند و ماک باری بیشتر از بنزه!!!!

          شاید منطقه ای شما هستی اینطوریه وگرنه باری های بنز(همین نارنجی های تک و جفت اتاق عقب چوبی منظورمه)همه جا به وفور هستند

          اگرم میگی تو چرا تو آلمان دیگه تولید نمیشه به خاطر اینه که نسل های جدید آکتروس،آکسور،آتکو و آروکس رو داره به عنوان جایگزین اون قدیمیا تولید میکنه

          با این حال همین زتروس، نسل جدیدِ همین کامیونهای مورد بحثه که الان تو آلمان دارن تولید میشن!!

          ایران هم چون تو تحریمه نمیتون آکتروس و… رو وارد یا مونتاژ کنه و به همین خط تولید فعلی اکتفا کرده.

          پس بازم میگم لزوماً نمیتونی بگی بد هستند!

          نظر شما هم درسته یه پیچشون می‌ارزه به هوو کاویان و امثال اینا..

  6. علی
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    شرکت مان معتبرترین شرکت خودروسازی جهان با بیش از 260 سال قدمت صنعتی با نام مان میباشد جزو سه شرکت صنایع سنگین حمل و نقل میباشد بالاتر از بنز ولوو و اسکانیا میباشد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      دوست عزیز فکر کنم 260 سال رو اشتباه نوشتی!!!!

      اون زمان مردم داشتن با حیوانات کار میکردن!!

      “مان” سال 1928 تأسیس شد.

      بالاتر از بنز و ولوو هم نیست. ولی در سطح بسیار بالایی قرار داره

      در ضمینه کشتی سازی هم فعالیت داره و موتورهای فوق حجیم کشتی هارو میسازه

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        مان من میدونم که زمان جنگ المان و روسیه داشته ماشین میساخته که هیتلر دستور داده به فولکس که ماشینی بساز بدون اب که درسرمای روسیه دوام بیار و فولکس ساخت

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      مان یا فولکس اولین کارخانه ای ماشین سازی بود که تو دنیا موتور دیزل رو اختراع کرد 100سال زودتر از بنز ونمونه ترین و پیشرفته ترین خودرو دیزلی رو تودنیا داره تولید میکنه المانی ها میکن M A N یعنی مرد جوان واقعا خدابهش برکت بده من 480 دارم بجز این هرماشینی سوار میشم مان نمیشه

      پاسخ
  7. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    موتورهای خوب و با گشتاور بالایی داره و امکانات خوب ایمنیشم با تجهیزاتی که داره بالا هست طراحیشم قابل قبوله در کل خوبه

    پاسخ
  8. علیرضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    به نظرمن volvo fh 16 خیلی بهتر ولو امتحانشو پس داده دنده خورش بالاس تو سر بالایی ما داریم جیگر

    پاسخ
  9. يدنو
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام دوستان یکی از اقوام یکبنز مدل71 داره بنرش 2624 هست ایشون از زمین تا اسمون از دست این ماشین راضی بود علت رو جویا شدم گفت که این بنز با ولوو ان 12 مقایسه میشه 10 حلقه لاستیک نو زیر بنز ده ماه و زیر ولوو 6 ماه دوام داره منظورم کم خرجی بنزهست ومیگفت که این مدلنقص هایی هم داره که یکیش نبود توربو و بعدی خشی نسبت به ولوو ولی مصرف گازوییلم کمتر از ولوو مان هم از نظر سرعت از همه امیونها سر هست در پناه حق

    پاسخ
  10. حسامTGA
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقای عزیز فقط یک کلام MAN پر قدرت

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جمع کنین بابا این fh رو چون تو ایران زیاده میگن خوب
    هر چی باشه خوبه هرچه قدر پول بدی همون قدر اش میخوری
    درضمن آلمانی باشه آفتابه باشه
    مخصوصا مان
    وبنز

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فقط مان هنوز ماشینی تو دنیا رو دست مان نیامده و نخواهد امد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.