خودروهای چینی

آزمایش رانندگی با هاوال H6 مدل ۲۰۱۷

نقاط قوت: طراحی کابین پر زرق و برق؛ فضای کافی در ردیف عقب صندلی‌ها؛ سواری خوب؛ طراحی خارجی جذاب؛ لیست تجهیزات خوب؛ گارانتی طولانی مدت

معایب: فرمان عجیب و غریب؛ چراغ‌های هشداردهندهٔ مزاحم هنگام رانندگی با سرعت بالا؛ عدم وجود نویگیشن ماهواره‌ای؛ مصرف سوخت نسبتاً بالا

امتیاز ما: ۷ از ۱۰
قیمت: ۳۱۹۹۰ تا ۳۴۹۹۰ دلار استرالیا

Haval6_007
یک منتقد خودروی با تجربه به ندرت به مراسم معرفی یک مدل جدید بدون این که بداند دنبال چه چیزی است می‌رود. ولی این هفته یکی از آن روزهای خوب استثنا بود.

هاوال H۶ اولین خودرو از نسلی جدید از خودروهای این برند چینی می‌باشد که به طور مستمر رتبه‌های نخست فروش در سگمنت شاسی بلندهای بازار چین را به خود اختصاص داده است، ولی در مدت ۱۲ ماهی که از حضور آن در استرالیا می‌گذرد، کمتر کسی حتی نام آن را شنیده است.

Haval H6 2016
این خودرو که از آن به عنوان رقیبی برای مزدا CX-۵، هیوندای توسان و تویوتا روفور و بسیاری مدل‌های دیگر یاد می‌کنند، H۶ خودرویی برای جهش قابل ملاحظهٔ برند می‌باشد که در حال حاضر با سرعت بالا درس‌های سنگینی دارد یاد می‌گیرد، موضوعی که قطعاً باید برخی از رقبای قدیمی از ژاپن، کره و حتی اروپا از آن بترسند.

هاوال H۶ معروف‌ترین مدل این کمپانی در سراسر جهان است، و میزان تولید و فروش بسیار بالای آن در کشور چین، H۶ را به پنجمین خودروی شاسی بلند برتر دنیا از نظر میزان فروش تبدیل کرده است. قطعاً فروش این خودرو در استرالیا خیلی به این عدد اضافه نخواهد کرد، ولی قطعاً اگر H۶ بتواند عملکردی خوب در این کشور داشته باشد، می‌تواند برای تصویر این برند در ذهن مردم بسیار خوب باشد.

Haval H6 2016
با اولین نگاه، هاوال H۶ اولین تأثیر خوب خود را روی من می‌گذارد. خودرو از یک طراحی بدنهٔ زیبا و اسپرت که توسط طراح اسبق ب‌ام‌و ایکس ۵، پیِر لکلرک انجام شده است بهره می‌برد. طراحی آن نه خیلی خلاقانه و نو است، و نه از یک مدل کپی شده، ولی در کل تصویر و ابعاد این خودرو بسیار پر زرق و برق می‌باشد.

Haval H6 2016
همینطور کابین امروزی آن با ظاهری آئودی مانند، دسته دنده و دکمه‌های مختلف روی تونل گیربکس، یک صفحه نمایش بزرگ، فرمان چرمی دوست داشتنی و صندلی‌های با روکش زیبا. این خودرو اورجینال نیست، قبول داریم، ولی به حدی خوب است که تأثیر مثبت خود را می‌گذارد.

Haval H6 2016
کمی بیشتر داخل کابین را بررسی کنید و خواهید توانست نشانه‌هایی از کیفیت عالی را پیدا کنید، از دکمه‌های نرم، سوئیچ‌های دلپذیر و مواد اولیهٔ خوب، که تماماً به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. البته باز هم برخی پلاستیک‌های ارزان قیمت را نیز پیدا خواهید کرد، ولی در کل، فضای کابین به خوبی طراحی شده است.

Haval H6 2016
خودرو در دو تریم عرضه می‌شود، مدل پایهٔ پریمیوم و مدل پرچمدار لوکس، که تا ماه دسامبر به صورت ویژه به ترتیب به قیمت‌های ۲۹۹۹۰ دلار و ۳۱۹۹۰ دلار استرالیا به فروش می‌رسند. (قیمت اصلی خودروها به ترتیب ۳۱۹۹۰ و ۳۴۹۹۰ دلار می‌باشد.) هر دو تریم از تجهیزات خوبی برخوردار هستند.

Haval H6 2016
از موارد قابل توجه در هاوال H۶ پریمیوم می‌توانیم به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم تشخیص نقاط کور، دوربین دید عقب، استارت بدون کلید، صفحه نمایش ۷ اینچی، USB و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، شیشهٔ ایمنی و دریچه‌های هوا برای صندلی‌های عقب اشاره کنیم.

Haval H6 2016
در تریم لوکس خودرو مواردی اضافی مانند رینگ‌های ۱۹ اینچ آلیاژی، سقف پانوراما، چرم خوب مصنوعی، سیستم صوتی قوی‌تر، دوربین‌های کناری و چراغ‌های با قابلیت تنظیم ارتفاع اتوماتیک وجود دارند. سیستم ناوبری ماهواره‌ای در ماه دسامبر ارائه خواهد شد و قرار است بر روی همهٔ خودروها نصب شود، هر چند در حال حاضر این موضوع یکی از نقاط ضعف اصلی خودرو به شمار می‌رود.

این را در نظر داشته باشید که موسسه ANCAP هنوز نمرات تست ایمنی خودرو را منتشر نکرده است، هرچند حداقل از نظر تجهیزات خودرو به آپشن های ایمنی زیادی مجهز شده است. امیدواریم هر چه زودتر یکی از این‌ها را در وضعیتی تصادفی داخل آزمایشگاه موسسه ایمنی ANCAP ببینیم.

همواره کمپانی هاوال به قیمت گذاری‌های غیر واقعی برای خودروهای فعلی خود مانند H۲، H۸ و H۹ متهم شده است، ولی برای مدل H۶ سعی شده تا قیمتی واقعی‌تر تعیین شود. قیمت این خودرو در حال حاضر کمتر از رقبایی مانند توسان، تیگوان، اسپورتیج، CX-۵ و چند مدل دیگر تعیین شده است تا بتواند با اقبال خوبی در بازار مواجه شود.

Haval H6 2016
هاوال H۶ همچنین صندلی‌های عقب خوب با فضای مناسب‌تری در مقایسه با رقبای خود ارائه می‌دهد، از نکات قابل توجه ردیف عقب صندلی‌ها می‌توان به صندلی‌های راحت خم شونده با ایزوفیکس، دریچه‌های سیستم تهویه، گرم کن صندلی‌ها (درتریم لوکس) و مواد اولیهٔ با کیفیت درتریم درب‌ها اشاره کرد. آرم‌های خودرو اگر وجود نداشته باشند کسی باور نخواهد کرد که داخل یک خودروی چینی نشسته است.

با در نظر گرفتن این که ابعاد خودرو در این کلاس استاندارد می‌باشد، با داشتن طول ۴۵۴۹ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و فاصلهٔ بین دو محور ۲۷۲۰ میلی متر، می‌توان نمرهٔ قبولی به طراحی فضای داخلی خودرو داد.

فضای بار نیز بسیار جادار است و کف پوش، قلاب‌ها و دستگیره‌ها همه و همه از مواد اولیهٔ با کیفیت می‌باشند. برخی برندها در این قسمت سعی می‌کنند از هزینه‌های خود بکاهند، ولی هاوال به هیچ وجه این گونه نیست. ردیف صندلی‌های عقب در هنگام خواباندن کالا صاف می‌شوند و فضای قسمت بار را به شدت افزایش می‌دهند. زیر کف خودرو چرخ زاپاس آن قرار گرفته است.

در کل قبولی در این تست‌ها امری آسان است، حتی مدل‌های اولیهٔ هاوال هم کابین خوبی داشتند. مهم تجربهٔ رانندگی است، و هاوال در این بخش باید بتواند خودی نشان بدهد. مدل H۶ نشانه‌های مثبتی از عملکرد خوب در این قسمت از تست دارد.

Haval H6 2016
زیر کاپوت این خودرو یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری توربو با ۱۹۴ اسب بخار نیرو در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور در دقیقه آرمیده است. مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ذکر شده است. (در تست سریع ما عدد ۱۱.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را به دست آوردیم که برای این کلاس زیاد می‌باشد.)

به صورت استاندارد یک گیربکس خودکار شش دندهٔ دو کلاچه ساخت کمپانی Getrag بر روی خودرو نصب شده است که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید. همانند بسیاری از مدل‌های پایه شاسی بلندهای میان رده، هاوال H۶ فعلاً فقط با سیستم دیفرانسیل جلو ارائه می‌گردد. نسخهٔ دو دیفرانسیل مختص بازار چین فقط با یک گیربکس دستی ارائه می‌شود، قطعاً این خودرو خریداری در استرالیا نخواهد داشت.

موتور هاوال H۶ قدرت نسبتاً مناسبی دارد، هر چند موتور تحت فشار زیاد کمی پر سر و صدا می‌شود، ولی هر چه که باشد وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی خودرو را نیز باید در نظر گرفت. گیربکس DCT خودرو عملکرد قابل قبولی دارد، هر چند انتظار داریم در ترافیک شهری این گیربکس کمی به زحمت بیفتد.

در میان ۳۳ هزار مهندس هاوال (بله، درست خوانده‌اید) به طور مشخص چند مهندسی وجود دارند که بدانند چگونه باید سیستم تعلیق را کالیبره کرد. H۶ ناهمواری‌های جاده را به خوب جذب می‌کند و عملکرد خوبی در این بخش دارد، به لطف کمک فنرهای نرم خودرو سواری نرمی را تجربه می‌کنیم که برای چنین خودرویی بیش از حد انتظار می‌باشد.

Haval H6 2016
کیفیت سواری و کنترل هر دو در بسیاری از شرایط رانندگی خوب و قابل قبول هستند، هر چند در مواقع بسیار اندک در دست اندازها تکان‌هایی را متوجه می‌شوید که در خودروهایی مانند توسان و تیگوان دیده نمی‌شوند. این امر با فرمان الکتریکی عجیب و غریب خودرو تشدید می‌شود. سیستم فرمان خودرو حس و حالی مصنوعی دارد و برای ذائقهٔ ما بیش از حد سفت و مقاوم است.

در حالی که در مورد ایرادات خودرو بحث می‌کنیم، باید به سیستم کنترل پایداری الکتریکی بسیار بد خودرو اشاره کنیم (پارامترهای تعریف شده در نرم افزار این سیستم باید تغییر پیدا کنند)، همچنین چراغ‌های هشداری که هنگام ترمزگیری شدید و همچنین در پیچ‌های شدید روشن می‌شوند نیز ما را بسیار اذیت می‌کند. یا حتی سر پیچ‌های معمولی! این یک آپشن ایمنی است که شاید در چین به آن نیاز داشته باشند، ولی اینجا در استرالیا چنین سیستمی لذت رانندگی را از بین می‌برد.

میزان NVH (صدا، لرزش و سختی) خوب است (به جز در مواردی که موتور تحت فشار است)، صدای باد داخل کابین بسیار کم است، تقریباً صدای زوزهٔ تایرها نیز به سختی شنیده می‌شود، مخصوصاً در رینگ‌های کوچک‌تر تریم پریمیوم. تایرهای سفت ترکیبی کوپر نیز به نظر می‌رسد طول عمر بالایی داشته باشند.

هاوال H۶ با یک گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری در کنار ۵ سال خدمات امداد جاده‌ای، در کنار سرویس‌های دوره‌ای با قیمت ارزان ارائه می‌شود. این موضوع شاید بتواند به افزایش فروش خودرو در استرالیا کمک زیادی بکند.

هاوال انتظارات زیادی از مدل H۶ دارد. به یاد داشته باشید، بازار شاسی بلندهای سایز متوسط مشابه زمینی کود دهی شده برای کاشت است، زیرا بیشترین حجم را در بازار دارد، نرخ رشدش فوق العاده بالا است و کمترین رقبا را دارد.

آیا هاوال H۶ کاملاً آمادهٔ رقابت با مدل‌های مانند مزدا CX-۵، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و سایر مدل‌های این سگمنت است؟ کاملاً نه. ولی چیزی که مبرهن است این است که این خودرو قدمی بزرگ رو به جلو برای هاوال محسوب می‌شود، و همین موضوع ممکن است بتواند این خودرو به تبع آن برند هاوال را در این سگمنت سر پا نگاه دارد. ما همواره در مورد نقد و بررسی خودروهایی که تازه معرفی شده‌اند احتیاط می‌کنیم، ولی شاید در آینده این خودرو بتواند امتیاز ۷.۵ از ۱۰ را از ما بگیرد.

این تنها خودروی چینی است که من می‌توانم آن را به عنوان خودرویی که ارزش یک رانندگی آزمایشی دارد را به کسی پیشنهاد نمایم. در واقع، معرفی برخی مدل‌های جدید شاید بتواند شما را سورپرایز کنید…

Haval H6 2016
عملکرد و میزان مصرف سوخت: ۶.۵
فضای کابین و راحتی و آسایش: ۸
تکنولوژی و تجهیزات ارتباطی: ۷
قیمت و تجهیزات: ۷.۵
سواری و هندلینگ: ۷
امتیاز کلی: ۷

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بعد اون سر و صدا اولیه خبری از هاوال نیست امار واردات که تو مجلات زده بود هم خبری از هاوال نیست چطوری قضیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عقبش که شد همون جک اس فایو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD-K-R

        ۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        جک s5 همون عقب audi Q5 هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (23 ديدگاه)

          عقب جک s5 ،جلو لیفان۸۲۰

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حميد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این نشون میده اگه چینی ها هم بخواهند یک خودرو تقریبا با کیفیت بسازند گرون در میاد اون وقت ادم راحت میره یا تویوتا میخره یا هیوندا یا کیا یا رنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      تویوتا جی تی 86 موتورش 2 لیتریه بدون توربو 205 اسب بیرون میکشه
      این با توربو194 اونم تو دور موتور 5200 خسته نباشه اونم میخواد با بهترین این کلاس مزدا cx5 رقابت کنه :)
      به نظر من یکم بزاری روش یه ماشین ژاپنی یا کره ای بگیری از این باصرفه تره
      این حتی معلوم نیس اگه تو سازمان راه و ترافیک امریکا IIHS تست بشه چند ستاره دریافت میکنه مدل صفرش 11.5لیتر مصرفشه یه سال برونیش راحت صدی 13 میسوزونه
      اسپورتیج با 7 سال گارانتی 2 سالم از این بیشتر گارانتی داره از هر لحاظ ازش سرتره

      البته این نظر شخصی بنده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خوب کمری با موتور ۲.۴ لیتر حدود ۱۸۰ اسب قدرت داره، حالا یعنی بده
        یعنی فکر می کنید تکنولوژی برتر یعنی به دست آوردن بالاترین نسبت قدرت به حجم؟
        فقط همین مهمه؟! اگر این باشه که ژاپنی ها از همه عقبترند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          احمد جان کمری موتورش تنفس طبیعی هستش توربو نیست
          اکثر ماشینهای تویوتا بیشترین قدرت و گشتاور رو تو دور موتور پایین میدن
          واسه همینه که استهلاکشون کمتره
          اقا من شرمندم من عذر میخوام
          برو هاوالتو سوار شو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کامیاب

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        سامان موتور باکسری (تخت)با موتور خطی خیلی فرق داره.
        البته قبول دارم این ماشین درخوری نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. علی

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        موتور GT86 باکستر هستش پس اصلا مقایسه اش با بقیه موتورا اشتباه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. رضا کیا

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دادا ولی اسپورتیج 5 سال گارانتی داره هااا.
        ولی بنده شخصاٌ چراغ اسپورتیج رو با این عوض نمی کنم .
        حداقلش اسپورتیج یکی از suv های محبوب توی آمریکاست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          اقای کیا
          اسپورتیج جدید گارانتی 7 ساله داره
          تو همین پدال هم.چندباری اعلام.شده
          بگردی هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Armin

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      کاملا درست گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MATADOR

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هیوندای و کیا رو خیلی به این ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حميد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      من موندم برا چی دیس لایک دادید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        هرکاری کنید دیسلاک هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Ahmadreza

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوستان معذرت میخوام که یه سوال بی ربط میپرسم من ماشین قبلیم lexuse es بود که اون رو فروختم مدت هاست به دنبال ماشین جدیدم بین 300 تا 350 تومن اما عجیب رنو تالیسمان چشمم رو گرفته چون با امکاناتی مثل پارک خودکار و هد آپ و سرد کن و گرم کن صندلی ماساژور رادار های کامل و چراغ فول led و…
    فقط 200 تومن قیمت داره امکانتی که خیلی از آنها حتی در ب ام و سری 4 هم پیدا نمیشه کرد اگر میشود اساتید پدال منو داهنمایی کنن
    در آخر هم میخواستم بگم که جاداری و راحتی برای من مهم است نه شتاب و پرفورمنس و بازهم معذرت میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REVENTоN ?

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      داداش بنظرم یه بی ام و سری 5 2014 بخری بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمیدرضا

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      با احترام به شما به نظر بنده سراغ همون لکسوس یا بی ام دبلیو یا بنز برید چون این خودروها تو کلاس همن ممکنه رنو تالیسمان یکم به خاطر موتور کم حجم و توربوش به شما هزینه زیادی وارد کنه و اینکه کاش نوشته بودید چه مدلی داشتید که می شدبهتر راجع به خریدتون قضاوت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بهنام

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (983 ديدگاه)

      دوست عزیز به نظر من از اونجایی که لکسوس سوار شدی رنو نمیتونه نیاز ها و توقعی که از ماشین داری رو براورده کنه هرچند که تالیسمن خودروی خوبیه اما بازم در حد و اندازه ی ای اس نیست
      اگه به اپشن باشه که سری جدید اوپتیما و سانتافه و سورنتو همه ی این اپشن ها رو دارن (رادر جلو و بغل کروز کنترل طبیقی و اتوپارک و ….) اما کیفیت سواری که لکسوس یا بی ام و داره رو این ماشینا ندارن
      به نظر من مدل های دیگه ی لکسوس مثل ان ایکس که کراس اوره یا ای اس جدید بگیری بهتره اگه هم تجربه جدید بخوای بی ام و سری 5 دست دوم هم گزینه خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سامان اذری

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      یعنی میخوای از لکسوس پیاده. سواررنو بشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      با 350 میتونی لکسوس nx یا با 260 تومن is250
      خوشبختانه ایرتویا نسبت به بقیه نمایندگی ها خدمات پس از فروش بهتری داره
      و ضمنا اینو بدون بازار دست دوم لکسوس هر دو مدل از رنوتالیسمان بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (116 ديدگاه)

        از همه دوستان ممنونم اما من در نظر دارم ماشین نو باشه البته سایز هم خیلی ممهمه مثلا لکسوس is کوچیکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهنام

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (983 ديدگاه)

          بازم اگه نظرت ماشین صفره یه اشتباه بزرگه از لکسوس بیای سوار رنو بشی ! نمیدونم چه انتظاری از ماشین دارین ولی اگه کیفت اجزای داخلی ماشین برات خیلی مهمه مثل چرم و پلاستیک غیر که استفاده شده تو کاببین لکسوس اصن با رنو و هیوندایی و کیا و حتی تویوتا مقایسه نکن ! لکسوس با بنز و بی ام و مقایسه میشه
          گزینه های صفر کیلومتر هم میتونی همون لکسوس es صفر بگیری نیو فیس ! یا بی ام و سری 3 یا بنز c کلاس جدید که یه مقدار گرون تره البته بنز و بی ام و از es کوچیک ترن ولی es خدایش ماشین خانوادگی و لوکسیه موتور 6 سیلندر 2,5 لیتری خیلی بهتره از 4 سیلندر توربو البته تو ایران و با این کیفیت بنزین

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. احمد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (128 ديدگاه)

      تالیسمان بخر امکاناتش بیشتر قیمت کمتر مصرف سوخت خیلی پایین برای تنوع ام بد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. عیسی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی گرونه..هم قیمت کره ایا در میاد..30000 دلار استرالیا برا یه ماشین چینی با این مشخصات زیاده…هاوال کلا ماشیناش گرونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      دلار استرالیا الان 2300 تومن هست اگه تبدیل به دلار امریکا کنی حدودا میشه 19.700 که خیلی گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        البته تو استرالیا ماشین نسبت به آمریکا گرونتره و رقابت به اون داغی نیست.
        یادش بخیر سال ۹۰ میخواستم برم ملبورن کنفرانس اون موقع دلار استرالیا ۱۲۶۰ تومن بود و دلار آمریکا زیر ۱۲۰۰.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سامان عزیز دلار استرلیا امروز 2697 تومن مبادله شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Zonda R

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    خودروی مناسبی از نظر قیمت و کیفیت میتونست باشه در ایران اما بعد از 6 ماه میگن شماره گذاری نمیشه !!!!
    اگر h2 با قیمت 72
    H6 با قیمت 96
    که اعلام شده با شرایط راحت مثل مدیران و در دسترس بودن برای خرید نقدی بود حداقل مردم طعم چینی با کیفیت رو میچشیدن
    اما حالا که تیگو 5 رو 100 و جک s5 اتوماتیک رو 94 تومن قیمت گذاری کردن هاوال معلوم نیست در زمان عرضه چه قیمتی خواهد داشت
    اونهایی که هاوال رو از نزدیک دیدن متوجه تفاوت کیفیتش شدند باید ببینید تا باور کنید
    البته در ایران شرایط کمی عجیبه والا هاوال برای رسیدن به پارامترهای جهانی راه درازی رو در پیش داره این خودرو بارها در چین به علت مشکلات الکترونیکی مورد فراخوان قرار گرفته و بزرگترین پاشنه اشیلش هم همینه که در ایران بشدت مشکل ساز خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رادین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    داخل ماشین رگه های ماشین آمریکایی داره خوشمان آمد.
    بیرونشم با اینکه مشخصه بی اصالت طراحی شده ولی رخ زیبا و قلدری داره.
    عمده مشکل ماشینهای چینی عدم همخوان موتور و گیربکس هستش که فکر کنم اینم همین مشکل و داشته باشه.
    موتورشم با توجه به حجمش قدرت مناسبی داره.
    ولی قیمتش بالاس،شاید همین ماشین با برند کره ای تولید میشد ارزش خرید بالاتری داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. omid

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان از 18 اسفند 93 یکیشو ثبت نام کردیم(از شرکت دیار خودرو) و الانم 29 شهریور 95 هست هنوز به دستمون نرسیده
    از نزدیک دیدم توی نمایندگیش و ماشین بسیار خوبیه.فقط تنها ایرادش در تحویل خودرو هست که هنوز منتظرشیم.
    کلا از ذهنمون بیرون کردیم این ماشینو.کی به دستمون برسه خدا میدونه.
    هدفم فقط اطلاع رسانی بود دوستان.پیشنهادم اینه اگه میخواین بخرینش از بازار ازاد اقدام به خریدش کنید.
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      یعنی بعد از 18 ماه هم هنوز تحویل شما ندادن
      خوب بیشتر پیگیری کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. omid

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        نه متاسفانه
        پیگیری هم کردیم بارها ، ولی میگن اگه انصراف هم بدین موعد چکتون رو 3 ماهه مینویسیم براتون و پول نداره فعلا شرکتو اینجور چیزا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. کامبیز

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آقا خوشگله ! طراحیش خیلی خوبه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Radison

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    عقبش شبیه جک اس5 هستش….انگار ماشینا خودشونم کپی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (103 ديدگاه)

    زیباست ولی حیف….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hamid

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    نمردیم و معنی کابین پر زرق و برق رو هم فهمیدیم. منظور نویسنده محترم از زرق و برق همین داشبوردی که با پلاستیک بازیافتی ساخته شده هست دیگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، هنوز خیلی جای کار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مازیار

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدلی که بررسی شده در واقع HAVAL H6 COUPE اسمش هست که در نمای جلو و عقب با H6 متفاوت هست و احتمالا در بازار استرالیا H6 COUPE را به اسم H6 قصد دارن معرفی کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یک برند چینی به حداقل ۱۵ سال زمان نیاز داره که بیاد با برند های کره ای حالا ژاپنی به کنار،رقابت کنه،خرید ماشین چیزی نیس که بگی هر چه پیش اید خوش اید.پس اگه بهتر از اونا هم باشه،طول میکشه تا بازارش گرم شه،من خودم که حتی اسپورتیج یا توسان ۲۰۰۸ رو به این ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اصغر

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من خودم از اون مدل جماعت به شدت مقاوم و منتقد در مقابل تولیدات چینی هستم ولی خودمون رو نباید گول بزنیم همین چینی ها با این حرص و ولعی که افتادن به جون بازار خودرو مطمئنم خیلی هارو در این بازار به چالش خواهند کشید! وقتی به رشد اقتصادی چین تو بیست سال اخیر نگاه کنید متوجه خواهید شد این جماعت اصلاً شوخی ندارند. همفکرای بنده نیز احتمالا مثل من چند سال آینده خیلی با پرستیژ چینی سوار خواهیم شد و کلاس هم خواهیم گذاشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا