خودروهای چینی

چینی الکتریکی؛ بررسی امگرند EV 2016

جیلی مالک چینی ولوو است و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این برند خودروسازی برند جدیدی را راهی اروپا خواهد کرد. EC7 در سال ۲۰۱۲ برای بازار انگلستان در نظر گرفته شده بود و حتی دارای ۴ ستاره‌ی ایمنی از یوروانکاپ است اما فروش آن هرگز شروع نشد. همان‌طوری که جیلی در بازار استرالیا پی برد، نسل دوم خودروها برای مصرف‌کنندگان غربی جذاب نیستند.

geely-emgrand-ev-2016
حال با قرارگیری طراحی قبلی ولوو آقای پیتر هاربوری در راس تیم طراحی این خودروساز، جیلی خودروهای هیجان‌انگیزتری تولید می‌کند. سال گذشته این کمپانی اعلام کرد بخش جیلی آبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ نود درصد فروش خود را به خودروهایی با انرژی‌های جدید اختصاص دهد.

Geely Emgrand EV
بنابراین جای تعجبی ندارد که برند جدید با اسم کد L احتمالاً خودروهای الکتریکی و هیبریدی را روی خط تولید بفرستد. جیلی استودیوهای طراحی در گوتنبرگ، شانگهای، بارسلونا و لس‌آنجلس دارد و هاربوری طراحی اولین خودرو در مرکز سوئد را هدایت کرده است.

Geely Emgrand EV
امگرند EV اولین خودروی الکتریکی جیلی است که به تنهایی توسط این کمپانی ساخته شده است. این خودرو برپایه ی EC7 قدیم که یکی از پرفروش‌ترین سدان های چین بوده ساخته شده و در بخش‌های فنی و زیبایی شاهد به‌روزرسانی‌هایی بوده است. جیلی ادعا می‌کند که در شرایط دنیای واقعی این خودرو محدوده‌ی حرکتی ۲۵۳ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد.

Geely Emgrand EV
مدل‌های اروپایی بر پلتفرم معماری مدولار کامپکت (CMA) که توسط ولوو و جیلی توسعه یافته سوار خواهند شد. نیروی محرکه‌ی الکتریکی خودرو احتمالاً از سیستم استفاده شده در امگرند EV خواهد بود و ولووهای آینده نیز ممکن است که از همان تنظیمات استفاده کنند. مدل‌های جدید V40 و XC40 که از همان پلتفرم CMA استفاده می‌کنند ابتدا عرضه خواهند شد و پس از آن‌ها نیز شاسی‌بلند جیلی با برند L به بازار خواهد آمد.

Geely Emgrand EV
یکی از اولین مواردی که در هنگام رانندگی با خودرو متوجه می‌شوید احیای انرژی است. پی خود را از روی پدال گاز بردارید و خودرو بی‌درنگ سرعت خود را کاهش می‌دهد. بدون وجود هیچ دنده‌ی واقعی، انتخاب‌گر سواری کمی زائد بوده و به آسانی می‌تواند با دکمه‌ها جایگزین گردد. با انتخاب حالت اسپورت شتاب گیری خودرو کمی افزایش می‌یابد اما این تنظیمات تفاوت کمی با حالت استاندارد اکو دارد.

Geely Emgrand EV
خبر بد اینکه محدوده‌ی حرکتی خودرو نزدیک مسافت ادعایی نیست. در هنگام شروع آزمایش شاهد نشانگر مسافت ۲۴۱ کیلومتری بودیم. رانندگی در شرایط مختلف و در یک روز گرم با کولر روشن نشان داد که خودرو با شرمندگی تنها می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. زمان شارژ شدن با استفاده از شارژر سریع تنها ۴۸ دقیقه است اما استفاده از شارژر استاندارد موجود زمان شارژ را به ۱۴ ساعت افزایش می‌دهد.

Geely Emgrand EV
سیستم فرمان احساسی طبیعی و بالانس شده دارد. عبور از دست‌اندازها به خوبی صورت می‌گیرد و درحالی‌که پیچ‌های تند برای تست هندلینگ خودرو پیش روی ما وجود ندارد اما امگرند در جاده‌های بزرگراهی و شهری نمایش خوبی دارد. شتاب گیری خودرو بسیار بهتر از نسخه‌های بنزینی است.

Geely Emgrand EV
در چین رنگ آبی نشان‌دهنده‌ی سبز بودن است بنابراین این رنگ به کرات در طراحی خودرو بکار گرفته شده است. جلوپنجره نیز دارای نوارهای کرومی آبی به همراه LED های روز روشن است. مواد به کار رفته در مجموع خوب هستند و پلاستیک‌های نرم زیادی در بخش بالایی داشبورد به چشم می‌آیند. تنها کیفیت بخش پشتی این خودرو را در سطح پایین‌تری قرار می‌دهد.

Geely Emgrand EV
امگرند EV یک نشانگر جالب تکنولوژی است که احتمالاً برای ابراز وجود جیلی و ولوو در اروپا به کار خواهد آمد. این خودرو تنظیمات بهتری را نیاز دارد اما پتانسیل واضحی وجود دارد. نگرانی از محدوده‌ی حرکتی همیشه یک مسئله‌ی مهم درباره‌ی خودروهای الکتریکی است اما سیستم به‌طور بدیهی کار می‌کند و با شالوده‌ی خودروی قدیمی که در برخی خودروهای مدرن‌تر برای اروپا بکار می‌رود، سیستم می‌تواند به‌صورت رقیبی با ارزش برای نیسان لیف عمل نماید.

Geely Emgrand EV

مشخصات امگرند EV الگانت

قیمت: ۲۸ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: موتور همگام مگنت دائمی
قدرت: ۱۲۵ اسب بخار
گیربکس: یک سرعته
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    با این قیمتی که داره درست بهتر شده ولی ازش استقبال نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حداکثر سرعتش هم جالب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. adel

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    28 هزار پونددددددد!!!!
    مگه آدم دیوانه باشه این همه پول واسه یه ماشین چینی بده، 100 تا گزینه ی بهتر با این پول میتونی بخری از جمله ماشین آلمانی با مهندسی ناب و با کیفیت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (100 ديدگاه)

    منتظر کامنتایی از قبیل : “چینی آشغاله” ، “تهش که چینیه دیگه!” ، “چین ماشین ساز نمیشه…” ، “حاضرم گاری سوار شم چینی ، ولی چینی نه” هستیم !
    چیزی که دیده میشه تماما پیشرفتِ !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ...

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خوب چینی ها که وای نستادن. پیشرفت میکنن دیگه. کپی کاریشونم که ماشالله عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sina

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (364 ديدگاه)

      مهم اینه که چینی ها هرقدر پیشرفت کنن بازم کنار ژاپنی ها و کره ای ها اشغالی بیش نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Genius

        ۲۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        ژاپن و کره و آلمان و آمریکا و…. چه ربطی به ما دارند؟؟لطفا چین را با ایران مهد دلیران مقایسه کن تا به اوج عظمت چین و فضاحت اوضاع ما پی ببری عزیز دل!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina

          ۲۸ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (364 ديدگاه)

          ایران، خودروساز نیست بلکه مونتاژ کار هست این دو با هم خیلی فرق داره، چین هم در حال حاضر پایین ترین سطح خودروسازی دنیاست و فقط هند از چین پایین تره تو خودروسازی، همینطور که اول گفتن ایران خودرو و سایپا فقط مونتاژ کار خودروهای خارجی هستن و خودروساز نیستن که بخواهیم با خودروساز های چینی مقایسه کنیم، اون خودرو های ملی هم همون پژو و پراید هستن که ظاهرشون تغییر کرده پس ایران تاحالا خودرو نساخته که بخواد خودروساز باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مهرداد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خدا وکیلی این چینیا رو ببینید ، از 15 سال پیش تا الان به کجا رسیدن ؟ صنعت خودرو ما تقریبا 50 سال قدمت داره ، حالا ما کجاییم؟ اونوقت هی میایم به چینیا و صنعتشون توهین می کنیم ، دور *** صنعتمون دیوار کشیدیم و ***ت . ولی من مطمئن هستم روزی که چشمامون باز بشه خیلی دیر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عجیبه چون فکر میکردم جیلی به امضای طراحی خودش رسیده باشه ولی حالا میبینم که نمای عقبش چیزی به چز یه کپی افتضاح از مرسدس نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    زمان شارژ سریعش خیلی خوبه ولی شارژ معمولی خیلی زمان بره طراحیشم خوبه از قیافه عجیبه باقی الکتریکی ها بهتره این قیمتم قطعا برای صادراته چون تو خود چین دولت سوبسیر فوق العاده بالایی برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته تو بعضی موارد تا دو سوم قیمت رو سوبسید میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر روز خیلی بهتر از دیروز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پویان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    مدلهای 2017 جیلی بسیار خوب هستند . چون تلاش زیادی برای ارتقای محصولاتش میکنه . این شرکت سال 1986 تاسیس شده و چندین سال بعد ساخت خودرو رو شروع کرده .و در این مدت کم خیلی خوب کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهسا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این شرکتیه که معنای واقعی پیشرفت ترو نشون داده .دوستان با تویوتا مقایسه نکنید تویوتا حداقل 50 سال قبل خودروسازی رو شروع کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا4225

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    در هر صورت خودرو باید کویین رو به این ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. من

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خودرو برقی فقط تسلا .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا