ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علی اکبر

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.من الان حدود شش ماه هست که این ماشینو دارم 9000 کارکرد این ماشینه تا الان هیچ مشکلی هم نداشتم یه چند روزی مشهد بودم اونجا اقای کرابی برای این ماشین کروز کنترل نصب میکنه منم دادم نصب کرد اگه اهل مسافرت هستید حتما این اپشنو نصب کنید تو مسیرهای بین شهری هر دو پا ازاده و اصلا خسته نمیشین مصرف سوخت ماشین هم کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کروز فابریک…یا متفرقه؟؟مارک کروزتون چیه؟نمایندگی نصب کرد؟..با لیمیتر ؟…ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی اکبر

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فابریک نیست ، ساخت تایوانه، نمایندگی نیست اونجا تمام کارای برقی خودرو هارو انجام میدن اگه بزنین کروز کنترل mvm 550 تو گوگل سایت هم دارن که عکساشو گذاشته
    tuneupdynamic. ir
    توضیحات کاملو تو سایتشون دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نصرت

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا ماشینامون رو تحویل نمیدهد.20 روز شد اولش گفت یک هفته..حالا امروز فردا می کنند؟کسی ماشین ثبت نامی مدیران گرفته؟…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام، منم دو هفته است که منتظرم همه‌اش این هفته هفته بعد میکنن… نمیدونم قضیه چیه؟ تازه من بدون بهره ثبت نام کردم و ظاهراً تحویل فوری!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sadrodin

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یک ماه این ماشین رو ثبت نام کردم بعد از سی روز به جای تحویل خودرو با من تماس گرفته اند که باید چک ضمانت برای اقساط ماشین بدی در حالی که ابتدای مراجعه به نمایندگی یا پرداخت حواله نقدی و ثبت قرارداد چنین شرطی رو نگفتند. جالب تر اینجاست که اجازه انصراف هم نمیدن و ماشین رو هم تحویل نمیدن . کلا پس از پرداخت حواله نقدی رفتار این شرکت با ارباب رجوع تغییر می کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیما

        ۲۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        سایپا و ایران خودرو هم همین کارو کردن برا وام ها .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. شهرام

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اره من الان دوماهه ثبت نام کردم 550 اتومات هنوز تحویل ندادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. وحید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    منم ده روز پیش یه دنده ای ثبت نام کردم ، ظاهرا همه چی آمادست.. مدارک و سند ماشین و … تنها چیزی که شرکت ها منتظرن تا مشین و تحویل بدن، وصول مبلغ وام 25 تومنی به ازای هر ماشینه که بانک ها باید اقدام به پرداختش کنن که نمی کنن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadrodin

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیزم وام 25 ملیونی فقط و فقط برای شرکت های خودروساز داخلی بود و برای فروش خودروهای داخلی . این اعتبارات از سوی دولت نیست بلکه از سوی خود شرکت است .این هم ترفندی برای شتاب بخشیدن به خرید محصولاتشون . الان یکی دوهفته است که پرداخت وام 25 ملیونی متوقف شده ولی هنوز شرایط فروش شرکت پابرجاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حمید

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم ثبت نام کردم.با وعده 5 روزه نمایندگی.اما حالا هر روز وعده وعید میدهد.الان 20 روز گذشته …تو این سرما…وتعطیلات که ماشین لازم هست،بی ماشین شدم….اصلا جواب درست و حسابی نمی دهند..فقط بلدن خبرتان می کنیم…ماشین هم اصلا نیامده ….و زمانیکه بیاید بعد تا 10 روز هم بابت پلاک وسندو…حالا حالاها سرکاریم…. پول بی زبون رو دادیم دست اینها…حالا باید منت بکشیم..تف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاکری

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گویا….. قرار بر پس دادن پول ها شده……بانک مرکزی پرونده های مدیران خودرو را قبول نکردند…حالا یا پول پس میدهند یا شرایط پرداخت عوض میشه…گویا….تف به روح خبیثشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وحید

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    لطفا دوستانی که این ماشین رو دارن و یا ثبت نام کردن و اطلاعات مفید دارن نظر بدن، ما برای استفاده از نظریات مفید اینجا سر می زنیم نه چرندیات..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رحیمی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.من ام وی ام 550 ثبت نام کردم با شرایط خود شرکت که بعد از 7 روز ماشین و 7 روز بعد سند و پلاک ماشین برام ارسال شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عباس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ام و ام 550 اتومات دارم نوک مدادی مدل 94 بنا به دلایلی میخوام بفروشمش باور کنید توی بازار اصلا خریدار نداره ماشینی که برای من حدود 62 میلیون تموم شده. که دارای یک چک 13900000 تومانی است من 50 میلیون قیمت دادم نمی خرن( البته اگه مبلغ چک کم شود میشود 36100000) قیمت دادن 45 م تومان که مبلغ چک کسر گردد وا مسیبتا (31 م).
    ماشین خوبی ولی افت قیمت زیاد داره کسایی که میخوان بخرن حواسشون باشه حداقل 15 میلیون افت داره در بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عزیزی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آدرس باشگاهشون……بدبخت کردند امت رو…..ملاحظه کنید که چه بازی با مشتریهاشون در میارند
    کافیه بروید باشگاه هواداران ام وی ام…تابفهمید حتی با مشتریهاشون چه بازیهایی که در نمی آورند….
    http://mymvm.ir/content/view/id/60901?popup=1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نیما

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من هفته پیش 550 cvt خریدم تحویل ندادن بهم… نه ماشین دارن نه پول… نمایندگی ***… ازش نگیرین… برین خود شرکت… ما گول خوردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اکبر رفعتی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آره،دمشون گرم
    عجب باشگاهی
    زد وخورد
    بدبخت مشتری هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. 550

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یه ماشین ام وی ام 550 خریدم لاستیک 185/65/15 انداختم فوق العاده عالی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. rezq

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تو تاریخ 94/8/26ام وی ام 550 ثبت نام کردم با وام 25 ملیونی .در تاریخ 94/9/11 ماشینو تحویل دادن نمایندگی دارآفرین بوشهر دیروز که رفته بودم واسه پیگیریه پلاک ماشین 3 تا ام وی ام 315 هم تحویل داشتن میدادن.ولی در مورده پلاک تاریخه دقیقی ندادن ولی بعید میدونم تا 7 روز دیگه هم پلاکو بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ehsan

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام کی میان این ماشینای وام دولت خسته شدم تو این سرمااااااااا کسی می دونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسام

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به من امروز گفتند یکشنبه تحویل میدیم دیگه خبر ندارم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا فراهانی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز من در تارخ 94/3/29 ام وی ام 550 رو از نمایندگی در شهر خودمون تحویل گرفتم البته اینم بگم دو سه تا نمایندگی ماشینو موجود نداشتن رفتم از نمایندگی که از هر رنگش 4 -5 تا داشت رنگ نوک مدادی متالیکرو همون روز برداشتم مبلغو دادیم دنده دستی شو گرفتم پلاکش رو 4 روزه تحویل گرفتم تو این 6 ماه که سوار میشم ماشین 14000 تا کار کرده من تا به امروز هیچ مشکل فنی ازش ندیدم در مقایسه با سمند و پزو خیلی ماشینه نرمیه بی صدا وپر شتاب بخاطر تقریبا 2000 سی سی بودن حجم موتورشه اوناییکه قصد خرید دارن اگه براشون ممکنه یه بار قبل از خرید سوارش بشن یه دور بزنن بعد با آگاهی کامل بگیرن مصرف سوختش خوبه لذت رانندگی عالی فرمون بسیار نرمی داره در مورد صدای داخل کابین نمیتونی اونو با هیوندا سوناتا یا ماکسیما مقایسه کنی ولی مطمعن باش از تمام ماشینای ایرانی صداش کمتره شما داری 50 تومن میدی اگه پولتون بالای 60 یا همین حدودا باشه گزینه های بسیار بهتر دست دو کره ای یا زاپنی رو میتونی بگیری من راضیم و اما نقاط ضعف ماشینم بگم البته از نظر من .ماشینه به این خوشگلی تو داشبوردش ساعت نداره آمپر درجه حرارت نداره و با آلارم وصدای بوق شمارو اگاه میکنه که اقا آمپرت رفته بالا خودت هم خبر نداری البته این مورد برا ی بنده پیش نیومده اگه سیستم فن مشکل داشته باشه معمولااونجوری میشه . این دوتا رو هم اگه عاشق ماشینت باشی میتونی خودت حلش کنی در ضمن یه مقدار نسبت به پژو پراید .و کل ماشینایی که تو بورسند بد فروش هست میفروشیش ولی باید صبر داشته باشی .در ضمن اون آقایی هم که در مورد افت قیمت ماشین داشت مینالید عنایت داشته باشه که اینجا ایران هست بازم خوبه شما یه تحقیق کنید ببینید تو کشورهای امریکایی و اروپایی افت ماشین دست دو خیلی بیشتر از ایران هست . امیدوارم که تونسته باشم جواب بعضی از سئوالاتی که تو ذهن دوستان عزیز هست رو داده باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهندس

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برادر ساعت داره داخل صفحه نمایش وسط کیلومتر شمار رو نگاه کن سمت چپ . خواستی ایراد بگیری موارد بهتری هم پیدا میشه و البته خودرو بسیار زیبا و محکم و نرمی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Elham

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بین ام وی ام 550 اتومات و جک j5 اتومات میشه راهنمایی کنید کدومش بهتره؟
    خیلی ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلیقه ایه.. خودتون باید مطالعه بکنین.. چیا براتون بیشتر اهمیت داره.. قدرت بیشتر.. آپشن بیشتر و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سیما

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام
      اگه براتون اپشن مهمه جک
      اگه موتور در رانندگی و قدرت مهمه 550

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. اکبر

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اگه کسی اطلاعات دقیقی داره لطفا بگه به 550دستی هم کروز میشه نصب کرد بعدا مشکل ایجاد نشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amir hosein

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تفاوت 530 با 550:

    1- در 550 کنسول وسط صندلی عقب وجود ندارد 2-صندوق عقب 550 از 530 حدود سه چهارم کوچکتر است 3- دریچه تهویه مربوط به سرنشینان عقب در 550. وجود ندارد
    4- سنسور عقب 530 سه عدد است و 550 دو عدد
    4) 550 تهویه مطبوع اتوماتیک ندارد و نمایشگر ال سیدی تعویه هوا نیز ندارد
    5) در550 دکمه های کنترل ظبط در دو طرف فرمان فرار گرفته ولی در 530 سمت چپ فرمان تجمع کرده
    6) چراغهای 550 در عقب شبیه تیبا شده ولی چراغهای جلوش خیلی زیباتر از 530 هست
    7)شاسی-موتور-رنگ-وسایر امکانات مشابه هم اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عادل

      ۱۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من دو ماه پیش یک دستگاه ام وی ام ۵۵۰ثبت نام کرده ام ولی تاکنون تحویل نداده اند و هیچ پاسخی نمی دهن’

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Vahid

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از دوستان عزیزی که با شرایط وام بانکی ثبت نام کردن و ماشینشون رو تحویل گرفتن لطفا اسم شهر و تاریخ ثبت نامشون رو بگن یه عیاری از زمان تحویل، دستمون بیاد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من سر یک ماه ماشینم رو تحویل گرفتم ،فعلا که چیزی درباره عیب ماشین مشاهده نکردم،فقط درباره آببندی ماشین میشه توضیح بدید.ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ,وحید

        ۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        مبارکتون باشه.. از کدوم شهر ثبت نام کردین شما؟ تا جایی که من می دونم توضیحات کامل آببندی ماشین در دفترچه راهنماش قید شده..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. عیسی اسدی

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اسدی هستم شیراز
        مورخه 5 اذر ثبت نام کردم الان 32 روز است رفتم نمایندگی میگی 10 دیگر باید صبری کنید درصورتیگه وعده 30 روز بوده چرا کسی جوابگو نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. وحید

          ۱۴ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (14 ديدگاه)

          من 2 آذر از تبریز یه دنده ای، ثبت نام 10 روزه کردم، بعد از 40 روز گفتن تا 30 روز دیگه (نیمه اول بهمن) حتما تحویل میدیم..

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. سعید

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که این خودرو رو دارن … چند ایربگ هست ؟
    سایز فابریک لاستیکش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد پیما

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما لاستیک 185 میشه انداخت زیر 530

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      205 هانکوک بنداز حواستون هم به تاریخ تولید لاستیک باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امیر محمد

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که این ماشینو دارن ممنون میشم مقدار مصرف سوخت این ماشینو بگن.مصرفش خوبه جواب نمیشه ….در چه حدی میسوزونه؟؟
    حدودا صدی چند یا با ۵۰ لیتر ترکیبی چند کیلومتر راه میره؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیما

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      تو اتوبان رو 7 هست اما در شهر با کولر رو 11 و بدون اون بین 9 تا 10 البته اتوماتیک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مصرف متوسط حدود 14 هست. در مدل اتوماتیک.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. ی بنده خدا

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من این ماشینو حدود هشت ماه هست دارم و اصلا ازش راضی نیستم تو سربالایی شتاب ندارد و صدا می دهد د به هر تعمیرگاهی بردم نمی دونند مشکلش چیه منم که از این ماشین خسته شدم به فکر فروختنش هستم از من می شنوید نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست گرامی مطمئن هستی که شما ماشین ام وی ام 550 مد نظرت هست؟ آخه منم دارم ولی مشکل شتاب در سربالایی نداره که هیچ عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون میده. ساکت و پرشتاب. البته در سرعتهای خیلی بالا با دور موتور بالا موتور ماشین کمی صدا میده ولی در در دور موتور پایین این شکلی نیست.
      به نظر بنده نسبت به قیمتی که داره ماشین خوبیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سیما

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منم 11000 تا کار کرده اما این مشکل نداشتم . نمیدونم شما چرا اینو میگین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ی بنده خدا

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من این ماشینو حدود هشت ماه هست دارم و اصلا ازش راضی نیستم تو سربالایی شتاب ندارد و صدا می دهد د به هر تعمیرگاهی بردم نمی دونند مشکلش چیه منم که از این ماشین خسته شدم به فکر فروختنش هستم از من می شنوید نخرید …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۱۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام من یک 530 دارم از سال 91 و ازش خیلی راضیم میخواستم بدونم کسانی که هردو آنها راداشتن آیا جلوبندی وکمک فنرتقویت شده نمایندگی میگه تقویت شده در550

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام، من هر دو رو داشتم بله بنظر من 550 تقویت شده است چون در محلهای مشابه 550 عملکرد خوبی داره اما 530 میکوبه و زیادی شناوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      نه هیچ فرقی نداره هر دو مثل هم و ضعیف هستن چون همه چیشون مثل همه فقط یه مقدار ظاهر رو تغییر دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من تاریخ 4 اذر یه 550 ثبت نام کردم( با وام 25 میلیونی) و 20 دی تحویل گرفتم. از نظر قدرت و بی سرو صدایی موتور، نرمی فرمون و حس رانندگی مناسبه صندوق بسیار جادار و ارتفاع مناسب صندلی ها با زمین که در تسلط به رانندگی کمک میکنه.
    اما این ماشین به طرز دردناکی خالی از آپشن و امکانات معمولی هست به عنوان مثال:1- اینه روی افتابگیر سمت شاگرد ندارد،(غیر قابل باور) 2-با توجه به اتاق بزرگ چراغ سقفی فقط جلو نصب شده و برای سرنشین عقب چراغ نداره. 3- چراغ داشبورد نداره 4- صندلی راننده فقط داری دو تنظیم هست شامل جلو عقب رفتن و خوابیدن پشتی صندلی (مث پراید) و قابلیت تنظیم ارتفاع نداره. اکثر اونایی که دارن رانندگی میکنن رو ببینید سرشون به سقف میرسه. 5- اینه های جانبی فاقد راهنما 6-
    با توجه به بزرگ بودن اتاق نیاز به نصب خروجی تهویه برای صندلی عقب هست (مث سمند) که ندارد و تنظیم حرارت غیر اتوماتیک کل اطاق ماشین از 4 تا دریچه جلو تامین میشه.7- دید عقب از اینه وسط بسیار کمه برا همین به طور استاندارد برا این ماشین سیستم پخش با مانیتور بزرگ و دوربین دنده عقب گذاشته بودند که کلا حذف شده
    و به جاش یه پخش معمولی گذاشتن. 8-کنسول صندلی عقب حذف شده و یه پشتی صندلی گنده تاشو به جاش گذاشتن (نمی دونم چرا حس میکنم این ماشین دارای کاربری وانت بوده)، این ماشین فاقد کروز کنترل هست که برای یه ماشین قدرتمند با موتور 2000 که عمدتا برا مسافرت استفاده میشه نقطه ضعفه این ماشین دارای گرم کن صندلی بوده که حذف شده و… این لیست کمبودها احتمالا ادامه دارد
    خلاصه اگه دنبال یه ماشین چینی هستید به خاطر اپشنهای متنوع و به روز، خودروی ام وی ام 550 کاملا ناامیدتون میکنه و به نظرم جک j5 بسیار بهتره و البته به همین دلیل فروش بالاتری هم دارد. اما از نظر موتور ، گیربکس CVT و فرمان بسیار مناسب و لذت بخش است.
    من شخصا حاضر نبودم با 57 میلیون پول نقد این ماشین رو بخرم و اگه دنبال قدرت و نرمی و شتاب و این چیزها بودم ماشینهای کره ای و ژاپنی دست دوم مدل 2007 تا 2010 رو ترجیح می دادم و اگه دنبال آپشنهای به روز بودم جک جی5 . اما با پش پرداخت 11 میلیونی صاحب این ماشین شدم که به نظرم بسیار مناسبه .
    کل امکانات حذف شده از این ماشین با 3-2 میلیون تومان قابل نصب در کارخانه بود و به نظرم مدیران خودرو با حذف اونها اشتباه بزرگی رو مرتکب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست عزیز شما( دنده ای ) اینو با دنده ای J5 مقایسه کنی میبینی که اونم نسبت به همین قیمت نه تنها آپشن نداره، قدرت موتور هم نداره (1600) طراحی داخلی هم نداره، اول خوب مطالعه کنین بعد نظر بدین..
      در ضمن ماشین 2007 کره ای و ژاپنی که فرمودید با کارکرد نسبتا بالا میشه که هر کسی نمی تونه از عهده هزینه تعمیر و نگهداری اون بر بیاد..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        در مورد مدل دنده ای نظری نداشته و ندارم شاید نظر شما صحیح باشه . در ضمن من نیاز به مطالعه ندارم چون مالک یک ام وی ام 550هستم.
        البته یک نکته که پس از 1000کیلومتر رانندگی عموما شهری بهش رسیدم اینه که این ماشین مصرف سوخت حدود 15 لیتر در 100 کیلومتر داره . همچنین مصرف سوخت میانگین رو نشون نمیده، دکمه های روی فرمون برجسته طراحی شده به نحویکه هنگام چرخش فرمون ناخوداگاه دستت بهشون میخوره و کانال رادیو یا شماره تراک عوض میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سیما

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منم با نظر شما موافق نیستم . موتور مهم هست یا اپشن . دایی من جک داره . شمال که میخوتد بره خیلی اذیتش میکنه تو جاده کم میاره . اما از نظر اپشن و زیبایی داخلی جک بهتره . اما از نظر من موتور مهمتر هست تا اینه و دریچه عقب و چراغ و … . برای ماشین دست دو هم از دید من ماشین صفر باید خرید ماشینی که 6 سال داره کار میکنه پدر ماشین در اوردن و به خرج افتاده . مگه از فامیل خرید کرد یا دوستی که بدونی با ماشین چجور کار کرده . من زمان خرید بین این ماشین و جک و ایکس 6 خیلی تحقیق کردم تا به این نتیجه سیدن و خریدم این ماشینو . البته این فقط نظر من هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اگه از نظر شما موتور و گیربکس ماشین از اهمیت بالایی برخورداره خرید یک ال نود اتوماتیک بسیار مناسب تر است. کیفیت موتور و گیربکس عالی و جواب پس داده، افت بسیار کم هنگام فروش، ولی خالی از آپشن. 10 میلیون ارزان تر هم هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا