ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علی شفیع نژاد

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .
    550 دنده ای چند تا بنزین مصرف میکنه ممنون میشم اگه جواب درست بگین…با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام .. من خودم دارم .. در شهر صدی 12 الی 13 در خارج شهر صدی 7.5 کیلومتر کارکرد حدود 5900 میباشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شفیعی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزخرف ,بدون خدمات پس از فروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مصرف سوخت به صرفه نیست خصوصا در شهر. فضای چرخ ها کوچک طراحی شده و سایز لاستیک چندان قابل تغییر نیست. فنر بندی خیلی خشک است با تغییر نوع لاستیک از چینی به ژاپنی کمی بهتر می شود.
    پلاستیک داشبورد بی کیفیت است. قیمت به نسبت امکانات و مصرف سوخت بالاست. یدکی کمیاب است بعضا در نمایندگی ها هم یافت نمی شود. ترمز در سرازیری ها گاهی عملکرد ضعیف دارد و خودرو از کنترل خارج می شود لاستیک با فاق 60 کمی مشکل را حل می کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ..من ۵۵۰ دارم البته ام وی ام و تجربه مسافرت ۵۰۰۰ کیلومتری داشتم باید اول بگم مصرف سوخت جاده ای عالیه بین ۵/۵ شیش هس البته با بنزین سوپر قدرت و سرعت و کشش خوبه ی سرو گردن از پارس بالاتره نرم و راحته کمکاش میکوبه که با تعویض لاستیک بهتره میشه کولرش با اینکه قدرت موتور میگیره ولی کابین بزرگشو خوب خنک میکنه صندلیاش خیلی راحت نیس دیده خوب جلو ماشین بر عکس دید عقب صندق عقب بزرگ و جادار فضای سر نشین عقب برا دو نفر راحت و خوبه سیستم ترمزش عالیه من با سرعت ۱۱۰ کیلومتر ترمز ناگهانی گرفتم و ماشین بدون هیچ انحراف ب چب یا راست بدون کشیدن متوقف شد …و از معایبش بگم مصرف سوخت درون شهری بالاس ۹/۵ یا ۱۰ هست کیفیف قطعات دتشبورد تعریفی نداره نفوذ باد گرم جلو پا ….در کل ماشین خوبیه نباید توقع ماشین کره ای داشت ولی ی سرگردن از ماشین ایرانی بهتره ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین قطعاتش در نمایندگیها وجود نداره الان 2 ماهه که کمپرسور کولر ماشینم خراب شده ولی هیچ خبری از ارسال ان نیست .خرید این ماشین به دلیل بی عرضگی شرکت اصلا هیچ فایده ای نداره اگر بهترین باشه ولی قطعات نداشته باشه مفتشم گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من هم مشکل کولز داشتم با پیگیریهای زیاد بعد از 3 ماه نمایندگی پورسعید و مرکزی خانم خدادادی مشکلم را حل کردند و کمپرسور عوض شد و 15 هزار تومان گرفتند ماشین خوبیه راضیم برای هوای گرم ورودی باید دکمه چرخش داخلی همیشه روشن باشد با نظر آقای مهدی موافق نیستم در شرایط مشابه این تجربیات را نداشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پژمان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تنها ایراد این ماشین دید پشته که اونم با یه دوربین حل میشه من صفرشو دارم پرشیا داشتم سمند داشتم 206 داشتم همم صفر بودن ولی این ماشین یه ذره صدا نداره لامصب نه اتاق نه موتور ولی احسای میکنم گیربکسشو باید خیلی مواظب بود در کل اگه مراعاتشو کنی از خیلی از ماشینای داخلی بهتره حتی یه سر و گردن بالاتر شتاب خوب ترمز ضعیف ابعاد رینگ کوچک صندلی راننده فقط دو حالت کولر ضعیف قدرت فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پژمان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همین ماشینو اگه ارمشو مثلا کیا یا تویوتا کنی همین ملتی که دارن میگن این ماشین بدردنمیخوره بدو بدو میرن تا 130 140 میلون پول میدن میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ابراهیم

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستانی که تصمیم به خرید این خودرو دارن باید بگم که ما بسیار ازش راضی بودیم و همسر بنده تصادف خیلی بدی داشت که با سرعت 100 کیلومتر بدون اینکه فرصت ترمز گرفتن پیدا کنه به جدول و تیر برق برخورد کرد و بی تردید اگر هر خودرو تولید داخل بود الان اتفاق بسیار بسیار تلخی برامون رقم میخورد و تنها کمی ترس و کوفتگی از یک تصادف وحشتناک نشون میده که این خودرو برای ما لا اقل دهها برابر هزینه ای که صرفش کردیم ارزش داشت و هم ایربگ و هم پیش کشنده بطور عالی عمل کرده بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سحر

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من آخر شهریور 95 ماشینو گرفتم. خب یه ایرادش اینه که ماشین سینی نداره و میگن باید جدا خریداری بشه (200هزار تومن). موقع سواری به نظرم تنها ایرادی که داره کمک های ضعیفشه که با شیشصد هفتصد تومن به طور کامل رفع میشه. اکثر ماشینا چه ایرانی، چه کره ای چه چینی و …. وقتی که صفره معمولا یه ایرادای خیلی جزئی دارن تا باب میل آدم بشه. این هم همینطور ولی چون چینیه با یه دید دیگه نگاه میکنیم. به نظرم در کل ماشین خویه و با توجه به شرایط فروشی که براش گذاشتن، می ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی امیرپور

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    تشکر از همه دوستان که با نظر خود اطلاعات مفیدی را در اختیار مطالعه کنندگان قرار دادند
    من هم یک ساله مدل دستیشو دارم درکل تقریباازش راضیم ایرادهای ریزی داره که میشد با رفع اونا این خودرو رو بهتر کرد.چراغ داخل اطاق در قسمت سرنشین عقب وجود ندارد.داشبورتش چراغ نداره.در حین رانندگی کلیدهای تنظیم اینه و تنظیم ارتفاع چراغ اصلا قابل دیدن نیست.صندلی در ارتفاع قابل تنظیم نیست .فنر بندی بسیار بسیار ضعیفی داره.و کوبش شدید داره .رنگ بدنه بسیار بسیار بی کیفیتی داره وخصوصاسپرهاش با کوچکترین ضربه رنگش میپره.ملزومات اصلی خودرو مثل سینی زیر موتور با کمال تعجب جز آپشن هاستو این واقعا جالبه.ماشین من در حالیکه زیر سایبان و چادر هست طلق چراغهای عقبش مات شده و این نشان از بی کیفیتی شدید داره.و با اینکه تا الان فقط9000کیلومتر رفته کاورپلاستیکی روی موتو ربرداشتم متوجه نفوذ روغن در حد خیلی کم از منافظ و اتصالاتش به بیرون بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ابوالفضل

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واسه یه سینی زیر ماشین دویست هزار تومان. به نظر من اینا همش رو ماشین هست ولی مدیران نا لایق ایرانی میخوان پولشو به جیب بزنن تا وقتی همچنین آدمایی تو ایران هست ایران به هیچ عنوان پیشرفت نمیکنه ولی خدایی این چینی ها هرچه باشن از ایرانی ها وجدان کاریشون بیشتره. .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (289 ديدگاه)

      اکثر خودروهای وارداتی حتی آمریکایی من خودم شاهد بودم که سینی زیر ندارن چون نیازی بهش ندارن و جاده هاشون غیر استاندارد نیست سینی زیر شاید از صدمات احتمالی که از رانندگی تو جاده های خاکی و پر چاله چوله جلوگیری کنه ولی با برگردوندن گرما به داخل موتور خودش باعث مشکل میشه حتی همین نفوز باد گرم به زیر پا با باز کردن سانروف که کاملا مشهوده به دلیل همین نصب سینی زیر هستش من با سینی و بی سینی تست کردم و در نهایت به نظرم سینی زیر رو توایران میفروشن چون ملت راحت میخرن و یه سود عظیم برای نمایندگیه در صورتی که اگه نیاز بود کارخانه ی اصلی توصیه میکرد یا براش میزاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حسن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من پارس تیو فایو داشتم دادتشم ازم خرید خودم یه 550 دستی رو خریدم .. به جرات میتونم بگم اصلا با ماشین های اشغال ایرانی قابل مقایسه نیست اینقدر ماشین بی صدا و زیر پای خوبی داره که فکرش رو هم نمیکردم .. خیلی جادار هست تنها ایرادش کمک هاش هست که البته واسه چاله های بزرگ اذیت کننده هست مثل سرعت گیرهای بزرگ که اگه با سرعت بالا رد کنی کمک های عقب صدا میدن .. تنها ایراد فنیش همینه .. سرعت و شتاب عالی .. زیرپا توپ .. نور و چراغ ها خوب .. ترمز کاملا قابل قبول .. توی یه فلکه کم رفت و امد هست که من با پارس با سرعت میپیچیدم چرخهای عقبش لیز میخورد .. با 550 و با سرعت بالا تر تست کردم ماشین محکم سر جاش میمونه .. البته تا این ماشین رو هم به لیز خوردن نندازم ول کن نیستم .. تو سرعتهای بالای صد و چهل فرمون یه کمی نرم هست که نقطه ضعفشه البته اگه قلق ماشین بیاد دستتون دیگه مهم نیست .. اینجا زده 185 سرعت نهایی من خودم 195 روندمش … جای دوتا چراق یکی واسه عقب کابین و یکی واسه داشبورد خالیه که داشبورد رو راحت میشه راش انداخت عقب ماشین یه کم سخت هست که من خودم انجامش دادم و ال ای دی چهار حالته واسش گذاشتم و به چراغ جلو سقف و هماهنگ با درها درستش کردم .. لاستیکش رو همون روز اول عوض کنید تا لاستیک فروش با قیمت بهتری برش داره کف پوش حتما باید انجام بشه بهترین جنسش 190 درمیاد لاستیک من هانکوک انداختم شد نهصد و چهل که لاستیک خودم رو چهارصد برداشت و 540 تومن سر بهش دادم …سیستم صوتیش واسه من جالب نبود یه جفت پایونر 6995 اس انداختم روش با امپ و ساب باکس یه مانیتور چی پی اس دار که مارکش یادم نیست انداختم روش 950 با دوربین شد 110 شه شه ها رو هم دودی کنید ماشین توپ میشه مخصوصا شیشه عقب .. آرمهای عقب رو هم بکنید بجز اونی که پایین نوشته حجم موتور و مدل .. سر اگزازی دهنه گشاد هم از اوجب واجبات هست .. سینی موتورهم باید وصل بشه چون لازمه …..هممممممم دیگه چی؟؟؟؟؟؟ راستی این ماشین پدال گازش برقی هست واسه همین مصرفش نسبت به حجم موتور قابل قبوله البته تو رنج همین قیمت ماشین و علت اینکه نسبت به 139 اسب بخار احساس میکنید باید شتاب بیشتری داشته باشه .. برقی بودن گازش هست .. در ضمن برقی بودن گاز باعث میشه فشار الکی و سوخت الکی وارد موتور نشه و اینجوری عمر موتور خیلی بالاتر میره …قدرت موتورش رو میتونید تو گرنه ها و سر بالایی ها ببینید که چه جوری ماشین های هم رده خودش رو جا میزاره … .. دیگه چیزی یادم نمیاد .. ..اهان … کلی جای لیوان و بطری تو درها و کنس هست و یه جای توپ واسه تخمک جلوی دسته دنده و یه سطح صاف بالای داشبورد واسه گذاشتن لیوان و یا چیزهای دیگه که اهل دل هاش میدونن چی میگم …خخخخخخ خسه شدم فعلا بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام . منم یه ۵۵۰ دارم مصرف سوختش شده بود صدی ۱۴ به تعمیرگاه مجاز رفتم در عین تعجب نمایندگی این ماشین در ۳۶۰۰۰ تا کارکرد کاتالیزور خورد کرده . البته بعد ازچندبار رفتن به نمایندگی به این نتیجه رسیدن . ابتدا گفتن شمع و وایر شمع باید عوض بشه ۱۶۰ تومن شمع و وایر شمع رو عوض کردن درست نشد بعد گفتن کاتالیزور . گفتم چقدر هزینه داره گفتن ۲ میلیون خدای برق از کلم پرید ولی وقتی متوجه شدن گارانتی داره گفتن مجانی اما کاتالیزور ندارن باید ببینن نمایندگی مرکزی داره یا خیر . با این همه تولید هنوز قطعه وارد بازار نشده . ولی ماشین راحتیه و اطاق مطمئنی داره .همکارم داشت باهاش ۶تا ملق زد ولی سالم از ماشین اومد بیرون .جالب اینکه سیستم ایربگش عمل نکرد نمایندگی هم گفت ضربه نخورده که ایربگش عمل کنه . اینم قابل تحسینه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      جالبه منم کاتالیزور ماشینم خراب شد الان 6 ماهه منتظریم بیارن خخخخ از اون جالبتر اینه که میخوام بفروشم کسی نمیخره ماشین صفر یعنی بخر سوار شو نه اینکه یه برق کارو لوله کش و فلان فلان بیاری تا ضعف ماشینتو بگیرن ماشینی که نتونی تو بازار بفروشیش یعنی جنس بی ارزش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا حسین میشه مارک مانیتور و مشخصاتش بگید چون منم میخام عوض کنم راسی باند ک انداختی تاقچه عقب خراب نشد؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      عقبی واسه چسبوندن امپیلی نداری واسه همین میتونی از یه روش بهتر از پیچ کردن و سوراخ کردن بدنه استقاده کنی … استفاده از لایی چسب…. همون برچسب های پارچه ای دو تکه هست… که در صندل و یا کفشهای بچه گانه استفاده میشه و یه لایه از نخ های پلاستیکی هست و یه لایه از پارچه و نخ درست شده .. نمونش رو هم داخل صندوق میتونی ببینی .. مثل پشت جعبه مثلث خطر داخل صندوق و یا برچسب محل دسترسی به پشت چراغ خطر …
      در ضمن سیم کشی وتسه سیستم اگه همراه با کف پوش کردن باشه بهتره چون دیگه لازم نیست کف پوش رو جدا کنی …. اگه باز هم سوالی بود درخدمت هستم…. اگه غلط املایی دیدید ببخشید اخه سریع تایپ میکنم و معمولا پر از غلط … خخخخخخخ… فعلا بااااااااای

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسن

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مارک مانیتور هم وینکا هست وینکا اچ دی .. من از اشنا گرفتم 950 ولی تو بازار فک کنم حدود یک و صد هست … دوتا ورودی یو اس بی دوتا ورودی اس دی کارت که یکی مربوط به فلش جی پی اس هست دی وی دی پلیر .. جی پی اس با امکانات کامل .. مثل نمایش سرعت سنج دیجیتال زیبا .. سخنگوی جی پی اس فارسی مرد و زن .. هشدار نزدیک شدن به دکل دوربین کنترل سرعت در جاده .. نمایش کامل مراکز تفریحی و اداری و خدماتی قابلیت نصب دوربین عقب و جلو قابلیت نصب تلوزیون دیجیتال.. تعریف و راه اندازی ساده کلیدهای روی فرمان برای سیستم قابلیت پخش انواع فایلهای تصویری و عکس و اهنگ از روی فلش و یا دی وی دی چهار خروجی جهت سیستم صوتی .. و کلی امکانات دیگه….
      واسه تاغچه عقب چند تا نکته رو فراموش نکن …
      اول .. تاغچه عقب مثل اکثر خودروها از دولایه تشکیل شده یه لایه فایبرگلاس که بالا هست و از داخل کابین قابل دیدن هست یه لایه فلزی که زیر اون هست و از داخل صندوق قابل دیدن هست … و شما برای نصب باند فقط باید لایه فلزی زیری رو ببری که البته ضخیمتر تر از ماشین های ایرانی هست و برسش یه کم سخته.. وبا لایه بالایی کاری نداشته باشی…
      دوم اینکه موقع برش جای باند فابریک .. یک و یا دوتا جا پیچ رو نبر که اگه یه روز خواستی سیستم رو باز کنی بتونی باند فابریکش رو سر جاش ببندی …
      سوم اینکه … لایه فایبر گلاس رویی دوتا قاب بلندگو فابریک داره .. اونها رو در نیار فقط وقتی از زیر تاغچه فایبر به قاب بلندگو نگاه میکنی یه سری پلاستیک زیرش داره که باید با انبردست و یا سیم چین بچینیش تا وقتی که تاغچه فایبر رو میزاری روی باند بیضی اون پلاستیکها به توییتر و یا دیافراگم باند گیر نکنه… پس بلندگو بین لایه فلزی و فایبر نصب میشه و عملا مشخص نمیشه که باند بیضی وصل کردی … باند بیضی همون باند خربزه ای هست ..
      چهارم اینکه .. موقعی که باند رو داری به تاغچه فلزی پیچ میکنی به خاطر انحنایی که تاغچه داره یک قسمتش به بدنه فلزی نمیچسبه اون قسمت رو زیاد با پیچ سفت نکن که به باند فشار بیاره و باند رو به سمت پایین خم کنه.. این نکته مهمی واسه عمر باند هست ….
      نکته بعدی … نصب امپیلی هست اگه قصد نصب امپیلی داری .. به دلیل اینکه صندلی عقب این ماشین یک تکه میخوابه و صندوق و کابین با هم یکی میشه .. پس دیوار فلزی عقبی رو نداری .. و نمیشه امپیلی رو به صندلی عقب وصل کرد و خود من هم دلم نیومد جاهای دیگه ماشین رو به خاطر امپیلی سوراخ کنم .از اونجایی که دیواره
      .. ادامه این متن توی تایپیک قبلی من هست .. اخه کامل نتونستم ارسال کنم دوباره نوشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. حسین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا حسن دمت گرم واقعا عالی و کلیدی بود ممنون از راهنمایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا حسن دمت گرم واقعا عالی و کلیدی بود ممنون از راهنمایت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فدات داداش.. چند مدت دیگه اب بندی ماشین رو به اتمام هست .. میخوام یه سفر با ماشین برم و اون رو تست کامل کنم بعدش نتیجه م رو از سفر با این ماشین رو اینجا مینوسم … راستی حجم موتور دولیتر هست که اینجا نوشته 1800 سی سی که درست نیست و در دو مدل دنده مانوئل و سی وی تی حجم موتور دو هزار هست ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بسلامتی …من باهاش رفتم مسافرت و نوشتم…..مسافرت باهاش لذت بخشه خوش بگذره حسن اقا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بهمگی دوستان 550سوار من الان یه ده سالی میشه که دوو سی لو دارم وازش خیلی راضی هستم ولی چون بچه ها بزرگ شدن فضای داخل کابینش واسه مسافرت مخصوصا صندلی های عقبش باعث شده که بفکر خرید یه 550بیفتم چون خداییش خیلی تحقیق کردم وبا این نتیجه رسیدم که تو رنج قیمتی این ماشین بهترین گزینه هستش اینم بگم که من این ماشینو فقط واسه مسافرت بین شهری خریدم وفکر میکنم خیلی ماشین خوبیه چون من پارس هم داشتم ولی سواریه این ماشین از هر نظر یه سر وگردن بتمام محصولات ایران خودرو داره با تشکر از تمام دوستان که نظراتشونو عنوان میکنن بازم ممنون میشم اگه کسی نظری داره عنوان کنه
    فقط اخرین مطلب اینکه دوستانی که دارن راهنمایی بفرمایید که ایا میشه از پخشهای دودین پایونیر دراین ماشین استفاده کرد واینکه ایا اینتر فیس فرمون این ماشین با اینوع پخشها سازگاری داره یا اینکه باید الزاما باید از پخشهای چینی استفاده کنیم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علي ،ش

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من سالهاست که پرشیا دارم دو سال پیش یه ایکس یو ام یا همون ای ال ایکس گرفتم ولی کلی اذیتم کرد خلاصه فروختم حالا میخوام یه ۵۵٠ اتومات بگیرم راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علي ،ش

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بین این و جی فایو جک موندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شک نکنید ماشین خوبیه سواریش خیلی با پژو فرق داره …نرم خوش فرمون راحت …موتورش از جک قویتره ..ولی جک از نظر ظاهری بهترره البته سلیقه ای هست ….ایشالا هر چی ک میخرید لذتش ببرید و مبارکتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهزاد

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من تو رنج قیمتش بهترین انتخابه چون هم ظاهرش مناسبه هم همه انتظارهای یک خودرو استاندارد رو بهتون میده من خودم سه ماهه گرفتم خیلیم ازش راضیم هم شتابش عالیه هم دینامیک و پایداریش سرعتشم که از خیلی ازماشینهای ایرانی بالاتره من خودم بهش تا215کیلومتر برساعت رسیدم که تو اون سرعت هم اصلا از پایداریش کم نشد که خواب خیلی از ماشینهای ایرانیه البته چنتا ضعف داره که یکیش عرض کم تایرهاست که قابل حله میتونین 215R15بزارین دومیش کمک فنرهاشه که اونم قابل حله من خودم روش کمک ماکسیما گذاشتم هم پایداریش خیلی خیلی بهترشده هم ماشین خیلی نرمتر شده..درکل به نظرم تو رنج قیمت 50تا60میلیون بهترین انتخابه..قطعا همه انتخابهای ایرانی جلوش کم میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ،ش

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام داداش گلم
      قیمت کمک ماکسیما چنده
      یعنی چقدر هزینه کردی
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی ،ش

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام دوستان بالاخره تحویلش گرفتم
      خیلی از محصولات ایران خودرو و تولیدات داخلی بهتره چیزی که برای من جالب بود نحوه گاز خوردن وحرکت یکنواختش خیلی خوبه یعنی بین دنده مکث نداره بدون پایین آمدن دور موتور دنده عوض میشه فیلمش تو اپارات هستش میتوانید جستجو کنید و ببینید بعدشم راجب کمک های خوبی داره تا الان که چیزی احساس نکردم اما پول گذاشتم کنار هر وقت متوجه بشم بسرعت تعویض کنم چون خیلی حساسم فعلا مماشینم نزدیک به صد کیلومتر کار کرده تا بعد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علی ،ش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    دوستان رفتم ام وی ام 550 ثبت نام کردم
    گفتم دوشنبه یا سه شنبه تحویل میدن معمولی با دوربین و مانیتور چی پی اس و شیشه دودی و سینی کف و کفی زیر پایی راستی مدل cvt یا همون اتو مات خودمونه
    بگیرمش براتون جز به جز تشریح ش میکنم بدون کم و زیاد وحقیقت رو خواهم گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی ،ش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    Mvm رو انتخاب کردم چون قیافه مردونه تیر داره و مو رد پسند منه تا جکلبته سلیقه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سحر

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    من 5000 تا رفتم باهاش، از وقتی که گرفتم تا الان سه باره که موقع ترمز گرفتن انگار یچیزی اومده زیر پام و نذاشته کامل ترمز بگیرم، البته روی دست انداز بودم و زمین هم خیس بود. چند نفر بهم گفتن کلا این از معایب ترمز ABS هست که جاهایی که مواجه اینجوری میشه. میخام بدونم مشکل فنیه یا واقعا از معایب ABS ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ،ش

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام
      بله این مشکل ترمز زد قفل میباشد که البته بنظر رادنده مشکل ولی درنتونست واقع پدال ترمز داره یادآوری میکنه که پاتون رو از رو پدال بردارید بزارید یعنی با فشردن پدال ترمز مثل فشردن پدال گاز یکنواخت نمیباشد بلکه باید هی پارو بصورت قطع و وصل رو پدال ترمز بگذارید تا ماشین واسته
      ولی تو ایران به ما فقط آموزش حرکت کردن میدن دیگه ترمز با خودمونه در صورتی که تو لندن فقط چهار جلسه راجع به نحوه توقف آموزش میدن سرکار خانم این که شما فرمودید مشکل نیست مزیته
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سحر

        ۲۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ممنون از توضیحاتتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. علی ،ش

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام تحویل گرفتم
    خیلی عالی
    نکته موقع که گاز میدم بدون قطع و وصل شدن گاز سرعت یکنواخت بالا می ره فیلمش تو آپارات هست . تا بعد خبرتون میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی آزاد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اگر کسی در مورد کمکهای 550 کاری انجام داده لطفا بگه کمکخا خیلی خشک کار میکنه و این ایراد بزرگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سحر

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هنوز اقدام نکردم اما تا جایی که میدونم اگه کمک ماکسیمایی بندازید درست میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. اسی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ۵۵۰ لاکچری عالیه؛ یه اتوماتیک خریدم حرف نداره ؛جک و برلیانس قدرت موتورشون بالا نیست و کم میارن مخصوصا سربالایی ها ولی این قربونش برم اتوماتیکش تیک آف میکشه حساب کنید ببینید این ماشین چیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احسان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سیستم ناوبریش چطوری فعال میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی ،ش

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بله فعال میشه اما دوربین های جدید رو نداره که با یه آپ دیت درست میشه بنظرم از ناوبری ماشین‌های دیگه که سوار شدم و امتحان کردم بهتره و جستجو راحتی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. مسعود

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، ماشین 550 اتومات ماشین خوبیه ،ولی ای کاش نمایندگی مجاز مدیران خودرو مثل ریگ از مشتری پول نگیرن و ماشین رو با توجه به تخصصی که باید داشته باشن تعمیر و تحویل دهند نه اینکه برای برای هرموضوعی چندین بار بری و هر دفعه با سعی و خطا و اعلام هزینه برای مشتری تلاش در رفع عیب نمایند ،بنده شخصاّ از نمایندگی مدیران خودرو در اصفهان راضی نیستم وعلیرغم تعداد دفعاتی که ماشین رو برای تعمیر به نمایندگی بردم تماسی از دفتر مرکزی مدیران خودرو برای پرسش از رضایت یا عدم رضایت از عملکرداین نمایندگی نداشتم ، ماشین بنده کماکان صدی 14 درون شهری مصرف سوختشه که هربار بجز هزینه دیاگ کار مثبتی برای رفع اشکال انجام ندادند. تمام فیلترها اعم از روغن بنزین وهوا و کابین ، همه رو عوض کردم ولی تغییری حاصل نشد ومتاسفانه برای وصول هر قطعه ایی باید کلی منتظر وصول قطعه باشی ، ولی از مصرف سوخت بالا و کمبود قطعات که گذر کنیم ،ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا