ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علی ،ش

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان بعد از گارانتی اول یا همون پنج هزار کیلومتر کمک ها رو عوض کنید که کمک جلو کمک تویوتا کمری و کمک عقب ماکسیما کارکرده یعنی نو نباشه تا کیفیت رو حس کنید مجموع این دو با هزینه واجرت حدود هشتصد هزار میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سلیم

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      این ماشین عالیه من مدل ۹۵ اتومات گرفتم واقعا راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        انشالله نظرتون در اینده هم همین باشه چون این ماشین اشغالی بیش نیست من هم ۵۵۰ اتومات ۹۵ خریدم از بس بدم اومد ظرف چند ماه با ضرر فروختمش اخه با این قیمت این ماشین چی داره قطعات داخل بسیار بی کیفیت و پلاستیک خشک رنگ همینطور افتضاحه کمکها که نگو دیگه چی داره این ماشین تعمیراتشم خیلی گران قیمت خدا لعنت کنه اونایی که ماشین بی کیفیت چینی رو اینجا مونتاژ میکنن ماشینای داخلی به مراتب بهترن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نادر

          ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (49 ديدگاه)

          اتومات ۹۵ داری؟؟؟
          برو همون سمندتو سوار شو
          تو خواب شبتم نمی بینی
          mvm 550 اتومات
          سالاری به خدا
          تو جاده کولاک میکنه
          یکساله دارم
          ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی داره
          خداروشکر مشکلی هم ندارم
          بعد ۲۰هزار کیلومتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نادر

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (49 ديدگاه)

          آقا مهدی؛ کسی که mvmاتومات مدل ۹۵ داره حتما تحقیق کرده وخریده ؛ بعدشم این ماشین ۳ سال گارانتی داره ؛ این حرفها رو تو سایتهای دیگه هم زدی؛ ***
          درضمن در مدل ۹۵ مشکل کمکها حل شده کمکهای من صدا نمیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. سحر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام، کسی بدون دیاگ زدن تونسته چراغ سرویس ( یا همون آچار) رو خاموش کنه؟
    من قبل 5000 بردم سرویس و به 5000 که رسید چراغ سرویس روشن شده. دستورالعمل هایی که برای خاموش کردنش نوشته رو مو به مو اجرا کردم اما نشد.
    اگه کسی تونسته خودش خاموش کنه راهنمایی کنه لطفا، مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دو کلید روی کیلومتر را همزمان نگه دار و ۵ بار سوییچ باز و بسه کن کامل بعد خاموش میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام . فقط و فقط به نمایندگی مجاز مدیران خودرو مراجعه کنین تا سرویس دوره ای آن انجام بشود تا خاموش کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امین

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام در مورد چراغ سرویس باید اول دکمه سمت چپ روی صفحه کیلومتر رو نگه دارید در این حالت سوئیچ رو باز کنید بعد 5 ثانیه رها کنید بعد از 2 ثانیه دکمه چپ و راست رو باهم فشار دهید من امتحان کردم خاموش شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امین

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام در مورد چراغ سرویس باید اول دکمه سمت چپ روی صفحه کیلومتر رو نگه دارید در این حالت سوئیچ رو باز کنید بعد 5 ثانیه رها کنید بعد از 2 ثانیه دکمه چپ و راست رو باهم فشار دهید من امتحان کردم خاموش شد .ضمنا اگه کسی از علت صداهای غیر معمول مثل صدای جیره از عقب هنگام خوردن در دست انداز تیز و زبر یا صدای هان هان گیربکس وقتی دور موتور حدود2500 اطلاع داره راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی .د

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوت عزیز منم دقیق هر دو مشکل شمارو دارم .صدای جیرجیر عقب مربوط به بوش اکسل هست که به دلیل خراب شدن یا خشک بودن این بوش در حرکت و دست اندازها صدای جیرجیر شنیده میشه که البته از بنده بعد چند وقت خودش خوب شد ولی مشکل مربوط به صدای هان هان روی دور موتور 2500 را نتوستم متوجه شم از چیه .با اینکه نمایندگی بردم متوجه نشد.بهتره دقیق بگم بیشتر در زمان گرم شدن ماشین بیشتر شنیده میشه تا اینکه سرد باشه. خواهشا اگر کسی این مشکل رو داره و متوجه شد از چیه به منم خبر بده که بدجور فکرم رو مشغول شکرده.ممنون…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی دانشیار

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام دوستان .بنده ۵۵۰مدل دستی دارم که مشکل صدای هان هان در دور موتور ۲۵۰۰ داره البته وقتی که ماشین گرم میشه این صدا هست و فقط در حرکت هستش و ثابت این صدارو نداره.ممنون میشم اگر کسی از نوع مشکل اطلاع داره راهنمایی کنه؟در ضمن چند بار هم نمایندگی رفتم و عیب پیدا نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ایمان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عایق زیر منبع اگزوز که صدامیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من چندروز پیش یه اتوماتشو خریدم چراق ای بی اسش روشن میشه و دیگه دنده زیاد نمیکنه .چندروز نمایندگی بوده دوباره روشن میشهفقط باید با دیاگ خاموشش کرد امادوباره روشن میشه.کسی این مشکلو اگهداشته و حلش کردهراهحلشو بگه.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحيد

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هنوز نخریدم خواهش میکنم اگرمیشه راهنمهییم کنید جک جی 5بخرم یا ام وی ام550

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد باقر

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من‌یه اتومات مدل ۹۴ دارم چراغ روی دکمه کولر و شیشه برقی و تنظیم ایینه روشن نمیشه تو دست انداز و چاله خیلی میکوبه طوری که احساس میکنم کمکش کنده شده .ایا تعویض لاستیک به نرمیش کمکی میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من ی ساله این ماشین رو دارم اولش که خریدم چهارحلقه لاستیک کره ای انداختم حدودا 30درصد نرمتر شد ولی هنوز تو دست انداز صدا میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مسعود

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من خریدم الان بیش از ۴۰ هزارتا باهاش رانندگی کردم . ماشین خوبیه و مطمئن ولی مصرف سوختش داخل شهر کمی زیاده ولی بیرون شهر ایده آله تنها عیب فنی هم بنظر من طی این مدت کمک های این ماشینه که میکوبه . و صندلی راننده که خشکه و تو رانندگی طولانی کمی اذیت میکنه قابل تحمله صندلیش ولی کمکها نه واقعا رو اعصابه که نمایندگی هم زیر بار تعویض نمیره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    از دوستانی که این ماشین رو دارند خواهش میکنم بنده رو از این دو دلی در بیارن میخوام یکی از این ماشینها بگیرم ولی شواهد نشون میده ماشین خوبی نیست به دلایل زیر:
    1- قیمت بازار از قیمت کارخانه پایین تر است
    2- یک ستاره کیفی گرفته
    3- تو بنگاه کسی خریدار کار کرده اش نیست
    اگه کسی باشه در این موارد بنده رو راهنمایی کنه ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیزم شما می خوای بخری یا بفروشیش؟!!
      هنوز نخریده فکر فروشید؟!! ماشین بیچاره چه گناهی داره شما بجای استفاده می خوای بفروشیش ؟!
      ضمنا” اصلا معنا نداره بنگاه دار ماشین صفر رو با قیمت زیر کارخونه بفروشه!!
      قضیه یک ستاره کیفی هم بیشتر به جوک شبیهه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دقیقا از کجا گرفته حتما همون جایی ک ب دنا 5 کیفی و 4ایمنی دادن اینا همش دروغه چجور تو همون امار سمند3ستاره گرفته این یکی
        ب این حرفا توجه نکنین اگه ب این ستاره بدن سمند و دنا رو دستشون میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. علی عباسی

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یکی مدل 94سی وی تی خریدم با توجه به شغلم که پیمانکار هستم حدودا تا الان 100هزار کیلومتر باهاش رفتم. بزرگترین ضعف این ماشین در گیربکس که بعداز 60هزار شروع به صدا دادن میکنه و گیربکس صفر قیمت آزاد هجده میلیون تومن. اونایی که میخوان بخرند به این قضیه توجه کنن و تحقیق کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام علی آقا
      شما یا مدل ماشین رو اشتباه می کنید یا کیلومترش اینقدر نیست وه اله در دو سال 100 هزار کیلومتر با تانک هم رانندگی بکنید صداش درمیاد لابد به خاطر شغلتون هم که پیمانکار هستید جاهای صعب العبور هم زیاد رفتید که با این اوصاف میشه گفت ماشین خوبیه و خوب دوام آورده
      اگه ماشین ایرانی بود الان خودرو فرسوده هم تحویلش نمی گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سلیم

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      این ماشین کلیه تستهای موتور و گیربکسش رو به سلامت طی کرده موتور و گیربکس اتوماتش با تیگو ۵ و ایکس۳۳ نیو یکیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسین

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      جوک سال 96 در اومد پراید داییم مال84
      140هزار کار کرده باهاش سیمان و ماسه هم بار میزنه صدا نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حامد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک ماهه در مورد ماشین چینی تحقیق کردم
    واقعا برا خودم متاسفم که باید این ماشینا رو سوار بشیم
    همشون فقط حدود دو سال کار میدن
    من که از خیرش گذشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      Mvm110ولیفان 520 چند ساله دارن کار میککن؟؟؟؟؟؟
      پول خرید ندارید الکی عیب رو ماشین نزارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حمید

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر فنی ماشین بسیار خوبیه و به نظر من به همه تولیدات ایرانخودرو سره اما متاسفانه ماشینهای چنی افت قیمت شدیدی توی بازار داره. مثلا همین جمعه پارکینگ چیتگر بودم مدل 94 فولشو با 14000 کارکرد، دوربین،GPS، لاستیک کره ای و بدون رنگ گذاشته بودن 47 تومن یعنی نسبت به قیمت نقدی الان 16 میلیون افت؟!!!! حالا اگه اقساطی بخرین که این مبلغ بیشتر هم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      به نظر بنده افت قیمت این ماشینها به دلیل اینه که درحال حاضر خود نمایندگی ها خودرو های صفر رو دارن با شرایط خوبی میدن دیگه طرف اگه قصد خرید این ماشین رو داشته باشه میتونه با همین پول یه ماشین نو از کمپانمی تحویل بگبره حالا مابقی ش رو در طول یک سال میده
      البته تبلغات منفی خودرو سازهای داخلی هم بی تاثیر نیست شما تصور بکنید این ماشین با این کیفیت قیمت بازارش از قیمت کارخونه کمتره درحالی که برلسیانس پارس خودرو که به نظر بنده بسیار پایین تر از این خودرو است قیمت بازارش بیشتره دلیلش اینه که پارس خودرو نبض بازار مصرف کننده های ساده ایرانی دستشه و میدونه چجوری بازیشون بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. آرش

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من 95/11/06 مدل mvm 550 lux دنده ای با امکانات کامل gps , … را تحویل گرفتم . در مقایسه با ماشین قبلی خودم که مربوط به یکی از تولید کنندگان داخلی بود و از همان زمان تحویل و گارانتی ، من را اذیت کرده بود ، این ماشین خیلی خوب است . فرمان آن خیلی نرم و ماشین کم صدا است ، کمک ها کوبش ندارند ، مصرف سوخت در دوران آب بندی ، تقریبا به ازای 100 km ( تست فقط در داخل شهر) 10 الی 11 لیتر است. بخاری وکولر قوی دارد. فضا برای سرنشینان عقب خیلی خوب است . عملکرد ترمز ها نرمال است . اگر بخواهیم ایراد بگیریم ، تمامی خودرو ها از نظر من ایرادات ریز و درشت دارند . اگر ایرادات به صورت موردی گزارش شده باشد مهم نیست و لی اگر اکثر قطعات و در پروسه تولید یک شرکت ایراد گزارش شود و آن شرکت ها نسبت به رفع مشکلات بی تفاوت باشند به سمت محصولات آن شرکت ها نباید رفت . انصافا این ماشین خوبی است و خودم پس از تحقیق فراوان از دوستانی که این ماشین را داشتند ، خرید کردم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هنوز هم فکر میکنم تو ماشین های با این رنج قیمت و پایینتر ال نود ماشین مناسب تریه هرچند بعضی از تزیینات لوکس اون رو نداره اما وقتی ماشین میخرید باید به گارانتی و وارانتی اون توجه کنید ضمن اینکه موقع فروش هم دیر میره هم ارزون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. افشین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ۵۵۰ دارم ۳۵۰۰۰ کیلومتر راه رفتم
    این ماشین ۲ تا خوبی داره ترمزش خوبه و اتوماته. ولی ایراد زیاد داره . اگر این دوتا خویی رو سمند داشت سمند روترجیح میدم.
    نداشتن آمپر آب که معضلیه الآن هم از دیروز یک علامت جدید زرد رنگ روشن شده یک چرخ دنده که وسطش علامت خطر داره.
    خدمات نمایندگی قزوین که افتضاحه یا قطعه نداره یا میگه کار ما نیست ببر تهران.
    اونی رو هم که انجام میده قیمت خون پدرشو میگیره. میگه قیمت رو سیستم میزنه.
    ۱۲ تا فیوز خریدم یدکی تو ماشین باشه ۳۰ هزار تومن گرفت!!!!!!!
    برای گارانتی ۲۰۰۰۰ سرویس و تعویض روغن رفتم ۲۸۰ هزار تومن گرفت. من لند کروز رو زیر ۲۰۰ تومن میدادم.
    شارژر فندکی زدم همزمان ظبط روشن بود هر دو از کار افتاد. بردم نمایندگی میگه به هیچ وجه از دوتاشون همزمان استفاده نکن. باطری سازش اومد زیر فرمان رو کلا باز کرد فیوز عوض کرد. ۲۰ هزار تومن گرفت.
    فاکتور همشون رو هم دارم.
    راستی شتابش خوبه ولی انقدر صدای موتور تو اتاق میاد که آدم به غلط کردن میوفته که گاز داده.
    اگه پول نقد داشتم هیچ وقت نمیخریدمش. ولی قسطی خریدم شرایط فروشش خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      متوجه نمیشم نداشتن آمپر آب چرا برای شما معضل شده ؟!! این ماشین بجای آمپر چراغ نشان دهنده آلارم داره مثل برخی از ماشین های جدید و مدل بالا . همه عملکردهای آمپرهای قدیم در یک چراغ خلاصه شده ، خیلی هم با حاله .
      چراغ زرد و آچار هم آلارم چک کردن موتوره که اگه رو اعصابتون هست ! می تونید برش دارید 20ثانیه دو تا دکمه روی کیلومتر رو با هم بگیرید و بعد ماشین رو روشن کنید … همین.
      این ها ایراد خودرو نیست برادر
      این ماشین یکی از کم صداترین ماشینهای حال حاضر در ایرانه !!
      این موارد چیزهایی هست که می تونستم کمکتون کنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. آرش

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از زمانی که با mvm 550 رانندگی کردم ، رانندگی با ماشینهای دیگه ، خیلی سخت شده برام . همه چیز ماشینهای دیگه برام خیلی سفت هستند مثل فرمان و کلاچ و …. . اصلا قابل مقایسه با خیلی از ماشین ها یی که دوستان نام می برن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. iman

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه هفته ای میشه تو نمایندگی ثبت نام کردم اما انقدر نظرات مختلف در مورد این خودرو شنیدم تو برزخم نمی دونم انتخاب درستی کردم یا نه ممنون میشم از کسایی که این خودرو رو دارند بنده را راهنمایی کنند
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      شک نکن برو بگیر به نظر من بهترین ماشینه در این رنج قیمتی پر قدرت و خوش رخ
      یه کم مصرفش زیاده ولی خوب نباید فراموش کنی که داری موتور 2000 می رونی
      البته شاید با یک سری ایرادات روبرو بشی از این اول که برای خودرو صفر شاید طبیعی باشه ولی با گارانتی 3 ساله میشه مطمئن باشی که مسائل بحرانی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ایمان جان ، پیشنهاد می کنم مدل gps ، دوربین و سنسور دار را بگیری تا بیشتر حالشو ببری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    جنابiman مشک آنست که ببویی نه آنکه عطاربگوید.
    پس ار تحقیق وتست،خودم یه دونهcvtلاکچری خریدم وراضیم .قدرت،شتاب،جادار.عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    ی سالی میشه ماشین رو گرفتیم17000تا راه رفتیم.
    معایب:صدای کوبش زیاده ماشین
    ۲-تاثیر بنزین اشغال ایران روی موتور حساسش.جوری ک هر چن ماه باید300000تومان خرج سنسور اکسیژن بشه.بخاطر همین شتابش با افت انجام میگیره.
    تو مسافرت عالیه خیلی خوب جاده رو سوار میشه.
    ماشین دنده ای هست.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. iman

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ممنون از راهنمایی شما
    چندروزی هست که خودرو را تحویل گرفتم راضیم ازش اما ایرادی که میتونم بگیرم اینه که کمک های جلو تو کوچکترین دست انداز حتی با سرعت خیلی پایین میکوبه راهکاری اگر هست بفرمایید
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفقا من اشب ماشین خریدم مورخ ۱۱-۱۲-۹۵سوار ماشین شدم کمکای جلو عقب بخصوص کمک های عقب صدای مهیبی میدن انگار پیچهاشون رو نبستن از روی یک دست انداز ناخواسته ۱۴۰ک م پریدم با خودم گفتم شاید خوب بشه عقب ماشین گه گاهی هم صدای عجیبی میده کاش نمایندگی عودت میگرفت…. ازش خوشم نیومده چرا بعضیها به دروغ مینویسن اخر ماشینه…الان باید کمک ماکسیما بگیرم؟؟؟چند قیمتشونه؟؟؟؟ هرچهارتا رو باید عوض کنم؟؟؟؟لاستیک چی بگیرم و چه سایزی باشه؟ چیکار کنم این صدا های تنفر امیز تموم بشن؟؟؟یکی که واقعا این ماشین رو سوار شده و تجربه کرده کمک کنه من تازه واردم ؟؟؟!!!اصلا باهاش رانندگی حال نمیده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ماشین سدانه ها برا افرود ک نخریدی اونام با 140تا از رو دست انداز بپری پدر کمکا در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزان منم یه 550 لاکچری دنده ای رو خریدم دو هفته پیش. بسیار عالیه و راضی هستم
    بی صدا و نرم هستش . قدرت و شتاب عالی . امکانات و آپشن های استانداردی هم داره .
    بعد از کلی تحقیق تصمیم به خریدش گرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمود

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وای وای . با ماشین آب بندی نشده با سرعت 140 پرواز کردی . آفرین. حالا کی بهت گفته کمک ماکسیمایی بگیری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. rajab

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمئنی ماشین خریدی؟ با ماشین آب بندی نشده با سرعت 140 km رفتی ! عجب هواپیما یی خریدی ؟ تعجب کردم که چطور دلت برای ماشین صفرت نسوخته . حداقل برای خودت بسوزه !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. omid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی مدلهای جدید جای وولوم کم و زیاد روی فرمون که برخی از عزیزان باهاش مشکل داشتند تغییر کرده . خوبیش اینه که تولیدکننده گوش شنوا داره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمدی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    مصرف سوختش چنده؟
    داخل شهر؟
    بیرون شهر؟
    سیکل ترکیبی؟
    من قصد خرید دارم ولی موتور ۲لیتریش و مصرف سوختش برام مبهمه لطفا افراد دلسوز و کسایی که خودرو رو دارن منو راهنمایی کنن خیر ببینین
    لطفا مغرضانه نظر ندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مصطفی

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    من دوتا ماشین دارم یکی ام وی ام 550 و یکی پراید . ام وی ام را برای مسافرت خریدم . مدل 94 در شهریور ماه گرفتم تا الان در اول فروردین 96 / 11000 تا کارکرده فقط چند باری از مشهد تا تهران و بالعکس رفت و امد کردم . ماشین نرمی هستش و ازش راضی ام با تمام امکاناتی که داره و آپشنش بر اساس موتور 2000 بودنش عالیه و صدای موتور به داخل اتاق کمتر میرسه . مصرف سوخت این خودرو در شهر بالاست اما در جاده عالیه . شتابش 20 . چون توی سربالایی ها راحت میره . فقط دوستانی که این خودرو رو میگیرند در نظر داشته باشند خودروی صفر رو باید با سرعت کم تا حداقل 1000 کیلومتر ازش کار کشید تا مراحل آب بندی رو طی کنه . نه مثل این دوستمون تازه اول بسم الله 140 تا رو پر کرده . اینطوری به ماشین آسیب میرسه . در کل خیلی راضی هستم . فضای کابین خودرو هم بسیار بزرگ و جادار است . کولر و بخاری از همه لحاظ عالی اما روی عملکرد خودرو در حین رانندگی تاثیرات منفی از جمله مصرف سوخت بیشتر و شتاب خودرو رو کم میکنه و قدرت میاد پایین . خیلی خوبه من پیشنهاد میکنم با این رنج قیمتی که داره و از جک و پژو سمند پارس و لیفان سر تره . هیچ مشکلی هم ندارم با این خودرو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدی

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      شما که داری مصرف داخل شهرش چقدره؟
      یعنی صدی۱۰ میسوزونه
      چون دیدم تو بعضی سایتها زده سیکل ترکیبی صدی۶.۳ که با توجه به موتور۲لیتریش شک برانگیزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نه نه بین 8 الی 9

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. مختارقنواتی

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکماهه خودرو ام وی ام ۵۵۰ اتومات خریدم از لحاظ نرمی وسرعت خیلی عالیه اما مشکلی که داره تقه میزنه ومشکل از کمک هاشه و تازه یه علامت کمربند رو صفحه کیلومتر حذف شده نمیدونم دلیلش چیه صدای سیستم صوتیش خیلی ضعیفه اگه بخوام باند اضاف کنم بدشکل میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علي خداداد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من قصد خرید خودرو دارم منتها بین ام وی ام ۵۵٠ اتومات و برلیانس h330 اتومات واقعا موندم همه هم یه حرفی میزنن
    خواهش میکنم بدون هیچ تعصبی یه راهنمایی کنید ممنون
    فقط راحتی و دوام خودرو واسم مهمه
    دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام . اگر از لحاظ راحتی و دوام خودرو ملاک مورد نظر شماست ام وی ام 550 رو بگیرید بهتره . چون من سوار این دو خودرو شده ام و ام وی ام 550 هم دارم و به نظر من ام وی ام بهتره و هم نرم تر و جا دار

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا