ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پس از ۱۴۰۰ km رانندگی با mvm550 مورد و مشکل خاصی در آن نمی بینم . تنها مشکل در جاده های اشغالی شهر هاست که به جای سرعت گیر تپه کار می گذارن و چاله ها را پر نمی کنن . تمام خودرو ساز ها باید یک فکری به حال این مشکل بکنن و کمک ها رو مخصوص ایران بسازن.مصرف سوخت بالا در داخل شهر هم به دلیل ترافیک غیر عادی و عجیب داخل شهر ها می باشد. مسیر ۱۰ دقیقه را وقتی ۴۰ دقیقه در ترافیک بمانی مقصر ماشین نیست. وگرنه ازدنده ۳ به بالا مصرف سوخت در حد ۶ الی ۷ لیتر و حتی کمتر است.( حرکت با سرعت ثابت) که خیلی عالی است .خوش باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نادر

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      من این ماشین رو حدود ۶ ماهه دارم مدل ۹۵ اتوماتیک لاکچری؛ کمکهای من خوبه صدا نمیده؛ کشش و قدرت موتور خوبه …تو جاده تهران -مشهد عالی جواب داد ؛ اصلا خسته نشدم؛هم خودم وهم خانواده راضی بودیم از سفر با این ماشین جدید و قدرتمند…برای رانندگی خانمها اتوماتیکش عالیه
      درکلّ من از انتخابم راضیم و ماشینهایی رو که میگیرم حداقل ۵ سال ،سوار میشم
      برادرم هم ایکس ۳۳ داره موتورش با این ماشین یکیه اونم راضیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهروز

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      مصرف سوخت من بعد از ۲ هزار کیلومتر و تمام شدن آب بندی در جاده تهران اهواز در هر صد کیلومتر هفت و نیم لیتر
      mvm 550 cvt اتوماتیک مدل آذرماه ۹۵
      این مصرف عالیه
      خیلی راضیم اولش که گرفتم ترسیدم ولی روز به روز مصرفش کمتر شد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شهاب

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایرادی که من در این خودرو میبینم اینه که وقتی از روی سرعت گیرهای بلند در معبر شهری
    عبور میکنه،البته وقتی صندلی عقب تکمیل باشه ، قسمت اگزوز میانی به مانع برخورد میکنه که این امر رو در ماشین های لوکس دیگر شرکت ها ائم از تویوتا هم دیدم،یک ماهه که خریدم،نسبتا راضی هستم،قدرت خوبی داره و سواری دلنشینی به سرنشینهاش میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسام

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مدل دنده ی دستی با اتومات لاکچری از لحاظ ظاهری و آپشنی چه فرقی داره؟
    من الان یه مدل ثبت نام کردم که صفحه نمایش نداره و ضبط داره جداگانه میخوام نصب کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نادر

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      سلام در مدل لاکچری مانیتوری داره که دوربین دنده عقب ۳تا روی سپر عقب داره دوربین خوبی هم هست و دیگه نیاز نیست برای دنده عقب به پشت سر نگاه کنید؛ جی پی اس خوب و کاربردی دارد که حتی دوربینهای سرعت سنج بزرگراهها رو هم اعلام میکند؛قابلیت پخش فیلم را توسط فلش و گوشی دارد؛ از طریق بلوتوث به گوشی موبایل وصل میشود و آهنگها و تماسهای گوشی را مدیریت میکند و مانیتور ماشین میشود گوشی شما حتی از طریق مانیتور میتوانید تماس صوتی برقرار کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام ببخشید چطوری بلوتوثشو پیدا کنم هرکاری کردم نشد تو سایت ها هم که گشتم میگن از تو منو باید فعال بشه ولی این دکمه منو نداره لطفا راهنمایی کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      تفاوت لاکچری با معمولی نداشتن دوربین دنده عقب و مانیتور خوب وکاربردیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کوردی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگر یه مقداری ظاهرش زیباتر بود عالی میشد،
    زیرا کلا این خودروها از خودروهای داخلی ساز مانند ایرانخودرو و سایپا خوبتر و بهترند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Arman

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه جا سیم Aux این خودرو کجاست همه جاشو گشتم پیدا نکردم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شهیاد شهریاری

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دوستان من میخوام ماشین بگیرم. ال نود داشتم فروختم. حالا بین چری ۵۰ یاهمون ام وی ام ۵۵۰ مردد هستم. اگر دوستان میتونن منو راهنمایی کنن. من زیاد تخصص توی ماشین…یا ام وی ام ۵۳۰… بسیار ممنونم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید پر رویی میکنم اینجا مثلا راجب ام وی ام 550یا ماکسیما و دنا یه بار مثل ادم بگین خوبه یا بده اقا 17رو دارم راجبش تحقیق میکنم همه میگن خوبه و عالیه هیچ مشکلی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پژمان احمدنیا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام حدود دوساله. ام وی ام دنده ای 550 دارم .
    ایرادهای عمده این ماشین :
    1کمک های. فوق العاده بی کیفیت
    2 کاتالیست این خوردرو خیلی زود به صدا در می اید که دوبار تعویض شده
    3 خرابی قفل دربها
    محاسن باید با خودروهای هم طراز مقایسه بشود مثل دنا و جک. در مجموع با مبلغی که پرداخت کردم راضی نیستم . در ضمن صدای موتور کلا تو اتاق شنیده می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خودروی بسیار افتضاحیه نخرید که پولتان را به هدر داده اید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی مسجودی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان از شما خواهش می کنم که mvm550 نخرید من یک دستگاه از این نوع گرفتم واقعا پس یک ماه کلافه شدم چون اصلا شرکت پاسخگو نیست من که موندم چکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عادل

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      ایرادات کوچک در مدل ۹۵ و ۹۶ این ماشین کاملا برطرف شده است
      این ماشین از نظر قدرت و سرعت عالیه و نسبت به موتور ۲۰۰۰ مصرفش خوبه؛ تو جاده صدی هفت ونیم
      تو شهر صدی نه و نیم
      منکه بعد از گذشت ۶ ماه خیلی راضیم بعد از آب بندی ماشین خیلی نرمتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشاد

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز من 315 هاچ بک دارم 3 ساله دارمش از روز اول شرکت پاسخگو نبود در باره 550 نمیدونم خود ماشین چجوریه ولی اگر بهترین ماشین دنیا هم باشه اگر خدمات پس از فروشش خوب نباشه مفتش گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نادر

        ۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (47 ديدگاه)

        ۳۱۵ های سری اول مشکلاتی نظیر صفحه کلاج داشت که الان برطرف شده
        کلا ۳۱۵ به خاطر موتورش یک ماشین قوی محسوب نمیشه
        وبا mvm 550 اصلا قابل مقایسه نیست و ۵۵۰ اتومات حداقل ۱۸ میلیون گرونتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. کیا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    واقعا این ماشین چطوره؟
    من بین برلیانس صندوقدار اتوماتیک و mvm 550 CVT luxury و جک موندم کدومو بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید و واقعیت رو بگید که ۵۵۰ از بقیه سرتر هست یا خیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم تحقیق کن و از کسایی که دارند بپرسید ، من 550 دنده ای مدل 95 دارم و کاملا راضیم .
      از لحاظ موتور و آپشن حرف نداره . بخصوص در مقایسه با اون دو تا ماشینی که شما فرمودید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نادر

      ۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      موتور ۵۵۰ نسبت به جک وبرلیانس قویتره
      نمایندگیهای مدیران خودرو بین چینیها حرف اول رو میزنه
      موتور وگیربکس ۵۵۰ عالیه ودر ایران جواب داده
      موتور وگیربکس اتومات ۵۵۰ با ایکس ۳۳ و تیگو ۵ یکیه
      خداییش ۵۵۰ نون موتور و گیربکسش رو میخوره
      و اما برلیانس که پسرعموی بنده یه اچ ۳۳۰ اتوماتش رو خریده؛ کم مصرفه و نسبتا زیباست و نسبتا با کیفیته برای شهر عالیه ولی مشکلی که داره در جاده ودر سربالاییها کم میاره و جون میکنه
      ولی ۵۵۰ در جاده واقعا سالاره ۱۹۰ تا رو راحت خودم باهش پرکرم اونم اتوماتش
      فقط باید بلد باشی چطور بگازونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احسان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همگی این ماشین که کروز کنترل نداره امکانش هست که روش نصب کرد یا نه؟ممنون میشم جواب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حجت

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک سوال دارم من قصد خرید این خودرو رو دارم خدمات پس از فروشش چطوری هست؟؟ خوب هست یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام خدمات پس از فروش مدیران خودرو بستگی به نماینگی شهر شما داره ولی ظاهرا اکثر نمایندگی ها خوب نیستند و شرکت نظارتی بر آنها نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نادر

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (47 ديدگاه)

        من اتفاقا در سفر؛به نمایندگی مدیران در یزد؛ به اسم فلاحی رفتم ؛برای سرویسهای دوره ای؛ کارم رو زود راه انداختند؛ بعدشم دومرتبه از مدیران تماس گرفته شد و پرسیدند از نحوه خدمات راضی بوده ام یا نه؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. ahmad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من 4ماهی است که 550 لاکچری دارم ماشین خوش رخ ی است ولی نسبت به قیمت امکانات نداره .
    نداشتن صندلی برقی و گرم کن صندلی -کولر ضعیف- مصرف زیاد بنزین داخل شهر 12.5 -وقتی کولر روشن میشه قدرت موتور بشدت میاد پایین- تاشو نبودن برقی آینه های بغل-نداشتن کروزکنترل- کم بودن نماینگی پس از فروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      من نمیدونم شما کدوم شهر هستید ولی شهرهای بزرگ همگی نمایندگیهای mvm دارند اونم چندتا
      درخصوص امکانات هم به شما بگم قبل از خرید حتما امکانات اون رو میبایستی مورد نظر قرار میدادید…
      1- فرمان برقی
      2-آینه های برقی
      3-سانروف
      4-ترمز ۴چرخ ebd
      5-پنج حلقه رینگ اسپرت
      ۶-دوربین دنده عقب عالی با نمایشگر ۷ اینچی
      7- صندلی چرم
      8-دزدگیر فابریک به همراه پاور ویندو
      ۹- باز شدن صندوق عقب به ۳ روش
      ۱۰-فضای مناسب هم برای سرنشینان و هم صندوق عقب
      ۱۱- گیربکس اتوماتcvt
      12-موتور ۲۰۰۰
      ۱۳- بخاری عالی
      ۱۴ -کولر من مشکلی نداره یک مدت باید کارکنه تا کاملا خنک کنه ماشین رو ( ماشینایی که تو پارکینگ پارک میشن کولرشون زودتر خنک میکنه) ماشین من مشکیه برای همین گرمای بیشتری جذب میکنه و خنک کردن دیرتر انجام میشه ولی بعد از چند دقیقه قشنگ خنک میشه …حتما ماشین شما در فضای باز و زیر آفتاب قرارداره
      15-این خودرو با گیربکس cvt و موتور ۲۰۰۰ که روی تیگو۵ هم نصبه واقعا قدرتمنده
      بعد از یک مدت رانندگی با این ماشین دیگه پشت ماشینهای داخلی رغبت نمیکنی بنشینی
      هرکس داره قدرشو بدونه و هرکی هم نداره الکی بدشو نگه ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (5 ديدگاه)

        سلام جناب بهروز
        دعوا که نداری برادر
        من این ماشینو دارم (دنده) ولی دربجنورد خدمات پس از فروش نداره
        پول دوتا 405 و داری میدی لاقل باید یه فرقی با پراید بکنه از نظر امکانات یا نه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. سیروس

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باتوجه به قیمت از آپشنهای خوبی برخورداراست . سرعت خوبی دارد وباموتور 2000 در جاده تفاوتش با بقیه خودروهامشخص میشود نرم وراحت است درکل از خودروهای ایرانی بهتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اسماعیل

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان میشه فرق بین ام وی ام 550 با 530رو بگین, از لحاظ ظاهر ک شبیه هم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان کسی میدونه نشانگر سرویس ماهیانه که به شکل آچار روشن هستش چجوری میشه خاموش کرد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سلام.
      باید بری نمایندگی دیاگ بزنه و خاموشش بکنه.
      دستی فکر نمی کنم بشه.
      ام وی ام 315 که اینجوری بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ابراهیمی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز،سوییچ را باز کنید روی دوتا اهرم داخل کیلومتر همزمان فشار بدید ،در حالیکه نگه داشته اید سوییچ را ببندید،بعد دوباره سوییچ را باز کنید ،به احتمال زیاد چراغ خاموش می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. آرش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بالای 5000 تا با این ماشین رفتم و تا حالا یک چکه آب کم نکرده ! از نظر موتوری بسیار خوبه . تو سربالایی ها قوی هست و بیشتر میشه با آن حال می کرد. مصرف سوخت هم به مرور زمان کم شده و الان داخل شهر وبا وجود ترافیک در حد 8 الی9 لیتر شده. کمک ها کوبش ندارند ولی هنگام عبور از چاله چوله ها و سرعت گیرها باید بیشتر دقت بشه . نمی دونم بعضی ها چه توقعی از یک ماشین دارن. مزیت بعضی از ماشینها رو اسم می برن که خودشان تا حالا آن ماشین را نداشتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهنام خوش بین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تجربه رانندگی 75000کیلومتر رانندگی:
    ایرادت زیر را مشاهده کردم:
    1_پاک شدن رنگ ولوم کولر و ولوم های روی فرمان
    2_صدای زیاد کولر که پس از دوندگی فراوان کولر عوض شد اما آگه یک ساعت جلوی آفتاب باشه اصلا خنک نمی کنه.
    3_موتور وگیربکس هماهنگی مناسبی ندارد.
    4_نشت آب از سانسور
    5_فاقد نمایش گر حرارت موتور و آیینه سایه بان
    6_صندلی ها فاقد حداقل ارگونومی لازم
    7_عدم وجود فضایی مناسب در فضای پای راننده
    8_سیستم تعلیق ضعیف وکمک فنرهای نامناسب
    9_ضعیف بودن کیفیت رنگ
    10_افت شدید قیمت پس از مدتی کار
    11_ارایه خدمات ضعیف نمایندگی ها در حد تعویض روغن ولنت واسه گارانتی.واسه تعمیرات جزیی هم باید برین جاده مخصوص.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد رضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من بخشی از مواردی که به عنوان مشکل ذکر شده به نوع نگهداری از ماشین مربوط است. ناهماهنگی موتور و گیربکس را چطور متوجه شدی . از نظر قدرت تو شیب های تند و سر بالایی تست کردم نمره خیلی خوبی داره. ماشین قبلی من مال تولید داخل بود و با وجود آمپر آب و سیستم سخن گو در مدت ۱۰ سال ۴ بار سر سیلندر تراش دادم و یکبار هم عوض کردم. ظاهرا موتور mvm 550 به کمبود آب حساس نیست و عدم وجود نمایشگر دمای موتور عیب محسوب نمی شود. فن کولر خوب صدا داره و لی خود کولر ضعیف نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شهرام

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه. یکی از آشنایان ما، حسن نوذری، سراتو ی مونتاژ ایران خریده قسطی، واقعا ام وی ام 550 چیزی کمتر نداره که سارافن اضافه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهرداد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام…
    خسته نباشید…آیا ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک سیستم پخش دی وی دی داره مثلا با صفحه ۷ اینچی همراه با جی پی اس…
    وآیا لوازمش ارزونه و گیر میاد؟
    ممنون از راهنمایی شما دوستان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهرداد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میگم مگه میشه که این ماشین آمپر آب نداشته باشه …چطور امکان داره…ای کاش هر واقعیتی رو که ام وی ام ۵۵۰ داره میدونستم…چون باید یه ماشین حداقل تا آخر برج بخرم…
    بازم ممنون میشم که از شما یادبگیرم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهرداد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    انقدر پستها زیاده که …..
    تا حدودی از پست آقا نادر جوابم رو گرفتم…
    ولی بازم بزرگوای کنید اطلاع رسانی بفرمائید
    باتشکر از بزرگواران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهرداد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا بهنام با این مطالبی که شما گفتید بنظرم دیگه منم ام وی ام نخرم…چون احتمالا این ایرادها در ماشینهای چینی بعید نیست…
    اینم از این….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ام وی ام 550 یا 315 اسپرت یا سمند ای اف سون کدوم رو پیشنهاد میکنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیری

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من mvm 550 دنده ای مدل ۹۵ دارم همان روز اول ۳ ایراد اصلی این ماشین را گرفتم اول کمک های جلو را ماکسیما کردم دوم فاق لاستیک را بزرگ تر و با کمی عرض بیشتر سوم سینی زیر براش گذاشتم . در ضمن چون لاکچری دوست داشتم نصب کردم . این ماشین از روی مدل ۵۳۰ ساخته شده و تغیراتی در اطاق و غیره داره . هنوز کسی این ماشین در تعمیرگاه ندیده . همه ماشین های ایرانی داشتم این ماشین یک سروگردن بالاتره . سرعت . کشش . مانور . حرف نداره . اگه راننده باشیم می تونیم ماشین خوبی ازش بسازیم . بخرید شک نکنید . اگر بتونید یک مدل پایین تر بخرید حسابی افت قیمتش کرده . برایتان بهترین ها آرزو می کنم . امیدوارم روزی برسه براحتی ماشین های آلمانی و امریگایی سوار بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضا از اهر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا گیج شدم نمیدونم چی بگم چون من این ماشین رو برا خریدن انتخاب کرده بودم .. الان هر کدوم از دوستان نظرات متفاوتی دارن… موندم چیکار کنم ولی از قدرتش نسبت به چینی های دیگه خوشم اومده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سهیل

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از خودروهای داخلی دیگه بهتره. فقط کمکهای ضعیفی داره که میشه کمک ماکسیما روی ماشین سوار کنید. من پراید پژو سمند زانتیا هم داشتم ولی mvm550 از بقیه خیلی سرتره.
    با تویوتا نباید مقایسه بشه ولی mvm550 پیشنهاد خوبی برای خریده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. طباطبایی

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خرداد ۹۶خودرو ۵۵۰ اتوماتیک رو تحویل گرفتم وهنوز تا کیلومتر ۳۵۰۰ نرسیده جلوبندی عوض شده صدای شدید بین ۲۵۰۰ تا۳۰۰۰ دور داره در سبقت گاز که میدی هنگ میکنه ( البته تا اخر نه فقط مشابه دیگر اتوماتها ) هنگ میکنه و دور موتر تا ۷۰۰۰ میره ولی دنده عوض نمیکنه متا سفانه نمایندگی پاسخ گو نیست و میگن صبر کن تا از چین قطعه ان برسه رنگش هم پوسته میشه خلاصه از پژو ۱۳ ساله ام تو این دو ماه بیشتر تعمیر گاه رفتم خیلی افتضاحه فقط نخرید واز تجربه تلخ من استفاده کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نادر

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      آقا لطفا خالی بندی نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا