خودروهای چینی

بایک سِنُوا، یک چینی با پیشینه سوئدی

بسیار پیش می‌آید که خودرویی وارد بازار شده اما به دلایل مختلف نمی‌تواند آن‌طور که بایدوشاید در بازار خودی نشان بدهد و به‌جز مشتریانی محدود و خاص، سایر اقشار جامعه چندان از حضور چنین خودرویی آگاه نمی‌شوند. شاید بایک سِنُوا (BAIC Senova) را بتوان یکی از این خودروها دانست. خودرویی که علی‌رغم برخی ارزش‌ها، نتوانست در بازار ما به‌عنوان خودرویی موفق ظاهر شود. قطعاً یکی از دلایل اصلی این امر نیز عدم تبلیغات و بازاریابی صحیح از طرف شرکت واردکننده و ضعف شدید مدیریت این شرکت دانست.

BAIC Senova
BAIC Senova

برای شناخت بایک سنوا باید از چین به سوئد سفری داشته باشیم و ریشه‌های سنوا را در مهد خودروهای ایمن و با کیفیت جستجو کنیم. کمپانی سوئدی ساب یکی از کمپانی‌های ریشه‌دار و باسابقه صنعت خودروسازی است که مدل‌های مختلف تولیدی آن در طی ده‌ها سال از عمر آن، بارها و بارها مورد تحسین منتقدان و کارشناسان قرار گرفته‌اند. اما هر کمپانی در کنار روزهای خوب، روزهای بدی نیز دارد و روزهای بد ساب همانند بسیاری دیگر از برندهای کوچکتر اروپایی در سال‌های آخر قرن بیستم رقم خورد. در آن سال‌ها غول‌های بزرگ خودروسازی جهان شروع به خرید برندهای کوچکی کردند که اوضاع چندان مساعدی را سپری نمی‌کردند. در این بین ساب نصیب جنرال موتورز آمریکا شد و جنرال موتورز تلاش کرد تا با استفاده از پلتفرم و قوای محرکه ساخت خودش، خودروهای جدید ساب را تولید کند. ساب ۹-۵ محصول این تفکر بود که از سال ۱۹۹۷ وارد بازارهای جهانی شد و در گوشه و کنار جهان مورد استقبال قرار گرفت.

BAIC Senova
اما روزهای خوش جنرال موتورز هم دیری نپایید و در اواخر دهه اول قرن بیست و یکم این غول دنیای صنعتی هم مجبور به اعلام ورشکستگی شد. هرچند که حمایت‌های دولت آمریکا جلوی نابودی جنرال موتورز و سایر خودروسازان آمریکایی را گرفت، اما خودروسازان آمریکایی مجبور به فروش اموال اضافی خود، از جمله برندهای ضرر دهی شدند که ساب نیز یکی از آنها بود. در این بین حق استفاده از اختراعات، فناوری و محصولات ساب به یک کمپانی چینی رسید که از اینجای داستان بیشتر با آن سروکار داریم.

BAIC Senova
هرچند که برند ساب پس از دو سه بار دست‌به‌دست چرخیدن همچنان تحت مالکیت جدید به حیات خود ادامه داد، اما بایک موتور چین با در اختیار گرفتن حق اختراعات و محصولات ساب، تصمیم به ایجاد برندی جدید موسوم به “سِنوا” گرفت تا محصولات قدیم ساب را با تغییراتی در ظاهر و تجهیزات به بازار عرضه کند. اتفاقی که به طور مشابه برای برند انگلیسی روور نیز افتاد و حق اختراعات و محصولاتش به نانجینگ چین فروخته شد تا تحت برند “رووی” با تغییراتی به بازار عرضه شود. (به شباهت لفظی سنوا و رووی با ساب و روور توجه کنید!). محصولات برند سنوا شامل مدل‌های D20، D50، D60 و D70 می‌شود. از بین این مدل‌ها، مدل D70 به کشور ما وارد شده است که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

Saab 9-5 BAIC Senova
Saab 9-5 BAIC Senova

سنوا D70 که فیس‌لیفت خودروی بیجینگ اتو C70G می‌باشد، خودرویی بر پایه نسل اول ساب ۹-۵ است. سنوا از همان قوای پیشرانه و سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق ساب ۹-۵ استفاده می‌کند. در واقع می‌توان سنوا را یک فیس‌لیفت از نسل اول ساب ۹-۵ دانست که برخی المان‌های ظاهری خودروهای مرسدس بنز برای افزایش جذابیت در آن به کار رفته است.

BAIC Senova D70
BAIC Senova D70

بایک موتور علاوه بر ساخت خودروهایی با برندهای متعلق به خودش، شریک تجاری کمپانی مرسدس بنز آلمان نیز محسوب می‌شود و محصولات این کمپانی را در چین مونتاژ می‌کند. در نتیجه چندان عجیب نیست که برخی مدل‌های بایک شباهت‌هایی به محصولات مرسدس بنز داشته باشند. سنوا نیز از این قاعده مستثنا نیست و در بخش‌های مختلف آن شباهت‌هایی به خودروهای مرسدس بنز وجود دارد.

BAIC Senova D70
BAIC Senova D70

طراحی کلی سنوا با توجه به این‌که بر پایه یک خودروی بسیار خوب ساخته شده قابل قبول است و تلاش‌های چینی‌ها برای به‌روز کردن آن نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. شاید اگر جلوپنجره این خودرو که آرم بایک را تشکیل می‌دهد کمی شکیل‌تر بود، می‌شد گفت که طراحی خودرو نسبتاً بی‌نقص است. اما حتی اگر جلوپنجره را هم نادیده بگیریم و با دقت بیشتری به بخش‌های مختلف نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که چینی‌ها نتوانسته‌اند جلوی خود را بگیرند و چینی بازی درنیاورند!

BAIC Senova D70
BAIC Senova D70

در بخش عقب خودرو دو قاب اگزوز می‌بینیم که این‌طور به ذهن متبادر می‌شود که این خودرو دارای دو اگزوز است که در قاب‌ها قرار گرفته‌اند. اما اگر بیشتر دقت کنیم، خواهیم دید که این خودرو تنها دارای یک خروجی اگزوز است که آن‌هم در قاب قرار نگرفته است! بنابراین آن دو قاب اگزوز فقط جنبه تزئینی دارند و عملاً هیچ فایده‌ای ندارند.

BAIC Senova D70
قوای پیشرانه سنوا یک موتور چهار سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژ با کد B235R است که متعلق به نسل اول ساب ۹-۵ آئرو می‌باشد. این موتور برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ بر روی خودروی ساب ۹-۵ قرار گرفت و پس از آن چندین بار مورد بهینه‌سازی قرار گرفت که نسخه‌ای که در بایک سنوا استفاده می‌شود مربوط به بهینه‌سازی است که در سال ۲۰۰۲ بر روی آن انجام شد و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ در ساب استفاده می‌شد. با این توصیفات نباید انتظاری برابر با پیشرانه‌های مدرن و به‌روز را از این موتور داشته باشیم. این موتور توانایی تولید حداکثر ۲۴۶ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که در کنار جعبه‌دنده ساخت AISIN، می‌تواند این خودروی ۱۶۰۰ کیلوگرمی را در مدت ۸.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. انتقال قدرت در این سدان بزرگ به چرخ‌های جلو انجام می‌شود و طبق اعلام سازنده، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ۹.۹ لیتر بر صد کیلومتر است. همچنین باید اشاره شود که بیشینه سرعت این خودرو توسط سازنده ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

BAIC Senova D70
BAIC Senova D70

نکته خوبی که در مورد سنوا وجود دارد این است که بسیاری از قطعات و بخش‌های مختلف آن توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته می‌شود و در نتیجه می‌توان بر روی قابلیت اطمینان آنها حساب باز کرد. علاوه بر موتور و توربوشارژر ساخت ساب، جعبه‌دنده ساخت آیسین، سیستم‌های ایمنی بوش، سیستم صوتی و اسپیکرهای BOSE، شاسی این خودرو نیز توسط MIRA بهینه‌سازی شده است که این مورد آخر، بزرگ‌ترین تفاوت سنوا با ساب ۹-۵ است که باعث بهبود عملکرد سنوا درزمینهٔ پایداری و هندلینگ نسبت به ساب ۹-۵ شده است.

BAIC Senova D70
با این اوصاف هرچند که این مشخصات فنی برای یک خودروی به‌روز چندان چشمگیر نیست، اما اگر نگاهی به برچسب قیمتی سنوا داشته باشیم، این مسئله تا حدودی قابل هضم می‌شود. بایک سنوا D70 در چین ۲۱۵,۸۰۰ یوآن قیمت دارد که با توجه به نرخ برابری یوآن به تومان، چیزی در حدود ۱۱۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان می‌شود. اما در حال حاضر مدل ۲۰۱۴ این خودرو توسط دیار خودرو به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در نتیجه می‌توان گفت که احتمالاً بایک سنوا تنها خودروی بازار است که پایین‌تر از قیمت مبدأ در کشور به فروش می‌رسد!

BAIC Senova D70
BAIC Senova D70
BAIC Senova D70
BAIC Senova D70
BAIC Senova D70
BAIC Senova D70

لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو توسط واردکننده به شرح زیر اعلام شده است:
ایمنی

  • موتور توربو شارژ با تکنولوژی SAAB سوئد
  • دارای ۵ ستاره ایمنی از CNCAP
  • سامانه اعلان خطر بر نقاط کور و جانبی خودرو (SVA)
  • دوربین و سنسور دنده عقب + سنسور پارک جلو
  • سیستم اعلان خطر خستگی راننده بر اساس مسافت
  • سان روف و شیشه‌های برقی+ سیستم ایمنی در مقابل اشیا
  • زیر سری صندلی راننده قابل تنظیم و سیستم ایمنی ASH
  • کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم
  • دارای کلیه سیستم‌های ایمنی خودرو شامل:ESP+ HHA+TPMS+BA+EBD+CBC+TCS+EDS+ABS
  • کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای

تجهیزات رفاهی

  • کلید هوشمند و استارت لمسی
  • قابلیت تغییر دنده از روی فرمان
  • کروز کنترل + کامپیوتر سفری
  • گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
  • چراغ‌های جلو زنون به همراه شیشه شوی
  • آینه‌های جانبی برقی + گرم‌کن آینه‌ها
  • تنظیم اتوماتیک چراغ‌ها
  • سیستم روشنایی اتوماتیک
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • سنسور باران
  • صندلی راننده برقی و ۸ جهته + شاگرد ۶ جهته
  • چراغ LED روشنایی در روز
  • چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت راننده
  • شیشه‌ها دارای UV
  • سیستم ضد بخار شیشه عقب
  • محفظه سردکن داشبورد
  • تنظیم اتوماتیک حجم پخش صدا به را اساس صدای محیط + سامانه پخش بیش از ۸ بلندگو
  • سیستم کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک راننده و سرنشین دیجیتالی دو منطقه‌ای (چپ و راست)
  • مانیتور ۸ اینچی لمسی USB، DVD، بلوتوث و مکان‌یاب (GPS)
  • صندلی و فرمان چرمی

بایک سنوا را بخریم یا نه؟
نمونه‌های سنوا که توسط دیار خودرو وارد شده‌اند تنها شامل مدل ۲۰۱۴ هستند و به نظر می‌رسد که برنامه‌ای برای ادامه واردات و عرضه مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وجود ندارد. به این مسئله سابقه سیاه دیار خودرو در تأخیر طولانی در تحویل خودروها و خدمات محدود و ضعیف این شرکت را نیز اضافه کنید. پس دلایل خوبی برای نخریدن این خودرو وجود دارد. اما از طرف دیگر سنوا مشخصات فنی، ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالایی را ارائه می‌کند که در این رنج قیمت بی‌نظیر است. در نتیجه اگر به دنبال خودرویی بسیار خاص هستید و صبر و حوصله‌ای در حد صبر ایوب در خود سراغ دارید (!)، احتمالاً سنوا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
در پایان می‌توانید تیزر تبلیغاتی بایک سنوا با بازی بازیگر معروف هالیوود، نیکلاس کیج را مشاهده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان)

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اما بخش طراحی اگزوز بدجور تو ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zippo

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      ماشین چینی با هر سابقه ای و هر پیشینه ای فقط یک ماشین به درد نخوره
      حیف پول
      فقط تو کشور های بد بختی مثل ما فروش داشتن که خدا رو شکر خیلی هاشون بار و بندیلشونو بسنو دارن میرن
      ما یک ایکس ٣٣ خریدیم واقعا یک کاری به تمام معنا بود بعد هم با کلی مصیبت ردش کردیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      هیچ وقت فلسفه این نوع تیلیغاتی که افراد معروف میارن نمیفهمم
      یعنی نیکولاس کیج کادیلاک و پورش و فراری و ل میکنه اینا رو سوار شه؟
      بعد واقعآ ملت واسه این که سلبریتی محبوبشون سوار ماشینه ماشینو میخرن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان)

        ۱۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        ام جی از بندیکت کامبریچ برای تبلیغ شاسی بلند جدیدش استفاده کرده بود.از اون به بعد هر وقت ماشینی از ام جی میبینم حس خوب سریال شرلوک با بازی بندیکت کامبریچ واسم زنده میشه.اگر زمانی بخوام ماشین بخرم و بدونم شاسی بلند ام جی کیفیتی برابر مثلا اسپورتیج و توسان داره احتمالن بخاطر حس خوبی که برند ام جی واسم ایجاد کرده میتونه در خرید جذبم کنه.
        از دلایلی که بنز و بی ام و به سادگی توی فروش از سر کادیلاک رد میشن همینه.کادیلاک ATS از نظر فنی چیزی از سری 3 کم نداره اما برای مردم دنیا ثابت شده بازیگرا و خواننده ها و ثروتمندان معروف سوار بی ام و میشن.
        پس اینکار تاثیر زیادی داره و در طولانی مدت اعتبار زیادی به برند میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. behzad

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اگزوزه =))))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (442 ديدگاه)

    طراحی خارجیش خود ای کلاس بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      بنظرم بیشتر شبیه بی ام و هستش، از بغل و مخصوصا از عقب!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. amir

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    جالبه ۱۴۵ میلیون روش قیمت گذاشته بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali ayat

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    به ایران خوش آمدی ای چینی عزیز
    انشالله که اگزوزت به راه راست هدایت شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضوانا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اگزوزش چرا اینجوریه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کیلومتر شو دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کیلومتر شمارش رو خیلی شبیه تویوتا آریون درست کردن!
      اول که دیدم گفتم خودشه ولی بعد دیدم یه سری تغییرات ریز توش دادن!
      ولی فرمت و چیدمان و اون LCD وسطش دقیقا همون آریون هست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو دنیا در سال 2014 کلان 3000 تاش فروش رفته
    اینو مقایسه کنین با بقیه برندها
    بخری باید قاب کنی تو خونه برا یادگاری
    ماشین برای ده سال پیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    حتما دوستان می پسندند !!؟
    اونم با 140-130 قیمت
    اصلا من نمیگم کرولا که همه بگین آپشن نداره و فلان ولی خدا وکیلی با این پول نمیشه خودروهای عالی دیگه ای اعم از اروپایی یا ژاپنی خرید ؟؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بیاید از خودمون بپرسیم اگر قصد خرید خودرویی در بازه 110 میلیون داشته باشیم، چه خودرویی رو انتخاب میکنیم ؟
    من که قطعا الانترا یا سراتو یا ام جی و حتی مزدا رو انتخاب میکنم !
    یا حتی شاید تصمیم بگیرم پولم رو ذخیره کنم و یه بسترن b50 بخرم….
    قیمت این خودرو برای یک برند نا آشنا و مخصوصا با تبلیغات ضعیف (که اشاره شد) بسیار بالاست و به سختی بتونه از پس رقباش بر بیاد

    و نکته ای که اینجا جلب توجه میکنه و نشون از امضای برند سوئدی داره ، دکمه night panel هست که در تصاویر مشخصه . این ویژگی روی خوردرو های ساب هم قرار داشت و درواقع برگرفته از دکمه نایت مود کابین خلبان هواپیما هست که کمپانی ساب درواقع استارت کارش رو از اونجا زد. ,و البته کاری که میکرد این بود که همه چراغ های اتومبیل رو خاموش کنه و آخرش هم معلوم نشد مورد استفادش در خودرو واقعا چیه ؟!
    در هر حال ساب رو دوست داشتم و دارم
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من اگه 110 تا بخوام الان بدم ماشین یه ماکسیمای 89 90 دنده دستی مشکی پیدا میکنم بقیه پولمم به سیستم صوتیو خودش یه دستی میکشم بقیشم میزارم جیبم هر وقتم میرونم میدونم ماکسیما میرونم نه چینی و از کره ای هم بهتره و اگه گازشو بگیرم کره ای 200 تومنی رو هم هاپولی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    اشغاله سوار شدم خیلی بی کیفیت داخلش طراحیش هم ضایس انگار یه بنز که چپ شده بعد یه صافکار ناوارد جمعش کرده.کلا حس یه وسیله بنجل رو به ادم الغا میکنه با این پول میشه سوناتا ۲۰۱۱ در حد سوار شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قیمت گذاری خوبی صورت نگرفته و این اصلا مناسب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حميد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    پدال نویسنده انتخاب کردی یا عضو هیات مدیره شرکتهای وارد کننده خودرو چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohsen

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    میگه چشم هارا باید شست … باشه چینی عالیه
    بعد میگه بین گل شبدر و لاله چه تفاوت…. باشه بین چینی و اروپایی و امرکاییو ژاپنی چه تفاوت
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ولی هر چقدر زور زدم نه چشمام شسته شد نه بی تفاوت شدم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حامد MASERATI GT

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    ماشنای چینی اونم سواری بالای 50 میلیون در ایران محکوم به شکست هستن 110 که هیچی 70 تا هم ارزش نداره این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حامد MASERATI GT

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اخه مزدا که فرقش دقیقا با این زمین تا اسمونه رو ول کنیم این زباله چینی رو بخریم. مزدا 3 تیپ 4 فول 110 تومن قیمت داره که تولیدش دوباره شروع شده. مگر اینکه ادم عقل نداشته باشه اینو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سروش

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    نکته جالب ماشین های چینی اینه که هرکی هر مدلی خریده ازش تعریف میکنه و اطرافیان رو تشویق به خرید میکنه و بقیه تولیدات چین رو اشغال میدونه
    البته در مورد ماشینای ایرانی هم صدق میکنه، البته بنده به خوب یا بد محصولات کار ندارم و نظر نمیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حالا یکی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دو دسته آدمها هستند که سعی دارند بقیه رو متقاعد کنند که خرید خوبی داشتند : 1 _ اونایی که گوشی هواوی خریدند 2 _ اونایی که ماشین چینی خریدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      البته دوست عزیز ما این ضرب المثل را اینجور شنیدیم که :

      دو دسته آدمها هستند که سعی دارند بقیه رو متقاعد کنند
      1 _ اونایی که ماشین چینی خریدند
      2_ اونایی که زود زن گرفتن ن …..
      خخخخ (-:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. حکمت

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشین چینی به هیچ عنوان نخرید ولو بنز باشد، افت قیمت شدید و وحشتناک موقع فروش دارد، و تازه کسی هم نمی خرد. من یک جیلی امگرند۷ اتومات سفید ۲۰۱۴ صفر دارم. کسی نمی خرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اره خو ایرانیا بولش ندارن
      معلومه سخت فروش تره برایده
      ایشالله چند ساله دیگه جا میوفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هم بنز و داره هم بی ام و
    فرمان بنز
    دنده بی ام و
    نمای جلو بنز
    نمای عقب بی ام و
    بنز
    بی ام و

    فکر همه جارو کرده که یوقت کسی دلخور نشه…آفرین این شروع اوج خلاقیت هستش که تا کمتر از ده سال دیگه بقیه دارن از روش کپی میزنن…. میگی نه شما زنده ما هم زنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشین خوبی بود نسبت به رقیبای چینی خودش..یک سروگردنم ازکیفیت بالاتر از بقیه چینیا…ولی توایران قیمت زیادش وعدم تبلیغات وبازاریابی شرکت دیارخودرو شکست خورد
    امکاناتشم عالیه
    دوماهی پیش یکیشو توخیلبون دیدم…تعجب شاخ دراوردم…کی بوده 140تومن داده اینوگرفته…اخه این همه رقیب زاپنی وکره ای…فکرکنم صاحب اول واخرش خودش باشه
    این ماشین100تومنم به زور ارزش داره چون رقیبا وبرندهای باارزش معتبر دیگه کنارشه واز روز اول باقیمت نجومی معلوم بود که شکست حتمی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ali Reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از فروغون سازای ما بهتره ولی بازم چینیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Abbas

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لعنت خدا بر چین متقلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. وحید ناصری

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظر من قیمت عادلانه این خودرو 60میلیونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیچگاه یک ماشین را نباید ازروی شناخته بودن یا نبودن واینکه تو کدام کشور ساخته میشه قضاوت کرد مثلا ام جی 6 یه سرو گردن از مزدا و سوناتا والنترا و سراتو بالا تره در صورتیکه تو کشور چین ساخته میشه و اصالتا انگلیسیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. alireza

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    مایه سنوا داریم خیلی ماشینه خوبیه هیچ مشکلیم نداشته
    مایه با شب با یه کمری2015 کورس گذاشتیم با220گرفتیمشو سوناتا هم بود اون نه به کمری رسید نه به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازاین ماشین تو ایران هشتاست . چهار تاش ماشین پلیسه.چهار تاشم‌شخصی.یکی از این چهار تا دست منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولی قدرت موتورش واقعا عالیه 270 اسب بخار زمینو می خوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sahand

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که کیلومترش ۲۴۰ تا بیشتر نداره پس شرکت بایک چگونه حداکثر سرعت رو گفته ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امير

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با احترام به نظر همگی
    طرفدار اتومبیل چینی کلا نیستم
    اما با کمی تامل میشه یکم فقط یکم خوشبین بود روی این سبک اتومبیل
    وزن تقریبا بالا از اتاق محکم و شاسی قوی این اتومبیل حکایت میکند
    خداییشم دوستان ماشین باز کدوم ماشین تو این رنج قیمت ١٠٠ تومن این اپشن ها رو داره!؟
    رادار جلو و عقب و اطراف
    گرم کن و سرد کن
    دریچه کولر عقب
    دوخت قرمز دور چرم صندلی
    موتور ٢/۴ با توربو شارژ ٢۴٠ اسب بخار
    لیست بلند دیگه از امکانات
    از دید بنده یکم وسوسه انگیزه اگه بخوای خاص و با امکانات و با موتور توربو دار سوارشی

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا