خودروهای چینی

بررسی هاوال H6 لوکس 2017

هاوال H6 2017 چهارمین شاسی‌بلند این شرکت است که در استرالیا عرضه می‌شود. پیش از این مدل‌های H2 ،H8 بزرگ و H9 هفت نفره در این بازار حضور داشته‌اند. این خودرو اخیراً به صورت انبوه وارد بازار کشورمان نیز شده است.

2017-haval-h6-lux-75
هم‌اکنون هاوال با عرضه‌ی H6 میدسایز سودای رقابت با پرفروش‌های این سگمنت نظیر مزدا CX-5، هیوندای توسان، تویوتا راو ۴ و نیسان X-Trail را در سر می‌پروراند.

هاوال H6 به لطف محبوبیت فوق‌العاده در بازار چین عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند دنیا را یدک می‌کشد. ۳۳ هزار مهندس در شرکت هاوال مشغول بکار بوده و این خودرو توسط Pierre Leclerq طراح ب ام و X5 طراحی شده است.

2017-haval-h6-lux-68
تریم های خودرو بسیار ساده هستند. دو نوع مشخصات برای بازار استرالیا قابل سفارش بوده که مدل سطح پایه‌ی پریمیوم دارای بهای ۲۹۹۹۰ دلار استرالیا و مدل حاضر در تست که Lux نام دارد بهای ۳۳۹۹۰ دلاری را نشان می‌دهد.

2017-haval-h6-lux-67
با این اضافه پرداخت ۴ هزار دلاری شما مواردی چون سانروف پانورامیک، رینگ‌های ۱۹ اینچی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، صندلی‌های چرمی، دوربین پارک، سیستم صوتی با ۸ بلندگو (بجای سیستم صوتی ۷ بلندگوی موجود در مدل پریمیوم) و چراغ‌های جلوی زنون تنظیم شونده را به دست می‌آورید.

2017-haval-h6-lux-82
هر دو مدل دارای تجهیزات ایمنی‌ای چون پایش نقاط کور و دوربین پشتی با حسگرهای عقب و جلو و همچنین تجهیزاتی چون سیستم تهویه دو ناحیه‌ای با دریچه‌های عقبی، کروز کنترل، رکاب‌های ضدزنگ، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، صندلی‌های عقبی تاشدنی و… هستند.

2017-haval-h6-lux-59
این دو مدل همچنین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی یکسانی دارند که با گیربکس ۶ سرعته ی دوکلاچه جفت شده و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. نسخه‌ی چهار چرخ محرک این خودرو نیز وجود دارد اما تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود بنابراین احتمال عرضه‌ی آن در استرالیا کم است.

haval-h6-lux_review_header
H6 در نگاه اول زیبایی بصری خوبی را به نمایش می‌گذارد. تناسبات طراحی این خودرو به خوبی رعایت شده و ظاهر راضی کننده و البته کمی قطبی دارد. از پروفایل جانبی می‌توان الهام گرفتن از ب ام و در شکل کاپوت و چراغ‌های جلو مشاهده نمود درحالی‌که بخش عقبی نیز یادآور رنجروور اووک هستند.

2017-haval-h6-lux-9
با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۵۴۹/۱۸۳۵/۱۷۰۰ میلی‌متری این خودرو اندازه‌ای مشابه با رقبای خود دارد و قیمت کنونی آن نیز به برخی از شاسی بلندهای متوسط دو دیفرانسیل نظیر رنو کولئوس و کیا اسپورتیج نزدیک است.

2017-haval-h6-lux-60
برند هاوال با نوشته‌ای نقره‌ای‌رنگ در پس‌زمینه‌ای قرمز و درست بالای جلوپنجره‌ی حجیم خودرو قرار گرفته است. در پشت خودرو نیز نوشته‌ی هاوال زیر شیشه‌ی عقبی به چشم می‌خورد. بهتر است که این شرکت به فکر لوگویی مناسب‌تر برای خود باشد.

2017-haval-h6-lux-63
کابین خودرو طراحی و کیفیت راضی‌کننده‌ای دارد. اکثر سطوح جلوی چشم از مواد باکیفیت ساخته شده و حتی دکمه‌ها و سوئیچ‌ها احساس ارزانی و سبکی ندارند. در کل بخش‌های مختلف کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند. البته این طرح اصیل نیست و الهام گیری از آئودی و فولکس‌واگن را در زمینه‌ی استایل و طراحی کنسول مرکزی و کابین می‌توان مشاهده کرد.

2017-haval-h6-lux-17
مواد بکار رفته نرم بوده و موقعیت رانندگی خودرو نیز بالا است و با وجود صندلی راننده‌ای که در ۸ جهت تنظیم می‌شود پیدا کردن موقعیت مناسب راحت بوده و البته این صندلی‌ها به اندازه‌ی کافی حمایت گر و نرم هستند. تریم چرم موجود در خودرو روی پانل درب‌ها نیز امتداد یافته و با وجود چوب و کروم در کابین احساس نشستن در خودرویی گران‌بهاتر به شما دست خواهد داد.

2017-haval-h6-lux-21
هاوال H6 دارای صفحه لمسی LCD 8 اینچی مناسب است. این سیستم خیال‌انگیزترین نمونه‌ی موجود نیست و البته آسان‌ترین استفاده را نیز ندارد. این سیستم دارای بلوتوث و اتصال صوتی و خروجی AUX و USB SD کارت است. در زمان عرضه این خودرو فاقد سیستم ناوبری ماهواره‌ای بوده اما تا پایان سال این ویژگی به H6 اضافه خواهد شد.

دیگر ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند حس ممتاز بودن این خودرو تشدید شود عبارت‌اند از صندلی‌های جلو/عقب گرم شونده، ورود و استارت بدون کلید و روشنایی مناسب کابین؛ اما مورد لوکس‌تر کابین پوشش زیبا و باکیفیت سانروف است.

2017-haval-h6-lux-46
همان‌طوری که پیش‌تر اشاره شد صندلی‌های پشتی تاشدنی و گرم شونده هستند و همان پوشش چرم صندلی‌های جلو را دارند. ردیف دوم جادار بوده و فضای سر، زانو و پای مناسبی را ارائه می‌دهد.
البته فضای محفظه بار خودرو نسبت به آن چیزی که انتظار دارید کمی کوچک است. طبق گفته‌های منابع چینی H6 قبلی محفظه بار ۸۰۸ لیتری داشته است. ما هنوز نمی‌توانیم به‌طور رسمی حجم محفظه بار این خودرو را تأیید کنیم.

علیرغم نقاط قوت فراوان H6 در کابین، با حرکت در جاده نقاط ضعف اصلی خودرو نمایان می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۱۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۱۵ نیوتون متری دارد و درحالی‌که این میزان گشتاور تولیدی بد نیست اما در برخی موارد خودرو کم می‌آورد. بهترین حالت این است که در سرعت‌های متوسط بدون عجله رانندگی کنید و پدال گاز را به آرامی بفشارید. در اکثر اوقات گیربکس دوکلاچه خودرو خوب عمل کرده اما در عبور از تپه‌ها کمی تنبل است.

در هنگام شروع به حرکت ناگهانی و پرفشار چرخ‌های جلو بسته به موقعیت هرزگردی دارند. ما هنگام تلاش برای حرکت در شانه‌ی چمنی جاده با این هرزگردی چرخ‌ها مواجه شدیم. در نهایت تنها راه حرکت این بود که دنده عقب گرفته و به راه خود ادامه دهیم. خواه این عملکرد از لاستیک‌ها و چسبندگی باشد یا از سیستم سواری خودرو، مسیرهای مرطوب و لغزشی باعث به چالش کشیده شدن H6 خواهند شد.

2017-haval-h6-lux-13
سیستم تعلیق خودرو احساس کنترل خوبی داشته و در جاده از توازن مناسبی برخوردار است. این سیستم ناهنجار و عصبی عمل نمی‌کند و انتظار نداشتیم که این‌گونه خوب باشد. هرچند صدای پیشرانه خشن و زمخت است.
احساسی که فرمان الکتریکی دارد کمی مصنوعی بوده و باعث می‌شود که ارتباط بین راننده و جاده مختل و قطع شود.
میزان دید عقب خودرو عالی نیست ولی محدوده‌ی دید جانبی و جلو قابل‌قبول است.

2017-haval-h6-lux-56
حالت‌های رانندگی اکو، استاندارد و اسپورت در H6 وجود دارند که البته به‌صورت پیش‌فرض خودرو از حالت استاندارد استفاده می‌کند. علیرغم تلاش زیاد برای ارائه‌ی عملکرد مناسب در حالت اکو، در رانندگی شهری ما مصرف سوخت حدود ۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر را مشاهده کردیم. پس از ۱۶۰ کیلومتر رانندگی در بزرگراه ما به مصرف ۹ لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو بنا به ادعای هاوال ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است اما به احتمال زیاد در شرایط واقعی مصرف سوخت حدود ۱۲ لیتر را تجربه خواهید کرد.

2017-haval-h6-lux-10
هاوال همچنین گارانتی چشمگیر ۵ ساله/یک‌صد هزار کیلومتر را به همراه کمک جاده‌ای ۵ ساله ارائه می‌کند.

هاوال H6 خودرویی با قیمت رقابتی، تجهیزات مناسب و کابینی خوش‌ساخت و باکیفیت است. شاید این خودرو هنوز نتواند به پای پیشروهای این بخش از بازار برسد اما قطعاً خودرویی در حال رشد محسوب می‌شود. نادیده گرفتن برندهای خوش‌نام و باتجربه‌ی حاضر در این کلاس بسیار سخت است اما اگر به کابین لوکس و تجهیزات زیاد بیشتر از پرفورمنس ارزش می‌دهید هاوال H6 می‌تواند گزینه‌ی قابل‌تأملی باشد.

2017-haval-h6-lux-51

امتیازات هاوال H6

پرفورمنس و راندمان: ۵.۵
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۷
قیمت و تجهیزات: ۷
سواری و هندلینگ: ۶
امتیاز کلی: ۶.۵

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Cna

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    هاوال داره شاسی بلندهای خوبی میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حميد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    شاید ماشین متوسطی باشه ولی توی ایران با توجه به برندهای اروپایی و کره ای و ژاپنی با قیمت مشابه امیدی برا فروش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TRX

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (317 ديدگاه)

      تا اونجایی که یادمه پارسال که تو نمایشگاه اصفهان معرفی شد قیمت حدودیش ١٢٠ تومان بود که قیمت معقولی براش هست البته حس نمیکنم نسبت به خودرو های رقیبش تو ایران اصلا کم بیاره مثلا توسان ١٩٠ میلیونی با موتور ٢٠٠٠mpi چی جوری میتونه با این رقابت کنه؟
      هاوال برند خوبیه کیفیتشم به نسبت خوبه میتونه خیلی راحت خودرو هایی که بخاطر مافیا بازی قیمت های نجومی گرفتن رو شکست بده!
      به نظر من اگر توسان با موتور ٢۴٠٠ جی دی ای وارد میشد این قیمت براش منطقی بود یا سورنتو با موتور ٢٠٠٠توربو ش وارد میشد همه چی سر جاش بود اما الان نه!! یه جای کار ایراد داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. shahin

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    همین یه مدل هم که تو کل چینیا خوبه وارد نمیشه ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 9090

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      نزاشتن وگرنه نسل قبلش را دیار خودرو مونتاژ میکردو همین طور ام 4 و چند مدل پیکاپ از همین برند را ولی کلا در کارخانه اش را گل گرفتن و فروختند به عظیم خودرو ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. اردلان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (268 ديدگاه)

    پشتش که خیلی شبیه جک اس 5 شده انگار فقط شکل ال ای دی داخلشو عوض کردن معلومه این چینیا به خودشونم رحم نمیکنن فقط یک سوالی که ذهنمو درگیر کرده اینه چرا خودروهای چینی یک قسمت از ماشینو زشت طراحی میکنن مثلا نمای جلو قشنگ میشه نمای عقب زشت و یا بر عکس تنها خودروی چینی که تو بازار جلو و عقبش زیبا دراومده و هماهنگیم داره جک اس 5 بقیه طراحیا یه مشکلی تو طراحیشون دارن حتی جیلی امگرند که خیلی ازش استقبال شد و حتی میشه گفت رکورد دار هستش نمای جلوی ماشین با عقبش هماهنگی نداره و حتی میشه گفت زشت طراحی شده البته احساسم خودم اینه که این نوع طراحی عمدیه برای ترغیب افراد به خرید خودروهای جدیدتر و زنده نگه داشتن بازار خودشون و تشنه کردن مردم برای مدل های جدید (البته دوستان اینم بگم که خودروهای ام جی تو مقایسم لحاظ نکردم چون از قیمت های بالایی برخوردارن و من به شخصه انتخابم تو رنج قیمت های ام جی بیشتر خودروهای کره ای و ژاپنی هستش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مصرف سوخت حدود 16 لیتر در هر صد کیلومتر؟؟!!اونم با موتور دولیتری توربو؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. No

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (59 ديدگاه)

    نظر سنجی……..
    توسان+++++++
    هاوالh6——-

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      یعنی واقعا بمیرم واسه اینایی که اینو به توسان ترجیه میدن.
      ای خداااااا
      مردمی تو دنیا وجود ندارن که خودشون از اینکه بزنن تو سرشون راضی باشن .
      خودمون پتک میسازیم خودمونم اجازه میدیم بزنن تو سرمون بعد اون که واقعیت رو میگه محکوم میکنیم .هرررررر چی سرمون بیاد حقمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. روح الله

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    لعنتی چقد خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pony car

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تو چینی ها هم هاوال جیلی خوبند که متاسفانه نمایندگی درست درمونی نداره البته دوستان گردن کلفت رقیب مجالی برای پرفروش های چینی نمی دند منظورم جک جونور لیف صابون چری مریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سهيل

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اسمشو میخونم خندم میگیره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این هاواله یا هول؟!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آکو

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    120 بفروشن خوبه.. بالاتر نمیارزه
    قیمت 33 هزار دلار.. یعنی 7 هزارتا از سانتافه بیشتر…
    پس قیمتش چنده آخرش.. البته 2017 لوکس رو میگم.
    ما که آرزوی قیمت با گمرک 20 درصدی و حذف مافیای فروش رو داریم.
    روحانی پای شرفت کاری بکن. ما که بین اینا فقط ب تو رای میدیم.چون در هرصورت بین بد و بدتره
    پس مرد باش و کاری بکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ابوالفضل

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سی و سه هزار مهندس، اندازه یه شهر فقط مهندس تو شرکت هاوال کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    هاوال محصولات خوبی داره. زمزمه هایی هست که بهمن قصد داره محصولاتی از هاوال ( ظاهراً همین H6 ) رو مونتاژ کنه. اگه بتونه قیمتگذاری مناسبی بکنه و به اندازه کافی قیمتش با رقبای کره ای و ژاپنی فاصله داشته باشه احتمال موفقیتش زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا