نگاهی به هاوال H8، پرچم‌دار گران‌سنگ شرقی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، برند چینی هاوال که مدت‌هاست در اقلیم مادری خود سخت مشغول جولان دهی ست، قصد آن نموده که در عرصه بین‌المللی به مصاف کهنه‌کاران بازار رود. از همین رو، طی چند سال اخیر با تمام قوا به صحنه آمده تا بلکه نام و نشان خود را در تقابل با نامورانی همچون تویوتا، هیوندای، کیا و… تثبیت و جاودانه سازد؛ بی‌شک چنین عملی بس تهورآمیز بوده و با ریسک بالایی هم توأم است.

2016 Haval H8 premium
2016 Haval H8 premium

پیش‌ازاین در متونی جداگانه به دیگر ساخته‌های هاوال پرداخته‌ایم، اما اینک در پی آنیم که محصولی بزرگ‌تر از این سازنده را مورد واکاوی خود قرار دهیم. این محصول هم هاوال H8 نام دارد که در وهله نخست، جهت رقابت و همآوردی با مشاهیری همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو و… راهی بازار شده است.

2016 Haval H8 premium
2016 Haval H8 premium

هاوال H8، برای نخستین بار، در ماه آوریل سال 2013 میلادی و در نمایشگاه خودروی گوآنگژو چین رونمایی شد؛ اما فروش آن با چند ماه تأخیر، در سال 2014 میلادی و در نمایشگاه پکن صورت پذیرفت. این خودرو به لحاظ طرح و اندازه از شباهت‌های بسیاری با رقبای آمریکایی خود و علی‌الخصوص محصولات کرایسلر برخوردار است؛ و حجم فضای داخلی آن نیز با خودروهایی همچون جیپ گرند چروکی کاملاً برابری می‌کند. هاوال H8 بر پرده نقره‌ای هالیوود نیز ظاهر شد و در فیلم EXPENDABLES 3 با بازی آرنولد شوارتزنگر به ایفای نقش پرداخت.

2016 Haval H8 premium
2016 Haval H8 premium

چندی پیش، سایت خودرویی «DRIVE» استرالیا، نسخه‌ای از مدل 2016 این خودرو را مورد بررسی خود قرار داد که در اینجا برگردان متن آن را تقدیم شما عزیزان می‌نماییم.

مقدمه
” شاسی‌بلند جدید چینی وارد عرصه رقابت با کیا سورنتو و هیوندای سانتافه شده است”

2016 Haval H8 premium
بازار خودروهای نو در استرالیا، یکی از رقابتی‌ترین در سطح کره زمین است. در این بازار، بیش از 60 برند متفاوت مشغول پیکار با یکدیگر هستند و غالب آن‌ها نسخه‌ای شاسی‌بلند را به انبوهی از خریدارانی که در پی وسیله نقلیه‌ای مرتفع هستند، ارائه می‌دهند؛ اما این رقابت شدید، مانع از پیوستن برندهای چینی همچون هاوال به این نبرد نشده است، برندی که ردیفی از مدل‌های بلندقامت را بدین منظور در نظر گرفته است.

در برابر خودرویی در قد و قواره مزدا CX-5، مدل H2 از هاوال قرار دارد و در مقابل کیا سورنتو مدل H8، خودرویی که در حال تست آن هستیم و در مقابل مدل بزرگ‌تر فورد اورست نیز، مدل H9 جای خوش نموده است.

هاوال یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گریت وال موتورز به شمار می‌آید که از چند سال پیش بدین سو خودروهای شاسی‌بلند خود را در بازار استرالیا به فروش رسانده است؛ اما برخلاف گریت وال که بخش‌های ارزان‌تر بازار را آماج خویش قرار داده، هاوال قصد دارد که مستقیماً در مسیر بازیگران اصلی گام نهد.

چه چیزی به دست می‌آورید؟
کمپانی هاوال، مدل H8 را تنها با یک پیشرانه و گیربکس عرضه می‌کند، اما در عین حال، دو گزینه انتخابی: نیرو به دو چرخ (2WD) و نیرو به تمامی چرخ‌ها (AWD)، نیز وجود دارند. در این میان، تنها دو تریم جهت گزینش در دسترس است که نام‌گذاری آن‌ها تا حدی مغشوش به نظر می‌آید. این دو تریم شامل پریمیوم (با تجهیزاتی پایین‌تر) و لاکچری (با تجهیزاتی بالاتر) هستند. بهای این خودرو از 41,990 دلار برای نسخه “پریمیوم” تک دیفرانسیل (2WD) آغاز می‌شود و با یک پله بالاتر، به 44,990 دلار برای نسخه پریمیوم تمام چرخ متحرک (AWD) می‌رسد و در نهایت به 48,990 دلار برای نسخه “لاکچری” تمام چرخ متحرک (AWD) ختم می‌گردد. تمامی این ارقام هم بدون در نظر گرفتن مالیات جاده‌ای و نرخ فروشنده هستند.

هاوال H8 از تجهیزات بالنسبه فراوانی بهره می‌برد؛ ازجمله می‌توان به مواردی همچون رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی، یک سانروف، پوشش چرم صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع سه‌نقطه‌ای، تنظیم 8 جهتی صندلی راننده، سنسورهای پارک جلو و عقب، یک دوربین دید عقب، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و نیز استارت، سامانه هدایت ناوبری و سیستم صوتی با 10 عدد بلندگو، اشاره نمود. تمامی این تجهیزات هم به طور استاندارد در نسخه پریمیوم (PREMIUM) نصب شده‌اند؛ اما در نسخه لاکچری (LUXURY)، تجهیزاتی همچون رینگ‌های آلومینیمی 19 اینچی، چراغ‌های جلو قوی‌تر (35 وات به‌جای 25 وات)، درب برقی عقب، سیستم تصفیه و پالایش هوا، سیستم صوتی با برند اینفینیتی (INFINITY) با 10 عدد بلندگو، وجود دارند. ازجمله تجهیزات جالب‌توجه دیگری که در این خودرو با آن سر و کار داریم یک چراغ چشمک‌زن است که در مواقعی که درب خودرو قفل نیست نام “هاوال” را درزمینهٔ‌ای قرمزرنگ هجی می‌کند.

به لحاظ ایمنی، هاوال H8، توسط هیچ یک از مؤسسات استرالیایی و یا اروپایی – که به ارزیابی ایمنی خودروهای جدید می‌پردازند – تست نشده است؛ اما با این حال، در این خودرو 6 عدد ایربگ (جلو، کناری، پوشش پرده‌ای) وجود دارند که نیازهای پایه‌ای را پوشش می‌دهند.

توضیح: نسخه‌های هاوال H8 وارداتی به ایران قرار است که با 8 عدد کیسه هوا عرضه شوند.

کابین
نخستین برداشت و تأثیری که از کابین این خودرو صورت می‌پذیرد نویددهنده و امیدبخش هستند، کابینی که از صندلی‌های چرمی و نیز حجم زیادی از تریم چوبی بهره می‌برد؛ اما بازدیدی نزدیک‌تر، این نکته را بر بیننده آشکار می‌سازد که پوشش‌های چرمی از کیفیت متوسطی برخوردارند و چوب‌ها نیز مصنوعی هستند. پلاستیک‌های استفاده شده در کلید دنده (SWITCHGEAR) نیز قدری ارزان به نظر می‌آیند. طراحی این کابین فاقد آن میزان از پویایی است که در رقبای این خودرو مشاهده می‌شود و روی هم رفته، از طرح ساده‌ای برخوردار است و در عین حال نیز، بهره‌گیری از ادوات آن هم به راحتی صورت می‌پذیرد. در میانه کنسول نیز یک صفحه نمایشگر لمسی به سایز 8 اینچ جای گرفته است.

2016 Haval H8 premium
در هر دو ردیف جلو و عقب کابین، به میزان عالی فضا وجود دارد و در بخش عقب، سه نوجوان و یا حتی اشخاص بزرگ‌سال هم به راحتی می‌توانند خود را جای دهند؛ با این وجود، صندلی‌های جلو به محافظ‌های جانبی بیشتری نیازمندند تا بلکه مانع سر خوردن سرنشینان خودرو به نواحی اطراف شوند. صندلی‌های عقب این خودرو به سیستم ISOFIX مجهز بوده و با خوابانیدن به صورت 60/40، مکمل فضای جادار صندوق عقب آن هستند. با این همه باید به نکته‌ای توجه داشت و آن هم اینکه، برای بستن درب‌ها و به‌خصوص درب صندوق عقب، به سطحی از فشار نیاز است؛ اما در این خودرو، برای بستن و کوفتن درب‌ها باید فشاری بیش از حد متوسط آن اعمال نمایید. در موارد متعددی در زمان تست این خودرو، ما برای بستن درب صندوق عقب به ضربه‌ای مبادرت نمودیم اما کماکان شاهد آن بوده‌ایم که درب صندوق به‌خوبی بسته نشده، همین امر در جای خود، پرسش‌های متعددی را در مورد کیفیت ساخت و نیز نحوه مونتاژ قطعات و پانل‌ها در این خودرو پیش آورده است.

2016 Haval H8 premium

2016 Haval H8 premium
زیر کاپوت
همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد، هاوال H8 تنها از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2 لیتر بهره می‌برد. بر روی کاغذ، توان 160 کیلوواتی (215 اسب بخاری) و گشتاور 324 نیوتن‌متری این پیشرانه، ارقام قابل قبولی به نظر می‌آیند، اما ماکزیمم قدرت تا 5500 دور در دقیقه هم به دست نمی‌آید و گشتاور هم تنها در دورهای 2000 – 4000 در دسترس است. ترکیب گیربکس کند این خودرو به همراه وزن خالص 2175 کیلوگرمی آن تا اندازه‌ای دلسردکننده است. پیشرانه این خودرو، از فقدان کشش کافی رنج می‌برد، به‌ویژه در آغاز حرکت و یا هنگامی که به شتاب‌گیری ناگهانی نیازمندید؛ و این اتفاق تازه زمانی رخ می‌دهد که تعداد سرنشینان آن تنها یک تن باشد، اما هنگامی که پنج سرنشین در هاوال H8 جای می‌گیرند و صندوق عقب آن نیز پر از بار است، حس می‌شود که گیربکس این خودرو سخت در حال دست و پا زدن و تقلا کردن است.

2016 Haval H8 premium
در طول زمان آزمونمان که به دو بخش بزرگراه‌ها و نیز درون شهر تقسیم شده بود، توانستیم به رقم رسمی که برای مصرف ترکیبی سوخت این خودرو اعلام شده بود نزدیک شویم. متأسفانه رقم مذکور معادل 12.2 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است که حد میانگین مصرف بنزین برای خودروی شاسی‌بلندی با این سایز است، اما این رقم در آن حد هم نیست که بابت آن هیجان‌زده شویم.

برخلاف عرضه نسخه توربو دیزل در چین، هاوال تنها نسخه بنزینی این خودرو را در استرالیا عرضه می‌کند که عملی غیرمعمول است زیرا که غالب مشتریان (در استرالیا) پیشرانه‌های دیزلی را برای شاسی‌بلندهای بزرگ ترجیح می‌دهند. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از پیشرانه‌های توربو مدرن هم به رژیمی فوق‌العاده از “بی سربی” نیازمندند.

بر روی جاده
سازگاری با جاده‌های استرالیا و شرایط این سرزمین، یگانه خواسته‌ای است که از هر خودرویی می‌توان انتظار داشت و از همین روست که شاهدیم برندهای بیشتر و بیشتری وقتشان را صرف برنامه‌ریزی جهت تطبیق سواری و هندلینگ خودروهای خود با چنین وضعی می‌نمایند؛ و هاوال H8 هم نشان می‌دهد که چرا چنین کاری لازم است. این خودرو فاقد آن میزان از خونسردی، آرامش و کیفیت سواری است که از خودروهای شاسی‌بلند مدرن انتظار می‌رود. سیستم تعلیق آن قادر نیست که خودرو را به‌خوبی کنترل کند و در عین حال، به نحو قابل‌توجهی هم این امکان را برایش فراهم می‌سازد که در سرپیچ‌ها به طرفین انحراف یابد. ضمن اینکه در دست‌اندازهای کوچک هم حالتی از بی‌قراری و عدم ثبات به این خودرو دست می‌دهد و دست‌اندازهای بزرگ‌تر نیز کاملاً در کابین طنین‌انداز است.

2016 Haval H8 premium
فرمان این خودرو سبک است و این امر به‌نوبه خود، چیز بدی نیست زیرا حس سواری با یک خودروی بزرگ را به راننده هاوال H8 القاء نمی‌کند؛ اما فقدان حس در فرمان خودش یک معضل محسوب می‌شود؛ زیرا ” حد خنثی خارج از مرکز” در فرمان این خودرو بیش از آن میزانی است که در رقبای آن وجود دارد.


تایرهای چینی با برند GITI که بر روی این خودرو نصب شده‌اند، تقریباً پیش از موعد، چسبندگی‌شان را از دست می‌دهند، به‌ویژه در جاده‌های خیس و مرطوب. این امر در جای خود، حس اطمینانی را القاء نمی‌کند. همچنین، میزان قابل‌توجهی از صدای باد نیز از پیرامون درب‌های سرنشینان جلویی و آینه‌های بزرگ آن شنیده می‌شود.

داوری
با آنکه هاوال H8 از نبود دینامیک روان و صیقلی، آن‌چنان که رانندگان استرالیایی انتظارش را دارند، رنج می‌برد، ولی روی هم رفته شاسی‌بلند بدی نیست. حجم فراوانی از فضا در کابین آن وجود دارد و در غالب موارد هم تصویر خوبی را از خود بروز داده است.

اگر هاوال بتواند حدی از کیفیت سواری، چه درزمینهٔ رانندگی و چه در باب حسی که در کابین وجود دارد را در مدل‌های آینده خود بهبود بخشد، می‌تواند این خودرو را به جانشینی برای برندهای کره‌ای و ژاپنی مبدل سازد؛ اما فعلاً، برندهای جاافتاده دیگری پیش روی ماست.


نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVE» استرالیا
فضای جادار داخل
حجم فراوانی از تجهیزات

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVE» استرالیا
کیفیت ساخت پرسش‌برانگیز (در اینجا منظور در قیاس با استانداردهای بین‌المللی و خودروهای همچون تویوتا، هیوندای و… است. ناگفته نماند که برخی دیگر از وب‌سایت‌های استرالیایی کیفیت ساخت این خودرو در حد خوب ارزیابی نمودند)
بازار دست‌دوم نامعلوم
دینامیک ضعیف (رانندگی)

2016 Haval H8 premium
رقبای مستقیم این خودرو: کیا سورنتو SLI 2WD – هیوندای سانتافه اکتیو 2.4 – تویوتا KLUGER GX AWD


مشخصات فنی هاوال H8

نوع موتور: GW4C20 TURBO CHARGE

حجم موتور: 1967 سی‌سی

توان: 215 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 324 نیوتن‌متر در 2000 – 4000 دور در دقیقه

سیستم تعلیق جلو: جناغی دوبل

سیستم تعلیق عقب: مستقل، هیدروپنوماتیک (NIVOMT)، چند اتصالی

استاندارد آلایندگی: EURO 5 – EURO 5+

نوع گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک) – ساخت شرکت ZF آلمان با تکنولوژی TOD (BORG WARNER)

مصرف سوخت ترکیبی: 12.2 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت


ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4806/1975/1794 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2915 میلی‌متر

ظرفیت باک: 85 لیتر

فاصله کف خودرو از سطح زمین: 210 میلی‌متر

وزن: 2030 الی 2175 کیلوگرم


ایمنی

5 ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین

8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، کیسه هوای به کار رفته در این خودرو از نوع دو مرحله‌ای است.

سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

سیستم کمکی ترمز (BA)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

سیستم کنترل پایداری (ESP)

سیستم کنترل لغزش (TCS)

سیستم ضربه‌گیر کناری (SIPS)

سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی (HDC)

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)

پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)

نمایشگر فشار باد لاستیک خودرو (TPMS)

ترمز دستی الکتریکی (AUTO HOLD)

سامانه قطع سوخت در تصادف

کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

باک بنزین تقویت شده

باز شدن درب‌ها به صورت اتوماتیک در مواقع ضروری

و…


تجهیزات (نسخه سفارش ایران)

سانروف برقی چند حالته

پدال تعویض دنده پشت فرمان

امکان رانندگی در سه حالت SPORT،ECO،SNOW

سیستم تنظیم ارتفاع هوشمند

سیستم هوشمند ورود بدون کلید + استارت بدون کلید

کنسول مرکزی برای سرنشینان عقب

دوربین دینامیکی عقب

درب صندوق عقب برقی

کروز کنترل

صفحه نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ با ورودی USB،AUX و IPOD با قابلیت پخش MP5 و DVD + اتصالات بلوتوث

صفحه نمایشگر لمسی برای هر یک سرنشینان عقب

سیستم صوتی با مارک اینفینیتی (INFINITI) با 10 عدد بلندگو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت با قابلیت تنظیم گودی کمر و تنظیم صندلی سرنشین جلو در 4 جهت

گرم‌کن صندلی‌ها

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‌ای با فیلتر تصفیه هوا فرمان چرمی با گرم‌کن

چراغ‌های جلو از جنس زنون و مجهز به سیستم همراهی راننده در مکان‌های تاریک به همراه شوینده

چراغ‌های جلو مجهز به سنسور نور محیط + سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT) و سیستم تنظیم ارتفاع نور (AFS)

مه‌شکن‌های جلو و عقب

آینه‌های جانبی برقی و تاشو به همراه چراغ‌راهنما و گرم‌کن ضد بخار

سنسور باران

خروجی برق 12V

رادار جانبی

رکاب استیل + زه‌های استیل سپر (HI-TECH)

رادار پارک

کارکیت موبایل

آنتن کوسه‌ای

و…


قیمت

در ایران: 160.7 میلیون تومان (قیمت اصلی این خودرو معادل 196 میلیون تومان می‌باشد که با 22 درصد تخفیف از طرف نمایندگی، به این مبلغ فروخته می‌شود)

در چین: 201,800 الی 256,800 یوآن

در استرالیا: 41,990 الی 48,990 دلار استرالیا

منابع دیگر:

CHINAAUTOWEB.COM

HAVAL.COM

و…

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

29 دیدگاه

  1. بنز
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    اون کاپوت و قسمت جلوش یکم شبیه مرسدس نیس؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      قیمت اصلی 196 میلیون ؟؟؟؟؟
      مگه پول علف خرسه
      تقریبا با پول این میشه سانتافه راو4 اسپورتیج توسان یکم بزاری روش هوندا crv میشه خرید
      ضمنا این خودرو بجز بزرگیش چه تفاوتی با جک اس 5 داره که نصف قیمت اینه ؟؟؟؟

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        آذری عزیز ، دوست عزیز
        هموطن گُل
        کامنت هایی را که مرتبط با کامنت اول نیست را زیر اون بعنوان پاسخ نذار … !
        واقعا درک اش اینقدر برات سخته ؟؟؟

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل HoSeIn
    HoSeIn
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    تو ایران بیشتر از شصت ، هفتاد میلیون بدی بالای خودرو چینی ، دیوونگیه

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اره ولی مجبوری بخری.چون کسی که پول نداره یا باید محصول ایران خودرو بخره یا خودرو چینی.

      پاسخ
    2. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      همون 70-60 هم زیاده والا …

      پاسخ
    3. arash
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      شست هفتاد ملیون ؟ این عددی که شما میگی همچین رقم کمی نیستا

      پاسخ
  3. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    اوووف اصلا همین اسم Haval که روی موتورش حک شده خرابم کرد

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    خیلی گرونه.بخصوص وقتی مطمئن نباشی که دست دومش مشتری داره یا نه

    پاسخ
  5. حسن
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    واقعا پرداخت نزدیک به 150 میلیون تومان برای یک چینی فاقداصالت و گمنام در حالیکه میشه با این پول ماشینی با برند و کشور سازنده معتبر خرید ،کاری عاقلانه است.

    پاسخ
  6. یاشار
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    160 میلیون ؟!! وای خدا
    مردم از خنده
    کل کشور چین رو 160 میلیون بدن نمیگیرم چه برسه به این

    پاسخ
  7. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    215 اسب بخار بنظرم خوبه

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    پیشرفتشون خیلی خوبه.

    پاسخ
  9. محمدرضا♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    چقدر آپشن!!
    گیربکس zf آلمان!!!!!
    رو کاغذ که ماشین خوبیه!

    پاسخ
  10. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    من با خرید این خودرو با این قیمت مخالفم. در واقع این نظر و سلیقه منه و ترجیح میدم بجاش اتومبیل ضعیفتر اما خودرویی مثه توسان بگیرم. اما به حرف یاشار خان و بقیه دوستان هم میخندم که هنوز فکرشون اینقد بسته است و مثلا اگر چین یه سوپراسپرت هم بزنه از نظر این افراد حداکثر 60-70 تومن باید باشه!1 مرد حسابی قیمت این خودرو در چین که این همه خودروی ژاپنی و اروپایی تولید میشه 230000یوآن قیمت داره که حدود 120میلیون در میاد. یعنی مالیات و سود و… همه صفر باشند 120در میاد. بازم میگم من هیچگاه 150تومن برای خودروی چینی نمیدم اما بهتره درست فکر کنید و نظر بدید.

    پاسخ
  11. arash
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    تو هر کامنتی میبینی که دوستان نوشتن برند چینی بی اصالت
    اینا چون ۵تا ۱۰ ساله که تاسیس شدن بی اصالتن مطمئنن ۳۰ سال دیگه هم با اصالت میشن هم دیگه دست ما بهشون نمیرسه همین الانشم از برندی مثل ایران خودرو که بعد از تویوتا دومین کارخونه خودرو سازی آسیا است خیلی هم با اصالت تر و بهتر هستن
    عموی بنده یدونه mvm530 از اون سری های اول داره حالا بعد گذشت چندین سال بسیار ازش راضیه میگه فقط به شرطی حاظره بفروشش که بجاش ی شاسی بلند بگیره
    اونوقت هنوز یکی مثل من یا خیلی های دیگه هنوز چینی ها رو خودروساز نمیدونن و توی خرید خودروی چینی شک دارن و دارن مثل من پژو یا سمند سوار میشن
    مشکل ما ایرانی ها میدونین چیه ؟ نمیتونیم قبول کنیم یا زورمون میاد و حسادت میکنیم که کشورهایی که صد سال از نظر تکنولوژی از وما عقب بودن حالا صد سال از ما زدن جلو و مژیخوایم با توهین و اینا دلمون رو خنک کنیم
    آقاجان دارن تلاش میکنن و زحمت میکشن و ما پنشستیم و نگاه میکنیم و افتخار میکنیم که داریم سر همو کلاه میذاریم

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    فروش این خودرو محکوم به فناست با این قیمت

    پاسخ
  13. ali
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    با این قیمت کی ماشینای بسیار خوبی مثل سانتافه و سورنتو رو ول میکنه میاد این لگنو میخره؟ینی واقعا میخوام بدونم تو ذهن شرکت وارد کننده ی این خودرو چی میگزره که رو این حلبی حدودا 200میلیون قیمت گزاشته؟

    پاسخ
  14. shahin
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    میدونین چرا خیلی از این چینی ها تو ایران محکوم به نابودی هستن؟ به خاطر قیمت عجیبشون و اسم های عجیب ترشون.فرض کن شما ١٠٠ میلیون میدی هاوال بخری بعد یکی ازت میپرسه اسم ماشینت چیه؟ میگی “هاوال” میپرسه “هول”؟ همین اسمای چرت خودش یه عیبه.یا اون یکی دنگ فنگ!!! اخه تو کشوری که مردمش به ترک دیوار میخندن و مسخرش میکنن حداقل اسم ماشینو عوض کنین

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      چه ربطی به اسم داره! اتفاقا اسمش هم به نظرم خوبه.اگر این ماشین کره ای بود باز هم همین حرف رو می زدی؟

      پاسخ
  15. امین
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    یعنی بعضی ها همین طوری یه چیزی میگن!! هاوال بی اصالته؟؟؟ هاوال زیر مجموعه گریت وال محسوب میشه که بیش از 30 سال پیش تاسیس شد!! حالا بی اصالت هستش؟ هاوال در استرالیا عرضه میشه!! می فهمید یعنی چی؟ ما فقط یاد گرفتیم دیگران رو به سخره بگیریم ولی از خودمون چیزی نداریم!!

    تو بخند! چینی ها کار می کنند!

    پاسخ
  16. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    هر کس دوست داره بره بخره منتهی نه بازار دست دوم داره نه موتور درست و حسابی با این وزن و این موتور

    پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    ی اشغال به تمام معنا…ومتاسفم..
    وطنم پاره تنم

    پاسخ
  18. ساسان پورش
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    اینکه 4wd زده روش نه awd!
    در جواب دوستان فعلا که اشغالن چینی ها تا 30 ساله دیگه که بخان اصالت پیدا کنن!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. soroush
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      دوست عزیز awd ینی همون چهارچرخ متحرک

      پاسخ
  19. البرت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من تو ایران نباید بیاد . چون تو ایران هیچ کس انقد پول نمیده جای ماشین چینی

    پاسخ
  20. تویوتا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام اینکه تاجر ایرانی میره اشغالای چینی جمع میکنه میاره واسه سود کلان دلیل میشه ما کل اجناس چینو اشغال فرض کنیم در صورتی که تولیدات درجه یکشون امریکا رو تسخیر کرده نه عزیزان اشغال اون کسی که برای سود بیشتر به وطنش خیانت میکنه نه اون چینی که هر روز واسه پیشرفت تلاششو بیشتر میکنه حالا ما همش بشینیم مسخره کنیم اونوقت ببینید پادشاه جهان در اینده ما هستیم یا چینیا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.