خودروهای چینی

نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230
Brilliance H230
خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230
Brilliance H230
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

Brilliance H230
Brilliance H230
یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

Brilliance H230
Brilliance H230
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

Brilliance H230
Brilliance H230 2014
در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

Brilliance H230
Brilliance H230
در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior
Brilliance H230 Interior
داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014 1.5 Engine
از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر

حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو

قیمت

در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)


[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۵۱ دیدگاه‌ها

  1. میترا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، میخوام h230 سفید اتومات بخرم. ثبت نام خرداد95 چه زمانی بهم تحویل میدن؟
    راهنمایی بفرمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام. من یک ساله دارم.به خدا ماهه.از ال ۹۰ و ۲۰۶ و ۲۰۷. ساندرو .پژو پارس و…بهتره. با ماشین ۳۸ میلیونی مقایسه کنید نه با ۱۰۰ تومنی.هر کس میگه چینی بده احتمالا ماشینهای چینی بی صاحب رو میگه.قول میدم حتی سوییچش رو ندیده که میگه خوب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من نمایندگی نیکو پیام ثبت نام کردم 15 روزه تحچیل دادن فردا میرم واسه تحویل انشالا ماشین خوبی باشه.
      تازه پونصدتومن بیشتر بدنی آنی بهت تحویل میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا میراحمدی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کوروش

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    منم امروز h230 رو خریدم.امیدوارم که خوش رکاب باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    h230 از لحاظ کیفیت چطورراهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یونس

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه چرا بیخود از خودرو داخلی تعریف میکنید 30 ساله همین چند تا ماشین تو بازه روز به روزم به درد نخور تر میشن مثلا خودرو پژو فکر کنم الان فقط بوقش فرانسه باشه . خودرو سازا ایرانی فقط بلدن چراغ ها با سپرها عوض کنن چند میلیون گرون تر بفروشت.
    مردمم با سر میرن میخرن .
    میری ماشین بخری میگه چهار تا چرخ یه فرمون یه بوغ داره بقیش جز آبشنه .
    واقعلا خودرو h230 عالیه هم کیفیت هم قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک هفته اس این ماشینو دستیشو خریدم ، حرف نداره عالیه جدی میگم ، هر کی میخواد بخره تعلل نکنه چون واقعا حرف نداره ، طراحی مدرن ، موتور ، سیستم تعلیق یا همون ثبات ماشین در پیچ جاده ، واقعا منحصر به فرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهران

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.کسی نیست که این ماشینو خریده باشه و چند کیلومتری رانندگی کرده باشه در موردش بنویسه ؟؟؟سرعت ؟شتاب؟کم نیاوردن تو سربالایی؟جوش نیاوردن؟قدرت کولرش؟هندلینگش؟و . . .اخه اینکه نشد نظر خوبه خیلی خوبه بده خیلی بده والا بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان واقعیتش من دیروز رفتم از همین ماشینا بخرم.خیلیم ماشین خوشگل و باکلاسیه.ولی کل اپشناشو برداشته سایپا .حتی جا عینکی که میگن اپشنه اونو هم نزاشتن.چراغ مه شکنای جلوشو برداشتن.سنسور عقب نداره.جی پی اس نداره …
    موندم دنا بخرم یا 230لطفا راهنماییم کنین.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینایی

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونی که دیدی مدل دنده ایشه , اوتوماتش رینگ المینیومی , سانروف , داشبورد براق , مه شکن , جا عینکی و ازهمه مهم تر همون دنده اوتوماتیکشه .
      پول اپشن میدی 43 ملیون اینارم روش میدن اگه ندی 37 ملیون بدون این اپشنا که همئن 37 تومنیش یه سر. گردن از تولیدات هم قیمت خودش سر تره , من نمیگم .. خودتون برید سایپا سوارش شید ببینید چیه .
      لطفا برید نمایندگی ای که اوتومات و دنده ایشو کنار هم گذاشته ببینید بعد شایعه پراکنی بکنید .
      من اوتومات تهویل مرداد ثبت کرده بودم الان دعوت نامم اومده از عظیم خودرو داخل ایت الله کاشانی تهران خریدم .
      عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رحیم

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تهویل نه داداش تحویل!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .من اواخر اسفند ماه h230 دستی تحویل گرفتم خودرو خوبیه به لحاظ فنی چند نکته که هم مزیت هم معایب میگم به لحاظ قدرت موتور و مصرف سوخت واقعا خوبه،ظاهری زیبا و صندلی راحت وفرمان برقی واقعا نرم،چند عیب دارد پایین بودن کف خودرو و خصوصا اگزوز،و اینکه درحال حرکت در صورت وزش باد تحت تاثیر فشار باد جانبی قرار میگیرد،و اینکه سپر خودرو فاقد دیاگ می باشد و باید مراقب ضربه باشید،مصرف سوخت در حال حرکت بصورت لیتر در کیلومتر و در حال سکون لیتر در ساعت نشان داده میشود،در کل ماشین مناسبی در جاده می باشد و قیمت مناسبی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ابی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان.
    من همیشه عاشق ماشین پیکان هستم و الان هم سوار پیکان میشوم.ماشین پیکان برایم حکم وسیله سفر و راحتی و خوشگذرانی بوده و هست.باهاش همه جا میرم از شمال کشور تا جنوب .از شرق به غرب و جاهایی که کمتر کسی برفته باشد.هیچ وقت به ماشین نگاه سرمایه ای ندارم.متاسفانه در ایران ما نگاه سرمایه ای به ماشین دارند و هیچ لذتی از سواری نبرده اند.تمام قطعات موجود در ماشین های ساخت داخلی هم اکنون چینی بی کیفیت هستند و ایمنی لازم را هم ندارند.دیروز ۴ تا ماشین سوزوکی و سمند و براید تو جاده به هم زده و له شده بودند و ۴ نفر کشته داده بودند.هیچ ماشینی در ایران ایمنی ندارد چون ممکنه با یک کامیون یا تریلی یا کمبرسی شاخ کنه وله له بشود.
    من فردا قراره برلیانس h220 را تحویل بگیرم و با اون همه جا میرم..قرار نیست مثل مسابقات فرمول ۱ هم گازش بدهم…نه خیلی مناسب باهاش میرونم…هر جام ایستاد بکسلش میکنم…
    مهم اینه که یه ماشین خوب کامل چینی سوار میشم و از سواریش لذت میبرم…

    خوش باشید و نگران افت قیمت ماشین هاتون نباشید..چون قیمت عمرتون خیلی خیلی بالاتره..وو حرص هم نخورید..فقط سوار شوید و لذت ببرید..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. افسانه

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بین ماشین برلیانسh230 و سابرینا موندم میشه راهنمایی کنید کدوم انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مرد مومن چراغ برلیانس h220 نزدیک ٣۵٠ هزار تومنه میخوای بری آژانس پراید بخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی برلیانس داره ؟
    من میخوام باهاش تو آژانس کار کنم راهنماییم کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. برلیانس مزخرف

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبل خریدن این کلیپ حتما ببینید برلیانس شاسی بلند مزخرف که نمیتونه شیب ساده بره بالا
    http://www.aparat.com/v/XfmQs

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز این ماشینی که میبینی رانندش ، رانندگی بلد نیست وگرنه من خودم اونو با پراید برات میرم بالا تازه از حالت حرکتش فکرکنم اتوماتیک باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین عالیه هر چی باشه صنعت خودرو سازی چین خیلی خیلی پیشرفته تر از صنعت ایرانه هر کیم میگه چینی به درد نمیخوره فقط حرفه خیلی بالاتر و سرتر از ماشینای لیران اصن رو سرعتای 160 تا هیچی نشون نمیده نه لرزش فرمون نه حس ترس خیلی ایمن و خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علي

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا من ٢ ماهه خریدم قبلا هم ٢٠۶ مدل ٨۶ تیپ ٢ داشتم از صفر دست خودم بوده ماشینه خوبه هم قیافش هم از تیپ ٢ قویتره انقدر هم زور اضافه نزنید آخه ٣٨ تومن پوله دیگه ، که انقدر تحقیق میکنید من که به جرات میگم راضیم من مادر ماشینو سرویس میکنم پر گاز میرم تا عیبش بریزه بیرون کم نیاورده هیوندا i 20 تو اتوبان همت له کردم h220 دنده دستی دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من ثبت نام کردم ماشینم تو شماره گذاریه قرار پنج شنبه پلاکش بیاد نزدیک 15 روزه دارن تحویل میدن خودمم تعجب کردم. ممنون از نظراتتون حیالم راحت کردید از خرید این ماشین چون خیلی کم پیش اومده کسی بد این ماشینو بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. همشهری

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداشی که میگی برلیانس از یه شیب ساده نمیتونه بره بالا . اخه اصلا ما کاری به برلیانس نداریم منم از این ماشین ندارم یه 405 دارم اما این که معلومه جاده خاکیه از اوناست که شیب تندی نداره اما سطح جاده داغونه فقط با ماشین کمک دار میشه رفت بالا . شایدم تا حالا جاده خاکی نرفتی یا اصلا ماشین نداری .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهديزاده

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من هم یک هفته است h230گرفتم فقط یک صدایی از قسمت جلویی (زیر ماشین) مثل کشیده شدن دو سطح اصطکاکی داره لطف میکنه کسی از دوستان راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sina

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.میخواستم بپرسم که شرایط صفرش چطوره (زود جواب بدید ضروریه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بر خلاف تصور دوستان بدبین ماشین h230 ماشین خیلی خوبیه کیفیت ساخت قطعاتش عالیه واقعا هرکی دیده پسندیده هم از لحاظ فنی هم ظاهری.ولی یه چندتا مشکل داره بنظرم یکیش صندلی های واقعا غیراستانداردشه یکی هم قدرت موتورشه. ای کاش این ماشینو با موتور 1800 میدادن بیرون باور کنین اگه این ماشین موتورش 1800 بود تا رنج 100 ملیون تو بازار ایران بی رقیب میشد!!البته موتورش به گفته نمایندگی تحت لیسانس آلمانه یا انگلیس.واسه کسایی که میخوان از رانندگی لذت ببرن و تا چند سال پاشون به تعمیرگاه باز نشه این ماشین حرف اول و آخرو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یک دوست

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بزرگوار من قصد خرید دارم لطفا کسانی که این خودرو را دارند مرا راهنمایی کنند می گویند سیستم ترمز اشکال دارد آیا این موضوع وافعیت دارد خواهش می کنم راست حسینی جواب بدهید . با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من بین h230 اتومات.
    با دنا ایران خودرو. موندم….
    لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برلیانس بخر. دنا از نظر برقی واقعا مشکل داره و اینم بدون که کلاج دنا برقیه…بقیشو خودت تا آخر برو…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. ابی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت هموطنان عزیزم و مدیران محترم این سایت.
    خدمت دوستانم عارضم که بنده برلیانس اچ ۲۲۰ دستی را بر اساس بررسی خودم در مرداد ماه امسال خریدم.البته از کسی قبل از خرید نپرسیدم و دلیلش هم این است که در ایران هر کسی میگوید ماشین من خوب است و بقیه بدرد نخوردن!!!القصه ماشین برلیانس را خریدم..با این ماشین هم جاهای مختلفی رفته ام از جمله مسیرهای طولانی تهران تا عسلویه..از تهران تا عسلویه مصرف بنزین رفت و برگشتم ۱۶۰ لیتر شد.یعنی مسافت تقریبا ۳۰۰۰ کیلومتری را بعلاوه اینکه در عسلویه با ماشین ۳ بار تردد نمودم حدودا ۱۶۰ لیتر شد..کولر ماشین هم بگم که دوستانی که عسلویه رفتند می دانند تابستان عسلویه چطوره!!! کولر برلیانس خیلی خوب خنک میکند و همکارانم در اوج گرما از من می خواستن درجه کولر را کم کنم چون خیلی خنک می کند…فرمانش هم خیلی نرم است..کنترل ماشین خوبه مخصوصا توی پیچ و گردنه های مثل مسیر فیروز اباد و جم تا عسلویه راحت از سربالایی و پیچ ها با سرعت حداقل ۱۰۰ تا بدون اینکه کم بیاره بالا و پایین میرود..شتابش اگر دنده درست بدهیم خوبه و پارس و ۴۰۵ بهش نمیرسد..اتاقش جا داره..کلی تجهیزات کارمون را داخل صندوق عقبش گذاشتیم..برای راه دور خستگی اش خیلی کم و رانندگی باهاش لذت بخش است..عیبش فقط دید کم در هنگام عقب رفتن است!!!ماشین خوبی است نسبت به قیمتش .همکارانم عاشق شدن و یکی از اونا کلی گشت تا یک نفر را پیدا کرد و ازش برلیانس ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد را با قیمت ۴۱ میلیون توانست بخرد..پس افت قیمت ندارد..خیلی هم خوشحال است..خلاصه اینکه من و همکارم فوق العاده از برلیانس ۲۲۰ دستی راضی هستیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با این حساب ماشین شما هر 18 کیلومتر 1 لیتر مصرف کرده که به احتساب هر 100 کیلومتر میشه 5.6 لیتر که فکر کنم تو ای مسیر شما 4 بار بنزین زدی با این حساب من میگم خیلی اقتصادیه یک پراید اونم اگه تنظیم باشه هر 12 کیلومتر 1 لیتر مصرف میکنه دیگه خودتون مقایسه کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. غلام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ۳روزه این ماشینو اتوماتش تحویل گرفتم خیــــــــــــــــلی عالیه واقعا دوسش دارم فقظ محفظه عینک ک جزءآپشناشه روش نداره رفتم نمایندگی هم پرسیدم گفت نداره کلا.میخوام بدونم اونهایی که این ماشینو دارن محفظه عینک دارن یا نه؟
    ولی در کل اتوماتش خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی و بدون تعصب، بین این ماشین و سمند ef7 و پارس و ال 90 ، کدوم رو انتخاب میکنید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. وحید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امروز ثبت نام کردم برای تحویل آذر فقط موندم دستی بهتره یا اتوماتیکش ؟ اخه توی دستی جدای از سانروف – مه شکن – رینگ -سنسور- سی دی خور میگن داشبورد داخلش هم بی کیفیت تر از اتومات گزاشتن مثلا دور دنده توی دستی فلزی براق بوده که پلاستیکیش کردن توی اتومات براقه دوستان کسی هست که داشته باشه و بتونه داخل ماشین رو بهم بگه تفاوتش توی دستی و اتومات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز به شنیده ها بسنده نکن خودت برو نگاه کن تا مطمئن بشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. ایمان

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک هفته ای هست کهh230خریدم ماشین خوبی فقط کلاجش پایین میگیره چطوری باید لیگلاجش کرد یکی راهنمایی کنه باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیر اگه کلاج پایین باشه و دنده به راحتی عوض بشه خیلی هم بهتره چون عمر دیسک و صفحه بیشتر میشه ولی اگه دنده بسختی جا میره فقط یکم کلاج رو جمع کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لیگلاج؟؟!!!منظورا رگلاژه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. جواد

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من الان 4ماهه 230دارم،از هر جهت راضیم،موتور و اتاق بیصدا،کوار عالی،قیافه اش عالی،جادار،اپشن فول،شتاب خوب،فرمون الکتریکی فوق العاده نرم که بار رو موتور نداره،مصرفشم خوبه،درسته سایپا میزنه ولی من خودم بندر دیدم موتور و اتاق و حتی شیشه هاش از چین میاد،حداقل این چینی درست حسابیه نه قطعات بی کیفیتت که تو 206،405،پارس دارن میندازن ب مردم،یدونه ماشین از ایرانخودرو بدون زوزه گیربکس بیرون نمیاد،قطعات همه ماشینا کیفیتشون پایینه،اگ میخواید با این قیمت ماشین خوب سوار بشید برلیانس وگرنه صبر کنید جنسای بنجل انبارای این خودرو سازا که در زمان تحریم خرید کردن اب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام خدمت دوست عزیز و خوانندگان بزرگوار.
      من مدتی است که برلیانس 230 اتومات خریدم. ماشینم از هر نظر خوبه فعلا 1500 کیلومتر راه رفتم ولی وقتی میخواد شتاب بگیره با زور شتابش انجام میشه.
      میخوام بدونم کسی همچون مشکلی داشته یا نه چون آب بندی نشده بخاطر اونه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. حامد

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه . ظاهر زیبا. شتاب و مقاومت در پیچ عالی. فرمان برقی . صندلی نرم و اتاق بدون صدا. رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه. ببینید این ماشین پشتش به بی ام و گرمه. شرکت برلیانس مونتاژ benz و Bmv و پورشه رو انجام میده و شریک تجاری بی ام و. نسبت به قیمتش حرف نداره از داخلیا که خیلی بهتره مخصوصا از 206 و پرشیا و ال90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محسن

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من قبلا پراید داشتم،بعد پارس،206،ال90،الان 230 دا م باهاش 20000رفتم،اخ نگفته،بهتر از ماشینای ایرانیه،تو رنج قیمت خودش عالیه،ال 90هم موتورش انصافا بی نقص بود ولی حیف چارتا چرخه و ی اتاق و دوتا کلید بالابر شیشه رو داشبورد،بقیه گیربکس داقون،قطعات چینی بی کیفیت یا هندی،انصافا شتاب برلیانس خوبه،فرمان برقی خیلی نرم،داشبورد طرح و جنسش مناسب،اتاقش جادار،مشکل کمبود قطعاتش هم داراقطعاتشه کم کم برطرف میشه،اوایل سخت پیدا میشد الان خوبه،بخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا