تأسیس برندی جدید توسط فولکس‌واگن و جک در چین

فولکس‌واگن به توسعه‌ی برنامه‌های خود در چین از طریق تأسیس برند خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت و با همکاری جک ادامه خواهد داد. این برند جدید بخشی از استراتژی خودروساز آلمانی به منظور افزایش فروش خودروهای الکتریکی خود در بازار چین خواهد بود. Jochem Heizmann مدیرعامل فولکس‌واگن چین این سخنان را تائید کرده است. فولکس‌واگن و جک یادداشت تفاهمی برای تأسیس یک کمپانی جوینت ونچر جدید را به امضا رسانده‌اند.

jac-iev5
فولکس‌واگن و جک با تأسیس این برند به ساخت خودروهای جدید با وجود پلتفرم‌های موجود تسریع خواهند بخشید. طبق گفته‌های اتوموتیونیوز اروپا اخبار رسمی دراین‌باره بعدتر اعلام خواهد شد. در خط تولید کنونی جک دو مدل الکتریکی به چشم می‌خورند. IEV5 یک سدان کامپکت 4 درب است که باتری 23 کیلووات ساعتی داشته و پیشرانه‌ی الکتریکی آن قدرت خروجی 67 اسب بخاری دارد. جک ادعا می‌کند که محدوده‌ی حرکتی مجموع این خودرو 200 کیلومتر می‌باشد. IEV6S نیز یک هاچبک 5 درب است که به لطف باتری 33 کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ی 114 اسبی محدوده‌ی حرکتی 251 کیلومتری دارد.

jac-iev5-and-iev6s
جک نهمین خودروساز بزرگ چین است اما پیشروی بازار خودروهای الکتریکی این بازار محسوب می‌شود. این کمپانی همچنین مدل‌های بسیاری را با پیشرانه‌های احتراق داخلی می‌سازد که خودروهای تجاری نیز از آن جمله‌اند.

jac-iev5-and-iev6s-2
روابط دو کمپانی در سال‌های قبل ظاهراً به دلیل کپی جک از طراحی آئودی A6 شکراب شده بود مخصوصاً اینکه نام آن خودرو نیز شباهت‌هایش با آئودی را پنهان نمی‌کرد.

JAC Refine A6
JAC Refine A6

این همکاری جوینت ونچر جدید بخش کوچکی از استراتژی خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن در چین خواهد بود. طبق اخبار منتشر شده فولکس مدل‌های ساخته شده بر پایه‌ی پلتفرم MEB خود را از طریق شرکای چینی خود یعنی سایک و گروه فاو به فروش خواهد رساند. البته این خودروها تا سال 2020 در جاده‌های این کشور دیده نخواهند شد.

ar-161009970
استراتژی خودروی الکتریکی فولکس برای کاهش آلایندگی‌های خودرویی جدی است. در برخی شهرها عرضه‌ی خودروهای الکتریکی حتی شاید تنها راه کمپانی برای فروش خودرو باشد. برخی برندها پیش از این به این تغییرات واکنش نشان داده و مدل‌های الکتریکی انحصاری بازار چین را عرضه کرده‌اند. دایملر با دنزا 400 این کار را انجام داده است.

Daimler Denza 400 EV
Daimler Denza 400 EV

منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

13 دیدگاه

  1. ارش
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    خودرو سازهای چینی اونقد کپی کاری خواهند کرد تا اخر برندهای معروف وادار به همکاری باهاشون بشن

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      این چین همه کار میکنه

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (17 دیدگاه) ,

        مجبوره داداش/شکم 1میلیاردو 300میلیون ادمو باید پر کنه

        پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    همیشه در حال توسعه.

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    منو یاد داستانهای جک و لوبیای سحر آمیز انداخت.🤔

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      چرا؟؟؟؟
      باز خوشگل تر از محصولات داخلی که

      پاسخ
      1. YAS
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        ادم بعضی وقتا تو مواجهه اولش با یه ماشینی از اون ماشین بدون دلیل بدش میاد.مثلا من خودمم با وجودی که میدونم ماشین های فرانسوی اونقدر را هم بد نیستن و گذشتشون عالیه و…اما بازم بدم میاد ازشون و این که من از فرانسوی ها بدم میاد و فلانی از کره ای و یکی از ژاپنی و یکی هم از جک حتما دلیل بر بد بودن اون کمپانی نیست فقط سلیقه و زاویه دید اوله.

        پاسخ
  4. احمد
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    کجا شبیه آئودی خودروهای هیوندا رو کپی میزنند بلغورا

    پاسخ
  5. میثم
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    ماشین های ساخت چین روز به روز در حال بروز رسانی و پیشرفت هستن و این موضوع غیر قابل انکار. اما من با توجه به تجربه هایی که از خودروهای سبک و سنگین چینی دارم هیچ وقت محصولات خودرویی و موتوری چینی رو به کسی پیشنهاد نمیدم.

    پاسخ
  6. امین
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    از این که جک دارم خوش حالم. حداقلش اینکه کیفیت خوبی داره و توش راحتم. زنده باد جک جی 5 اتومات و کارخانه جات جک در چین که روی مشتریای خودشو با این خبرها شاد نگاه داشته.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      جک حتی بهتر از پرشیا

      پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    این مدل a6 فکر کنم هرگز تولید نشد احتمالا به همین دلیل باهم همکاری کردن کاشکی ما هم حداقل یه جوینت ونچر با این شرکتای چینی میزدیم که بتونیم یکمی تکنولوژی حداقل تکنولوژی کپی کردنو وارد کنیم تا بتونیم کم کم پیشرفت کنیم و خودمون مستقل بشیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.