بایک سابرینا، تجربه و آزمون یک چینی با ردای آلمانی

سپهر عسگری: با اوضاع آشفتهٔ این روزهای بازار خودرویی کشور، به دلایلی چون تعرفهٔ بالای گمرک و کیفیت پایین خودروهای داخلی شاهد حضور پر رنگ انواع برندهای چینی در بازار خودروی کشور هستیم. (برندهایی که بعضاً در خود چین هم کسی نام آنها را نشنیده است!) با این مقدمهٔ کوتاه به سراغ یکی از چینی‌های نسبتاً ناشناختهٔ بازار می‌رویم تا از نزدیک نگاهی به آن بیندازیم.

بایک سابرینا
بایک سابرینا

شرکت بایک در سال 1958 میلادی در پکن تأسیس شد. واژه “BAIC” در حقیقت خلاصهٔ عبارت (BEIJING AUTOMOTIVE INDUSTRY CO) می‌باشد. بایک در چین شرکت معتبری در تولید انواع خودرو در رده‌های مختلف محسوب می‌شود. در سال 2014 به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ چین انتخاب شد و هم‌اکنون محصولات بنز و هیوندای روی خط تولید این کارخانه تولید می‌شوند. در سال 2009 بایک توانست با خرید ساب سوئد تکنولوژی آن را وارد خطوط تولید خود کند. شرکت بایک با سرمایه‌گذاری در بازار خودرویی کشورهای در حال توسعه و به‌خصوص خاورمیانه سعی دارد تا فروش بالای خود را تضمین کند.

سابرینا که نام اصلی آن BAIC A113 است، یکی از مطرح‌ترین محصولات این شرکت است. در سال 2014 سری E بایک به عنوان رتبهٔ اول طبق بررسی‌های ISQ(Initial Quality Study) در ردهٔ کامپکت معرفی شد.

بایک سابرینا
بایک سابرینا

طراحی ظاهری:
در نمای خارجی سابرینا با یک کپی فاحش از بنز سری B مدل 2006 مواجه هستیم، حتی در برخی سایت‌های چینی تصویر آن را با آرم بنز مشاهده خواهید کرد!

مرسدس بنز کلاس B
مرسدس بنز کلاس B

بر روی چراغ‌های جلو دو ابرویی را شاهد هستیم که DAY LIGHT را برایمان تداعی کرد اما در حقیقت چراغ‌های نور پایین هستند و در شب نمای خشمگینی را به خودرو می‌دهند.

fashionable-style-01_01-1
جدای از نکات منفی کپی کاری چینی‌ها، این کار جنبه‌های مثبتی هم دارد از جمله اینکه ما را با طراحی‌های ناهماهنگ بسیاری از هم‌وطنانش مواجه نمی‌کند و تا حدودی از ارگونومی و سبک طراحی بنز بهره می‌برد.

بایک سابرینا
نکات بیان شده در طراحی خارجی در مورد طراحی داخلی هم صدق می‌کنند و همچنان کپی بی‌چون‌وچرا حاکم است!!
در کل می‌توان طراحی خودرو را متناسب دانست و احتمالاً زود از آن دل‌زده نخواهید شد.

بایک سابرینا
بایک سابرینا

کیفیت ادوات داخلی و امکانات رفاهی
در بحث کیفیت با توجه به قیمت پایین‌تر سابرینا نسبت به رقبا انتظار یک فاجعه را داشتیم که با ورود به خودرو اوضاع متفاوت شد. جنس بکار رفته در داشبورد پلاستیک خشک است ولی کیفیت قابل قبولی دارد همچنین استفاده از دو رنگ کرم و خاکستری به‌علاوهٔ دو نوار نقره‌ای رنگ در کنسول مرکزی ترکیب مناسبی را به وجود آورده‌اند. (هرچند که در صورت عدم مراقبت، رنگ کرم ادوات داخلی و صندلی‌ها به‌سرعت کدر می‌شوند). هنگامی‌که خودرو را به‌دقت بررسی کنیم نتیجه می‌گیریم که دیگر نمی‌توان طبق عادت محصولات چین را با کیفیت بسیار پایین شناخت چراکه در این سال‌ها و به لطف آزمون‌وخطا در بازارهایی از جمله بازار ایران اکنون خودروسازان چین کارآزموده شده‌اند، البته تا رسیدن به کیفیت مطلوب راه زیادی در پیش دارند.

بایک سابرینا
بایک سابرینا

امکانات رفاهی فراوان در مقایسه با قیمت شگرد چینی‌هاست و بایک نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله امکانات رفاهی خودرو می‌توان به سانروف دو حالتهٔ برقی، تهویهٔ دیجیتال، مانیتور رنگی 6.5 اینچی رنگی مجهز به رهیاب، سنسورهای نور و باران، محفظهٔ خنک نگه‌دارنده (Cool Box)، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشوندهٔ برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم نور آمپرهای پشت فرمان، صندلی 6 جهتهٔ راننده به‌صورت دستی اشاره کرد که در ردهٔ قیمتی سابرینا مناسب به نظر می‌رسند.

بایک سابرینا
بایک سابرینا

پیشرانه و قوای حرکتی
در این زمینه هم می‌توان سابرینا را یکی از سردمداران ردهٔ قیمتی خود نامید چراکه با بهره‌گیری از موتور 1500cc طراحی میتسوبیشی که قابلیت تولید 115 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتون متری را دارد نمی‌توان سابرینا را خودروی ضعیفی نامید ) موتور سابرینا لقب پرقدرت‌ترین موتور 1500cc ایران را یدک می‌کشد) مخصوصاً با توجه به وزن 1090 کیلوگرمی خودرو که سابرینا را مبدل به خودرویی سبک با شتاب‌گیری مناسب می‌کند.

بایک سابرینا
وظیفهٔ انتقال قدرت تولیدی به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ گیربکس 4 سرعتهٔ اتوماتیک طراحی آیسین ژاپن است که هماهنگی خوبی با موتور دارد، بعلاوه این گیربکس داری حالت‌های Sport و Snow نیز می‌باشد.

بایک سابرینا
گیربکس خودرو در حالت دستی دو انتخاب 2 و L را در اختیار راننده قرار می‌دهد مشابه آنچه در خودروهایی مانند هیوندای I20 یا تویوتا یاریس مدل سال 2009 شاهد هستیم.

نکتهٔ منفی قابل توجه در مورد قوای حرکتی، هزینه‌های سرسام‌آور قطعات آن است که دلیل اصلی این امر را می‌توان ضعف شرکت دیار خودرو در تولید قطعات دانست.

بایک سابرینا
شاسی و سیستم تعلیق
در طراحی شاسی سابرینا از پلتفرم‌های ساخت اسمارت بهره گرفته شده است همچنین سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون با میلهٔ ضد غلتش و در عقب میلهٔ پیچشی H است.

استفاده از رینگ‌های 14 اینچی اگر چه تا حدی از زیبایی ظاهری خودرو کاسته است اما موجب نرم‌تر شدن سواری خودرو می‌شود. سیستم تعلیق در دست‌اندازهای شهری نرمی قابل قبولی دارد اما در بخش عقب خودرو ضربات، بیش‌تر احساس می‌شوند و نوعی حس گیجی را در این بخش به راننده القا می‌کند.

بایک سابرینا
تجربهٔ رانندگی
با فشردن دکمهٔ بازکن روی ریموت خودرو، هم‌زمان آینه‌های جانبی برقی هم باز می‌شوند (اما نکتهٔ منفی این است که تنها یکی از سوییچ‌ها مجهز به ریموت است) با ورود به خودرو فضای بازتری را از سایر هم‌رده‌ها از جمله پژو 206 و برلیانس H320 مشاهده خواهید کرد البته استفاده از رنگ روشن هم کمک شایانی کرده است.

بایک سابرینا
صندلی‌ها نسبتاً سفت هستند تا حس اسپرتی را به سرنشینان انتقال دهند، البته در جابه‌جایی‌های شهری چندان با آن‌ها به مشکل بر نخواهید خورد اما ممکن است در سفرهای طولانی مقداری خسته‌کننده باشند.

بایک سابرینا
در کنسول مرکزی هم مانیتور بزرگ 6.5 اینچی که قابلیت پخش CD و USB را دارد خودنمایی می‌کند و در زیر این بخش تنظیمات تهویه مطبوع قرار گرفته است.

بایک سابرینا
پشت فرمان خودرو تسلط خوبی به اطراف حس می‌شود. در بخش‌های جانبی دلیل این تسلط را باید آینه‌های جانبی بزرگ سابرینا دانست. نقطه‌ضعف اصلی در این مورد شیشهٔ عقب بسیار کوچک است؛ طراحی بسیار کوچک این شیشه و نبود دوربین عقب دست به دست هم می‌دهند تا میدان دید را کاهش دهند. البته سنسورهای پارک که قابلیت نمایش فاصله را هم دارند با عملکرد دقیق خود تا حدی می‌توانند این دید کم را جبران کنند.


خودرو را استارت می‌زنیم، موتور با صدای ملایمی وارد مدار می‌شود. با قرار دادن گیربکس در حالت D خودرو بدون ضربات اضافی شروع به حرکت می‌کند (برای شروع حرکت نیازی به فشردن پدال گاز نیست). تعویض دنده‌ها متناسب با میزان فشاری است که بر پدال گاز می‌آورید. در حالت عادی شهری تعویض دنده در حدود دور موتور 2000 تا 3000 صورت می‌گیرد که موجب کاهش مؤثر مصرف سوخت می‌شود. در کل با استفاده از باک 45 لیتری و مصرف سوخت 7.5 در سیکل ترکیبی چندان گذارتان به پمپ‌بنزین نمی‌افتد!(البته باید در نظر داشت وقتی چراغ بنزین روشن می‌شود تنها 5 لیتر بنزین در باک موجود است که نشان می‌دهد اوضاع واقعاً بحرانی است.)

بایک سابرینا
اگر کمی از حالت رانندگی شهری و اقتصادی خارج شویم و بر پدال گاز فشار بیش‌تری بیاوریم عملکرد جعبه‌دنده تغییر کرده و خودرو عملکردی تهاجمی پیدا می‌کند. دنده‌ها با فشار بیش‌تر بر پدال گاز در دور موتورهای بالاتری تعویض می‌شوند به‌طوری‌که اگر پدال را تا انتها بفشاریم (که انجام این کار در معابر شهری اصلاً توصیه نمی‌شود) خودرو شتاب گرفته و پشت شما را به صندلی خواهد فشرد; در این حالت تعویض دنده در دور موتور 6000 صورت می‌گیرد و گیربکس در حالت Sport قرار می‌گیرد، چیزی که شما می‌توانید از طریق دکمهٔ کنار اهرم دنده (که با نماد S مشخص شده است) هم آن را فعال کنید تا تعویض در دورهای بالاتری انجام شود. نکتهٔ جالب در مورد شتاب‌گیری‌های سریع این است که صدای خروجی از پیشرانه به‌هیچ‌عنوان تناسبی با حجم 1.5 لیتری موتور ندارد به‌طوری‌که اگر گاز را تا انتها بفشارید غرشی از موتور خواهید شنید که ممکن است فکر کنید یک موتور 2 لیتری زیر پای شماست!

بایک سابرینا
هرچند که گیربکس نصب شده در سابرینا از مدل‌های قدیمی آیسین (AISIN) است، اما اصالت ژاپنی خود را حفظ کرده است و درهرحالت دنده‌ها را به درستی تعویض می‌کند.

اگرچه تعویض دنده‌ها خیلی به فرمان راننده نیست (!) اما به دلیل هماهنگی مناسب در سربالایی‌ها خیلی به موتور فشار وارد نمی‌شود و می‌توان با چهار سرنشین بزرگسال با خیال راحت حرکت کرد.

در شرایط برفی هم گیربکس عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد و با فعال کردن حالت snow (که با نماد * مشخص شده است) تا حدی مانع هرزگردی و لیز خوردن خودرو می‌شود.

در نهایت عملکرد سابرینا با توجه به برچسب قیمتی 52 میلیونی، راضی کننده برآورد می‌شود.

بایک سابرینا
تجهیزات ایمنی
بر روی کاغذ امکانات ایمنی سابرینا با بهره‌گیری از سامانه‌های ABS-EBD – BOS (اولویت با ترمز) به همراه دو کیسهٔ هوا کامل به نظر می‌رسند اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که این امکانات صرفاً روی کاغذ باقی می‌مانند.

سیستم ترمزها در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشند که در این بخش سابرینا را پایین‌تر از رقبا قرار می‌دهد چراکه حتی 206 تیپ پنج نیز در هر چهار چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی می‌باشد.

در عمل ترمزها چندان قوی عمل نمی‌کنند. البته به اصطلاح توانایی جمع کردن خودرو را دارند اما باید فشار بیش‌تری بر آنها وارد کرد و در کل احتیاط بیشتری به خرج داد.

بدنه نیز استحکام متوسطی دارد و به علت فاصلهٔ کم سپرهای عقب و جلو از اتاق خودرو در تصادفات احتمالی ایمنی چندانی را شاهد نخواهیم بود که رابطهٔ بایک با ساب سوئد را که یکی از ایمن‌ترین‌ها در زمان خود بود زیر سؤال می‌برد، همچنین در مورد پایداری خودرو نکتهٔ قابل توجه این است که در هنگام حرکت در پیچ‌ها حس ناپایداری و واژگونی کاذبی را به راننده می‌دهد که با تعویض لاستیک‌های خودرو با سایز بزرگ‌تر می‌توان بخشی از این مشکل را حل کرد.

بایک سابرینا
خدمات پس از فروش
تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سابرینا از ارزش قیمتی نسبی برخوردار است اما با این حال فروش بسیار محدودی دارد. در حقیقت علت اصلی این فروش ضعیف شرکت دیار خودرو می‌باشد.
خودروهای دیار خودرو تا رسیدن به دست مشتری روزهای زیادی رو زیر آفتاب و باران و برف سپری می‌کنند. پس اگر در روز تحویل با زنگ‌زدگی شدید قطعات فلزی خودرو و پوسته‌پوسته و کدر شدن چراغ‌های جلو مواجه شدید تعجب نکنید!

با بررسی که انجام دادم متوجه شدم خودرویی که من در سال 2016 تحویل گرفتم در سال 2014 ساختش به اتمام رسیده بوده است!!


در بحث خدمات پس از فروش هم دیار خودرو به‌هیچ‌عنوان حرفه‌ای عمل نمی‌کند، جدای از معطلی‌های 5-6 ساعته برای سرویس خودرو تمامی ایرادات خودرو نیز رفع نخواهد شد، به انضمام اینکه باید مبلغی در حدود 100 هزار تومان بابت تعویض روغن و فیلتر هوا حتی در سرویس اولیه پرداخت کنید.

بایک سابرینا
مشکل بسیار جدی دیگر عدم تأمین قطعات توسط شرکت عرضه‌کننده است که بسیار کمیاب و به‌تبع آن گران‌قیمت هستند همچنین برای تهیهٔ قطعه باید مدتی طولانی (بعضاً حدود دو ماه) در انتظار بمانید.

بایک سابرینا
قیمت و شرایط بازار
بایک سابرینا خودروی خوش قیمتی است (البته صرفاً در بازار انحصاری و بستهٔ ایران!) که به دلیل سیاست‌های دیار خودرو بازار دست دوم بی‌رونقی دارد و مالکان آن در بازار دست دوم افت قیمتی بیشتری را نسبت به سایر رقبا تجربه خواهند کرد. درهرحال این خودرو با تکیه بر قوای محرکهٔ متناسب و امکانات رفاهی کامل‌تر در ردهٔ قیمتی 50 تا 60 میلیون تومان مشتریان خاص خودش را دارد اما نمی‌توان از ایمنی نسبتاً پایین و خدمات پس از فروش ضعیف (شرکت دیار خودرو در آخرین رتبه‌بندی رسمی نمایندگان کمترین میزان رضایت‌مندی را اخذ کرده است) چشم‌پوشی کرد.

car-a1-interior_09

سابرینا هاچ‌بک– SABRINA HATCHBACK
L4 – 4A91S نوع موتور
1499 حجم موتور (سی‌سی)
113 اسب بخار در دور موتور 5600 تا 6000 حداکثر توان موتور
143 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 حداکثر گشتاور
16 تعداد سوپاپ
4 سرعته خودکار گیربکس
45 لیتر ظرفیت باک
دیسکی ترمزهای جلو
کاسه‌ای ترمزهای عقب
جلو محور محرک
2500 میلی‌متر فاصله طولی بین دو محور جلو و عقب
جلو: مک‌فرسون با میله ضد غلتش / عقب: میله پیچشی نوع H سیستم تعلیق
(mm) 1503×1720×3998 طول × عرض × ارتفاع
1090 کیلوگرم وزن خالص خودرو
R14 185/60 سایز تایرها
(* اعداد و ارقام درج شده طبق اعلام رسمی شرکت دیار خودرو می‌باشد)

 

نویسنده: سپهر عسگری

45 دیدگاه

  1. vahid
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام.
    ولی اصلا ظاهر خوبی نداره و از بغل که نگاه میکنید بخاطر سایز کوچک رینگ و لاستیک نسبت به بدنه اصلا نرمال و استاندارد نیست.
    حیف این پول که خرج خودروهایی بشه که نه اصل و نسب درستی دارند و نه خدمات و پشتیبانی قطعات.
    خودرو های چینی که سایپا و مدیران خودرو میفروشند با این که خیلی بی کیفیت تر اند ولی بخاطر همین تامین قطعات یدکی ،کمتر افت قینت دارند.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3670 دیدگاه) ,

      داشتم میخوندم…
      تا به جایی رسیدم که نوشته بود از کلاس B کپی کرده دیگه نخوندم.
      ماشین کپی شده … اصالت نداره …

      پاسخ
    2. omid
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      مرسدس کلاس B در اصل یک MPV محسوب میشه که کپیش توی سابرینا تبدیل به هاچبک شهری شده. وجود کمی ناهماهنگی و ناموزونی هم به همین دلیله.

      پاسخ
    3. افشین فوادی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      یک نگاهی به اعتراضات مشتریان اتومبیلهای چینی مونتاژ ایران خودرو و سایپا بندازید اکثریت از نبود لوازم یدکی نالان و ناراضی هستن

      پاسخ
    4. محمد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام به دوستان
      منهم یکی از دارندگان این خودرو هستم.
      اول اینکه تعداد این ماشین توی ایران هنوز کمه و بیشتر ماشین ها وارداتی هستند.
      دوم اینکه قیمت فعلی این ماشین را اگه با قیمت جهانی سایر خودرو ها مقایسه کنید متوجه میشید که شرکت خیلی منصفانه قیمت گذاشته
      مشکل قطعات برای بیشتر خودرو های وارداتی است حتی اینایی که توسط خود داخلی ها مونتاژ میشه . مهم اینه که عمر و کیفیت قطعات خوب باشه که این ماشین گیربکس و موتور ژاپنی داره . مصرف بسیار خوبی داره و نمایندگی چون خلوت و برخورد مناسبی دارند از سایپا و ایرانخودرو خیلی راضی تر هستم. سوار ماشین که می شوید تازه به جاداری پی می برید. منم اول دنبال جیلی و لیفان بودم که وقتی توی این ماشین نشستم نظرم عوض شد.
      بازم تا از نزدیک نبینید و روی کاغذ مشخصات این ماشینو با بقیه توی این قیمت مقایسه نکنید متوجه برتری این ماشین نمی شوید.
      ببخشید اگر طولانی شد

      پاسخ
  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. سپهر عسگری
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوست گرامی در مقاله ذکر شده مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر است.
      البته با عرض پوزش در جدول انتهایی وارد نشده است.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      مصرف شهری با کولر 7 لیتر و بیرون شهری 5/5 لیتر

      پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    پولتون رو با خرید ماشینهای اینچنینی هدر ندهید
    قطعات کم یأب گرون و بی کیفیت

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      از ی لحاظی درست میگی دوست من
      ولی پول نداری پس مجبوری
      یا باید اشغال های تولید داخلی بگیری یا چینی

      پاسخ
  4. سامی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اینو از نزدیک دیدم طراحی و استایلش خیلی مسخرس اصلا نمیرزه

    پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    اینکه تولیدش در ایران متوقف شد شما تازه بررسیش رو گذاشتید؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزیز سابرینا تولید نمیشد فقط وارداتی هشت چندتایی ایران مونتاژکرده بودن بخاطر یکسری سیاست های شرکت

      پاسخ
  6. حسین
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    “تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سابرینا از ارزش قیمتی نسبی برخوردار است اما ..”
    با قیمت (52) 59 میلیون میشه انتخابهای دیگری چه داخلی و چه خارجی(چینی) داشت :
    ولیکس اتومات 58 میلیون
    جک جی 5 اتومات 60 میلیون
    پارس ای ال ایکس اتومات 49 میلیون
    تندر اتومات 48 میلیون
    آریو اتومات 52 میلیون
    .
    .

    پاسخ
    1. سپهر عسگری
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوست عزیز قیمت رسمی شرکتی خودرو در تاریخ نگارش مقاله 51 میلیون و 600 هزار تومان بوده است و در مقاله هم لفظ ” ارزش قیمتی نسبی ”به همین علت ذکر شده است.
      با تشکر بسیار ازتوجه شما.

      پاسخ
    2. افشین فوادی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      به جرات میتونم بگم سابرینا از تمام لیستی که شما نوشتید بهتره -البته فقط با جک جی 5 همطراز میدونمش

      پاسخ
  7. amin
    سوابق: (256 دیدگاه) ,

    واستش من نفهمیدم اسم BAICچجوری از مخفف اون عبارت به دست اومده.اصلا تو اون عبارت حرف A نبود.دوستان اگر راهنمایی کنن ممنون میشم

    پاسخ
    1. سپهر عسگری
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      با عرض پوزش بسیار از خطای به وجود آمده و سپاس از دقت شما دوست گرامی
      واژه ی BAIC خلاصه ی عبارت
      . BEIJING AUTOMOTIVE INDUSTRY CO
      می باشد.

      پاسخ
  8. یوسف
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    این که نوشته شده بایک ساب رو خریده اشتباهه، بایک فقط حق استفاده از پلتفرم و فناوری های ساب رو خریده و حق استفاده از نام و نشان ساب رو نداره.

    پاسخ
    1. سپهر عسگری
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      با سپاس از توجه شما.
      شما درست میفرمایید.بایک در هنگام ورشکستگی شرکت ساب حق استفاده از تکنولوژی های ساب را خریداری کرده است و منظور از عبارت بیان شده در مقاله هم صرفا همین بود.

      پاسخ
  9. Mahdi MZ
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با این اوصاف باید خودروی خوبی باشه
    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون میذارید

    پاسخ
  10. احسان شفیعی زاده
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا و دقیق به موضوع و معرفی این خودرو پرداخته شد…کاملا مفید و صحیح بود…

    پاسخ
  11. سیاوش
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    با این قیمت همون lL90 میخریم از بابت قطعات هم خیالمون راحته
    حالا اون 4 تا اپشن چه بدرد میخوره وقتی استرس مشکل قطعات داشته باشی
    خدمات پس از فروش خیلی خیلی مهمه مثلا من هوندا آکورد بخرم و میدونم چه ماشین خوبیه ولی قطعاتش اگه پیدا نشه باعث میشه از این ماشین بدم بیاد بنابراین مجبورم برم سراغ هیوندای کیا متاسفانه اینجوریه دیگه بدبختیم بدبخت

    پاسخ
    1. Hadi
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      قطعات همه ماشینا گیر میاد من اپل سال 1995 دارم همه چیش هست تو بازار

      پاسخ
  12. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    این ماشین همین چند وقت پیش توقف تولید شده.
    ولی باز خوبه اینجا اطلاع رسانی میشه و به کسانی که قصد خرید از این قبیل خودرو ها رو دارن آگاهی داده بشه.

    پاسخ
  13. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    اگر 206 تیپ 6 تولید میشد انتخاب من بود قطعاً تو این آشفته بازار
    قطعاتش راحت گیر میاد + پشتیبانی بهتر ایران فرغون نسبت به دیار خودرو

    نگید 206 نصف آپشنای اینو هم نداره
    با اختلاف قیمت این دو ماشین میشه آپشن های 206 رو فعال کنید که در این صورت هیچ توجیهی نداره خرید این ماسماسک چینی

    خداییش انتخاب های داخلی از بعضی این تحفه های چینی بهترن حتی با اینکه ایران فرغون گند زده بهشون
    کسی هست اینو به ماشین داخلی مثل تیپ 6 ترجیح بده؟ با ذکر دلیل لطفاً

    پاسخ
    1. من
      سوابق: (192 دیدگاه) ,

      من تیپ 6 نداشتم ولی خیلی شنیدم که دنده اتوماتیکش افتضاحه و لگد میزنه و کلی هزینه تعمیر داره
      اگر گیربکس رو با یک مدل خوب بروز عوض کنن فکر کنم اون موقع از این چینی ها سرتر بشه

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        ی ۲۰۶ تایپ ۶ دارم، مدل ۸۵ هست، یه بار تو مدت گارانتی تعمیر شده و البته مجددا نیاز به تعمیر داره، صب کردم تا کاملا خراب بشه و بعد تعمیرش کنم، مشکل گیربکس ۲۰۶ اینه که گیربکس موتور ۱۴۰۰ رو روی موتور ۱۶۰۰ قرار دادن، گیربکس اتوماتیک واسه ی یه گشتاورد مشخصی طراحی و ساخته میشه، علت خرابیای گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ هم همین عدم انطباق موتور و گیربکسشونه. که اینم بخاطر شیرین کاریه ایران خودرو هست.

        پاسخ
        1. افشین فوادی
          سوابق: (4 دیدگاه) ,

          متاسفانه با نظر شما موافق نیستم گیربکس al4 طراحی مناسب و خوبی داشته و روی موتور های زیادی از 1400 تا 2000 سی سی نصب شده و جواب داده – اما متاسفانه در ایران فقط ظاهر گیربکس al4 فرانسه هستش و معلوم نیست داخل و محتویاتش از کجا اومده و چطور مونتاژ شده و حسابی برای استفاده کنندگانش دردسر ساز شده

    2. افشین فوادی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      اگر 206 اتومات تولید بشه مسلما با توجه به قیمت 38-37 میلیونی تیپ 5 قیمتی حدود 50-48 خواهد داشت اونوقت چی گیرمون اومده با اون قیمت؟!! یک موتور کپی شده و مشکل دار با انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت و از اون بدتر یک گیربکس افتضاح که هیچ همخونی با موتور نداره و ظرف مدت کوتاهی باید به فکر تعمیر و تنظیم و انواع و اقسام عیب و ایراد های ریز و درشت باشیم – اگر ضعفی در سابرینا هست بر میگرده به نماینده وارداتش که نتونسته از نظر خدمات و لوازم یدکی جوابگو باشه اما اگر سابرینا رو داشته باشید به طرز فاحشی میبینید از محصولات ایران خودرو بهتره

      پاسخ
  14. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    سال 95:بازار خودرو به دلیل رکود و … اوضاع مناسبی ندارد
    سال 92:بازار خودرو به دلیل اعمال تحریم ها و … اوضاع مناسبی ندارد
    سال 88:بازار خودرو به دلیل … قطعات اوضاع مناسبی ندارد
    سال 82:بازار خودرو به دلیل … اوضاع مناسبی ندارد
    سال 75:بازار خودرو به دلیل … اوضاع مناسبی ندارد
    تو 24 سال عمرم یک بار نشنیدم بگن بازار روزهای خوبی را پشت سر می گذارد

    پاسخ
  15. عباس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    بسیار کامل و مفید بود اما به نظرم طراحی این ماشین بخصوص درقسمت عقب راضی کننده نیست.

    پاسخ
  16. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    چندین بار این مدل رو تو خیابون دیده بودم و دوست داشتم تستش کنم. خب شما زحمتشو کشیدید.. که ماشین انچنان جالبی نیست به گفته شما..

    پاسخ
  17. Ali
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    بازار ایران در چنگ کره ای ها و چینی ها شده

    پاسخ
  18. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    ضعف این خودرو به علت ضعف شرکت توضیع کننده هست دیار خودرو واقعا فاجعه کار کرده این ماشین اگر مرسدس هم بود با این نحوه عملکرد بازم ناموفق میشد

    پاسخ
  19. حسین سلامت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من این ماشینو دارم
    با هیوندای ورنا از نظر قدرت یکیه
    شتاب سابرینا عالیه
    گیربکس بسیار هوشمنده
    دو سر و دو گردن از ۲۰۶ که قبلش داشتم بهتره

    پاسخ
  20. reza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا خود ایران خودرو و سایپا از آشغال ساختن خسته نشدن؟ تا کی باید به زور این ماشین های آشغال ایرانی و چینی رو سوار بشیم؟ چرا یه ماشین که تو دنیا سی هزار دلاره اینجا باید بشه دویست و بیست میلیون؟ ایرانی چرا باید انقدر بدبخت شده باشه؟

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      چون اگه ماشین 25 هزار دلاری رو 220 میلیون به من و تو نفروشه و بخواد با قیمت واقعی بده هیچکس حاضر نمیشه ماشین های آشغال و از رده خارج و بی کیفیت اینا رو سوار بشه. تازه ماشین های چینی هم با قیمت دو برابر داره میده دست مردم.
      نتیجه بازار انحصاری و غیر رقابتی بهتر از این نخواهد بود.

      پاسخ
  21. محمودرضا حبیبی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت تمام دوستان
    ممنون از بررسی جامع و کامل شما
    من یک ساله این ماشین رو دارم و تو این یک سال خدا رو شکر اصلا ازش ناراضی نبودم.شرکت دیارخودرو متاسفانه ضعیف عمل میکنه و کاملا بنده هم قبول دارم ولی هر وقت که برای گارانتی های دوره ای به شرکت مراجعه کردم مشکلاتم رو به خوبی برطرف کردن .حتی یک بار جلو بندی ماشین خراب شده بود و بدون هیچ دستمزدی تعویض کردن.بنده ماشین رو با قیمت 11.600.000 خریدم به صورت قسطی اونم مدل 1394 هر 6 ماه یک چک به مبلغ 4.599.000 که مدت باز پرداختش تو 4 ساله و ماشین های که تحویل دادن همه وارداتی هستن به مبلغ 59.000.000 تومن که بعد از 4 سال قیمت تمام شده ماشین مبلغ 66.000.00 تومن میشه
    البته بنده نزدیک به 4 ماه دنبال ماشین گشتم و بعد از کلی بررسی به این نتیجه رسیدم که با این قیمت پیش پرداخت و قدرت و …………از همه بهتره
    ببخشید زیاده گویی کردم فقط نظر شخصی خودم رو گفتم

    پاسخ
  22. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خودم قبل این ماشین پرشیا سال داشتم دوستان من نه دلالم نه فروشنده باور کنید سگش میرزه به l90 یا ماشینای هم رده در رنج 50 میلیون . خیلی نرم و باکیفیته کم مصرف امکاناتش عالی حسی به ادم میده که ماشینای بالا به ادم میده موتوره میتسوبشی عالی و پرقدرت دنده اتوماتش حرف نداده تنها تنها تنها مشکلش اینه که دیار خودرو داره میفروشه همین

    پاسخ
  23. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام،خیلی خیلی ماشین خوبیه،مخصوصا شتاب وقدرتش،اصلاهم قابل مقایسه باآشغالای ایرانی وچینی های دیگه نیست،شتاب اولیش خیلی از سوناتا وحتی ایکس45بیشتره،اگرمدل 2017بیادتوایران بالای70میلیونه،والان علت اینکه 60تومنه چون2014هستش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.