تست و بررسی گریت‌وال ام‌فور

کوچولوی قرمز جلو آمده و می‌ایستد. همه خانم‌ها برمی‌گردند و با هیجان به آن نگاه می‌کنند. این اولین واکنش خانم‌ها به این خودرو است. در نگاه نخست چیزی که به نظر می‌رسد، کلاس و زیبایی این خودرو است که با توجه به سایز آن به نظر می‌رسد بیشتر به درد خانم‌ها بخورد. بله گریت‌وال ام‌فور مناسب برای خانم‌ها هست و من می‌خواهم این ماشین را مورد بررسی قرار بدهم.
چیزی که در ابتدا توجه مرا به خود جلب کرد غیبت نام HOVER در این ماشین هست. چون گریت وال معمولاً برای شاسی بلندهای خودش از این اسم استفاده می‌کند. ظاهراً گریت‌وال تصمیم گرفته تمرکز خود را برای نام‌گذاری خودروها، از روی این شهر آلمانی بردارد.

Great Wall M4
Great Wall M4

خودروهای جدید چینی که من به‌تازگی آن‌ها را دیده‌ام تأیید می‌کنند که مهندسان چینی با شتاب نجومی پیشرفت کرده‌اند. گریت‌وال ام 4 یک گواه بر این ادعا هست و این موضوع را تأیید می‌کند. این پیشرفت بخصوص در مورد ظاهر این ماشین درست به نظر می‌رسد. این کراس آور بسیار زیبا و متوازن ساخته شده است. طراحی نمای بیرونی این خودرو از فولکس‌واگن تیگوان، سوزوکی SX4 و اشکودا یِتی الهام گرفته شده اما این شباهت‌ها خوب و مثبت به نظر می‌آید.

Great Wall M4
Great Wall M4

چراغ‌های پخ‌دار جلو، جلوپنجره‌ای باریک و مشکی در زیر کاپوت و یک پنجره مشبک خیلی بزرگ در جلو، این ماشین را خشن، مبارزه‌جو و چالش‌برانگیز کرده‌اند. با توجه به ‌اندازه این خودرو، ام 4 یک خودرو خیلی کوچک هست. اما اورهنگ (مترجم: مقدار فاصله دماغه ماشین تا چرخ جلو) کوتاه، از این ماشین یک شخصیت جسور ساخته است. این خودرو اجزای کاملاً متفاوتی دارد. ریل باربند آلومینیومی ولی دستگیره‌های در کرومی هستند. همچنین تزیین اطراف دریچه‌های کولر با کروم، ما را به یاد خاطره‌های خانواده رنجروور می‌اندازد. اگر از روی تعصب قضاوت نکنیم و ماشین را به خاطر چینی بودنش سرزنش نکنیم می‌بینیم که درز بین قطعات بسیار کم و ظریف هست و اجزای فلزی نیز به‌خوبی با هم چفت شده‌اند و به‌خوبی ماشین‌های اروپایی قطعات روی هم سوار شده‌اند.
تنها شکایت من در طراحی ظاهر این ماشین این است که در هنگام طراحی آرم ام 4، یک کپی‌برداری انجام شده و یاد لوگوی بایرنی‌ها می‌افتیم. شاید هم برداشت من این‌طور است.

Great Wall M4 Interior
Great Wall M4 Interior

نمای داخلی گریت‌وال ام 4 با نمای خارجی آن همخوانی دارد. اما با نگاه دقیق می‌شود دریافت که قطعات داخلی از مواد ساده و ارزان ساخته شده و نمی‌توان گفت کیفیت خوبی دارند. قطعات داخلی خیلی خوب نصب شده‌اند و هیچ درز و شکاف بزرگی بین قطعات دیده نمی‌شود. دکمه‌ها، اهرم‌ها و ابزارها به‌خوبی در دست قرار نمی‌گیرند. واقعیت این است که این یک ماشین چینی است. وقتی که شما به داشبورد و نمای داخلی نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که از پلاستیک ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت ساخته شده‌اند. همین‌طور قطعاتی که برای عایق‌بندی روی دیواره‌ها نصب شده‌اند. سیم‌کشی‌ها هم خیلی شلخته انجام شده. قطعات کرومی که در تزیینات داخلی به کار رفته، جلوه بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود که بیننده فکر کند که قطعات از کیفیت خیلی خوبی برخوردار و گران‌قیمت هستند. در ام 4 از شر یک مشکل اساسی ماشین‌های چینی راحت شده‌ایم و آن بوی بد و تند فنل هست. این بو اصلاً در ماشین احساس نمی‌شود اما حس شامه قوی من مقداری حضور آن را احساس کرد که آن هم در همه ماشین‌های نو طبیعی است.

Great Wall M4
Great Wall M4

از منظر رانندگی باید بگویم این خودرو یک ماشین زنانه هست اما فضای داخلی آن، آن‌طور که از بیرون کوچک به نظر می‌رسد واقعاً کوچک نیست. ولی فضای داخلی برای جثه چینی‌ها ساخته شده. طول کوسن صندلی و برآمدگی پشتی صندلی برای قوس کمر، برای جثه‌های متوسط مردان چینی ساخته شده که خیلی درشت‌اندام نیستند. بنابراین زنان روسی به‌راحتی می‌توانند در ام 4 بنشینند و میزان دید آن‌ها به اطراف عالی خواهد بود. اما هنگام سوار و پیاده شدن باید ارتفاع آستانه در را به خاطر داشته باشید و اینکه مواظب باشید رکاب ماشین شلوار و کفشتان را کثیف نکند. تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت صورت می‌گیرد. همچنین فرمان ماشین در دو جهت به‌صورت عمودی قابل تنظیم است.
در صندلی‌های عقب به‌طور عادی دو نفر می‌توانند به‌راحتی بنشینند ولی اگر نفر سوم هم بخواهد اضافه شود، ردیف عقب کمی شلوغ خواهد شد. اگر راننده قدبلند باشد پای چپ او به‌شدت با مشکل کمبود فضا مواجه می‌شود. درمجموع فضای داخلی گریت وال ام 4 کافی و خوب هست.

Great Wall M4 trunk
Great Wall M4 Cargo

حالا برویم سراغ صندوق عقب. ظرفیت صندوق عقب 337 لیتر هست که زیاد امیدوارکننده نیست. البته یک فضای اضافی زیر کف‌پوش هم وجود دارد که می‌شود آن را به‌عنوان فضای رزرو در نظر گرفت. با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به 1251 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

Great Wall M4 Interior
Great Wall M4 Interior

و اما لوازم روی داشبورد. در قسمت وسط صفحه کیلومتر یک سرعت‌سنج دیجیتالی بزرگ قرار دارد و در زیر آن میزان مصرف سوخت و مسافت سنج به‌صورت کوچک نمایش داده می‌شود. در سمت چپ صفحه کیلومتر آیکون ابزارهای فعال قرار دارد و سمت راست آن با دورسنج موتور تزیین شده است. در خودروهای دنده دستی معمولاً دورسنج موتور در سمت چپ سرعت‌سنج قرار دارد. پس به این مورد بیشتر دقت کنید. دستگاه پخش چندرسانه‌ای با صفحهٔ لمسی در مرکز کنسول قرار دارد که به‌عنوان مانیتور دوربین عقب نیز کاربرد دارد. یک کلید با نام NAVI روی آن دیده می‌شود که قابلیت نصب نقشه و مسیریاب را به ذهن می‌رساند. به نظر می‌رسد که امکان ذخیره یک فرکانس خاص در قسمت فرکانس‌های دلخواه وجود ندارد و فرکانس‌های رادیویی چین در این لیست ذخیره شده‌اند. شما برای دسترسی به فرکانس‌های دلخواهتان باید به گزینه منو رجوع کنید که این موضوع تا حد زیادی ناخوشایند هست. پورت USB این امکان را به شما می‌دهد که از طریق فلش به موزیک‌هایتان گوش کنید اما هر بار که سوییچ بسته می‌شود دستگاه از ابتدا لیست آهنگ‌ها را اجرا می‌کند. بر روی تنظیم‌کننده‌های دما و ورودی هوا یک LED کوچک قرار دارد که موقعیت دریچه را به شما نشان می‌دهد. البته من این موضوع را در روز دوم آزمون متوجه شدم.

Great Wall M4 Interior
Great Wall M4 Interior

در اینکه طراحی داخلی این خودرو از جایی کپی‌برداری شده یا نه پاسخ قطعاً خیر خواهد بود اما در مورد پیشرانه نمی‌شود همین جواب را تکرار کرد. گریت‌وال ام 4 به موتور تویوتا مجهز شده که تحت لیسانس شرکت تویوتا در چین تولید می‌شود. حجم موتور آن 1.5 لیتر است که قدرت حدود 104 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن‌متر را برای این خودروی 1181 کیلوگرمی رقم می‌زند. پیکره‌بندی این خودرو طوری است که بدون هیچ مشکلی، به سرعت و به‌راحتی می‌تواند سرعت خود را از 30 کیلومتر به 80 کیلومتر در ساعت برساند. مزیت دیگر این موتور مصرف پایین آن است که با بنزین اکتان 92 حدود 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد. در ام 4 یک گیربکس 5 سرعته دستی تعبیه شده است. دنده‌ها به‌خوبی و نرمی تعویض می‌شوند اما در ترافیک چند بار دنده‌ها بد جا رفتند و صدا دادند. روز اول به خودم گفتم شاید چون به پدال‌ها عادت ندارم این اتفاق افتاد اما روز دوم تست هم نتوانستم به پدال‌ها عادت کنم و با مشکل پایین بودن کلاچ درگیر بودم. کمی که کلاچ را بالا میاوردم زود درگیر می‌شد و این موضوع من را آزار می‌داد. دور زدن در شهر با این مشکل اصلاً خوشایند نبود اما در کل رانندگی با آن طبیعی بود و اذیت کننده نبود.

Great Wall M4 Engine
Great Wall M4 Engine

سرعت گرفتن با ام 4 امکان‌پذیر هست ولی ترسناک هم هست. صدای موتور، صدای گیربکس و صدای باد در اتاق شنیده نمی‌شود. با بالا رفتن سرعت ماشین هر لحظه امکان از دست رفتن کنترل وجود دارد. وقتی که سرعت‌سنج عدد 115 را نشان می‌داد رفتار ماشین با ثبات بود اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داشت. ام 4 به شیارها، ترک‌ها و برآمدگی‌های جاده خیلی حساس هست. اگر در این شرایط فرمان ماشین را درست نگرفته باشید، چرخ‌های جلو شروع به پرسه زدن می‌کنند و چپ و راست می‌شوند و شما باید زود ماشین را کنترل کنید. این کار اصلاً آسان نیست چون ضربه‌ها و تکان‌هایی که از چرخ‌های به فرمان منتقل می‌شوند زیاد محسوس نیستند. اما برای من ناخوشایندترین چیز، سیستم دستیار ترمز اضطراری بود. وقتی که راننده اتومبیل جلوی من یک دفعه پای خود را روی ترمز گذاشت و سرعت ماشینش را از 80 کیلومتر به 30 کیلومتر در ساعت رساند، من هم چاره‌ای جز این نداشتم که همین کار را تکرار بکنم. اما به‌محض اینکه ترمز گرفتم، گریت‌وال کوچولو به سمت راست کشیده شد، طوری که باید با دو دستم فرمان را می‌گرفتم و تعویض دنده را می‌گذاشتم برای بعد. نتیجه اینکه با این ماشین در سرعت‌های بالاتر از 50 کیلومتر به‌هیچ‌وجه مانور ندهید و اگر می‌خواهید انجام بدهید، این کار باید با نرمی و مهارت خاصی صورت بگیرد و یا اینکه تجربه رانندگی در شرایط اضطراری را با این خودرو داشته باشید.

Great Wall M4
Great Wall M4

با یک رانندگی ملایم و نرم و مانور در فضاهای محدود، سفر در جاده با این خودرو بسیار راحت و آسوده خواهد بود. ارتفاع این ماشین از سطح زمین 185 میلی‌متر است و اورهنگ کوتاهی دارد اما در حرکت به سمت عقب روی برف و یخ یکی از چرخ‌های جلو گیر افتاد و هرزگردی آن که یکی از چرخ‌های محور محرک محسوب می‌شد باعث شد که ماشین ام 4 ما گیر نماید. اما وزن کم و تعادل مناسب باعث شد که از این تله نجات پیدا کند. با وجودی که شکل هندسی این ماشین مناسب شهر هست اما این خودرو از شکستن مرزهای شهری بودنش هیچ ترسی ندارد.

حقیقت این است که با ظهور ام 4 در بازارهای اروپایی دیگر نمی‌شود در مورد کمپانی گریت‌وال از روی ظاهر قضاوت کرد.

Great Wall M4
Great Wall M4

سیستم تعلیق نیز در محور جلو از سیستم مک فرسون و در محور عقب از فنر پیچشی طبَق لولی نیمه مرکب استفاده شده است. به کوچولوی کمروی ما یک جاده ناهموار را نشان دادند. دست‌اندازها و چاله‌ها را تقریباً با موفقیت پشت سر گذاشت. سر پیچ‌های تند، انتهای ماشین لیز نمی‌خورد و این‌سو و آن‌سو نمی‌رفت. این خصوصیت برای تسلط بر روی فرمان و کنترل خودرو تأثیر خیلی خوبی دارد بخصوص در تست‌های اروپایی.

Great Wall M4
Great Wall M4

تجهیزات و امکانات ام 4 مطابق با استانداردهای جهانی هست و نسخه‌ای که ما مورد آزمایش قرار دادیم تیپ لوکس این خودرو بود. نسخه استاندارد این خودرو به کیسه‌های هوای جلو، ترمز ABS، سیستم EBD و چراغ‌های مه شکن مجهز شده است. امکانات دیگر این خودرو یک کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع، بالابر برقی شیشه تمام درها و سیستم صوتی می‌باشد. مدل لوکس این خودرو علاوه بر امکانات فوق مجهز به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان با روکش چرم، سنسور و دوربین دنده عقب نیز می‌باشد.

Great Wall M4
Great Wall M4

و اما رقبا، در این کلاس، رقبای زیادی برای ام 4 وجود دارند. اول از همه رقبای هم‌وطن این خودرو: چانگان CS35 که از نظر سایز تقریباً برابر، اما از نظر امکانات ضعیف‌تر و ساده‌تر هست. از نظر قدرت بیشتر موتور و سایز بزرگ‌تر چری تیگو و لیفان ایکس 60 رقیب این ماشین محسوب می‌شوند. اما رقیب اصلی و سرسخت ام 4، رنو داستر هست که البته با چنین قیمتی، کیسه هوای سرنشین و سیستم تهویه مطبوع روی آن نصب نشده.

Great Wall M4
Great Wall M4

“و هنوز این یک چینی هست”. این دومین عقیده و تصور من در اولین ملاقات با گریت وال ام 4 هست. دلیل من این است که شما هر وقت بخواهید با ریموت کنترل در ماشین را باز کنید، دوبار صدای بوق ماشین به‌صورت بیپ به صدا در می‌آید و من برای اینکه مزاحم همسایه‌ها نشوم مجبور بودم با کلید در ماشین را قفل و باز کنم. اما راهی که من برای حل این مشکل پیدا کردم چیزی از الگوریتم چینی بودن این ماشین کم نمی‌کند. چینی‌ها هنوز برای پیشرفت راه درازی را در پیش دارند. در مورد بدنه و طراحی داخلی خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند اما از نظر تکنولوژی باید با خیلی از مسائل دست و پنجه نرم کنند. به‌طورکلی اگر کیفیت خیلی برای شما مهم نیست ام 4 به‌عنوان یک ماشین شهری گزینه خیلی خوبی برای انجام کارهای روزمره می‌باشد.

Great Wall M4
Great Wall M4

مزایا:

  • ظاهر جذاب
  • مونتاژ خوب
  • قیمت مناسب

معایب:

  • انتقال کم اطلاعات و وضعیت چرخ‌ها به فرمان
  • موتور ضعیف
  • ضعف در عملکرد برنامه کنترل الکترونیکی

این آزمایش توسط خانم Irina Zverkov در روسیه انجام گرفته است.

مترجم: علی جمهیری
منبع: www.aif.ru

75 دیدگاه

  1. امیر از ارومیه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من میخواستم از این گریت والM4ها بگیرم.کلی تو اینترنت هم گشتم ولی نمیتونم پیدا کنم.به نظر شما این ماشین ها ازنوع دوگانه سوز هم دارن؟اگه دارن رنج قیمت هاشون چند هستش؟

    پاسخ
    1. علی اکبر
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      خودروی مذکور 58 میلیون تومن قیمت و تک سوز و موتور 1500 دارد….

      پاسخ
  2. علی از خوی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    دوستان این ام 4 خوبه یا ام وی ام 33یا لیفان؟

    پاسخ
    1. علی اکبر
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      دوست من قیمت این خودرو 58 میلیون تومن هست خب لیفان بالای شصت و موتور به نسبت قوی دارد.

      پاسخ
  3. رسول از پارساباد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    آخه از کی تا حالا تولیدات باکیفیت چینی به ایران وارد شده که اینم خوب باشه!

    پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بله حنما هست .ولی چون صندوق کوچکی داره مخزن سوخت گاز رو باربند هستش الانم دارد تحویل فوری می دند.مبلغ پنج میلیون تومن حتما برو بخر سفش خلوته

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من و دوستانم سه دستگاه ثبت نام کردیم (مهر پارسال )
    الان تحویل گرفتیم .
    ماشین فوق العاده کم مصرف و نرمی هست
    و تو خیابون همه نگات میکنن…یعنی خوشگل و خاصه.
    یه دستگاه سفید و مسی برای فروش هست هرکی مایل بود در خدمتیم
    صفر – آخرین سری فول وارداتی با پنج سال گارانتی
    نهصد و سی و نه، صفر،یازده، صفر، دویست و سه.

    پاسخ
  6. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همگی.
    خدا رو شکر بالاخره خبر فریب کاری این شرکت رو خبرگزاری ها هم منتشر کردن. اصلش از باشگاه خبرگزاران جوان بوده ولی بقیه هم منتشر کردن. مثلا سایت فرارو:
    http://fararu.com/fa/news/237484/خودرو-پیش-خرید-نکنید
    یا
    http://www.khabaronline.ir/detail/428147/Economy/industry
    خدا رو شکر اسم دیارخودرو صراحتا تو این خبر اومده.
    فقط دوستان لطف کنند تا می تونن تو این خبرگزاری ها کامنت بذارن و تجارب تلخشونو منتقل کنن تا انشالله تاثیرگذاریش بیشتر بشه و یه شوک اساسی به این شرکت وارد بشه.
    توکلمون به خداست و همت دوستان.
    یا علی.

    پاسخ
  7. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان علاقه مند به این خودرو این را بدانند که شرکت دیار خودرو با عاملیت فروش شرکت نیرو خودرو آسیا پیش فروش این ماشین را بر عهده دارد.
    لازم است مجددا ذکر کنم که فقط پیش فروش آن را به عهده دارد و تعهدی در قبال تحویل آن ندارد.
    به نوعی این شرکت کلاه بردار با تبلیغات وسیع و عوام فریبی اقدام به اخذ مبالغ هنگفتی از مشتریان کرده و با یک قرارداد یک طرفه بهد از چندین ماه تاخیر، مشتریان فریب خورده را به سمت انصراف هدایت می کند.
    افراد زیادی شبیه من با تاخیر چنین ماهه و عدم پاسخ گویی این شرکت کلاه بردار مواجه هستند.
    هموطنان عزیز فریب شرکت کلاه بردار را نخورید.

    پاسخ
  8. ناهشیار اقتصادی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این شرکت متاسفانه جزء شرکتهای کلاه بردار توی عرضه خودرو در آمده شهریور سال گذشته من اقدام به ثبت نام برای پیش خرید این ماشین کردم ( تحویل سه ماه ) دی ماه سال 93 زمان تحویل رو جویا شدم که منشی نمایندگی گفت ماشین ا در لنگر گاه چین در حال بارگیری هستند . تا یک ماه دیگه تحویل داده می شن بعد از یک ماه دوباره تماس گرفتم که ایشون ابراز بی اطلاعی از زمان تحویل کردن تصمیم گرفتم که انصراف بدم بالاخره انصراف دادم با کلی جنگ اعصاب و داد و بیدا د تهدید هر کاری که شما فکر شو بکنین موفق شدم اصل پولمو با یک میلیون و نیم سود بگیرم جالب اینجاست هنوز تحویل ندادن یعنی بعد از یک سال ( اینا رو باید پا آویزون کنن تو میادین اصلی تا عبرت بشه واسه کسی که فکر این کارا به ذهنش می رسه )

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من چند ماهه تحویل گرفتم.ماشین خیلی خوبیه.خیلی هم راضی ام ازش.الان ده هزار راه رفتم باهاش.خیلی خیلی خیلی از لگنای آشغالی ایرانخودرو و سایپا بهتره.دوستانی که اطلاع ندارن لطفا سکوت کنن و نظر ندن.بعضیا جوری حرف میزنن انگار نسل اندر نسل پورشه سوار بودن.در مقایسه ماشینا باهم باید خیلی فاکتور ها رو در نظر گرفت مثلا قیمت امکانات و….بعضیا فقط دوست دارن تعصبی نظر بدن.این ماشین یکی از پرفروش ترین ماشینای داخل چینه.من خودم ماشینای زیادی عوض کردم.کلا ماشین بازم بنابراین همه چیزو درنظر میگیرم خودم

    پاسخ
    1. پدرو
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      آقا علی دمت گرم،واقعا مطالب قشنگی نوشتی و حرف خیلی خوبی هم به بعضی از کاربرها زدی.
      سپاسگزارم،حرف دل منو زدی واقعا.
      بعضی ها جوری اظهار نظر میکنن انگار خیلی سرشون میشه و همش غرض ورزی میکنن.
      درود برشماآاحسنت

      پاسخ
  10. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من ماشینو بعد کلی تحقیق گرفتم از بازار ازادکلا ماشین خوب و کم مصرفی شتابش وقتی میره خوب موتورش که میگن ضعیف اینطور نبود که میگن کلر بگیری کم میاره سربالای هم توجاده چالوس ازپارس ماشینهای دیگه جلو میزد و بقیه تعجب کردند با کوچیکی اینطوری میره من ازش راضی فقط میگن شرکتش خیلی اذیت کرده تا تحویل داده.5 سال هم گارنتی داره

    پاسخ
  11. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    کسی میدونه که این بزرگه یا لیفان x50
    لطفا اگه میدونید جواب بدین
    ممنون

    پاسخ
    1. سميرا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      گریت وال بزرگتر و قشنگتره

      پاسخ
  12. یسیب قرمز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    داشبردش و من تو سایت خارجی دیدم خیلی حوشگل تر از این بود

    پاسخ
  13. سارا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خریدم اصلا خوب نیس مشتری هم نداره.نسبت به پولش اصلا نمی ارزه

    پاسخ
  14. فرهاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من حدود 40 روزه ماشینمو تحویل گرفتم.تقریبا 5000 باهاش کارکردم در مسیرها و جاده های مختلف.با توجه به حجم کم موتور اما قدرت و کشندگی خوبی داره در مسیرهای برفی نیاز به زنجیر نشد.مصرفش خیلی مناسب هست.شیک،اسپرت و باوقار .هر کی میبینه خوشش میاد.من از هر لحاظ راضی هستم. ان شالله سایر دوستان هم راضی باشن و به سلامتی و دل خوش استفاده کنن.ممنون

    پاسخ
  15. علی
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    سلام
    من قبلا ولیکس C30 داشتم اما بخاطر ارتفاع پایینش فروختمش
    بنظرتون ارزش داره این ماشین رو بخرم ؟ موتورش که همون ولیکسه

    پاسخ
  16. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من بعد از دوسال که ثبت نام کردم تازه قول یک ماه دیگر را به من دادند بقیه پول را هم نصف نقد و نصف چک سه ماهه دادم. از کسانی که این ماشین را داشتند پرس و جو کردم راضی بودند و علی رغم این تحقیق که مصرف آن را 7 لیتر گفته آنها گفتند مصرفش در بدترین حالت 6 لیتر است.

    پاسخ
  17. محسن هاشمی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام من هم 206 اتومات دارم و قصد خرید ام 4 دارم لطفا راهنمایی کنید از کجا بخرم ؟ البته ما بین سابرینا هاچ بک و این خودرو دودل مانده ام . نظر شما چیه؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      صددر صد سابرینا بهتره، یکی اینکه اتوماته وگیربکس ژاپنیه،موتور میتسوبیشی هست و قویترین موتور 1500 سی سی بازار هست سانروف داره و اینه های تاشوی برقی و… به نظرم واقعا سابرینا یه سرو گردن از ام فور بهتره

      پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    عرض ادب خدمت دوستان گلم…من ی دستگاه m4دارم..واقعا عالیه..ملقب به بچه اسپرتیج..ی کراس اور عالی با 3 سال پرفروشترین خدروی چین..اصلا صحبت خانواده پژو نیست و اصلا با این خودرو هم در سواری هم راحتی و هر چیز دیگه مقایسه نکنیدش..در این رنج قیمت عالیه..بسه دیگه خودروهای تکراری ایران خودرو و سایپا..خسته شدیم بس که سوار خودروی داخلی بدون اپشن و ورژن 20 سال قبل شدیم..دو تا ایراد داره..1=موقع کولر گرفتن کمی تنبل میشه2=سانروف نداره..واقعا راضی هستم..نرم..بی صدا..کاملا به روز با طراحی خوب..موتور 1500 با طراحی vvt..هر کی میگه x60یاx33 بهرته سوار این نشده..واقعا عالیه..همه توی خیابون نیگاش میکنن و دوس دارن بدونن چی سواری..ی خودروی خاص..پیشنهاد میکنم در این رنج قیمت بخریدش..از رانندگی عالیش لذت ببرید..مردم حرف زیاد میزنن..من از داشتنش لذت میبرم

    پاسخ
  19. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام انصافا شیک و راحت و به روزه.خواستم دنا بخرم 45تومان.50تومان دادم ام۴ خریدم.معرکه است اصلا نباید با آشغالهای ایرانخودرو و سایپا مقایسه کرد.داداشایی که میگند موتورش ضعیفه رو دور موتور ۳/۵ دنده بدند به ماشین ببیند شتاب موتور ۱۶ سوپاپش و.زیر دور موتور ۳ فرم گاز خوردن موتور سبک رانندگی شهریه.ملایم و آروم.ولی بالای ۳ شتاب اصلی و میبینید.تنها برند چینی قابل اعتماد.

    پاسخ
  20. شايان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام .ایا ام۴ مدل گیربکس اتومات هم داره!؟تو ایران ؟ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    نه اقا شایان…اصلا نمونه اتوماتیکش وارد ایران نشده..البته در نمونه های اچ6 و اچ 2 یا اچ 9اتومات هستن اما در مورد ام 4 نه…جز نمونه چینی که در خود چین استفاده و فروخته میشه نمونه ایرانیش با حد اقل اپشنهاست…حتی دیلایتش رو در اوردن یا سپر جلوش رو تغییر دادن و خیلی چیزای دیگه تا ی وقت ضرر نکنن خدایی نکرده..داخل دفترچه اش رو که نگاه میکردم به نمونه اتومات و کاملا در اپشن متفاوتش برخوردم که البته حدس میزنم 2 تا 3 تیپ ام4 تولید شده باشه که این ایرانیش ساده ترین نمونشه

    پاسخ
  22. اميرعلي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من تصمیم به خرید M4 را دارم ولی با ساندرو رنو مقایسه بشه خصوصاً اتومات ان یکمی دو دل میشه.خریدار!!! لطفاً اگه نظری دارید وتجربه استفاده مرقوم بفرمایید

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      ساندروو!!! اقا شوخیت گرفته … ساندرو جز ایربگ و دنده اتومات بودنش هیچی نداره… واقعا ماشین سبکیه … شمای طراحی خوب توی ساندرو نشونبده به من.. فقط داره اسم رنو فرانسه رو یدک میکشه… واقعا 53 تومان برای ساندرو ستمه … بیشتر فکر کن شما…چین تمام دنیا رو گرفته…از چی چین میترسی که رنوی فرانسه رو انتخاب میکنی؟ شما که کلا داری توی زندگی روزمره از محصولات چینی استفاده میکنی!!!فرانسه کلا اتومبیل هاش در بازار اروپا و امریکا مورد تنفر مردمه وفقط در اسیا فروش خوبی داشته اونم در بعضی کشور هاش مث ایران…

      پاسخ
  23. ۰۹۳۵۹۳۵۴۰۰۵
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به نظر من m4 رو اصلا نبایستی با ساندرو و ماشینهای حدود قیمت ۵۰ مقایسه کرد
    فکر میکنم دلیل اینکه بعضیها تو تصمیم گیری مردد هستند بخاطر قیمت پایین این خودرو(البته در مقایسه با هم قیمتها) هست
    وگرنه اگه قیمتتش مثلا ۸۰ تومان بود کسی تردید نمیکرد.

    پاسخ
  24. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ایا کسی از این شرکت کلاه بردار شکایت کرده؟ اگر کرده به کجا رسیده؟لطفا راهنمایی کنید ما هم اقدام کنیم الان 2 سال نه ماشینو میدن نه پولو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.