خودروهای چینی

نگاهی به جک S3، پویایی توأم با جسارت

جک (JAC)، خودروسازی کوچک محسوب می‌شود که شمارگان تولید آن حول‌وحوش نیم میلیون دستگاه در سال است، اما همین مجموعه کوچک سوداهای بزرگی را در سر می‌پروراند و در نیل به آن‌ها تلاش درخوری را هم از خود بروز داده است. اینکه یک خودروساز، که اتفاقاً در عرصه جهانی چندان شناخته‌شده هم نیست، این‌چنین به تنوع و کیفیت محصولات خویش همت بگمارد، از شگفتی‌هاست و نشان از حرکت در مسیری درست دارد. یادمان نرود که این سازنده تحت مالکیت دولت بوده و بی‌شک از پشتیبانی‌های قوی اداری و تسهیلات متعدد مالی برخوردار است و ناگفته پیداست که در تمامی ادوار، بنگاه‌های دولتی را فاقد کارایی صحیح می‌پنداشتند و بهره‌وری پایین و اسراف و کیفیت نازل محصول را تنها دستاورد آن‌ها محسوب می‌نمودند اما گویا چینی‌ها در این مورد نیز نوآوری نموده و این امر را به همگان ثابت کردند که این تنها کارآمدی است که حرف آخر را در هر مجموعه‌ای می‌زند و نه شکل و نوع مالکیت. مدیران دولتی جک می‌توانند الگوی خوبی برای همتایان ایرانی خود باشند. بگذریم!

JAC S3 2015
JAC S3 2015

همین چندی پیش بود که مدل S5 روانه بازار کشورمان شد و به سبب ویژگی‌های درخوری که از آن برخوردار بود، سخت مورد توجه خرد و کلان جامعه قرار گرفت و توجهات بسیاری را هم به سمت خویش جلب نمود. حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برادر کوچک‌تر این خودرو به نام S3 در حال گذراندن آزمایش‌های فنی مربوطه می‌باشد و قرار هم است که در آینده، روانه خط تولید گردد.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

خودروی جک JAC S3 که نام کامل آن در بازار چین JAC REFINE S3 است، از محصولات نوین این کمپانی به شمار می‌رود و تاریخ ورودش به بازار، آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی می‌باشد. این خودرو به لحاظ طراحی همچون برادر بزرگ‌ترش S5، از محصولات روز هیوندای الهام گرفته است و از این لحاظ سایه‌هایی از خطوط به‌کاررفته در هیوندای IX25، در آن قابل ردیابی است.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

جک S3 از پلت فرمی مشابه با سدان HEYUE A30 و یا همان J4 بهره می‌برد. معرفی این خودرو، بخشی از حمله سنگین جک به بازار خودروهای SUV محسوب می‌شود که قرار است با عرضه کراس‌اوورهای دیگری همچون S1 و S2 تکمیل گردد. نکته بارزی که در طراحی آن جلب نظر می‌کند نمای جلوپنجره آن است که از سبکی پویا و جسورانه‌ای بهره برده و جای‌جای آن را هم نوارهای کرومی پوشانده است. برخی از وب‌سایت‌های چینی جهت توصیف طرح به‌کاررفته در این بخش از واژه‌هایی همچون غول‌پیکر و یا وحشی بهره گرفته‌اند! بخش عقب این خودرو نسبت به نمای جلوی آن کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده است. ستون C به‌کاررفته در بدنه این خودرو تااندازه‌ای پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچون اغلب خودروهای چینی، سایز چرخ‌های خودرو نسبت به ابعاد بدنه، قدری کوچک می‌باشد.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

طراحی کابین این خودرو به اندازه بیرون آن هیجان‌انگیز نیست ولی بااین‌حال از نمایی مدرن و به‌روزی برخوردار است، جنس متریال به‌کاررفته در آن مناسب بوده و نظمی منطقی بر آن حاکم است. البته برخی از وب‌سایت‌ها، ترکیب رنگ‌های به‌کاررفته در کابین را قدری آشفته و شلوغ ارزیابی نموده و آن را جالب نمی‌دانند. صفحه نمایشگر بزرگی نیز در کنسول میانی آن جای گرفته است که تمامی مدل‌های این خودرو به‌طور استاندارد از آن بهره می‌برند. امکانات رفاهی فراوانی در این کابین قابل مشاهده است که همین امر به‌تنهایی می‌تواند موقعیت این خودرو را نسبت به دیگر هم‌قطاران چینی‌اش مستحکم‌تر کند.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو ۱.۶ لیتر حجم دارد و از توانی معادل ۱۰۷ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن‌متر برخوردار است. اگر تنها نسبت وزن به اسب‌بخار را در نظر بگیرم می‌شود گفت که با موتور بالنسبه ضعیفی مواجه هستیم، به‌خصوص اگر آن را در کنار پیشرانه ۲ لیتری (توربو) S5 بنشانیم، که به‌تنهایی ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را از خود ارائه می‌دهد. در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدل‌های مختلف این خودرو از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برند.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

بنا به ادعای وب‌سایت این کمپانی، در ۴۶ درصد از بدنه این خودرو، از ورق‌های فولادی فوق مستحکم و یا همان تنش بالا (HIGH-INTENSITY STEEL) استفاده شده است و در ۳۳ درصد آن نیز فولاد گالوانیزه بکار رفته است. به لحاظ ایمنی هم تمامی مدل‌های جک S3 به‌طور استاندارد از ۲ کیسه هوا بهره می‌برند و مدل‌های فول آن نیز می‌توانند درصورت سفارش به ۶ عدد کیسه هوا مجهز شوند. همچنین طیف گسترده‌ای از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD، ESP، BA و TCS و…. بر روی این خودرو نصب شده است که در این زمینه آن را به همتایان کره‌ای‌اش نزدیک می‌نماید.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

گرچه هنوز زود است که در مورد اقبال مشتریان چینی نسبت به این خودرو قضاوت نماییم و بهتر است که در این فقره، منتظر آمارهای فروش در شش‌ماهه نخست و یا پایان سال بمانیم اما بااین‌حال، جک S5 توانسته است در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی و در بازار خودروهای SUV چین بسیار خوب ظاهر شود و آمار فروشی معادل ۱۷,۳۲۱ دستگاه را تنها در عرض یک ماه به نام خود ثبت نماید که از این لحاظ آن را پس از هاوال H6 قرار می‌دهد، خودرویی که کماکان پرفروش‌ترین مدل کراس‌اوور در این بازار محسوب می‌شود.
هنوز از زمان عرضه این خودرو به بازار کشورمان و بهای قطعی آن خبری منتشر نشده است.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

مشخصات فنی جک اس ۳

نوع پیشرانه: HEC4GB2.3D 16V DOHC VVT
حجم موتور: ۱۵۹۰ سی‌سی
توان: ۱۰۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۵ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی از منابع ۱۷۵ کیلومتر هم ذکر شد)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: نیمه‌مستقل، بازوهای نیمه دنباله‌ای
سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد
طول /عرض/ ارتفاع: ۴۳۲۵/۱۷۶۵/۱۶۶۰ میلی‌متر
فاصله بین محور جلو و عقب: ۲۵۶۰ میلی‌متر
ارتفاع خودرو از سطح زمین: ۲۰۰ میلی‌متر
وزن:۱۲۱۰- ۱۲۲۰ کیلوگرم
حجم باک: ۴۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵ R 16 (تنها مدل پایه از رینگ‌های غیرآلومینیمی و ۱۵ اینچی بهره می‌برد)
گنجایش محل بار: ۶۰۰ لیتر

ایمنی
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ‌های فول، سفارشی) – ۲ عدد به‌صورت استاندارد
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه HSA
سیستم‌های کمکی ترمز BOS

برخی از تجهیزات رفاهی موجود در این خودرو
این خودرو در بازار چین در تیپ‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که در اینجا دو نمونه پایه (COMFORT) و فول (SMART) آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مدل پایه (COMFORT): آینه‌های برقی به همراه راهنمای LED بر روی آن – فرمان برقی – چراغ‌های جلو LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) – کامپیوتر سفر – قابلیت مات شدن آینه عقب داخل خودرو به‌صورت دستی – یخ‌زدای شیشه عقب – رینگ‌های ۱۵ اینچی – شیشه‌های برقی به همراه ریموت – سیستم صوتی + رادیو + پورت USB و AUX – ۴ عدد بلندگو – دو عدد ایربگ – میله‌های درون درب‌ها – قفل ایمنی کودک – ستون فرمان جاذب انرژی – سامانه‌های ایمنی ABS و EBD و BOS – سیستم ضد سرقت الکتریکی و…
مدل فول (SMART): این مدل علاوه بر تجهیزات موجود در مدل پایه از اقلام اضافی ذیل نیز بهره‌مند است:
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل) – رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی – آینه‌های برقی گرم شونده – سنسور عقب – باربند سقفی – فرمان چندکاره + MP5 + GPS + اتصالات بلوتوث + صفحه نمایشگر ۷ اینچی- تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده – ۶ عدد بلندگو – آلارم ترمزدستی – پوشش چرمی فرمان – سیستم کنترل فشار باد تایرها ((TPMS – صندلی‌های چرمی – سامانه‌های ایمنی ESP، BA، TCS و HSA – سانروف برقی (گزینه اختیاری) و….

قیمت
قیمت در ایران: ۸۶.۹ میلیون تومان (خرداد ۹۷)
قیمت در چین: ۶۵,۸۰۰ یوآن (دنده دستی- نمونه پایه یا COMFORT) – ۷۴,۸۰۰ یوآن (دنده دستی – نمونه فول یا SMART)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۴۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اگزوزاش ی پویایی توام با جسارتی داره لامصب.تو قالب سپر لق میزنه..اصن ی وضی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز، از کجا فهمیدی که اگزوزش توی قالب سپر لق می زنه! این خودرو که هنوز وارد بازار نشده که اینطور قضاوت می کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      چینی ها واسه ما ایرانی ها مثل چوپان دروغگو میمونن چون اونقدکالاهای درجه دو و سه رو بهمون دادن که الان به هیچ کالاشون اعتماد نداریم!مثلا اگه بنز و پوروشه و بی ام و رو چینی ها میزدن باز میگفتیم ماشینشون اشغاله!!البته مقصر چینی ها نیستن!مقصر تجارای ***هستن که به خاطر سود بیشتر ازشون کالای بی کیفیت وارد میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امير

        ۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اتفاقا منم وقتی می خواستم گوشی هواووی بگیرم نظرم همینجوری بود ولی الان نظرم کاملا عوض شده ماشین چینی اول خیلی افتضاح بود ولی الان عالی شدن بهتون قول می دم تو دوسه سال اینده این ماشینا هم برای ما اروز می شنو کیفیت اونا مثل ماشینای کره ای میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مجید

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      S5ماشینه خیلی خوبی هست دوستمون راست میگه اگزوزش ضایع لق میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s5

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عزیز من این s3 هستش نه s5.منم s5 دارم این مشکلی هم که میگی اصلاً واقعیت نداره. و توی چینیا هیچ ماشینی بپاش نمیرسه خیلی بی صداست با کیفیت عالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پیام

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا شبیه ix35 نیست دست پنین فارینا رو از پشت بستن این برادرای چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ARASH

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این مدل اصلا شبیه ix 35 نیست ولی Jac S5 خیلی به ix 35 شباهت داره و از نظر موتور و طراحی خیلی عالیه ولی یکمی خشکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    باز یه اشغال دیگه….والا بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سام عزیز من با اس۵ اشتباه گرفتم.عذر میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم حامد عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    فرقی بین کره ای ها و چینی نیست، پول مفت به این خودروهای کره ای ندید
    5 تا 10 سال پیش به کسی میگفتی کره ای بخر انگار بهش توهین کرده بودی الان وضع ما این شده
    هیچ کدوم تکنولوژی های خاص استفاده نکردند، هیچ کدوم تو اختراعات وجوایز و… در زمینه تکنولوژی ندارند، هیج کدوم هم اصالت و روح طراحی ندارند و هر سال دارند قیافه هاشونو به ماشین های کشورهای اروپایی و امریکا نزدیک می کنند، ببنین متوجه می شین (همین جلو پنجره آیودی بدخت رو هر کی یه جور داره تقلید میکنه یا چراغ ها و…)

    از همه مهمتر نو بازده وشتاب، هم شتاب و هم بازده ماشین هایی با موتور 2400 که اکثر کره ای ها هستند مثل سمند ایران فرقونه و هیج فرقی نداره شاید سمند هم اومد تو سربالایی از کنار شما رد شد
    پس برای این 4 چرخه های بزک شده کره ای پول ندید اگه پول شاسی بلند ولو رو ندارید (الان یه… نیاد بگه ولو رو چون جیلی خریده سهامشو میشه چینی!!!) پس بین کره ای و چینی اونی که ارزونترو انتخاب کنید
    میدواریم با توافق قیمت های فضایی این کره ای ها بیاد سر جاش و 2-3 برابر به مردم نندازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سيروس

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    با سلام
    نمای جلو این خودرو از s5 سرتره ولی موتور و نمای عقب s5 بهتره و قابل اطمینان تره
    پس منتظر یه شگفتی دیگه نمیتونیم باشیم از کرمان موتور همین s5 فعلا آخرشه
    ماشین به این بزرگی با موتور 1500 از سمند هم ضعیفتره هم سنگینتر فقط روی سوخت
    این ماشین کار شده با حجم پایینتر که نویسنده عزیز دربارش چیزی نگفته در حالی که بیشترین تاکید سایت جک روی سوخت پایین این خودرو میباشد که به نظر جالب نمیاد
    مگر اینکه کرمان تقاضای این خودرو رو با موتور 2000 سی سی کنه حالا یا با توربو یا بدون اون در دنده اتومات .و استارتی
    من که همون اس 5 رو ترجیع میدم برا خودش سالاریه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. منصور

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز ابعاد ماشین رو ببینید, ، این ماشین توی کلاس کراس آور مینیه از اس فایو کوچیکتره، ضمن اینکه گشتاورش هم اضافه شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حمید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من واقعا موندم این چینی ها مخ ندارن.من خودم یک S5 دارم تو این مد از کروز کنترل استفاده کرده ولی برای S5 که از هر جهت از این کوچولو بهره به کار نبردن.تازه چراغ های این مدلش خیلی شیک و قشنگ تر از S5 واقعا از لحاظ ذوق و سلیقه تهشن……………………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم جی ای سی جی 5 دارم ماشین خیلی خوبیه ، اما شتاب پایینی داره ، دلیلش هم تعویظ دنده خودکار5AT هست ، اما خوشبختانه تو s3 از تعویظ دنده cvt استفاده شده که جز بهترین تکنولوژی های تعویض دنده خودکار هستش و شتاب بالایی به ماشین میده ، پس میشه نتیجه گرفت که این ماشین با تکنولوژی های cvt , esp , tcs , hsa میتونه قدرت پایین موتورش رو جبران کنه ، نمیشه با این ماشین کورس گذاشت یا سرعتش رو به رخ بقیه کشید ، اما بهترین گزینه برای یک ماشین خانوادگی هستش و میشه باهاش رانندگی لذت بخش ، ایمن ، و آرومی رو تجربه کرد. بی صبرانه منتظرم تا وارد ایران بشه و بخرمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      میگن j5 قدرت موتور ضعیفی داره و راه نمیره . درسته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرش

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برای یک ماشین کراس اور شهری خانوادگی 1250 کیلویی، گشتاور 155 نیوتن متر خوب به نظر میاد مگر برای رانندگی هیجانی بخواد استفاده بشه که در اون صورت مناسب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا ماشینهای اشغال چینی هم به ایرانی ها ارجح ترند بابا دیگه از بس پرایدو سمندوپژو توی خیابونه که حال ادم بد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد مهدی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هرکسی میاد میگه سمند موتورش ضعیفه …. آره من خودم سمند دارم ولی نمی خوام تعریف کنم.
    موتور و ایمینی سمند بنظر من کاملا بی نقص هست نسبت به بقیه ی ماشین های ایرانی. همه هم اینو میدونن که بقیه ی ماشین های ایرانی چطور هستن. تازه تو محدوده 30 میلیون از این بهتر گیرتون نمیاد. تازه چند وقت دیگه هم می خوام S5 بخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان سمند چیکار به جک اس ۳ داشت اینجا الان باید درمورد این ماشین نظر بدن نه درمورد سمند چی میگی برا خودت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سيروس

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان جک سوار
    به اطلاع میرسانم ک 23بهمن ماه روز جمعه گردهمایی انواع خودروی jacبا هدف بررسی و تست در دریاچه ی چیتگر ساعت 10صبح برقرار میشود.
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mahdi

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم یه جی ۵ اتومات دارم خیلی هم آلیه تا الان که تو سر بالایی گیر نکرده شتاب خیلی بالایی داده واقعا از ماشین های ایرانی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. منصور

      ۱۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خداییش دیگه حالت تهوع بهم دست میده وقتی اسم خودروی ایرانی روپیشم میارن لاقل خودروهای چینی یه عالمه اپشن دارن قشنگ هم طراحی شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من تا الان بیش از 30 تا ماشین مختلف داشتم و فروختم . الان یک جک سدان اتومات دارم . در حد و اندازه خودش واقعا ماشین خوبیه . ضمن اینکه هزینه کم و امکانات و ظاهر شکیلی رو بهم میده . در پی این هستم تا یک اس 5 رو بخرم و تجربه کنم . به همه اونهایی هم که میخوان ماشین مناسب و با قیمت معمول بخرن پیشنهاد میکنم حتما جک اس 5 اتومات رو جز گزینه های اول قرار بدن . پشیمون نمیشید .
    موفق و موید باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. arash

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته ماشین چینی آشغاله ولی خداییش من اینو به دنا و سمند و رانا و… ترجیح میدم حداقل شعور طراحیشون بهتره کیفیت هم بهتر از این خودرو سازهای خودمونه :| در کل که ماشین اول آلمانی دوم ایتالیایی که اکثرا مال آلمانه سوم انگلیسی چهارم ژاپنی پنجم آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مجید

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.درسته که این خودرو ساخت کشور چینه و ما ایرانی ها خاطره خوبی از اجناس چینی نداریم.اما باور کنید درجه بندی اجناس تولیدی در چین به شدت رایجه.اجناس تولید چین کیفیت های متفاوتی داره.اجناس درجه یک کیفیت بسیار خوبی دارند و اجناس درجه سه یا چهار واقعا بی کیفیت هستند.تاجرها و وارد کنندگان ایرانی برای کسب سود خیلی بیشتر اغلب اجناس درجه سه و چهار را وارد می کنند که باعث بی اعتمادی مصرف کننده ایرانی شده است.همانگونه که اطلاع دارید بازارهای اروپا و آمریکا مملو از اجناس با کیفیت چینی هستند که این اجناس در همه زمینه ها عرضه می شود.از جمله پوشاک ،الکترونیک،کامپیوتر،اتومبیل و …..
    اما اتومبیل جک اس3 با وجود چینی بودن از بدنه ای زیبا برخوردار است .طراحی و کیفیت مواد بکار رفته در کابین هم خیلی بهتر از اتومبیل های ایرانیه.با توجه به عکسها باید جادار هم باشه.از همه مهمتر قیمت زیر صد میلیونی این اتومبیله که با توجه به طراحی خوب، امکانات داخل کابین و تجهیزات ایمنی تعبیه شده در این اتومبیل بسیار مناسب است و امکان خرید برای قشر متوسط وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مازیار

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان کجا هست وقیمتش چنده اگه اطلاعاتی هست البته دقیق ممنون میشم اشتراک بزارید ازاین من اس ۵ داشتم عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسام

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه سوال به همتون.
    ممکنه ماشین های چینی آشغال باشه ولی آشغال این قدر طالب داره؟
    شما میگید jac s5بهتره، درست ولی به قیمت این و اون دقت کردیدs5 هشتاد میلیون ولی فقط 47 میلیون ینی از لیفانx50هم ارزون تر؛ 47 تومن میدی یه ماشین فول آپشن سوار میشی
    اگه نخوای چینی بخری باید بری دنا بخری ک اونم دنده 5 صدا تراکتور درمیاره.
    تو 80 تومن هم یه سراتو سایپا داریم ،ک تا حالا کی دیده ماشینی از سایپا خوب دربیاد
    دوستان هیچ وقت الکی قضاوت نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. په نه په

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      H30 کراس محصول جدید ایران خودرو باذقیمت حدود ۴۴ میلیون امکاناتش از اینم بهتره…دنده اتوماته و گیربکس ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. منصور

        ۱۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داداش قیافه نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. داریوش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم اتاق توسان میاد ، لچکی عقب و کلاف دور و درب سه گوش عقبش مو نمیزنه
    واقعا براچی مردم میرن سمت چینی ها ! خیلی زشته ! حتی حاضر نیستم به عنوان سر نشین تو یه چینی دیده بشم !
    حالا مسائل فنی و زمین گیر شدنشون در آینده بماند !
    خیلی ضایع ست ، همه به آدم به عنوان یه حسرتی چپ چپ نگاه میکنن ، چیه آخه مگه گوشیه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م.ا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما خوبی؟ ماذا فازا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مهرداد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تحریم های اروپائی باعث شد که مردم ما چین را کشف کنند که گرچه کیفیت خودرو های چینی در استاندارد جهانی پائین هست ونظر بسیاری از بازدیدکنندگان سایت در اینخصوص صائب میباشد اما بایستی با کمال تاسف اظهار داشت که این کیفیت نامناسب وپائین از کیفیت خودرو های ساخت وطن که اونها نیز با قیمت بسیار بالا به ملت به واسطه ساختار واردات وتعرفه های گمرکی وبا کمک دولتی تحمیل میشن بالاتر هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حمید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا بی کیفیتی محصولات چینی به کنار، ولی چرا باید قیمت گذاری ها اینقدر ظالمانه باشه؟
    قیمت کامل ترین مدل این ماشین 84,800 یوآنه و هر یوآن 568 تومنه که با 9 درصد مالیات هم بخوایم حساب کنیم میشه 53 میلیون نه 70 میلیون!!!
    وقتی مردم توان خرید هیوندا و کیا و … رو ندارن، خب چرا راه رو برای خرید خودروهای روز چینی سخت میکنن؟
    http://chinaautoweb.com/car-models/jac-heyue-s30/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ايمان

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من جک سوار شدم هم دنده هم اتومات هر دوتاش خیلى خوبه ولى دندش بهتره اونایی که میگن ماشین چینی اشغاله اگه یه بار سوار ماشینهای چینی مثل جک اس۵ یا سواریش یا لیفان ایکس۶٠ و ایکس ۵٠ یا ٨٢٠ یا چرى اریزو یا ایکس ٣٣ بشن میبینن که خدایی إز ماشینهاى داخلی خیلى خیلى سرترن و کلى رانندگى باهاشون لذت بخشه حتماً امتحان کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. میثم

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان کراس آوور نخرین تا chrتویوتا بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی اصغرطائفی

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام بااین پولهایی که به ماشینهای چینی خریداری میشه عربها بانصف ان بنزوبی ام دبلیو سوارمیشن چرا ایرانی انقدرخوارشده که این ملخ خورها ازما بهتراستفاده میکنند همه این مشکلات ازعدم ارتباط ایران با کشورهای اروپایی وامریکا است پس ماشین اشغال سوارشوید هیچی هم نگویید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.به نظر من ماشین خانوادگی هستش.کاری به چینی یا اروپایی بودنش ندارم بنظردلش باید ادم هرطور که دلش میطلبه عمل کنه خب قیمتشم به جیب خیلیا خوب میاد.پایین بودن قدرت موتورشم بهونه خوبیه واسه اروم رانندگی کردن.بنظرم ارامش خاصی توش نهفته.مصرف پایینی داره نسبت به موتورش.یکم به قبل برگردیم ما تا چندسال پیش همش پراید پیکان پژو سوار میشدیم خواب این ماشینارم نمیدیدم والا بخدا.با این وضعیت گرونی ماشینای اروپا وکره ای این ماشین با این قیمت خیلی عالیه.بخرید لذتش ببرید به چینی بودنشم کار نداشته باشین.یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. dd

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا هرماشین مال هرکشوردیگه بخرید اصلا چینی باشه هندی باشه و…از ایرانی بهتره ۴۲ میلیون دادیم پارس همش خرابه اووووفففف آشغاله. ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فرامرز

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منکه ثبت نام کردم انشالله که خوب از اب دراید واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Reza

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جیپ لندرور دارم از این اشغال بزک شده خلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. نيما

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه میگن حجم موتور کمه.چه ربطی داره.پیکان حجم موتورش ١۶٠٠ ولی پراید١٣٠٠ کدوم سریعتره؟پاترول ٢۴٠٠ ولی ٢٠۶ حجم موتورش ١۴٠٠ کدوم سریعتره؟الفارومعو با ١۴٠٠ حجم موتور ١٧٠ اسب بخار قدرت داره که از جک اس فایو با ٢٠٠٠ حجم موتو همراه با توربو سریعتره و صفر تلا صدس ۴.۵ ثانیست.اگه نمیتونی بخری و نمیتونی داشته باشی از روی حسودی دیگران رو منصرف نکن.سوارش شو و چند ماه دستت باشه اونوقت نظر بده.یکی نظر داده اگزوزش لق میزنه.چه ربطی داره؟خب لقیش رو با ١٠ هزار تومن یه بست ببند گرفته میشه.این نقد کردن چی تو جیبت میزاره؟بخدا ٩٠ درصد کسایی که نظر میدن همونایی هستن که تو تصادفات و دعواها تو صف اول شلوغ کردنا هستن.١٠ سال پش که هیوندا اومده بود همه میگفتن اشغاله فقط ژاپن خوبه.٣٠ سال پیش هم که مزدا و نیسان اومده بود همه میگفتن فقط امریکایی مثل شورلت خوبه.این حرفای دوره غار نشینی رو بزارید کنار.فعلا شرایط اینه که هست و یه ماشین با اینهمه امکانات و این قیمت عالیه.خودم ایکس ٣٣ اتومات دارم ولی عمرا به جک نمیرسه ولی بازم عالیه نسبت به زانتیایی که اپشنش بخاری و کولره یا ماکسیما اپشن چی داره؟یه سری ماشینا تو ایران بت شدن مثل زانتیا و ماکسیما.زانتیا ٨٨ تا ۶٠ میلیون معامله میشه و ماکسیما ٩٠ تا ١١٠ میلیون که مفت نمیارزن ولی بخواطر شتابشون مردم عاشقشونن.امنیت استحلاک و دوام و راحتی و اپشن شرطه وگرنه چنتا سرعت میخوای بری تو این جاده و دوربین و ترافیک؟حسو نباشیم و منطقی نظر بدیم.خدا پدر اون کسی که همین اشغالا رو وارد میکنه بیامرزه حداقل از پراید و روا و پرشیا اتومات با قیمت ۵٨ میلیون مارو راحت کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خدا پدرتو بیامرزه حرف حق زدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. مصطفی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ثبت نام کردم فقط رینگ و اندازه لاستیک کوچیکه اگه بشه ۱۸ بندازم محشر میشه باید ی تست بزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا