جیلی کراس هیبریدی

جیلی در نمایشگاه خودروی پکن از یک شاسی‌بلند هیبریدی به نام کراس کانسپت PHEV پرده برداری کرد. خودرویی که از یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی سود می‌برد.

Geely Cross PHEV Concept
Geely Cross PHEV Concept

موتور بنزینی مورد استفاده در این کراس اوور جمع و جور، تنها 88 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک موتور الکتریکی هم 40 کیلو وات یا 54.4 اسب بخار نیرو به آن می‌افزاید. نیروی باتری‌ها از طریق باتری‌های 10 کیلووات ساعت تأمین می‌شود و می‌تواند به تنهایی تا 50 کیلومتر مسافت را پوشش دهد. استفاده توامان از بنزین و باتری، برد مسافت را به 650 کیلومتر می‌رساند. این در حالی است که مصرف سوخت در حالت ترکیبی، 5 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

Geely Cross PHEV Concept
Geely Cross PHEV Concept

شتاب صفر تا صد این جیلی هیبریدی، 10 ثانیه و نهایت سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. میزان گازهای CO2 تولیدی نیز در هر کیلومتر تنها 46 گرم اعلام شده است.

بنابراین می‌توان جیلی را در معرفی یک خودروی پاک و مقرون به صرفه، موفق دانست. هنوز معلوم نیست، نقش ولوو به عنوان شریک جیلی در تولید و ساخت این خودرو چقدر بوده است اما می‌توان رد پا و تأثیر مثبت مشارکت و خرید ولوو را در محصولات جدید و آینده جیلی مشاهده کرد.

Geely Cross Concept PHEV interior
Geely Cross Concept PHEV interior

جیلی سال 2015 را برای ورود به بازار این مدل با دو نوع پیشرانه معمولی و هیبریدی تعیین کرده است.

50 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    انصافا طراحی خوبی داره.معلومه کمک های ولوو تاثیر خودشو گذاشته ولی تا رسیدن به مصرف 1.9 لیتری راه زیادی داره.این خودرو منو تحت تاثیر قرار داد.فقط غربیلک فرمونش زیاد به دلم ننشست.
    یک نکته: هر چقدر سعی میکنم از ماشین چینی خوشم بیاد ولی نمیشه.چرا؟!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      دوستان یه سوال:اینکه میگن فلان خودرو فلان قدر بنزین در 100 کیلومتر مصرف میکنه بر اساس چه استانداردی هستش؟ منظورم اینه که سرعت خودرو باید چقدر باشه و شرایط وزنی خودرو و… چطور باید باشه؟ ممنون میشم اگه بهم بگین.
      (راستی یه نگاه به ستون A بندازین! نقش بندیش عالیه!)

      پاسخ
      1. e.scamp
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        رو آسفالت صاف و شیب صفر درجه و باد موافق میسنجند سرعت بین 75 تا 90 بسته به نوع ماشین با لاستیک تابستانی

        پاسخ
      2. سید محمد
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        ماشین با سرعت 90 کیلومتر با دو سرنشین جلو یعنی راننده و یه نفر دیگه آسفالت در یک مسیر بدون سرازیریو سربالایی…

        پاسخ
        1. YaShaR
          سوابق: (295 دیدگاه) ,

          فکر کنم بیشتر در محیط های شبیه سازی شده با برنامه های کامپیوتری برا اساس نمودارها و اطلاعات استخراجی
          مولفه هایی از قبیل شیب – ارتفاع و از سطح دریا – باد لاستیک – سرعت ثابت – وزن سرنشین (در کل بهترین شرایط ممکن که هیچوقت امکان نداره)

    2. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      شاهین جان فک کنم مصرف رو در شرایط کاملا عادی و جوری که ماشین کمترین مصرف رو داره ثبت میکنن.
      مثلا در مورد خودرو های داخلی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت و دنده خور ماشین هم عادی باشه، نه پر گاز.

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        والا نمیدونم.ولی اینو مطمئنم که کمپانی ها هر کاری میکنن تا مصرف سوخت رو پایین اعلام کنن!(حالا چه راست باشه چه دروغ!)

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          شاهین جان مصرف سوخت را بر اساس اینکه فقط راننده داخل

          ماشین باشد . باد موافق و یا باذی نوزد . اکثر شرکت ها

          سرعت را 90 کیلومتر در دنده ی اخر میگویند . بعضین

          پیش بیاد که مصرف سوخت اعلام شده از مورد تست بیشتر

          باشد . اکثرا مصرف های اعلام شده کمتر هستند و در

          ازمایش بیشتر .

        2. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          ممنون داداش میلاد.راستی کدوم کمپانی بود که اعلام شد مصرف سوخت خودروهاشو کمتر اعلام کرده؟
          اگه اشتباه نکنم هیوندای بود دیگه؟

        3. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          این نتایج معمولا در شرایط آزمایشگاهی بدست میاد که رسیدن به این اعداد در شرایط واقعی و باتوجه به نوع رانندگی خیلی سخته
          مثلا سمند رو دیدین نوشته مصرف 7لیتر!!!!!
          یه ستاره کوچیک کنارش زده میری پاورقی نوشته در شرایط استاندارد! یکی نیست بگه آخه بی شرف شرایط استاندارد چیه؟
          مگه میشه فقط یه نفر سوار ماشین شه و فقط تو یه اتاق رو غلطک رانندگی کنی؟؟؟؟؟؟

    3. Blindman
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      بچه ها متاسفانه خبر بدی واسه کسانی که از یارانه انصراف دادند دارم ، بخشی از این پول برای حمایت از تولید ملی به خودروسازی داده خواهد شد … یکی بیاد به اینا بگه بجای اینکه بیاید پولتون رو دور بریزید و این آشغالارو تولید کنید ، بیاید پولتون رو تو پتروشیمی سرمایه گزاری کنید ، بخدا قسم وضعمون توپ میشد

      پاسخ
    4. javid
      سوابق: (92 دیدگاه) ,

      آخه زیاد چیه تیوتا کمری هم با اون ابهت مدل هیبریدیش صدی 6 لیتر میسوزونه حالا این کجاش زیاده

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      موافقم شاهین جان

      منم اگه هیچ چیزشو قبول نداشته باشم قبول دارم طراحی خوبی داره

      پاسخ
  2. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    هنوز سوناتای 2015 نیومده از طراحی جلوش کاملا کپی برداری کردند.ای جاسوسان صنعتی بدجنس.

    پاسخ
  3. speed
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    قشنگه. از پشت شبیه اسپورتجه. چین داره با سرعت پیشرفت میکنه و فکر کنم تاچند سال دیگه ازکره جلو بزنه. ولی واسه رسیدن به ماشینای ژاپنی راه زیادی داره‎ ‎

    پاسخ
  4. انزو
    سوابق: (370 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی آدم دلش میسوزه.چین آخه مگه چن وقته اومده تو کار خودرو سازی.اونوخ ایران خودرو با اون قدمت نگاه کنین.ماشین 40 سال پیش رو تولید میکنه.ینی حق مردم ما اینه؟سکوت و تحمل ظلم تا کی؟چرا هر چی به سرمون بیارن قبول میکنیم؟فردا پراید هم بکنن 40/50 میلیون میخریم سوار میشیم.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      اینو باید تو گوشمون فرو کنیم که نمیخوان خودروساز بشن . گور بابای همشون .

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        بچه ها کسی که خوابه رو صدا بزنید بیدار میشه ولی کسی که خودشا به خواب زده اگه بمب هم منفجر بشه اون بیدار نمیشه.
        حالا نقل ایران، اینا نه اینکه نتونن، بلکه نمیخوان، پس ما بیخودی زور میزنیم

        پاسخ
  5. speed
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ‎واسه یه هیبریدی مصرفش بالاست. باید بیاد حدود ۳ لیتر. جیلی میادبا ولوو همکاری میکنه وایران خودرو و سایپا با گریت وال و جیلی و mvm. واقعا بازار ایران رقابتیه. رقابت برای همکاری با ارزون ترین آشغال چینی واسه سود بیشتر ‎

    پاسخ
  6. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    مصرف نسبتا خوبی داره، موتورش هم معمولیه، به نظرم طراحیه عقبش هم خوبه واقعا دیگه کم کم چین داره جا میوفته.
    […]

    پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    ایران خودرو هم مالک کمپانی های بزرگ بود، میتونست از این چیزا بسازه!

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      زیگما جون کم پول چاپید از مردم؟!
      باور کن با این پولایی که سایپا و ایرانخودرو چاپیدن هم الان میتونن BENZ هم بخرن! (با کمی اغراق)
      بعدش خریدن هیچی، درخواست همکاری هم نمیتونه بفرسته؟؟!؟ این همه شرکت برای اومدن تو ایران صف بستن

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (124 دیدگاه) ,

        کدام اغراغ
        واقعا قیمت بنز بیشت ر از کل دزدیای اوناست
        اونا بنزو میتونن بخرن که هیچ میتونن
        کل خودرو سازای گروه فولکس واگن و جنرال متور و تویوتا و …
        رو هم بخرن
        مثل این که استعداد مدیران را در با لا کشیدن
        پول مردم دست کم گرفتید

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          علی جون خودم میدونم ولی ترسیدم اگه نگم بعضیا ناراحت بشن…! 🙂

    2. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      نه اگه مالک ی خودرو ساز بزرگ بود اونم به گند می کشید

      پاسخ
  8. جیلی
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    سلام دوستان یه سوال داشتم البته زیاد ربطی به بحثمون نداره ولی خب خوشحال میشم کمکم کنید من اخرش متوجه نشدم مبنای اصلی قدرت ماشین اسب بخاره یا گشتاور؟ مثلا 206 با موتورTU5 حدود 108 اسب بخار قدرت داره و گشتاورشم 142 هست ولی موتور نیسان وانت حدود100 اسب بخاره اما گشتاورش 190 هست اسب بخار 206 بالاتره اما گشتاورش پایینتر و مطمئنا قدرت موتور نیسان وانت بیشتره اما چرا 206 اسب بخارش بیشتره لطفا در مورد اسب بخار و گشتاور یکم واسم توضیح بدین ممنون میشم

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      جیلی جان،قبل از این زیگما جان و من و بقیه ی دوستان در این رابطه مطالبی گفتیم ولی دوباره گفتنش خالی از لطف نیست.اینم تعریف های رسمی اسب بخار و گشتاور:
      اسب بخار مقدار کاری است که موتور در مدت زمان خاصی ميتواند انجام دهد و گشتاور توان توليد شده موتور ميباشد.
      يک مثال:
      شخص الف شخصی سنگين وزن و قوی است و شخص ب فردی عادی است که ميتواند با سرعت بدود اين دو يک مسابقه ميدهند تا مشخص شود که کداميک در مدت يک دقيقه آجر بيشتری ميتوانند حمل کنند.
      شخص الف با قدرت تمام هر بار 10 آجر را حمل می کند ولی چون نمی توانست بدود تنها 10 بار اينکار را انجام داد.
      شخص ب که خيلی هم قوی نبود هر بار توانست 5 آجر را حمل کند اما از آنجايی که سرعت بالايی داشت توانست 20 بار اينکار را انجام دهد.
      پس هر دو نفر در يک زمان خاص 100 آجر را حمل کردند.حال روابط فوق را به ماشين تعميم بديم!
      تعداد آجر حمل شده در هر دور=گشتاور
      تعداد دورهای انجام شده=سرعت
      کل تعداد آجرهای حمل شده در زمان مشخص=اسب بخار
      بنابر اين به يک رابطه ميرسيم
      اسب بخار=عدد ثابت *گشتاور*سرعت
      716/1=عدد ثابت
      گشتاور توليد شده بسته به سرعت موتور در حال تغيير است ولی در درون اين محدوده ماکزيمم گشتاور توليد شده با تخت گاز را به عنوان گشتاور ماکزيمم ميشناسند!!!
      ايده آل ترين منحنی گشتاور برای يک موتور آن منحنی است که کمترين نوسانات را نسبت به تغيير سرعت موتور از خود نشان دهد.اما عموما موتورها به گونه ای هستند که گشتاور ماکزيمم يا در دورهای بالا بدست می آید يا در دورهای پايين که در اين صورت به آنها موتورهای دور پايين يا دور بالا می گويند.
      معمولا برای کاميونها موتور دور پايين و برای ماشينهای اسپورت موتور دوربالا انتخاب ميشود.برای ماشينهای سواری چيزی در حد واسط اين دو است.

      مطلب تکمیلی

      براي سالهاي سال ، اين سوال مهمي براي بشر بوده است که کدام يک از اين واحدهاي اندازه گيري قدرت خروجي موتور مهم تر است ، و بيشترين اثر را در رانندگي روزانه دارد و اين مورد براي وقتي که به خريداري يک خودرو دست مي زنيد ، مهمتر هم مي شود .
      در هرصورت ، تفاوت چيست ؟ قدرت اسب بخار موجب قدرت سبقت گيري بالا در اتوبان ها مي شود آن هم وقتي که موتور اتومبيل شما با دور بالايي کار مي کند . همچنين به شما اجازه مي دهد که با شتاب بيشتري حرکت کنيد.
      در حالي که تورک يا گشتاور نيروي کمي در اختيار شما مي گذارد . و به شما توانايي سريع حرکت کردن و شتاب گرفتن پس از توقف را نمي دهد . به عبارت ديگر ، تورک به شما قدرت انجام کار را مي دهد ، در حالي که قدرت اسب بخار به شما اين توانايي را براي انجام سريعتر کار مي دهد .
      طرفداران تورک ( گشتاور ) عاشق صداي خرخر کم موتور هستند و اين چيزي است که موتورهاي بزرگ آن را تامين مي کنند . اين افراد عاشق اتومبيل هاي عضلاني هستند . مثل : خودروي مفهومي Cherolet camaro ( شورلت کامارو اس اس ) که البته به بازار وارد نشد. موتور 8 سيلندر اين خودرو ، نيروي تورک 408 پاوند بر فوت توليد مي کرد که وقتي اين خودرو در پشت چراغ قرمز مي ايستاد ، همه را به خود جذب مي کرد . آنهايي که علاقه مند به سريع راندن در اتوبان ها هستند ، چيزي را که مي خواهند ، قدرت اسب بخار به انها ارائه مي کند . آنها بايد خودروهايي مثل هوندا اس 0200 ( Honda s2000 ) را انتخاب کنند که قدرت 237 اسب بخار را در دور موتور 7800 به شما عرضه مي کند ( ما فقط 162 پوند بر فوت تورک توليد مي کند که چندان زياد نيست . ( براي مقايسه بهتر است بدانيد که قدرت موتور پژو پارس 90 اسب بخار است . يعني قدرت موتور هوندا s 2000 ، 2/63برابر قدرت موتور پژو پارس است .
      در ضمن اين ارقام به يک خودروي اسپرت معمولي مربوط مي شود . سوپر اسپرت ها تا قدرت هاي 500 اسب بخار را هم به راحتي توليد مي کنند .

      پاسخ
    1. علی
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      اگه چندتا چینی با کیفیت نه ام وی ام و لیوان و……
      می دیدی این حرفو نمیزدی چینیا ماشناشونو یا توبزار خودشون می فروشن یا صادر میکنن اروپا و اشغالاشونو
      میفرستن ایران
      چینی واقعیو باید توhttp://www.wautom.com/china-auto-gallery/ ببینی

      پاسخ
  9. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    انصافا طراحی قشنگی داره
    ولی واقعا به عنوان ماشین هیبریدی به صرفه نیست
    مصرفش خیلی بالاست
    مثلا همون ولوو که چند روز پیش پدال گذاشته بود مصرفش 2 لیتر و آئوودی تی تی 1.9 لیتر تازه با قدرت موتور و شتاب بیشتر بودن
    همین الان ماشینایی هستن که با موتور بنزینی مصرفشون از این پایین تره

    پاسخ
  10. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    بد نیست اما کلا اسم چین که میاد یه جوری میشم

    پاسخ
  11. مصطفی
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    من از ماشینای چینی بدم میاد ولی وجدانا این یه چیز دیگس!

    پاسخ
  12. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    تو ماشینای چینی فقط جیلی رو میشه قبول کرد اونم به خاطر مهندسی ولوو هست که رو جیلی پیاده میشه.

    پاسخ
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من که باهاش حال کردم . ولی به قول دوستان مصرفش برای یک ماشین هیبریدی

    زیاده .

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    واسه اولین باره از یه ماشین چینی خوشم اومد!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  15. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    داخلش خیلی قشنگه ولی از عقب یکم شبیه کیا سید

    پاسخ
  16. mohsen
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز خداوکیلی اگه مثلا این ماشین توی ایران خودرو وسایپا تولید بشه(مثلا ایران امتیازشو بخره) به نظرتون تا چند صد سال تولید میشه؟؟

    پاسخ
  17. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    همیشه که یه جیلی تو خیابون میبینم با دیده احترام بهش نگاه میکنم، نمیدونم یجورایی فرق میکنه. اینم که دیگه شاهکاره واسه اون کشور .

    پاسخ
  18. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    دورود
    این ماشین در نهایت یه چینیه
    یعنی یه آشغال
    فعلا کره تو تولید این ماشینها (کراس ….) داره با احتیاط قدم برمیداره چه برسه به چین
    اما باید بگم همین آشغال چینی از خودروهای تولید داخل کیفیت بالاتری داره
    خاک بر سر خودرو سازان داخلی مخصوصا سرانشون و دولت (نظام جمهوری اسلامی) کنم که این همه دارن مردم رو تیغ میزنند و یه شرکت چینی اومد و ماشینی با کیفیت بالاتر از این آشغال سازها ارائه کرد هر چند همین جیلی هم بی کیفیته
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
  19. speed
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ‎آخرش که چی جیلی فقط با چند سال سابقه میاد با ولوو و فیات همکاری میکنه و ایران خودرو با این همه سابقه باید تازه ده سال دیگه اجازه بگیره از جیلی تا بتونه این کراس رو مونتاژکنه و تاصد سال بسازش وبه اسم جیلی اس ایکس و جیلی سال و جیلی …. بده به مردم. افسوس ‎

    پاسخ
  20. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    به جرائت می تونم بگم به صرفه ترین و ایمن ترین خودروی صفر زیر 100 میلیون بازار ایران جیلی املگرند

    پاسخ
  21. علی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    اونایی که از جیلی به بهونه چینی ب،ودن
    بد میگن نمی دونن شریک تجاری جیلی شرکت ولوو
    هستش بله اروپایی ها سرمایه گذاری گسترده ای
    تو چین کردن و دلیل پیشرفتشونم همینه
    تازه چری هم شرکایی مانند رنو و نیسان داره

    پاسخ
  22. NASSY
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    سلام دوستان

    ما ايرانيا فقط بلديم ايراد بگيريم (به همه كس و همه چيز)

    چيـــــــــــــــن يكي از قطب هاي تجارت دنياس , توو چين مثل بقيه جاها
    هرچقدر پول بدي همون اندازه اش ميدن بهت(ماشين,اجناس مختلف,…)

    تاجر هاي ايراني هميشه ميرن جنس درجه سه ميگيرن , در عوض ميخوان اندازه درجه يك كار كنه !!!!! نميشه عمو جون

    مشــــــــــــكل از خودمونه نه چينيا

    چين واقعا در شاخ ميشه توو خودرو سازي , توو 10 سال داره خودشو جزء بهترينا ميرسونه(بدون هيچ تعصبي عرض كردم)
    پيشرفــــــــــــتش قابل تحسينه !!!

    اون وقت ما فقط حرف ميزنيم كه مثلا : خودرو ماي , موتور ملي , اينه بغل ملي , …

    پاسخ
  23. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    آدما وقتی با تعصب حرف میزنن به نظر انسانی تر میرسن اما بااین کار خودشونو تباه میکنن
    تعصب ریشه در جهل داره
    اتفاقا باید به کمپانی جیلی تبریک گفت بابت اینهمه پیشرفت و اهتمام به کارسخت و حرفه ای
    این شرکت باوجود عمر کم نشون داده که باعلم و عمل میشه به هرجایی رسید
    درسته ندکی از المانهای سایرخودروسازان در بدنه ش هست اما حجم کلی بدنه ش به خودروی خاصی اشاره نداره و این مهمه
    یدامون باشه اگه از تجربیات بشری استفاده نکنیم محکوم به نابودی هستیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.