خودروهای چینی

جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight
Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال ۲۰۱۰ بابت خرید ولوو سوئد به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود ۱۱ سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

[jwplayer mediaid=”99029″] خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7
Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای ۱.۵ و ۱.۸ لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با ۵ سال گارانتی حدود ۱۰ هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.

جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری (۱۷۹۲cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر و گیربکس ۵ سرعته دستی  یا ۴ سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر اعلام شده اند.
مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.
طول مدل سدان ۴.۶۳ و مدل هاچ بک ۴.۳۹ متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب ۲.۶۵ متر و عرض آن ۱.۷۹ و ارتفاع نیز ۱.۴۷ متر است. وزن خالص اتومبیل نیز ۱۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ظرفیت ۶۸۰ لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.

[jwplayer mediaid=”99028″] ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان ۶۲۰ با موتور ۱.۸ مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱,۲۲۶ دیدگاه‌ها

  1. پویا

    ۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان سلام – من پنجشنبه دارم میرم برای ثبت نام جیلی تعریفهایی که اینجا خوندم و سرچای خودم کاملا مطمین شدم برای خریدش ، فقط چند سوال اینکه من اتوماتیک دارم میگیرم و بعضی دوستان از صدای گیربکس حرف زده بودن آیا برای اتومات هم صادق هست ؟نعمیگاه مرکزی جیلی کجاست چون تو سایت اسمی از تعمیرگاه مرکزی من ندیدم متاسفانه به دفتر مرکزی جیلی تو شریعتی پل رومی برای دیدن ماشین از نزدیک که رفتم و در مورد نویگیشن پرسیدم کفتن استاندارد مورد نیاز و گرفتیم و به زودی نصب میکنیم . و در آخر من احساس کردم داخلش که میشینی سقف ماشین کوتاه هستش با اینکه ارتفاع صندلی کامل پایین بود آیا واقعا اینجوره یا من عادت نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      دوستانی که جیلی اتوماتیک دارن میگن مشکل گیربکس نداره . یعنی مشکل گیربکس دنده دستی ها رو نداره . نویگشین هم حدودا 2 ساله که همش میگن چند وقت دیگه فعال میکنیم و هنوز فعال نکردن . آدرس تعمیرگاه مرکزی رو سایت جیلران موتور نیستش . چون نیمخان کسی زیاد به اونجا مراجعه کنه . به این دلیل که اونجا VIP هستش . ولی آدرسش به شرح زیر هستش : کیلومتر 11 جاده مخصوص ( لشکری ) – خیابان شانزدهم . داخل خیابان که بری از شرکت های محور ماشین و اطلس خودرو و آسان موتور که بگذری میرسی به تعمیرگاه جیلران موتور . اونجا میتونی سوار ماشین هم بشی و از نزدیک ببینیش . من 10 روز پیش رفتم مرکزی پیش یکی از دوستانم . اونجا یه صفر صندوقدار مشکی بود ه میتونستی از نزدیک ببینی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویا

        ۳ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        میلاد جان ممنونم از راهنمایی که کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۳ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          خواهش میکنم دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. منصور

    ۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من چند روزه یک جیلی سدان دنده اتومات تحویل گرفتم که مشکل ماده 13 داره و هنوز نتونستم سوار بشم، اما یه ایرادی که متوجه شدم اینه که power windows اون کار نمی کنه، آیا دوستان اطلاع دارند که این آپشن از روی ماشین حذف شده یا بلکه ماشین من ایراد داره. یا این که باید تنظیمی انجام بدم تا power windows کار بکنه؟
    ممنون می شم اگه راهنمایی بفرمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      دوست عزیز شما باید پاور ویندوز ماشینت رو تنظیم کنی . از روی مجموعه کلید های شیشه بالابر جلو درب چپ . اونجا کلید هر شیشه رو نگه میداری و شیشه رو میدی پایین . بعدش کلید رو نگه میداری بیاری بالا . در حینی که شیشه داره میاد بالا اصلا کلید رو ول نکن . بعد که شیشه کاملا اومد بالا و بسته شد کلید رو رها میکنی و بازم کلید همون شیشه بالابر مورد نظرت رو به سمت بالا میشکی و 5 ثانیه نگه میداری . اینجوری سیستم پاورویندوز شیشه ها فعال میشه و تنظیم میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        با سلام
        برای کار کردن پاور ویندوز، باید دکمه ی قفل روی ریموت را به مدت چند ثانیه نگه داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمدی

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مبارک باشه بعد از چند ماه ماشین را تحویل گرفتید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. منصور

        ۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        ممنون. بعد از ۶ماه تحویل دادن. اونقدر مشکل توی تحویل و شماره گذاری و غیره داره که پشیمون شدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مجید

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    شرکت جلیران خیلی تاخیر داره تو تحویلش
    93.1 ثبت نام کردیم،تحویل 60 روز کاری
    هنوز تحویل ندادن
    25مرداد تازه تو سایت زد که آماده تحویل
    ولی هنوز ….
    براشون واقعا متاسفم
    باعث کنسل شدن چندتا از مسافرتای ما شدن
    دوستان شما هم همین مشکلو دارین یا تبصره 13 رو الکی بهونه کرده شرکت ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    با سلام
    درسته بعد به شما جریمه تاخیر یا دیرکرد می دهند. پارسال 9 تیر ثبت نام کردم و تاریخ تحویل 13 آبان شد. جریمه دیرکرد در بهمن دادند. فکر کنم حدود 900 هزار تومان شد. بایستی کمی پی گیری کنید و رها نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بابک

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    با سلام
    قابل توجه دوستانی که مشکل تبصره 13 دارن

    این مشکل از طرف پلیس راهور ایجاد شده:

    تبصره 13 در مورد اسقاط خودرو فرسوده است قبلا شرکتهای وارد کننده پولشو واریز میکردن و شماره فیش رو تو سایت وارد میکردن و نیازی به اسقاط نبود. اما الان باید 4 تا ماشین اسقاط کنن و شماره شاسیش رو توی سایت وارد کنن مشکل از همینجا شروع شده
    یعنی باید جیلران 4 تا ماشین فرسوده هر کدوم به قیمت 2.5 میلیون از صاحبشون بخره بعد اسقاط کنه و شماره شاسی اسقاطی رو تو سایت ناجا وارد کنه تا مجوز پلاک 1 دونه جیلی رو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا2

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      سلام آقا بابک
      اول که خوشحالم دوباره برگشتی
      دوم اینکه شما درست میفرمایید تبصره 13 همینطوری که گفتید هسته اما آیا جیلیران نباید مدیریت به خرج میداد و شماره شاسی خودروهای فرسوده رو از قبل آماده می کرد که مشتریان معطل نشوند
      سوم آیا همه شرکت های وارد کننده نباید برابر تبصره 13 عمل کنند آیا همین قدر بد قولند
      چهارم اون موقع که من هم ثبت نام کردم یک ماه در گیر دریافت مدارک بودم اون موقع که تبصره 13 اینجوری نبود
      پس فکر نکنم این مشکل از طرف پلیس راهوار ایجاد شده باشه ضمن اینکه این قانون جدید از سال گذشته ابلاغ شده و شرکت محترم جیلیران فرصت داشت تو این 5 ماه مدیریت بفرماین و نگذارن مشتریان از این بابت به مشکل بر بخورن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (171 ديدگاه)

        متاسفانه تمامی زیر مجموعه های گرامی ها همینطور هستن و پاسخگو نیستن. اطلس خودرو و آسان موتور هم همین مشکل رو دارن و کسی جوابگو نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          البته بابک جان یه ذره با نظر شما مخالفم . چون شرکت آسان موتور . اطلس خودرو و محور ماشین خوب عمل میکنن . ولی شرکت جیلران افتضاحه . در حالی که این 4 تا شرکت واسه خاندان گرامی هستش . ولی نحوه برخورد و پیگیری جیلران افتضاحه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. رضا2

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    آقا میلاد عزیز خوب هستید گفتم احوالتون بگیرم و مبینم مثل گذشته میای اینجا و با نظرات خوب اطلاعات همه ما را بالا میبری منم به سهم خودم تشکر میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      سلام آقا رضا 2
      خیلی مخلصم . شما خوب باشی ما هم خوبیم عزیز دل . بنده هم از اطلاعات شما و بابک خان و بقیه دوستان بهره میبرم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز بنده قصد خرید جیلی کارکرده رو دارم اگه میشه راهنماییم کنید از کجا باید بدونم ماشین سالمه و از لحاظ موتوری مشکلی نداره به کدوم تعمیرگه ها باید مراجعه کنم اگه میشه راهنماییم کنید با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بابک

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    جیلران طرح تعدیل 30 درصدی قیمت قطعات پرمصرف (25 قطعه) رو از دهم شهریور اجرا میکنه و قیمتها رو میاره پایین

    جهت اطلاعات بیشتر به http://www.geelran.com مراجعه کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      بابک خان بابت اطلاع رسانی شما سپاسگذارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    کولرش آشغالههههههههههههههههه شتابشم کمه اما نرم و کم صداس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sohrab

      ۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اتفاقا کولرش خیلی خوبه که،سریع ماشینو میکنه یخچال بنظرم از کره اییها هم بهتر نباشه بدتر نیست،شاید برا شما مشکل پیدا کرده ببر نمایندگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بابا این تبصره 13 کی حل میشه.کسی این مشکل رو داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام من که اسفند92 نقدی ثبت نام کرده بودم حدود 1ماه هست که خودرو دنده اتومات را تحویل گرفتم اما به علت تبصره13 داره خاک میخوره. امروز که حدود نیم ساعت باهاشون صحبت کردم در نهایت برا دادن مدارک وپلاک گذاری هیچ قولی ندادند طبق همیشه از زیر مسولیت شانه خالی کردندعملا از خودرو نمیتونم استفاده کنم. محاسبه جریمه از روز تحویل خودروست ولی گارانتی آن از روزی است که پلاک میخوره.خودرو بدون مدارک و پلاک به چه دردی میخوره.شما هم تااین مشکل تبصره 13 را حل نکردند خودرو را تحویل نگیرید حداقل سودش حساب بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حسین

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یعنی از 10 شهریور قیمت ماشین میاد پایین؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      نه دوست عزیز قیمت قطعات میاد پایین ماشین نه
      اگه قیمتو کم کنن کمتر میخورن خوب این که درست نیست کم بخورن باید بچاپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمدمهدی

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دنده دستی دارم 8500تا رفتم باهاش مصرفش خیلی بالاست چاره ای داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شهروز

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان عزیز .
    بنده بمدت تقریبا دو سال هست که جیلی دنده دستی دارم و تا بحال خدارا شکر ماشین خوبی بوده . هر چه تحقیق کنید با قیمت این خودرو ماشین بهتری نمی تونید بخرید . من حتی باهاش تصادف کردم گلگیر سمت شاگرد و سپر جلو تورفتگی زیادی پیدا کرد که نمایندگی جیلی مثل اولش بدون رنگ درستش کرد قطعه مورد نیاز را هم داشتند . من از خدماتشون راضی بودم . تماس گرفتند سینی زیر موتور را هم نصب کردند . البته من ماشینو بیشتر برای جاده استفاده میکنم و هر از گاهی توی شهر . برای جاده عالیه . برای توی شهر و ترافیک یه ماشین دیگه دارم . جیلی هم ماشین خوبیه هم تیپش بیشتر از پولشه . ایشالا برای همتون ماشینتون راهور و بی عیب باشه و کیفشو ببرین هم خودتونو هم خانوادتون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بابک

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    باز هم ستاد تبصره 13 و خبری دیگر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:

    علاوه بر گواهی های اسقاط 2.5 میلیونی که اکنون در بازار آزاد حدودا تا 4 میلیون توسط واسطه ها خرید و فروش میگردد یکی دیگر ازایرادات اساسی که به رویه جدید اسقاط خودروهای فرسوده وارد است این است که متاسفانه از نظر ستاد تبصره 13، خود مشتریان خودروهای وارداتی موظف به اسقاط خودرو فرسوده می باشند،شاید از نظر همکاران تبصره 13، مودیان مالیاتی نیز خود می باید نسبت به هزینه کردن بودجه های دولتی نظیر ساخت مدرسه،امور عمرانی… و یا ساکنان شهری خود موظف به استخدام نیرو و انجام نظافت شهری می باشند

    با توجه به بروکراسی های پیچیده اداری که در حال حاضر در ستاد تبصره 13 جریان دارد گاهاً پس از واریز وجوه اسقاط به حسابهای ستاد تبصره 13 اعلام شاسی های قابل پلاک به راهنمایی رانندگی ناجا بیش از یکماه به طور می انجامد و این امر موجب نارضایتی شدید خریداران خودرو و ایجاد درگیری لفظی و فیزیکی در شرکت های وارد کننده و حتی در ستاد تبصره با حضور فیزیکی خریداران گردیده است، حال سوال اینجاست که با ایجاد رویه جدید این بروکراسی چقدر بیشتر و پیچیده تر می شود و آیا بهتر نبود این جریان با برنامه ریزی دقیق و مناسب تری اتفاق می افتاد تا این نارضایتی ها بوجود نمی آمد.

    میبینین آقا رضا….. مشکل از جیلران نیست برو بالاتر…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا2

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      سلام بابک جان
      آره راست میگی همینطوره واقعا آدم کلافه میشه من همیشه به دوستان توصیه کردم ماشین پلاک شده و آماده بخرن از بیرون اما با گارانتی معتبر شرکت های وارد کننده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. شهروز

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    دوستان کسی از سینی زیر موتور استفاده کرده و اگه استفاده شده مشکلی بوجود نیومده؟؟ رو شتاب ماشین تاثیر گذاشته یا نه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      من خودم استفاده نکردم . ولی یکی از دوستانم که نصب کرده میگه درست گرمای ماشین تخلیه نمیشه و فن ها یکسره کار میکنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (171 ديدگاه)

        در صورت لزوم خود شرکت سازنده نصب میکرد ضمنا سینی ایرانی و بی کیفیت هست. تا جایی که میدونم ماشینای هیوندایی و کیا هم سینی زیر موتور ندارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1318 ديدگاه)

          درسته آقا بابک . IX35 بنده هم سینی نداره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امیر حسن صرافی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      سلام
      با توجه به مسیرم که قسمتی خاکی داره سینی زیر متور نصب کردم ومشکلی از بابت تخلیه گرمای موتور نداشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. بابک

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    باز هم بدقولی و عدم توجه به درخواست مشتری در شرکت مزخرف جیلران موتور:

    فعال سازی سیستم نویگیشن فابریک خودروهای جیلی EC7 و EMGRAND7

    با سلام
    در روز های اخیر پیام های متعددی را از دارندگان خودرو های جیلی در خصوص زمان و نحوه فعال سازی سیستم نویگیشن خودرو های جیلی دریافت کرده ایم که با توجه به پیامک اخیر شرکت در این خصوص پیگیری مشتریان محترم نیز در این زمینه شدت گرفته است و به دلیل اینکه اکثر پیام های دریافتی از طریق همین صفحه به دست ما رسید در این پست پاسخگوی مشتریان محترم خواهیم بود.

    پروژه فعال سازی سیستم نویگیشن فابریک خودرو های جیلی EC7 و EMGRAND7 توسط شرکت جیلران موتور به دلیل ایراد در سخت افزار سیستم صوتی و تصویری فابریک خودرو های سواری، همراه با مشکلاتی بوده و روند این پروژه با توجه به این مشکلات، در شرکت جیلران موتور به حالت تعلیق درآمده تا پیگیری این مسأله از جیلی چین صورت پذیرد.

    با وجود این که شرکت جیلران موتور، تعهدی در خصوص فعال سازی سیستم نوگیشن فابریک خودرو های جیلی به مشتریان محترم نداده است ولی از آنجایی که در خط مشی شرکت رعایت حقوق و همینطور احترام به خواسته های مشتریان جزء اولین گزینه ها است شرکت جیلران موتور به دنبال راهکاری در این خصوص می باشد تا بتواند پاسخگوی مشتریان محترم در زمینه فعال سازی این سیستم در خودرو های جیلی سواری باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      تازه میگن تعهدی نداریم . این خبر رو تو فیس گذاشتن . انتقاد هایی هم داشته . من خودم به شرکت ایمیل زدم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. منصور

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بزرگوار
    همانطور که دوستان اشاره کردند مشکل تبصره 13 همه رو کلافه کرده، من 19 اسفند ثبت نام کردم که تابستون مسافرت برم، شهریور هم داره تموم میشه و از مدارک ماشین خبری نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بابک

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    دوستان اینو هم بخونین بد نیست سایت ایران جیب منتشر کرده:

    با تبصره اخیر ستاد سوخت، قیمت خودرو اسقاطی به بیش از چهار میلیون تومان رسیده است

    فرهاد احتشام زاد، مدیرعامل اطلس خودر، نمایندگی رسمی کیاموتورز در ایران، با بیان اینکه از یک سال و نیم گذشته تاکنون مراتب شرایط برای واردکننده‌های خودرو سخت‌تر شده است، گفت: در ابتدا قرار بود متناسب با مصرف خودرو وارداتی، هزینه اسقاط ماشین‌های فرسوده به حساب ستاد سوخت واریز شود، به این معنا که به ازای هر خودرو با مصرف کمتر از 6 لیتر در 100 کیلومتر، یک خودرو فرسوده اسقاط شود، به ازای واردات خودرو با مصرف 6 تا 10 لیتر، دو خودرو و به ازای هر خودرو با مصرف بالاتر از 10 لیتر، 3 خودرو فرسوده اسقاط شود که آن زمان ارزش این خودرو ها 15 میلیون ریال بود.

    تغییر اولیه قانون واردات خودرو در مهر ماه 92

    وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته، دو مرتبه با تغییر قانون شماره‌گذاری خودروهای وارداتی مواجه شدیم، گفت: در قانون مهرماه 92 اعلام شد که از این به بعد باید به جز خودروهای با مصرف کمتر از 6 لیتر، دو برابر تعداد قبلی به ازای هر خودروی وارداتی، خودرو فرسوده اسقاط شود، البته هزینه‌ای که برای این خودروهای فرسوده در نظر گرفته شد نیز 10 میلیون ریال افزایش داشت.

    احتشام زاد افزود: به رغم خلف وعده‌ای که به تبع این تصمیم، ما نسبت به مشتریانمان متحمل شدیم باز هم اعتراض چندانی به مصوبه جدید نبود تا اینکه تیرماه امسال آب پاکی را به دست واردکننده‌ها ریختند.

    تغییر دوباره قانون اسقاط دردسری تازه برای واردکنندگان شد

    وی در توضیح مصوبه جدید ستاد سوخت تصریح کرد: از برج چهار امسال به ما می گویند شما باید به جای اینکه هزینه اسقاط خودرو را به حساب ستاد سوخت بریزید تا دولت خودش به عنوان متولی این کار، اقدام به اسقاط خودروهای فرسوده کند، وارد بازار خرید و فروش اسقاطی‌ها شوید و خودرو فرسوده را خودتان مستقیم اسقاط کنید.

    دلالان در بازار خرید و فروش خودروهای فرسوده جولان می‌دهند

    احتشام‌زاد با تأکید بر اینکه این تصمیم جدید به جز این که به نفع دلالان باشد سودی برای هیچ یک از طرفین ماجرا ندارد، گفت: به گمانم لازم بود این تصمیمات با دقت نظر بیشتری اتخاذ شود چرا که از زمان تصویب این قانون یک بازار کاذب ایجاد شده که در آن دلالان، خریدار پر و پا قرص خودرو فرسوده شده‌اند تا این خودروهای فرسوده را با قیمت‌های دلخواه به واردکننده‌ها بفروشند.

    وی در ادامه گفت: امروز که من در خدمت شما هستم خودروی اسقاطی به ارزش 25 میلیون ریال را باید از دلالان به قیمت بیش از 40 میلیون ریال خریداری کنیم!

    در یک ماه به هیچ عنوان امکان ثبت مشخصات خودرو وارداتی وجود ندارد

    مدیرعامل کیا موتورز تصریح کرد: از طرف دیگر اعلام کردند که یک ماه فرصت دارید، اطلاعات خودروی وارداتی خود را ثبت کنید تا طی این مدت همچنان بتوانید از طریق واریز نقدی، خودرو وارداتی را شماره گذاری کنید، در صورتی که در سیستم خرید خودرو وارداتی اصلا چنین امکانی وجود ندارد.

    به گزارش نسیم، مدیرعامل اطلس خودرو تأکید کرد: عطف به ما سبق شدن این قانون در فرصت یک ماهه نیز مشکلات دیگری را برای واردکننده‌ها به وجود آورده است.

    بی‌ثباتی تصمیم‌گیری‌های ستاد سوخت به اعتبار وارد کننده‌ها لطمه می‌زند

    وی در ادامه افزود: طبیعتا هر واردکننده‌ای تعهداتی را به مشتریانش دارد، این بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری ها باعث شده تا ما نیز نزد مشتریانمان بدحساب شویم و آنها همه این مشکلات را از چشم واردکننده‌ها می‌بییند.

    مدیرعامل اطلس خودرو، با اشاره به اینکه در زمان تصویب چنین بخشنامه‌ای با هیچ یک از کارشناسان واردات خودرو مشورت نشد و شرایط جدید میبایستی با واقعت اجرا کارساز باشد و این که جهت خرید یک کالا چند صد نفر را به جای یک سازمان و یا یک نهاد به بازار هدایت کنیم، قطعا نتیجه‌ای جزء افزایش قیمت نخواهد داشت. ما واردکنندگان تنها می‌توانیم هزینه اسقاط که از سوی نهاد و یا سازمانی اعلام می‌گردد تأمین نمائیم و وظیفه سازمان و یا نهاد دیگری است که از محل این انباشت دریافتی‌ها نسبت به خرید و از رده خارج کردن خودروهای اسقاطی اقدام و هماهنگ کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعادت

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    باسلام
    با نزدیک شدن به پایان سال 2014وعدم تحویل اسناد خودرو بهر عنوانی مانند تبصره 13 ویا بهتر بگم عدم برنامه ریزی شرکت جیلیران وغیره طرح وعنوان رضایت مشتری شعار بیشتر از کشک نیست. وبهین طریق عدم وجود واقعی سازمانی بنام حمایت ازمصرف کننده (که البته در ساختار سازمانی به اندازه یک ناو هواپیمابر ابهت وخدمه وابعادعریض و طویل دارد ولیکن دراجرا رفته گل بچینه)متاسفانه بهر طرف که می نگری این مشتری است که مورد اجحاف قرار میگیردوبا هر قیمت وترفندی مشتری سر کیسه میگردد .
    1- پار کینگ بنده شده پارکینگ جیلیران با ماشینی که خریده ام نمی توانم تردد نمایم.
    2– مجبورم خودرو دیگری برای رفع نیازهای خودروایی خودم داشته باشم.
    3- مسافرتهای خودم را کنسل وبرنامه ریزی هم نمتوانم داشته باشم .
    4- برنامه ریزی های کوچک اقتصادی خودم قابل طرح نیست.
    5- فشار خانوادگی راتحمل نمایم که بلاخره سند ماشین چه شد؟نکنه سرمون کلاه گذاشتن چرا پیگیری نمیکنی؟
    6- واردکننده محترم سواره است وما پیاده و او خر مراد را سوار است و قیچی در دست او.
    7-رفته ایم تو کار نجوم که کی قمر تبصره 13 از عقرب در آید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      دوست عزیز فقط باید تحمل کنید . پارسال هم این بلا رو سر ما آوردن . البته سر تغییر نام ماشینا . 1 ماه طول کشید تا مدارک بیاد . تازه مثلا نقدی خریده بودیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. محمد رضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان یه مشکلی واسه ماشین من پیش اومده و اونم اینه که سوییچو میچرخونم ماشین شروع به جفت راهنما زدن میکنه و استارت نمیخوره و مجبور میشم چنر بار سوییچو در بیارم تا درست بشه اگه کسی از دوستان میدونه علت چیه ممنون میشم راهنمایی بکنه هنوز وقت نکردم برم نمایندگی 14 ماهه ماشینو دارم 26000 کیلومترم کاکردشه تا حالا هم مشکلی نداشتم تا اینکه این مشکل پیش اومد .
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قبل از بردن به نمایندگی یک بار سر باتری رو بردارید یک دقیقه صبر کنید تا ریست بشه احتمال زیاد مشکل حل میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد رضا

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دستت درد نکنه حتما امتحان میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. سیامک

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    آقا بالاخره این موضوع خوندن گیربکس جیلی چیه که همه میگن ؟ یعنی اینم مثل کوبش فنربندی
    و کشیدن فرمون و مشکلات رنگ چاره ای نداره ؟
    یعنی 70 تومن پول بی زبونو باید بالای ماشینی داد که کلی درد بی درمون داره ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. منصور

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بزرگوار
    آیا شما اطلاع دارید که چه زمانی مشکل تبصره 13 حل میشه یا نه. خسته شدم از بلاتکلیفی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. میلاد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1318 ديدگاه)

    این شرکت اینهمه مشکل داره . ماشین دوستانی مثل شما هنوز پلاک نشده . امروز شرایط جدید فروش گذاشته . شاسی بلند تحویل 30 روزه . سدان اتوماتیک و هاچ بک اتوماتیک تحویل 45 روزه . واقعا که جای تاسف داره . برا کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت جیلران موتور مراجعه کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. منصور

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با احترام
    جای تعجبی نداره، وقتی ماشین 30 میلیونی رو 80 میلیون می فروشن و خریدار داره، چه دلیلی داره دنبال رفع مشکل پلاک کردنش باشن. خودروسازان فقط دروغ تحویل مردم میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. میلاد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1318 ديدگاه)

    این خبر رو حتما بخونید . جالبه

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، نه اینکه تجارت اصلی همه این نام‌ها، «خودرو» باشد، اما گزاف نیست اگر بگوییم بیشترشان به‌واسطه «واردات خودرو» شناخته می‌شوند و این بخش از تجارت آنها است که به‌نوعی برایشان «پرستیژ» و کلاس کاری به ارمغان آورده است. نگاهی به گذشته این نام‌ها، نشان می‌دهد خانوادگی «تاجر» بوده و حتی از سال‌ها قبل از انقلاب به کار تجارت می‌پرداخته‌اند و اگرچه حالا بیشتر به واسطه «واردات خودرو» نامشان بر سر زبان‌ها است، اما منابع اصلی درآمد آنها «خودرو» نیست، البته به جز «حدادزاده‌ها».
    سلطانی که دیگر سلطان نیست
    هرچند کارشناسان معتقدند با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار خودروهای خارجی ایران، نمی‌توان سلطان و برندی شماره یک را برای این «بازار» معرفی کرد، اما به هر حال نام‌هایی که به آنها اشاره شد، هم‌‌اکنون اصلی‌ترین تاجران خودرو در ایران به شمار می‌روند. در این بین، شاید بتوان از «حدادزاده‌ها» به‌عنوان خاندانی که تجارت اصلی‌شان در واردات خودرو است، نام برد.
    پیشینه تجارت در خانواده حدادزاده، به «ناصر حدادزاده» برمی‌گردد که شرکت ایرتویا را در دست داشت و در واقع نمایندگی رسمی واردات محصولات تویوتا به ایران بود.
    تا همین چند سال پیش و قبل از حضور پررنگ خودروهای کره‌ای در ایران، تویوتا اصلی‌ترین برند در بازار خودروهای خارجی کشور و به اصطلاح «سلطان» آن بود؛ اما حالا دیگر خبری از ابهت گذشته نیست و این موضوع البته با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، ‌ارتباط دارد.
    «حدادزاده‌ها» البته پس از افول حضور تویوتا در ایران، بیکار ننشستند و این بار به سراغ رنو رفتند تا واردات محصولات این خودروساز فرانسوی را در اختیار بگیرند. آنها با تاسیس شرکتی به نام «نگین خودرو» به نماینده خودروهای وارداتی رنو در ایران تبدیل شدند تا به‌نوعی افول ایرتویا را جبران کنند، هرچند چندان موفقیتی در این راه کسب نکردند و خودروهای وارداتی رنو هنوز آن طور که باید و شاید، در بازار ایران جا نیفتاده‌اند. هرچه هست، «حدادزاده‌ها» که جدای از واردات خودرو، به ساختمان سازی نیز مشغول هستند، کم یا زیاد، هنوز هم نماینده رسمی واردات خودروهای تویوتا و رنو به ایران محسوب می‌شوند و شاید اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها لغو شوند، ایرتویا باز هم بتواند به دوران اوج خود برگردد.
    چای و برنج و خودرو
    شاید گزاف نباشد اگر «خانواده گرامی» را مشهورترین نام در واردات خودرو به ایران بدانیم، خانواده‌ای که البته بخش عمده تجارتش به مواد غذایی از جمله چای و برنج مربوط می‌شود. با این حال، این روزها «گرامی‌ها» را بیشتر با واردات خودرو می‌شناسند و هر جا صحبت از «هیوندایی موتورز» و «کیاموتورز کره» به میان می‌آید، نام این خاندان است که می‌درخشد! روزگاری میتسوبیشی، دورانی کوماتسو و حالا نیز هیوندایی و کیا و البته جیلی! این کارنامه کاری «گرامی‌ها» در حوزه واردات خودرو است که شروع آن به حول و حوش سال 1990 میلادی برمی‌گردد. «گرامی بزرگ» که از وی به‌عنوان یکی از تاجران بنام کشور در پیش از انقلاب یاد می‌شود، اکنون در قید حیات نیست و در حال حاضر پسر وی –احمد گرامی- است که تجارت خودرو در خاندان گرامی را مدیریت می‌کند. «آسان موتور» و «اطلس خودرو» دو شرکت بزرگی به شمار می‌روند که تحت مدیریت خاندان «گرامی» به واردات خودرو مشغولند و اولی محصولات هیوندایی را وارد کشور می‌کند و دومی نیز خودروهای کیا را. «گرامی‌ها» البته به جز این دو، شرکتی دیگر را نیز به نام «جیلیران» (آسان خودرو سابق) تشکیل دادند که نماینده رسمی «جیلی موتورز» چین محسوب می‌شود و دو-‌سه سالی است که محصولات این خودروساز را به ایران وارد می‌کند. تا یکی دو سال پیش، آمار واردات خودرو نشان می‌داد بیشتر خودروهای خارجی توسط همین سه شرکت (اطلس خودرو، آسان موتور و جیلیران) به ایران وارد می‌شدند و با این حساب، «گرامی‌ها» سلطان واردات خودرو بودند، اما حالا «بازار» اصلا دیگر سلطانی ندارد.
    صنعتگران وارد کننده
    اگرچه «گرامی‌ها» با وجود سابقه کمتر از «حداد زاده‌ها»، توانستند این خانواده را در عرصه واردات خودرو جا بگذارند و از همین رو این روزها هیوندایی و کیا بیش از امثال تویوتا در خیابان های کشور به چشم می‌آیند، اما «گرامی‌ها» هنوز هم به لحاظ «بزرگی» و «گستردگی کار» به پای خاندان «فردوس» نرسیده‌اند.
    «خانوده فردوس» را همه با نام «صنایع ماموت» می‌شناسند و البته اسکانیا. شاید فرق بزرگ «خاندان فردوس» با دیگر خانواده‌های درگیر با واردات خودرو این باشد که آنها (فردوس‌ها) بیش از آنکه واردکننده باشند، صنعتگر به شمار می‌روند و حتی خیلی از همین اسکانیاهایی که در جاده‌های ایران تردد می‌کنند نیز در داخل کشور و توسط آنها مونتاژ می‌شوند.
    از ساعت فروشی تا واردات خودرو
    نسل اول، ساعت فروش؛ نسل دوم، تجارت لوازم خانگی و نسل سوم، واردات خودرو؛ این کارنامه کاری خانواده «دیلمی‌ها» به شمار می‌رود، خاندانی که اگرچه هنوز هم عمده فعالیتش در حوزه لوازم خانگی است، اما خودروهای «ام‌جی» و «آلفارومئو» نیز توسط آنها راهی خیابان‌های ایران شدند.
    بدون‌شک شرکت گلدیران (نماینده انحصاری واردات لوازم خانگی ال جی به ایران) را خیلی از خانواده‌های ایرانی می‌شناسند، شرکتی که یکی از «دیلمی‌ها» مدیریت آن را بر عهده دارد و در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از بازار لوازم خانگی در اختیار شرکت موردنظر است. هرچند شروع تجارت «دیلمی‌ها» به دهه 30 برمی‌گردد، اما اوجگیری فعالیت‌های اقتصادی این خانواده، از دهه 60 آغاز شد، چه آنکه در آن دهه، کالاهای کره‌ای کم‌‌کم در حال جا افتادن در ایران بودند و با رشد کره‌ای‌ها، «دیلمی‌ها» هم خود را بالا کشاندند. ارتباط خوب «دیلمی‌ها» با کره‌ای‌ها، اما سبب نشد که این خانواده به سراغ خودروهای کره‌ای بروند و ناگهان سر از چین و ایتالیا درآوردند تا از اولی، ام‌جی را وارد کنند و از دومی آلفارومئو را.
    نور کم بی‌ام و
    در جامعه ایران، برخی خودروهای وارداتی به نماد مرفه بودن تبدیل شده‌اند و در کنار آن، نماینده تکنولوژی و کیفیت برتر نیز به حساب می‌آیند و در این بین، «بی‌ام‌و» جایگاه خاص خود را دارد؛ خودرویی که نامش با خاندان «نوریانی» گره خورده است. البته اگر ریشه «بی‌ام‌و» را جست‌وجو کنیم، باید از «وهاب زادگان» تاجر بزرگ کشور در قبل از انقلاب نام ببریم، کسی که در آن دوران شریک تجاری آلمان و ژاپن با ایران به شمار می‌رفت و بعد از انقلاب، خانواده نوریانی که موتورسیکلت‌های بی‌ام و را وارد می‌کردند، امتیاز واردات خودروهای بی‌ام و را نیز از دولت (این امتیاز در دوران انقلاب از وهاب زادگان گرفته شد)، خرید. حدود 14 سال پیش، خانواده نوریانی موسسه‌ای را با نام خود تاسیس کردند و «پرشیا خودرو» که زیرمجموعه این موسسه بود، واردات بی‌ام و را بر عهده گرفت. این در حالی بود که بعدها به دلیل مشکلات اقتصادی، امتیاز موسسه نوریانی به فرد دیگری واگذار شد و در حال حاضر نیز بی‌ام و حضور چندان پررنگی در بازار ایران ندارد.
    …اما پورشه و مازراتی
    اما سری هم به خاندان «بهبهانی» بزنیم که اگرچه واردات خودرو بخش بسیار کوچکی از بیزینس این خانواده است، اما واردات خودروی لوکسی به نام «پورشه» به‌نوعی «پرستیژ» تجارت «بهبهانی‌ها» را بالا برده است. خاندان بهبهانی، عمده فعالیت خود را در صنعت نساجی متمرکز کرده و به واردات لوازم بهداشتی و آرایشی نیز مشغول است و در کنار آنها، به سراغ واردات خودرو هم رفته تا نمایندگی انحصاری یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا در ایران را نیز داشته باشد. با این حال، قوانینی که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای واردات خودرو گذاشته و طبق آن ورود محصولات دارای حجم موتور بالای 2500 سی‌سی را ممنوع کرده است، سبب شده تا تجارت خودرویی بهبهانی‌ها با چالش مواجه شود. در کنار پورشه، اما دیگر خودرو لوکس و بسیار گران قیمت وارداتی به کشور، «مازراتی» نام دارد که خانواده‌ای از اردبیل به نام «فتحی بی‌طرف» پشت واردات آن است. «بی‌طرف‌ها» نیز مانند «بهبهانی‌ها» تجارت اصلی‌شان خارج از نمایشگاه‌های خودرو است و از آنها به‌عنوان یکی از بزرگان حوزه ام‌دی‌اف (MDF)، یاد می‌شود، اما به هر حال واردات خودرو‌هایی با شهرت مازراتی نیز در کارنامه تجارت آنها جای گرفته است. این در حالی است که داستان پورشه، دامان مازراتی را هم گرفته و واردات این خودرو به کشور در مقطع فعلی، تقریبا متوقف است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امید

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این شرکت واقعا در پیته و دروغگو .قبلا ماشین رو 2 ماه با تاخیر دادن الانم یک ماهه اسیر گرفتن سند و فک رهنیم . دیگه یه نامه فک رهن که تبصره 13 و … نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نقل از تیونینگ تالک(بخش تیبا)
    خودتون قضاوت کنید!!

    گزارشی بدم از مراجعه به تعمیرگاه شماره 1 سایپا:
    شنبه ساعت حدود 7 تو صف تحویل خودرو بودم.نوبتم که شد پرسیدن وقت اینترنتی داری منم تائید کردم و برخلاف گذشته گفت کد رهگیری!!!!!منم همراهم نبود،بنده رو فرستادن داخل بعد از چند دقیقه ای معطلی کد رو گرفتم.رو کاغذ نوشت و امضا کرد.
    برگشتم دم درب ورودی و برگه رهگیری رو تحویل دادم.با کمال تعجب دیدم یه آقائی ازش سوال شد نوبت گرفتی؟جواب داد نوبت اینترنتی چیه؟هیچی بدون دردسر پذیرش شد.(اینم بگم امروز برای تحویل که رفتم ملت ماشین رو با جرثقیل آورده بودن تا این تعمیرگاه، ردش کرد گفتن نوبت بگیر یا امدادخودرو بیاره ،توجه کنید دوستان).
    خلاصه ماشین پذیرش شد و فردای اونروز یکشنبه تماس گرفتن ماشینت حاضره.
    امروز صبح مراجعه کردم البته 7 صبح که تا ساعت 8 ماشین رو ترخیص نمی کردن رفتم اونجا .
    یکی از بلبرینگهام صدا می کرد نوشتن جفتش عوض شده.یکی از کمک های ماشین می کوبید نوشتن جفتش تعویض!!!!!قفل درب عقب باز نمیشد درست کردن.
    کولر از زیر داشبورد زوزه می کشید کماکان زوزه می کشه و دست نزدن!!!!!
    اعلام کرده بودم فن رادیاتور کولر کار نمی کنه.خودم می دونستم از رله اون هست.بعد از تحویل چک کردم دیدم بازم کار نمی کنه.اعتراض کردم.طرف می گفت شما گفتی ماشین جوش میاره ما هم فن رادیاتور رو سرویس کردیم.(هرچند به خاک پیچهاش دست نزدن).منم گفت اون بابائی که خرابی منو نوشته فهمش اینقدره و اشتباه نوشته.خلاصه گفت وایستا تا بیام.ماشین رو برد و 3 دقیقه بعد آورد و فن کولر درست بود.
    سوار شدم نزدیک خونه گفتم نکنه اینا رله های خودم رو جابجا کرده باشن!!!!!!!
    بعله رله کولر رو با رله مه شکن تعوض کرده بودن و رله خراب رو برای مه شکن انداخته و او از کار انداختن……نمی دونم به این دزدهای بی همه چیز چی بگم آخه.
    دیسک ترمز هم موجود نداشتن و با توجه به اتمام گارانتی ماشین این یکی گردن خودمه……
    اصراری هم بود گارانتی رو تمدید کنم که منم (BIIIIIIIIIIP)…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا2

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سلام
    ظاهرا این پیج هم به پایان خودش نزدیک شده همچون فراز فرود جیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بابک

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    کسی می دونه برای نصب پلاک جلو قاب مناسب وجود داره یا نه؟
    پلاک جلو با قاب معمولی خیلی ناجوره، دو طرفش آزاده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    نه رضا جون… در واقع از ماشین راضی هستیم. به خاطر همین مطلب خاصی نیست واسه گذاشتن اینجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      من هم موافقم که مشکل خاصی نداره بعد از یکسال مصرف هر روزه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا