سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.
جیلی که سال ۲۰۱۰ بابت خرید ولوو سوئد به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود ۱۱ سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.
[jwplayer mediaid=”99029″] خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده شد.
جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای ۱.۵ و ۱.۸ لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با ۵ سال گارانتی حدود ۱۰ هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.
جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری (۱۷۹۲cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر اعلام شده اند.
مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.
طول مدل سدان ۴.۶۳ و مدل هاچ بک ۴.۳۹ متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب ۲.۶۵ متر و عرض آن ۱.۷۹ و ارتفاع نیز ۱.۴۷ متر است. وزن خالص اتومبیل نیز ۱۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ظرفیت ۶۸۰ لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است. [jwplayer mediaid=”99028″] ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان ۶۲۰ با موتور ۱.۸ مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.
2ستان عزیز به همراه ماشین میبایستی کپسول آتش نشانی و فلاکس و لیوان و کفی را تحویل بگیرین دقت کنید نمایندگی کفی ها را برندارن و به خودتون بفروشن ضمنا جی پی اس هم نداره
دوستان عزیز کسی مانیتور پشت سری روی صندلی ها نصب کرده؟ مانیتور با قابلیت فلش خور و دی وی دی با روکش همرنگ صندلی ها جفتی با نصب حدود 600 اگه کسی نصب کرده کیفیت؟ بازم میگم کفی کامل به همراه دیگر وسایل بایستی تحویل بگیرین
به من گفتن 550 من خواستم نصب کنم اما بهترش تو بازار هست باید بگردی تو طالقانی و سیستم فروشیهایی حکیم نظامی با کیفیت بهترش گیرت میاد من دیدم کیفیتشو مطلوبه من بهترشم دیدم اما گرونتر تازه این یکیش مادر و دومی پخش کنندست خواستید بگیرید هر 2تاشو مادر بگیرید که هرکدوم برای خودش فیلم نشون بده و تصویرها یکی نباشه کفی که میدن اقا حسین نخی هستش و زود خاک میگیره من روش یک دست کفی کاملا پلاستیکی انداختم جونو خیالم راحته حتی اگه کسی با پای گلی بیاد تو هد اپ که میگید یم بدی داره پشت سر راندده بسیار صفت میشه اگه عادت به تکیه به پشت سری دارید نزارید اگه نه چیزه بدی نیست مخصوصا اگه بچه کوچیک دارید
سلام به دوستان عزیز مشتریان جیلی داره زیاد میشه نیما جان من چند نوع گوشی با مدل و مارکهای مختلف امتحان کردم ولی بلوتوث ماشین رو پیدا نکرد بال کوسه قیمت کردم میگن 25000 تومن
من راحت پیدا کردم عجیبه مطمئن هستید بلوتوث ضبط روشن هستش؟؟؟؟ با گوشی نوکیا امتحان کنید با گوش سرچ که میکنید هیچی پیدا نمیکنه واسه gps پرسجوکردم میگن ضبطتون باید ویندوز ce داشته باشه که نداره سا ضبط عوض کنید یا یک دستگاه پرتابل بزارید
دوستان عزیر بلوتوث اکثر گوشیها (شاید تمام گوشیها) را پیدا می کنه ولی بعضی از گوشیهای مثل نوکیا را مستقیما و براحتی پیدا می کنه ولی برای پیدا کردن گوشیهای دیگه و اکثرا گوشیهای آندوریدی باید اول گزینه Bind را بزنید تا بتونه گوشی را پیدا کنه و تو لیست ظاهر کنه
سلام من ماشین را تحویل گرفتم چراغ سنسور فشار باد روشن بود ، بردم آپاراتی برایم نیتروژن زد فشار را تا 35 بار افزایش داد چراغ فشار باد خاموش شد وقتی فشار را روی 30 و 28 و 32 تنظیم کرد دوباره چراغ روشن شد نهایتاً با فشار 32 و چراغ فشار بار روشن برگشتم خونه
مقایسه JAC J5 و جیلی امگرند EC7 شاخ به شاخ چینیها در ایران
پرشین خودرو: در شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، انتخاب محصولات چینی کمتر به سلیقه افراد برمیگردد و به نوعی جبر ناشی از کمبود تنوع و قیمت گزاف دیگر محصولات خارجی، خریداران را به سوی چینیهای بازار سوق میدهد.
به گزارش«پرشین خودرو»، بنا به دلایل مشخص این محصولات در حال افزایش تنوع در بازار بوده و به لطف ملّیتی که دارند در رده قیمتی پایینتر از سایر رقبا قرار گرفتهاند، همچنین کلاس سدانهای متوسط از دیرباز تاکنون یکی از ردههای پر طرفدار در بازار بودهاند، از این رو در این مطلب قصد داریم تا دو عضو خوشنام چینی این رده را رودررو کنیم تا به انتخاب بهتر و مناسبتر میان جیلی امگرند EC7 و JAC J5 دست یابیم. طراحی ظاهری در این بخش JAC J5 شمشیر را از رو بسته و با تکیه بر تجربه و سلیقه ایتالیایی پینین فارینا وارد صحنه نبرد شده است، چراکه وظیفه طراحی J5 برعهده این مرکز طراحی مشهور گذارده شده است تا خیال این سازنده چینی از حیث بدنه و نماهای داخلی و خارجی راحت باشد و دیگر مورد سرزنش منتقدان قرار نگرفته و برپسب کپی کاری به آن چسبانده نشود. با نگاهی به این خودرو به راحتی تناسبات بدنه نمایان میشوند و چراغهای هالوژنی کشیده جلو و LED عقب جلوه دهنده نماهای جلو و عقب آن هستند. در نمای جانبی نیز تلاقی درب عقب و ستون C یکی از نقات جذاب J5 محسوب میشود، هرچند که در این نما دربها از خط شخصیت به بعد تا پایین خودرو به شکلی ساده دیده میشوند و خبری از خطوط پایینی نیست. در ادامه باید این نکته را متذکر شد که آینههای جانبی با اینکه از اندازه مناسبی برخوردارند اما با ظرافت کلی خودرو ناهماهنگ بوده و کمی زمخت طراحی شدهاند. در طرف دیگر میدان EC7 به عنوان عضو پر افتخار شاخه لوکس برند جیلی(امگرند) خودنمایی میکند، و با چهرهای جدی اما سادهتر جلوپنجره پختهتر خود را به رخ میکشد، این خودرو از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد، البته از جذابیتهای آن میتوان به انحنای بیشتر سطوح دربها و بخش انتهایی خودرو اشاره کرد، چرا که با دیدن درب صندوق به سرعت نسل پیشین مرسدس بنز Sکلاس برای شما تداعی میشود تا بهاینترتیب جذابترین بخش EC7 نمای عقب آن باشد. این خودرو دارای ستون C ضخیمتری بوده که ممکن است اندکی بر روی دید عقب تأثیر بگذارد اما همین امر باعث شده تا بُرش درب عقب به شکلی ساده درآمده و همانند فرم تکراری بسیاری از خودروهای میانرده باشد. بنابراین تا اینجای رقابت J5 برنده بخش نمای ظاهری است. کابین با ورود به کابین EC7 با فضایی آمیخته از خطوط نرم و تیز روبرو میشوید، فضایی که در آن همهچیز به دور از اغراق و در کمال سادگی شکل گرفته است، کنسول وسط آلومینیومی و دریچههای هوای مستطیل شکل از نکات منفی این بخش هستند که بسیار سادهتر از آنچه باید مینمایند، البته وجود دکمههای کنترل کننده بر روی غربیلک فرمان تنها نقطه برتری EC7 بر J5 است چرا که J5 در بخش طراحی داخلی نیز یک سر و گردن از رقیب خود سر بوده و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز بهتر است، برای مثال با دیدن صفحه نشان دهندههای دایرهای شکل با تزئین کروم میتوان پی به تفاوت این دو خودرو برد. در پایان میتوان امتیاز این بخش را نیز به JAC J5 واگذار کرد. تجهیزات رفاهی و ایمنی در زمینه امکانات رفاهی هر دو خودرو پابهپای هم پیش رفتهاند، و هردو دارای تجهیزاتی از جمله سیستم تهویه هوای خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگهای آلومینیومی، چراغهای مهشکن جلو و عقب، چراغهای خطر دربها، آنتنهای شیشهای، تریم چرم کابین، آینههای جانبی گرم شونده و تاشو دارای چراغراهنما و قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو هستند و تنها در مواردی همانند تنظیم هشت جهته صندلی راننده، صفحه نمایش 6.5 اینچی سیستم رادیو پخش DVD، وجود سانروف، چراغ زیر درب راننده، سیستم Power Windows، محافظ نویز شیشهها و سیستم HSEA شیشه جلو و عقب و البته آینه وسط الکتروفتوکرومیک است که EC7 به وضوح برتری خود را نشان میدهد، اما در بخش ایمنی نیز این برتری ادامه داشته و از آنِ محصول امگرند است، با توجه به اینکه هر دو خودرو با شعار ایمنی بالا وارد صحنه شدهاند ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که J5 پنج ستاره ایمنی خود را از موسسه چینی C-NCAP دریافت کرده درحالی که سازنده EC7 که در ابتدای برنامهریزی برای ساخت این خودرو قول تولید خودرویی ایمن را داده بود با غرور تمام به تبلیغ اخذ 4 ستاره ایمنی از مرکز تست Euro-NCAP توسط EC7 پرداخته است. حال اگر ستارهها را کنار بگذارید نیز برخی مشخصات EC7 به راحتی شما را قانع خواهند کرد که از آن جمله میتوان به سنسور تشخیص کمک راننده، کیسههای هوای جانبی صندلیهای جلو و پردهای ردیفهای جلو و عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص، هشدار روشن ماندن چراغها و روشنایی خودکار چراغها اشاره کرد که در کنار مشخصات ایمنی یکسان هر دو رقیب مانند کیسههای هوای جلو به تعداد 2 عدد، سیستم ضد سرقت، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و پیشکشندگی، هشدار باز بودن دربها و سرعت بالا، قفل کودک و ترمزهای ABS و EBD برتری بلامنازعی را برای جیلی امگرند EC7 در زمینه ایمنی به ارمغان آوردهاند. مشخصات فنی پیروزی این بخش از مقایسه هم نصیب EC7 میشود چراکه با پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1792 سیسی توانایی تولید نیرویی برابر با 137 اسببخار در دورموتور6200 و گشتاور172 نیوتنمتر در دور4200 را دارد که با همکاری یک جعبه دنده دستی 5 سرعته توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 185 کیلومتربرساعت را دارد و در مقابل J5 از پیشرانهای بهره میبرد که درست همانند EC7 دارای تعداد چهار سیلندر از نوع خطی و 16 سوپاپ است اما به واسطه حجم کمتر پیشرانه به میزان 1499 سیسی قادر به تولید نیرویی معادل 111 اسببخار در دور 6000 و گشتاور 146 نیوتنمتر در دور 4000 است و با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی به حداکثر سرعت 175 کیلومتربرساعت دست مییابد. گفتنی است طی ماههای آینده رقابت در این بخش سختتر خواهد شد چراکه قرار است به زودی پیشرانه 1.8لیتری و جعبه دنده اتوماتیک برای J5 توسط کرمان موتور عرضه شود. ابعاد EC7 برای طول، ارتفاع و عرض خودرو به ترتیب برابر است با 4635، 1789 و 1470 میلیمتر است که این اعداد در J5 با 4590، 1765 و 1465 میلیمتر برابری میکنند، به اینترتیب EC7 اندکی بزرگتر از J5 ظاهر شده از این رو حجم محفظه بار آن 680 لیتر است که نسبت به محصول JAC با 430 لیتر میتواند قابل توجه خانوادههای ایرانی باشد. پایان سخن خوشبختانه تعصب در خرید خودروهای چینی جایگاه چندانی ندارد و عموماً خریداران به انتخاب منطقی تمایل دارند و با درنظر گرفتن ارزش خودرو در مقابل بهای پرداختی اقدام به تصمیمگیری میکنند. حال با توجه به مقایسه انجام شده بین نمونه تولیدی J5 در کرمان موتور و EC7 وارداتی توسط جیلیران میتوان هدف خرید را به سه بخش تقسیم کرد، اگر خواهان خودرویی با طراحی چشمنوازتر در نمای بیرونی و کابین هستید J5 انتخابی منطقی است اما اگر جزو آن دسته افراد هستید که ایمنی و امکانات رفاهی را در اولویت قرار میدهید بدون درنگ به سراغ EC7 بروید، همچنین دسته سوم که عاشق قدرت بیشتر پیشرانه هستند تکلیفشان مشخص است و تا زمان عرضه نسخه 1.8 لیتری J5 میتوانند اقدام به خرید امگرند EC7 کنند. بهای پرداختی برای هردو خودرو در رنج قیمتی نزدیک به هم و در محدوده 52 میلیون برای J5 و 54 میلیون تومان برای EC7 قرار دارد اگرچه در بازار شاهد قیمت 57 میلیون برای J5 و 63 میلیون تومانی برای EC7 هستیم. ****گرفته شده از سایت پرشین خودرو
اصلا نمیشه ظاهر 2 تا ماشینو با هم مقایسه کرد چون من به شخصه ظاهر بیرونی جیلی را خیلی سر از j5 می دونم ولی در کابین حق با نویسنده این مقالس باید جیلی را با 405 مقایسه کرد چون بیش از اندازه ساده و قدیمیه
البته باید توجه کرد که قیمت jac 1800 باید از جیلی 10تومن بیشتر باشد که با این حال که هنوز مدل جدید نیامده برتری در 3موضوع از 4مورد با جیلی است ومدل جدیدش هم هبچ حرفی در مقابل مگان ندارد
بچه ها نظرتون درباره ترمز گیری ماشین چیه? من فکر میکنم میشه گفت بد نیست ولی عالی هم نیست ولی هزار برابر از ایرانخودرو یی ها بهتره صدای ترمز دستی هم ناجوره
دوست عزیز فکر کنم که نود و نه درصد ایرانیها طرز استفاده از ترمز دستی را بلد نیستن. موقع بالا بردن ترمز دستی هم باید دکمه سر آن را فشار داد این دکمه در واقع به کلاچ ترمز دستی معروف هست با این شرایط ترمز دستی هیچ صدایی نباید بده!!!!! ترمزش عالیه. کی می گه بده. چند بار منو از تصادف نجات داده .
با سلام دوستان من امروز ماشینم را تحویل گرفتم همه موارد را چک کردم سالم بود فقط پاور ویندوزش کار نمیکنه یعنی دربها را قفل میکنم شیشها اتوماتیک بالا نمیره نمایندگی گفت وقتی برای سرویس اولیه اوردی درستش میکنیم .میخواستم ببینم برای دوستان هم به این شکل بوده چون کسی که به من تحویل داد گفت تمام ماشینها تحویلی این مشکل را دارد.
دوست عزیز پاور ویندوبا قفل کردن ماشین عمل نمی کنه. بعد از قفل کردن دوباره کلید قفل روی ریموت را پنج شش ثانیه نگه دارید تا پاور ویندو عمل کنه. اگه خیلی سریع دوبار کلید فقل را پشت سر هم بزیند در این حالت دزدگیر ماشین هم فعال میشه.(این ماشین بطور فابریک روش دزدگیر نصبه و حساسیتش بالا نیست فقط وقتی یکی از درها یا صندوق عقب باز بشه آژیر میزنه)
با سلام دوستان من امروز ماشینم را تحویل گرفتم همه موارد را چک کردم سالم بود فقط پاور ویندوزش کار نمیکنه یعنی دربها را قفل میکنم شیشها اتوماتیک بالا نمیره نمایندگی گفت وقتی برای سرویس اولیه اوردی درستش میکنیم .میخواستم ببینم برای دوستان هم به این شکل بوده چون کسی که به من تحویل داد گفت تمام ماشینها تحویلی این مشکل را دارد.
اشتباه گفته دوست عزیز ، بلد نبوده امگراند مثل ماشینهای دیگه نیست که با قفل کردن شیشه ها بره بالا. باید کلید قفل روی ریموت را برای فعال شدن پاور ویندو چند ثانیه نگهش داری.
سلام بعد از قفل کردن درب کلید ۳فل را چند ثانیه نگه دارید تا پاور عمل کند اگر نشد زمانی که ماشین روشن است کلید پنجره را رو به بالا فشار دهید و بعد از بسته شدن چند ثانیه نگه دارید تا پاور فعال شود
با سلام میخواستم بدونم کسی جدیدا ثبت نام کرده من 23 خرداد ثبت نام نقدی کردم ولی سایتش قسمت پیگیری خرید چیزی نشان نمیده ایا دوستان دیگه هم این مشکلو دارن چند روز بعد از ثبت نام میشه از طریق سایت پیگیری کرد
سلام دوست عزیزی که گفتی پاور ویندوز من کار نمیکنه روش راه اندازی ان را خدمت دوستان عرض میکنم: شما باید تمام شیشه های ماشین را تا اخر ببرید بالا و بعد از آن کلید هر شیشه را جداگانه از روی درب راننده به مدت 4 ثانیه به سمت بالا نگه دارید تا پاور ویندوز فعال بشه و این کار را برای تمام شیشه ها انجام دهید حال بعد از این کار کل 4 شیشه را تا آخر بدهید پایین و ماشین را خاموش کنید و درب را از روی ریموت قفل کنید و بعد از قفل شدن کلید قفل را دوباره به مدت 3 ثانیه نگه دارید در این زمان تمام شیشه ها اتوماتیک به بالا میاید و احتیاجی نیست به نمایندگی ببرید.در ضمن وقتی میخواهید درب را قفل کنید میتوانید همان کلید قفل را بزنید و نگه دارید تا شیشه ها بالا برود و احتیاج به 2 بار فشار دادن هم نیست هر سوال دیگه ای باشه من در خدمتم چون اگر ریا نباشه همه اطلاعات مربوط به جیلی را دارم و جزو اولین نفراتی بودم که تحویل گرفتم و حدود 9 ماهه که دارم سوار میشم و واقعا راضی هستم.در ضمن بچه ها هیچ موقع فراموش نکینید که کلید خودرو را توی صندوق یا ماشین جا بگذارید که این ماشین هیچ جوری درش باز نمیشه و اگر به مسافرت میروید حتما سوئیچ یدک را با خود ببرید تا مثل من مجبور نشید تا با اتوبوس به تهران بیایید و سوئیچ یدک را بردارید.چون سوئیچ من داخل صندوق عقب ماند ودرهای ماشین قفل بود و به هیچ طریقی نشد که درش را باز کنم .این که میگم هیچ طریقی یعنی یک روز کامل باهاش ور رفتیم از کلید ساز گرفته تا برق کار ماشین و خودم و چندنفر دیگه ولی دریغ از باز شدن و مجبور شدم بیام تهران یدک را با خود ببرم.در ضمن وقتی در ماشین قفل باشه دکمه صندوق پران از داخل عمل نمیکنه.واگر به دکمه قفل کن در توجه کنید برعکس بقیه ماشینها میباشد تا نشه از لای در سیم رد کنی و بکشی به سمت خودت تا باز بشه من که همه جورش را امتحان کردم نشد پس سوئیپ یدک مخصوصا در مسافرت هرگز هرگز فراموش نشود. هر سوالی بود من در خدمت دوستان هستم
به نظر من به جای اینکه اومدی تهران کلید برداری .میزدی شیشه لچکی عقب رو میشکوندی و در رو باز میکردی /هم وقتت گرفته نمیشد هم هزینه رفت و آمد نمیدادی .چون فکر نمیکنم شیشه مثلثی عقب بیشتر از 30 40 باشه
آقا محمد سلام.من ریو 89 دارم ازش خیلی راضیم.شتاب:ترمز و خرجش همش عالیه.فقط ای کاش ایر بگ وabs داشت تا خیالم از بابت امنیت هم راحت بشه.به نظرتون با شرایط فعلی بازار صلاح می دونید ریو را بفروشم و EC7-RV بخرم.amir_anderson1975@yahoo.com
دوستان مجددا سوار جیلی شدم در دید اول گیربکس نرم و بی صدا کار می کنه دنده ها خوب کار می کنن و در تمامی مقایسه هایی که کردم این ماشین همکلاس و برابر با mvm530 هستش با این تفاوتها که بدنه قویتری داره ایربگهاش بیشترند و نمای بیرونی زیباتنری داره و در مونتاج هم برتری محسوسی به mvm داره اما در طرف دیگر 530 از گیربکس بهتری استفاده کرده تقریبا شتاب بهتری داره (می شه گفت برابرند) و در max سرعت به سختی از 180 به 230 می رسه که در سایت آپارات می تونید چسبوندن کیلومتر 530 را ببینید و این امر به علت کوچکتر بودن موتور جیلی حدود (200cc) ممکن نیست و به سختی و فشار زیاد روی کفی می تونید انتظار سرعت 200 را داشته باشید و به علت تفاوت 20 میلیونی این 2 خودرو در بازار من رای خودما به mvm میدم اینم مد نظرتون باشه احساسی نظر ندید خیلیها با این کامنتا و نظرای ما تصمیم می گیرن پس در انتخاب اون افراد به درستی راهنماییشون کنید و به دور از تعصب و احساس نظر بدید (فردا هم نتایج x60 را واستون می ذارم جیلی پسر عموم و لیفانه یکی از دوستاش منتظر باشید)
اینطور که شما مقایسه میکنی بین پراید و جیلی و بنز هیچ تفاوتی نیست . چون همشون 4 تا چرخ دارن و میشه باهاشون حرکت کرد .اگه عشق سرعت داری یه پراید بخر موتور مزدا بنداز .اون موقع هم بیا بگو بهترین ماشینه ایرانه چون خوب راه میره. اخه مگه همه چی سرعته؟ نمیگم mvmماشین بدی هست ولی در حد جیلی نیست .نه از نظر فنی نه ایمنی نه رفاهی ونه حتی کلاس ماشین
متاسفانه بازم زدید تو فازه طرفداری من الان مگان دارم و قبلش هم مثل اکثر بچه های اینجا با ذوق و شوق جیلی خریده بودم اما نه از نرمی نه گیربکس نه سانروف نه مصرف سوخت گلایه نداشتم به جز همین شتاب اولیه و ثانویه که کاری نداریم دوستان قرار نیست توی رفت و آمدهای شهری شما بتونید اونقدرا درباره موتور ماشینی قضاوت کنید وقتی می خوای یه سفر بری مخصوصا سفری که مسیرش بیشتر سربالاس 4 یا 5 نفر هم داخل ماشین هستند اسباب و وسیله سفر هم داخل ماشینه اونجاست که می تونید بگید موتور خوب عمل می کنه یا نه من نگفتم 530 خوبه اما جیلی هم کم پولش نیست اون الان 20 میلیون ارزونتره من این صحبتها را نمی کنم که بگم جیلی بده شاید یکی از روی همین کامنتها تصمیم می گیره باید بدونه یه ماشین دقیقا در همین کلاس البته با همون تفاوتهایی که عرض کردم هم هست جیلی به خاطر اینکه با کشتی وارد می شه بعد توی گمرک سوار ماشین می شه می آد قیمت تموم شدش بالاست اما 530 را خودمون در مدیران خودرو مونتاج می کنیم واسه همین این تفاوت را داره ولی من خودم از لحاظ غیر موتوری جیلی را بهتر می دونم فقط به خاطر قیمت اونو گفتم و یه 207 را بهترین انتخاب می دونم راستی به خاطر ترافیک اتوبان امروز صبح نشد لیفانو جیلی را درست مقایسه کنم اما سواری جیلی کاملا بهتر از لیفانه
آقایون دو تا سوال فنی دارم مردونه جواب بدید من خیلی از این خودرو خوشم اومده میخوام شنبه برم ثبت نام کنم زیر ماشین پایین نیست؟ تو دست اندازها نمیکشه رو زمین؟ سر وقت تحویل میدن یا نه؟
دوست عزیز نظر قاطع نمی دم اما یه بار توی خیابون از یه نفر که جیلی سفید رنگ داشت همین سوالو پرسیدم ایشون به من گفتن ماشین خوبیه اما توی سربالاییها همه سمندها و پارسها راحت از من سبقت می گرفتن و جیلی توان اینکه بتونه مثل اونا حرکت کنه را نداشت این دقیقا بدون تحریف صحبت اون شخصه اما من در اون شرایط تستش نکردم و نمی دونم چه جوریه؟
آقا نیما2 شما که میگی این ماشینو داشتی و بعد فروختی .چطور از سواری ماشینت اطلاع نداشتی که از یکی دیگه پرسیدی؟ بعد میای میگی mvm530 از جیلی بهتره.شک دارم به حرفات که راست باشه
مهدی جان اولا جیلی را داشتم چون خودم توی سربالایی تستش نکردم از شخص دیگه پرسیدم وهمون ماشین من الان دست پسر عموم هستش دوما من احساس می کنم شما مگان 2000 نداشتی چون توی شیب با ظرفیت کامل 200 به راحتی می ره و سوما سال 84 بود 5 نفر توی 206 بودیم پدرم راننده بود با کلی اسباب که 205 کیلومتر حرکت کرد حالا در رابطه با مگان خودتون قضاوت کنید این ماشین خودتونم بکشید موتور بدی داره در موارد دیگه حق با شماست اما در حد یه سمند معمولی که حدودا 40 اسب ضعیفتره بازدهی داره چرا شما که جیلی دارید یه فیلم از شتاب ماشیناتون نمی ذارید یا یه درگ نمی ذارید که به خودتون اثبات کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما 2 عزیز اگه توی سربالایی جاده قم به تهران رفته باشی متوجه میشی که ماکسیما هم شاید نتونه 200 تا بره/و اینکه مگان کشش ثانویه خوبی داره ولی هیچ وقت 200 تا نمیره چون کامپیوتر ماشین روی 195 قفل هست.اینو خودم تست کردم.البته ماشین من وارداتی بود شاید توی داخلی ها این نباشه.بعدشم فکر میکنی چند بار در سال میتونی با نهایت سرعت یه ماشین بری که توی دید پلیس نباشی.جیلی تو 1000 کیلومتر اول تنبله ولی بعدش خوب میشه .توی یه فرصت مناسب حتما ماشین پسر عموتو سوار شو اگه خوب اببندیش کرده باشه حتما نظرت عوض میشه
همه چیز به آب بندی بستگی داره.اگه خوب گاز بخوره نه تو شتاب اولیه ونه ثانویه مشکلی نداره.من خودم با ظرفیت تکمیل توی سربالایی قم به تهران تا 160 اومدم .مگان 2000 هم قبلا داشتم تو همون سربالایی 160 تا بیشتر نمیرفت .سمند وپژو پارس و206v8 به زور میتونن 140 تا150 تا برن.اینم بگم که توی سربالایی جادهای اگه کولر روشن باشه افت زیادی داره .خوب از 1800 سی سی بیشتر از این نباید انتظار داشت ولی تو کفی مشکلی نداره من 180 تا راحت رفتم.فقط عیبش فرمونش هست که خیلی زیاد تیزه .ماشین من هنوز تو اببندی هست روز به روز نرمتر و روانتر میشه
سلام این داستان مقایسه خودرو های جینی مونتاز داخل و جیلی به عنوان وارداتی و این نشریات که در نان شب خودشان هم مانده اند و فقط تو دامن خودرو سازان داخلی غش میکنند تمامی ندارد… حتی اکه بنز اس 500 را هم با glx مقایسه کنند طوری قلم فرسایی میکنند که در اخر. ……. بکذریم این روزها نشریاتی مثل همشهری و ایران هم از نقدینکی در مشقت هستند جه برسه به مجله ….و روزنامه…..و بقیه …. وقتی مدیران خودرو x60 را با بلاک کذر موقت که عکساش در مجله هست را در اختیار نویسنده قرار میدهد جه انتظاری دارید. ..بد بنویسد. …. برتری جیلی در خودرو های جینی بعد از mg کاملا مشخص هست و نیاز به اثبات ندارد… مثال؛؛ بلال فروش تو لواسان بلال 2000 تومانی که به ماشین دیکه فروخت به من قیمت 3000 تومن داد و وقتی اعراض کردم. کفت. .. 150 میلیون بول کادیلاک ( منظورش جیلی بود ) دادی زورت میاد هزار تومن بیشتر بدی… اون هم جیلی رامتفاوت از بقیه تصور میکرد. …
یعنی من برای اب بندی ماشین دنده هاروپرکنم خوب اب بندی میشه یااین که زیاد فشار نیارم راستش من نمیدونم چه جوری ماشین رو اب بندی کنم من قبلا لیفان 620 داشتم در دوره اب بندی خیلی به موتور فشار اوردم ودر هفته اول تو جاده مشهد 180 باهاش رفتم بعد دوران اب بندی خیلی وحشی شده بود.نمیدونم حالا این جیلی رو همین کاروکنم یانه؟؟
امین
۱۰ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان
آیا سانروف تو سرپایینی سر میخوره؟
نیما
۱۰ تیر ۱۳۹۲منظورتون در سانروفه دیگه؟؟؟
نه مال من اینجوری نیست
حسین-اصفهان
۱۰ تیر ۱۳۹۲2ستان عزیز
به همراه ماشین میبایستی کپسول آتش نشانی و فلاکس و لیوان
و کفی را تحویل بگیرین
دقت کنید نمایندگی کفی ها را برندارن و به خودتون بفروشن
ضمنا جی پی اس هم نداره
حسین-اصفهان
۱۰ تیر ۱۳۹۲دوستان عزیز کسی مانیتور پشت سری روی صندلی ها نصب کرده؟
مانیتور با قابلیت فلش خور و دی وی دی با روکش همرنگ صندلی ها
جفتی با نصب حدود 600
اگه کسی نصب کرده کیفیت؟
بازم میگم کفی کامل به همراه دیگر وسایل بایستی تحویل بگیرین
farzad
۱۱ تیر ۱۳۹۲سلام بچها میخواستم بدونم زمان تحویل چیا باید رو ماشین باشه?
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۲حسین جان میتونی شمارتو برام بگذاری یا ایمیل کنی برام چند تا سوال دارم میخوام ازت بپرسم ممنون ایمیل من
amirdar65@yahoo.com مرسی
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان
اینم توضیحات سیستم صوتی خودرو که در سایت قرار گرفته است
http://www.geelran.com/wp-content/uploads/2013/07/Manual-of-DVD-navigation-system-Farsi-Version.pdf
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۲اینم دفترچه راهنمای خودرو
http://www.geelran.com/wp-content/uploads/2013/07/EC7-Owners-Manual-Farsi-Version.pdf
نیما
۱۱ تیر ۱۳۹۲به من گفتن 550
من خواستم نصب کنم اما بهترش تو بازار هست
باید بگردی
تو طالقانی و سیستم فروشیهایی حکیم نظامی با کیفیت بهترش گیرت میاد
من دیدم کیفیتشو
مطلوبه
من بهترشم دیدم
اما گرونتر
تازه این یکیش مادر و دومی پخش کنندست
خواستید بگیرید هر 2تاشو مادر بگیرید
که هرکدوم برای خودش فیلم نشون بده
و تصویرها یکی نباشه
کفی که میدن اقا حسین نخی هستش و زود خاک میگیره
من روش یک دست کفی کاملا پلاستیکی انداختم جونو خیالم راحته
حتی اگه کسی با پای گلی بیاد تو
هد اپ که میگید یم بدی داره
پشت سر راندده بسیار صفت میشه
اگه عادت به تکیه به پشت سری دارید نزارید
اگه نه چیزه بدی نیست مخصوصا اگه بچه کوچیک دارید
خسته
۱۱ تیر ۱۳۹۲سلام به دوستان عزیز
مشتریان جیلی داره زیاد میشه
نیما جان من چند نوع گوشی با مدل و مارکهای مختلف امتحان کردم ولی بلوتوث ماشین رو پیدا نکرد
بال کوسه قیمت کردم میگن 25000 تومن
نیما
۱۱ تیر ۱۳۹۲من راحت پیدا کردم
عجیبه
مطمئن هستید بلوتوث ضبط روشن هستش؟؟؟؟
با گوشی نوکیا امتحان کنید
با گوش سرچ که میکنید هیچی پیدا نمیکنه
واسه gps پرسجوکردم
میگن ضبطتون باید ویندوز ce داشته باشه
که نداره
سا ضبط عوض کنید یا یک دستگاه پرتابل بزارید
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۲دوستان عزیر بلوتوث اکثر گوشیها (شاید تمام گوشیها) را پیدا می کنه ولی بعضی از گوشیهای مثل نوکیا را مستقیما و براحتی پیدا می کنه ولی برای پیدا کردن گوشیهای دیگه و اکثرا گوشیهای آندوریدی باید اول گزینه Bind را بزنید تا بتونه گوشی را پیدا کنه و تو لیست ظاهر کنه
آرش
۱۱ تیر ۱۳۹۲بچه ها این دی لایت که میگین چی هست؟؟خواهشا مسخره نکنین نمیدونم دیگه
مهدی 61
۱۱ تیر ۱۳۹۲چراغهای بغل پروژکتور هست که توی روز به طور اتوماتیک روشن میشه
نیما
۱۱ تیر ۱۳۹۲پدال چرا کامنت های من پاک میشه
مگه من حرف بدی زدم
emad
۱۱ تیر ۱۳۹۲سلام
من ماشین را تحویل گرفتم
چراغ سنسور فشار باد روشن بود ، بردم آپاراتی برایم نیتروژن زد فشار را تا 35 بار افزایش داد چراغ فشار باد خاموش شد وقتی فشار را روی 30 و 28 و 32 تنظیم کرد دوباره چراغ روشن شد نهایتاً با فشار 32 و چراغ فشار بار روشن برگشتم خونه
لطفاً راهنمایی کنید که چگونه مشکل را حل کنم
حسین-اصفهان
۱۱ تیر ۱۳۹۲مقایسه JAC J5 و جیلی امگرند EC7
شاخ به شاخ چینیها در ایران
پرشین خودرو: در شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، انتخاب محصولات چینی کمتر به سلیقه افراد برمیگردد و به نوعی جبر ناشی از کمبود تنوع و قیمت گزاف دیگر محصولات خارجی، خریداران را به سوی چینیهای بازار سوق میدهد.
به گزارش«پرشین خودرو»، بنا به دلایل مشخص این محصولات در حال افزایش تنوع در بازار بوده و به لطف ملّیتی که دارند در رده قیمتی پایینتر از سایر رقبا قرار گرفتهاند، همچنین کلاس سدانهای متوسط از دیرباز تاکنون یکی از ردههای پر طرفدار در بازار بودهاند، از این رو در این مطلب قصد داریم تا دو عضو خوشنام چینی این رده را رودررو کنیم تا به انتخاب بهتر و مناسبتر میان جیلی امگرند EC7 و JAC J5 دست یابیم.
طراحی ظاهری
در این بخش JAC J5 شمشیر را از رو بسته و با تکیه بر تجربه و سلیقه ایتالیایی پینین فارینا وارد صحنه نبرد شده است، چراکه وظیفه طراحی J5 برعهده این مرکز طراحی مشهور گذارده شده است تا خیال این سازنده چینی از حیث بدنه و نماهای داخلی و خارجی راحت باشد و دیگر مورد سرزنش منتقدان قرار نگرفته و برپسب کپی کاری به آن چسبانده نشود. با نگاهی به این خودرو به راحتی تناسبات بدنه نمایان میشوند و چراغهای هالوژنی کشیده جلو و LED عقب جلوه دهنده نماهای جلو و عقب آن هستند. در نمای جانبی نیز تلاقی درب عقب و ستون C یکی از نقات جذاب J5 محسوب میشود، هرچند که در این نما دربها از خط شخصیت به بعد تا پایین خودرو به شکلی ساده دیده میشوند و خبری از خطوط پایینی نیست. در ادامه باید این نکته را متذکر شد که آینههای جانبی با اینکه از اندازه مناسبی برخوردارند اما با ظرافت کلی خودرو ناهماهنگ بوده و کمی زمخت طراحی شدهاند. در طرف دیگر میدان EC7 به عنوان عضو پر افتخار شاخه لوکس برند جیلی(امگرند) خودنمایی میکند، و با چهرهای جدی اما سادهتر جلوپنجره پختهتر خود را به رخ میکشد، این خودرو از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد، البته از جذابیتهای آن میتوان به انحنای بیشتر سطوح دربها و بخش انتهایی خودرو اشاره کرد، چرا که با دیدن درب صندوق به سرعت نسل پیشین مرسدس بنز Sکلاس برای شما تداعی میشود تا بهاینترتیب جذابترین بخش EC7 نمای عقب آن باشد. این خودرو دارای ستون C ضخیمتری بوده که ممکن است اندکی بر روی دید عقب تأثیر بگذارد اما همین امر باعث شده تا بُرش درب عقب به شکلی ساده درآمده و همانند فرم تکراری بسیاری از خودروهای میانرده باشد. بنابراین تا اینجای رقابت J5 برنده بخش نمای ظاهری است.
کابین
با ورود به کابین EC7 با فضایی آمیخته از خطوط نرم و تیز روبرو میشوید، فضایی که در آن همهچیز به دور از اغراق و در کمال سادگی شکل گرفته است، کنسول وسط آلومینیومی و دریچههای هوای مستطیل شکل از نکات منفی این بخش هستند که بسیار سادهتر از آنچه باید مینمایند، البته وجود دکمههای کنترل کننده بر روی غربیلک فرمان تنها نقطه برتری EC7 بر J5 است چرا که J5 در بخش طراحی داخلی نیز یک سر و گردن از رقیب خود سر بوده و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز بهتر است، برای مثال با دیدن صفحه نشان دهندههای دایرهای شکل با تزئین کروم میتوان پی به تفاوت این دو خودرو برد. در پایان میتوان امتیاز این بخش را نیز به JAC J5 واگذار کرد.
تجهیزات رفاهی و ایمنی
در زمینه امکانات رفاهی هر دو خودرو پابهپای هم پیش رفتهاند، و هردو دارای تجهیزاتی از جمله سیستم تهویه هوای خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگهای آلومینیومی، چراغهای مهشکن جلو و عقب، چراغهای خطر دربها، آنتنهای شیشهای، تریم چرم کابین، آینههای جانبی گرم شونده و تاشو دارای چراغراهنما و قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو هستند و تنها در مواردی همانند تنظیم هشت جهته صندلی راننده، صفحه نمایش 6.5 اینچی سیستم رادیو پخش DVD، وجود سانروف، چراغ زیر درب راننده، سیستم Power Windows، محافظ نویز شیشهها و سیستم HSEA شیشه جلو و عقب و البته آینه وسط الکتروفتوکرومیک است که EC7 به وضوح برتری خود را نشان میدهد، اما در بخش ایمنی نیز این برتری ادامه داشته و از آنِ محصول امگرند است، با توجه به اینکه هر دو خودرو با شعار ایمنی بالا وارد صحنه شدهاند ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که J5 پنج ستاره ایمنی خود را از موسسه چینی C-NCAP دریافت کرده درحالی که سازنده EC7 که در ابتدای برنامهریزی برای ساخت این خودرو قول تولید خودرویی ایمن را داده بود با غرور تمام به تبلیغ اخذ 4 ستاره ایمنی از مرکز تست Euro-NCAP توسط EC7 پرداخته است. حال اگر ستارهها را کنار بگذارید نیز برخی مشخصات EC7 به راحتی شما را قانع خواهند کرد که از آن جمله میتوان به سنسور تشخیص کمک راننده، کیسههای هوای جانبی صندلیهای جلو و پردهای ردیفهای جلو و عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص، هشدار روشن ماندن چراغها و روشنایی خودکار چراغها اشاره کرد که در کنار مشخصات ایمنی یکسان هر دو رقیب مانند کیسههای هوای جلو به تعداد 2 عدد، سیستم ضد سرقت، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و پیشکشندگی، هشدار باز بودن دربها و سرعت بالا، قفل کودک و ترمزهای ABS و EBD برتری بلامنازعی را برای جیلی امگرند EC7 در زمینه ایمنی به ارمغان آوردهاند.
مشخصات فنی
پیروزی این بخش از مقایسه هم نصیب EC7 میشود چراکه با پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1792 سیسی توانایی تولید نیرویی برابر با 137 اسببخار در دورموتور6200 و گشتاور172 نیوتنمتر در دور4200 را دارد که با همکاری یک جعبه دنده دستی 5 سرعته توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 185 کیلومتربرساعت را دارد و در مقابل J5 از پیشرانهای بهره میبرد که درست همانند EC7 دارای تعداد چهار سیلندر از نوع خطی و 16 سوپاپ است اما به واسطه حجم کمتر پیشرانه به میزان 1499 سیسی قادر به تولید نیرویی معادل 111 اسببخار در دور 6000 و گشتاور 146 نیوتنمتر در دور 4000 است و با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی به حداکثر سرعت 175 کیلومتربرساعت دست مییابد. گفتنی است طی ماههای آینده رقابت در این بخش سختتر خواهد شد چراکه قرار است به زودی پیشرانه 1.8لیتری و جعبه دنده اتوماتیک برای J5 توسط کرمان موتور عرضه شود. ابعاد EC7 برای طول، ارتفاع و عرض خودرو به ترتیب برابر است با 4635، 1789 و 1470 میلیمتر است که این اعداد در J5 با 4590، 1765 و 1465 میلیمتر برابری میکنند، به اینترتیب EC7 اندکی بزرگتر از J5 ظاهر شده از این رو حجم محفظه بار آن 680 لیتر است که نسبت به محصول JAC با 430 لیتر میتواند قابل توجه خانوادههای ایرانی باشد.
پایان سخن
خوشبختانه تعصب در خرید خودروهای چینی جایگاه چندانی ندارد و عموماً خریداران به انتخاب منطقی تمایل دارند و با درنظر گرفتن ارزش خودرو در مقابل بهای پرداختی اقدام به تصمیمگیری میکنند. حال با توجه به مقایسه انجام شده بین نمونه تولیدی J5 در کرمان موتور و EC7 وارداتی توسط جیلیران میتوان هدف خرید را به سه بخش تقسیم کرد، اگر خواهان خودرویی با طراحی چشمنوازتر در نمای بیرونی و کابین هستید J5 انتخابی منطقی است اما اگر جزو آن دسته افراد هستید که ایمنی و امکانات رفاهی را در اولویت قرار میدهید بدون درنگ به سراغ EC7 بروید، همچنین دسته سوم که عاشق قدرت بیشتر پیشرانه هستند تکلیفشان مشخص است و تا زمان عرضه نسخه 1.8 لیتری J5 میتوانند اقدام به خرید امگرند EC7 کنند. بهای پرداختی برای هردو خودرو در رنج قیمتی نزدیک به هم و در محدوده 52 میلیون برای J5 و 54 میلیون تومان برای EC7 قرار دارد اگرچه در بازار شاهد قیمت 57 میلیون برای J5 و 63 میلیون تومانی برای EC7 هستیم.
****گرفته شده از سایت پرشین خودرو
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۲جیلی مدل 2012 را با J5مقایسه کرده باید با مدل 2013 جیلی مقایسش می کرد .
نیما2
۱۲ تیر ۱۳۹۲اصلا نمیشه ظاهر 2 تا ماشینو با هم مقایسه کرد چون من به شخصه ظاهر بیرونی جیلی را خیلی سر از j5 می دونم ولی در کابین حق با نویسنده این مقالس باید جیلی را با 405 مقایسه کرد چون بیش از اندازه ساده و قدیمیه
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۲البته باید توجه کرد که قیمت jac 1800 باید از جیلی 10تومن بیشتر باشد که با این حال که هنوز مدل جدید نیامده برتری در 3موضوع از 4مورد با جیلی است ومدل جدیدش هم هبچ حرفی در مقابل مگان ندارد
حسین-اصفهان
۱۱ تیر ۱۳۹۲بچه ها نظرتون درباره ترمز گیری ماشین چیه?
من فکر میکنم میشه گفت بد نیست ولی عالی هم نیست
ولی هزار برابر از ایرانخودرو یی ها بهتره
صدای ترمز دستی هم ناجوره
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز فکر کنم که نود و نه درصد ایرانیها طرز استفاده از ترمز دستی را بلد نیستن. موقع بالا بردن ترمز دستی هم باید دکمه سر آن را فشار داد این دکمه در واقع به کلاچ ترمز دستی معروف هست با این شرایط ترمز دستی هیچ صدایی نباید بده!!!!!
ترمزش عالیه. کی می گه بده. چند بار منو از تصادف نجات داده .
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۲با سلام دوستان من امروز ماشینم را تحویل گرفتم همه موارد را چک کردم سالم بود فقط پاور ویندوزش کار نمیکنه یعنی دربها را قفل میکنم شیشها اتوماتیک بالا نمیره نمایندگی گفت وقتی برای سرویس اولیه اوردی درستش میکنیم .میخواستم ببینم برای دوستان هم به این شکل بوده چون کسی که به من تحویل داد گفت تمام ماشینها تحویلی این مشکل را دارد.
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز پاور ویندوبا قفل کردن ماشین عمل نمی کنه. بعد از قفل کردن دوباره کلید قفل روی ریموت را پنج شش ثانیه نگه دارید تا پاور ویندو عمل کنه. اگه خیلی سریع دوبار کلید فقل را پشت سر هم بزیند در این حالت دزدگیر ماشین هم فعال میشه.(این ماشین بطور فابریک روش دزدگیر نصبه و حساسیتش بالا نیست فقط وقتی یکی از درها یا صندوق عقب باز بشه آژیر میزنه)
IHND
۱۱ تیر ۱۳۹۲با سلام دوستان من امروز ماشینم را تحویل گرفتم همه موارد را چک کردم سالم بود فقط پاور ویندوزش کار نمیکنه یعنی دربها را قفل میکنم شیشها اتوماتیک بالا نمیره نمایندگی گفت وقتی برای سرویس اولیه اوردی درستش میکنیم .میخواستم ببینم برای دوستان هم به این شکل بوده چون کسی که به من تحویل داد گفت تمام ماشینها تحویلی این مشکل را دارد.
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۲اشتباه گفته دوست عزیز ، بلد نبوده امگراند مثل ماشینهای دیگه نیست که با قفل کردن شیشه ها بره بالا. باید کلید قفل روی ریموت را برای فعال شدن پاور ویندو چند ثانیه نگهش داری.
ناصر
۱۱ تیر ۱۳۹۲سلام بعد از قفل کردن درب کلید ۳فل را چند ثانیه نگه دارید تا پاور عمل کند اگر نشد زمانی که ماشین روشن است کلید پنجره را رو به بالا فشار دهید و بعد از بسته شدن چند ثانیه نگه دارید تا پاور فعال شود
محمدرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۲با سلام میخواستم بدونم کسی جدیدا ثبت نام کرده من 23 خرداد ثبت نام نقدی کردم ولی سایتش قسمت پیگیری خرید چیزی نشان نمیده ایا دوستان دیگه هم این مشکلو دارن
چند روز بعد از ثبت نام میشه از طریق سایت پیگیری کرد
محمدرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۲با سلام میخواستم بدونم کسی از دوستان بعد از عید ثبت نام نقدی داشته اگه داشته ماشینش چند روزه اومد قبل از 60 روز بوده یا بیشتر
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام دوست عزیزی که گفتی پاور ویندوز من کار نمیکنه روش راه اندازی ان را خدمت دوستان عرض میکنم:
شما باید تمام شیشه های ماشین را تا اخر ببرید بالا و بعد از آن کلید هر شیشه را جداگانه از روی درب راننده به مدت 4 ثانیه به سمت بالا نگه دارید تا پاور ویندوز فعال بشه و این کار را برای تمام شیشه ها انجام دهید حال بعد از این کار کل 4 شیشه را تا آخر بدهید پایین و ماشین را خاموش کنید و درب را از روی ریموت قفل کنید و بعد از قفل شدن کلید قفل را دوباره به مدت 3 ثانیه نگه دارید در این زمان تمام شیشه ها اتوماتیک به بالا میاید و احتیاجی نیست به نمایندگی ببرید.در ضمن وقتی میخواهید درب را قفل کنید میتوانید همان کلید قفل را بزنید و نگه دارید تا شیشه ها بالا برود و احتیاج به 2 بار فشار دادن هم نیست
هر سوال دیگه ای باشه من در خدمتم چون اگر ریا نباشه همه اطلاعات مربوط به جیلی را دارم و جزو اولین نفراتی بودم که تحویل گرفتم و حدود 9 ماهه که دارم سوار میشم و واقعا راضی هستم.در ضمن بچه ها هیچ موقع فراموش نکینید که کلید خودرو را توی صندوق یا ماشین جا بگذارید که این ماشین هیچ جوری درش باز نمیشه و اگر به مسافرت میروید حتما سوئیچ یدک را با خود ببرید تا مثل من مجبور نشید تا با اتوبوس به تهران بیایید و سوئیچ یدک را بردارید.چون سوئیچ من داخل صندوق عقب ماند ودرهای ماشین قفل بود و به هیچ طریقی نشد که درش را باز کنم .این که میگم هیچ طریقی یعنی یک روز کامل باهاش ور رفتیم از کلید ساز گرفته تا برق کار ماشین و خودم و چندنفر دیگه ولی دریغ از باز شدن و مجبور شدم بیام تهران یدک را با خود ببرم.در ضمن وقتی در ماشین قفل باشه دکمه صندوق پران از داخل عمل نمیکنه.واگر به دکمه قفل کن در توجه کنید برعکس بقیه ماشینها میباشد تا نشه از لای در سیم رد کنی و بکشی به سمت خودت تا باز بشه من که همه جورش را امتحان کردم نشد پس سوئیپ یدک مخصوصا در مسافرت هرگز هرگز فراموش نشود.
هر سوالی بود من در خدمت دوستان هستم
مهدی 61
۱۲ تیر ۱۳۹۲به نظر من به جای اینکه اومدی تهران کلید برداری .میزدی شیشه لچکی عقب رو میشکوندی و در رو باز میکردی /هم وقتت گرفته نمیشد هم هزینه رفت و آمد نمیدادی .چون فکر نمیکنم شیشه مثلثی عقب بیشتر از 30 40 باشه
امیر(اصفهان)
۱۵ تیر ۱۳۹۲آقا محمد سلام.من ریو 89 دارم ازش خیلی راضیم.شتاب:ترمز و خرجش همش عالیه.فقط ای کاش ایر بگ وabs داشت تا خیالم از بابت امنیت هم راحت بشه.به نظرتون با شرایط فعلی بازار صلاح می دونید ریو را بفروشم و EC7-RV بخرم.amir_anderson1975@yahoo.com
نیما2
۱۲ تیر ۱۳۹۲دوستان مجددا سوار جیلی شدم در دید اول گیربکس نرم و بی صدا کار می کنه دنده ها خوب کار می کنن و در تمامی مقایسه هایی که کردم این ماشین همکلاس و برابر با mvm530 هستش با این تفاوتها که بدنه قویتری داره ایربگهاش بیشترند و نمای بیرونی زیباتنری داره و در مونتاج هم برتری محسوسی به mvm داره اما در طرف دیگر 530 از گیربکس بهتری استفاده کرده تقریبا شتاب بهتری داره (می شه گفت برابرند) و در max سرعت به سختی از 180 به 230 می رسه که در سایت آپارات می تونید چسبوندن کیلومتر 530 را ببینید و این امر به علت کوچکتر بودن موتور جیلی حدود (200cc) ممکن نیست و به سختی و فشار زیاد روی کفی می تونید انتظار سرعت 200 را داشته باشید و به علت تفاوت 20 میلیونی این 2 خودرو در بازار من رای خودما به mvm میدم اینم مد نظرتون باشه احساسی نظر ندید خیلیها با این کامنتا و نظرای ما تصمیم می گیرن پس در انتخاب اون افراد به درستی راهنماییشون کنید و به دور از تعصب و احساس نظر بدید (فردا هم نتایج x60 را واستون می ذارم جیلی پسر عموم و لیفانه یکی از دوستاش منتظر باشید)
مهدی 61
۱۲ تیر ۱۳۹۲اینطور که شما مقایسه میکنی بین پراید و جیلی و بنز هیچ تفاوتی نیست . چون همشون 4 تا چرخ دارن و میشه باهاشون حرکت کرد .اگه عشق سرعت داری یه پراید بخر موتور مزدا بنداز .اون موقع هم بیا بگو بهترین ماشینه ایرانه چون خوب راه میره. اخه مگه همه چی سرعته؟ نمیگم mvmماشین بدی هست ولی در حد جیلی نیست .نه از نظر فنی نه ایمنی نه رفاهی ونه حتی کلاس ماشین
نیما2
۱۲ تیر ۱۳۹۲متاسفانه بازم زدید تو فازه طرفداری من الان مگان دارم و قبلش هم مثل اکثر بچه های اینجا با ذوق و شوق جیلی خریده بودم اما نه از نرمی نه گیربکس نه سانروف نه مصرف سوخت گلایه نداشتم به جز همین شتاب اولیه و ثانویه که کاری نداریم دوستان قرار نیست توی رفت و آمدهای شهری شما بتونید اونقدرا درباره موتور ماشینی قضاوت کنید وقتی می خوای یه سفر بری مخصوصا سفری که مسیرش بیشتر سربالاس 4 یا 5 نفر هم داخل ماشین هستند اسباب و وسیله سفر هم داخل ماشینه اونجاست که می تونید بگید موتور خوب عمل می کنه یا نه من نگفتم 530 خوبه اما جیلی هم کم پولش نیست اون الان 20 میلیون ارزونتره من این صحبتها را نمی کنم که بگم جیلی بده شاید یکی از روی همین کامنتها تصمیم می گیره باید بدونه یه ماشین دقیقا در همین کلاس البته با همون تفاوتهایی که عرض کردم هم هست جیلی به خاطر اینکه با کشتی وارد می شه بعد توی گمرک سوار ماشین می شه می آد قیمت تموم شدش بالاست اما 530 را خودمون در مدیران خودرو مونتاج می کنیم واسه همین این تفاوت را داره ولی من خودم از لحاظ غیر موتوری جیلی را بهتر می دونم فقط به خاطر قیمت اونو گفتم و یه 207 را بهترین انتخاب می دونم راستی به خاطر ترافیک اتوبان امروز صبح نشد لیفانو جیلی را درست مقایسه کنم اما سواری جیلی کاملا بهتر از لیفانه
amir
۱۲ تیر ۱۳۹۲آقایون دو تا سوال فنی دارم مردونه جواب بدید من خیلی از این خودرو خوشم اومده میخوام شنبه برم ثبت نام کنم
زیر ماشین پایین نیست؟ تو دست اندازها نمیکشه رو زمین؟
سر وقت تحویل میدن یا نه؟
حمیدرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲با نظر اقا مهدی 61 موافقم . به نظر من جیلی باید با مگان مقایسه بشه نه با 530 …
saeed
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام
یه سوال میشه بگید کشش ماشین توسربالایی چطوره؟درسته شتاب اولیش یه خورده کمه امافک نکنم توسربالایی کم بیاره همین طوره ایا؟؟!!
نیما2
۱۲ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز نظر قاطع نمی دم اما یه بار توی خیابون از یه نفر که جیلی سفید رنگ داشت همین سوالو پرسیدم ایشون به من گفتن ماشین خوبیه اما توی سربالاییها همه سمندها و پارسها راحت از من سبقت می گرفتن و جیلی توان اینکه بتونه مثل اونا حرکت کنه را نداشت این دقیقا بدون تحریف صحبت اون شخصه اما من در اون شرایط تستش نکردم و نمی دونم چه جوریه؟
مهدی 61
۱۲ تیر ۱۳۹۲آقا نیما2 شما که میگی این ماشینو داشتی و بعد فروختی .چطور از سواری ماشینت اطلاع نداشتی که از یکی دیگه پرسیدی؟ بعد میای میگی mvm530 از جیلی بهتره.شک دارم به حرفات که راست باشه
نیما2
۱۳ تیر ۱۳۹۲مهدی جان اولا جیلی را داشتم چون خودم توی سربالایی تستش نکردم از شخص دیگه پرسیدم وهمون ماشین من الان دست پسر عموم هستش دوما من احساس می کنم شما مگان 2000 نداشتی چون توی شیب با ظرفیت کامل 200 به راحتی می ره و سوما سال 84 بود 5 نفر توی 206 بودیم پدرم راننده بود با کلی اسباب که 205 کیلومتر حرکت کرد حالا در رابطه با مگان خودتون قضاوت کنید این ماشین خودتونم بکشید موتور بدی داره در موارد دیگه حق با شماست اما در حد یه سمند معمولی که حدودا 40 اسب ضعیفتره بازدهی داره چرا شما که جیلی دارید یه فیلم از شتاب ماشیناتون نمی ذارید یا یه درگ نمی ذارید که به خودتون اثبات کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی 61
۱۳ تیر ۱۳۹۲نیما 2 عزیز اگه توی سربالایی جاده قم به تهران رفته باشی متوجه میشی که ماکسیما هم شاید نتونه 200 تا بره/و اینکه مگان کشش ثانویه خوبی داره ولی هیچ وقت 200 تا نمیره چون کامپیوتر ماشین روی 195 قفل هست.اینو خودم تست کردم.البته ماشین من وارداتی بود شاید توی داخلی ها این نباشه.بعدشم فکر میکنی چند بار در سال میتونی با نهایت سرعت یه ماشین بری که توی دید پلیس نباشی.جیلی تو 1000 کیلومتر اول تنبله ولی بعدش خوب میشه .توی یه فرصت مناسب حتما ماشین پسر عموتو سوار شو اگه خوب اببندیش کرده باشه حتما نظرت عوض میشه
مهدی 61
۱۲ تیر ۱۳۹۲همه چیز به آب بندی بستگی داره.اگه خوب گاز بخوره نه تو شتاب اولیه ونه ثانویه مشکلی نداره.من خودم با ظرفیت تکمیل توی سربالایی قم به تهران تا 160 اومدم .مگان 2000 هم قبلا داشتم تو همون سربالایی 160 تا بیشتر نمیرفت .سمند وپژو پارس و206v8 به زور میتونن 140 تا150 تا برن.اینم بگم که توی سربالایی جادهای اگه کولر روشن باشه افت زیادی داره .خوب از 1800 سی سی بیشتر از این نباید انتظار داشت ولی تو کفی مشکلی نداره من 180 تا راحت رفتم.فقط عیبش فرمونش هست که خیلی زیاد تیزه .ماشین من هنوز تو اببندی هست روز به روز نرمتر و روانتر میشه
فرزاد
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام
این داستان مقایسه خودرو های جینی مونتاز داخل و جیلی به عنوان وارداتی و این نشریات که در نان شب خودشان هم مانده اند و فقط تو دامن خودرو سازان داخلی غش میکنند تمامی ندارد… حتی اکه بنز اس 500 را هم با glx مقایسه کنند طوری قلم فرسایی میکنند که در اخر. ……. بکذریم این روزها نشریاتی مثل همشهری و ایران هم از نقدینکی در مشقت هستند جه برسه به مجله ….و روزنامه…..و بقیه …. وقتی مدیران خودرو x60 را با بلاک کذر موقت که عکساش در مجله هست را در اختیار نویسنده قرار میدهد جه انتظاری دارید. ..بد بنویسد. …. برتری جیلی در خودرو های جینی بعد از mg کاملا مشخص هست و نیاز به اثبات ندارد… مثال؛؛ بلال فروش تو لواسان بلال 2000 تومانی که به ماشین دیکه فروخت به من قیمت 3000 تومن داد و وقتی اعراض کردم. کفت. .. 150 میلیون بول کادیلاک ( منظورش جیلی بود ) دادی زورت میاد هزار تومن بیشتر بدی… اون هم جیلی رامتفاوت از بقیه تصور میکرد. …
علیرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲اقا محمد خیلی ممنون از راهنماییت . کف پایی ماشین را چه مدلی باید بخرم من تهران هستم با تشکر
saeed
۱۲ تیر ۱۳۹۲اقا مهدی 61 خیلی ممنون از توضیحاتتون
saeed
۱۲ تیر ۱۳۹۲یعنی من برای اب بندی ماشین دنده هاروپرکنم خوب اب بندی میشه یااین که زیاد فشار نیارم
راستش من نمیدونم چه جوری ماشین رو اب بندی کنم
من قبلا لیفان 620 داشتم در دوره اب بندی خیلی به موتور فشار اوردم ودر هفته اول تو جاده مشهد 180 باهاش رفتم بعد دوران اب بندی خیلی وحشی شده بود.نمیدونم حالا این جیلی رو همین کاروکنم یانه؟؟
کوروش
۱۲ تیر ۱۳۹۲نه آقا سعید این لیفان 620 نیست
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲لطفا رهنمایی کنید:
1- مموری (نه فلش خور) کار می کند یا محصوص nevigation است
2- آیا میزان مصرف سوخت به ازای هر صد کیلو متر نمایش داده می شود
باتشکر
کوروش
۱۲ تیر ۱۳۹۲کی گفته فلش نمیخوره
کوروش
۱۲ تیر ۱۳۹۲من موندم آنتن کجای ماشین بعد ماشن ما وقتی از نمایندگی تحویل گرفتیم بوغ نداشت میگن تو گمرک برداشتن
اشكان
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام به تمامی دوستان خوبم
از لحاظ کیفیت لوازم و عمر قطعات مگان بهتره یا جیلی،لطفا بدون تعصب راهنماییم کنید.ازتون ممنونم
کوروش
۱۲ تیر ۱۳۹۲من که از جیلی زیاد راضی نیستم وسایلش هم نیست مگان به نظر من بهتره