دانگ‌فنگ شماره یک، سدان لوکس چینی با ریشه‌های فرانسوی

اخیراً برخی از خودروسازان چینی به ساخت و ارائه انواع سدان های بزرگ روی آورده و این روند چند صباحی است که جنبه جدی‌تری به خود گرفته است. این دسته از خودروها که از درازایی حول‌وحوش پنج متر و از راحتی بالنسبه بیشتری نسبت به مابقی سگمنت ها برخوردارند، بیشتر مناسب حال میانسالان، بازرگان، مدیران و مقامات بلندپایه دولتی بوده و در میان گروه‌های سنی جوان طرفداران و هواخواهان چندانی را واجد نیستند. در حال حاضر هم این بازار در تیول سازندگان به نام آلمانی، آمریکای، ژاپنی و بریتانیایی است و کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها هم به سهم اندکی از آن دلخوشند. با این وجود، سود فراوانی که در ساخت این دسته از خودروها وجود دارد خودروسازان بسیاری را ترغیب نموده تا بلکه تولیدش را امتحان نمایند، سازندگان چینی هم علیرغم تجربه اندک وارد این عرصه شده و به نظر می‌رسد که هدف آن‌ها از ساخت این گونه از خودروها فعلاً بیشتر جنبه نمادین دارد چون خودشان بهتر به این نکته واقف‌اند که در حال حاضر، با وجود رقبای قدر شرقی و غربی شانس موفقیتشان در این عرصه بسیار ناچیز است. شاید هم انگیزه آن‌ها از این کار رفع نیازهای بلندپایگان اداری این کشور باشد، مقاماتی که تعداد آن‌ها در چین سر به میلیون می‌زند زیرا که جمعیت این کشور سال‌هاست که از میلیارد نیز گذر نموده است!

Dongfeng Number 1 sedan
Dongfeng Number 1 sedan

اخیراً شرکت دانگ فنگ چین سدان شماره یک را به بازار معرفی نموده است. از همین رو سایت «CARNEWSCHINA» مطلبی را در مورد آن انتشار داده که آنچه در ذیل می‌آید برگردان و ویرایش آن متن است.
نسخه نهایی دانگ فنگ نامبر وان (NUMBER 1) در هفته آتی و در نمایشگاه خودروی شهر چنگدو (CHENGDU) به نمایش در خواهد آمد و فروش آن هم در بازار چین در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

Dongfeng Number 1 sedan
Dongfeng Number 1 sedan

دانگ فنگ نامبر وان یک سدان بزرگ چینی است که پیش‌بینی می‌شود با خودروهایی همچون هونگچی H7 و ROEWE 950 و جک REFINE A60 به رقابت برخیزد. این خودرو بر مبنای پلت فرم کشیده (فاصله بین دو محور بلند) و دیفرانسیل جلوی ساخت شرکت PSA (پژو- سیتروئن) تکوین یافته است، این پلت فرم PF3 نام دارد. تنها خودرویی که تاکنون بر اساس این پلت فرم ساخته شده، سیتروئن C6 می‌باشد. دانگ فنگ نامبر وان از سیستم تعلیق گران و تجملی هیدرو پنوماتیک که پیش‌تر در C6 به کار رفته استفاده نخواهد کرد بلکه به جای آن، از یک نمونه معمولی و عادی بهره خواهد گرفت.

Dongfeng Number 1 sedan
Dongfeng Number 1 sedan

ابعاد خارجی نامبر وان بسیار نزدیک به سیتروئن C6 است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 5066/1858/1470 میلی‌متر و در مقابل این اعداد در سیتروئن C6 برابر با 4907/1859/1463 میلی‌متر در طول/عرض/ارتفاع و 2901 میلی‌متر در فاصله بین دو محور است. اختلاف ابعادی در طول دو خودرو هم به سبب وجود برآمدگی در بخش عقب خودروی دانگ فنگ است. در حال حاضر، گونه متفاوتی از این پلت فرم (PF3) و نسخه کوتاه آن، در خودروهایی همچون پژو 508 و سیتروئن C5 به کار می‌رود. این دو خودرو از زمره محصولاتی هستند که در چین و با مشارکت دانگ‌فنگ تولید می‌شوند.

Dongfeng Number 1 sedan
Dongfeng Number 1 sedan

دانگ فنگ نوامبر وان در آغاز کار تنها با یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو در اختیار مشتریان خود قرار می‌گیرد. این پیشرانه از توانی معادل 204 اسب‌بخار برخوردار است. کمی بعد هم پیشرانه‌های 2 و 3 لیتری در چرخه تولید وارد خواهند شد. پیشرانه 1.8 لیتری توسط خود دانگ فنگ توسعه و تکوین یافته است ولی پیشرانه‌های 2 و 3 لیتری از تولیدات شرکت PSA به شمار می‌آیند.

Dongfeng Number 1 sedan
Dongfeng Number 1 Interior

داخل این خودرو همانند یک کشتی تفریحی مملو از چوب و چرم است و حتی این‌طور به نظر می‌آید که کمی بیش‌ازاندازه، در بخش‌های تحتانی فرمان آن چوب به کار رفته است. بر روی تونل میانی آن هم به‌خوبی کار شده و صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد نیز به قدر کافی بزرگ به نظر می‌رسد. صندلی‌های آن هم پهن و تخت هستند. بخش عقب این خودرو از راحتی بسیاری برخوردار است و نگه‌دارنده فنجان‌ها هم دو نوع متفاوت از بطری‌های چای چینی را در خود نگه می‌دارند.


نمای ظاهری آن در رنگ سفید و به همراه لوگوی دانگ فنگ جذاب و گیراست. در سپرهای جلوی آن کروم فراوانی به کار رفته و نوار LED هم مطابق سلیقه روز در آن نصب شده است. جلوپنجره براق و صیقلی این خودرو در نسخه مشکی آن حتی جذاب‌تر هم به نظر می‌آید. علاوه بر آن، چراغ‌های چهارگوش جلوی آن نیز مدرن بوده و چندان بزرگ هم نیستند. در نمای عقب هم لوله‌های اگزوز به طور مرتب و منظمی با سپر عقب آن ادغام شده است. اسپویلر عقب آن به نحو دقیقی با درب صندوق ترکیب یافته است و چراغ‌های عقب آن هم به طرز شسته‌رفته‌ای با نوار کرومی پهنی اتصال یافته است. برای نخستین بار، در درب صندوق این خودرو نشان DFM را مشاهده می‌کنیم که مخفف «مجموعه موتوری دانگ فنگ» می‌باشد.

Dongfeng Number 1 sedan
Dongfeng Number 1 sedan

خرید سدان‌های بزرگی که توسط برندهای داخلی چین تولید می‌شوند، همواره برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال نسخه‌های مشابه آلمانی و ژاپنی هستند، امری غامض و گیج‌کننده بوده است. با این حال به نظر می‌آید که دانگ فنگ نامبر وان خودرویی با طراحی اصیل است و پیشرانه 1.8 لیتری توربو جدیدی هم که برایش انتخاب شده نمونه‌ای خوب و کارآمد است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

52 دیدگاه

  1. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    پشت=toyota avalan
    چراغ جلو=honda acord
    جلو پنجره=ford taurus
    ایشالا اینم دو سه روز دیگه تو خیابونامین میبینیم که طرف فک میکنه پشت S Class نشسته

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل AliZeus
      AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      اتفاقا بیرونش کلا آئودیه…بخصوص از عقب و بغل..ار جلو هم فولکس واگن… 🙂

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (445 دیدگاه) ,

        منو فقط یاد یه چیز میندازه ، فولکس واگن پاسات

        پاسخ
        1. yahya
          سوابق: (43 دیدگاه) ,

          کپی برابر اصلِ کادنزا ِکه …!!!!

          خاک تو سرشون ، ذره ای خلاقیت تو مغزشون نیست

        2. سجاد
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          ***
          ما خوبیم . . .
          یه بدنه جدید برای 405 طراحی کردیم ، و هر چندسال یکبار با کمی تغییرات ظاهری با یک اسم جدید راهی بازار میکنیمش .

    2. امیر سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      آقا محسن خیلی کوبنده و بی منطق حرف میزنی
      آخه ینی چی منظورت چیه از این حرف؟ میخوای برند رو زیر سوال ببری؟
      شما زمانی می تونی در باره این ماشینا حرف بزنی که یا بالاتر از این سوار شی یا تجربشو داشته باشی.
      خواهشا وقتی اطلاعات نداریم حرف نزنیم. کجای این شبیه تویوتا یا فورد هست برادر من؟

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        جناب امیر سابق ببخشید از اینکه ناراحتتون کردم و از همه دوستان معذرت میخوام اصلا هم انتظاری ندارم باور کنید تو پارکینگمئن نیسان به قول شما ها گاوی رو با بنز و بی ام وه یه جا نگه میداریم اصلا ماله من نیستن ماله عموهامه همشون من 22 سالمه بخوام برم بیرون یا دوچرخه میبرم یا پیادم یا BRT ماشینم تو شهر همین نیسان گاوی رو میرونم چون 2 سال پیش بود خانم محترمی تو چراغ قرمز از پشت کوبیدن به ما من و دوستم با هم بودیم پیاده شدم زنگ زدم پلیس خانم گفتن حل میکردیم دیگه گفتم خانم بیمه دارید گفت اره گفتم پس افسرو ول کنید شلوغه بدین من حالا یه خورده از بیمه میگیریم.دوستم تو ماشین هنوز معلوم نبود چیش شده بود تو شهرم یه جور زد با سمند از عقب تینا کلا تا شیشه عقب پرس شد بعد ایشون گفتن شما مقصری گفتم خانم چرا اینجوری میگی باشه بزار پلیس بیاد ایشون قشقرق کردن که اینا مزاحم من شدن از خیابون پیاده رو یکی با چاقو یکی با قمه ریختن سر ما من جلو دو نفر با زور گرفتم گفتم اقا بریم با پلیس حرفامونو بزنیم که یکی از پشت چاقو رو فرو کردن بغل بنده که هنوزم روده هام درست کار نمیکنن دوست گلم اقا بهزادم که عمرشونو دادن به شما تو اون حادثه از قفسه سینه ضربه دید خلاصه ما چشمونو باز کردیم دیدیم بیمارستانیم دستبندم زدن به تخت و دست من، تو این مدتم پرونده تشکیل دادنو مزاحمین نوامیسمونم کردن با اینکه با هزار بدبختی قاتل پیدا شد و خانواده دوستم عف کردنو مارم با زور در اوردن طرفه زنه میگفتن تو رم میکشیمو کسایی هم که ندیده بودن ولی تو صحنه بودن اومدن دس گذاشتن رو قران که ما دیدیم اینا مزاحم خانم شدن به هر حال الان با نیسان گاوی به قول شما تو شهر راحتم چون همه فاصله قانونی نگه میدارن
        اشکال نداره به نیسانم نگید گاو به خودم بگید گاو ناراحتی نداره ولی با همین نیسان خیلیا هستن از صبح تا شب کار میکنن خونش یه تیکه نون میبرن
        اونا بلد نیستن پانامرا و s500 بخرن سوار شن شما ببخشید به بزرگی خودتون

        پاسخ
    3. امیر سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      در ضمن جناب محسن تو یکی از پستا کامنت گذاشته بودی تو این مملکت اگه کسی درس بخونه باید بزاره کنار آبمیوشو بخوره؟ لابد معتقدی چون یه دلال پولش از دکتر بیشتره پس از دکتر باارزش تره؟ واقعا اینطور فکر می کنی؟ اگه جوابت مثبت هست واقعا متاسفم که در چنین مملکتی بین چند تا …. زندگی میکنم.

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        نه اقا جواب من کجاش مثبته منظورم تو اون پست این بود طرف ویزیت دکتر میده 30 تومن میاد بیرون میگه از گلوت پایین نره در حالیکه اون دکتر اصلا فرض کنیم جیب باباشم توپ بوده 8سال عمومی خونده 3 تا 6 سالم تخصص اونم چه درسایی نه اینکه استاد جزوه بده برو اینارو حفظ کن بیا یا ترجمش کن کتابای رفرنس.اناتومی 300 صفحه هست تو 6 واحد فکر کنم پاس میکنن خودشم همش انگلیسیه ولی طرف میره یه ماشین با نزول برمیداره دست صاحب نمایشگاهم میبوسه اقایی کردی به من ماشین دادی

        ولی برندی تو بالا نمیبینم که زیر سوال ببرمش دنگ فنگ از کی برند شده؟ واقعا متاسف میشم چینیا بهترین ماشینای دنیارو میرونن اینارو هول میدن به ما بعد میام با اشتیاق پول میدیم فکر میکنیم کار درستی کردیم واقعا واسه تاجر متاسفم که میره اینارو میاره اون یه خائن به تمام معناست
        من یه بار اره Makita میخردم 3 برابر چینی پول میدادم دیدم روش نوشته Made in chinaبعد میگم مومن داری میگی ژاپنیه گفت با ناخونت بکش بر چسب پاک بشه زیرش حک شده بود made in japan گف این برچسب بارو میزنسم تا بیاریم اینجا گف من چینی میفروختم ولاه الان سمند نمیروندم مغازه روبه رو 2 ساله چینی میاره بنز داره من اول واسه خودم دوم واسه اکثرمون متاسفم که سر هم کلاه میزاریم که به خودمون رحم نمیکنیم انتظار داریم پیشرفت کنیم و تقصیرم سر اینو اون میندازیم

        پاسخ
      2. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        ببخشد امیر سابق !الان نمیدونم چی هستی میگی نیسان گاوی
        ولی اینجور بنز بنز میکنه داری؟
        ماکه E 350 رو تو پارکینگ کنار همون نیسان نگه میدارم هر وقتم هر کدوم لازم شد استفاده میکنیم چون کار ما یه جوریه لازمه میشه وانت اینم عیب نیس یه صبح با نیسان ابی میرم سر کار فرداش با پرشیا میرم پس فردا با بی ام وه
        ولی تو نیسان ابی خیلی راختم چون وقتی تو ماشین گرونم فک میکنن باید بزنن به هم ولی وقتی نیسانم یکی شلوغ کنه میشه همون الانترا نصفشو میزارم زمین نشده تا حالا با نیسان مقصر باشم

        پاسخ
        1. امیر سابق
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          از طرز حرف زدنتون معلومه که ماشین بالای 30 ملیونی سوار نشدی چون اگه میشدی میدیدی که دید مردم بهت اونطور که میگی نیس
          شما برو زامیادتو سوار شود کنارشم بنز و بی ام وتو.
          منم یه پورشه کاین اس دارم که با مردش می تونم 3 تا E350 بخرم.
          در ضمن فکر کنم از جک هم فراتر باشه که یک زامیاد سوار بیاد سوار بنز شه یا شایدم مارک بنزو چسبوندی جلو زامیادت
          اگه واقعا پولشو داری چرا راننده برای نیسان گاویت نمی گیری؟ کلاست میاد پایین آخه از زامیاد بری بشینی پشت E350
          تو اینو برای خودت افنخار میدونی که زدی به النترا در حال اینکه اونایی که سوار النترا میشن دور بریشاونو آدم حساب نمیکنند حالا یکی بیاد بزنه بهش فقط خودشو خوش کرده وگر نه اونکه اونو خریده صد درصد میره درستش میکنه عزیز من

        2. یه نفر
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          جناب محسن و امثال شما همین کارارو کردید که اونایی که سوار ماشین گرون میشن اصلا به دور برشون هم نگاه نمی کنند.
          میدونی چرا اونایی که ماشین خوب سوار میشن افتخار نمیدن لگن سوارا نگاه بندازند؟ چون اگه نگاه کنند می بینند طرف چنان قیافه ای گرفته و با خباصت تمام داره نگاه می کنه انگار با پول اون ماشین خریداری شده.
          اگه تو خیابونا دقت کنید می بینید اونایی که سوار ماشین های ارزان شدن چنان رفتاری می کنند با ماشین های خوب انگار با این کارشون اون ماشین خارجی مال اون میشه.
          حیف که در چنین مملکتی زندگی میکنم. واقعا حیف

      3. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        بابا دمت گرم پدال هر چی مینویسم نزارا خدا به فیس بوک برکت بده
        جناب امیر سابق اصلا خوندید چی نوشتم؟ شما تا دیروز سنگ هیوندا میزدین سینتون الان شما پورشه دارین؟؟؟؟؟؟؟ عجب !!بفروشید چند تا از این هیونداها بخرید دیگهامثل ما عقل نداریم پولمونو میدیم ماشین المانی شما که عقل دارید
        استاد یه نفر شما هم دیگه هیچ شما یاد نگرفته بودید اگه یکی ماشین مدل بالاییم نداش ولی اگه ماشین باز باشه هیوندا چیه سوارش نشه پره تو خیابون بعد به من بگید نداری چرا نظر میدی؟ خودتون از یه ماشین عادی سوار ازرا شدید که اونم عادیه فکر میکنید روش ماشین نیس یا اینکه بگید فلانیرو میشناسی فلان داره!خوب گیرم که پدر تو بود فاضل/// از فضل پدر تو را چه حاصل؟ این فکر نمیکنم درست باشه!من کسیو دیدم با لباس کارش سوار میشه X6 کارشم کار ساختمونه نه اینکه بشینه پشت هیوندا با کت و شلوار ژست بگیره

        پاسخ
        1. امیر سابق
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          جناب محسن اگه کامنتای پست بررسی النترا رو بخونید اونجا قید کردم که النترا مال همسرم هست.
          شما E350 تون رو برونید عشق کنید.
          دوما فکر کنم اونی که میگید با لباس کار میشینه پشت ایکس 6 مال صاحب کارش باشه. چون اونی که جونش در بیاد ایکس 6 بخره نمیگم با ژست ولی با لباس کار نمیشینه پشت هیونداش یا X6
          و در آخر ممنون که با کلامتون موجبات خنده و شادی ما رو فراهم کردید.
          (در باره فاضل هم بگم که من از پدرم هیچی بهم نرسیده عزیز خودم از صبح تا شب کار کردم درسم خوندم به یه جایی رسیدم)

        2. نظر سنجی
          سوابق: (134 دیدگاه) ,

          خیلی جالبه ها دوستان شما قضاوت کنید.
          یکی که زامیاد آبی داره بنز E350 هم داره عجب داستانیه
          آخه کدوم دکتر یا مهندسی که بنز داره میره زامیاد میخره بعدش میزنه به یه هیوندا بعدشم ادعا می کنه کار خوبی کرده؟
          هر کی با عقلش جور در میاد + بده
          هر کیم جور در نمیاد منفی بده

        3. محمد
          سوابق: (123 دیدگاه) ,

          داداش کی گفته آزرا یه ماشین عادیه؟ تومملکتی که یه کار مند ماهی 2 ملیون میگیره ماشین 100 ملیونی عادیه
          یا فکر کردی اگه اینطور بگی همه بهت میگن پولدار؟

        4. محمد
          سوابق: (123 دیدگاه) ,

          در ضمن شما که بالا نوشته بودید درس بده پس چطور میگی بنز داری
          آخه چرا دروغ میگی
          بایدم یه فردی که درس نمیخونه سوار زامیاد شه و آتاشغال اینور اونور کنه و فردی که درس میخونه بالاتر از پورشه سوار شه؟ اگرم اینطور نبود سنگ رو سنگ بند نمیومد
          وگرنه اگه به دروغ گفتن باشه منم میگم پاگانی و بوگاتی دارم
          کمی رفتار های بچگانه را کنار بگذاریم

      4. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        افرین به کجا ها رسیدی
        قسمت دوم جواب یه نفر بود واسه شما نبود

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (8 دیدگاه) ,

          جناب محمد ببخشید من خیلی درس نمیخونم ولی تشریف بیارین دانشکده دندان پزشکی اونجا سر کلاس باشم شاید چون دیگه از فردام شروع میشه درسا یه خورده زیاده تو پاساژ نسیمم نمیفروشن تحقیق اینارو بدیم استاد نمره بدن واسه همین میریم اونجا ببخشید دیگه تخصصم ماشین نیس ولی نظر میدم
          کنکور ریاضی تجربی رو با هم داده بودم علاقه داشتم به مکانیک به شریفم در اومده بودم ولی خوب پدرم اجازه نداد موندم همین شهر خودمون

      5. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        شما چرا داری با خودات کل میکنی اگر جوابت مثبته یعنی چی بذار مخالفتم حرفاشو بزنه شما از کجا میدونی ضمنا متاسف باش برای خودت چون خودت برای خودت کاری نکردی هی هم پیف و اوف میکنی برای درست شدن مملکتت از خودت باید شروع کنی فعلا که یه دلال هم درآمدش بیشتره و چون پولدارتره در این مملکت چون استثناست از نظر من به شخصه هم احترامش بیشتره و هم زندگیش کلاس الکی هم برای ما نذار خوب میدونی اینجوریه پدال به خدا مردم چاپ کن ماهم آدمیم خدای ما هم بزرگه

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          ما که نفهمیدیم این شایان چی گفت !!!
          هر کی فهمید برا منم زیرنویس کنه
          مرسی

        2. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          رضا دوباره میگم گفتم یه دلال حرمت و احترامش در این مملکت چون استثناست از یه دکتر هم بیشتره چون جیبش پرپول تره لپ کلام همین بود بعدم به امیرحسین گفتم کلاس بیخود برامون نذار داستانو میدونی از چه قراره اگر سخت فهمیدنش سه باره بگم من مشکلی ندارم با این کار آقا رضا

        3. رضا
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          نه آقا شایان نیازی نیست .. کاملا گرفتم
          کارِت درسته رفیق …
          فقط یه مزاحی کردم .. امیدوارم ناراحت نشده باشید

    4. تصویر پروفایل محمدرضا
      محمدرضا
      سوابق: (43 دیدگاه) ,

      از نشستن پشت سمند و پرشیا و رانا و … کلا خانواده پژو بهتره !
      سمند و پرشیا داشتیم هر هفته بودم نمایندگی ، بخاطر نیاز به ماشین چینی خریدم و دیگه رنگه نمایندگی رو ندیدم . هرچند که کپی باشه ، پیشرفتشون تو این مدته کم قابله احترامه . حداقلش ماشین می سازن و فکرشون جهانی شدنه ، نه چاپیدن از جیبه مردم !
      دلم پره ، ببخشید .

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    سدان لوکس چینی با ریشه فرانسوی و طراحی آلمانی(vw)و استقبال کنندگان مجبوری ایرانی

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        آخه فقط تو منطقه آزاد میشه نیسان گاوی با بنز با هم داشت و سوار شد

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          افرین چه قد زبونت شیرینه

    1. آرماااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      توی یک دهه پیشرفت عجیبی داشتن چینی ها،درضمن اگه اشتباه نکنم دانگ فانگ از زیزمجموعه های نیسانه یا یه شاخه ای از نیسان،کلا جالبه طراحیش شبیه محصولات آلمانی شده

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل rapbaz
    rapbaz
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    اولین خودروی سواریه دانگ فنگه؟!؟!
    ماشینای سنگینش که زیاد مالی نیست ….

    دَنگ و فنگ بیشتر بش میاد 😐

    پاسخ
  4. salleh
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    ایرانخودرو الان داره به زور با چینی ها رقابت میکنه حالا دو سال دیگه با این سرعت پیشرفت چینی ها میخواد چیکار کنه الان برشکست نشه دوسال دیگه میشه دیرو زود داره اما سوخت سوز نداره

    پاسخ
  5. Ali Rezaa
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    قبلا دو نفر بودن از کاربرای قدیمی سایت…نمی دونم در جریان تغییر قالب و شکل سایت رفتن یا نه !! ( بیشتر از یه سال پیش)
    می خوام بدونم هنوز تو پدال میان یا …اگه هستن تو همین پست کامنت بذارن…
    صادق…..و…..میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    دیگه معلوم نیست چی میخوان بزنن. این چینی ها همه چی می زنن.

    پاسخ
  7. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    با تشکر از سام عزیز عرض خسته نباشید
    صرف کپی کردن همیشه به معنای بد بودن نیست
    تو ایران شرکت ها حتی نمیتونن یه محصول ckd رو بدون عیب مونتاژ کنن پس همین کار هم هنر زیادی میخواد

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم فرزاد جان،لطف داری دوست عزیز.واقعا هم تا حد زیادی هم همینطور است که شما فرمودید،خودروسازی های ما حتی فاقد واحد های کنترل کیفی درست و مناسبی هستند و اکثر بازرسی هایی که در این واحدها صورت می گیرد تا حدی زیادی فرمالیته و…..است.یک از آشناهای بنده که در یکی از این واحدها شاغل بود اینطور تعریف می کرد که برخی اوقات مدیریت از ما می خواست که هر چه سریع تر بر روی خودروها مهر (کنترل کیفیت نهایی) را حک کنیم تا خط تولید نخوابد!
      ارادت

      پاسخ
  8. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    با تشکر از سام عزیز و عرض خسته نباشید
    صرف کپی کردن همیشه به معنای بد بودن نیست
    تو ایران شرکت ها حتی نمیتونن یه محصول ckd رو بدون عیب مونتاژ کنن پس همین کار هم هنر زیادی میخواد

    پاسخ
  9. مجید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    باز هم درود به شرف این چینیها […]

    پاسخ
    1. مهران
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      از سایت وزین پدال درخواست می شود پست های حاوی توهین و افترا و و نزادپرستانه مانند این پست را نشر ندهد. متاسفانه وقتی نظرات خوانندگان را می خونیم به عمق مشکلات فرهنگی مردممون پی می بریم.

      پاسخ
  10. احسان(احسان)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    چینیها که سودای حضور در بازار امریکا رو دارن بهتره اول از اسم و لوگوی برند شروع کنن.دانگ فنگ و چری و فاو و جک همچین اسم های جذابی نیستن

    پاسخ
  11. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    به نظر من چینی ها صنعت گران بسیار بزرگی هستن و بسیار قابل احترام
    نه بخاطر نو آوری یا کیفیت محصولاتشون
    بخاطر اینکه با کمترین قیمت آرزو های بزرگ رو بر آورده می کنن
    مثلا همین جک جی 5 ( جدا از این می گن اتاقش می کوبه و …) واقعا ماشین قشنگیه و با اون قیمتش مگه چی میشه خرید ؟!
    بله مسلما مزدا 6 یا از اون بالاتر سری ای بنز یا سری 5 بی ام وی از این دانگ فنگ نامبر وان یا لیفان 820 که در آینده قراره ایران بیاد کیفیت و اطمینان بیشتری دارن اما کدومشون رو میشه با 80 میلیون خرید ؟!

    پاسخ
  12. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    سام عزیز دستتون درد نکنه،خیلی ممنون ک ب خواسته بنده حقیر جامه عمل پوشاندید،این خودرو برا اول کار چیز خوبی دراومده و یقینا همکاری با شزکتای با تجربه باعث پیشرفت بیشترشون میشه،کاری ک خودروسازامون بلد نیستن،وقتی میشه پلتفرم با عملکرد بالا ولی کمی قدیمی خودروهای معروف خارجی و موتور های با کیفیت شرکت باتجربه میتسوبیشی ره استفاده کرد چ نیازی ب پلتفرم و موتور بی کیفیت ملی با هزینه بالا هس؟،شرکتای معروفی نیز جهت سفارش گیربکس وجود داره،درمورد طراحی هم شرکتای باسابقه بسیاری با هزینه کم برا چینی ها انجام میدن چرا برای ما انجام ندن؟!از طرفی فک نکنم دستمزد کارگر چینی از ایرانی کمتر باشه!

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز و گرامی،انجام وظیفه بود.چندی پیش در یکی از سایت های اینترنتی،میزان حداقل دستمزدها در کشورهای مختلف جهان درج شده بود.بر طبق مندرجات این متن، میزان حداقل دستمزدها در چین ماهانه 265 دلار در ماه است و در ایران هم رقم کف دستمزدها در حدود 187 دلار در ماه است که با این حساب می توان گفت که چین هم در این زمینه از ایران پیشی گرفته است.

      پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم سروش عزیز،لطف داری شما

      پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    ی اشغال دیگه…اه اه اه

    پاسخ
  14. Abbas
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    باسلام اگه به گذشته نه چندان دور چین نگاه کنیم کشوری فقیر و کمونیستی درعرض

    کمتراز دو دهه درحال تسخیر دنیا هستش حالا یا با کپی کاری یا تقلب چند سال دیگه

    باید مارک های چینی رو همردیف ژاپن کره و اروپا ببینیم ولی ما ایرانیها هنوز تو توهم

    نژاد پاک آریایی و کوروش کبیر هستیم …… کوروش بیدار شو قافیه رو به اژدهای زرد

    باختیم

    پاسخ
  15. محمدرضا
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    فولکس واگن پاسات چینی

    پاسخ
  16. ehtesham
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    نکته ای که دوستان به خوبی نگاه نمیکنید اینه- پووووول—خودروهای ایرانی برای کسی که به سختی میخواد ماشین بخره به خاطر افت قیمت کمتر و دسترسی اسانتر به خدمات بهتره- اما کسی که واسه 40 تا 80 میلیون میتونه براحتی پول جور کنه بهتره خودروی چینی بخره به صرفه تره-نسبتا هم کیفیت بهتری دارند هم ایمنی بهتر و هم لذت رانندگی بیشتر- اما اگر بخواد کسی باز خودشو به زحمت بندازه بره زیر قرض تا خودروی کره ای یا ژاپنی بخره من چینی رو منطقی تر میبینم- ولی کسی که براحتی میتونه 130 به بالا پول بده خوب خرید خودروهای لوکس ژاپنی و کره ای می تونه خوب باشه- نسبت به بنز و بی ام وه 10سال کارکرد- در کل زیر قرض رفتن بابت خودرو مناسب نیست-مگر در حد 10 میلیون -یا کسی که در امد ماهانه 30-40 میلیونی داره- به این نکته هم توجه کنید خودروهای گرونتر افت قیمت بسیار بالایی دارند- و هزینه تعمیر و نگهداری برای هر کسی مقدور نیست-

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.