نگاهی به راین ویتا V5 محصول جدید خودروسازان راین

معمولاً در کشور ما زمانی که صحبت از ساخت خودرویی با برند ملی می‌شود، روال مشخصی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. خودروسازان ما با استفاده از پلتفرم خودروهای خارجی و استفاده از طراحان خارجی و به‌کارگیری قطعات خارجی خودروهایی را به‌عنوان “خودروی ملی” معرفی می‌کنند و پس از مدتی جهت کاهش قیمت از قطعات چینی و هندی زیادی در آن استفاده می‌کنند و به عبارتی درصد “چینی‌سازی” در خودروها را افزایش می‌دهند. اما اخیراً نشانه‌هایی از یک حرکت جدید و جالب در خودروسازی کشور ما مشاهده شده است. به نظر می‌رسد که خودروسازان ما به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است به‌جای صرف وقت و هزینه برای طراحی خودروهای جدید با برند داخلی، خودرویی ناشناخته از کشور چین را وارد کنند و آرم‌های خود را بر روی بخش‌های مختلف آن بچسبانند و بدین ترتیب خودرویی با برند خودشان داشته باشند! نمونه این روال را می‌توان در آریو (Zotye Z300) سایپا و پیکاپ ریچ و برلیانس H330 و H320 پارس‌خودرو مشاهده کرد. جدیدترین نمونه از این روند را می‌توان راین ویتا V5 محصول خودروسازان راین دانست.

راین V5
راین ویتا V5

خودروسازان راین یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو است که در ابتدای دهه 80 شمسی با مونتاژ هیوندای ورنا و آوانته کار خود را شروع کرد. این شرکت پس از توقف همکاری با هیوندای، در سال 1390 شریک تجاری جدید خود را از کشور چین انتخاب کرد. شریک جدید خودروسازان راین، گریت وال بود که یکی از کمپانی‌های خوش‌نام و معتبر چینی محسوب می‌گردد. حاصل این همکاری جدید شروع مونتاژ ولکس C30 در ایران بود. اما C30 با وجود برخی نقاط مثبت، به دلیل قیمت‌گذاری نامناسب هرگز نتوانست رقیبی جدی برای هم‌وطنانش یعنی لیفان 620، ام‌وی‌ام 530 و جک جی 5 محسوب گردد. اما اخیراً خودروسازان راین از عرضه محصولی جدید با برند خود این شرکت خبر داده و این خودرو را در نمایشگاه شیراز رونمایی کرده است. نام این محصول جدید راین V5 است که در واقع از محصولات کمپانی فاو است که توسط راین تغییرنشان‌داده (Rebdge) شده است. با توجه به ورود قریب‌الوقوع این خودرو به بازار، تصمیم گرفتیم که نگاهی اجمالی به این خودرو داشته باشیم.

راین ویتا V5
راین ویتا V5

کلیات:

فاو V5 یا با نام کامل FAW Vita V5، محصولی ارزان‌قیمت از کمپانی فاو است. فاو که همان‌طور که از اسمش پیداست (FAW:First Automotive Works) جزو اولین خودروسازان چین بوده است، در حال حاضر به همراه سایک موتور، دانگ فنگ و چانگان بزرگ‌ترین خودروسازان چین به شمار می‌روند. کمپانی فاو علاوه بر این‌که با فولکس واگن، مزدا، جنرال موتورز، آئودی و تویوتا همکاری دارد و مونتاژ خودروهای این برندها در چین را انجام می‌دهد، مالک برندهای هونگ کی، بستورن، هایما، Tianjin Xiali و چند برند دیگر می‌باشد.

FAW Vita V5
FAW Vita V5

V5 محصولی ارزان‌قیمتی از کمپانی فاو می‌باشد که تاکنون به روسیه، مصر و کشورهای آمریکای جنوبی صادر شده و به‌زودی به بازار ما نیز وارد خواهد شد. این خودرو در کشورهای ذکر شده رقبایی چون رنو لوگان، هیوندای سولاریس (اکسنت)، کیا ریو، فولکس‌واگن پولو سدان و شورولت aveo دارد.

FAW Vita V5
FAW Vita V5

ظاهر و طراحی:

ظاهر این خودرو به‌هیچ‌عنوان چیزی نیست که بتوانید به آن لقب “زیبا” بدهید. درواقع این خودرو همانند رقبایش با هدف هرچه ارزان‌تر بودن ساخته شده و جذابیت زیادی در آن به چشم نمی‌خورد. در نگاه اول در طراحی این خودرو شباهت‌هایی به فولکس واگن پولو، فیات Albea و رنو لوگان به چشم می‌خورد.

راین V5
راین V5

در نمای جلو می‌توان با کمی ارفاق به آن نمره قبولی داد. هرچند که نکته خیلی خاص و بارزی هم در این نما وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد.

راین ویتا V5
FAW Vita V5

در نمای جانبی شباهت‌های آن به تندر 90 آن‌قدر زیاد است که حتی ممکن است آن را با تندر اشتباه بگیرید! علاوه بر این مطابق رسم خودروهای چینی، رینگ‌های 14 اینچی که در زیر خودرو قرار دارند کوچک‌تر از چیزی هستند که باید باشند!

راین V5
راین V5

در نمای پشت طراحی چراغ‌ها و صندوق‌عقب کمی عجیب است و کمی از سادگی کلی خودرو می‌کاهد. در مجموع طراحی کلی خودرو جزو بهترین‌ها نیست. اما می‌توان آن را قابل قبول دانست.
در داخل خودرو نیز با طراحی ساده و سرشار از پلاستیک خشک مواجه هستیم. با این وجود طراحی داخلی آن نسبت به تندر 90 قابل تحمل تر است و می‌توان نمره بالاتری به آن داد. محل قرارگیری کلیدهای تهویه و سیستم صوتی مناسب است و رنگ مشکی داشبورد به خوبی با یک نوار کرومی همراه شده تا جلوه بهتری به کابین خودرو بدهد.

راین V5
راین V5

با نشستن در پشت فرمان این خودرو با فرمانی سه پره که از دو رنگ تشکیل شده مواجه خواهید شد. صفحه کیلومتر این خودرو نیز نسبتاً جذاب و مدرن به نظر می‌رسد.


در ردیف عقب صندلی‌های نیمکت مانندی را می‌بینیم که یادآور تندر 90 می‌باشد. با توجه به عکس‌های منتشر شده، بعید به نظر می‌رسد که صندلی‌های این خودرو از نظر راحتی و دربرگیرندگی عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته باشند و قطعاً افراد قدبلند با فضای سر و پای ردیف عقب این خودرو مشکل خواهند داشت.


صندوق‌عقب این خودرو نیز 420 لیتر فضا در اختیار می‌گذارد که هرچند در مقایسه با رقبا خیلی بزرگ نیست، اما عددی کافی برای یک خانواده نه چندان پرجمعیت خواهد بود.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت:

یک موتور 1.5 لیتری با کد CA4GA5 و حجم دقیق 1497 سی‌سی وظیفه به حرکت درآوردن V5 را بر عهده دارد. این موتور که بهینه‌شده یکی موتورهای قدیمی تویوتاست، توانایی تولید توان 75 کیلووات (100 اسب بخار) در دور 6000 دور در دقیقه و گشتاور 135 نیوتن متر در دور موتور 4400 را دارد. همچنین ضریب تراکم این موتور 10:1 بوده و از استاندارد آلایندگی یورو 4 پیروی می‌کند. لازم به یادآوری است که این موتور صدای نسبتاً زیادی تولید می‌کند و صدای آن کاملاً در کابین به گوش می‌رسد. همچنین نفوذ صدای باد و صدای لاستیک‌ها نیز به همراه صدای موتور در کابین خودرو شرایطی را ایجاد می‌کنند که حتی روشن کردن پخش خودرو نیز چاره‌ساز نخواهد بود!


برای انتقال قدرت در این خودرو دو گیربکس 5 دنده دستی و 5 دنده amt موجود هستند که احتمالاً هر دو گزینه به ایران وارد خواهند شد.
بدین ترتیب این خودروی 995 کیلوگرمی می‌تواند حداکثر به سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز به 11 ثانیه دارد که با توجه به کلاس و قیمت آن عدد خوبی است. مصرف سوخت این خودرو در شهر حدود 7 لیتر، در جاده 5.2 لیتر و در سیکل ترکیبی 6.1 لیتر بر 100 کیلومتر اعلام گردیده و ظرفیت باک آن 45 لیتر است.


سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مستقل می‌باشد و می‌تواند هندلینگ قابل‌قبول و رانندگی راحتی را به ارمغان آورد.

ایمنی:

این خودرو از موسسه ارزیابی خودروهای جدید چین (CNCAP) امتیاز 2 ستاره را کسب کرده که آن را در رده ضعیف‌ترین خودروهای چینی از نظر ایمنی قرار می‌دهد. قطعاً این سطح از ایمنی برای یک خودروی مدرن و امروزی قابل‌قبول نیست، اما این بدین معنی نیست که ایمنی این خودرو از خودروهای پرفروش بازار ما یعنی خانواده پراید و خانواده پژو 405 و فرزندان و نوه‌هایش ضعیف‌تر است!

راین V5
نتایج آزمون تصادف و ایمنی FAW Vita V5

لازم به ذکر است که این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو می‌باشد و ترمزهای جلو این خودرو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب آن کاسه‌ای می‌باشند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم‌های ترمز ABS+EBD و BOS می‌باشد.

آزمون تصادف FAW Vita V5
آزمون تصادف FAW Vita V5

تجهیزات و امکانات:

این خودرو مجهز به تجهیزات خیره‌کننده‌ای نیست. رینگ آلومینیومی، آنتن کوسه‌ای، آینه‌های بغل برقی، پاور ویندوز، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی با پخش MP3 و دارای USB به همراه 4 بلندگو، سیستم کنترل باد تایرها و سنسور پارک عقب بخش اعظم امکانات این خودرو را تشکیل می‌دهند.
شاید قابل‌توجه‌ترین نکته در تجهیزات این خودرو فرمان این خودرو است که از نوع برقی می‌باشد. این بدان معناست که توان بسیار کمتری نسبت به فرمان‌های هیدرولیک استفاده می‌کند و می‌تواند در مصرف سوخت نیز اندکی صرفه‌جویی کند.

راین ویتا V5
راین ویتا V5

قیمت و شرایط بازار:

خودروسازان راین قیمت این خودرو را زیر 40 میلیون تومان اعلام کرده است. با توجه به این قیمت، راین V5 باید با رقبای قدری مثل تندر 90 مدل E1، پژو 206 صندوقدار و رقبای هم‌وطنش ازجمله ام‌وی‌ام 315 سدان و برلیانس H230 رقابت کند. همچنین با این مبلغ می‌توان خودروهایی مانند سمند سورن و پژو پرشیا را نیز خریداری کرد. درنتیجه به نظر می‌رسد در صورتی که قیمت این خودرو بالای 35 میلیون تومان باشد، کار بسیار دشواری برای موفقیت در این بخش پرترافیک بازار خواهد داشت.


نقاط قوت: شتاب و هندلینگ خوب
نقاط ضعف: ایمنی ضعیف، فضای کوچک، نفوذ صداهای اضافی به کابین، کیفیت نه چندان خوب قطعات پلاستیکی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

108 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    از ماشینهای تولید داخل بهتره که کلاج و دنده عقب نداره.

    پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    واقعا اطلاعات ارزنده ای بود
    در نظر داشتم که این خودرو را تهیه کنم
    اما به نظرم گریت وال سی 30 بهتر باشد نظر شما چیست؟
    شرکت ایرانی خودروسازان راین خوشنام است. به نظر شما غیراز ال 90 بهترین خودروی سواری ایمن که هم قیمت مناسب باشد و مناسب جاده های ایران باشد چیست؟

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      سلام آقا حامد
      من ولیکس C30 دارم
      از همه نظر عالیه . کم مصرف ، جادار ، پر قدرت . بنظر من از ماشینای تولید ایران خودرو و سایپا بهتره . راین V5 رو ندیدم و نمیتونم نظر بدم اما به قیمتی که براش گذاشتن ارزش خرید نداره و موتورش هم 97 اسب بخاره اما ولیکس 104 اسبه . در ضمن ولیکس کیفیت قطعاتش بالاس و خیلی کم خرجه فقط لوازم مصرفی میخواد وگرنه ماشین بی آزاریه
      من خودم عضو گروه ولیکس سواران هستم که اصلا ندیدم کسی از ماشینش ( ولیکس ) ناراضی باشه و همه راضی بودن و میگفتن مث ماشینای 100 میلیونی هست . من خودم داخل ماشینای 100 میلیونی ننشستم و فقط حرفای دوستان رو منتقل کردم .
      ایمنی راین V5 کمه و دوستاره گرفته در حالی که ولیکس C30 در ایمنی 5 ستاره رو دریافت کرده . اگه تونستم یه عکس از ولیکسی که با 150 کیلومتر چپ کرده رو آپلود میکنم و لینکشو میزارم اینجا تا ببینی ماشین بسیار ایمنیه . با این سرعتی که چپ کرده درسته که ماشین داغون شده ولی کابین ماشین کاملا سالمه و همه سرنشینان سالم خارج شدن

      پاسخ
      1. :o
        سوابق: (93 دیدگاه) ,

        در مورد ولیکس که جناب علی نوشته :
        اول عیب هاش:
        این مورد عیب نیست چون بدنه ولکس محکمه ولی واقعیت اینه که اون 5 ستاره ی ولیکس برای تست چینه و تو اروپا و امریکا معیارش فرق داره و اونجا هیچ وقت 5 ستاره نمیگیره و کمتر میگیره چون معیار اون ها فرق داره ولی اصلا اونجا تست هم نشده!
        کیفیت رنگش ضعیف و نازکه و همه بهش اذعان دارند
        موتورش بسیار تنبله و ضعیفه و اصلا شتاب و حرکت نداره مخصوصا دنده 1 و 2و 3 و یا کولر روشن خیلی تنبله
        فضای قد سقف عقبش زیاد نیست و برای قد بلندها خیلی جالب نیست (شبیه 206)
        کفش خیلی پایینه مخصوصا برای جاده های ایران
        وضعیت خدمات و لوازمش هم که گفتن نداره که بنظرم این مورد و مورد بعدی بدترین موردشه
        بازار دست دوم هم اصلا نداره و ضرر بسیار نافرم و هنگفتی داره
        مزایاش :
        میشه گفت بدنش با اینکه تو چین تست داره ولی مقاومتش خوبه و ورق بدنش محکمه . از شاسیش اطلاعاتی ندارم
        مصرف جاده کفی با یا بی کولر حدود 6.5-7 هست و شهری حدود 8.5-9 که با توجه به موتور ضعیفش حتی انتظار کمتر بودن مصرف هم هست و رنج 6-7 بین شهری کم نیست و میتونست زیر 6 باشه که نیست
        صنلی های راحت داره
        داشبود و تو دوزی خوبی داره (البته مانیتورش رو که تو چین داره برداشتن که قسمت خالی مانیتور در داشبورد تو ذوق میزنه)
        ترمزهاش هم خوبه بنظرم مثلا از 206 خیلی بهتره
        سواریش نرمه
        ولی در کل معایبش به مزایاش میچربه !

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (42 دیدگاه) ,

          درسته اولاش موتورش تنبل بود ولی الآن شتابش خیلی خوب شده دلیلشو نمیدونم ولی شتابش خیلی بیشتر شده .
          همین ماشینای ایرانی رو ببری چین 1 ستاره هم نمیگیرن . نمیخوام بگم چین کشور خوبیه ولی خودرو سازاش از ایران خیلی پیشرفت کردن .
          من با همین ولکس رفتم شمال صدی 5 تا 6 سوزوند تو جاده .
          فضای قدش درسته کمه
          بعدش من با کولر 150 کیلومتر رفتم تو اتوبان تهران قم

    2. علایی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      ولکس 30c خودرو سازی راین که خیلی بهتر از تندر

      پاسخ
    3. فریب خورده شرکت خوشنام راین!!!
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام
      هموطن گرامی، من در حال حاضر خودرو ولیکس مورد نظر شما را دارم . شرکت راین پیش از این خوشنام بوده ولی در حال حاضر به نظرم یک شرکت کلاه بردار بیشتر نیست .
      شرکتی که خودرو با کیفیت خیلی بد تولید میکنه و براش مطرح نیست که داره با زندگی مردم بازی میکنه به نظر شما شرکت خوشنامی هستش؟
      وقتی پول بیمه بدنه خودرو را در زمان ثبت نام اخذ میکنه ولی برات بیمه بدنه صادر نمیکنه شرکت خوشنامی هستش؟
      وقتی نمی تونه ایرادات خودرو تحویلی رو درست کنه (بوق خراب، چهار شاخ فرمان خراب، صفحه کلاچ خراب، دربهای عقب فاقد سیم کشی بلندگو و….) این شرکت، شرکت خوشنامی هستش به نظر شما؟؟؟
      من که دارنده خودرو ولیکس هستم به این شرکت فقط میگم کلاهبردار، همین

      پاسخ
  3. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام.فقط جک غولکش……جک جک جک

    پاسخ
  4. فريد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به نظر من راینv5 خیلی با کیفیت تر از خودروهای هم سطح خودش مثل سورن و پرشیا است در ضمن موتور این خودرو بسیار کم هزینه و با کیفیت هست که نباید از ان چشم پوشی کرد شاید بزرگترین ایراد ان طرح ظاهری دانست که خطوط هماهنگی خاصی باهم ندارند

    پاسخ
  5. Saeed
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    توی ماشین های چینی بنظر میرسه جک j5 و s5-جیلی امگراند و چری تیگو 5 بهتر و قابل اعتمادتر باشند نسبت به بقیه خودروهای چینی.هرچند که قیمت این خودروها نسبتا بالاست.اما بنظر من پژو پارس elx موتور زانتیا از این راین v5 خیلی بهتره

    پاسخ
  6. Saeed
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    توی ماشین های چینی،بسترن B50f خودروی واقعا خوبی هست و آپشن های خوبی هم داره.هم اینکه گروه بهمن(مزدا) گارانتیش میکنه،دل آدم قرص میشه.حالا چیزای دیگش مثل موتور میتسوبیشی و پلت فرم مزدا ۳ و طراحی ایتالیایی این خودرو به کنار.فضای داخلیش هم که با اکثر سلیقه ها جور درمیاد.اما از قدیم گفتند هرچی پول بدی همونقدر آش میخوری

    پاسخ
  7. Reza
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام من خودم ولیکس دارم بسیار عالی و نرم شتاب خوب و امکانات عالی از نظر موتوری فوق الاده است اگر از خدمات پس از فروشش سوال کنید خواهید فهمید هنوز موتور این خودرو خراب نشده و موردی برایش پیش نیامده و به نسبت همردیف های خودش مثل جک جی فای که خرابی موتور ان زیاد است

    پاسخ
  8. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من میخوام ولکس c30بخرم دوستانیکه استفاده کردن راضین؟اینکه میگن تحویل فوری یعنی 20روزه راسته؟لطفا فوری جواب بدید ممنون

    پاسخ
  9. امید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام 2ماه میشه V5خریدم.20000باهاش رفتم.نسبت به قیمتش عالیه.شتابش بیش ازحدخودشه!دوسش دارم.فقط حیف دندش اتوماتیک نیست.مصرفش توهرصدکیلومتر5لیتر.

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام امید جان سرو صدا نداره . نرم و رانندگی باهاش خسته کننده نیست؟ ممنون میشم جواب بدی

      پاسخ
  10. رضاخانلو
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من ولیکس دارم از این خرید خیلی پشیمونم میتونم بگم کاملا اشغاله بد جوری روی دستم مونده و واقعا نمیدونم باهاش چکار کنم بدتراز همه اینکه خدمات پس از فروش هم نداره و تعمیرگاه مرکزی هم پاسخ گو نیست.

    پاسخ
  11. امیدقربان پناه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام عالیه.شتاب مصرفش حرفی واسه گفتن نداره

    پاسخ
  12. اکبر66
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    بنظر شما 40میلیون بدهیم ماشین با تکنولوژی 30سال پیش با مصرف 12لیتر وقیافه قدیمی تکراری . لوازم درجه سه چینی . یا ماشین جدید با قیافه بروز .لوازم درجه یک چینی وچون قرار.است درایران مونتاژشود .حتما لوازم وخدمات هم خواهد امد …. اگر ارزان باشد مسافر کش ها .اژانسی ها . شاید بدهند به تاکسیها .ماشین ارزان در ایران بازار خود را پیدا می کند…

    پاسخ
  13. mrfk
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستانی که میان اینجا میگن ماشین چینی این جوره اون جوره، داداش مردونه اگه دنبالش نبودی می اومدی اینجا ببینی چی در موردش نوشته؟
    چرا الکی بد مینویسی.

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستانی که میگید دو ستاره چین ارزش نداره، لطف کنید بگید تک ستاره کیفیت سازمان استاندارد ایران(به خودروهای ساخت داخل) کجای رده جهانی کیفیت قرار داره؟ در ضمن حداقل چیزی که این خودروها دارن و خودروهای عهد دقیانوس ما ندارن اون زیبایی ای هست که خودروهای چینی دارن.
    عزیزان فقط ببینید ماشینای ساخت ایران رو که چطور خیابونای این مملکت رو از ریخت انداختن؟

    پاسخ
  15. هادی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام . من میخوام راین V5 بخرم . چطور ماشینی هست لطفا راهنمایی کنین .

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      بر خلاف گفته برخی که گفتن پر سر و صدا هست اما بسیار کم صدا، لرزش بسیار کم، شتاب عالی و غیر قابل تصور، مصرف بسیار کم حتی کمتر از 206 و پراید، پشت فرمون بشینی خدایی خسته نمیشی و از داشبورد و زیر پا لذت میبری. صندوق عقب جادار برای یک خانواده، و از همه مهمتر اینکه تو جاده باهاش مثل پراید احساس ضعف و حقارت نمیکنی… من که خدایی دارم باهاش حال میکنم توروخدا الکی پشت سرش حرف نزنید که از خیلی ماشینای داخل سرتر و خوشگلتره و شک نکنید. با آرزوی سلامتی همه شما عزیزان

      پاسخ
  16. آرمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت عزیزان
    من خودم راین دارم شیش ماهه واقعا ازش راضیم ساکن شهرکرد هستم و از نمایندگی همینجا گرفتم.قطعات مصرفی خود ماشین تو نمایندگی موجود بود یه قطعه ای بخاطر ضربه کوچیک به سپرش میخواستم سفارش دادم سه روز اومد.دایی هم ولکس دنده ای داره که واقعا عالیه البته راین نسبت به قیمتش به ولکس نمیرسه.ولی در کل تو این وضع اقتصادی چه از نظر سوخت چه از نظر خرابی و تعمیر کردن خیلی کم هزینس.پیشنهاد من اینه که به جای اینکه ببینیم چقد پژو و سمند زیاد شده و بدون اطلاعات بریم بخریم یکمی قبل از خرید درباره ماشین ها تحقیق کنیم.

    پاسخ
  17. علی اصغرطائفی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین های چینی تا 3000کیلومترخرج ندارن اما بعدازان قطعات گران که اکثرا نایاب هست وفقط نمایندگیها میتوانند تعمیریا تعویض کنند سایر مکانیکها از تعمیرانان عاجز هستن وقتی تعویض روغن وفیلترروغن توی نمایندگی درحدود 280000تومان میشه پس ماشین چینی نخرید چون من داشتم وتجربه ان رادارم بهترین خودرو درداخل ایران ال90 است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.