خودروهای چینی

نگاهی به راین ویتا V5 محصول جدید خودروسازان راین

معمولاً در کشور ما زمانی که صحبت از ساخت خودرویی با برند ملی می‌شود، روال مشخصی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. خودروسازان ما با استفاده از پلتفرم خودروهای خارجی و استفاده از طراحان خارجی و به‌کارگیری قطعات خارجی خودروهایی را به‌عنوان “خودروی ملی” معرفی می‌کنند و پس از مدتی جهت کاهش قیمت از قطعات چینی و هندی زیادی در آن استفاده می‌کنند و به عبارتی درصد “چینی‌سازی” در خودروها را افزایش می‌دهند. اما اخیراً نشانه‌هایی از یک حرکت جدید و جالب در خودروسازی کشور ما مشاهده شده است. به نظر می‌رسد که خودروسازان ما به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است به‌جای صرف وقت و هزینه برای طراحی خودروهای جدید با برند داخلی، خودرویی ناشناخته از کشور چین را وارد کنند و آرم‌های خود را بر روی بخش‌های مختلف آن بچسبانند و بدین ترتیب خودرویی با برند خودشان داشته باشند! نمونه این روال را می‌توان در آریو (Zotye Z300) سایپا و پیکاپ ریچ و برلیانس H330 و H320 پارس‌خودرو مشاهده کرد. جدیدترین نمونه از این روند را می‌توان راین ویتا V5 محصول خودروسازان راین دانست.

راین V5
راین ویتا V5
خودروسازان راین یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو است که در ابتدای دهه ۸۰ شمسی با مونتاژ هیوندای ورنا و آوانته کار خود را شروع کرد. این شرکت پس از توقف همکاری با هیوندای، در سال ۱۳۹۰ شریک تجاری جدید خود را از کشور چین انتخاب کرد. شریک جدید خودروسازان راین، گریت وال بود که یکی از کمپانی‌های خوش‌نام و معتبر چینی محسوب می‌گردد. حاصل این همکاری جدید شروع مونتاژ ولکس C30 در ایران بود. اما C30 با وجود برخی نقاط مثبت، به دلیل قیمت‌گذاری نامناسب هرگز نتوانست رقیبی جدی برای هم‌وطنانش یعنی لیفان ۶۲۰، ام‌وی‌ام ۵۳۰ و جک جی ۵ محسوب گردد. اما اخیراً خودروسازان راین از عرضه محصولی جدید با برند خود این شرکت خبر داده و این خودرو را در نمایشگاه شیراز رونمایی کرده است. نام این محصول جدید راین V5 است که در واقع از محصولات کمپانی فاو است که توسط راین تغییرنشان‌داده (Rebdge) شده است. با توجه به ورود قریب‌الوقوع این خودرو به بازار، تصمیم گرفتیم که نگاهی اجمالی به این خودرو داشته باشیم.

راین ویتا V5
راین ویتا V5

کلیات:

فاو V5 یا با نام کامل FAW Vita V5، محصولی ارزان‌قیمت از کمپانی فاو است. فاو که همان‌طور که از اسمش پیداست (FAW:First Automotive Works) جزو اولین خودروسازان چین بوده است، در حال حاضر به همراه سایک موتور، دانگ فنگ و چانگان بزرگ‌ترین خودروسازان چین به شمار می‌روند. کمپانی فاو علاوه بر این‌که با فولکس واگن، مزدا، جنرال موتورز، آئودی و تویوتا همکاری دارد و مونتاژ خودروهای این برندها در چین را انجام می‌دهد، مالک برندهای هونگ کی، بستورن، هایما، Tianjin Xiali و چند برند دیگر می‌باشد.

FAW Vita V5
FAW Vita V5
V5 محصولی ارزان‌قیمتی از کمپانی فاو می‌باشد که تاکنون به روسیه، مصر و کشورهای آمریکای جنوبی صادر شده و به‌زودی به بازار ما نیز وارد خواهد شد. این خودرو در کشورهای ذکر شده رقبایی چون رنو لوگان، هیوندای سولاریس (اکسنت)، کیا ریو، فولکس‌واگن پولو سدان و شورولت aveo دارد.

FAW Vita V5
FAW Vita V5

ظاهر و طراحی:

ظاهر این خودرو به‌هیچ‌عنوان چیزی نیست که بتوانید به آن لقب “زیبا” بدهید. درواقع این خودرو همانند رقبایش با هدف هرچه ارزان‌تر بودن ساخته شده و جذابیت زیادی در آن به چشم نمی‌خورد. در نگاه اول در طراحی این خودرو شباهت‌هایی به فولکس واگن پولو، فیات Albea و رنو لوگان به چشم می‌خورد.

راین V5
راین V5
در نمای جلو می‌توان با کمی ارفاق به آن نمره قبولی داد. هرچند که نکته خیلی خاص و بارزی هم در این نما وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد.

راین ویتا V5
FAW Vita V5
در نمای جانبی شباهت‌های آن به تندر ۹۰ آن‌قدر زیاد است که حتی ممکن است آن را با تندر اشتباه بگیرید! علاوه بر این مطابق رسم خودروهای چینی، رینگ‌های ۱۴ اینچی که در زیر خودرو قرار دارند کوچک‌تر از چیزی هستند که باید باشند!

راین V5
راین V5
در نمای پشت طراحی چراغ‌ها و صندوق‌عقب کمی عجیب است و کمی از سادگی کلی خودرو می‌کاهد. در مجموع طراحی کلی خودرو جزو بهترین‌ها نیست. اما می‌توان آن را قابل قبول دانست.
در داخل خودرو نیز با طراحی ساده و سرشار از پلاستیک خشک مواجه هستیم. با این وجود طراحی داخلی آن نسبت به تندر ۹۰ قابل تحمل تر است و می‌توان نمره بالاتری به آن داد. محل قرارگیری کلیدهای تهویه و سیستم صوتی مناسب است و رنگ مشکی داشبورد به خوبی با یک نوار کرومی همراه شده تا جلوه بهتری به کابین خودرو بدهد.

راین V5
راین V5
با نشستن در پشت فرمان این خودرو با فرمانی سه پره که از دو رنگ تشکیل شده مواجه خواهید شد. صفحه کیلومتر این خودرو نیز نسبتاً جذاب و مدرن به نظر می‌رسد.

در ردیف عقب صندلی‌های نیمکت مانندی را می‌بینیم که یادآور تندر ۹۰ می‌باشد. با توجه به عکس‌های منتشر شده، بعید به نظر می‌رسد که صندلی‌های این خودرو از نظر راحتی و دربرگیرندگی عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته باشند و قطعاً افراد قدبلند با فضای سر و پای ردیف عقب این خودرو مشکل خواهند داشت.

صندوق‌عقب این خودرو نیز ۴۲۰ لیتر فضا در اختیار می‌گذارد که هرچند در مقایسه با رقبا خیلی بزرگ نیست، اما عددی کافی برای یک خانواده نه چندان پرجمعیت خواهد بود.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت:

یک موتور ۱.۵ لیتری با کد CA4GA5 و حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی وظیفه به حرکت درآوردن V5 را بر عهده دارد. این موتور که بهینه‌شده یکی موتورهای قدیمی تویوتاست، توانایی تولید توان ۷۵ کیلووات (۱۰۰ اسب بخار) در دور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر در دور موتور ۴۴۰۰ را دارد. همچنین ضریب تراکم این موتور ۱۰:۱ بوده و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ پیروی می‌کند. لازم به یادآوری است که این موتور صدای نسبتاً زیادی تولید می‌کند و صدای آن کاملاً در کابین به گوش می‌رسد. همچنین نفوذ صدای باد و صدای لاستیک‌ها نیز به همراه صدای موتور در کابین خودرو شرایطی را ایجاد می‌کنند که حتی روشن کردن پخش خودرو نیز چاره‌ساز نخواهد بود!

برای انتقال قدرت در این خودرو دو گیربکس ۵ دنده دستی و ۵ دنده amt موجود هستند که احتمالاً هر دو گزینه به ایران وارد خواهند شد.
بدین ترتیب این خودروی ۹۹۵ کیلوگرمی می‌تواند حداکثر به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز به ۱۱ ثانیه دارد که با توجه به کلاس و قیمت آن عدد خوبی است. مصرف سوخت این خودرو در شهر حدود ۷ لیتر، در جاده ۵.۲ لیتر و در سیکل ترکیبی ۶.۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر اعلام گردیده و ظرفیت باک آن ۴۵ لیتر است.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مستقل می‌باشد و می‌تواند هندلینگ قابل‌قبول و رانندگی راحتی را به ارمغان آورد.

ایمنی:

این خودرو از موسسه ارزیابی خودروهای جدید چین (CNCAP) امتیاز ۲ ستاره را کسب کرده که آن را در رده ضعیف‌ترین خودروهای چینی از نظر ایمنی قرار می‌دهد. قطعاً این سطح از ایمنی برای یک خودروی مدرن و امروزی قابل‌قبول نیست، اما این بدین معنی نیست که ایمنی این خودرو از خودروهای پرفروش بازار ما یعنی خانواده پراید و خانواده پژو ۴۰۵ و فرزندان و نوه‌هایش ضعیف‌تر است!

راین V5
نتایج آزمون تصادف و ایمنی FAW Vita V5
لازم به ذکر است که این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو می‌باشد و ترمزهای جلو این خودرو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب آن کاسه‌ای می‌باشند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم‌های ترمز ABS+EBD و BOS می‌باشد.

آزمون تصادف FAW Vita V5
آزمون تصادف FAW Vita V5

تجهیزات و امکانات:

این خودرو مجهز به تجهیزات خیره‌کننده‌ای نیست. رینگ آلومینیومی، آنتن کوسه‌ای، آینه‌های بغل برقی، پاور ویندوز، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی با پخش MP3 و دارای USB به همراه ۴ بلندگو، سیستم کنترل باد تایرها و سنسور پارک عقب بخش اعظم امکانات این خودرو را تشکیل می‌دهند.
شاید قابل‌توجه‌ترین نکته در تجهیزات این خودرو فرمان این خودرو است که از نوع برقی می‌باشد. این بدان معناست که توان بسیار کمتری نسبت به فرمان‌های هیدرولیک استفاده می‌کند و می‌تواند در مصرف سوخت نیز اندکی صرفه‌جویی کند.

راین ویتا V5
راین ویتا V5

قیمت و شرایط بازار:

خودروسازان راین قیمت این خودرو را زیر ۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است. با توجه به این قیمت، راین V5 باید با رقبای قدری مثل تندر ۹۰ مدل E1، پژو ۲۰۶ صندوقدار و رقبای هم‌وطنش ازجمله ام‌وی‌ام ۳۱۵ سدان و برلیانس H230 رقابت کند. همچنین با این مبلغ می‌توان خودروهایی مانند سمند سورن و پژو پرشیا را نیز خریداری کرد. درنتیجه به نظر می‌رسد در صورتی که قیمت این خودرو بالای ۳۵ میلیون تومان باشد، کار بسیار دشواری برای موفقیت در این بخش پرترافیک بازار خواهد داشت.

نقاط قوت: شتاب و هندلینگ خوب
نقاط ضعف: ایمنی ضعیف، فضای کوچک، نفوذ صداهای اضافی به کابین، کیفیت نه چندان خوب قطعات پلاستیکی

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۶ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۵۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دیشب این ماشین رو از نوع اتومات خریدم و واقعا بی طرف نظرم رو اعلام میکنم بدون هیچ کم و زیادی در ابتدا ظاهر ماشین من رو خیلی نگرفت اما کمی با دید بهتر که بهش نگاه کردم دیدم از حق نگذرم اونقدرها هم زشت نیست مخصوصا جلوی ماشین حداقلش این هستش که میشه گفت ظاهر بیرونی ماشین متوسط حداقل از ماشینی که 20 سال داره تولید میشه و ظاهری تکراری شده برای همه بهتره چون جدید متفاوت و اما داخل کابین ماشین ابتدا باید بگم بسیار زیبا و دل نشین در عین سادگی هستش اون رنگ ابی نشانگرها و چه ظاهر داخلی در عین سادگی زیبا هستش فرمان نرم و خوبی داره نکته قابل توجه ای که من انتظارش و حداقل با اسم چینی نداشتم ازش گیربکس با کیفیت این ماشین هستش واقعا دنده هارو خیلی عالی عوض میکنه البته عرض کردم من اتومات خریدم در عین عوض کردن دنده ها شما اصلا متوجه نمیشین چون خیلی نرم هستش اما در بابت شتاب ماشین نمیشه در یک شب قضاوت کرد اما اون چیزی که من دیدم یک شتاب معمولی هستش یعنی نه تنبل هستش و خیلی تیز متوسط مثل بقیه ماشین ها در حدود 10 ثانیه شتاب صفر تا 100 هستش البته من دیشت تا حدود 140 کیلومتر در ساعت رفتم و واقعا ماشین پایداری دیدم نه لرزشی و نه نا هماهنگی در بین قطعات و یا حتی صدای زیاذی و بدی نشنیدم و در خصوص صدای موتور ماشین که شنیده بودم در داخل کابین زیاد هستش باید بگم خیر معمولی بوده کمک های ماشین کمک های نسبتا خوبی هستش یعنی منظورم منظورم متوسط هستش نه خیلی نرم و نه خشک متوسط هستش در مجموع میتونم به جرات بگم در رنج قیمتی خودش ماشین خوبی هستش البته این همیشه انتظار خور شما از یکئ چیزی هستش که رضایت یا نا رضایتی شما رو مشخض میکنه به طورمثال اگر خب بخواید با یک ماشین اتومات مثلا ریو 2017 یا شتاب ماشین با جنسیس کوپه بسنجید خب واقعا راضی نمیشید اما اگر با همچین ماشین هایی مقایسه نکنید مثل من شاید اون رضایت متوسط رو داشنه باشید
    و خیلی از دوستان دیدم میگن وقتی نظر خودتون رو اعلام میکنید بگید قبلا چه ماشین های داشتید اونم چشم و در پایان این نظر شخصی خودم بود از ماشینی که دیشب خریدم امیدوار هستم تونسته باشم با نظرم به کسانی که دوست داشتن راجبش بدونن کمکی کرده باشم
    ماشین هایی که داشتم هیوندا کوپه “مزدا 2″MVM 315 جدید”جیلی سواری دنده ای”
    پژو پارس”تندر90 مدل وارادتی اوایلی که اومد هم مدل منتاژ”مگان اتومات”سمند سورن سوار شدم اما نداشتم”پژو 405 داشبور جدید”

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. آریا

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط ۵۰۰ بار از کلمه (هستش) استفاده کردی . سرم درد گرفت پع

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. حمیدرضا

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام عزیزم بعنوان یک دوست عرض میکنم شمادرمورد ( هستش) کاملا درست فرمودید،خواستم عرض کنم اگرشما جای ایشون بودید وکسی درمورد شما اینطورنظرمیداد، میپسندیدید؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محسن

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    منم دنده دستی شو دارم
    از ماشین راضیم اماـاز شرکت ارائه دهنده ی خدمات خیر.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. مجيدي

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین راین وی 5 خوبه ولی نمایندیگی ها کلا مزخرفن بخشی هم نیست که ادم بره قیمت قطعات رو بپرسه و تهیه کنه چون نمایندگی ها سه برابر قیمت بازار قطعات رو ارائه می کنن لطفا قیمت لوازم یدگی رو تو سایت بزارید تا کلاه سر مشتری نره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. عرفان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تازه گرفتم از نوع دستی واقعا عالیه شک نکید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو خریدم. با جناقم برلیانس داره. انصافا اصلا قابل مقایسه نیستن. بنظر من پارس خودرو با برلیانس آبروی خودش رو برده. یه آشغال به تمام معنا. ولی راین واقعا خودروی با کیفیتیه. موتور و گیربکسش ژاپنیه. کسی رو میشناسم که سال ۹۴ ماشین رو خریده بعد سه سال هنوز آخ نگفته. بر خلاف آشغالهای چینی مثل mvm و برلیانس

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. حمید

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهشا کسانی که نداشتند نظر ندهند .بله منم میدونم همه جای دنیا ماشین مفته و چین جنساش اشغاله و ایران خودرو هم بدرد نخوره.لطفا کسانی که این ماشینو داشتن و بالای ۵۰هزارتا رفتن در مورد ماشین بگویند.زیر ۵۰هزارتا که پرایدم خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من 8 ساله دارم خیلی خیلی ازش راضی هستم
      نصف ایرانو باهاش دور زدم ولی خدارو شکر هنوز مشکلی بوجود نیاورده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. حمید

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام لطفاً در مورد صدای داخل کابین بیشتر توضیح بدید آیا صدای موتور ماشین در چه حد داخل کابین میاد و خدمات پس از فروش در چه حد است ممنونم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام .من خودم دارم و راضی هستم .صداش کمه .مصرف واقعا عالی .باک ۴۵ پر کردم ۷۵۰ ک رفت .لذت رانندگی عالی .واقعا ماشین خوب و دلچسبی هست .خیلی کم هزینه .

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. کیوان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که خریدن و الان قصد فروش دارن اعلام کنم که اصلا به فروختنش فکر نکنین چون یکی از دوستام صفرش و با ۱۳ میلیون ضرر فروخت ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آشغال ترین ماشینی که دیدم و سوار شدم بود.تحویل که گرفتم برم واسه تعویض پلاک ،بلافاصله نظرم عوض شد و رفتم پس دادم.خیلی خیلی آشغال .کیفیت داشبورد و بدنه مزخرف.منم گول تبلیغات موتور گیربکس رو خوردم واقعا آشغاله.بخدا بدترین ماشین ایران خودرو از این لگن بهتره با این قیمتش.سی میلیون هم نمیرزه.قبل از خرید حتما برید داخلشو ببینین.امکاناتش رو هم ببینین.البته اگه قبلش پرایدو ….. داشتین شاید براتون جالب باشه.ولی اگه ماشینهای بی کیفیت ایران خودرو رو داشته باشید همونا رو ترجیح میدید.از ما گفتن.خاک تو سر این مملکت که هر آشغالی رو آغا زاده ها میارن میندازه به ملت بدبخت.

    موافقم 6
    مخالفم 7
  10. نیما

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرص ادب خدمت دوستان گرامی
    من این ماشینو اسفند ۹۶ تحویل گرفتم از نوع دستی
    انصافا اگه تا حالا سوارش نشدین نظر ندین
    قبل این ۲۰۶ و پژو پارس داشتم باید بگم واقا خیلی سرتر از این ماشین های ایرانیه
    مصرف فوق الغاده سواریه نرم و شتاب عالی
    البته اونجوری که شنبدم بعضی از نمایندگی ها ماشیناشون مشکل دارن حتما اگه خواستین بخرین از نمایندگی معتبر بخرین مال من تاحالا مشکلی نداشته
    و راجب اینکه میگن ستاره های کمی از پنچ نارک ها گرفته
    باید خدمتتون عارض باشم
    شما پراید و ۲۰۶ و پارس و سمند رو ببرین تو همون پنچ مارک ها باور کنید نمره منفی میگیرن :|
    فوق العادس تو رنج قیمتیه خودش
    و در آخر شمارمو میذارن اگه کسی سئوالی داشت در خدمتم
    امیدوارم تونسته باشم کمک کنم
    ۰۹۱۲۰۷۹۴۴۸۲

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. آیت اکبری

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    فاو ویتا ۵ واقعا عالیه من بهش از ۱۰ عدد ۹را میدم
    من عادت دارم فقط ماشین صفر بگیرم،
    تا به حال :
    پیکان وانت صفر
    ۴۰۵صفر
    ال نود صفر
    سمند صفر
    تیبا ۲ صفر
    رو آ صفر
    ام وی ام ۵۳۰ صفر
    سمند موتور ملی صفر
    پراید ۱۳۲صفر
    پژو پارس صفر
    پژو ۲۰۶sd صفر

    همه اینها را یک سال یا یک سال و نیم داشتم بعد فروختم.
    ولی باید بکم هیچ کدوم از این ماشین هایی که گفتم به خوبی راین ویتا ۵ نیست. واقعا عالیه
    سیستم سوپاپ بندی که داره ده تای ال نوده. .
    به خاطر این بهش نمره ۱۰رو ندادم چون دیدم در حق تویوتا پریوس، رنو تالیسمان ظلم میشه.
    بخرید واقعا ماشین خوبیه در رنج قیمتیش.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. hadey

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا متاسفم برای کسانی که میگن سواری این ماشین لذت بخش هست حیف که اسم کلمه لذت رابرای این ماشین استفاده کنی معنای لذت راهم فراموش کرده ایم

    موافقم 2
    مخالفم 6
  13. حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۳۱۵دارم ایا نسخه اتوماتش از ۳۱۵بهتره سواریش ؟؟؟ خدمات پس از فروشش چطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط در یک جمله وای به حال اوناایی که خریدن دلم کباب میشه براشون فقط از خدا براشون صبر طلب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 5
  15. نوید

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من چهارسال هست خریدم الان ۱۲۰ کار کرده خیلی راضیم قابل مقایسه با ماشینای ایرانی نیست خیلی عالی هست نرم شتاب بالا البته از من اتوماتیک هست همخوانی خوبی بین موتور وگیربکس هست گیربکس سی وی تی روش هست گیربگس کم اصتحلاک با موتور خوب من که خیلی راضیم کسی سوالا داشت در خدمتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. محمد حسین

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    من سال ۹۴این ماشین خریدم و راضی هستم هیچ عیبی هم نداره خودم مکانیک هستم بعضی از خدماتش انجام میدم و خرابیش از ماشین ایران خودرو کم هست
    فقط یه نکته داره که بعضی از ادمای سود جو چرخه لوازم این ماشین به دست گرفتن و میخوان توی لوازم دزدی بکنند.لوازمش هم کم گیر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.
      من یه ولا دارم یه مشکل برای دریچه گازش پیش اومده شما که مکانیک هستی به من پیام بدهیدتماس بگیرم شاید مشکلم حل بشه.
      09139192405

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. علی

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بهترین ماشینی که تو عمرم سوار شدم ی پیکان مدل ۸۰بود دیگه نظرم تا پیکان جواب میده وال و قال و مال نمیدونم چیه و پولشم ندارم ایا کسی هست یاری کند یک وال بخرم؟صدایی میاید از دور ایا هست ؟انگار الان بدموقع درخواست کردم میرم چند سال دیگه میام خدمتتون شاید صدایی باشید (ایا هسسسسست )

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا