رونمایی از بائوجون 510

سام کاویانی: آنچه که در تصویر می‌بینید، خودروی جدیدی با نام بائوجون 510 است. کراس‌اوور کوچکی که قرار است در جایگاهی فروتر از بائوجون 560 ظاهر شود. درحالی‌که 560 از ظاهری خوب اما خسته‌کننده بهره می‌برد،510 عصبانی به نظر می‌رسد. از این لحاظ تنها کافی است که به خطوط روی کاپوت که از روی چراغ‌های جلوی آن رد شده و به پنجره‌ها امتداد می‌یابند نگاهی بیاندازید، درخشان و زیرکانه است و درعین‌حال، بسیار جسورانه از برندی چون بائوجون.

2017-baojun-510-suv-china-1
از نیمرخ، این خودرو همانند جیپ به نظر می‌رسد و طرح شناور سقف هم چیزی است که این روزها هر شاسی‌بلند چینی از آن سود می‌برد. چرخ‌ها کوچک بوده و بر روی رینگ آلومینیمی نامناسبی سوار شده‌اند. ریل سقفی نیز غیرقابل استفاده به نظر می‌رسد و آینه‌های کناری هم بزرگ هستند.

2017-baojun-510-suv-china-3
پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده نسخه‌ای 4 سیلندر با 1.5 لیتری حجم است. توان این پیشرانه معادل 110 اسب بخار و گشتاور آن معادل 147 نیوتن متر است. نیروی حاصل از پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. ابعاد بدنه این خودرو در طول/عرض/ارتفاع معادل 4220/1740/1605 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با 2550 میلی‌متر.

2017-baojun-510-suv-china-2
برخی از منابع، از افزودن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو در آینده صحبت می‌کنند و برخی دیگر هم از پیشرانه‌های 1 و 1.2 لیتری توربو. نسخه‌هایی که برای برندی مثل بائوجون کمی رادیکال به نظر می‌آیند ولی در مقابل، با طراحی رادیکال این خودرو نیز همخوانی دارند؛ بنابراین در این لحظه ما نمی‌توانیم چنین مواردی را رد و یا تأیید کنیم.

2017-baojun-510-suv-china-6
این مرکب خوش‌سیما با بهای ارزانی عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که قیمت آن از رقمی معادل 65,000 یوآن آغاز و به عدد 80,000 یوآن ختم گردد. نحوه نام‌گذاری آن، یعنی 510 نیز اندکی گیج‌کننده است؛ زیرا بائوجون 310 و 610 هر دو نسخه‌ای هاچ‌بک هستند و نه یک کراس‌اوور.

Baojun 510 Small SUV Unveiled at Auto Guangzhou 2016
بائوجون یک برند تازه‌وارد است که با مشارکت میان سه کمپانی سایک – جنرال موتورز- وولینگ بنیان نهاده شده است؛ و در این میان، جنرال موتورز 43 درصد از سهام آن را مالک است. مابقی سهام در دست شرکایی همچون وولینگ و سایک قرار دارد. ضمن اینکه، جنرال موتورز و سایک با یکدیگر جوینت‌ونچر نیز هستند و در شراکتی بزرگ، محصولاتی همچون بیوک، شورولت و کادیلاک را به بازار چین عرضه می‌کنند.

saic-baojun-510
نمای جلوی این خودرو، کاملاً شاخص است. جفت چراغ‌های جلو شبیه به جیپ چروکی و بائوجون BJ20 هستند و در کنارش، یک جلوپنجره بزرگ که دو ردیف نوار افقی با نشانی بزرگ از کله اسب در وسط آن مشاهده می‌شود. چراغ‌های عقب نیز از طرح قلاب مانند و زیبایی برخوردارند و در میان آن‌ها آرم بزرگ شرکت جای گرفته است. لوله‌های اگزوز هم از طرحی اسپرتی برخوردارند و در گوشه سپرها تعبیه شده‌اند.

saic-baojun-510_interior
داشبورد آن تا حدی خاکستری رنگ است. بخشی از پانل ادوات به صورت آنالوگ و بخشی دیگر هم به صورت دیجیتال می‌باشند. یک صفحه نمایش لمسی بزرگ هم در بالای داشبورد جای گرفته است و خودروی به نمایش درآمده نیز از یک گیربکس 6 سرعته دستی بهره می‌برد.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

28 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل MPH
    MPH
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    آرم روش چیه؟؟؟؟؟؟
    دیگه برندای اروپایی و آمریکایی تموم شدن چینیا آرم ایران خودرو رو کپی کردن!!!!!

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      وای مردم از خنده از حرفت
      حرارت گیر آلومینیومی لوله خروجی موتورش هم چقدر شبیه TU5

      در کل که خوش به حال چین اراده کنه ماشین درست میکنه، اصلا طراحی و ساخت یک ماشین کار راحتی نیست کلی پشتوانه قوی سرمایه ای، دانش، مطالعه، مهندسی و خط تولید مدرن میخواد که ما هنوز با این سابقه یه ذره شو هم نداریم…

      پاسخ
    2. فورد
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      اسمش و میزاش عمه جون بهتر بود ارم سمند و برداشتن بعد تازه انگشتشونم اونجوری نشون ایران خودرو هم میدن به عکس اول نگاه کنید بی تربیت ها

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل محمد
        محمد
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        وای عمه جون عالی بود یعنی از خنده حتی نمیتونم تایپ کنم دمت گرم …

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      حتی تو طراحی لو گو هم اونا از ما جلوترن
      لو گوی چینیها یه اسب خوش اندامه(البته سر و گردنش ) که آدمو یاد یه اسب مسابقه ای جوون و بانشاط و آینده دار می ندازه
      ولی
      لوگوی ایران خودرو یه اسب خپل و تنبل و بی خاصیت که حال نداره از جاش تکون بخوره و فقط میخوره و می خوابه
      بیشتر آدمو یاد قاطر پیر می ندازه
      چینیها با پشتکار و تلاش بسرعت تو صنعت خودرو و دیگر صنایع با سرعت سر سام آور دارن پیشرفت میکنن اونوقت ما اینجا تو کشوری که یه کارمند یا کارگرش باید حقوق یه سالشو بده پراید بخره نشستیم اونارو مسخره میکنیم
      تو این ماشین با اینهمه خلاقیت و زیبائیش (نسبت به خودش)دوستان فقط آرمشو دیدن !؟
      به جای مسخره کردن باید بشینیم به حال و روز خودمون گریه کنیم !
      واقعا عجب ملتی هستیم ! فقط پر از ادعا !

      پاسخ
  2. شمت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایران خودرو و سایپا سالهاست دو مدل ماشینهای سمند و پراید به همین شکل تولید می کنند و بچه های دانشگاهای دولتی و آزاد در این مدت نتوانستند موتور و بدنه ها و… بروز رسانی کنند بهمین شکل اند (اعصاب روی خط )
    دراونور دنیا هرسال چند تا مدلهای ماشین رو تغییر می دهند!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1456 دیدگاه) ,

      تقصیر بچه های دانشگاه نیست. بچه های خودمون خیلی از مدیرا و مسئولان این فرغون سازا جلوترن. تادلت بخواد مثال و نمونه هست.خیلیا رو میشناسم که حاضرن مجانی بیان برای ایراخودرو یا سایپا کار کنن اما فقط طرحشون اجرا بشه و ب مملکتشون خدمت کنن.
      تا وقتی بهشون بهایی داده نمیشه و صنعت داره راه خودشو میره وضع به همین منواله.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل MPH
        MPH
        سوابق: (153 دیدگاه) ,

        کاملا درسته.طرح ها و ایده های زیادی موجوده ولی……..

        پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    از این به بعد خودروسازی چین هم برای ما دست نیافتنی شده باید بریم با گامبیا رقابت کنیم

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      با این فانوس کم نوری که ما تو شب تاریک دست گرفتیم داریم کور مال کور مال میریم مطمئن باش گامبیا هم ازمون رد میشه و ما بهش نمی رسیم.
      تو عصر و دوره ای که ساعت به ساعت غفلتش آدم رو از غافله تکنولوژی عقب میندازه ما سال رو داریم به راحتی ازش میگذریم…
      پس با این اوضاع موفق شدن توقع نابجاییه

      پاسخ
      1. Bavaria
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        دقیقا
        هیچ امیدی نیست
        آفرین به چین عجب خودرو سازهایی داره

        پاسخ
  4. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    طراحیش نمیشه گفت خوب و یا بد هست فرم کلی اینخودرو شبیه کانسپت هاست اما پروژکتورهای جلو اصلا به هدلایت ها نمیخوره اما تریم داخلی و کل خودرو خوب طراحی شده چین خیلی به جزئیات اهمیت برعکس کره و ژاپن اما پیشرفت خوبی داشته در کل

    پاسخ
  5. ناصر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    یعنی یه رییس جمهور نباید بیاد و یک بار برای همیشه این دو لگن ساز وطنی را به صورت صددرصد به بخش خصوصی واگذار کنه.
    تمام این مصیبتهای خودروسازی ما علتش اینه که دولتی هستن.

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      قبلا میشه امیدی داشت اما الان تو این اوضاع ارزونی نفت دولت هیچوقت نمیاد این کار رو کنه عزیز، داره نون میخوره از بغل این دو لگن ساز

      پاسخ
  6. حمیدرضا
    سوابق: (330 دیدگاه) ,

    به نظر من دلیل این شباهت به خاطر نوع جوینت ونچر هست که جنرال موتورز هست و خودروها رو به سبک امریکایی تولید میکنه ولی در کل با قیمت خیلی مناسبی عرضه میشه تو گرون ترین حالت به پول ما حدود چهل میلیون میشه اونوقت ما با این پول پرشیا چهل سال پیشو تولید میکنیم

    پاسخ
  7. مانی
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    خداییش آدم این چینی ها رو میبینه حالش بیشتر و بیشتر از صنعت کشور به هم میخوره!خیلی دیرتر از ما شروع کردن ولی همین الانش هم ازمون جلو زدن.هیچ امیدی به آینده خودرو سازی ایران ندارم

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    بازار چین فوق العادس رقابت ازبین برندای لوکس گرفته تا برندای چینی وخارجی و….به قدری این بازار بزرگ وجذابه که کمپانیا خودرو میزنن مخصوص بازار چین
    فولکس واگن بوییک .آئودی از برندگان بزرگ برندای خارجین در این بازار

    پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    باینکه اصلا از چینی و جنس چینی و نام چینی خوشم نمیاد اما آفرین به این همت بلندشون که اگه بخوان یه ماهه یه مدل جدید و شیک به بازار تحویل میدن
    باور میکنید ارزو میکنم همین چینی ها و این مدل بخصوص که شبیه کانسپت وارد کشور بشه
    چرا سایک موتور نمیاد تو ایران سرمایه گذاری کنه این کمپانی بقدری وضع مالیش و بیلانش بالاست که حتی پیشنهاد کرده چند برند مطرح اروپایی که نمیخوام اسم بیارم با هم بخره همین سایک بود که ام جی (موریس گاراژ ) خرید درسته که کیفیتشون با کره ای ها و ژاپنی بسیار تفاوت داره اما حداقل خودروهای متنوع و زیبایی در این کشور طراحی میشه

    پاسخ
  10. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    از نظر فنی قطعا خوبه چون جی ام هم شریک هست ظاهرشم دوست دارم ولی اخه این چه اسمیه باباجون چی چی جون یه اسم باحال انتخاب کنید هوندا و مزدا و کیا و تویوتا و… هم شرقی و اسیایی هستن ولی اسم قشنگی دارن و خیلی موثر هست اسم ماشین تو بازاریابی

    پاسخ
  11. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    پیام بازرگانی : بایو جون بایو جون….. جونم بابا جون…… بابا با شما نبودم پشت تلفن داشتم اسم ماشینم رو به دوستم میگفتم

    پاسخ
  12. amin
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی خوبه.من خیلی خوشم اومد.مخصوصا که دوستان با اینکه این خودرو تازه رونمایی شده و حتی تو خود چین هم به کسی هموز تحویل داده نشده میفرمایند کیفیتشون بسیار با انواع کره ای تفاوت دارد!!!!اون بصیرت که میگویند اینه ها!!!!یعنی هنوز خودرو به بازار عرضه نشده با چشم بصیرت کیفیتش رو بررسی کنیم!

    پاسخ
  13. مهزیار
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    چقد شبیه این کانسپت آخریه بنزه

    پاسخ
  14. سیاوش
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    کپی دیگر و لگنی دیگر از چین

    پاسخ
  15. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    شینگ شاوو هه شو شانگ شی

    مهندس چینی خطاب به رفیقش :
    یه ماشین جدید تو دنیا تولید شد بریم کپی کنیم

    لامصبا لااقل یه آرم رو دیگه بیخیال میشدین !!! نحسی ایران خودرو شمارو هم میگیره
    از ما گفتن بود

    پاسخ
  16. آرش
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    یعنی رو ۹۱۱ هم این آرمو بزنن دیگه یک ریال هم نمی ارزه ….

    پاسخ
  17. Erfan
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بادمجون میزاشتن خیلی بهتر بود..
    ولی در کل طراحی شون بهتر از خودروساز های داخله
    که یه چراغ عوض میکنن چند میلیون پول بیشتر میگیرن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.