خودروهای چینی

زیباترین خودروی الکتریکی چین!

این زیباترین خودروی الکتریکی در چین است. این خودرو تنها نام ساده‌ی “سوپرکار” را داشته و مطمئناً ظاهری سریع با بدنه‌ای کم ارتفاع و ورودی‌های هوای بزرگ در سپر جلو دارد. این یک اسپیدستر دو نفره بدون وجود سقف یا صندوق است زیرا تمام چیزی که نیاز دارید سرعت است.

lsev-super-0
بخش عقبی کاری هنری است چراکه ۶ خروجی اگزوز داشته که البته مصنوعی هستند اما ظاهری مسابقه‌ای ایجاد کرده‌اند! این سوپرکار در رنگ‌های قرمز، سفید و یا دورنگ قابل سفارش است.

lsev-super-01a
در تصویر نمونه‌ای سفید با ترمزهای زرد را می‌بینید. ورودی‌های هوای کناری از نوع نقاشی (!) بوده و با نمونه‌های موجود در خودروی قرمزرنگ تفاوت دارد.

این سوپرکار که به نام LSEV نیز شهره شده یک خودروی الکتریکی کم‌سرعت است. این نوع خودروها اساساً مدل‌های الکتریکی کوچکی هستند که تنها داخل شهر قابل استفاده‌اند. این نوع خودروها در هر شکلی تولید می‌شوند: چهارچرخ، سه‌چرخ، دو نفره، هفت نفره، اتوبوس، پیکاپ تراک و هر چه که بخواهید! این‌گونه خودروها در چین محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارند. خواستگاه اصلی توسعه‌ی LSEV استان شاندونگ است. با افزایش فروش این‌گونه خودروها، سازندگان LSEV ها ترجیح داده‌اند از ساخت مدل‌های پایه به خودروهای جالب‌تری روی بیاورند. سوپرکار جدیدترین نمونه بوده و به نظر بهترین آن‌ها نیز به شمار می‌آید.

lsev-super-01
سوپرکار زاییده فکر Liu Shengqi است که ۲۶ ساله بوده و در استان جیلین سکونت دارد. او رویای طراحی خودرویی اسپورت برای افراد جوان داشته و این دقیقاً همان کاری است که می‌خواسته انجام دهد. او از پاگانی و فراری به عنوان منبع الهام خود نام برده و این مورد به خوبی مشاهده می‌شود. او برای پایان اولین پروتوتایپ خود ۷ ماه زمان صرف کرده است.

lsev-super-1
وقتی سرمایه او تمام شد، Liu کل ۷۲۰۰ دلار خود را صرف خودرو کرد و به همراه همسرش از دوستان و آشنایان برای عروسی کمک گرفتند. در نهایت Liu به شاندونگ رفت تا با کمپانی‌ای به نام شاندونگ Qilu برای ساخت این سوپرکار قرارداد ببندد.
و در نهایت کارها انجام شد! تصویری فوق‌العاده از یک سوپرکار را در مراحل مختلف تولید می‌بینیم که یادآور تصاویر مشهور کارخانه‌ی فراری در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی است.

lsev-super-01c
کابین سوپرکار نیز به اندازه‌ی ظاهر آن جالب است. زوایای تیز، تونل مرکزی نازک، صندلی‌های چرمی اسپورت و غربیلک فرمان کوچک!

در تصاویر نمونه‌ای را می‌بینیم که داشبورد متفاوت‌تری را به نمایش می‌گذارد. این نمونه فاقد ورودی‌های هوا بوده و غربیلک فرمان D شکل دارد. نمونه‌ای دیگر داشبوردی با صفحه‌نمایش کوچک دارد.

lsev-super-01e
به نظر می‌رسد آینه‌های جانبی خودرو از چری QQ (ام وی ام ۱۱۰) قرض گرفته شده و سپس حدود ۴۵ درجه چرخیده‌اند!

در حال حاضر این سوپرکار توسط حداقل ۴ فروشگاه عرضه می‌شود. بهای خودرو ۳۸ هزار یوآن (۵۴۷۰ دلار) است که برای چنین “سوپرکاری” زیاد به نظر نمی‌رسد! حتی برخی فروشنده‌ها نمونه‌ای قدرتمندتر را با بهای ۵۲ هزار یوآن عرضه می‌کنند.

lsev-super-2
نسخه‌ی پایه موتور ۴ اسب بخاری ۶۰ ولت/۱۲۰ آمپر داشته و سقف سرعت آن ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده و شعاع حرکتی ۸۰ کیلومتری دارد.

نسخه‌ی قدرتمندتر از موتور ۱۰ اسب بخاری ۷۲ ولت/۱۲۰ آمپر استفاده کرده و سقف سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتری دارد. این سرعت واقعاً زیاد به نظر می‌رسد!
بدنه خودرو از فایبرگلاس ساخته شده و تنها ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

lsev-super-3
سازنده‌های LSEV به ندرت از باتری لیتیوم-یون استفاده می‌کنند زیرا بهای بالاتری را در پی دارد. کارخانه‌های بزرگ‌تر از این باتری‌ها برای مدل‌های صادراتی استفاده می‌کنند اما این امر نیز به ندرت صورت می‌گیرد. تا به اینجا باتری سرب-اسید بیشترین استفاده را در LSEV دارد.

منبع: carnewschina

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    طراحی جلو و عقبش عین پاگانی هستش و فکر کنم برا همین هم لقب زیباترین ماشین الکتریکی چین رو تصاحب کرده
    به پاگانی هم رحم نکردن چینی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      خخخه داش میخواستن واقعا پاگانی چینی بزنن ولی زیاد موفق نشدن.منتظر کپی دنا و رانا هم باش???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. elemento

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بخش بزرگی از زیبایی اصالته… زیبایی باید از خود شخص باشه نه تقلیدی و ساختگی…
      برای همینه من دختر هایی که روی صورتشون 2 کیلو ماست و پنیر و نیم کیلو رژ لب و پنکک و پودر و … میزنن ، زیبا نمیدونم.
      زیبایی از خود آدم باشه قشنگه.

      به نظر من ، با تقلید از پاگانی ، هیچ چیزی به دست نیاوردن.
      من از این ماشین خوشم نیومد. ماشین چینی ها مال خودشون…

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      جدا از این که پاگنی هاوایرا رو عینا کپی کردن و از نظر فنی حرفی برای گفتن نداری ولی انصافا قیمتش خیلی خوبه چیزی حدود 23 میلیون که هم قیمت پرایده و شعاع حرکتیش هم بد نیست 60کیلومتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من قبلا هم گفتم الانم میگم چین تا دو سه سال دیگه کره جنوبی تو اتومبیل سازی رد می کنه و میشه رقیب ژاپن و فرانسه و ایتالیا بعدم رقابت می کنه با آمریکا و آلمان
    اینم بگم 10 تا نه 100 تا نه 1000 تا کپی کنند 1001 تولید و مال خودشونه
    کاری که ژاپن و کره هم کردن و به اینجا که الان می بینید رسیدن البته پین از اونا هم می زنه جلو چون هم پشتکار داره هم پول وهم هیچ ابایی از کپی کاری نداره و کلی هم طراح استخدام کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      با احترام :

      دوست عزیز حاضرم شرط ببندم خودت ماشین چینی داری. تا حالا یک نفر حتی یک نفر ندیدم که نگه ماشین های چینی به زودی به ماشین های آلمانی و کره ای و انگلیسی و ژاپنی و … میرسن و خودش ماشینی غیر از چینی داشته باشه !!

      ما ایرانی ها عادت داریم… یادش بخیر دوستم یک زمانی دوو سیلو داشت … همیشه میگفت دوو از بنز چی کم داره؟؟؟ به زودی به بنز میرسه !!

      با احترام.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوست عزیز بازم امیدوارم ناراحت نشی.

        یک از دوستان من در تصادف با کامیون Howo ، خیلی آسیب دید.
        یکیشون هم در تصادف با پژو پارس فوت کرد. 21 ساله.
        تعمیرکاری که بعدا باهاش صحبت کردیم گفت لنت ترمز چینی بوده و اگر حتی تایوانی بود ، ماشین که در رفت ، اونقدر منحرف نمیشد و میتونست کنترل کنه تا نخوره به گاردریل های کنار بلوار …

        من از جنس و ماشین چینی خوشم نمیاد.

        در ضمن ، کره ای ها و ژاپنی ها و آلمانی ها و فرانسوی ها هم بیکار ننشستن. کسی به این راحتی جایگاهش رو واگذار نمیکنه.
        شما جوری حرف میزنی انگار بقیه ی خودروسازا بیکارن و با دست و جیغ و هورا، خودروسازان چینی رو تشویق میکنن !!

        چینی ها ممکنه در کمیت و تعداد خودروی تولیدی به رتبه ی بالایی برسن… احتمالش زیاده. 10 برابر ژاپن و 20 برابر کره و آلمان جمعیت دارن. کارگرانشون هم به همون نسبت 10 برابرن،
        اما کمیت مهم نیست. برای تولید کننده کمیت مهمه. اما برای مصرف کننده کیفیت.
        باید ببینی چینی ها تو کیفیت چقدر جلو رفتن.
        اما هیچ وقت، تحت هیچ شرایطی کسی که پول یک ماشین ژاپنی داشته باشه، به خرید ماشین چینی فکر هم نمیکنه و نخواهد کرد. اصلا و ابدا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من نمیدونم شما چینی ها که اینقدر هنرمندین نمیتونین یه طراحی انجام بدین ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بدبخت فقط ماییم که به زور روسیه باید این تولیدات مضخرف و کپی شده چینیا و خودروسازی های داخلی رو سوار شیم و مثل عقب مونده ها چینیا رو تحسین کنیم . همین چندتا مقاله آخری پدال رو نگاه کنید ، همش شده به به و چه چه از چینیا . جریان چیه جدیدن …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      هرچند خودم از ماشین چینی متنفرم و احتمالا هیچوقت یک ماشین چینی نمیخرم اما منکر پیشرفت چین هم نمیشم. حالا ما چه خوشمون بیاد چه نیاد ماشین چینی از ایرانی بهتر هستش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. دانیال

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    این ماشین یه کابوسه! سرطانه! باتری سرب اسید با اون چگالی انرژی پایین که کل برقش باید صرف جابجا کردن وزن خودش بشه به درد این کارا میخوره آخه؟ این مثلا پیشرفته؟ یه موتور دو سیلندر هوندا میذاشتن روش هم بهینه تر بود هم سبک تر، طراحیشم که یه قسمتایی کپیه و بقیه جاهایی که مثلا ابتکار به خرج داده مثل عقب ماشین افتضاحه، در کل تلاشش ارزشمنده ولی این ماشین ساخته نشه بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا