خودروهای چینی

معرفی شاسی‌بلند الکتریکی NIO ES8

خودروساز چینی NIO به تازگی از شاسی‌بلند الکتریکی خود با نام ES8 رونمایی کرده است. این خودروی ۷ نفره پرفورمنس، مخصوصاً برای بازار چین ساخته می‌شود. NIO تلاش می‌کند تحویل این خودرو را در سال ۲۰۱۸ آغاز نماید و آن را به همراه سوپرکار پرچم‌دار الکتریکی EP9 بسازد.

nio-es8-05
بدنه و شاسی این خودرو به‌طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. با توجه به طول ۴.۹۷ متری و فاصله‌ی ۲.۹۹ متری بین محورها، شاهد آرایش ۲-۳-۲ صندلی‌ها در کابین هستیم. در این بخش می‌توان صفحه‌نمایش بزرگ تبلت مانند در کنسول مرکزی، نشان دهنده‌های کاملاً دیجیتالی، غربیلک فرمان دو پره و عناصر مشکی و سفید متضاد را مشاهده کرد.

nio-es8-01

nio-es8-02
NIO هنوز تمامی جزئیات مربوط به قوای محرکه‌ی این خودرو را اعلام نکرده اما می‌گوید که ES8 دارای پیشرانه‌های الکتریکی در اکسل جلو و عقب بوده و سیستم تعلیق بادی پیشرفته‌ای دارد.

از نظر طراحی می‌توان شباهت‌هایی را به سوپرکار EP9 و مخصوصاً در بخش عقبی تشخیص داد. از نمای جلو، چراغ‌ها یادآور سیتروئن C4 کاکتوس هستند اما اکثر بخش‌ها طراحی منحصربه‌فردی داشته و به لطف خطوط واضح بالای قوس چرخ‌ها شخصیت متفاوتی در جاده دارد.

nio-es8-4
مؤسس و مدیرعامل این کمپانی ویلیام لی گفته است:

این یک بیانیه‌ی دیگر از دید و توانایی‌های فنی و ساخت ماست. این بهترین محصول در کلاس خود بوده و نشان دهنده‌ی این است که خودروی الکتریکی چه می‌تواند باشد. من مفتخرم تمرکز بی‌پایان خود روی دید و عمل روبه‌جلو را اعلام کنم. NIO، از پیست تا جاده، به کسب افتخارات مهم در هرسال ادامه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگه از یه سری کمپانی کپی کار و بنجل ساز چینی فاکتور بگیریم، بقیشون کاملا قابل تحسین هستن و به شخصه با دیدن پیشرفتشون حس حسادت میاد سراغم که چرا ما نه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    برای اینکه تو کشور ما به تخصص اهمیت داده نمیشه و به قول خودشون تعهد ارجح بر تخصصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hrezzati

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    واقعا عالیه. خیلی وقت پیش تر باید سراغ الکتریسیته میرفتن. به هر لابی های شرکت های نفتی هی قضیه رو به تاخیر انداختن. میشه یه جورایی تسلا رو زمینه ساز شکسته شدن این طلسم دونست که ماسک با ثروتش تونست از همه ی مانع رد شه و اولین ماشین برقی (!) مین استریم رو بسازه که تونست اعتماد عموم رو جلب کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا