عملکردهای چینی‌های بازار ایران در کشور خودشان (قسمت دوم)

این روزها بیش از هر زمان دیگری خودروسازان چینی در کشور ما طرفدار پیدا کرده‌اند و البته حضوری پررنگ نیز در بازار کشورمان دارند. به نظر هم نمی‌رسد که حداقل در کوتاه‌مدت تغییر خاصی در استراتژی و ترکیب برندهای حاضر در بازار رخ دهد، چه آنکه این خودروسازان با تمام قوا اعلام وجود کرده‌اند. خریدارانی هم که از تنوع و کیفیت کم خودروهای داخلی خسته شده‌اند شیفته‌ی تجهیزات و ظاهر زیبای ساخته‌های چینی شده و حال اینکه کیفیت و بازار دست‌دوم این خودروها در چه وضعیتی است مطلبی است که مفصل باید موردبحث قرار گیرد. بازار خودرویی کشور ما یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی هدف برای چین است و تولید خودروهای سواری متعدد همین را نشان می‌دهد. در این مطلب بر آن شدیم تا عملکرد اکثر برندهای خودروسازی چین را که در کشورمان حضور دارند در بازار داخلی خودشان بررسی کنیم. آیا چینی‌ها در بازار داخلی خودشان نیز طرفدار دارند؟ این شما و این قسمت دوم عملکرد چینی ها! با ما همراه باشید.

  • شرکت گونو

GAC GONOW G5
GAC GONOW G5

این شرکت در سال 2003 تأسیس شده و برند فرعی گروه خودروسازی گوانگژو GAC محسوب می‌شود. این گروه همان‌طور که ذکر شد با برندهای چانگ فنگ و گک ترامپچی نیز خودرو تولید می‌کند و با فیات، هوندا، میتسوبیشی و تویوتا همکاری دارد.

Gonow

تمام مدل‌ها

2013

Gonow

تمام مدل‌ها

2014

Gonow

تمام مدل‌ها

2015

Gonow

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

813 3.000 3.755 240
فوریه 416 2.730 1.336

71

مارس

524 2.480 2.750
آوریل 421 3.400

3.110

می

499 3.935 3.230
ژوئن 635 3.932

2.850

جولای

297 3.842 1.520
آگوست 457 3.798

1.620

سپتامبر

1.005 3.921 1.830
اکتبر 2.016 4.204

675

نوامبر

3.064 5.066 846
دسامبر 3.992 5.214

241

 

Gonow

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2005

5.127 0,16%
2006 5.687

0,14%

2007

10.098 0,19%

2008

9.401 0,17%
2009 7.148

0,09%

2010

8.236 0,07%
2011 2.784

0,02%

2012

5.473 0,04%
2013 14.139

0,09%

2014

45.522

0,25%

2015 23.763

0,12%

 

  • کمپانی گریت وال

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30

گریت وال که در سال 1976 تأسیس شده خودروهایی با برند گریت وال و هاوال را در چین عرضه می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی است که هیچ شراکت جوینت ونچری با برندهای بین‌المللی خودرو در جهان ندارد.

Great Wall

تمام مدل‌ها

2013

Great Wall

تمام مدل‌ها

2014

Great Wall

تمام مدل‌ها

2015

Great Wall

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

37.185 28.875 13.245 6.028
فوریه 20.444 19.480 6.232

2.607

مارس

33.878 25.778 10.732 4.731
آوریل 32.203 16.236 11.563

2.825

می

27.691 11.070 6.289 1.720
ژوئن 25.865 9.132 3.350

1.172

جولای

25.848 8.595 2.959 1.286
آگوست 25.886 8.659

4.603

سپتامبر

30.019 14.896 6.561
اکتبر 31.096 15.956

8.667

نوامبر

31.271 12.097 10.186
دسامبر 26.286 12.384

6.368

 

Great Wall

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

24.227 1,13%
2004 27.230

1,11%

2005

28.462 0,88%
2006 11.047

0,26%

2007

6.980 0,13%
2008 16.361

0,30%

2009

87.706 1,06%
2010 179.276

1,60%

2011

204.764 1,67%
2012 265.821

2,01%

2013

347.672 2,13%
2014 183.158

1,00%

2015

90.755

0,45%

 

  • خودروسازی هایما

Haima S7
Haima S7

هایما در سال 1988 تأسیس شده و برند فرعی گروه خودروسازی FAW است که به‌طور همزمان خودروهایی با برندهای FAW، بسترن، فری وین، هونگی و جیفنگ را عرضه می‌کند. این کمپانی با آئودی، مزدا، تویوتا و فولکس‌واگن همکاری می‌کند. اکثر مدل‌های تولیدی هایما بر پایه‌ی مدل‌های نسل پیشین مزدا شکل گرفته‌اند.

Haima

تمام مدل‌ها

2013

Haima

تمام مدل‌ها

2014

Haima

تمام مدل‌ها

2015

Haima

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

12.940 16.793 20.270 28.993
فوریه 9.913 9.814 13.779

15.334

مارس

13.015 15.816 15.899 16.870
آوریل 11.798 13.095 10.505

11.971

می

12.176 14.446 11.166 12.067
ژوئن 15.323 15.160 9.594

16.001

جولای

8.998 12.639 6.331 9.390
آگوست 12.080 12.659

12.718

سپتامبر

13.640 12.874 13.769
اکتبر 14.937 15.822

16.172

نوامبر

15.234 16.356 23.426
دسامبر 17.188 21.508

26.144

 

Haima

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

46.616 2,18%
2004 64.633

2,63%

2005

75.984 2,36%
2006 83.879

2,00%

2007

128.191 2,43%
2008 95.922

1,77%

2009

83.873 1,01%
2010 146.178

1,30%

2011

165.283 1,35%
2012 137.737

1,04%

2013

157.242 0,96%
2014 176.982

0,96%

2015

180.678

0,90%

 

  • هاوال

Great Wall Haval H6
Great Wall Haval H6

هاوال کمپانی تازه تأسیسی بوده و از سال 2006 به عنوان برند فرعی کمپانی گریت وال مطرح است و به تولید شاسی‌بلند می‌پردازد. هاوال آرزو دارد با پشت سر گذاشتن جیپ و لندروور به یکی از پرفروش‌ترین برندهای دنیا در بخش شاسی بلندها تبدیل شود.

Haval

تمام مدل‌ها

2013

Haval

تمام مدل‌ها

2014

Haval

تمام مدل‌ها

2015

Haval

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

22.850 29.190 64.285 74.165
فوریه 13.961 21.615 38.592

50.017

مارس

22.924 30.582 59.394 68.176
آوریل 21.895 31.544 55.944

67.021

می

21.983 29.568 51.456 61.793
ژوئن 19.465 29.213 41.289

57.547

جولای

23.692 30.704 38.851 60.002
آگوست 25.800 32.788

47.260

سپتامبر

25.828 39.032 52.081
اکتبر 25.512 45.524

63.826

نوامبر

27.150 53.703 70.256
دسامبر 28.704 55.865

78.989

 

Haval

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2006

28.979 0,69%
2007 58.452

1,11%

2008

56.669 1,04%
2009 66.088

0,80%

2010

119.815 1,07%
2011 143.816

1,17%

2012

280.571 2,12%
2013 279.764

1,72%

2014

429.328 2,33%
2015 662.475

3,28%

 

  • جک JAC

JAC S5
JAC S5

جک برندی از کمپانی Jianghuai است که سابقه‌ی آن به سال 1964 بازمی‌گردد. این شرکت از سال 2002 در بازار چین با برند جک به عرضه‌ی خودرو می‌پردازد.

JAC

تمام مدل‌ها

2013

JAC

تمام مدل‌ها

2014

JAC

تمام مدل‌ها

2015

JAC

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

25.458 22.341 30.549 47.871
فوریه 17.268 15.082 23.171

31.526

مارس

22.569 17.058 30.064 35.707
آوریل 17.131 11.771 27.362

25.490

می

15.804 13.003 25.704 23.558
ژوئن 15.012 9.811 23.565

23.556

جولای

11.940 8.301 22.724 20.096
آگوست 12.713 10.033

24.081

سپتامبر

12.236 16.182 29.605
اکتبر 17.616 20.208

32.539

نوامبر

18.458 26.502 35.685
دسامبر 17.293 25.507

41.126

 

JAC

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

14.263 0,67%
2004 24.277

0,99%

2005

31.494 0,98%
2006 34.363

0,82%

2007

45.527 0,86%
2008 56.529

1,04%

2009

123.862 1,50%
2010 199.491

1,78%

2011

244.019 1,99%
2012 200.822

1,52%

2013

203.498 1,25%
2014 195.799

1,06%

2015

346.175

1,72%

 

  • لندویند

Landwind X7
Landwind X7

لندویند را با کپی‌های جنجالی‌ای که عرضه کرده می‌شناسیم. این برند از مجموعه هولدینگ جیانگ لینگ موتور بوده که محصول همکاری جوینت ونچر چانگان اتو و جیانگلینگ در سال 2005 است. این برند به تولید شاسی‌بلندها و مینی‌ون‌ها در بازار چین مشغول است و تعداد بسیار محدودی نیز به اروپا صادرات داشته است.

Jiangling Landwind

تمام مدل‌ها

2013

Jiangling Landwind

تمام مدل‌ها

2014

Jiangling Landwind

تمام مدل‌ها

2015

Jiangling Landwind

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

1.301 4.118 2.248 8.008
فوریه 1.222 3.001 2.001

6.600

مارس

2.005 3.003 2.301 10.001
آوریل 2.022 3.207 2.309

7.500

می

2.116 3.208 2.310 5.709
ژوئن 1.845 2.003 1.833

5.300

جولای

1.720 2.089 2.306 4.001
آگوست 1.798 2.000

3.510

سپتامبر

2.120 2.500 5.001
اکتبر 1.700 2.560

6.182

نوامبر

1.468 3.008 6.300
دسامبر 1.954 3.305

6.798

 

Jiangling Landwind

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2005

7.954 0,25%
2006 10.162

0,24%

2007

9.899 0,19%
2008 5.120

0,09%

2009

4.556 0,06%
2010 15.151

0,14%

2011

14.017 0,11%
2012 12.501

0,09%

2013

21.271 0,13%
2014 34.002

0,18%

2015

43.099

0,21%

 

  • لیفان

Lifan 820
Lifan 820

لیفان در سال 1992 تأسیس شده و از سال 2005 با همین برند به تولید خودرو در چین می‌پردازد.

Lifan

تمام مدل‌ها

2013

Lifan

تمام مدل‌ها

2014

Lifan

تمام مدل‌ها

2015

Lifan

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

19.779 14.365 17.119 3.025
فوریه 3.720 8.702 13.340

3.617

مارس

8.105 8.407 14.916 3.447
آوریل 11.254 12.178 14.279

5.286

می

12.093 11.231 12.593 6.763
ژوئن 12.295 13.417 11.484

11.974

جولای

11.876 10.666 9.621 9.858
آگوست 11.209 12.342

5.018

سپتامبر

14.239 12.205 7.606
اکتبر 14.420 12.861

8.875

نوامبر

12.792 13.208 8.875
دسامبر 21.680 15.422

9.414

 

Lifan

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2006

2.600 0,06%
2007 38.685

0,73%

2008

151.155 2,78%
2009 42.695

0,52%

2010

78.519 0,70%
2011 123.966

1,01%

2012

158.430 1,20%
2013 153.462

0,94%

2014

145.004 0,79%
2015 133.140

0,66%

 

  • ام جی

MG GS
MG GS

ام جی برندی متعلق به کمپانی سایک SAIC است که با ورشکستگی این کمپانی بریتانیایی در سال 2005 به دست چینی‌ها افتاد. SAIC همچنین با برندهای Maxus و Roewe نیز به تولید محصولات خود می‌پردازد و به‌صورت جوینت ونچر با جنرال موتورز،ایویکو و فولکس‌واگن به منظور تولید خودروهایی با برندهای Baojun، بیوک، کادیلاک، شورولت، وولینگ،Iveco، اشکودا و فولکس‌واگن همکاری دارد.

SAIC MG

تمام مدل‌ها

2013

SAIC MG

تمام مدل‌ها

2014

SAIC MG

تمام مدل‌ها

2015

SAIC MG

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

6.849 5.040 2.681 8.282
فوریه 4.276 4.329 2.039

4.225

مارس

6.624 5.112 3.722 6.077
آوریل 5.368 5.338 5.741

6.640

می

6.434 5.362 7.206 6.225
ژوئن 6.400 5.033 5.736

6.746

جولای

4.704 3.501 5.892 5.596
آگوست 5.144 2.784

6.377

سپتامبر

6.636 3.222 7.035
اکتبر 5.447 2.041

6.496

نوامبر

5.801 4.346 7.525
دسامبر 11.001 6.109

9.886

 

SAIC MG

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2007

3.131 0,06%
2008 9.361

0,17%

2009

13.785 0,17%
2010 29.216

0,26%

2011

50.191 0,41%
2012 72.516

0,55%

2013

74.684 0,46%
2014 52.217

0,28%

2015

70.377

0,35%

 

  • زوتی

Zotye Z300
Zotye Z300

زوتی زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی به همین نام است که خودروهای خود را با برندهای زوتی و جیانگ نان به فروش می‌رساند. زوتی یکی از معدود برندهای چینی است که به‌طور فعالانه‌ای روی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی در بازار داخلی سرمایه‌گذاری کرده است.

Zotye

تمام مدل‌ها

2013

Zotye

تمام مدل‌ها

2014

Zotye

تمام مدل‌ها

2015

Zotye

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

9.479 12.519 19.358 31.201
فوریه 4.563 6.600 11.922

18.189

مارس

7.988 10.903 20.381 27.696
آوریل 7.455 11.033 17.469

29.804

می

8.066 11.090 13.724 19.320
ژوئن 7.369 9.285 12.279

20.520

جولای

7.021 11.555 9.935 21.457
آگوست 7.251 12.634

12.467

سپتامبر

8.773 14.213 14.631
اکتبر 10.284 13.967

22.384

نوامبر

11.733 14.624 26.240
دسامبر 12.938 21.502

42.537

 

Zotye

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2007

28.577 0,54%
2008 53.491

0,98%

2009

64.510 0,78%
2010 99.773

0,89%

2011

99.148 0,81%
2012 85.644

0,65%

2013

102.920 0,63%
2014 149.925

0,81%

2015

223.327

1,11%

عملکردهای چینی‌های بازار ایران در کشور خودشان (قسمت اول)
منبع: left-lane

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

32 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    کیفیت ام جی از همشون بهتره
    بچها امروز تو خبر ها خوندم که قراره ام جی 360 تو تبریز تولید و مونتاژ شه قیمت پایه تو چین به پول ایران 40 تومنه اگه تو قیمت 50 الی 70 تومن بیاد خوب میفروشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3670 دیدگاه) ,

      آره MG نسبت به بقیشون بهتره. ولی کلا جلوی کره ای ها هیچ حرفی واسه گفتن نداره. تنها کارخونش تو انگلستان هم که تعطیل شد. دلخوشی بعضی دوستان من که MG دارن همین تک کارخونه بود.

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (77 دیدگاه) ,

        شما به من بگو مثلاً النترا یا سراتو از چه لحاظ نسبت به MG6 برتر هست و MG6 هیچ حرفی جلوی النترا یا سراتو برای گفتن نداره؟؟؟هندلینگ و سواری النترا بهتر و حرفه ای تر هست؟؟؟شتاب و سرعت النترا بیشتر هست؟؟؟امکانات فنی و رفاهی النترا بیشتر هست؟؟؟
        برادر من سیستم تعلیق عقب النترا و سراتو نیمه مستقل هست ولی MG6 مالتی لینک و از BMW سری Z قرض گرفته شده.
        لطفاً حرف های کودکانه که کمپانی هیوندای یا کیا چنین و چنان هستند نزنید .اینجا صحبت دو تا ماشین هست و نه کمپانی ها

        پاسخ
        1. REVENTоN 👍
          سوابق: (132 دیدگاه) ,

          داداش علی رضا عالی گفتی، واقعا ام جی 6 عالیه، مخصوصا عقبش معرکس

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3670 دیدگاه) ,

          آقا علیرضا کیفیتش مهمه.
          نه وجدانا تا حالا mg فروختی ؟
          بازار دسته دومش رو تجربه کردی ؟

      2. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1463 دیدگاه) ,

        مجید جان کدوم ماشین کره ای 40 تومن قیمتشه ؟؟
        اونم با موتور توربو ؟؟؟؟

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          اگه 40 تومن واقعا بدن به ملت مهم.
          فعلا درحد حرف

  2. ارش
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    نیاز به مقاله نداره که تو خیابان و کوچه وضعیت رو میبینیم.البنه دستت درد نکنه داداش به خاطر مقاله ات

    پاسخ
  3. Reza.sh
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    از ملت چین خوشم میاد تو ایران یکی میبینه چندتا شرکت ماشین سازی هست دیگه میگه بازار اشباع شده نمیشه ولی اونا بالای صدتا کارخونه زدن

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      مقایست اشتباهه
      جمعیت ایران حدود ۸۰ میلیون و چین حدود ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون یعنی ۱۷ برابر ما جمعیت داره
      ایران اقتصادش تو دنیا اول یا دومه (از آخر) و چین اول یا دومه بعد از ایالات متحده
      اونا عاقلن و ما . . .

      پاسخ
  4. ارشام
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هایما عالیه از هر نظر و دلیل کم فروش بودنش بیشتر به قیمت بالاش توی چین برمیگرده ولی واقعا حرف نداره

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      هایما همون نبود که پولوسش برید و دو نفر از آزمایش کننده های ایرانخودرو رو فرستاد بیمارستان!!!
      واقعأ هم حرف نداره
      گریه داره😭

      پاسخ
  5. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    من خوشحالم که MG تو این سالها رشد داشته و امیدوارم با ساخت رودستر خاطره روزهای خوشش رو تکرار کنه
    چرا لااقل از کمپانی هایی که تو چین از اقبال بیشتری برخوردارند استفاده نمیشه؟؟؟JAC هم تو این سالها رشد خوبی داشته

    پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1426 دیدگاه) ,

    واقعا کیفیت چینی ها پایین است شما کافیه یک هفته با چری آریزو 5 رانندگی کنید مفهوم جنس چینی کاملا درک میکنید از لیفان x50 تا mg 350 و از جک j5 تا هایما s از چری 110 نیو تا mvm x33 نیو اس همگی و همه کیفیت بسیار پایبنی بخصوص در تریم داخلی و دکوراسیون داخلی دارند وقتی سطح داشبورد mg gs لمس میکنید چندان تفاوتی با داشبورد نازک آریزو 5 ندارد اگر چینی ها بجای تغییر ظاهر خودرو ها در طول این سالها قدری به مبحث کیفیت اهمیت میدادند اکنون آبرویی در بازار برای خود دست و پا کرده بودند و قدری ارزش برند

    پاسخ
    1. اکبر
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      تا کی بایستی از جنس قطعات پلاستیکی یک خودرو , پی به کیفیت کلی یک ماشین پی برد ؟؟؟
      دوستان کارشناسانه نظر بدهند لطفا. همه چیز که به چهار تا تیکه قطعه پلاستیکی که نیست … الان بعد حدود 10 سال از فروش لیفان 520 تو بازار ایران که جز اولین تولیدات ماشینهای چینی بوده , هم قیمت مدلهای خودش با پژو 405 تو بازار قیمت میخوره.

      پاسخ
  7. Sasan
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    دیگه لطفا ام جی رو با با النترا و سراتو مقایسه نکنین.من هرجا مقاله خوندم ام جی رو ماشین قدری نمیدونستن امار فروشش هم همینو میگه،من نمیگم ام جی بده اما در مقابل رقبای کره ایش به جز موتور توربوش حرفی نداره.

    پاسخ
    1. اکبر
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      امکانش هست لینک تعدادی از مقالاتی که شما مطالعه فرمودید تا به این نتیجه برسید رو اینجا قرار بدید!!!!. ترجیحا خارجی لطفا

      پاسخ
      1. Sasan
        سوابق: (25 دیدگاه) ,

        اسم سایتش یادم نیست ولی میتونین به انگلیسی تایپ کنین تو نت و مطالعه کنین!ام جی فقط موتور توربوش خوبه همین!

        پاسخ
        1. اکبر
          سوابق: (22 دیدگاه) ,

          من بعد از مطالعه بیش از 850 صفحه مطلب خارجی تصمیم به خرید mg6 2014 گرفتم که خوشبختانه باتوجه به دیدگاه مردم ایران به خودروهای چینی!!! تونستم به واقع با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنم.
          وقتی با سرعت 220 از ماشینهای کره ای و ژاپنی هم رده در کمال آرامش ( با توجه به وزن زیاد خودرو و آیرودینامیک ماشین و توربودار بودن آن ) عبور می کنم و یا در پیچهای تند با توجه به هندلیگ عالی اون که از صاحب قبلی اون Z4 BMW به جا مونده بدون هیچگونه استرسی عبور میکنم چکار به انگشت اشاره مردم کوچه بازار دارم که mg رو نشون میدن با خودشون میگن ماشین چینیه هااا

  8. nima
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: صنعت خودرو هند از کره‌جنوبی پیشی گرفت و این کشور از نظر تولید به پنجمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد.

    روزنامه کریا هرالد با اشاره به آمار منتشر شده توسط سندیکای خودروسازان کره، اعلام کرد در دوره ژانویه تا ژوئیه امسال کره‌جنوبی 55/ 2 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است که کمتر از 57/ 2 میلیون دستگاه تولید شده در هند است.

    به این ترتیب کره‌جنوبی به جایگاه ششمین خودروساز بزرگ جهان تنزل یافته است و برای نخستین‌بار طی یک دهه گذشته جایگاه خود را به‌عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان از دست داده است.

    ارقامی که اوایل ماه سپتامبر منتشر شد نشان داد طی ماه اوت فروش خودروهای داخلی و وارداتی در کره‌جنوبی به کمترین سطح در هفت ساله یعنی رقم 250 هزار دستگاه رسیده است.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      همه پیشرفت کردن غیر ما

      پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1426 دیدگاه) ,

    ساخت زباله همیشه بیشتر از ساخت کالای باکیفیت است کالای ایرانی کیفیت برتر ایرانی!!
    هند و چین هم بمانند ایران هستند عنصر کیفیت عنصری غایب در محصولات ایرانی چینی هندی و در آینده پاکستانی
    اگر کره جنوبی و یا آمریکا و آلمان و ژاپن خودور تولید میکنند واقعا خودور تولید میکنند و کیفیت سرلوحه کار آنهاست چین و هند با ساخت زباله سعی در درآمد بیشتر دارند لطفا چین و هند را با صنایع معتبر کره جنوبی مقایسه نکنید

    پاسخ
    1. nima
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      حالا اگه جایگاه کره رشد کرده بود میگفتید این نشانه کیفیت محصولاتش و اقبال جهانی ازشون بوده و بی کیفیتی سایرین.ولی حالا که جایگاهش تنزل کرده اونی که رتبه اش رشد کرده شد آشغال ساز؟؟؟؟؟به این میگن یک بوم و ٢هوا!!!
      مردم جهان خودشون میدونن چی خوبه و چی بد و چی بخرن وو نیازی هم به کامنتهای ما ندارن که به چیزی که خریداری میکنن بگیم آشغال و زباله!!!

      پاسخ
  10. ایلیا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ماشینای کره ای،کیا و هیوندای،تو ایران بهترینن،مخصوصا خودروهای سواری سدان…
    قبول کنید دوستان،قیمت متوسط ماشین و هزینه خدمات و نگهداری و لوازم یدکی….
    کره ای ها عالی اند،مخصوصا تو ایران…

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    سهم گرفتن شرکت زوتی با اون همه کپی محصولات برندای بزرگ خیلی هم عجیب نیست ولی انتظار داشتم گریت وال و هاوان سهم بیشتری داشته باشن با اون همه محصولات تو بحث کیفی اکثر دوستان دارن به تریم داخلی خودرو ایراد میگرن یعنی این خودرو ها در بخش فنی الان دیگه کم ایراد تر شدن البته تفاوتی که در بین مصرف کننده ایرانی و چینی هست اینه که ایرانی میخاد چهل سال از ماشین کاربکشه ولی چینی ها وکلا باقی کشورها بیش از ده سال ازخودرو استفاده نمی کنن برا همین برخی از شرکتا به کیفیت مواد داخل خودرو اهمیت زیادی نمی دن

    پاسخ
  12. حامد
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    دو سری آدم هستند که برای ماشین ها از لفظ “آشغال” و “زباله” استفاده می کنند :
    1/ آدم هایی بسیار پولدار که در عمرشان کمتر از بنز سوار نشدند (البته این دسته برخی شان به خودروهای رده اکونومیک میگن آشغال)
    2/ آدم های بی ماشینی که به ماشین های گران و برند های پرآوازه به عنوان آرزوی دست نیافتنی علاقمندند و در خیالشان بر آنها سوارند و با حسادت به دنیای واقعی نگاه میکنند و به ماشین دیگران میگن آشغال تا وجدانشان را بابت عقب ماندگی های زندگی شان راحت کنند
    بعضی ها به این دسته مثل گربه و گوشت را هم نسبت می دهند ولی بد کشوری برای علاقمندان خودرو داریم با این همه عقده ای
    حالا این دسته دومی ها بیاین پاسخ بدین و هی منفی بدین …

    پاسخ
  13. نریمان
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    سان مارتین

    بیا جواب حامد جان رو بده ، میدونم که اسم واقعی شما کوروش هست از اصفهان و ریو 15 سال قبل داری و اخیرا آرزو کردی که سراتو تولید سایپا داشته باشی.

    پاسخ
  14. BMW
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    منکه عشق المانیم هیچوقت به خودم اجازه نمیدم به یه ماشین غیر المانی بگم اشغال ، هر کس ماشین مورد علاقش بر اساس انتظاراتش انتخاب میکنه ، پس لطفا به انتخاب همدیگه احترام بذارید

    پاسخ
    1. نریمان
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      دوست عزیز ، دلیلش اینه که برای رسیدن به دیدگاه بسیار محترم شما ، نیاز به اصالت و بینش و فرهنگ بالا میباشد و شما طرفدار هر برندی باشید ، دیدگاه شما بسیار ارزشمند هست.

      پاسخ
  15. سينا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا از بایک نگفتین؟!
    برند بهتری از خیلی از ایناست که دیار خودرو اینجا خرابش کرده!!

    پاسخ
  16. بنیامین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان گل من النترا 2012 دارم و تا حدودی راضی هستم تنها ایراد ماشین من لرزش عقب ماشین در سرعت بالا تو دست اندازه‌ها که ظاهرا تو مدلهای جدید این ایراد رفع شده کم مصرف هم هست فقط شتابش کمتره.من نمیدونم چرا یه سری آدمها هی گیر دادن به ماشینی چینی.هر ماشین چینی نسبت به قیمت خودش خیلی خوبه.کسی که میاد آریزو را با النترا مقایسه میکنه قیمت دوبل النترا را هم در نظر بگیره.من خودم تا بحال از 206 و پارس و النترا بهتر سوار نشده بودم چند روز پیش تصادفی ام جی 6 سوار شدم تازه فهمیدم لذت رانندگی چیه.این جا موقعی که ما در حال گفتن اشغال چینی گفتن هستیم اونا دارن به پیشرفت خودشون ادامه میدن و حالا خواهیم دید همین آدمها ده سال دیگر در آرزوی سوار شدن ماشین چینی میمونن.صبر میکنیم و خواهیم دید.من هیچ تعصبی به وسیله ها ندارم و اگر افغانستان هم ماشین خوب ارزون بسازد میخرم و لذت میبرم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.