لیفان 820 به روایت تصویر
لیفان 820 به روایت تصویر

لیفان 820 به روایت تصویر

چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل 820 را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های 18 کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل 820 و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.

Lifan 820
Lifan 820

لیفان 820 سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات 820 بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل 820 بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!


این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.

Lifan 820
Lifan 820

نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن 820 به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی 820 به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

Lifan 820
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین 820 و محصولات BMW می توان دید.

Lifan 820
Lifan 820

و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.

Lifan 820
Lifan 820

اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.

Lifan 820
Lifan 820

رینگ های 16 اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی 820 می دادند.

Lifan 820
و صندوق عقبی با حجم 510 لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (436 لیتر) و هیوندای سوناتا (464 لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

Lifan 820
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی 20 هزار دلاری چینی!

Lifan 820
Lifan 820 Interior

طراحی کابین 820. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند.


صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو.


نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول.


مانیتور 8 اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

Lifan 820
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای 820 هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. 1800 سی سی، 2400 سی سی و 2000 سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور 2400 سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق 2373 سی سی و ماکزیمم توان 165 اسب بخار در دور موتور 5700 و گشتاور 226 نیوتن متر در دور 4000 تا 4500 دور بر دقیقه.

Lifan 820
گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

Lifan 820
شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

Lifan 820
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی 820 به گونه ایست که توانایی گرفتن 5 ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

Lifan 820
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

Lifan 820
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از 6 سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه 9 بوش بهره می برد.

Lifan 820
در داخل خودرو نیز 6 ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

Lifan 820
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

Lifan 820
همچنین با با وجود 4 سنسور پارک در عقب و 2 سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

Lifan 820
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری

Lifan 820
کروز کنترل

Lifan 820
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

Lifan 820
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

Lifan 820
سیستم استارت بدون کلید

Lifan 820
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

Lifan 820
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

Lifan 820
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور 2400 سی سی و گیربکس 6 دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود 80 میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).

موتور 2400 سی سی
گیربکس اتومات 6 دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی 6 جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای 6 بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی

Lifan 820
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان 820 تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.


در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند. در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر 100 میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

250 دیدگاه

  1. طاهر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان این ماشین تنها ایرادی که داره فقط ارم لیفان هست که روشه وگرنه اگه همینو با هر ارم برند دیگه ای اگه بود به غیر از ارمهای چینی همه اون دوستانی که از این ماشین بد میگن شروع به تعریف و تمجید میکردن بنده سانتافه 2009 دارم و 820 به جز یه صدای بم موتور در دنده یک و دو هیچ ایراد دیگه ای نتونستم از این ماشین بگیرم در ضمن دوستان حتما باد لاستیکها رو چک کنند چون باد لاستیکها رو 40 تنظیم شده که باید 29 بشه

    پاسخ
  2. حسین عبدالملکی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت اقا طاهر،لطف کنید در مورد باد لاستیکها توضیح بیشتر بدهید با تشکر

    پاسخ
    1. طاهر
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      باد لاستیک زیاد هست طبق اعلام کارخونه ۲۹ تنظیم کنید

      پاسخ
  3. علی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    اون دوستانی که میگفتن این ماشین یه درد نمیخوره و افت قیمتش زیاده……قیمت ثبت نامی این ماشین شد 91 میلیون تومن……توی سایت کرمان موتور ببینید…..
    پ.ن:من خودم از سری های اول خریداری کردم 77 تومن برام تموم شد……

    پاسخ
  4. سام
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    میشه بگید لیفان کپی از روی چه برندی هست .درست هست که موتورش کپی شده از یک مدل تویوتا هست و ایا پلت فرمش هم از ماشین دیگری گرفته شده .ممنونم

    پاسخ
  5. امير حسين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لطفا حرف بیخود نزنیند ٣ماه سوار شدیند نظرم میدیند ما ایرانیها عقده ابشن داریم جان عزیزترین کستون نریند سمت این ماشینا من لیفان ۶٢٠ دارم ٣ساله ١٠ میلیون تا حالا خرجش کردم منم عقده ابشن و زیبایی داشتم ١تایر ماکسیما می ارزه به کل هیکل ٨٢٠ گل ابشن نخوریند هیچ کسم ماشینا ازم نمیخره چون دیگه همه میدونند اشغال شما که این قدر تبلیغ این ماشینا میکنیند سال دیگم بیاند اینارا بگیند

    پاسخ
    1. احد
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      کاش میگفتی خرج چی کردی-2 سال که گارانتی بودی- یعنی تو این 1 سال کل ماشین و عوض کردی-دروغ حد داره- دلال های خودرو مدل 92 را 29 تا 30 میخرند- عجیبه که نفروختینش-من به دلال بدون بیمه با یک گلگیر رنگ 29 میلیون 3 ماه پیش فروختم-تو 3 سالی که سوار شدم جز اب و روغن چیزی خرج نکردم-80 هزار تا هم روندم-الانم 820 ثبت نام کردم- اگر لیفان و کرمان موتور بهتر از ایران خودرو و سایپا نبود هیچ وقت برای خریدخودروی 80 میلیونی دیگه سمت اونا نمی ررفتم-قبل 620 انواع خودروها رو از این دو خودروساز خریدم-کیفیت که پایین-گارانتی که جوابگو نبود- تامین قطعات گارانتی بسیار سخت بود- الانم که کیفیت خیلی اومده پایین تر خدمات هم صفر- ولی قبول دارم برای خرید خودروی 80 به بالا گزینه زیاده- و باید با چشم باز خرید کرد-

      پاسخ
  6. جواد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا جای تاسفه که ماشینهای چینی وارد میشن
    و خودرو سازای ایرانی حرفی برای گفتن ندارند
    واقعا حقیرند در این زمینه!

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام من میخواستم امروز یه کارکرده در حد صفر بخرم واقعا …زیبا ..شیک …و کامل ….فقط وقتی سوار شدم با کیفیت افتضاح کند و شتاب اولیه روبرو شدم ……حالا منم واقعا از این ماشین خوشم اومده میشه راهنمایی کنین این یه ماشین مشکل داشت یا کل لیفان های 820 کند شتابشون ضعیفه ….ممنون میشم چند نفر نظر بدین ……

    پاسخ
    1. Mostafa
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نه آون ماشینی که شما سوار شدین ایراد داشته وگرنه لیفان 820 واقعا معرکه است

      پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      بله درست متوجه شدید، لیفان 820 نسبت به موتور 2400 که داره، شتابش کمه ( حدود 12 ثانیه) . یعنی یه مزدا 3 با موتور 2000 خیلی ازت جلو میوفته ( مزدا 9.5 ثانیه) . ظاهر شیک و آپشن های خوبی داره ولی به دلیل شتاب پایینش جوانپسند نیست و بیشتر خانواده ها و افراد مسن رو به خودش جلب کرده .

      پاسخ
  8. حسین عبدالملکی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با سلام،در تاریخ3/23 ماشین رو تحویل گرفتم،خیلی راضی هستم از خریدم،شتابش خوبه،وراضی کننده است،چند بارمسافرت رفتم

    پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام… به نظر من چین محصولات با کیفیت و خیلی خوبی تولید میکنه و تا چند سال دیگه هم صنعت خودروسازی دنیا رو قبضه خواهد کرد که شروعش همین خودرو هستش… و دوستانی که میگه کپی برداری هست، باید بگم خیلی از غولهای خودروسازی دنیا مثل هیوندا ، فورد و … خودروهاشون شبیه به بعضی خودروهای شرکتهای دیگه هست… البته مسئله و مشکل اصلی اینجاست که آیا خودرویی که توایران تولید میشه با همن کیفیت تولید خود چینه که قطعا اینطور نخواهد بود مگر تولیدات سری اول ، چون به تجربه ثابت شده که همیشه شرکتهای ایرانی برای سود بیشتر از کیفیت قطعات کم میکنند. نمونه این موضوع در محصولات شرکت لنوو که تولیدکننده تبلت و لب تاب میباشد به قابل بررسی است . کیفیت محصولات این برند(لنوو)که در بازار اروپا هست قابل مقایسه با محصولات بازار ایران نیست . در مورد خودرو هم یقینا همینطور خواهد بود…

    پاسخ
  10. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    نخرین خودروهایه اروپایی دارن میان چینیها خدمات ضعیف کیفیت پایین وارامش و راحتی پایینی دارن

    پاسخ
  11. کامران
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من الان دو ماهه این خودرو رو دارم و قبل از این هم مگان 2000 داشتم، یک ماشین عالیه و با این قیمت واقعا محشره… خیلی راضی هستم دو بار باهاش رفتم شمال تو جاده هیچ ماشینی حریفش نیست، نفس موتورش عالیه و رفاه و امکانات و آرامش بسیار خوبی هم داره.
    و یک نکته مهم دیگه که واسه من مهمه این که حس خوب و لذتبخشی هنگام رانندگی به آدم می ده

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      تو جاده “”هیچ ماشینی”” حریفش نیست…
      خندم گرفت ، فکر کنم تصور کردی پشت بوگاتی ویرون نشستی .

      پاسخ
  12. حسام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    من این خودرو رو خیلی دوست دارم
    ولی بین این و ام جی ۶ نیو موندم !!!! چون جفتش چینیه ولی ام جی با امکانات کمتر ١٢۶ ولی این حدود ٩٠ !!!
    منطقی نگاه کنم تو فروش جفتش مشکل دارم در اینده و باید انتظار افت قیمت شدید جفتشون رو داشته باشم !!!!! اگه کسی لیفان داشته واسه مدت طولانی لطفا یه راهنمایی بکنه راجب هزینه های ماشین
    هنوز موندم کدووووم!!!!

    پاسخ
    1. کامران
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      از MG اطلاعی ندارم ولی 820 رو حدود 3 ماهه دارم و اصولا خرجی نداره، توجه داشته باشید که این خودرو 5 سال گارنتی داره پس نگرانی هزینه ای ندارید و مصرف بنزین هم ترکیبی حدود 10 است که برای موتور بزرگ 2.400 مصرف بسیار منطقی و معقولی داره، به نظر من قیمت 820 بازم بالا می ره کل تولیدش در روز 16 دستگاهه و به همین علت هم در خیابان ها کم می بینید، اگر قصد خرید دارید انتخاب بسیار خوبیه

      پاسخ
  13. حسین عبدالملکی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با سلام به نظر من 820 که فوق العاده است

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با سلام . گذشته از خوب یا بد بودن ماشین حتما ماشین رو جهت کارشناسی رنگ و بدنه پیش کارشناس رنگ ببرید تا ماشین به قول خودشون ریپری شده بهتون غالب نکنن اقایون.مشکلی که برا من پیش اومد و کل اسناد و مدارکش جهت ارایه به دوستان حاضر هست

    پاسخ
  15. mm
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من این ماشینو خریدم و در تمامی سایت ها گشتم فیلمی در مورد تست تصادف پیدا نکردم ؟…. واینکه در مورد ایمنی تصادف از جلو و شاسی چیزی پیدا نکردم از دوستان کسی اطلاعاتی داره ………در خصوص ایمنی ماشین زیاد مطلب مو جود نیست و فقط هر کارشناسی که بازدید کرده از اپشن های ماشین و شکل و شمایل اون صحبت کرده …

    پاسخ
    1. معین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      مگه میخای خدا نکرده بری جنگ.یا واسه جنگ خریدیش/

      پاسخ
  16. بهاری
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    دوستان توروخدددا به فکر اینده و همدیگه باشیم این قدرخواهانن افزاایش قیمت نباشییم-خود ازاارر نباشیمم

    پاسخ
  17. فتاح
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    وقتی نمی توانیم ماشین با برند اروپایی بخریم و خودرو سازان داخل علاقه ای به بالا بردن کیفیت تولیدات ندارند ، وبا وضع بد اقتصادی اگر هم بتوانیم لیفان 820 سوار شویم هنر کرده ایم لطفا زیاد نا امیدمان نکنید بگذارید کمی دلمون با این اسباب بازی های چینی خوش باشه .

    پاسخ
  18. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بیش از 6 ماهه 820 خریدم به نسبت قیمتش ماشین خوبیه 8500 تا باهاش راه رفتم تا حالا هم مشکل خاصی نداشته یه کم نورش به نسبت ماشینهای کره ای ضعیف تره

    پاسخ
  19. کیخسرو قبادیانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با تشکر از اظهار نظرهای مفید دوستان، در نهایت بخریم یا نخریم؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.