لیفان

لیفان X50، گامی سترگ از سازنده‌ای کوچک

اکثر ما ایرانیان راغب و آرزومند آنیم که به خودرویی مدرن، مجهز و البته بادوام دست یابیم که از بهای مناسبی نیز برخوردار باشد؛ اما آیا این رؤیا و آرزو برآورده خواهد شد؟ پاسخ این پرسش را به‌سادگی نمی‌توان داد، زیرا حل این موضوع به رفع موانعی بی‌شمار بستگی دارد که شرح همه آن‌ها در این متن نمی‌گنجد. تنها این را می‌توان گفت که این کار شدنی ست و نخستین گام هم در این راه، رهایی از نگرش‌های بسته، انحصارطلبانه و تا حدی متوهمانه حاکم بر خودروسازی‌مان و نیز جایگزینی‌شان با رویکردی بازتر، مدرن‌تر و علمی‌تر می‌باشد. و تازه این، اولین و مهم‌ترین گام است که در غیابش، انجام هر عملی حکم گره زدن بر باد را دارد. نکته مهم دیگری هم که در این میان نباید فراموش شود و البته خارج از دایره اختیارات مدیران خودروسازی ماست، تحریم‌های ظالمانه غرب است که بدون رفع آن، اجرای هر برنامه مدونی سخت چالش‌برانگیز خواهد بود.

Lifan X50
Lifan X50

در این میان، چینی‌ها که هنوز حکم شاگردانی را دارند که در محضر اساتید خویش مشغول یادگیری و تلمذند، سعی دارند که بر این پندار و آرزو، جامه عمل بپوشاندند. به همین خاطر هم است که سخت جویای علائق و سلایق ما مردمان هستند تا بلکه هر چه بیشتر ما را خاطرخواه و هواخواه خود سازند. اما آیا آن‌ها موفق هم خواهند شد؟ شاید، ولی این مهم، منوط به آن است که رضایت ما و دیگر جهانیان را به خود جلب نموده و به بازیگری جدی و سترگ مبدل شوند. اگر آن‌ها روزی توانستند همچون همتایان غربی و شرقی خویش قله‌های موفقیت را فتح نموده و در کیفیت نام‌آور گردند، تازه در آن هنگام می‌توانند از کسوت شاگردی خارج شده و ردای استادی را بر تن کنند، پس تا رسیدن به آن لحظه خاص باید سخت و بی‌وقفه تلاش نمایند و چینی‌ها هم تا به امروز نشان داده‌اند که شاگردان کوشا و زیرک مکتب خودروسازی هستند. خودروسازان ایرانی می‌توانند از این شاگردان زیرک درس‌های بسیاری بیاموزند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

چند صباحی است خودروی لیفان X50 روانه بازار کشورمان شده و ثبت‌نام از متقاضیان این خودرو آغاز شده است. به بهانه وقوع این امر، مطالب مختصری را به رشته تحریر درآوردیم که در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

نمای ظاهری
مدل X50، از جدیدترین محصولات لیفان به شمار آمده و در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار گردید. خودروی مذکور از پلت فرمی همسان با لیفان ۵۳۰ برخوردار بوده و شاسی آن نیز توسط شرکت بریتانیایی MIRA توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در همان کلاسی طبقه‌بندی می‌شود که خودروهایی همچون رنو کپچر، ب‌ام‌و X1 و یا پژو ۲۰۰۸ در آن جای دارند؛ خودروهایی که نه کراس‌اوور هستند و نه هاچ‌بک! اما علیرغم همه این صحبت‌ها، لیفان این خودرو را با کد X تعریف نموده است که معرف خودروهای کراس‌اوور این شرکت است. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، چند سالی است که اکثر سازندگان چینی از طراحی‌های ناشیانه، نامأنوس و حتی زشت! گذر نموده و در این مورد، از آخرین متدهای روز دنیا مدد می‌گیرند. از همین رو، طراحی این خودرو هم کاملاً مطابق با استانداردهای نوین جهانی صورت پذیرفته است. جلوپنجره آن در مقایسه با دیگر همتایان چینی‌اش، بسیار موشکافانه و ظریف طراحی شده و علاوه بر آن، در نمای جلو، ترکیب نوارهای LED به همراه چراغ‌های بادامی‌شکل و نیز دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای گیرا و جذابی را برای آن به ارمغان آورده است. این همان نکته‌ای است که مورد توجه برخی از وب‌سایت‌های چینی هم واقع شده و به همین خاطر هم است که این دست از رسانه‌ها، طراحی این خودرو را گامی بزرگ برای سازنده‌ای همچون لیفان قلمداد می‌کنند، شرکتی که پیش از این، بدترین شبیه‌سازی‌ها را انجام می‌داد؛ نمونه بارزش هم خودروی لیفان ۳۲۰ می‌باشد که به‌تمامی از خودروی مینی کپی شده است.

Lifan X50
Lifan X50

طراحی نمای عقب این خودرو از شباهت‌های بسیاری با مدل‌های روز اروپایی و من‌جمله آلفا رومئو، برخوردار است. دیفیوزر نقره‌فامی هم در زیر سپر عقب آن جای گرفته که به زیبایی این بخش بسیار مدد رسانده است. علاوه بر این، یک باربند هم در بالای سقف آن قرار دارد که وجود آن در بازار چین امر حیاتی به شمار می‌آید چون بنا بر برخی نوشته‌ها، هیچ فرد چینی حاضر نیست خودروی کراس‌اووری را خریداری کند که فاقد باربند باشد! در حال حاضر لیفان X50، رقیب محصولاتی همچون هاوال H1 و جک S3 به شمار می‌آید (در بازار چین).

Lifan X50
Lifan X50

کابین
درون این خودرو با بینش نوگرایانه ای طراحی شده و از ارگونومی مناسبی نیز بهره می‌برد. همچنین، قطعات آلومینیمی متعددی هم در جای‌جای کابین آن دیده می‌شود. همچون اکثر خودروهای چینی، جنس مواد به کار رفته در داشبورد آن از پلاستیک سخت است که با نیم‌نگاهی به بهای این خودرو، این مورد تاحدی قابل توجیه است.

Lifan X50
Lifan X50

بیش از هر چیز، این زمینه قرمز رنگ نمایشگرهای پشت فرمان آن است که توجهات را بیش از پیش به خود معطوف می‌کند و نکته جالب اینجاست که نور پس‌زمینه‌ای هم که از قطعات درون کابین ساطع می‌شود نیز بدین رنگ است. دیگر بخش‌های کابین را نیز، کمابیش پلاستیکی‌های سخت مشکی فرا گرفته‌اند. صفحه لمسی بزرگی در میانه داشبورد آن جای گرفته که اندازه آن از نمونه به کار رفته در فورد کوگا (KUGA) هم بزرگ‌تر است.

Lifan X50
Lifan X50

از آنجایی که فلسفه طراحی این خودرو کسب حداکثر فضای داخلی به ازای مینیمم فضای خارجی بوده است، علیرغم ابعاد کوچک بدنه، فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن کاملاً متناسب است و به همین لحاظ نیز، از فضای جاداری برخوردار است. از طرف دیگر، جهت رفاه حال بیشتر سرنشینان، تعداد ۲۱ عدد محفظه جهت حمل بار و قرارگیری اشیاء در نقاط گوناگون آن تعبیه شده است تا راکبین این خودرو بتوانند با خاطری آسوده بار و وسایل همراه خود را در آن‌ها جای دهند. بنا به ادعای شرکت لیفان، در صورت برداشته صندلی‌های عقب این خودرو، حتی می‌توان یک یخچال کوچک و یا مبلمان خانه را نیز با آن جابه‌جا نمود!

Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50

ایمنی
بنا به ادعای وب‌سایت این شرکت، در بیش از ۴۲ درصد از بدنه این خودرو، ورق‌های فولادی با استحکام بالا (HIGH-STRENGHTH STEEL PLATE) به کار رفته است. از طرف دیگر، این خودرو از ۲ کیسه ایمنی هوا به‌طور استاندارد برخوردار است که در مدل‌های فول، این تعداد به ۶ عدد افزایش می‌یابد. همچنین طیف وسیعی از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD،BA،ESP،TCS و.. بر روی آن نصب گردیده که شاید در خودرویی با بهایی مشابه ،کم‌نظیر باشد. در ضمن، تمامی این سیستم‌های ایمنی هم توسط شرکت بوش آلمان طراحی شده‌اند.

Lifan X50
Lifan X50

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو ۴ سیلندر بوده و ۱.۵ لیتر حجم دارد و مجهز به تکنولوژی هوشمند زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTI) می‌باشد، توان خروجی آن نیز معادل ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۳۳ نیوتن‌متر است. بی‌تعارف باید گفت که این موتور چندان قوی نیست و نمی‌تواند رضایت خاطر بیشتر هم‌وطنانمان را فراهم کند، اما درعین‌حال، این نکته را هم نباید از یاد برد که این خودرو از کشوری می‌آید که در آن مصرف سوخت و هزینه‌های مربوطه، اولویت اصلی مشتریان جهت خرید یک خودروی نوست و ساکنان آن سرزمین برخلاف برخی از هم‌وطنان، موتورهای کم‌حجم و کم‌مصرف را بیشتر می‌پسندند. به همین سبب هم است که اکثر خودروهای ارائه شده در بازار چین از پیشرانه‌های کم‌حجمی برخوردارند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50
این خودرو همانند بیشتر هم‌قطاران چینی خود از فنربندی نرمی برخوردار است و ترمزهای آن که در تمامی چهار چرخ از نوع دیسکی است، از عملکرد مناسبی بهره می‌برند. البته در این بین نباید فرمان برقی این خودرو را هم از یاد برد که از کارکرد بسیار نرم و روانی برخوردار است و می‌تواند مددکار راننده در سخت‌ترین شرایط ترافیکی باشد. سیستم انتقال قدرت به‌کاررفته در این خودرو، از نوع ۵ سرعته دستی و یا جعبه‌دنده خودکار (CVT) است، که در کشور ما هر دو نوع آن عرضه خواهد شد.

Lifan X50
Lifan X50
جمع‌بندی نهایی
با توجه مطالب فوق و با نگاهی به بهای این خودرو، که حول‌وحوش ۵۰ میلیون تومان است، می‌توان آن را گزینه مناسبی برای بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص خانواده‌های کوچک برشمرد، این خودرو کمابیش همان ویژگی‌ها و مختصاتی را داراست که یک فرد عیالوار به دنبال آن است، چون علاوه بر زیبایی، از فرمان و فنربندی بسیار نرمی هم برخوردار بوده و به اندازه کافی نیز جادار می‌باشد. اما در مقابل، این خودرو گزینه نه چندان مناسبی برای عاشقان سرعت و شتاب است، چون فلسفه ساخت آن چیزی دیگری بوده و برای این مقصود زیاد مناسب نیست. این مینی کراس‌اوور برای آمدوشد روان‌تر در شهرها و مکان‌هایی مناسب است که از جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی نسبتاً ناهمواری برخوردارند و احیاناً در آن مسیرها خودروهای سدان و یا هاچ بک‌ها چندان جوابگو نیستند. از همین روست که ارتفاع این خودرو نسبت به سواری‌ها چند سانتی‌متری بالاتر آمده است و البته این لزوماً به معنای مالکیت خودرویی با قابلیت‌های آفرودی هم نیست.

Lifan X50
Lifan X50
در داخل کشورمان تنها رقیب این خودرو، هاوال M4 می‌باشد که در حال حاضر از حضور بسیار کمرنگی در بازار برخوردار است.


مشخصات فنی

تیپ موتور: LF479Q2- B

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۲ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۳۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیق

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس دستی) – ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس CVT)

میانگین مصرف سوخت: ۶.۳ الی ۶.۵ لیتر

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: SEMI TRAILLING ARM

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

Lifan X50
Lifan X50
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:۴۱۰۰/۱۷۲۲/۱۵۴۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۵۵۰ میلی‌متر

وزن: ۱۱۵۰ کیلوگرم (با گیربکس دستی) – ۱۱۷۵ کیلوگرم (با گیربکس CVT)

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۰ R 15

ارتفاع خودرو از کف زمین: ۲۰۸ میلی‌متر

ظرفیت باک: ۴۲ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۷۰ لیتر (۱۱۳۶ لیتر در صورت خواباندن صندلی‌ها)

Lifan X50
Lifan X50
ایمنی

پیش از هر چیز، می‌خواهم این نکته را خدمتتان عرض می‌کنم که این خودرو در بازار چین از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌کاررفته، چه در دنده دستی و یا CVT، به ترتیب در سه تیپ متفاوت DELUXE و PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود که به زبان ساده می‌توان آن‌ها را به تیپ‌های پایه، نیمه‌فول و فول تعبیر نمود. در سطور ذیل تجهیزات اختصاصی برای هر تیپ، به تفکیک مشخص گردیده است. البته با توجه به این مطلب که ممکن است این تقسیم‌بندی شامل حال بازار ایران نشود.

۲ عدد ایربگ

ایربگ های جانبی (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

ایربگ های پرده‌ای (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ضد بلوکه ترمز

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم ترمز در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری ESP (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم کنترل کشش خودرو TCS(فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TPMS (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

کمربند ایمنی سه نقطه‌ای

Lifan X50
Lifan X50
تجهیزات رفاهی

فرمان الکتریکی (EPS)

سیستم روشنایی در روز

شیشه عقب بخار زدا

سانروف برقی دو حالته (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم استارت بدون کلید KEYLESS START

فرمان چندکاره (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم رهیاب GPS (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

۴ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX

دوربین دید عقب (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

کامپیوتر سفر

صندلی‌ها با پوشش چرمی

صفحه نمایشگر لمسی (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

آینه‌های عقب الکتروکرومیک

دربازکن صندوق عقب (ریموت)

آینه‌های برقی به همراه راهنما

رینگ‌های آلومینیمی

و….

قیمت

در ایران: ۴۷.۹ میلیون تومان (دنده دستی) – ۵۲.۹ میلیون تومان (دنده CVT)

در چین: قیمت تیپ‌های گوناگون این خودرو در چین به صورت ذیل است:

تیپ خودرو نوع جعبه‌دنده قیمت (ِیوآن)
DELUXE دستی ۵۹/۸۰۰
DELUXE CVT ۶۹/۸۰۰
PREMIUM دستی ۶۶/۸۰۰
PREMIUM CVT ۷۶/۸۰۰
FLAGSHIP دستی ۷۲/۸۰۰
FLAGSHIP CVT ۸۲/۸۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام ؛
    جدا از همه ی مسایل دنیای خودرو،سبک نگارش دوست داشتنی دارید جناب کاویانی .
    آدم نتنها از مطالعش خسته نمیشه،بلکه لذت میبره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز و گرامی،باعث خرسندی بنده است که این متن مورد توجه و التفات جنابعالی واقع شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehrzad

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام مجدد و پوزش بابت پست و سوال تکراری!
    مدل دنده ای که کرمان موتور قرار هست پیش فروش کنه واقعا مدل پایه ی این خودرو هست؟ دوستانی که ثبت نام کردن لطفا اگر اطلاع دارید پاسخ دهید
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      چه مدل دنده ای و چه CVT هر دو مدل پایه هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مولوی

        ۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فروش ایرانیش مولتی مدیا داره ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          خیر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. taha

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از عقب خود آلفارومئو …………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مردم ما کلا زود جوگیر و بدون مطالعه خرید می کنند.یادم است در سال 92 که تازه لیفان
    x60 به بازار اومد یکی از اشنا ها از بازار ازاد یکی به مبلغ 78 میلیون خرید و بعد الان کسی
    صفر ان را 59 میلیون در بازار نمی خرد.!!؟ کیفیت این x50 که از مدلهای دیگر لیفان بالاتر
    نیست بنابراین در حد کیفیت به یک خودرو پول بدهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      شما بگو با این قیمت چی بخریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. غنچه ای

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مفید و فنی و دقیق به موضوع پرداخته بودید . مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. البرز

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آیا مدل اتومات در ایران با سانروف و ایربگ و سیستم پایداری هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سينا

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دوستان ، من دیروز این ماشینو از نزدیک توی مجموعه ورزشی انقلاب دیدم. ماشین خوش فرم و خوش چهره ایه فقط یکی اینکه ماشین خیلی کوچیکیه و به نظرم بهترین گزینه برای خانوماست و داخل ماشین به نظرم خیلی خفست و اینکه شاسیش خیلی پایینه و کیفیت داشبورد و کلید ها هم افتضاح. موتوریشم که نمیدونم!!! ولی بازم میگم برای خانوما واقعا مناسبه و فکر میکنم به خاطر حد اقل ظاهرش فروش خوبی کنه. من خودم چون ماشینم جاداره و کیفیتش خیلی بهتره اینه خیلی دو دل شدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بینایی

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام
    کسی ماشین لیفا ن x 50 را از نزدیک دیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بینایی

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اندازه وارتفاعش چطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کوچیکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به تمامی خودروسازان زحمت کش علل خصوص شرکت مدیران خودرو ببخشید میخواهم بدونم لیفانx50 رو با شرایط اقساطی هم ارائه هم میدید
    با تشکر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بابک

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    حداقل اینو میدونیم که اگر با پرشیا مدل 14سال پیش که تازه فناوریش مال بیش از بیست و چندسال پیشه و ایران خودرو داره با یک تغییر داشبرد نزدیک 40 میلیون پول از مردم میگیره مقایسه اش کنیم میبینیم علاوه بر از اینکه حداقل از نظر شکل ظاهری یک ماشین بروز سوار میشید فقط دارید مابه التفاوت گیربکس اتوماتیکش را پرداخت میکنید تازه بگذریم از اونهمه آپشن و تجهیزات بروزو زیبایی ظاهری.
    یادمون نره که ما ایرانیان اوایل ورود هیوندای و دوو هم پشت چشم نازک میکردیم و میگفتیم ببین کارمون بکجا کشیده که باید ماشین کره ای سوار شیم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. موسوى

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باسلام. من ساکن شهر زاهدان مرکزاستان سیستان وبلوچستان هستم. اتفاقا همین امرون نمایندگى لیفان بودم ولى اصلا صحبتى از ثبت نام ایکس ۵٠ نبود. اگرکسی ثبت نام کرده ویا اطلاعات دقیقى دراین مورد داره لطفا اطلاع بده. ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. موسوى

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باسلام مجدد خدمت همه عزیزان.
    به نظربنده ماشین خارجی هرچی هم که باشه وهرمدلی که باشه بازهم به ماشیناى ایرانى بی کیفیت شرف داره. اونا هر روز با تغییرات اساسی وبه روزکردن ماشیناشون مشتری جذب میکنن ولى ایران فقط مدل چراغ و تو دری ها رو تغییر میده ومهمترین هنرخودروسازای ایران هم عوض کردن موتور ماشین هاست. پارس باموتور ٢٠۶ – پارس زانتیایی – اتاق ۴٠۵ باموتور پیکان و……
    پس عزیزان ودوستان بیایید واقع بین باشیم. تا این دو غول خودروسازی ایران یعنی سایپا وایران خودرو باشن وضعیت همینه. یعنى روز به روز بدترهم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو تو باشگاه انقلاب دیدم با قیمتی که داره واقعا می ارزه . من رفتم نمایندگی خیابان دولت ثبت نام کردم برای تحویل آذر ماه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجتبی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ما نفهمیدم خداوکیلی بخریم ایکس 50 رو یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. pouya

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به همگی
    به نظر من طراحیش خوبه ولی نباید ماشینو شاسی میکرد ، یه جورایی طنزگونه شده مدلش
    اگه تو تیپ i30 یا همون آلفامورا تولید میکرد یا حداقل رینگ کوچیکتر میزاشت میشد یه ماشین اسپرت و جوونی ارزون ، خیلی فروشش میرفت بالا ، ولی افسوس …!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سروش

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    به نظر من هرقضاوتی درمورد خودروها می بایست با درنظرگرفتن کلیه شرایط موجود انجام شود.

    در کلاس ایکس 50 دوخودرو رنو کپچر و گریت وال ام 4 در بازار موجود است.
    رنو کپچر باقیمت حدود 115 میلیون ابعادی کمی کوچکتر از این خودرو دارد اما به لحاظ فنی و برند قابل قیاس بااین خودرو نیست.(باتوجه به ورود به بازار برای دانستن ابعاد ایکس 50 مناسب است)
    گریت وال ام 4 با قیمتی حدود 60 میلیون عرضه و به لحاظ فنی رقیبی نسبتا همگن تر برای ایکس 50 است اما به نظر بنده مزایایی به نسبت گریت وال دارد:
    1-گیربکس اتوماتیک
    2-طراحی زیباتر
    3-استفاده بهینه تر از فضای داخلی
    4-خدمات پس ازفروش بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. shahin

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظرم دیگه مردم باید قبول کنن که ماشینای چینی بد نیستن ؛ این تا زمانی بود خودرو سازی چین تازه شروع به کار کرده بود و محصولات جالبی تولید نمیکرد اما حالا هر ماشینه چینی رو که میبینید یه رقیب کره ایی و ژاپنی داره….
    قبول کنیم که اونا پیشرفت کردن به سرعتی که ما هنوز تو فکر اینیم که محصولاتشون بده.
    درضمن پارس با قیمتی حدود 38میلیون تومنی واقعا میارزه؟ این هرچی باشه یه طراحی جدیدتر و تکنولوژی های بالاتری نسبت به پارس داره ، حالا آپشن و امکاناتش بماند…
    باتشکر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیوان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها سلام
    چندتا چیزو بگم.اولا این ماشین بر خلاف عکساش خیلی ماشین کوچیکیه
    دوما موتورش چندان قوی نیست و شتاب خاصی نداره
    سوما خیلی از آپشناش تو ایران ارایه نمیشه
    البته به لحاظ ظاهر و امکانات از پارس و ماشینای داخلی بهتره ولی دقت کنید وقت فروش خیلی تو سر قیمتش میخوره
    به نظر من تو خودروهای چینی جک اس5از بقیه بهتره که هم شاسی بلنده و هم موتور2000توربوشارژر داره و هم آپشناش از بقیه کاملتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا الله

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام من تازه ایکس ۵۰ اتومات خریدم اوایل ذهنیت خوبی نسبت به ماشینای چینی نداشتم اما با بررسی و تحقیق خریدمش الانم راضیم فرمان پذیزی خویی داره کم خرج و راحته تازه دیگه مجبور نسیتم اویزون نمایندگی ایران خودرو باشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. یوسف

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این خودرو تو نمایشگاه شیراز از نزدیک دیدم.از 206بزرگتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا اینجا یجوری صحبت میشه که انگار ابعاد معلوم نیست
    طول خودرو410
    ارتفاع 154
    فاصله 2 محور255
    مجهز به سیستم ISOFIX، دارای 4 بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX، سنسور دنده عقب، کنترل سیستم صوتی ار روی فرمان، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، صندلی چرمی، کامپیوتر سفری، رینگ آلومینیومی، Day Light، تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو، شیشه های جلو و عقب برقی، سان روف
    این امکانات رو ماشین هست.
    در کل ماشین بهینه ای هست
    مصلا همین فاصله دو محور در 206
    244.5 سانت هست که این ماشین 10.5 جای پای سرنشین عقب بیشتر شده
    و از 206 اس دی 8 سانت در طول کوچکتر هست
    مصرف سوخت خیلی پایین تر از 206
    شتاب اولیه کمتر از 206 اما ثانویه بهتر به دلیل گیربکس cvt
    ترمز گیری از همه ماشین های هم رده تا 80 ملیون بهتر به استثنای 206 تیپ 5 . 6
    v8و v9
    207
    که شرایط یکسان مثل absوebdوeba
    ;که البتهebaدر این ماشین با اخرین تکنولوژی که 206 عقب میفته
    فرمان با کمک برقی eps که 206 نداره
    کامپیوتر سفری که 206 نداره
    سانروف که 206 فاقد اون هست
    موتور با استاندارد یورو5ذاتی_206 به زور یورو4
    صندلی چرمی که باز هم 206 ندارد
    تمام مقایسه ها با 206 فول انجام شده…در ضمن در حالت های اتومات باز هم نرمی تعویض دنده با لیفان هست به علت باز هم گیربکس cvt…
    ایشالا حداقل تفاوت ها معلوم باشه
    در ضمن حداقل این ماشین قطعات اصلیش چینیه نه اینکه قرار باشه تو چین کپی بشه از روی فرانسوی که …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من x50را سوار شدم شتابش خوبه زیبا ونرمه در کل نسبت به قیمت ماشینهای کره ای وایرانی مناسبه فقط نگرانی در خدمات پس از فروشه که اگر رفع بشه عالیه از ال90 هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین باحالی است انشاالله بتوانم بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. farshad

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    والا آدم می مونه چیو انتخاب کنه برای یه خانواده 4 نفره خیلی مهم نیست که ماشین کراس اوور باشه یا سدان بیشتر اهمیت رو جاداری و راحتی داره
    چندروز پیش یک دستگاه دنا ثبت نام کردیم با وجود این که موعد تحویل در قرارداد 30 روز ذکر شده بود حدود 10 روز بعداز ثبت نام خودرو را تحویل دادن انصافا از حق نگذریم دنا خودرویی نسبتا زیبا با امکانات و آپشنهای خیلی خوبی هستش یکی ازین آپشنها صندلیهای کاملا برقی جلو و سیستم مالتی مدیای این خودرو است که در خودروهای زیر 70 یا 80 میلیونی چینی با هم دیده نمیشه و در کل کیفیت خودرو هم از نظر ادوات داخلی و هم هز نظر فنی خوب و قابل قبول هستش در مقایسه با لیفان x50 آدم می مونه کدوم رو انتخاب کنه لیفان از نظر این که گیربکس اتوماتیک داره خوب سرتره ولی با موتور ضعیفتر و آپشنهای بسیار کمتر نسبت به دنا
    در کل می خواستم به این نتیجه برسم که انتخاب خودرو در بازار کنونی چه داخلی و چه خارجی یک امر کاملا سلیقه ای هستش و باید به حق انتخاب هرکسی احترام گذاشت درواقع هرکسی برای انتخاب خودش دلایل قابل قبولی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام شک نکن لیفان x50با همین موتور در سربالایی با ال90 برادرم انداختم اصلا به گرد من هم نرسید،داخلش بزرگه صندوق بارش از اسپورتج و ix35 بزرگتره و فضای داخلیش بزرگتره و تقریبا 15 ملیون از دنا بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. شریفیان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام
    آقاکیوان .. ببخشید فراموش نکنید که جک شاسی بلند ؛ هم مصرف سوخت خیلی بالایی داره و با این رشد قیمت بنزین در دراز مدت مردم بسمت ماشینهای کم مصرف تر روی می آورند..
    هم اینکه در پارک کردن که معزل همیشگی ما در خیابانها و فضاهای تنگ است x50بهتر است و هم اینکه قیمتش نسبت به جک شاسی بلند اقلا 15 میلیون پایینتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمدرضاشریفیان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    و البته منظورم این بود تا وقتی که ازنظر قیمت و شتاب و سرعت محصول رده بالاتری نیامده این محصول بسادگی کنار نمی رود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. یحیی

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رفقا خجالت بکشین یه سری افراد که خودرو رو با 206و ال90. که چرت ترین و سرطان هستن، مقایسه میکنن،برید این خودرو را با اسپورتج از نظر قد و امکانات مقایسه کنید میبینید که تفاوت خیلی خیلی کمی داره،و قدش اندازه bmw x1هستش یک بلند تر که وقتی این سه ماشین رو کنار هم گزاشتیم به این نتیجه رسیدیم،من خودم اسپورتج دارم و این خودرو را برای برادر کوچکم گرفتیم،واقعا عالیه بعد از 3ماه سوار شدن راضی هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Gita

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، ماشین لیفان x50 صفر گرفتم ! درب راننده قفل نمیشود!!! فلشرش روشن نمیشد !!!! وسط جاده نصف شب ، ماشین خاموش کرده !!!!!!!! به علت گیربکس ماشین صفر کیلومتر کرمان موتور !!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Git

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام ، لطفا به هیچ وجه ماشین لیفان نخرید ( کرمان موتور ) !!!! تاریخ ١٣٩۴/٩/١ به اصطلاح ماشین صفر تحویل دادند ، بلبرینگ خراب !!!!!! گیربکس خراب ( طوریکه شب مجبور شدم در جاده بخوابم !!!!!) !!!! فلشر خراب !!!! درب راننده هم قفل نمیشد !!!!!!! نمیدونم چرا به خودشون اجازه میدن با جون مردم بازی کنند !!!!!!!!!!!!!!! فقط پول بی زبون رو یکجا گرفتند ! و الان کسی پاسخگو نیست !!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رستمی

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بزرگترین دروغ هاییکه تا الان شنیدم رو گفتین .
      1 – اولآ تاریخ یک اذر جمعه هستش و هیچ اداره تحویلی جمعه تحویل نداره .
      2 – این ایراد هاییکه میگین ، فنی هاش کامل چک میشه و در صورت نقص خودرو تحویل داده نمیشه ( مسخره ترینش گیربکس خراب ، قفل در …)
      3 – پول این ماشین در دو مرحله پرداخت میشه ، چجوری از شما پول بیزبونتون رو یکجا گرفتن ؟
      دوستان از این قبیل تخریب چی ها زیاد هستند ، گول این حرفارو نخورین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. عليرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من چند روز پیش یه دنده ای تحویل گرفتم
    واقعا خیلی خیلی بهتره نسبت به 206 تیپ پنج مدل ٩٣ که داشتم
    هم در رابطه با شتاب و هم نرمی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا