لیفان

لیفان X50، گامی سترگ از سازنده‌ای کوچک

اکثر ما ایرانیان راغب و آرزومند آنیم که به خودرویی مدرن، مجهز و البته بادوام دست یابیم که از بهای مناسبی نیز برخوردار باشد؛ اما آیا این رؤیا و آرزو برآورده خواهد شد؟ پاسخ این پرسش را به‌سادگی نمی‌توان داد، زیرا حل این موضوع به رفع موانعی بی‌شمار بستگی دارد که شرح همه آن‌ها در این متن نمی‌گنجد. تنها این را می‌توان گفت که این کار شدنی ست و نخستین گام هم در این راه، رهایی از نگرش‌های بسته، انحصارطلبانه و تا حدی متوهمانه حاکم بر خودروسازی‌مان و نیز جایگزینی‌شان با رویکردی بازتر، مدرن‌تر و علمی‌تر می‌باشد. و تازه این، اولین و مهم‌ترین گام است که در غیابش، انجام هر عملی حکم گره زدن بر باد را دارد. نکته مهم دیگری هم که در این میان نباید فراموش شود و البته خارج از دایره اختیارات مدیران خودروسازی ماست، تحریم‌های ظالمانه غرب است که بدون رفع آن، اجرای هر برنامه مدونی سخت چالش‌برانگیز خواهد بود.

Lifan X50
Lifan X50

در این میان، چینی‌ها که هنوز حکم شاگردانی را دارند که در محضر اساتید خویش مشغول یادگیری و تلمذند، سعی دارند که بر این پندار و آرزو، جامه عمل بپوشاندند. به همین خاطر هم است که سخت جویای علائق و سلایق ما مردمان هستند تا بلکه هر چه بیشتر ما را خاطرخواه و هواخواه خود سازند. اما آیا آن‌ها موفق هم خواهند شد؟ شاید، ولی این مهم، منوط به آن است که رضایت ما و دیگر جهانیان را به خود جلب نموده و به بازیگری جدی و سترگ مبدل شوند. اگر آن‌ها روزی توانستند همچون همتایان غربی و شرقی خویش قله‌های موفقیت را فتح نموده و در کیفیت نام‌آور گردند، تازه در آن هنگام می‌توانند از کسوت شاگردی خارج شده و ردای استادی را بر تن کنند، پس تا رسیدن به آن لحظه خاص باید سخت و بی‌وقفه تلاش نمایند و چینی‌ها هم تا به امروز نشان داده‌اند که شاگردان کوشا و زیرک مکتب خودروسازی هستند. خودروسازان ایرانی می‌توانند از این شاگردان زیرک درس‌های بسیاری بیاموزند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

چند صباحی است خودروی لیفان X50 روانه بازار کشورمان شده و ثبت‌نام از متقاضیان این خودرو آغاز شده است. به بهانه وقوع این امر، مطالب مختصری را به رشته تحریر درآوردیم که در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

نمای ظاهری
مدل X50، از جدیدترین محصولات لیفان به شمار آمده و در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار گردید. خودروی مذکور از پلت فرمی همسان با لیفان ۵۳۰ برخوردار بوده و شاسی آن نیز توسط شرکت بریتانیایی MIRA توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در همان کلاسی طبقه‌بندی می‌شود که خودروهایی همچون رنو کپچر، ب‌ام‌و X1 و یا پژو ۲۰۰۸ در آن جای دارند؛ خودروهایی که نه کراس‌اوور هستند و نه هاچ‌بک! اما علیرغم همه این صحبت‌ها، لیفان این خودرو را با کد X تعریف نموده است که معرف خودروهای کراس‌اوور این شرکت است. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، چند سالی است که اکثر سازندگان چینی از طراحی‌های ناشیانه، نامأنوس و حتی زشت! گذر نموده و در این مورد، از آخرین متدهای روز دنیا مدد می‌گیرند. از همین رو، طراحی این خودرو هم کاملاً مطابق با استانداردهای نوین جهانی صورت پذیرفته است. جلوپنجره آن در مقایسه با دیگر همتایان چینی‌اش، بسیار موشکافانه و ظریف طراحی شده و علاوه بر آن، در نمای جلو، ترکیب نوارهای LED به همراه چراغ‌های بادامی‌شکل و نیز دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای گیرا و جذابی را برای آن به ارمغان آورده است. این همان نکته‌ای است که مورد توجه برخی از وب‌سایت‌های چینی هم واقع شده و به همین خاطر هم است که این دست از رسانه‌ها، طراحی این خودرو را گامی بزرگ برای سازنده‌ای همچون لیفان قلمداد می‌کنند، شرکتی که پیش از این، بدترین شبیه‌سازی‌ها را انجام می‌داد؛ نمونه بارزش هم خودروی لیفان ۳۲۰ می‌باشد که به‌تمامی از خودروی مینی کپی شده است.

Lifan X50
Lifan X50

طراحی نمای عقب این خودرو از شباهت‌های بسیاری با مدل‌های روز اروپایی و من‌جمله آلفا رومئو، برخوردار است. دیفیوزر نقره‌فامی هم در زیر سپر عقب آن جای گرفته که به زیبایی این بخش بسیار مدد رسانده است. علاوه بر این، یک باربند هم در بالای سقف آن قرار دارد که وجود آن در بازار چین امر حیاتی به شمار می‌آید چون بنا بر برخی نوشته‌ها، هیچ فرد چینی حاضر نیست خودروی کراس‌اووری را خریداری کند که فاقد باربند باشد! در حال حاضر لیفان X50، رقیب محصولاتی همچون هاوال H1 و جک S3 به شمار می‌آید (در بازار چین).

Lifan X50
Lifan X50

کابین
درون این خودرو با بینش نوگرایانه ای طراحی شده و از ارگونومی مناسبی نیز بهره می‌برد. همچنین، قطعات آلومینیمی متعددی هم در جای‌جای کابین آن دیده می‌شود. همچون اکثر خودروهای چینی، جنس مواد به کار رفته در داشبورد آن از پلاستیک سخت است که با نیم‌نگاهی به بهای این خودرو، این مورد تاحدی قابل توجیه است.

Lifan X50
Lifan X50

بیش از هر چیز، این زمینه قرمز رنگ نمایشگرهای پشت فرمان آن است که توجهات را بیش از پیش به خود معطوف می‌کند و نکته جالب اینجاست که نور پس‌زمینه‌ای هم که از قطعات درون کابین ساطع می‌شود نیز بدین رنگ است. دیگر بخش‌های کابین را نیز، کمابیش پلاستیکی‌های سخت مشکی فرا گرفته‌اند. صفحه لمسی بزرگی در میانه داشبورد آن جای گرفته که اندازه آن از نمونه به کار رفته در فورد کوگا (KUGA) هم بزرگ‌تر است.

Lifan X50
Lifan X50

از آنجایی که فلسفه طراحی این خودرو کسب حداکثر فضای داخلی به ازای مینیمم فضای خارجی بوده است، علیرغم ابعاد کوچک بدنه، فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن کاملاً متناسب است و به همین لحاظ نیز، از فضای جاداری برخوردار است. از طرف دیگر، جهت رفاه حال بیشتر سرنشینان، تعداد ۲۱ عدد محفظه جهت حمل بار و قرارگیری اشیاء در نقاط گوناگون آن تعبیه شده است تا راکبین این خودرو بتوانند با خاطری آسوده بار و وسایل همراه خود را در آن‌ها جای دهند. بنا به ادعای شرکت لیفان، در صورت برداشته صندلی‌های عقب این خودرو، حتی می‌توان یک یخچال کوچک و یا مبلمان خانه را نیز با آن جابه‌جا نمود!

Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50

ایمنی
بنا به ادعای وب‌سایت این شرکت، در بیش از ۴۲ درصد از بدنه این خودرو، ورق‌های فولادی با استحکام بالا (HIGH-STRENGHTH STEEL PLATE) به کار رفته است. از طرف دیگر، این خودرو از ۲ کیسه ایمنی هوا به‌طور استاندارد برخوردار است که در مدل‌های فول، این تعداد به ۶ عدد افزایش می‌یابد. همچنین طیف وسیعی از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD،BA،ESP،TCS و.. بر روی آن نصب گردیده که شاید در خودرویی با بهایی مشابه ،کم‌نظیر باشد. در ضمن، تمامی این سیستم‌های ایمنی هم توسط شرکت بوش آلمان طراحی شده‌اند.

Lifan X50
Lifan X50

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو ۴ سیلندر بوده و ۱.۵ لیتر حجم دارد و مجهز به تکنولوژی هوشمند زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTI) می‌باشد، توان خروجی آن نیز معادل ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۳۳ نیوتن‌متر است. بی‌تعارف باید گفت که این موتور چندان قوی نیست و نمی‌تواند رضایت خاطر بیشتر هم‌وطنانمان را فراهم کند، اما درعین‌حال، این نکته را هم نباید از یاد برد که این خودرو از کشوری می‌آید که در آن مصرف سوخت و هزینه‌های مربوطه، اولویت اصلی مشتریان جهت خرید یک خودروی نوست و ساکنان آن سرزمین برخلاف برخی از هم‌وطنان، موتورهای کم‌حجم و کم‌مصرف را بیشتر می‌پسندند. به همین سبب هم است که اکثر خودروهای ارائه شده در بازار چین از پیشرانه‌های کم‌حجمی برخوردارند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50
این خودرو همانند بیشتر هم‌قطاران چینی خود از فنربندی نرمی برخوردار است و ترمزهای آن که در تمامی چهار چرخ از نوع دیسکی است، از عملکرد مناسبی بهره می‌برند. البته در این بین نباید فرمان برقی این خودرو را هم از یاد برد که از کارکرد بسیار نرم و روانی برخوردار است و می‌تواند مددکار راننده در سخت‌ترین شرایط ترافیکی باشد. سیستم انتقال قدرت به‌کاررفته در این خودرو، از نوع ۵ سرعته دستی و یا جعبه‌دنده خودکار (CVT) است، که در کشور ما هر دو نوع آن عرضه خواهد شد.

Lifan X50
Lifan X50
جمع‌بندی نهایی
با توجه مطالب فوق و با نگاهی به بهای این خودرو، که حول‌وحوش ۵۰ میلیون تومان است، می‌توان آن را گزینه مناسبی برای بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص خانواده‌های کوچک برشمرد، این خودرو کمابیش همان ویژگی‌ها و مختصاتی را داراست که یک فرد عیالوار به دنبال آن است، چون علاوه بر زیبایی، از فرمان و فنربندی بسیار نرمی هم برخوردار بوده و به اندازه کافی نیز جادار می‌باشد. اما در مقابل، این خودرو گزینه نه چندان مناسبی برای عاشقان سرعت و شتاب است، چون فلسفه ساخت آن چیزی دیگری بوده و برای این مقصود زیاد مناسب نیست. این مینی کراس‌اوور برای آمدوشد روان‌تر در شهرها و مکان‌هایی مناسب است که از جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی نسبتاً ناهمواری برخوردارند و احیاناً در آن مسیرها خودروهای سدان و یا هاچ بک‌ها چندان جوابگو نیستند. از همین روست که ارتفاع این خودرو نسبت به سواری‌ها چند سانتی‌متری بالاتر آمده است و البته این لزوماً به معنای مالکیت خودرویی با قابلیت‌های آفرودی هم نیست.

Lifan X50
Lifan X50
در داخل کشورمان تنها رقیب این خودرو، هاوال M4 می‌باشد که در حال حاضر از حضور بسیار کمرنگی در بازار برخوردار است.


مشخصات فنی

تیپ موتور: LF479Q2- B

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۲ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۳۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیق

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس دستی) – ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس CVT)

میانگین مصرف سوخت: ۶.۳ الی ۶.۵ لیتر

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: SEMI TRAILLING ARM

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

Lifan X50
Lifan X50
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:۴۱۰۰/۱۷۲۲/۱۵۴۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۵۵۰ میلی‌متر

وزن: ۱۱۵۰ کیلوگرم (با گیربکس دستی) – ۱۱۷۵ کیلوگرم (با گیربکس CVT)

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۰ R 15

ارتفاع خودرو از کف زمین: ۲۰۸ میلی‌متر

ظرفیت باک: ۴۲ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۷۰ لیتر (۱۱۳۶ لیتر در صورت خواباندن صندلی‌ها)

Lifan X50
Lifan X50
ایمنی

پیش از هر چیز، می‌خواهم این نکته را خدمتتان عرض می‌کنم که این خودرو در بازار چین از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌کاررفته، چه در دنده دستی و یا CVT، به ترتیب در سه تیپ متفاوت DELUXE و PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود که به زبان ساده می‌توان آن‌ها را به تیپ‌های پایه، نیمه‌فول و فول تعبیر نمود. در سطور ذیل تجهیزات اختصاصی برای هر تیپ، به تفکیک مشخص گردیده است. البته با توجه به این مطلب که ممکن است این تقسیم‌بندی شامل حال بازار ایران نشود.

۲ عدد ایربگ

ایربگ های جانبی (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

ایربگ های پرده‌ای (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ضد بلوکه ترمز

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم ترمز در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری ESP (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم کنترل کشش خودرو TCS(فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TPMS (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

کمربند ایمنی سه نقطه‌ای

Lifan X50
Lifan X50
تجهیزات رفاهی

فرمان الکتریکی (EPS)

سیستم روشنایی در روز

شیشه عقب بخار زدا

سانروف برقی دو حالته (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم استارت بدون کلید KEYLESS START

فرمان چندکاره (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم رهیاب GPS (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

۴ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX

دوربین دید عقب (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

کامپیوتر سفر

صندلی‌ها با پوشش چرمی

صفحه نمایشگر لمسی (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

آینه‌های عقب الکتروکرومیک

دربازکن صندوق عقب (ریموت)

آینه‌های برقی به همراه راهنما

رینگ‌های آلومینیمی

و….

قیمت

در ایران: ۴۷.۹ میلیون تومان (دنده دستی) – ۵۲.۹ میلیون تومان (دنده CVT)

در چین: قیمت تیپ‌های گوناگون این خودرو در چین به صورت ذیل است:

تیپ خودرو نوع جعبه‌دنده قیمت (ِیوآن)
DELUXE دستی ۵۹/۸۰۰
DELUXE CVT ۶۹/۸۰۰
PREMIUM دستی ۶۶/۸۰۰
PREMIUM CVT ۷۶/۸۰۰
FLAGSHIP دستی ۷۲/۸۰۰
FLAGSHIP CVT ۸۲/۸۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۸۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من برلیانس داشتم 320 د تا ایراد داشت سپرش و موتورش
    که نهایتا فروختم چون پولم کم بود 206 صندوق دار را انتخاب کردم ولی لیفان ایکس 50 را هم تو انتخابهای خودم گذاشتم تا رفتم نمایندگی و یکیشم سوار شدم واقعا نظرم رو لیفان عوض شد اصلا نمیشه ماشین های داخلی را باهاش مقایسه کرد فقط بگم اگه رانندگی لذت بخش بخواهید اتوماتیک اگر هم شتاب میخواهید دستی
    من که ثبت نام کردم پشیمون هم نیستم احساس رانندگانی که داره و خوش دست بودنش به همه ماشین ایرانی‌ها می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. saman

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میخواستم این لیفان x50 اتومات بخرم نظرات تو سایت های مختلف خوندم بعضی راضی و بعضی ناراضی بودن به همین خاطر تصمصم گرفتم از چند نفر تو شهر بپرسم و سواری ماشینا ببینم .من 206 اتومات و پرشیا دارم.با ماکسیما –سوناتا –مورانو رانندگی کردم .این ماشین تیپ خوبی داره .از نظر جاداری در حد 206 هست صندلی عقب برای یه آدم با قد 180 اصلا راحت نیست اکثر میگفتن اطاق و صندلی ها صدا میده.اما موتور و تجربه من با رانندگی با این ماشین .من با این ماشین تو جاده صاف و بدون سربالایی رانندگی کردم .مصرف سوختش به گفته اکثریت بین 9 تا 11 هست و مصرف 6 دروغ هست وقتی گاز فشار میدی خیلی کند و به آهستگی شروع به حرکت میکند اصلا شتاب نداره هرچقدر گاز میدی به جای شتاب گرفتن فقط گاز الکی میخوره و واقعا راه نمیره من با چنتا ماشین مختلف رانندگی کردم و همشون همین شکلی هستن صدای موتور زیاده و موتور اصلا قدرت نداره موتور این ماشین در حد پرایدم نیست و حیف پول که برا این ماشین داده بشه .یه 206 اتومات صندوق دار بگیرید هم قیمتش پایین تر از این ماشینه هم کروز داره و هم حالت دستی قدرتش و شتابش صد برابر بیشتر از این هست.این ماشین نخرید چون پشیمون میشین.اگر میخواین بخرین قبلش حتما رانندگی این ماشین امتحان کنید حتما پشیمون میشین.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. amin

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قد من 192 هستش سوار شدم پشت هم نشستم صندلی جلو رو هم دادم عقب بازم راحت جا شدم.
      خدایی دیگه حرف الکی نزنین ماشین جا داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما یاد نداشتی چطوری باید گاز بدی به ماشین عمو
      گازو نباید تخته کنی خیلی نرم گاز بدی عالی دوربر میداره مصرفشم بالا نمیره
      من دوماهه ایکس50 اتومات دارم واقعا ازش راضیم موقع رانندگی هم دورموتورش از 2500 بالاتر نرفته هم شتابش عالیه هم رانندگی باهاش راحتِِ کسایی که خرو چپه سوار میشن لطفا نظر الکی درمورد لیفان ایکس50 ندن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. الهام م

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من لیفان x50 دارم و کاملا راضی ام. اصلا قابل مقایسه با خودرو های داخلی نیس.. از همه لحاظ عالی.اونایی ک نظر الکی میدن ی دور باهاش بزنن تا متوجه شن.ب جای تکیه کردن ب حرفای بی اساسی ک بین مردم پر شده و میگن ماشین چینی ب درد نمیخوره…..
    مصرف سوخت پایین..بی صدا..
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. xxxx

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کلی تحقیق کردم تو سایتها و مقاله خوندم و ماشینهارو از نزدیک دیدم و مقایسه کردم تا تو ماشینای چینی بین x50 و برلیانس h320 یکی و انتخاب کنم و ثبت نام کنم.خودم در حال حاضر سمند lx سال ٨۶ دارم .ولی دست اخر قیمت قطعات یدکیشون و که پرس و جو کردم دیدم اصلا باید دور ماشین چینی و خط کشید.قطعاتشون که ٨٠-٩٠ درصد گیر نمیاد.و اگرهم گیر بیاد ۴تا ۵ برابر قطعات ماشینای داخلی مثلا مثل سمنده.من یه چراغ جلو برا سمند میگیرم ۵٠ ولی برا اینا حداقل باید ٣٠٠ پول بدی.
    خلاصه قبل از خرید فکر اینم بکنید اگر فردا خواستید سپری،چراغی،دری چیزی براش بخرید جونتون به لبتون میرسه تا گیر بیارین و باید یه وام هم برای خرج این چیزاش بگیرین.ماشین داخلی هر چی نباشه قطعاتش تو هر سوپر مارکتی گیر میاد و قیمتش مناسبتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لیفان انجوری نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصن تابلو بعضی ها که نظر میدن از مدیران و سهامداران ایرانخودرو و سایپا هستن!
      آخه کدوم سوپر مارکتی لوازم یدکی داره؟
      من ترجیح میدم ماشین باکیفیت بخرم و قطعاتش رو در صورت نیاز گرونتر بخرم تا اینکه ماشین بی کیفیتی که خیالم از تامین قطعات بی کیفیتش که خودبه خود خراب میشن راحت باشه و خدمات پس از فروشش هیچ ارزشی نداره بخرم . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سینا

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین عالیه حتماً بخرید پشیمون نمیشید من 6ماهه دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. خودم

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آشغالای چینی نخرید واقعا ببینید ما به چه روزی افتادیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد مهدی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.بیاید یاد بگیریم که دهان بین نباشیم،من یه x50 خریدم،خیلی هم راضیم.اصلا به حرف بعضیا که میگن ماشین چینی به درد نمیخوره گوش نکنید.چند وقت دیگه پژو 2008 میاد.میبینیم که همه مردم مثل دنا ازش ناراضین.ممنون از توجهتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمید

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من بیش از بیست هزار با ایکس50 گشتم و واقعا تایید میکنم
    اما دستیش بهتره
    کم مصرفم هست
    خداییش از ماشینای ایرانی بهتره
    هرکی میگه افت قیمت داره و …
    به فکر فروش لگنای ایرانیه
    منکه راضیم وعالیییییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد حسین نصیرپور

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 206 تیپ 5 نام نویسی کرده بودم بعدش که لیفان x50 شناختم طی بررسی ها و تحقیقات فراوان تصمیم گرفتم از206 صرف نظر کنم و لیفان x50 دنده‌ای بخرم چون اتومات ش خیلی خوب جواب نمی ده و ناگفته نماند که اونایی که میگن این چینیه 206 فرانسه بگم که 206 امروزی در کل چینی با کیفیت پایین فقط اسم فرانس رو یدک می‌کشد و آپشن هایی رو که لیفان داره ایرنخودرو تو هایما داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی شاد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یکماه هست که 206 صندوق دار مدل 93 رو فروختم.واقعا از وقتی که خریدم سرطان به تمام معنی روزی نبود که من تو نمایندگی نباشم بقول خودم ماشین صفر 206 خریده بودم 5سال راحت باشم باهاش کلا 5روز راحت نبود سیستم برقش منو کلافه کرد.در نهایت گارانتیش تموم شد فروختمش.الان میخوام x50یاh330بخرم ولی تا الان موندم نمیدونم کدومش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشینهای چینی هنوز در ایران جواب نداده اند من هم میخام بخرم توش ماند ه ام عنداله هر که ایکس 50 خریده راهنمایی واقعی بکنه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهادر

    ۲۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز
    من 4 ماهه یه x50 دارم البته اتومات کاملا ازش راضی هستم البته هیچ ماشینی بی عیب نیست این ماشین اگه قراره باهاش کورس بزاری به دردتون نمیخوره چون شتابش در حد یه سمند خلاصه واسه جونای عشق لایی کشیدن نیست اما بسیار بسیار کم مصرفه نرم و بی سر و صدا رانندگی راحت و دلپذیری داره قیافه خوشگل و عامه پسندی داره خلاصه بگم من تو چهار ماه عیبی ندیدم حالا خود دانید فقط لطف کنید با ماشین هم قیمتش مقایسش کنید نه با یه ماشین 100 میلیونی یا بالاتر درضمن جنازش بمونه از ماشینای ایرانی خوشگلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عباس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بین x50 و دنا کدوم رو ترجیح میدهید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    از قدیم گفتند ” خودکرده را تدبیر نیست ”
    اگر ماشین های تو بازار بر اساس قیمت حقیقیشون عرضه بشن طبیعتا من و شما میتونیم با 50 میلیون ماشین های بروز اروپا رو خریداری کنیم …ولی خب ، بدلیل مافیایی که بر ما حاکم شده ! نمیشه …
    متاسفانه تو ایران بجای رشد و تکامل به ” تکرار مکررات ” بسنده شده و کسب درآمد میلیاردی کارخانه هایی همچون ایران خودرو و ساپیا ( به لطف قوانین سودجویانه دولت ) ، زیر دندونشون مزه کرده :(
    بنابراین من و شما برای تولید کننده داخلی تبدیل شدیم به انسانهای بی اراده که فقط و فقط باید با ساز اونها برقصیم و اگر هم ناراضی باشی میگن … اگه ماشین خوب میخواهی برو 200 میلیونیشو بخر …
    دریغ از اینکه هم نوع اونها تو اروپا و شرق آسیا برای جلب رضایت مشتری خواب و خوراک ندارن :(
    ولی تو ایران … به لطف خودکفایی ، باید فرغون سوار بشی و فکر کنی جاگوار سوار شدی …
    مثل یک سری از دوستان که پراید دارن و لوگوی فولکس واگن یا آئودی را رو ماشینشون میچسبونن :(
    وای بر ما …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهيار

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به نظرتون جک جی۵ اتوماتیک بهتره یا x50 اتوماتیک???????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماهان

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان سلام من تصمیم به خریدX50 دارم لطفا کسانی که دارن وسوار شدن نظر بدن… ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. نگين

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من 206 صندوق دار ,وی 8 مدل 93 دارم ازش هم راضی هستم ولی میخوام بفروشمش و لیفان x50 اقساطی بخرم به خاطر ظاهر زیباش و قیمت خوبش ازش خوشم اومده ولی از کیفیتش و اینکه کاردرستی انجام میدم یانه مطمین نیستم لطفا نظر بدین از کسانیکه 206 را با لیفان میتونن مقایسه کنن ممنون میشم نظر بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز مهدی زاده سماکوش

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگر لیفان X50 خوب است بخرم لطفا راهنمای کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد 0098

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من می خواهم x50 بخرم لطفا راهنمایی کنید
    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نگين

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من تولید کنندگان داخلی ما ایرانیها رو طوری سطح پایین فرض می کنند که فکر کنیم همیشه محکوم هستیم فقیر باقی بمونیم و سوار خودرو های زشت و ظاهرا با کیفیت داخلی بشیم ولی اینطوری نیست انصافا خودرو های چینی ظاهر زیبایی دارند که اصلا قابل مقایسه با خودرو های داخلی نیسنتد همچنین آپشنهای زیادی دارند که دارندگان خودرو های داخلی خواب آنها را هم نمیبینن و همش عقده حسادت با خودروهای چینی را در سر می پرورند که این هم از سیاست سران تولید کننده های خودروهای داخلی هست هیچکدام از مسئولین خودروهای داخلی را سوار نمیشن این از عدم اطمینان به محصولات زشت داخلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من حدود 50میلیون پول داشتم، ماشین قبلیم هم ال 90 بود، تصمیم قطعی گرفته بودم که ماشین رو عوض کنم، ماشین ایرانی هم نخرم، بعد از جستجو متوجه شدم اگر بخوام ماشین نو یا کم کارکرد بخرم دو سه تا گزینه بیشتر ندارم، لیفان x50، برلیانس سری 200 و سری 300، خیلی تو اینترنت چرخیدم، با چندین نفر که این ماشین هارو داشتن صحبت کردم، پشت هر سه تاشون هم نشستم، ولی به نتیجه قطعی نرسیدم، آخر سر هم دلم رو زدم به دریا و یه لیفان 1سال کارکرد تمیز خریدم، واقعا از خریدم راضی هستم، بدون تعصب میگم، کسی که با این مقدار پول نمیخواد ماشین ایرانی بخره،ماشین خیلی کار کرده کره ای هم نمیخواد بخره، گزینه خیلی خوبیه، من بیشترین نگرانیم در مورد شتاب ماشین بود، نسبت به ال90، شتاب اولیه قابل قبولی داره، شتاب ثانویه اش هم کاملا خوبه، توی چند صفحه قبل دوست عزیزی گفته بودن رانندگی با CVT قلق داره، کاملا درست گفتن، قلقش خیلی ساده است و شتاب گیری باهاش خیلی راحته، الکی گاز دادن نمیخواد، فقط دو سه تا موضوع رو من بگم، اول اینکه ال90ی که داشتم از این نرم تر بود(البته شنیدم چون ماشین نیم شاستیه این طبیعیه) دوم اینکه نمیدونم محاسبه گر مصرف سوخت مشکل داره یا واقعا مصرف بالاست چون میزان مصرف داخل شهر رو حدود 12 نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد 0098

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ارمکان
    بهمن ماه x50 اتومات خریدم خیلی عالی وخوب است اینها نظر الکی میدهند این ماشین را بخرید پشیمان نمی شوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببینید کار به کجا رسیده که ملت میان از ماشین‌های چینی که پلت فرمشون اکثرا پلت فرم رده خارج برندهای معتبر هست تعریف می‌کنن، در کل ایران خودرو و سایپا و کرمان موتور و …. همه دارن با کمک همدیگه ملت رو سرکیسه می‌کنن و ماشین‌هایی تولید می کنن که عمر مفیدشون نهایتا 50000 کیلومتر یا حداکثر دو ساله…. ملت هم از یک طرف چاره‌ای ندارن و از یک طرف هم باید گفت از ماست که بر ماست، اگر چه این دومی به نظرم به واقعیت نزدیکتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدوم از خودرو های داخلی و چینی خوب نیستند یا باید با این ماشین ها سر کنید و یا کلا نخرید همشون عیب دارن.به حرف این مردم نمیشه حساب باز کرد هر کی یه حرفی میگه یکی میگه خوبه یکی میگه بده خودتون هر کدوم ماشین رو انتخاب کردید اونو بخرید من خودم میخواستم 206 sd صفر بخرم اونقدر ناراضی بودند اومدم سمت x50الانم از هر کی میپرسم میگن چینیه خشکه قدرت نداره و فلان من که میرم دوچرخه بخرم .خودتون میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نیما

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو سایت از مصرف سوخت پایین و ترمزگیری خوبش نوشتین. در سایت های دیگه که کامنت ها رو میخوندم عده زیادی میگفتن که مصرف سوختش بالاس، 11 تا 13. در مورد ترمز هم میگن که گاهی وقتا ترمز نمیگیره! ینی سنسور ترمز کار نمیکنه. مگه میشه؟ دوستان اگه کسی x50 داره جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من یکماهه خریدم. رنگ مشکی از انتخاب خودم کاملا راضیم. ماشین نرم راحت جا دار و خیلی خوشگله. رانندگی باهاش راحته چون اتوماته . البته سلیقه ها فرق میکنه اما هیچگاه مقایسه نکنید. باید ببینید ماشین حس خوبی بهتون میده یا نه. من قبلا 206 داشتم بعد ام وی ام 315 گرفتم و حالا هم x50 دارم از همه شون راضی بودم بالاخره هر کدوم ویژگی خودشونو دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من یکماهه خریدم. رنگ مشکی از انتخاب خودم کاملا راضیم. ماشین نرم راحت جا دار و خیلی خوشگله. رانندگی باهاش راحته چون اتوماته . البته سلیقه ها فرق میکنه اما هیچگاه مقایسه نکنید. باید ببینید ماشین حس خوبی بهتون میده یا نه. من قبلا 206 داشتم بعد ام وی ام 315 گرفتم و حالا هم x50 دارم از همه شون راضی بودم بالاخره هر کدوم ویژگی خودشونو دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. روح الله

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پژو ۴۰۵ داشتم .مفت نمی ارزه دیگه نمی گم چرا!! الان هم سمند سورن دارم ماشینی نرم و پرشتابی هست .ولی زود قطعاتش خود به خود خراب میشه هر چه چقدر هم آروم باهاش رانندگی کنی بازم خرج می زاره گردنت قطعاتش هم خیلی گرونه اتاقش هم زود به صدا می افته .کلا راضی نیستم ازش به نظر من ادم ماشین با کیفیت خارجی بخره بهتره که اشغال های داخلی بخره .حتی اگر وسایلش گرون باشه. الانم دارم در مورده لیفان ایکس ۵۰ تحقیق میکنم .واقعا استفاده کردم از نظرات دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مصطفی

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان لطفا با ماشینای داخلی اصلا مقایسه نکنید که اصلا قابل مقایسه نیست.کی میگه ماشینای داخلی قطعاتش راحت گیر میاد.من یه مخزن آب 206 و یه واتر پمپشو گیر نمیاوردم.آخه هر مدل قطعاتش با مدل بالاتر و پایینتر فرق میکنه.لااقل این چینیا همه مدلاش قطعاتش یکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام
    من از لیفان تعریف نمیکنم.برید تو سایت
    http://khodro.isqi.co.ir/compare
    این مال استاندار ملی ایران هست مقایسه کنید اونجا خودتون x50 رو به ساندرو برلیانس پارس ۲۰۶ و و و …..ترجیح میدید.مصرف, ایمنی ,امکانات,کیفیت,رضایت مشتریان,تاییدی استاندارهای ملی….کلا لیفان فیفتی یه پله بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان،
    من از مهر 95 تاحالا لیفان ایکس50 دارم، با تحویل به موقع، چندتا نکته باید بگم، اولا این ماشین از نظر ظاهری و کیفیت با ماشینای داخلی اصلا قابل مقایسه نیس و خیلی بالاتره، خدمات کرمان موتورم خوبه، تا 4000 کیلومتر هرمشکلی داشته باشید رایگان حل میکنه، نکته دوم اینکه اگه این ماشین میخرید همون موقع لاستیکاش عوض کنید و کره ای بندارید،
    نکته مهمتر مصرف سوختشه که تا زیر 10هزار حدود 11،12 شایدم بالاتر باشه،ولی هرچی بره کمتر میشه، مثلا من الان 16000 رفتم و مصرفش رو8 شده، بنظر من ماشین خوبیه و ارزش خرید داره،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام من از کرمان موتور خیابان مطهری یه دونه ایکس 50 اتومات گرفتم واقعا راضی بودم خیلی هم ماشین خوبیه به قیمته شیکه اتومات بودنش عالیه من که تا الان مشکلی با این نداشتم نمایندگی که ثبت نام کردم هم خیلی خوب راهنمایی کردن و واحد فروششون فوق العاده بودن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Nova

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برا لیفان فول آبش بیشتر 60 میلیون واقعا ضررر
    اصلا ارزش خرید نداره
    من الان تیوولی 2017 دارم در حد توسان 2017
    80 تومن پول فولش باشه که اصلا ارزش خرید نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. لیلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خانمها و آقایون محترم
    ببخشید اینجا چه خبره
    منم میخوام یه لیفان x50 بخرم ولی واقعا وقتی نظرات دوستان خوندم درمونده شدم که چکنم ؟؟؟ بخرم یا نخرم
    انصافا ماشین خوشگلیه ولی در مورد کیفیتش هر کسی یه چیزی میگه
    بیشتر آدم گمراه میشه تا اینکه راهنمایی بشه
    لطفا بی طرف باشین و اگر در مورد ماشین x50 , واقعا اطلاعات درست و دقیقی دارین اینجا بگین که بقیه هم استفاده کنن
    بخدا راه دوری نمیره
    دوستان اینجا میدون جنگ نیستا
    فقط یه نظر سنجی سادست
    امان از دست خودمون…
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا