چشم اندازخودروهای چینیسایر خودروهای آسیاییلیفان

مقایسه سه چینی در ایران

مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30

چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰ معروفترین چینی حاضر در بازار ایران

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛

  • لیفان ۶۲۰
  • جیلی امگرند sc7
  • گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.

گریت وال ولیکس C30
گریت وال ولیکس C30

اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.

جیلی امگراند EC7 سدان
جیلی امگراند EC7 سدان

اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.

جیلی امگرند EC7
جیلی امگرند EC7
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد ولیکس C30
داشبورد ولیکس C30
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد لیفان 620
داشبورد لیفان ۶۲۰
lifan 620 headlight
لیفان ۶۲۰ CVT
lifan 620 CVT
lifan 620 CVT

یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.

لیست امکانات لیفان ۶۲۰
۱- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۲- ABS ۳-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ۴- رادیو mp3 -CD ۵- روکش چرمی صندلی ها ۶- تنظیم برقی آینه ۷- شیشه های برقی ۸- سیستم تنظیم نور چراغ ها ۹- مه شکن عقب و جلو ۱۰- سنسور پارک
لیست امکانات ولیکس C30
۱- شیشه های برقی ۲- رادیو CD – mp3 ۳- اینه های برقی ۴- قابلیت تنظیم ارتفاع چرخ های جلو ۵- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۶- ABS ۷-سنسور دنده عقب ۸- مه شکن
لیست امکانات جیلی امگرند EC7
۱- آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ ۲- مه شکن ۳- ABS ۴- فرمان تلسکوپی و هیدرولیک ۵- روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ۶- آینه وسط با قابلیت مات شدن ۷- سنسور دنده عقب ۸-ضبط با LCD

اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.

حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.

حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.

اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)

بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.

بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.

اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.

اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.

حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.

بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.

در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.

نویسنده مهمان: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶۳ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من می خواستم لیفان 620 مدل 1.8 لیتری یا جیلی بخرم که با خوندن این داستان و این کامنت ها شکی که داشتم برطرف و تبدیل به یقین شد

    متاسفانه اینهایی که بی منطق فقط می کوبند و توی سر خودروهای چینی می زنند همون هایی هستند که وقتی هیوندایی برای اولین بار مدل اکسل رو به عنوان تاکسی گازسوز به ایران آوورد می گفتند موتورش پرسی هست! و اگر مشکلی براش پیش بیاد غیر قابل تعمیر خواهد بود! یعنی منطق در این حد!

    الانم فرقی نکرده مردم همون مردم هستند و نعوذبالله اگر آیه هم نازل بشه از صحبت های خودشون کوتاه نخواهند اومد!

    این چیزی که مسلمه جیلی و لیفان 1.8 لیتری از زانتیای 1988 و 206 ، 1998 به مراتب بهتر هستند در هر زمینه ای که فکرش رو بکنین! اما قابل رقابت با مگان 2.0 هستند و از لحاظ آپشنال از اون هم سرتر هستند.

    داشتم برنامه ی جرمی کلارکسون رو نگاه می کردم که با اون دوتا رفیقش رفته بودند چین و اتوموبیل های تولید این کشور رو تست می کردند ، جالبه حتی جرمی هم اعتراف کرد که تا 5 سال آینده اروپایی ها هم خودوری چینی سوار خواهند شد ، چون هم از لحاظ کیفیت و امکانات خوب هستند و هم از لحاظ قیمت رقیب سرسخت برندهای اروپایی و آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهروز

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      ماشین جیلی با این قیمت بهترین گزینه است . و از ماشینهای ساخت داخل بسیار با کیفیت تر هست . از تمام اتومبیلهای ساخت چین که در ایران بفروش میرود . در ماشینهای چینی زیر 80 میلیون از همه بهتر و با کیفیت تر است . جیلی از مگان 1600 بالاتر و از مگان 2000 پایین تر هست . با هیچ ماشین دیگری هم مقایسه نکنید . بنده رانندگی تمام اتومبیلهای وطنی را تجربه کرده ام . اتومبیلهای خارجی داشته ام . لازم بذکر است که این خودرو تا چند سال کار نکند دست مردم زیر و بمش کاملا مشخص نیست ولی طبق تجربه بیست ساله جزو خودروهای قابل قبول از نظر ظاهر . موتور . کیفیت رانندگی نرم . جادار بودن و آپشنهای زیاد برای خانواده عالی و قابل قبول است . متاسفانه جزو خودروهای خوبی است که زیاد از حد در موردش موشکافی میشود و متعصبانه قضاوت میگردد . در نهایت اتومبیل در ایران چه ساخت داخل و چه وارداتی شانسی هست که اگر در موقع مونتاژ و یا ساخت کوچکترین قصوری انجام شود گریبان خریدار را خواهد گرفت . در ضمن خرید اتومبیلی که در آن شک دارید جایز نیست و باید با تحقیق انجام شود . هرچند قبلا با همین قیمت بهترین خودروهای ژاپنی و کره ای میشد خرید . در نهایت این خودرو از اتومبیلهای وطنی و چینی هم رده قیمت بسیار بهتر است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای سعید برای این موضوع مسلم یعنی بهتر بودن جیلی و لیفان از زانتیا سندی هم داری که رو کنی؟مثلا سیستم تعلیقشون بهتره؟ویا شتاب و حداکثر سرعتش بالاتره؟و یا هندلینگ و پایداریشون بهتره؟و یا داخلشون بزرگتر و راحتتره؟و یا ترمزشون قویتره؟برند و اصالتشون بالاتره؟بازار دست دومشون بهتره؟من رفتم تو یه سوپری یه اقائی هم پشت سر من اومد تو فکر کردم اومده خرید کنه روشو کرد به من گفت 10 دقیقه اس که دنبال شما هستم ماشینتو نمیفروشی؟فکر کرده بود مدل 87 و یا88 است وقتی گفتم 83 دیگه ول کن نبود.ضمنا زانتیا شروع تولیدش 94 هست نه 88 با این حال که از نظر حرکتی این دو تائی که گفتی که خاک چرخاشم نمیتونن جمع کنن از نظر اپشنهای اساسی از این 2تا سرتره.یه کمی مطالعه بکنید بعد صحبت کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حجت

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا هیشکی نظر جدید نمیده؟من تازه لیفان ثبت نام کردم.الان 206 دارم واسه همین از رانندگی ماشین به اون بزرگی خیلی میترسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام خدمت دوستان عزیز

      من خودم جیلی رودارم خیلی ازش راضی هسم واقعا از مگان وزانتیاولیفان وفولکس وامثال این ماشین ها واقعا بهتره(ماشین های داخلی که اصلا قابل مقایسه نیستند)البته این حرف من اصلا تعصبی نیست وحقیقت داره وباید داشته باشید تا متوجه بشید.
      از نظر امکانات خودم هیوندای ix35 و sonata new داشتم واقعا از این نظربااونا تقریبا برابری میکنه از نظر سرعت هم دنده 4رو 190تا روندم وشتابش هم از زانتیاکه قبلش داشتم بهتره.
      البته این ماشین خیلی هم نرمه ودر حرکت صدای موتورواصلانمیشنوی.
      از نظر ایمنی هم که 6 ایربگ خودرو نشانگر همه چیز هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۴ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        داداش توهم زدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۱۱ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز
        من کامنت شمارو خوندم فقط یک سوال دارم میگن ضعف جیلی در فنر بندیشه مثلا”میگن دست اندازارو تقریبا”همرو به سرنشین منتقل میکنه نظرتون چیه
        ممنونم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوستان

      به نظر من جیلی رو اصلا نباید باجی5وامثال این ماشین مقایسه کردچون که جی5 هنوز خیلی براش زوده تا به گرده پای جیلی برسه.مثل مقایسه هیوندای باپرایدمیمونه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۴ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        حسین جان جیلی همون پرایده ایربگ داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. إبراهيم

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من جیلی ec7 إز لیفان و ولکس بهتره إفرادی که دارند نظر بدهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. rezvan

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشی
    من یکسال و نیم پژو پارس سال 91 دارم
    الان می خوام ماشین رو عوض کنم
    بین پژو پارس ELX , زانتیا , لیفان 1800 موندم کدوم رو انتخاب کنم
    میشه از تجربیات خودتون من رو راهنمایی کنید
    از لطف خیلی ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    در رده بندی ماهانه در مجله یوی چاینا 620 در رتبه 11 خودروهای با کیفیت و جیلی 16 هم قرار گرفته که این خود نشاندهنده این مطلب است که ناوگان تاکسیرانی در روسیه بیدلیل 620 رو انتخاب نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعیده

    ۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ولکس دارم ماشین خیلی راحت بی صدا و نرمی -برخلاف مقاله جای پای صندلی هاش نسبت به خیلی از ماشینا بهتره من قبلا سمندداشتم رنگ نقره ای اش هم بهترین رنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهرام

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    نه لیفان نه جیلی نه ولیکس فقط و فقط جی5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام منم از جی 5 خیلی خوشم میاد ولی نگران کیفیت هستم بدلیل تبلیغ علیه چینی ها ولی انصافا قشنگه اگر با موتور 1500 ضعیف نباشه
      از دوستان کسی تجربه استفاده از جی 5 داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یادش بخیر سال83

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من فقط نگران افت قیمت چنین خودروهای هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. یادش بخیر سال83

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام میخام همتونو راحت کنم یه مثال میزنم تا همه شما متوجه بشین ،کالاهای چینی در چند سطح تولید می شوند که تولید خودرو طبق استاندارد آنها نباید از درجه 2 پایینتر بره(یعنی مثل گوشی چینی تولید نمیشه)،من امتحان پایان ترم داشتم و کتاب مقاومت مصالح لازم داشتم و قیمت کتاب 320000ریال بودش و تو هیچ کتابفروشی پیدا نمیشد که بعد از چند ماه پرس و جو آخر از دوستم کتابو گرفتم رفتم مغازه فتوکپی(چین)
    وبا پرداخت مبلغ 60000ریال کل کتابو کپی کردم
    حالا میخام مقایسه کنم:کپی ،جنس کاغذ اصلی رو نداشت ولی در بقیه مسائل عین اصلی بود. وبا کپی توانستم کارخودمو راه بندازم.درسته ایرانی لایق چنین خودروهایی نیس اما در این وضعیت که خودروی پژو 406 1986رو با نام پارس بعد 1سال تحویل مشتری میدن خیلی خیلی بهتره ،خوب مقایسه کنید مثال:mvm315
    قیمت35تومن.با 206تیپ 2با قیمت37تومن.خدایش برین مقایسه تخصصی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان عزیز بر چه اساسی فکر میکنید حق مردم ایران بیشتر از خودروهای چینیست؟ قصد بی احترامی ندارم ولی من فکر میکنم اگر کمی منصف باشید با توجه به حالو احوال فعلی ما مردم دوچرخه هم از سرمون زیاد هستش.لطف کنید و تامل فرمایید که چرا ما به اینجا رسیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر علی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من حدود9 ماه بود برای لیفان ثبت نام کرده بودم با کلی تماس گرفتن و دویدن خلاصه بعد 9 ماه بهم زنگ زدن یعنی حدود 6 ماه از مورد تحویل گزاشته بود هنگام ثبت نام قرار بود کلا 28 تومن بریزم ولی بعد 9 ماه که تماس گرفتن گفتن باید 35 بریزید اقا اخرش اینم ریختیم بعد ریختن پول بهمون زنگ زدن گفتن چون سفید ثبت نام کردید موجود نیست باید تغیر رنگ بدید با کلی دعوا گفتن اقا اقا تغیر رنگ ندی چون ماشین سفید نداریم باید 2 یا 3 ماه دیگه صبر کنید با تمام بی میلی رنگ قهوه ای انتخاب کردیم تحویل گرفتیم .. عزیزان که برای لیفان 1800 ثبت نام کردید هنگام تحویل خودرو کامل رنگ بدنه و کلید قفلها و تودوزی صندلی ها و کفی دقت کنید خیلی مشکل دارن .. بگم اگه کسسی رنگ به غیر سفید انتخاب کرده تغیر رنگ بدن بخدا رنگشون خیلی ضعیفه و زود خش برمیدارن … ماشین خوبی هست هم راحت هم کم مصرف ولی تو پیچ ها اصلا کنترل نداره … وقتی هم سواری میکنی جلو بندیش برای راننده ضعیف میاد .. ولی چند روز پیش یکی از اشنا ها جیلی خریده اون از این خوشگلتر و سواری خوبی داشت ولی امکاناتش از لیفان کمه … و یه راهنمایی دیگه اقایون روکش لیفان تو نمایندگی برام دادن 340 تومن برای تعویض روغن هم میتونم بگم حدود 2 یا 3 برابر بیرون بیشتر میگیرن .. هر کسی میخواد ثبت نام کنه روی جیلی هم نظر داشته باشه ممنون موفق باشید … ولی شتاب لیفان بالاست ولی تو جاده جیلی خوب تر از لیفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمید

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه عزیزان…
    راستش من میخواستم ماشین توی رنج 30 تومن بگیرم ولی باور کنید نمیدونم چی بگیرم و همش از این میترسم که نکنه یه ماشین بد بگیرم و همش برم در تعمیرگاه برای همین از همه عزیزان خواهش میکنم بدون تعصب و با تجربه خودشون نظر بدن و منو راهنمایی کنن… خودم شخصا از 206 خوشم نمیاد برای همین نظرم رویه مزدا 323 مدل 82 و لیفان 1600 مدل 90 یا اینکه ام وی ام 530 و جک توچوی هاچ بک هست…اگر دوستان لطف کنن منو بهتر راهنمایی کنن ممنون میشم و بگن با این مقدار پول کدوم ماشین بهتره و یا نظر دیگه ای هم دارن بگن
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیار

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ریو,ریو,ریو یه دونه ریو تمییز بخر اونموقع مزه ماشین بدون دردسر رو میچشی.ضمنا تو هیچ زمینه ای کم نداره.1-یکی از پرشتابترین ماشینهای داخل ایران.2-کم استهلاک و کم مصرف واقعی .3-فضای داخلیش و صندوقش بطور محسوسی از 206 بزرگتره.4-نرم و درعین حال پایداری خوبی دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. اشکان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نقدی که درباره لیفان ۶۲۰ نوشته شده بسیار مغرضانه است! هیچ کدوم از این نکات منفی ای که ذکر شده حقیقت ندارن و حتی امکاناتی که ذکر کردید مربوط به لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ میشه که دیگه اصن تولید نمیشه و ۱۸۰۰ جاشو گرفته که امکاناتی مثل سانروف برقی و جی پی اس و ال سی دی هم داره علاوه بر قبلی ها.
    من با اکثر کسایی که صحبت کردم از این ماشین راضی بودن و هیچ کس هم نگفت دستم پوست میندازه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده که تجربه داشتن ماشین 620 و 530 را داشتم و بعدا مجبور شدم برگردم سر تندر 90، باید بگم این ماشینها ماشین نیستن و اصلا نمیشه بهشون فشار آورد. و در این صورت هزینه جبران ناپذیری دستتان می گذارد و مشکل دیگر آنها نبود یا کمبود خدمات پس از فروش است که خودم پیگیری کردم برا 530 سه ماهه وقت میدن برا لیفان مه اصلا بلد نیستند بی محلی هم میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ALIREZA

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جیلی بهترینشونه

    همه ی ماشینای چینی موجود تو ایران از ماشینای ایرانی بهترن که همشون مال سال 1990 هستن!
    همین لیفان یا وولیکس خیلی بهتر از پارس و رانا و 206 و سمندو … هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عسجدیان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    بنده هم جیلی دارم و هم کارشناس این شرکت هستم .در طول 10 ماهی که جیلی فروش رفته شرکت ما بیش از 500 دستگاه فروخته و بنده تا حالا به غیر از 6 مورد تصادف و2 مورد اشکال جزیی برقی چیزی ندیده ام و در مجموع با توجه به قیمت خودروی بسیار خوبی است وهمه مشتری های ما بدون اغراق راضی هستند وبا توجه به اینکه بسیاری از انها قبل از جیلی خودروهای گران قیمت داشته اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دوست عزیز به احتمال زیاد اشتباه میکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عسجدیان

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز بنده کارشناس 6 شرکت خودرویی در بزرگترین نمایندگی کشور هستم.شما قضاوت کنید .شرکتهای معتبری چون اسان موتور.ایران خودرو وسیتکو و جیلرلن موتور و پرنده ابی وغیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امین

      ۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      فرمودیدکارشناس شرکت هم هستیدلطف میکنیدبگیدآیاجیلی شاسی بلندهم واردکرده؟ آیادودیفرانسیل هست؟ آیادنده اتوماتیک هست یا دستی است؟ ممنون میشم جواب بدید. آقایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. لیفان620

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بچه ها یعنی از بین این سه تا ایمنی لیفان از همشون پایینتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mehrdad

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه ضرب المثل چینی میگه تا ایران هست بازیافت چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. لیفان 620

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه سوال داشتم میخواستم بدونم میدونید شتاب صفر تا صد لیفان 620 با موتور 1800 سی سی حدود چند ثانیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      10 ثانیه دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. عاشق چین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    امید جان منم بات موافقم بعضی از دوستان یه جوری میگن حق ما ایرانیا بیشتر از این ماشینای چینیه که انگار ما ایرانیها کی هستیم یا مثلا خود ایران چه کشوریه قصد بی احترامی ندارم ولی یکم واقع بین باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دوستان لیفان 1800 از هر لحاظ از جیلی و ویلیکس سرتر هستش. تنها لیفان در داخل تولید میشه ولی جیلی و ویلیکس از چین وارد میشه اختلاف قیمتها به همین دلیل هستش.از لحاظ موتور و اپشن هیچ کدوم از این 2 قابل مقایسه با لیفان تلنت نخواهند بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. نیما

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی مقایسه جالبی بود. ولی ای کاش mvm هم توش بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضاخان

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نیما جون ام وی ام هم توشون بود ولی بدبخت بخاطر قیافه ضایعش دیگه روش نشده تو جمع این ماشین چینی ها بیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. رضا

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ممنون، بحث شیرینی بود انصافا مطالب را به زیبایی نوشته این.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مرتضی

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان .
    میخوام مطلبی رو روشن کنم :
    همه میدونید که تمام لوازم الکترونیکی بازار همه بلا استثنا تولید چین هستن . تمام انواع برندای لپ تاپ ، تمام گوشی های بازار که مال نوکیا و سامسونگ و سونی و اپل هستن ، همه تولید چین هستن .
    اما هیچ کس نمیگه جنس چینی آشغال !! چون اونها دارن تحت لیسانس یک شرکت معروف در چین تولید میشن .
    الان هیچ جنسی رو نمیتونید پیدا کنید که ساخت چین نباشه . اما همه با کیفیت هستن و عالی .
    بخاطر نیروی کار ارزونتر الان همه شرکتها تو چین کارخونه زدن تا قیمت تمم شده جنسشون کمتر بشه و بازار رقابت رو از دست ندن .
    نتیجه اینکه جنس چینی درجه یک تمام دنیا رو گرفته و در اروپا و آمریکا به فروش میره .
    پس اینکه بگیم جنس چینی بد هست اصلا درست نیست .
    اونچه که مارو از جنس چینی میترسونه ، اجناس درجه چندم و بسیار بیکیفیتی هستن که تاجرهای ایرانی برای پول در آوردن وارد بازار ایران میکنن و قطعا این جنسها بسیار مزخرف هستن .
    اما شرکتهای چینی برای رقابت در بازار جهانی اجناس بسیار خوب و عالی هم دارن که البته خیلیهاش وارد ایران نمیشه !!!!
    در مورد ماشینها باید بگم که قطعا ماشینهای چینی حال حاضر بازار ایران بسیار باکیفیت تر و بهتر از ماشینهای تولید داخل هستن . شکی درش نیست .
    چون چین نیاز به رقابت داره ، پس جنس بد به اون معنی وارد بازار خودرو نمیکنه که ورشکست بشه .
    اما خودرو سازی داخل نیاز به رقابت نداره !! شما مجبورید با هزینه مشخص جنس ایران خودرو رو بخرید !
    همواره رقابت ، باعث کیفیت میشود . پس جنس چینی که در رقابت با دنیا هست قطعا در جهت رفع اشکالات قدم برمیداره و بهتر میشه اما خودرو سازی داخل که نیاز به رقابت نداره پس نیاز به کیفیت نداره
    خلاصه کلام اینکه : قطعا صنعت خودرو سازی چین قابل رقابت با دنیای خودرو سازی حال حاضر اروپا نیست ( توجه کنید حاضر نه پژو 405 عهد عتیق ) ، اما قطعا پیشرفت اونها از ما بیشتر بوده و شکی درش نیست .
    اینکه ماشین چینی ارزونتره واضحه ، چون مثل همون لپ تاپ و گوشی و لوازم برقی که برای قیمیت کمتر تو چین تولید میشن ، خودرو ساخت چین هم ارزونتر در میاد .
    توجه کنید که جنس ارزونتر در اومده و مفهومش این نیست که بی کیفیته .
    چین در آینده ای نزدیک رقیب جدی شرکتهای خودرو سازی اروپایی و ژاپنی خواهد بود چون سطح کیفیت رو حفظ میکنه و قیمتش پایینتره .
    پس مشتری در اقصاد حال حاضر دنیا میره به سمت جنس خوب و با قیمت پایینتر .

    به تمام دوستانی که میخوان ماشین چینی بخرن ، عرض میکنم که تحت تاثیر تبلیغات کورکورانه و غیر منطقی جامعه قرار نگیرن و مطمئن باشن جنس الان چین از ایران خودرو و سایپا قطعا بهتره .
    تو ایران کسی پاسخگوی بی کیفیتی جنس خودرو نیست ، اما جنس چینی زیر زره بین کرشناسان اروپایی و جهانه .
    یعنی اونا بیشتر از ما به فکر رفع ایرادات هستن و قطعا از ما جلوتر هستن .

    و کلام آ خر برای دوستایی که میگن پژو 206 و 405 و پارس بهترن ، باید بگم که عزیزان الان که تمام قطعات همین خودروها هم که توچین تولید میشه !!!!!
    یعنی همین خودروهای ساخت داخل هم الان چینی هستن !!!
    پس اصولا چی رو دارید با چی مقایسه میکنید ؟!
    قطعا شرکت چینی که خودش داره وارد بازار میشه با اسم برند خودش و میدونه که تو این دنیای رقابتی تا خوب نباشی محکوم به فنا هستی ، آیا کیفیت جنسش رو بالا نگه نمیداره ؟

    دوستان ماشینهای چینی بازار به پای تویوتا و هیوندا و کیا و غیره نمیرسن ، اما بلا شک از 206 چینی و 405 چینی و پارس چینی و پراید عهد بوق کره ! قطعا بهترن .

    پس با توجه به جیب خودتون ، به نظر من ماشین چینی بهتره .

    من خودم 3 تا ماشین مختلف از ایران خودرو داشتم ، ( بجز سمند که به نظرم آشغالی بیش نیست ) ، قاطعانه میگم همشون مزخرف بودن بجز 206 تیپ 5 که ابته اونم تو کیلومتر 16 هزار دسته موتور ترکوند !!!!!!

    چینی بخرید . جینی خوب بخرید . چینی درجه 1 بخرید .

    چینی درجه چندم و بونجول نخرید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیار

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      اون کالاهائی که شرکتهای معتبر مثل اپل و سامسونگ و حتی خودروسازهائی مثل فورد و جی ام و فولکس واگن و سیتروئن تو چین میسازند کالای چینی به حساب نمی ایند.
      اجناس چینی بدلیل اینکه تا کنون نتونستن روی کیفیت کار کنند بنابراین به قیمت پائین به فروش میروند.فقط در ایران است که این فرمول ارزان فروشی رعایت نمیشه چون مردم ایران رو گیر اوردن هم بی کیفیته و هم گرون.
      3-این بی پایه ترین جمله است که 206 هم از قطعات چینی استفاده میشه.انگار اگر یه مشت قطعات یدکی به نفر بدی میتونه سرهم ببنده و ماشین بسازه.طراحی ماشین چینی ارزون و مشکل دار است.مثلا همین سبک بودن فرمون جیلی این به طراحبش بر میگرده که هندلینگ نداره نه به قطعه.
      خلاصه چینی درجه 1هم بی کیفیته.خود چین هم چندش اوره.
      اگر نگران ابروی خودتون هستید از ماشین چینی استفاده نکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. مهدی 620

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سلام
    اصلا جیلی با لیفان و ام وی ام و جک و… قابل مقایسه نیست چه برسه به خودرو های داخلی…
    از نظر خدمات پس از فروش بدترینشون کرمان موتوره واقعا هیچ چیزی حالیشون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رامین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من 4ماهه که جیلی سوار میشم خدا وکیلی خیلی ازش راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. یاسر

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا شما که اطلاعاتی در مورد نحوه انلالیز کردن ی خودرو ندارید نظر ندید حالا چون ساخت چینه داری میکوبیش از اشغالای ایرانی که هرروز واشر سرسیلندر میسوزونه که بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با دم همتون گرم یک مه تمامه که دارم اطلاعات جمع میکنم تو خودرد های چینی کدومو بخرم با این حرفها دارم دور خودم میچرخم آخرش چی شد کدوم بهتره کدوم بدتر … فکر میکنم لیفان 620 درسته یا نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهرداد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا من که نفهمیدم شما چی می گید،یه بار تو یه مبحث می گید با قیمت پائین تر از تولید، چین بازار مارو گرفته (
    »» تا تصاحب کامل بازار توسط چین راهی نمانده !)یه بار هم می گید با قیمت چند برابر اصلش
    متوجه تحلیل های شما نمی شم و ترجیح میدم دیگه نیام
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان عزیز من کامنت های شما رو خوندم .یه نفر در مورد چپ شدن لیفان 620 در سرعت 80 کیلومتر صحبت کرده بود لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیار

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      تا حالا ماشین چینی ندیدم که پایداری و هندلینگ خوبی داشته باشه که برمیگرده به طراحی کلی ماشینهای چینی.بنابراین لیفان و جیلی هم همینطور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ع - تهران

        ۲۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (841 ديدگاه)

        آخه دوست عزیز شما تا حالا پشت ولیکس نشستی که نظر میدی؟ امکان نداره نشسته باشی چون اگه نشسته بودی هرگز این حرف رو نمی زدی

        پایداری و تعادل و هندلینگ این ماشین حرف نداره . من بالای یک سال هست دارم این ماشین رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. قلام

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامدوستان
    جیلی ماشین خوبیه ولی از نظر امکانات ز پیکان کمتره من یه پیکان داشتم فروختم جیلی خریدم سانروف پیکان حیلی خوب بود ولی سانروف جیلی افتضاحه بعدشم السیدیش از مال پیکان کوچیکتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیار

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      احسنت به شما که واقعیتو گفتی.جیلی فقط و فقط یه سانروف داره اونم اگه ترمز شدید کنی کاورش بسته میشه و یه ال سی دی که تا حالا هیچکسی نتونسته با خیال راحت ازش استفاده کنه راه اندازیش کار حضرت فیله بعدشم که دوباره زبانش برمیگرده به زبان مادری یعنی چینی.و نسبت به پیکان همین 2مورد سرتره.والا پیکان رو دست اندازها خیلی خیلی از جیلی بی صداتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. قلام

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامدوستان
    جیلی ماشین خوبیه ولی از نظر امکانات از پیکان کمتره من یه پیکان داشتم فروختم جیلی خریدم سانروف پیکان حیلی خوب بود ولی سانروف جیلی افتضاحه بعدشم السیدیش از مال پیکان کوچیکتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا