نگاهی به محصولات جدید زوتی در نمایشگاه شانگهای

نمایشگاه امسال شانگهای را می‌توان جولانگاه انواع و اقسام برندهای متنوع چینی برشمرد. با نگاهی کوتاه به خیل کانسپت های ارائه شده و نیز انواع و اقسام خودروهای معرفی‌شده، می به عمق پیشرفت خودروسازان این دیار پی برد. شاید مهم‌ترین نکته در این میان، فضای رقابتی و پرنشاطی است که بر جای‌جای این نمایشگاه حاکم است و شدت آن هم تا حدی ست که سازندگان کوچک و خرد را نیز از مایه‌های خویش متأثر نموده است، در اینجا خودروسازانی را می‌بینیم که شمارگان تولیدشان به‌زحمت به نیم میلیون دستگاه (در سال) می‌رسد ولی با این حال، از همتی بلندی برخوردارند و رو به‌سوی آینده دارند.

Zotye
Zotye

در دنیای امروز نیروی انسانی و نگرش‌ها و رویکردهایش، از اهمیت بسیاری برخوردار است و خواست و انرژی این نیرو، در جهت‌دهی آینده یک کشور نقش بسزایی دارد، چین کشوری پرجمعیت و با نیروی جوان بی‌شمار است و این جوانان هم سرعت بسیاری را برای رسیدن به تارک قله پیشرفت طالب‌اند؛ این نکته را نویسندگان شهیر آمریکایی – الوین و هایدی تافلر – در کتاب «ثروت انقلابی» بدین‌صورت تشریح نموده‌اند:

شتاب در چین به شگرد حرفه ای و فناوری محدود نمانده، بلکه بخشی از فرهنگ جدید این کشور است. وقتی الکساندر استیل به منطقه شیان رفت تا درباره دست‌ساخته‌های تاریخی از جمله ارتش جنگجویان سفالی قرن سوم پیش از میلاد مطلبی بنویسد، کنجکاو شد که بفهمد آیا مردم عادی از شتاب به جلو ناراحت‌اند یا خیر.

او می‌نویسد: چینی‌ها، که بیش‌تر آنها در مدت عمرشان قحطی و سختی‌های فوق‌العاده‌ای را به چشم دیده‌اند، به طرز حیرت‌آوری در مورد این تغییرات احساساتی نیستند… برای بیشتر چینی‌های جوان‌تر، “تغییر” نمی‌تواند به‌اندازه‌ای که آنها می‌خواهند سریع باشد. چین در طول تاریخ چند هزار ساله‌اش هرگز این‌چنین نبوده است» بگذریم!

Zotye damai x5
Zotye damai x5

در نمایشگاه امسال شانگهای، مهم‌ترین مقوله ای که از سوی برندهای چینی قابل مشاهده است، اهتمام و توجه بیش از پیش آنها به جزییات کیفی طرح‌هاست. به‌طوری اگر آرم و نشان برخی از این برندها را از پیشانی خودروهایشان برداریم، شاید به‌زحمت بتوان چینی بودن آنها را تشخیص داد؛ علاوه بر آن کیفیت مونتاژ و رنگ‌آمیزی مدل‌ها نیز پیشرفت درخوری نموده است و بسیار به نمونه‌های کره ای و ژاپنی آن نزدیک گردیده است. با این روند رو به جلویی که شاهدیم از همین حالا می‌توان آینده بسیار درخشانی را برای این سازندگان پیش‌بینی نمود.

Zotye damai x5
Zotye damai x5

از جمله خودروسازانی که با دستی پر وارد نمایشگاه شانگهای شده است را می‌توان زوتی نام برد. این برند در ایران با خودروی Z300 و یا همان آریو شناخته می‌شود. مدل‌های جدید این برند هم هیچ رنگ و بویی از نمونه عرضه شده در ایران ندارند، آنها به‌راستی عوض شده‌اند! در اینجا دو مدل از جدیدترین نمونه‌های ارائه شده از طرف این خودروساز چینی را به شما معرفی می‌کنیم.

ZOTYE Z 700

این خودرو در نمایشگاه 2015 شانگهای رونمایی شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول تولیدی این شرکت به شمار می‌رود. قرار است که این مدل در فصل سوم سال به بازار چین عرضه شود. پیش از این، خودروی مذکور با کد Z600 معرفی شده بود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از سدان Z500 قرار دارد. بهای آن نیز حول‌وحوش 110,000 یوآن (19,750 دلار) الی 160,000 یوآن (26,100 دلار) است.

Zotye Z700
Zotye Z700

این خودرو با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. پیشرانه نخست 2 لیتر حجم دارد و به سیستم توربوشارژ مجهز است. توان خروجی آن نیز معادل 177 اسب بخار و گشتاور آن معادل 250 نیوتن متر است. پیشرانه دیگر هم 1.8 لیتری توربو بوده و توان خروجی آن معادل 150 اسب بخار است. هر دوی این پیشرانه‌ها به همراه یک جعبه‌دنده خودکار 6 سرعته DCT عرضه می‌شوند.

Zotye Z700
Zotye Z700

درون کابین این خودرو جایی است که ردپای آئودی در آن بیش از پیش دیده می‌شود. حتی کناره‌های تونل مرکزی این خودرو نیز یک کپی 1:1 از آئودی است. جالب اینجاست که ساعت و کامپیوتر این خودرو هم از آئودی A6 مدل 2015 گرته‌برداری شده است. حتی صفحه نمایشگر لمسی آن نیز مطابق الگوی آئودی جاگذاری شده است.

Zotye Z700
Zotye Z700 Interior

البته این مسئله که جزییات این خودرو از تشابه فراوانی با آئودی برخوردار است چندان مهم نیست. بلکه مسئله اساسی در این میان آن است که این خودرو از مونتاژ و کیفیت ساخت مناسبی برخوردار بوده و به خوبی هم طراحی شده است، مطمئناً این خودرو زیباترین محصولی است که تاکنون از طرف زوتی ارائه شده است. در درون کابین آن نیز چرم و چوب فراوانی به کار رفته است و یک سانروف بزرگ هم در آن جای گرفته است.


به لحاظ طراحی، از خطوط قوی در پیرامون ستون C این خودرو بهره گرفته شده است و رینگ‌های به‌کاررفته نیز از نمایی مهیج و بانشاطی برخوردارند. لوگوی زوتی که به‌صورت یک علامت Z در درون یک قاب کوچک است، با پرداختی براق و به طرز مغرورانه ای در پیشانی خودرو خودنمایی می‌کند، در مجموع، ZOTYE Z700 را می‌توان خودرویی کاملاً تحسین‌برانگیز محسوب نمود.


ZOTYE DAMAI X5

این خودرو جدیدترین کراس اوور معرفی شده از طرف ZOTYE در نمایشگاه شانگهای 2015 می‌باشد. قرار بر این است که تولید آن تا یک ماه دیگر آغاز شود. این مدل پیش از این با نام ZOTYE T500 معرفی شده بود. طراحی این خودرو یک ترکیب شگرف و نادر از فولکس‌واگن تیگوآن و آئودی Q5 می‌باشد، به‌خصوص اگر از نمای جانبی به بدنه این خودرو نگریسته شود.

Zotye damai x5
Zotye damai x5

درون کابین این خودرو بسیار خوب به نظر می‌رسد، گرچه رنگ‌های به کار رفته، کمی درون آن تاریک نموده است و طراحی دریچه‌های تهویه مطبوع نیز تطابق چندانی با دیگر بخش‌های داشبورد ندارد. تودوزی قرمز رنگی که در آن به کار رفته فضای داخلی آن را کمی اسپرت تر نموده است. لوگو ZOTYE هم که در وسط فرمان قرار دارد به رنگ قرمز است، پیش از این، لوگوی مذکور به رنگ مشکی بود. همچنین فضای کافی برای نشستن سه سرنشین در بخش پشتی آن وجود دارد. لوله‌های اگزوز هم در این خودرو به نحو ماهرانه ای در درون سپرهای عقب جاسازی شده است. اندازه چرخ‌ها نیز متناسب با بدنه آن بوده و رینگ‌های اسپرتی در آن بکار گرفته شده است.

Zotye damai x5
Zotye damai x5

این خودرو با یک پیشرانه 4 سیلندر و 1.5 لیتری تنفس طبیعی و نیز 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. توان آنها نیز به ترتیب، معادل 120 اسب بخار و نیز 150 اسب بخار است. این پیشرانه‌ها به همراه یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT ارائه می‌شوند. بهای این خودرو هم در حدود 70,000 الی 100,000 یوآن است. (بین 11,400 الی 16,300 دلار)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

43 دیدگاه

  1. AHMADREZA
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    اقای کاویانی با سپاس از بابت مطلب جامع و کاملتون
    جدا اگر من یکی از مدیران کارخانه های خودروسازی چین بودم با توجه به اینکه ایران بزگترین بازار خودرو های چینی در دنیاست و شما هم بسیار خوب و با قلمتون بار ها ماشین های چینی رو به مردم معرفی کردید یک جایزه حسابی به شما میدادم .
    باز هم ممنون

    پاسخ
    1. sAMG
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      دوستان خواهشا یکی به من بگه از بین انبوه تعداد شرکتای چینی که وجود داره… بهترین خودروساز چین کدومه؟

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        با تشکر از سام دوست عزیز با قلم خوشتیپش
        Amg s عزیز
        واقعا بهترین رو انتخاب کردن سخته
        اما چانگان جیلی faw byd چری سایک
        بزرگترین خودرو سازان چین هستن
        که تو سگمنتای مختلف با هم بر سره فروش میجنگن
        مثلا گریت وال پر فروش ترین suv هارو میزنه
        در سگمنت c در بین چینی ها قابت بین faw b50f و جیلی و ایدو که در نهایت جیلی برنده بود و….

        پاسخ
        1. سام
          سوابق: (778 دیدگاه) ,

          با سلام
          خواهش می کنم فرزاد جان، انجام وظیفه بود.

      2. رضا، م
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        در خودرو های چینی که بیشترین صادرات بین المللی را به خود اختصاص داده است خودروسازی BYD میباشد و دارای 5ستاره ایمنی بین المللی دریافت کرده است و از لحاظ قیمت مناسب است و در حال حاضر در ایران ثبت نام میشود خودرو BYD s6 میباشد با حجم موتور 2400 سی سی و با تجهیزات کامل فول آپشن در نمایندگی
        شرکت کارمانیا ( کرمان موتور) عرضه میشود .

        پاسخ
    2. یک ایتالیایی
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      دوستان عزیز من یه سوال دارم.خوب اگه میگن طراحی و کیفیت خودروهای جدید چینی خوبه پس چرا قیمت هاشون در مقایسه با رقبا این قدر پایینه؟؟خوب حتما یه جای کار اشکال داره دیگه.اگه اشکال نداره اونوقت چرا بقیه هم‌شاسی بلند ۱۱۰۰۰دلاری نمیسازن؟؟

      پاسخ
    3. amir
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      الان باید خوشحال باشیم چون حسرت ماشین های اروپایی رو می خوریم و 5 سال دیگر باید حسرت خودرو های چینی رو بخوریم

      پاسخ
      1. حجت
        سوابق: (69 دیدگاه) ,

        حسرت نخور 10 میلیون بزار روی زوتی 76 میلیونی آشغال رنو فلوعنس اصل فرانسه مدل 2015روز اروپا رو بخر آخر ماشین شاید آپشن کم داره ولی در عوض دود از کنده بلند میشه.

        پاسخ
    4. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      نیازی به جایزه نیست احمد رضای عزیز، همین اندازه که بتوانم گره ای از کار هموطنان عزیزم، بگشایم، خودش به تنهایی بزرگترین موهبت برای بنده است.

      پاسخ
  2. Hozan
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    درود بر مردمی که خودشان به فکر خودشان هستند و به فکر پر کردن جیبشان از پول خون دیگران نیستند(نیگا اینا کمونیستن حالا هی بگید………..)

    پاسخ
  3. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    من که عشق کردم با این قیمت فوق العادس فک کنم وقتشه نگرش منفی رو نسبت به خودرو چینی عوض کنیم

    پاسخ
  4. نیما ناصری
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    یعنی کل صنعت خودروسازی ایران از یک شرکت نوپای چینی هم کمتر هست که به مردم خودش این کارو میکنه؟
    متاسفم برای خودم که تو این کشور موندم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل hamid reza
      hamid reza
      سوابق: (375 دیدگاه) ,

      چراغ جلو که 90% از شورلت ایمپالا کپی برداری شده. متاسفانه ما همین قابلیت هم نداریم 🙁

      پاسخ
  5. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    در این سوی خاورمیانه در یک کشور جهان سومی هیچ کسی کوششی نمیکند که تنها خودروساز30یا30 دنیارو منهدم کند که مبادا طوری کنند که طوری بشه مردم بگویند طوری شده 🙁

    متاسفم برای خودم که تو این کشور موندم 2

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل shahryar
    shahryar
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    چی بگم….
    خوب پیشرفت میکنن با اینکه همین z700 با چهره خوبش شبی ماشینای دگس،
    اقا اصن میتونه کپی میکنه،

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
      امیرحسین (Lion26)
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      به نظر من کار بدی می کنه که کپی می کنه، برای این که کار کشور های دیگر رو خراب می کنه.مثل کپی چینی Landrover،که Landrover از چین شکایت کرده، برای این کپی کاری.

      Just France.

      پاسخ
      1. ALI
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        جان من این فرانسه چی داره که همه عاشقش شدن
        ما ایرانی ها شدیم ته مونده خور مردم فرانسه
        ماشین های از رده خارج فرانسه رو سوار میشیم …
        همین پژوهای جدیدی که ایرانخودرو قراره بده به بازار (با قیمت گزاف) دیگه تو خود فرانسه عرضه نمیشن و نمونه جدیدشون وارد بازار شده …پس ما باید ماشین های از رده خارج سوار بشیم بدون آپشن
        اگر به تست تصادف خودروهای فرانسوی نگاه کنید واقعا وحشتناکه
        در اکثر موارد ورق سقف ماشین ها خم شده و حتی همین زانتیا که طرفدار زیادی داره کلا نابود شده

        پاسخ
  7. interceptor
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    شرکتای ایرانی هم ای کاش می تونستن کپی کننده های خوبی باشن، این همه محصولات خوب برا کپی کاری…صاف گیر می دن به محصولات خارجی که توی ایران تولید یا مونتاژ می شن، مثلا 206 اس دی رو کپی می کنن می شه رانا و 405 می شه سمند و پراید می شه تیبا , و بازار نمونه اصلی رو هم خراب می کنن، ولی نمی تونن خودروهای خارجی که فقط وارد می شن و تولید نمی شن مث انواع ب ام وه، بنز، ولوو و … رو ازشون کپی کنن، در صنایع نظامی ایران این اتفاق میافته اما در خودروسازی نه، حالا بعضی ها شاید بگن نقض مالکیت معنویه و اون شرکته شکایت می کنه…ولی من می گم اگر قرار بر شکایت بود الآن باید مسولای خودروسازای چینی همش تو دادگاه های بین مللی حاضر باشن و بابت کپی کاری های بیشمارشون توضیح بدن ولی ما حتا حال کپی کاری رو هم نداریم!!!

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
    امیرحسین (Lion26)
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    ولی خداییش خوب کپی می کنن.

    عقب x5 رو دیدم یاد پورشه افتادم، نخ سوزن اون نوشته بالای پلاک. اون یکی هم که تقریبا شبیه کیا اپتیما شده اگر اشتباه نکنم.

    Just France.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    متاسفانه خودرو ساز ها به جای اینکه پیشرفت کنن دارن پسرفت می کنن و دلشون خوشه که با تغییر نام یه ماشین (آریو = S 300 = Z 300 = ….. !!!!! ) و یا طراحیه بدنه (که از روی یه ماشین گرفتن و تغییرات دادند!) یه ماشین مثلا ملی رو عرضه کردند … به هر حال ما باید از همین چینی ها (که خیلیامون فک میکنیم چیزی توی صنعت خودروسازی نمیشدن ولی حالا کیفیت خودرو هاشون صد ها برابر داخلی هاست !) یاد بگیریم که تمام اجزای خودرو باید طراحی بشه و با کیفیت ساخته بشه حتی خود چینی ها هم تقریبا دارن به همین نتیجه رسیدن که با کپی برداری به جایی نمیرسن (البته نه همه چینیا !) … یه روزی وقتی سمند اومد همه فک میکردن ایران خودرو رو دست شرکتای ژاپنی رو هم میزنه ولی از اون موقع 8-9 سال میگذره و ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم … شب خوش

    پاسخ
  10. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    متاسفم برای ایران و مردم ایران…یه زمانی با کره ای ها خودمون قیاس میکردیم حالا به پای چینی ها هم نمیرسیم…تا کی پراید111…132…131.. 151….و حالا تیبا2؟

    پاسخ
  11. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    روند پیشرفت وحستناکه نمیدونم ما عقب موندیم یا اونا جلو , فقط اندوه میخورم

    پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    الان تو صنعت خودرو تقلید و الگوبرداری یه مفهوم عادی شده و اون هم بخاطر اینکه معمولا چند طراح محدود هستن که برای شرکت های مختلف طراحی رو انجام میدن و شرکت های کوچکتر هم از بزرگتر ها پیروی می کنن پس نمیشه این رو یک ضعف دونست. ماشین های چینی به پختگی خوبی رسیدن و اوضاعشون با 3-4 سال پیش بشدت فرق می کنه. ما هم چه بخوایم چه نخوایم ماشین های چینی وارد زندگیمون شده و حداقل اعتبارشون رو به طور طبیعی از ماشین های داخلی بیشتر می دونیم.با این وجود هنوز برای وارد شدن به بازار امریکا راه درازی در پیش دارن

    پاسخ
  13. AlireZa_Mo
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    راسته که میگن چین بهشت طراحان صنعتی و علی الخصوص طراحی خودرو شده!!!
    تو رو خدا ببینید که چه پیشرفتی دارن توی طراحی هاشون میکنن…
    این پیشرفت رو میشه کاملا توی هر نمایشگاه دید…!!!
    این Z700 رو ببینید با اینکه کپی هست ولی سعی کردن چقدر خوب درش بیارن…
    لطفا لطفا الان پیش خودتون این طراحی ها رو با ماشینای اروپایی و ژاپنی یا حتی کره ای(هرچند که دارن خیلی عالی کار میکنند… شما قبلا که یه کیا میدیدین (قبل از پیتر شرایر)احساس میکردین دارین از بغل یه سطل آشغال رد میشین، ولی الان باید چند لحظه بایستید…ببینید…فکر کنید…بعد به راه خودتون ادامه بدین)مقایسه کنید.

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    اگه جلوپنجره و آرم هر دو ماشین مثل هم بود بهتر میشد،یعنی حداقل زبان مشترک طراحی

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل sky watcher
    sky watcher
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    این برند اونقد درپیته که به سایپا اجازه داده محصولاتشو تولید کنه و لوگو زوتای رو برداره و لوگو سایپا رو بزنه جاش برا برند خودشم احمتی قائل نیست چه برسه به جون مردم

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    درود
    کابین سری5 رو دیدین؟
    کابین E Class رو هم دیدین؟
    حالا با هم قاطیشون کنین…
    کابین Zotye Z700 رو هم دیدین!!!
    خدایی اسکی رفتن هم یه حدی داره 😐

    پاسخ
  17. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    در کل بخوام نظرم بگم کلا با هیچ مدل خووروی چینی ارتباط برقرار نمیکنم درسته از دید شما خیلی پیشرفت کرده البته این پیشرفت در ظاهر و نمای خودرو بوده که تمامی کارشناسان خودرویی معتقد هستند چین نه یک خودرو ساز بلکه یک کپی مونتاژ کار معکوس هست و اصلا صحبتی از خودروساز بودن این کشور نمیشه اکثر برندها مانند همین زوتی 700 هم کپی ناشیانه و فقط در ظاهر خووروهای کیا موتورز هیوندا و مزدا و بی ام دبلیو و رنج روور و ..هستند که نتنها اون کیفیت خودروی اصلی ندارن بلکه مثلا در همین z700 اومده نملی عقب کاملا از اپتیمای جدید کپی کرده و ترین داخلی کپی بی چون و چرای آئودی غافل ازینکه کیا یا آئودی بسیار حساب شده حجم سازی میکنند و موتور و سیستم انتقال قدرت کاملا متچ و ساخت یک شرکت هست اما در خودرو های چینی ونجین خودرو کپی شده اکثرا از روی انجین های قدیمی میتسو شاسی از یک کشور اروپایی مثل اشکودا و یا سئات و فیات سیستم برقی کپی و موتاژ شده بوش و یک ملغمه در هم آمیخته بسیار ناهماهنگ قصد بنده ب عکس سایر کاربران قیاس چین با ایران نیست به چندین و چند دلیل واضح :چین اقتصادی آزاد مبتنی بر داد و ستد با کشورهای مطرح داره
    قوانین سفت و دست و پا گیر برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در چین بسیار کمتر از ایران هست و هر شرکتی میتونه در چین فعالیت انجام بده (در مملکت ما حتی برای سرمایه گذاران خارجی نام انتخاب میکنند و حق ندارند از نام اصلی خودشون استفاده کنند.!!) بازار چین رقابتی ورود خودروهای خارجی به این کشور آزاد و خودرو یک کالای امحصاری در دست ب خی از افراد نیست و موارد دیگری که در حوصله این تاپیک نمیگنجد.اما در کل کاش چین بجای تغییرات ظاهری کمی به فکر ایمنی و کیفیت خودروهایش بود و این شرکت ها در زمینه کیفیت ساخت و ایمنی واقعی با هم رقابت میکردند

    پاسخ
  18. Bingo
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    من خودم از اونهایی هستم که خودروهای چینی رو قبول داره ولی نمیدونم چرا گاها احساس میکنم یه سری مقالات پدال صرفا در جهت تقویت دیدگاه مخاطبان درباره محصولات چینی هست که تو ایران عرضه میشه و به نوعی به نظر میرسه که هدف از اینها فقط marketing هست و بس !
    در خود چین خیلی ها حتی اسم Zotye رو نشنیدن ولی اینجا به اینصورت اخبارش انعکاس پیدا میکنه . چرا ؟ چون آقای سایپا پشتش هست !

    پاسخ
  19. پیام
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    اصلا دور بر ماشین چینی نرید!!؟؟
    اول که صاحب اول و آخرش خودتی
    دوم اینکه تو کوتاه مدت همه آپشنهاش خراب میشه خود ماشین هم که زود مستهلک میشه سوم نه کیفیت داره نه خدمات پس از فروش.
    بازار نو و دست دومشم که واقعا افتضاح…

    پاسخ
  20. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    به هر حال باید از هر طرفندی برای فروش بیشتر استفاده کرد.

    پاسخ
  21. amir
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    واقعا خوب پیشرفتی داشتن حتی تو همین کپی زدن کاش فرغون سازا ماهم میتونستن کپی درستی در حد همین چینیا بزنن ما بیشترشم حتی نمیخوایم اما دریغ و صد افسوس

    پاسخ
  22. morteza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت سام عزیز
    اقای کاویانی چندتا سوال از شما داستم میتونم به ایمیاتون پیام بدم ؟

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      دقیقا متوجه منظورتان نشدم دوست عزیز،در هر حال اگر پرسشی دارید بنده در خدمتتان هستم.

      پاسخ
  23. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    یه اشغال دیگه….ظاهر وامکانات داره ولی بویی از کیفیت و…نبرده

    پاسخ
  24. پیام
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    چین هیچ وقت یک خودروساز بزرگ نخواهد شد به این دلیل که بسیاری از فرمول های تکنولوژی و تجارب از طرف کشورهای غربی در اختیار بلوک شرق گذاشته نخواهد شد.مگر مجارستان و بلغارستان و اوکراین اروپایی نیستن چرا به آلمان وفرانسه وایتالیا نمیرسن؟
    چین و روسیه حتی در تکنولوژی نظامی هم به امریکا نمیرسن.
    دلیل مهمتر بی تعهدی و عدم ارزش قایل شدن چینی ها برای انسان بدلیل ذات حقه بازی و جمعیت زیادشونه و برندی ندارن مثلا مانند تویوتا که بترسن بازارش خراب شه اگه ام وی ام اسمش خراب شه همونو فردا میسازن به اسم لیفان و چری وجک و….

    پاسخ
  25. امیر
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    خودروی چینی و این همه کامنت؟!

    نکنه خبریه ،ما بی خبریم؟!

    پاسخ
  26. آرش
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    با اینکه خیلی خوب دارن پیشرفت میکنن این چینی ها .لی فقط توی ایران فروش خوبی دارن
    توی دنیا وقعا جایگاه مناسبی ندارن و امیدوارم کم کم ایران هم براشون مثل گذشته محل بساز بنداز نباشه و احساس کنن که رقبای آمریکایی و اروپایی دارن
    به نظرم به اصلاح خودرو ساز هایی که توی این مرز این همه مدت جیب مردم رو خالی کردن به زودی این لم کده رو رها میکنن ، چون با ورود تدریجی خودروساز های بزرگ به بازار ایران متوجه خطر از دست دادن سرمایه شون میشن ,خود به خود دکمه خدافظی رو میزنن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.