خودروهای چینی

شاسی‌بلند چانگان CS95 وارد بازار شد

شاسی‌بلند چانگان CS95 برای اولین بار در بازار خودرویی چین عرضه شد. بهای این خودرو از ۱۵۹۸۰۰ یوآن آغاز شده و به ۲۲۹۸۰۰ یوآن می‌رسد (۲۳۱۸۵ تا ۳۳۳۴۲ دلار). CS95 بزرگ‌ترین خودرویی است که چانگان تاکنون ساخته شده و از رقبای این خودرو می‌توان به ترامپچی GS8 و هاوال H8 اشاره کرد.

changan-cs95-china-10
با نگاه به این خودرو به وضوح می‌توان تأثیرپذیری از رنجروور و اورهنگ بزرگ جلو و عقب را دید. این خودرو هم به‌صورت ۵ نفره و هم به‌صورت ۷ نفره در دسترس است.

changan-cs95-1
قلب تپنده‌ی چانگان CS95 پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم NexTrac به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. جالب آنکه چانگان می‌گوید گیربکس TF-81SC ساخته شده توسط خود شرکت می‌تواند گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری را تحمل کند. بهتر است چانگان با ساخت نسخه‌ی ۸ سیلندر CS95 این ادعا را اثبات کند!

changan-cs95-2
طول/عرض/ارتفاع این خودرو برابر با ۴۹۴۹/۱۹۳۰/۱۷۸۵ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز ۲۸۱۰ میلی‌متر است. داشبورد خودرو کمی بیش از حد خاکستری است اما شرکت سعی کرده تا با استفاده از عناصر چوبی و پانل براق در بخش مرکزی جلوه‌ای تازه به آن ببخشد. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو با سیستم دوربین ۳۶۰ درجه و وای فای عرضه می‌شود.

changan-cs95-china-3
با نگاه به کابین می‌توان صفحه‌ی TFT واضحی را بین نشان‌دهنده‌های آنالوگ خودرو دید. صفحه‌نمایش خودرو از نوع لمسی نیست. عملکردهای آن از طریق دکمه‌ها و اهرم زیرین کنترل می‌شود.

از نظر فضا می‌توان گفت که در ردیف دوم فضای زیادی وجود دارد و در تصاویر نیز این نکته مشاهده می‌شود. ردیف سوم تنها برای مسافت‌های کوتاه کاربرد دارند.

changan-cs95-china-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    ماشینای ژاپنی و کره ای در ابتدای راه به این معروف بودن که در برابر قیمت از نظر آپشن سخاوتمندن و همین باعث جا افتادنشون تو بازار شد، خودروهای چینی هم همین راهو دارن میرن اما اگه دقت کنید مدلای با کیفیت چینی هم قیمت خودروسازای معروف درمیان و مزیت رقابتی از جنبه قیمت ندارن و مردمم ترجیح میدن از خودروسازای معروف خرید کنن، اگر هم بخوان ماشینای ارزون بسازن بی کیفیت درمیان و با قیافه قمر در عقرب که کسی سراغشون نمیره، تنها مزیت آپشن زیاد میمونه براشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چه بخوایم چه نخوایم چین با سرعت نور داره پله های رشد تو صنعت اتومبیل رو طی می کنه
    و واقعا خوب هم داره راه می ره
    من سوار این نشدم ولی سوار هاوال H8 شدم باهاش رانندگی هم کردم خیلی محکم نشون می ده ولی قیمتش خیلی فظایی بود و قطعا شکست می خوره با این قیمت و هنوز ک هنوزه من تو این مدت یدونه H8 هم ندیدم می خوام اینو بگم که مردمم ما در حال حاظر فقیت برای ماشین های ارزان چینی پول میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      میشه بگی هاوال اچ 8 رو از کجا آوردی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    عجب خبری داغی!
    چند سال بود لحظه شماری میکردم تا چانگ عان ماشینشو بده بیرون!
    الان اشک شوق توی چشام جمع شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متوهم

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      =))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      من هنوز تو کفشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Madjid

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ماشین های ژاپنی (و آلمانی) واسه یه عمر و بازه ی حداقل 20 -30 ساله ساخته میشن ( واسه کسایی که یک ماشین با وفا میخوان ) . حتی ژاپنی ها رو بعد از چند سال استفاده میتونی با سود بفروشی.
    اما ماشین های چینی و کره ای یه طول عمر مشخصی دارن و بعدش باید عوضش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      هیوندای ورنا و آوانته اخرین سال تولیدشون 84 بود تازه مونتاژ داخل،هنوز هم دارن خوب کار می کنن.دوست من آوانته داره هنوز به اصلاح به خرج نیفتاده.خودروهای دوو هنوزم که هنوزه دارن خوب کار می کنن.این افسانه ای که عمر ماشینای کره ای 5 ساله و این حرفا از کجا اومده؟؟چیزی که هست و من میبینم برعکسه. اونایی که بلد نیستن از ماشین خوب نگهداری کنن،تویوتا هم داشته باشن همون 5 سال واسشون کار می کنه.یکی بود میگفت i30 داشتم بعد دو سال به خرج افتاد ماشین کره ای آشغاله!!دوست پدرِ من 3 ساله لیفان داره هنوز به خرج نیفتاده یعنی کیفیت لیفان از هیوندای بالاتره؟
      خلاصه اینکه کیفیت ماشین های کره ای خیلی وقته به سطح جهانی رسیده و اینجوری نیست که عمر کوتاه و محدودی داشته باشن.در مورد ماشین های چینی هم اطلاعی ندارم ولی مطمئنم اونا هم اینقدری که ازشون بد گفته میشه بد نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز کلاً فلسفه ی ساخت ژاپن و آلمان با کره فرق میکنه. چیزی نیست که بخوایم راجع بهش بحث کنیم.
        ماشین که از سنگ نیست ، معلومه که هیچ وسیله ای بدون نگهداری کار نمیکنه.
        .
        دوست شما معلومه خودش مراقب ماشین بوده ، پراید مدل 79 هم میشناسم که تا الان به خرح نیفتاده.
        بخش مهمی از دوام و کارایی یک وسیله به طرز استفاده و نگهداری اون بستگی داره.
        منم در شرایط یکسان منظورم بود.
        .
        دوست شما مراقب ماشین بوده. اگر آوانته رو 10 سال بدون خرج استفاده کرده ، تویوتا کرولا رو 30 سال بدون خرج استفاده میکرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. متوهم

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        در اینکه شما میفرمایید طریقه استفاده از خودرو ، بر طول عمرش تاثیر میذاره کاملا موافقم. اما درباره ورنا و آوانته و خودروهای تولید 2001-2007 تولید کره، باید بگم که در این دوره کره ایها به دنبال جلب اعتماد بودند و واقعا هم خوب تونستن این اطمینان رو در مشتری جلب کنند. پیشرفتشون تا به امروز هم واقعا عالی بوده.همین چند روز پیش یه آوانته دننده ای دستم بود و واقعا لذت بردم از نرمی این ماشین یا قبل عید یه کیا سراتو اتاق قدیم (اولین اتاق وارده به ایران)روندم ، باز هم لذت بردم. اگه دوستان به کیفیت برخی خودروها خرده میگیرند، شاید از رو تعصب باشه. شاید هم چیزی دیده باشند. من خودم اپتیما دیدم در 24000 کارکرد، جلوبندیش مرخص شده. خیلی هم صاحبش وسواس داشت و ماشین همیشه برای مسافرت استفاده میشد.
        ما شغلمون در رابطه یا قطعات یدکی هستش. با خیلی از خودرسازها هم از گذشته در ارتباطیم. وقتی که از کره ایا بخاطر رنگ دوو پرسیدند که چرا متالیک نزدین ؟ گفتن که ما 3 سال (اگه اشتباه نکنم، بحث برای خیلی وقت پیشه و حضور ذهن ندارم) ماشین رو گارانتی کردیم. تا این مدت برای رنگ خودرو هم اتفاقی نمیافته.
        دوست عزیز تمام بحث من سر اینه که مارو به چشم مصرف کننده میبینند . من خودم ترجیح میدم اگر کسی درباره کیفیت ماشینم ازم سوال پرسید، تعصبی نظر ندم. دوران عشق ماشین بودن ما هم گذشته و تعصبی روی GTR و corvette داشتیم ولی الان تعصبی روی خودروی ژاپنی و آمریکایی و آلمانی ندارم و خودرویی سوار میشم که بیشترین حال رو به ارگونومی و جیبم بده. زمان قدیم خودروساز میگفت خودرویی بزنیم که مشتری تا آخر عمرش داشته باشه اما الان همشون نظرشون عوض شده چون بازار کار خودشون خراب میشه.نباید هم به خودرو به چشم سرمایه نگریست.مصرفیه. هدف خودروساز باید رضایت مشتری باشه (چیزی که در خودروسازان وطنی ندیدم و فقط خالی کردن و تیغ زدن دیدم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. كاميار م پارس آباد

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زیباترین و خلاصه ترین تعریف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. shahin

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    جالب اینجاس که وقتی چین هم ماشین یه ذره با کیفیت بسازه قیمتش دیگه رقابتی نیس.٣٣هزار دلار بازه قیمتی توسان و اسپرتیج و مزدا cx5 و تویوتا راو ۴ حساب میشه که حتی اگه تو مدل پایه هم با چانگان فول آپشن هم قیمت بشن بازم صد در صد ارجحیت دارن.حالا میشه دید که چین همیشه پایین تر از کره و ژاپن خواهد موند.همونطور که هیچکس به پای آلمان نرسید.این سلسله مراتب هیچ وقت از بین نخواهد رفت.شاید برادر کوچیکتر شما یه روز یه مرد جا افتاده بشه اما هیچوقت از شما بزرگتر نمیشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به سلسله مراتبی که شما گفتی کار ندارم
      فقط خواستم بگم قیمت پایه ی مزدا CX-5 ، اسپورتیج و Rav-4 حدود 29 تا 30 هزار دلاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حسن

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    قیمتش گرانه.هم قیمت خودروهای کره ای و ژاپنی و حتی اروپاییه.با ده هزار دلار بیشتر حتی مدلهایی از بنز و ب ام و هم وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    عزیزان این قیمت فک کنم ب دلار استرالیاس ک خیلی ارزشش پایین تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حامد

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من اینو میدونم که چین ب زودی بازار دنیا رو خواهد گرفت چون چندین ساله روی کیفیت و کمیت کار کردن واقعا و اصلاح میکنن ایراداتشونو با خودرو سازی روز دنیا هماهنگ هستن هزینه میکنن نه مثل ایران خودرو و سایپا ک حاضر نیستن ی خط تولید جدید راه بندازن 40 ساله 405 سواریم و هنوز جای سپر و چراغش عوض میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مرتضی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من امروز اتوشو شهرآفتاب این ماشین را از نزدیک دیدم.پشت رول هم نشستم اما خاموش.متریال داخلی از کیفیت نسبی مناسبی برخوردار بود.در مقایسه با چینی های دیگه ورود و خروج به خودرو بسیار راحت بود.صندلیها نسبتا نرم بودند .بهتر از خودروهای چینی مانند بیسو …اما به بی وای دی نمی رسید.وقتی از مهندس چینی کاتالوگ خواستم گفت تمام شده اما در برگه اطلاعات غرفه زده بود 2000 توربو…پشت رول ماشین خوب بود.من خودم ال نود دارم و شاسی بلند ندارم .شایدم به خاطر این این احساس داشتم اما به واسطه اینکه تمام چینی های نمایشگاه را سوار شدم اینو عرض کردم .طراحی داشبورد هم جالب بود.پورت یو اس بی با توان 110 وات داشت که عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا