معرفی TERRALORD یا فرمانروای زمین!

سام کاویانی: بیشتر ما با پیکاپی به نام کاپرا، از محصولات شرکت ZX AUTO چین آشنایی کافی داریم، این خودرو که چند سالی است توسط شرکت بهمن موتور در ایران تولید و عرضه می‌شود، در جای خود توانسته است تصویری از یک چینی نسبتاً کارآمد را به خریداران ایرانی ارائه دهد. حال همین شرکت قصد دارد که نسخه‌ای به‌مراتب بزرگتر و زیباتری از یک پیکاپ را به بازارهای جهانی عرضه کند. این پیکاپ نیز TERRALORD نام دارد که معنای تحت لفظی آن “فرمانروای زمین” است. چندی پیش، سایت «CARNEWSCHINA» شرح مختصری از این نو مولود شرقی را درج نموده که در اینجا برگردان آن تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

ZXAuto Terralord

ZXAuto Terralord

ZXAuto Terralord
خودرویی را که در تصویر مشاهده می‌کنید، ترا لرد (TERRALORD) نام دارد، محصولی از شرکت ZHONGXING (ZX AUTO) و یک پیکاپ میان‌سایز جدید از چین است. ترا لرد بهترین نامی است که تاکنون برای یک پیکاپ انتخاب شده است و این مدل بزرگترین تراکی است که تاکنون توسط شرکت سازنده آن تولید می‌شود، سازنده‌ای که نام آن یادآور نام‌های خوب و مناسب دیگری است. محصولاتی که فعلاً توسط این شرکت به فروش می‌رسند عبارت‌اند از: از تایگر و لیتل تایگر و نیز، اوربان آرک (به C3 تغییر یافت) و آدمیرال (ADMIRL).

ZXAuto Terralord
ترا لرد، خودروی خوبی به نظر می‌رسد و طراحی آن تأثیراتی از دوج و تویوتا دریافت نموده، ولی این تأثیرات آن‌چنان زیاد نیست. این پیکاپ خودرویی بزرگ است با ابعادی معادل: 5341/1885/1815 میلی‌متر در طول/عرض/ارتفاع. مهم‌تر از این، اندازه جای بار این خودروست که برابر با 1530/1620/515 میلی‌تر در طول/عرض/ارتفاع می‌باشد.

ZXAuto Terralord

ZXAuto Terralord
پیشرانه به کار رفته در این خودرو، نسخه‌ای چهار سیلندر با 2.5 لیتر حجم و توربودیزل است که توان خروجی آن معادل 130 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 340 نیوتن‌متر است. توان حاصل از پیشرانه با کمک یک گیربکس 6 سرعته دستی به تمامی چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. توان خروجی آن کمی ناامیدکننده است، آن‌هم برای خودرویی که از چنین نام سترگی برخوردار است.

ZXAuto Terralord
این پیکاپ در هفته آینده در نمایشگاه خودروی چنگدو (CHENGDO) به نمایش درخواهد آمد و فروش آن نیز از ماه اکتبر سال جاری آغاز می‌شود. بهای آن حول و حوش 100,000 یوآن (حدود 54.8 میلیون تومان) استارت می‌خورد.


کابین آن، بهترین کابینی است که تاکنون در محصولات شرکت ZONGXING دیده‌ایم، تمیز و منظم بوده و از مونتاژ و پرداخت مناسبی بهره می‌برد. متأسفانه اندازه صفحه نمایش نصب شده در آن کوچک می‌باشد و حتی لمسی نیز نیست، فرمان هم کمی قدیمی و دمده به نظر می‌رسد.

“من ترالرد هستم! مالک سیاره زمین!”سخت و زمخت، ولی به پیشرانه قوی‌تری نیازمندم.


منبع:
CARNEWSCHINA.COM

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

24 دیدگاه

    1. محمدرضا
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      اگه این فرمانروا باشه سیلورادو چی هست!!!

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    این با همه هیبتش از داداش قدیمی و کوچکتر خودش کاپرا ارزونتر هست دیگه حرفی برای گفتن نیست

    پاسخ
    1. هادی
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      ولی فک کنم ک با گمرک و مالیات محاسبه نشده ها
      ب قیافش نمیخوره تو ایران 54 تومن باشه
      لیفانو مثلا بخوای کیلویی هم حساب کنی از این خیلی سبک تره
      بد بیادهم قیمت این باشه
      حالا اصن هرجور دیگه هم حساب کنی
      بنظرم باید نزدیک 100 باشه تو ایران حتی بیشتر
      احتمال اینکه محاسبه نکرده باشن هس
      بیایید امیدوار نشیم ک راحت بتونیم بخریم

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (778 دیدگاه) ,

        با سلام
        هادی عزیز،رقمی که برای قیمت این خودرو در متن درج شده مربوط به بازار چین است.

        پاسخ
        1. هادی
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          خب دیگه دوست عزیز
          منم منظورم همین بود دیگه
          آقا جواد اشتب کرده دیگه

    1. sajjad
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      طراحی جلو تویوتا لندکروز + فورد رنجر طراحی داخل فورد رنجر + نسل قبل خودرو های نیسان

      پاسخ
  2. ارش
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    ممنون از نویسنده که کلی تعریف و تمجید کرد از خودرو چینی!!

    پاسخ
    1. هادی
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      حتما ماشین ایرانی در قبال این تعریف داره
      از هیچی ک بهتره انصافا
      مال ما هیچی هم نیس
      درسته این چینی هایی ک اول وارد شدن بدرد نمیخوردن و نسخه های جدیدشون خیلی پیشرفت کردن
      اینا هم ماشین های ملیشونه دیگه فقط مقایسه کن
      باینکه اونا ادعاشون نمیسوزونه آدمو

      پاسخ
    2. بیژن
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      نکنه دلت میخواد از نیسان وانت آبی تعریف تمجید کنه…

      پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    طرحش خوبه منتهی سپرها و قطعات کاپرا که من لا اقل دیدم از مواد کم کیفیت ساخته شده این رو نمیدونم

    پاسخ
  4. سینا
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    طراحیش زیاد تاثیر نگرفته….
    دیگه جلوش و عقبش کپیه

    پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    حتما به خوبی نمونه های امریکایی و ژاپنی نیست اما حداقل چینیا بر خلاف ایرانیا به این اندازه شرافت دارن که خودشون محصولی رو تولید کنن و به قیمت ارزون و منصفانه بدن دست مشتری و ادعایی در مورد عالی و بی نقص بودن محصولشون نداشته باشن و در عین حال هموطنای خودشون رو از نعمت سازه های برتر غربی و شرقی محروم نمی کنن

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      ایول خلاصه و مفید گفتی

      پاسخ
  6. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان توجه کنید این محصول یک شرکت تازه تاسیس از لحاظ صنعتی هست که کلا ۲۰۰۰ کارمند داره. من پسندیدم و از *** متنفر تر شدم.

    پاسخ
  7. xan
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    اشغالترین خودروهای جهان رو همین برند میزنه تو رده بندی کیفی هم دیدیم چه سالاریه روی همه خودروساز های ایران رو سفید کرد از بس فاصله ش زیاد بود با بقیه. راجع به قدرت فقط اینو بگم هر چند کاش یه 20 اسب دیگه داشت ولی گشتاورش کاملا مناسبه ( البته چینی ها گیربکسهای داغونی دارن و مشخصاتشون کاملا فیکه و گرنه یه تویوتا با همین گشتاور از کوه بالا میره ).

    پاسخ
  8. ونوم
    سوابق: (392 دیدگاه) ,

    یاد مطلب پدال افتادم درباره ی ماشینایی که اسم بیربطی داشتن

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اگه با قیمت 80 تا 85 میلیون بیاد ایران ارزش خرید داره واقعا …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.