خودروهای چینی

نقد و بررسی خودروی گریت وال ولکس سی30

دیوار بزرگ! ترجمه‌ای تحت‌اللفظی از گریت‌وال، هفتمین خودروساز بزرگ سرزمین اژدها! خودروسازی که گرچه نتوانسته در کشورمان جایگاه خوبی نسبت به هم‌وطنانش پیدا کند اما الحق والانصاف کیفیتی درخور توجه دارد. این خودروساز فعالیت خود را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد و اکنون از صادرکنندگان بزرگ خودروسازی چین محسوب می‌شود.

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
کپی‌برداری؛ انگی که به همهٔ خودروسازان چینی زده می‌شود و همه سعی دارند که این مسئله را به‌عنوان نقطه ضعف خودروسازان چین مطرح کنند. و از سوی دیگر چینی‌ها نیز رفته‌رفته از تقلید فاصله گرفته و حتی در برخی شرکت‌ها همانند جیلی دارای هویت و زبان طراحی نسبی شده‌اند.

Great Wall Voleex C30
گریت وال تاکنون چهار بار محکوم به پرداخت جریمه به شرکت‌های تویوتا-نیسان و فیات شده که این مسئله خود ۲ جنبه دارد:
اول اینکه چه شرکت حقیری است که کپی‌برداری می‌کند!
اما نکته دوم که اتفاقاً مهم‌تر هم هست این است که وقتی محکوم به پرداخت جریمه شده یعنی شبیه‌سازی مدل‌های کمپانی‌های بزرگ توسط گریت وال احراز شده پس یعنی شما می‌توانید یک تویوتا داشته باشید با قیمتی کمتر و تنها با برندی ضعیف‌تر! یا مثلاً فیات با برند چینی برانید!
اتفاقی که در مورد کمپانی‌های سامسونگ و اپل هم افتاد! و بعد از محکوم شدن سامسونگ به کپی‌برداری فروشش بیشتر شد!

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
بگذریم. مقدمه ای کوتاه از این کمپانی را شرح دادیم تا برسیم به نقد خودروی گریت وال ولکس؛
خودرویی که هیچ‌گاه به شهرت برادر ناتنی‌اش یعنی جک جی ۵ نرسید اما این عدم موفقیتش در بازار هیچ چیز از ارزش‌هایش کم نمی‌کند!
در این مقاله قصد دارم تا تجربه رانندگی و تست این خودرو را در اختیارتان بگذارم؛

خب ابتدا طراحی، فارغ از اینکه زیبایی یک امر سلیقه ایست اما اصولی دارد. ولکس از نمای جانبی نمایی ساده و به‌اصطلاح محافظه‌کارانه ای دارد که البته موجب می‌شود که به این زودی‌ها خسته‌کننده نشود. یک خط از چراغ عقب کشیده شده که تا گلگیر جلو ادامه یافته و در قسمت پایین درها هم یک خط به‌موازات خط بالا کشیده شده که تا چرخ جلو حرکت کرده. اما سایز بزرگ درها باعث شده که حس بهتری به بیننده القا شود درحالی‌که هیچ‌گونه هیجانی در آن دیده نمی‌شود. در نمای جانبی نکته ای که عموماً در خودروهای چینی به چشم می‌آید و حسابی هم توی ذوق می‌زند سایز کوچک رینگ و لاستیک است. البته کم‌کم داریم به این اتفاق عادت می‌کنیم اما همین مسئله می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی داشته باشد فارغ از مسائل فنی از قبیل هندلینگ و سواری و…

گریت وال ولکس C30
گریت وال ولکس C30
در نمای جلویی خودرو اوضاع بهتر می‌شود. چراغ‌های بیضی‌شکل که ما را به یاد کلاس بی مرسدس بنز می‌اندازد در دو طرف جلوپنجره با خطوط افقی قرار دارند که روکش کرومی آن کمک شایانی به زیبایی جلوی خودرو کرده است. در سپر جلو هم دو مه شکن گرد در فضای ذوزنقه ای شکل قرار گرفته که اگرچه به‌تنهایی شکیل است اما همخوانی با فرم چراغ‌ها ندارد.

Great Wall Voleex C30
و اما نمای عقب! کپی غیراصولی و غیرحرفه‌ای از کیا اپتیما ۲۰۱۰! لبه‌های تیز و عرض زیاد چراغ که موجب پهن شدن آن شده همه و همه سعی داشته تا نمای عقب ولکس را از محکوم شدن به کپی‌برداری از اپتیما تبرئه کند. اما به نظر می‌رسد موفق نشده‌اند!

از بخش ظاهری بگذریم…

ریموت کنترل خودرو را برداشته و به سمت خودرو می‌رویم. ایموبلایزر سایلنت است؟!! متوجه شدیم که نه؛ کلاً صدا ندارد! پس زین پس بجای واژه غریب و نامأنوس ایموبلایزر در ولکس از قفل مرکزی با برد بلند استفاده می‌کنیم! این مسئله نقطه‌ضعفی بس عجیب بود. بگذریم.

وارد خودرو شدیم طراحی داشبورد کاملاً هماهنگ و منظم بود. همه چیز سر جای خود. صفحه کیلومتر متشکل از ۲ دایره که ما را به یاد پیکان اونجر می‌انداخت! فرمان سه شاخه با کلید کنترل سیستم صوتی و دور فرمان چرمی کیفیت خوبی داشت هرچند که پیش‌بینی می‌شود که قسمت نقره‌ای‌رنگ فرمان رنگش برود!(همانند تویوتا کمری)

سیستم صوتی متشکل از شش بلندگو کیفیت مطلوبی داشت و کاملاً راضی‌کننده بود. این در حالی است که ما در زمانه ای هستیم که حتی در خودروهای صفر همان ضبط بی‌کیفیتش را هم از ما دریغ می‌کنند!

در قسمت بالای سیستم صوتی محفظه ای بود برای نگهداری هیچ جیز! درواقع بلااستفاده بود که البته کاشف به عمل آمد محل قرارگیری نویگیشن خودروست که شرکت راین خودرو با مبلغ ۱.۵ میلیون تومان اقدام به نصب آن می‌کند. این یعنی شما نمی‌دانید که می‌توانید شخصاً با هفتصد هزار تومان یکی از باکیفیت‌ترین نویگیشن ها را روی ماشینتان نصب کنید!!

ترکیب رنگ داشبورد چشم‌نواز بود اما در کیفیت رنگ قسمت‌های مختلف داشبورد کاملاً دو دل بودیم (همانند فرمان) به نحوی که همه ما انتظار آن را داشتیم که رنگ قسمت‌های نقره ای رنگش برود. کیفیت مواد بکار رفته در داشبورد کاملاً متوسط بود. یعنی از پراید بهتر بود ولی به پژو ۴۰۵ های سابق (!) نمی‌رسید. اما کیفیت مونتاژ مناسب بود و به نظر بعید بود که به این زودی‌ها به سر و صدا بیفتد. بهر حال پرستوی آبی ارگ پیش از این تجربه مونتاژ هیوندای ورنا و آوانته معروف را داشته که حسابی موفق بوده‌اند.

صندلی‌ها راحت بودند و کیفیت روکش چرمی آن قابل قبول بود. خصوصاً در مقایسه با جک جی ۵. فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب بود و از این حیث خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست. خاصه اینکه صندوق عقبی با گنجایش ۵۱۰ لیتر دارد.

یک سانروف ساده هم روی این خودرو نصب است که برای این بازه قیمتی در ایران آپشن فوق‌العاده‌ای است!

سوییچ را چرخانده و استارت می‌زنیم. نکتهٔ جالب این بود که تا پای شما روی کلاچ نباشد خودرو استارت نمی‌خورد. موتور ۱.۵ لیتری آن به حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی و حداکثر قدرت ۱۰۴ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۸ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه بدون لرزش روشن شد. موتور کاملاً نرم و بی‌صدا کار می‌کرد و عایق‌بندی اتاق هم مناسب به نظر می‌رسید. عملکرد گیربکس بسیار نرم و روان بود و ما خیلی زود با آن دوست شدیم!

در شروع حرکت خودرو کمی کند عمل کرد و به نظرمان آمد که این اتاق برای این موتور زیادی سنگین است. اما شتاب ثانویه راضی‌کننده بود و فهمیدیم که عدد ۱۱.۳ ثانیه برای ۰-۱۰۰ این خودرو طبق اعلام سازنده پر بیراه نبوده. مصرف خودرو بسیار کم بود و ما برای هر ۱۰۰ کیلومتر به عدد ۷ لیتر در شهر رسیدیم.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard
کشش دنده ۳ مناسب و سرعت‌گیری خودرو سریع (در حد خودش و با توجه به کلاس خودرو و رقبا) بود. در دورهای بالا صدای موتور اندکی به گوش می‌رسید که آزاردهنده نبود. سیستم ترمز خودرو عملکرد مناسبی داشت اما بی‌نظیر نبود. به طوری که برای ایستادن کامل خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۳۶ متر مسیر را پیمودیم. اما با همین حال هم از بسیاری از هم‌رده‌های ایرانی‌اش قدرتمندتر بود. ای‌بی‌اس و ای‌بی‌دی کاملاً به وظایف خود آشنا بودند و حضورشان محسوس بود. هندلینگ خودرو با توجه به ابعاد خودرو معمولی بود و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان برچسب خیلی خوب را روی آن چسباند. اما فرمان همانند دیگر چینی‌ها بسیار نرم و روان عمل می‌کرد که این گزینه می‌تواند امتیازی مثبت برای رانندگی در شهر باشد. در شتاب گیری خودرو، ما چند بار این کار را کردیم و به میانگین ۱۲.۵ ثانیه برای حرکت از سکون رسیدیم که با توجه به ارتفاع تهران از سطح دریا عددی معقول و قابل قبول است. سیستم تهویه مطبوع خودرو به‌صورت اتوماتیک کنترل می‌شود اما خبری از تهویه دوگانه یا اکسیژن ساز در آن نبود!

Great Wall Voleex C30
امکانات رفاهی در سطح متوسطی است و برای این بازه قیمتی مناسب است. خدمات پس از فروش به گفته عاملان فروش در سطح نمایندگی‌های خودروسازان راین و آسان موتور (هیوندای) انجام می‌پذیرد که در این صورت با توجه به شعب متعدد این شرکت‌ها می‌توان روی خدمات مناسب آن حساب کرد.

Great Wall Voleex C30
در نهایت می‌رسیم به جمع‌بندی. نکته مهم در خرید هر وسیله‌ای این است که شما آن چیزی را بخرید که خودتان دوست دارید. البته با نیم‌نگاهی به تجربه دیگران. چون در ایران تجربه با آن چیزی که روی کاغذ است زمین تا آسمان متفاوت است!

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30
گریت‌وال ولکس خودرویی با طراحی خوب و عملکرد فنی مناسب است که مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت است. خودرویی کم استهلاک و کم‌مصرف که می‌تواند در درازمدت همراهتان باشد.

ولکس C30 سدان
ولکس C30 سدان
پس اگر با چینی بودنش مشکلی ندارید و طراحی آن را می‌پسندید ولکس برای کارهای روزمره با توجه به مصرف کم و همین‌طور برای سفر با توجه به ابعاد و حجم صندوق عقب گزینه مناسبی است.

ولکس C30 سدان
ولکس C30 سدان
GREATWALL VOLEEX C30

۱۴۹۷ سی‌سی حجم موتور GW4G15 نوع موتور
۱۶ تعداد سوپاپ ۶۰۰۰/۱۰۴ قدرت موتور (اسب‌بخار/دور در دقیقه)
۶.۹ (در شرایط استاندارد) مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) ۱/۱:۱۰.۵ نسبت تراکم
۴۰ لیتر حجم مخزن سوخت ۴۲۰۰/۱۳۸ حداکثر گشتاور (نیوتون متر/دور در دقیقه)
۴۴۵۲ میلی‌متر طول خودرو انژکتوری چندنقطه‌ای سیستم سوخت‌رسانی
۱۷۰۵ میلی‌متر عرض خودرو ۵ دنده معمولی سیستم انتقال قدرت
۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع خودرو ۵۱۰ لیتر حجم صندوق عقب
۶۵/۱۸۵R15 مشخصات تایر

نویسنده: محمدحسین م.
دانشجوی مهندسی متالورژی دانشگاه علم و صنعت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۰ دیدگاه‌ها

  1. sky watcher

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ی سوال تو متن گفته بود ایموبلایزر سایلنت بود ،!
    ایموبلایزر صدا دار چی هست اصلا ؟
    منم توی این ماشین نشستم ولی نه به عنوان راننده
    وقتی توی ماشین میشینید اگه برندشو ندونید حس میکنید که ماشین ژاپنیه
    موتور کاملا بی صداست فنر بندی کاملا مناسبه
    من اول فکر کردم سوار کیا یا هیوندای یا شایدم تویوتا شدم ولی وقتی فهمیدم چینیه خیلی جا خوردم
    اصلا به چینی نمیخورد ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (88 ديدگاه)

      شما قبل از اینکه سوار این ماشین بشین سوار تویوتا یا یه چیزی مثل اون شده بودین؟
      این حرفا چیه آخه؟ طرف اومده میگه من دیدمش فک کردم بالای 100 میلیونه، یا یکی میگه همه میپرسن کره ایه؟ خب اینکه طرف شما اونقدری اطلاعات نداره که حتی بفهمه برند ماشین کجاییه چطور میشه به تعریف و تمجیدش اعتبار داد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (64 ديدگاه)

        دوست عزیز
        تویوتا هم سوار شدیم
        عزیزم یاریس هم داشتیم
        قربونت این ماشین در حد همون یاریسه
        ما که نگفتیم این خیلی شاخه ولی در حد خودش و توی مملکت ما این با این قیمت خوبه
        در ضمن شما که این را میگی همون گوشی اپلی که دستته کجاییه؟امریکاییه؟
        راستی ماشینت چیه؟
        تویوتا داری؟
        بیا با هم یه نگاه بکنیم بهش حد اقل 3 قلم چینی توش پیدا میکنی
        از محصولات ایران خودرو سوار میشس؟
        پژو که خیلی چیزاش از چین داره وارد میشه و یا اینکه بی کیفیت داخلیه
        آخه چرا چشم نداریم پیشرفت دیگر ملل را هم ببینیم حالا که خودمون هیچ حرکت رو به جلویی نداریم حداقل از حرکت ملل دیگه ناراحت نباشیم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (74 ديدگاه)

          شما این سری پشت آیفون یا آیپدت رو نگاه کن و جمله ای که نوشته رو با دقت بخون.ساخته شده در چین به وسیله آپل
          این ینی فقط خر حمالیش برای چین هست چون کارگر مفته و هیچ یک از تکنولوئژی های اون به چین مربوط نمیشه.
          بعضیا حرفایی میزنن که نشون میده واقعا از نظر سواد خیلی فقیرن.من این محصول رو با چیزی که ازش 20 تومن ارزون تره مقایسه نمیکنم و انتظار هم ندارم با یه تویوتای 100 میلیونی برابری کنه ولی یه عده مثل شما میان الکی میبرنش بالا. دلایل خاص خودتون رو هم دارین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آقا رضا شما درست میگید چند روز پیش تو نمایندگی یه دنا که جدیدترین محصول وطن هست و ولیکس c30و یه النترا کنار هم بودن موقعی خواستم در دنا رو ببندم بخدا دو بار زدم بسته نشد در حالی که ولیکس اینقد نرم بسته شد که آدم حال میکنه باور کن خودرو های چینه دارن میرسن به پای همون کیا و هیوندا و….

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. sky watcher

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (111 ديدگاه)

        شما اگه تو تاریکی سوار ی ماشین بشی قبل از این که احساسی در موردش بکنی میری ببینی برندش چیه ؟ آین چه حرفیه شما میزنی
        من گفتم احساسی که در ثانیه اول به آدم دست میده اینه
        بعدشم به نظر من بین خودروهایی که ما داخل داریم تو این رنج از همه بهتره
        بشرطی که شما اینو با آزرا یا کمری یا حتی x3 مقایسه نکنی
        بیا با دنا و پارس و سورن مقایسه کن تا ببینی کدوم بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. علیرضا ستایش

        ۱۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        آقایی که فکر میکنی تموم عمرت ماشین امریکایی المانی ژاپنی مدل ۲۰۱۰به بالا نشستی!!!!! اگه آرم ماشینها رو از رخ و پشتشون جدا کنند و بکنند هیشکی نمیتونه بگه همه ی ماشینها رو میشناشه اما اخوی اون بابایی که میگه فکر کردم ماشین صدتومنیه دروغ نگفته چون منم شخصا بارها ازم پرسیدن وقتی گفتم ماشینم چینیه گفتن مثل ماشین کره و ژاپنیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با سلام کاملا عجیبه که نویسنده انتظار داره ایموبیلایزر صدا بده!!!! مگه پراید یا ال 90 و پژوهای ایموبیلایزر دار صدا دارند؟ اصلا ایموبیلایزر یه سیستم تشخیص سوییچ اصلی با یک کیت درون کلید خودرو هست که کد تطابق با ای سی یو رو تشخیص میده که با هر چیزی یا مثلا با سیم به سیم کردن ACC خودرو روشن نشه… به گمانم جناب محمد حسین م یا به اصطلاح نویسنده محترم مقاله اصلا ایموبیلایزر رو با سیستم های CAR STEEL ALARMیا همین دزدگیر خودمون عوضی گرفتن.
    ضمناً فرمودند جنس داشبورد از پراید بهتر و… عزیزم به گمانم همین پراید و GLX آخر ماشینی بوده که نویسنده سوار شده و در ضمن خیلی از خودرو های بین 90 تا 100 میلیون از شرکت های معتبر و اسم و رسم دار خیلی وقته از داشبورد با ماتریال خشک استفاده میکنند مثل i20 و مزدا 2 واکسنت و چند ماشین دیگه….
    دوستانی که فرمودن طرف گفته رفتم توش فکر کردم تویوتا سوار شدم و آقا فرشاد به طرز توهین آمیزی فرمودن اصلا سوار همچنین ماشینایی شده یا نه… باید بگم با داشتن یک i20, مگان اوتومات و مزدا 3 و یاریس 2010 و سابقه سواری با الانترا و اکسنت باید بگم کاملا درست گفتن و اگه کسی که سوار این ماشینها شده بدون دیدن خارج خودرو سوار بشه حتما منتظره وقتی پیاده شد حداقل آرم هیوندای یا تویوتا و یا کیا رو بر جلوپنجره ببینه…
    بازم در متن نوشته شده بود سانروف ساده در صورتی که یا نویسنده دانشجوی عزیز سانروف ندیدن یا اینکه منظورشون از ساده این بوده که عکس برگردون روش نبوده و در غیر این صورت به سانروف سه حالت با شیشه مقاوم در برابر حرارت وAnti UV با سنسور تشخیص مانع نمیگن سانروف ساده…
    خلاصه چینیه ولی 50 تا 70 میلیون از خیلی از همرده هاش ارزونتره میمونه بحث استهلاک و دوام که من رفقایی دارم که بالای 100 هزارتا ازش کار کشیدن و ماشین کاملا بی آزاره هنوز

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      شما همه چی بلدی ماشالا!!
      رو نظر همه نظر میدی.
      نظرت راجع رویکرد ظریف تو مذاکرات چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. علیرضا ستایش

        ۱۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        اتفافا من این حامد رو میشناسم اتفاقا و بازهم تاکید میکنم اتفاقا آدم کاملا فنی است ومهندسه واز لحاظ فنی یک نامبر وانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اون یک نفری که دیسلایک کرده معلومه کیه!!!
          خخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محسن

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام
      بعنوان یه بازدیدکننده فقط تنهاچیزی که فهمیدم که کارکنان شرکت حضورفعالی دارند ونسبت به هرنقدی موضع گیری دارن خیلی خیلی تابلوئه تمامی این اسامی متعلق به یک یادونفرازکارکنان شرکت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دیروز حواسم نبود نگاه به دور موتور نکردم نفهمیدم روشنه استارت زدم خیلی ضایع بود تو عمرم اینقدر خجالت نکشیده بودم…. اصلا ماشین خوبی نیست نمیشه فهمید کی روشنه… چرا باید به دور موتور نگاه کنی تا بفهمی روشنه….نمیخوام الان میرم آتیشش میزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو واقعا نمیدونی ماشینت خاموشه یا روشن.برات متاسفم حامد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. saeed

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام
    اول امیدوارم با رفع تحریمها بتونیم خودروهای با کیفیت دنیا رو با قیمت مناسب سوار شیم.

    دوم اینکه شرکت بازرسی کیفیت که هر ماه لیست رتبه بندی خودروها رو اعلام می کنه به ولیکس 60 امتیاز منفی داده. که خیلی امتیاز بدیه .
    http://www.isqi.co.ir/web_directory/1192-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.html
    یعنی فقط از پراید کیفیتش بهتره . من خودم توش موندم که شرکت بازرسی درست میگه
    نویسنده این مقاله درست می گه . یا اون عزیزی که ماشین ولیکس سراغ دارن که 100 هزار کیلومتر رفته و هنوز ماشین خوبه و کم استهلاکه و بدون سرو صدا.
    من سوال دارم اونی که می گه بده چرا نظرش اینه و چه دلیلی داره ؟
    اون که می گه خوبه دلیلش چیه؟
    می شه روی نظر شرکت بازرسی کیفیت حساب کرد یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا ستایش

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ببین دوست من از من پرس که ولیکس دارم من نمیدونم چرا نمره منفی گرفته اما این ماشین حرف نداره وانگهی اگه تو ایران ولیکس از آخر دوم بوده پس ماشینهای بهتر کدومند پژو سمند ال نود …. نه امکان ندازه پژو النود سمند جیلی لیفان ….از ولیکس بهتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        25 نمره به خاطر رنگ منفی گرفته خیلی نامردیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد حسن

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برادرای گلم، یه مافیایی تو ایران هست اجازه نمیده ایرانخودرو و سایپا از قافله جا بمونن.
      مافیایی از دولتمردا گرفته تا شورای به ظاهر رقابت و … برای تکمیل نمایشنامه هایی که ملت رو مشغول کنن به تولیدات دو شرکت مذکور
      اینو بگم من یه شهروند معمولیم و علاقه مند به صنعت خودرو و کارمند هیچ خودروسازی نیستم. مطالعه کردم و تحقیق و بررسی، به لطف کرمان خودرو در اوایل دهه هفتاد ، تابوی ایران خودرو و سایپا شکسته میشه تا حدودی و مردم البته اون موقع نسبتا مرفه میرن محصولات دوو میخرن. شرکت های دیگری هم بودن که یارای رقابت ناعادلانه با شرکت های دولتی رو نداشتن مثل زاگرس خدرو با عرضه پروتون یا سناباد خودرو با عرضه چری. علت ماندگاری کرمانموتور هم شاید حمایت های بعضی مسئولین کرمانی باشه که سال 81 با خرید شرکت دوو توسط جنرال موتورز آمریکا و متعاقبا تحریم ایران از سال 83، تونست خودشو حفظ کنه.
      صحبت زیاد شد اما زیاد به آمار و ارقام توجه نکنید. به عمل کار برآید به سخنرانی نیست. یا علی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. حامد.س.61

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    شرکت بازرسی و کیفیت که تکلیفش روشنه من میخواستم یه پراید واسه خانمم بخرم یکیشان دوستام یه تیبا مدل 93 داشت نشستم خیلی خوشم اومد جز رگلاژ نبودن درها بقیه چیزا خیلی خوب بود که یکی ثبت نام کردم الان که رسماً صدای موتور هواپیما سمپاش میده صدای کلاچش خیلی عجیبه دستگیره درهاش یه کم دیگه میشکنه از داخل اینقدر نازکه نمیشه باهاش در رو باز کرد باورتان نمیشه دریچه های کورش قابل بستن نیست یا کولر روشن یا خاموش خلاصه معرکه هست بعد از لحاظ کیفی توی همون لیستی که فرمودین 8 پله بهتره.البته اون لیست مربوط به کاهش یا افزایش سطح کیفی در مراتب مختلف هست مثلاً افت زیاد در مونتاژ و قطعات تزیینی برای ولیکس نوشته شده که با توجه به برداشتن مانیتور نمیگیرن که قبلاً در مدت مشابه روش میبستن و الان نیست کاملاً افت امتیاز معقولی هست ولی افزایش کیفی تیبا و پراید در چی بوده خدا عالمه…به هر حال کیفیت رنگ محصولات کرمان بسیار پایینه و شکی درش نیست اما همه این مراجع گیج کننده رو هم کنار بزاریم میتونین خودتون از ماشینها در نمایندگی بازدید کنین یا از یکی از سایتهای فروش خودرو یه کارکرده پیدا کنید از مالکی بخواهید ماشین رو تست کنید بنده خودم حاضرم برای تست تشریف بیارین در خدمتم البته من کرمانشاهم و اگه خواستید از دوستانم که در شهرهایی دیگه دارن بخوام امکانش براتون فراهم بکنند.
    در ضمن حسین خان ما نادان ولی دیگه پراید هم ایموبیلایزر داره تقصیر منه شما نظراتت غیر کارشناسیه و البته تقصیر پداله که میزاره هر مقاله ای بدون ویرایش تخصصی در سایتش منتشر بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حامد.س.61

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    آقا سعید گل شما گزارش تحلیلی اداره کیفیت رو کامل بخونید متوجه میشوید که بیشترین نمره منفی ولیکس به خاطر تزیینات کم شده کد 7 و بدنه کد 8 دقت بفرمایید در بقیه کدها یعنی موتور و رنگ امتیاز کمی کسر شده و در قسمت تعلیق و فرمان که کد یک هست و ترمز که 3 هست اصلاً امتیازی کم نشده… در واقع توجه صرف به مجموع امتیاز یک خودرو نتیجه ای جز این نداره که شما بگی از پراید بهتره….در کل شما باید بین خودرو های همرده قیمتی این مقایسه رو انجام بدین اون هم به تفکیک هر بخش مثلا قومی محرک، ترمز و غیره… طبیعی هست تزیینات پراید و تیبا بسیار کمتر از امکانات ولیکس هست پس در حین سنجش خطای بیشتری شامل ولیکس شده البته این توجیهی بر کار مونتاژ کارهای راین نیست و تنها توضیح اختلاف امتیازهای کیفی خودرو هاست و مسلما باز هم میخوام حتماً این خودرو رو خودتون تست کنید و بگید واقعاً چطور خودرویی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نه ظاهر درست و حسابی داره و نه کیفیت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اقای باقری شما اصلا این ماشین رو از نزدیک دیدید که اینطوری در موردش نظر میدید ؟ نکنه از نظرتون لیفان و MVM و ایرانخودرو و سایپا کیفیتش بالاست ؟ حداقل اطلاعاتتون رو زیاد کنید و بعد نظر بدید وقتی هیچی از این ماشین نمیدونید که نه برندش چیه و نه چه افتخاراتی داشته و داره و نه موتور و گریبوکس و کیفیتش چیه و …
      همین بس که Great Wall در اروپا هم حضور داره که هزار و یک جور شرایط و تست های ورودی داره!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حامد.س.61

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        علی آقای گل به نظرم پاسخ بعضی حرفها رو ندین بهتره از قدیم گفتن کسی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده توپم در کنی نمیتونه بیدارش کنی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. حامد.س.61

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    دوستانی که دارند هیچی اونایی که ندارن باید دو کار کنن یا دل به دریا بزنن بخرن یا صبر کنن 5 سال دیگه که معلوم شد کیفیت قابل قبول این خودرو ها، اونوقت ببینن 5 سال دیر سوار شدن و رفتن پارس سال خریدن با امکانات و کیفیت ایران خودرو… در ضمن اونایی که ته پولشون به تیپ 2 میرسه نظری دارن بدن مختارن ولی بگن توان خریدشان رو بعد نظر بدن اونایی که بالای 100 میلیون تومن خرید دارن اصلاً اینجا نظر نمیدن یا مثل بعضی از دوستان و خود من از ضعف خدمات و گرانی بی مورد محصولات کیا و هیوندای در ایران به سمت این خودروی معقول و به صرفه روی آوردند.دوستانی که واقعاً توان مال خرید رو دارند و قصد خرید،بهتره تحقیق کنن و تست خودرو در غیر این صورت اینجا سرگردان میشن چون یکی که حتی نمیدونه ساده ترین سیستم ضد سرقت یعنی ایموبیلایزر صدا نداره میاد میگه ماشین خوبی نیست یکی مثل منم که دارم میخوام بازارش خوب بشه هی تعریف میکنم پس بهتره به جای شنیده ها برین تست کنید من قبل از خرید یکیش رو بردم جلوبندی ساز ماهر دید گفت به اندازه یه ماشین x تومنی ( قیمت ننوشتم و اسم برند نیاوردم سو تعبیر نشه) زیر بندی و فنر بندی خوبی داره امکانات و کیفیت هم به نظرم بین رده پایین های هیوندای( اکسنت و i20) و بهترین های چینی هست که اونهم خودتون عاقل و بالغ هستین به راحتی داخل اونا بشینین درکش میکنید.خلاصه حرف من و دیگران سند بردارد بخوری نمیشه ولی برای حسن نیت حاضرم کرمانشاه کسی خواست ببرم خدمتش تست کنه و دوستانم در شهر های دیگر ایران زمین از این کار مضایقه ندارن.با تشکر و توضیح اینکه قصد من توهین نبوده که بعضی ها از قبلش شمشیر بستن فقط کافیه منصفانه و با اطلاعات پایه یک بار این مقاله رو دوباره مرور کنید از بحث ایموبیلایزر گرفته تا سانروف ساده و عبارت جالب ؛ در نمای بقل با رینگ و لاستیک کوچک برخورد میکنیم، که اگه رینگ 15 کوچیکه پس سمند و ال 90 همینطوره و بقیه هم که رنگشان 14 به پایینه من فقط مگان رو که از همه اینا بزرگترها و در رده متوسط سدان هست با رینگ 16 دیدم که در بقیه و ولیکس که در رده سدان شهری هستند رینگ 15 رسماً آخرین سایز ممکن هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sepanta

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان گرامی
    ولیکس c30 ماشین بسیار خوبی برای خانواده های چهار نفری یا کم تر است چون جای بسیار خوبی دارد از امکانات خوبی برخوردار است
    من قبل از این ماشین مگان 1600 داشتم ولی وقتی c30 را خریدم دیدم که خیلی بهتر از مگان هست هم از تظر فنی و هم از تظر قیافه و امکانات
    این را میتوان با تویوتا یاریس های جدید یا هیوندایی اکسنت مقایسه کرد
    این ماشین از نظر امکاناتی و فنی با اکسنت و یاریس های جدید فرق چندانی ندارد
    این ماشین فقط برندش پایین تر از تویوتا و هیوندایی است
    هر کسی این ماشین را بخره پشیمون نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهرزاد خان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سیستم تهویه مطبوع خودرو به‌صورت اتوماتیک کنترل می‌شود اما خبری از تهویه دوگانه یا اکسیژن ساز در آن نبود!
    اخه کدام ماشین زیر 100 ملیون این اپشن ها رو داره که نویسنده محترم از این ماشین توقع داره؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      سلام آقا مهرزاد
      منم تعجب کردم از این چیزی که نویسنده نوشته بود ، راستی این تهویه دوگانه رو من تا حالا نشنیده بودم چون اصلا ماشین بالای 50 میلیون سوار نشدم !!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهرزاد

        ۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام خدمت علی آقا
        ما ایرانیها در طول تاریخ همیشه گرفتار افراط و تفریط بوده ایم در مورد ماشین هم همیشه اینجور بوده /یه روز یه ماشین چینی رو در حد بنز و بی ام دبلیو بزرگ میکنیم یه روز دیگه با پراید مقایسه میکنیم
        ای کاش تو همه کارامون انصاف و واقع بینی رو رعایت میکردیم .

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. حامد.س.61

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یه چیز جالب! دقت کردین هر کسی از مقاله ایشون انتقاد میکنه حتما یه دونه دیسلایک براش میزنن حالا هر چی بگه مهم نیست مثلا من توی مزدا 3 و مگان و الانترا که 120 تا 130 میلیون قیمت دارن تهویه دوال و اکسیژن ساز!!!! ندیدم ولی نمیدونم چطوره که پای حرف دوستان یه دونه دیسلایک هست. حالا فردا پای این حرف یه دیسلایک دیدین تعجب نکنین به نویسنده مقاله بر خورده چون هنوز فرق آلارم سکیوریتی رو با ایموبیلایزر نمیدونه و فکر میکنه چون پراید تهویه دوال نداره ماشین به درد نخورده تو رنج قیمتی زیر 20 میلیون؟!؟!؟!؟!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. ARASH

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از نظر من خرید یه 206 تیپ 5 خیلی از خرید این ماشین بصرفه تره چون موتورش قوی تره و قیافش هم خیلی با کلاس تره.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. حامد.س.61

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      آرش جان منم یه تیپ 6 دارم البته 88 واقعاً ماشین خوبیه ولی تا زمانی که بچه نداری دیگه بعدش کار به باربند و این جور چیزا میکشه البته اگه یه کسی با قد 170 پشت سرت بهینه که هر نیم ساعت باید وایسی تا خستگی در کنه…خلاصه الان 3 ماهی هست واسه سفر ولیکس گرفتم،خدماتش اصلاً جالب نیست باید بیای ایمیل و تلفن بزنی مدیر عاملش تا قطعه بدن البته من مشکلی برام پیش نیامده ولی بنز هم باشه احتمال خرابی که داره…در کل ماشین نرم و کم صدایی هست، کولر معرکس و سیستم صوتی خوبی داره موتورش کمی کم شتاب ولی بسیار کم مصرفه حتی تو جاده با صندوق پر 5.8 میسوزوند.در مورد قیافه هم اگه در عکسها دیدید که حق دارین تشخیص زیبایی و کلاسش سخته بالاخره هم عکسه و هم سلیقه شخصی ولی من تو پارکینگ هر دوشون کنار همه واقعاً ولیکس آرام و با وقاره و البته چیزی از زیبایی 206 کم نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد.س.61

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      منم 25 تومن بیشتر نداشتم خوب به تبع برام به صرفه تر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام حامد من کرمانشاهیم میخوام ی ولکس بگیرم میخوام از تجربه استفاده کنم تا با خیال راحت خرید کنم اگه ممکنه شمارتو برام بزاری یا به این شماره اس بده که بهت بزنگم ممنون میشم09182970023

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام
    من واقعا تو کار این ماشین موندم آخه خیلی کم بنزین میسوزونه آفرین به این ماشین صدی 5.5 میسوزونه . حالا شما بگید ببینم درست حساب کردم یانه ؟
    ماشین 360 کیلومتر رفته و 20 لیتر سوزونده .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا ستایش

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      درسته واقغا کم مصرفه بذارید بهتون بگم من از شیراز تا تهران خرداد ماه تمام باکولر اومدم صدی شیش مصرف داشت […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. :0

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      این ماشین زیر 6.4 نمیسوزونه و دنده 5 سبک سرگاز برید و گازش ندید و باد لاستیک تنظیم و شیشه بالا و … همه ی نکات رو رعایت کنید نهایتا باز بالای 6 هست ! الکی ننویسید 5.5
      با این موتوز ضعیفش شاهکار نیست که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمد ع - تهران

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (841 ديدگاه)

    یه سوال
    آیا همه ماشین خارجی ها مثلا کره ای ها هم اگه توی یه شهری غیر از تهران خراب بشن و قطعه نیاز داشته باشند چند روز طول می کشه تا قطعه از تهران برای اون نمایندگی در اون شهر ارسال بشه یا اونها نمایندگی های شهرستانشون همه قطعات موتوری و غیر موتوری رو خودشون توی انبار هاشون موجود دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهزاد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    دوستانی که تجربه دارند به نظرشون بین ماشین های زیر از نظر فنی کدوم اولویت دارند؟
    ولیکس؟
    برلیانس 330؟
    دنا؟
    جک 5؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ولیکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پیمان

      ۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دنا معرکه هست بخدا باور کنید با 210 تا زانتیا رو زدم زمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. لیفان X50 اتومات و شاسی بلند 50 تومنی!

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    با وجود رقیبی مثل JAC J5 دنده دستی و اومدن Lifan X50 که هم قیمت این ولکسیه که سرتا پا ایراده و X50 اتوماته و شاسی بلند هم هست و mvm 550 , هر 3 ی اون ها خدمات خوبی هم دارند , فروش این ولکس بنظرم از این وضعیت بدش هم بدتر میشه و چون خودش هم اصلا ماشین جالبی نیست و موتور بسیار ضعیفی داره که جونش گرفته میشه حرکت کنه با اینکه سواریه و خدماتش هم داغونه و وسایلش هم تو نمایندگی هاش هم گیر نمیاد و تو بازار ازاد هم که هیچیش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دوستم یه جک داشت اوتوماتیک منم ثبت نام کردم تا مال من اومد با دیدن افت و سر و صدای زیاد و توان نا معقول موتورش و صدای زیادش صفر فروختمش چند روز پیش هم اومد تستش کردم همش 9500 تا کار کرده ولی اوراقی شده… لیفان باز از ام وی ام کاملا پلاستیکی خیلی بهتره ولی اونم زیاد صدا میده و کیفیت جالبی نداره…مونده بودم چه کنم که با دوستان ولیکس سوار آشنا شدم که از 30000 تا 70000 کیلومتر بینشون بود که عین روز اول بی صدا و بدون مشکل بودند و البته جمیعشون از بهبود شتاب ماشینشون بعد از 5000 میگفتن…با دیدنش از نزدیک و مقایسه با i20 خودم دیدم کیفیت مطلوب داره و جواب پس داده گرفتم الانم 7500 تا باهاش رفتم و واقعاً بی صدا با کشش مطلوب و کیفیت سواری کاری کرده i20 رو زدم ته گاراژ خلاصه خدماتش مثل اکثر خودرو ها بده و شاید افتضاحه اما استهلاک پایین و کم مصرف بودنش نقات قوتش در مقابل بقیه بود و البته با قیمت ارزشمندش…
      حالا هر کسی مختاره هر چیزی بنویسه ولی انصاف و راستی از صفات بارز ایرانی هاست خرابی نکنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه ولیکس سواران
    از یک جامعه اماری 80نفری که عضو یک گروه بنام ولیکس سواران جوان هستند پرسیدیم چرا ولیکس رو انتخاب کردید تعدادی از جوابها رو اینجا میزارم
    من خودروهای زیادی در کلاسهای مختلف داشتم از پراید 87 تا مگان ومزدا3 و از روی علاقه ای که به خودرو داشتم و دارم از هر فرصتی برای تست خودروهای مختلف که دور و برم پیدا میشه استفاده میکنم
    مهر پارسال مشکلاتی پیش آمد که مگان و 206 تیپ3 رو فروختم و بعدش مجبور شدم واسه کارهای روزمره یه تیبا ثبت نام کنم که خیلی تاخیر داشت و یواش یواش دستم باز شد از روی کنجکاوی سری به نمایندگی شهرمون زدم که 5 تا ولیکس داخلش از عید امسال خودنمایی میکرد رفتم پشتشون نشستم از مقایسه کیفی قطعات داخلیش بت جک که خیلی معقول بود دیدم خیلی بهتره و مشکلات مونتاژی ندیدم البته در ظواهر….خانومم خیلی از ظاهرش خوشش اومد شروع به تحقیق در پدال کردم دیدم به جز چند نظر مخالف و اعتراض که از خدمات بود وبا سابقه خدمات از هیوندای و بهمن دیدم به قیمتش می ارزه دوستان راهنمایی کردن منم با یاریس رانندگی کرده بودم و در مورد شتاب و تنلبی انتظارش رو داشتم خلاصه بعد از خرید نقدی با اصرار 15 روزه با مدارک تحویل گرفتم و الان از خیلی چیزاش راضیم…کولرش معرکس،صدای کم موتور، عایق بندی معرکه و کیفیت معقول روکش صندلی و فرمان و ضبط با کیفیت و خیلی چیزای دیگش اما یه چیزش من رو کشته مرده خودش کرده اونم تعادل و پایداری بالای سر پیچ هاست

    منم مثل بقیه دوستان خیلی تحقیقات کردم در مورد همه ماشینا حتی کیا و هیوندا و تویوتا ، کاتالوگ و شرایط فروش همه رو مقایسه کردم، همون اول قید ماشینای ایرانی مثل ارابه مرگو زده بودم، چون هم زورم میومد ماشین بدون ایمنی و کیفیت سوار شم هم زورم میاد باج الکی به سندبادا بدم(ماشینو چند برابر قیمت واقعی بخرم) ، به هر حال بعد از کلی تجزیه تحلیل های متفاوت و نگاه کردن به جیب مبارک دیدم فقط میتونم برم سمت ماشینای ایرانی و چینی که فقط مونده بود ماشینای چینی، از طرفی به ماشین نیاز داشتم از طرفی هم با جو سنگینی که علیه ماشینای چینی وجود داشت خیلی مردد بودم برا خرید و همش تحقیقاتمو بیشتر میکردم تا اینکه با آقای یوسفی داخل نمایندگی آشنا شدم و راهنماییم کرد و همون روز تو نمایندگی یه ماشین لیفان چپی دیدم که خیلی کم صدمه دیده بود وقتی ایمنی بالای ماشینای چینی رو دیدم و آقای یوسفی گفت تازه لیفان کیفیت بقیه رو هم نداره دیدم کامل نسبت به ماشینای چینی عوض شد و از اونجا تصمیم به خرید گرفتم

    سلام به همه دوستان گلم. اولش میخواستم جک جی ۵ بگیرم. ولی از روزنامه تبلیغ فروش ولیکس رو دیدم و همون شب در یوتیوپ سرچ کردم و کل ویدیوها رو که اکثرا روسی بودند رو نگاه کردم و حتی ویدیوتست ضربه و تصادفش رو هم دیدم و سپس سرچ در گوگل و مقایسه با جک و mvm315 وmvm530 به این نتیجه رسیدم که ولیکس بگیرم. البته فعلا تنها ولکس موجود در نیشابورم که هم در نزد دوستان باعث افتخاروهم تنها بدی هست که با اون درگیرم چون نمایندگی در این شهر نداره .خوش فرمون٬ تندو تیز٬قرص و محکم و شیک امیدوارم پیروز و موفق باشید.

    دلیلی من برای خرید این خودرو در درجه اول تحقیقاتی بود که کردم و دیدم از نظر فنی و کیفی ماشین خوبیه دوم هم به دلیل شرایط خرید و پرداختش بود که به نظر من خوب اومد
    آهان یادم رفت بگم که کلا دوست دارم ماشینی را سوار شم که خاص باشه و کمتر دیده بشه اگر توانایی مالیش را داشته باشم الان این را میفروختم و یه دونه i8 میگرفتم که خاص باشه (دست ما کوتاه و خرما برنخیل)البته ولکس هم داره زیاد میشه
    ریکسی هم در کار نبود من معتقدم آدم تا زنده است باس زندگی کنه ماشین میخری که ازش استفاده کنی و در رفاه باشی نه اینکه بذاریش گوشه پارکینگ که کیلومترش نره بالا و ارزشش کم نشه این که هیچ اگر الان همون i8 بالا را هم داشتم روزانه باهاش میرفتم سر کار و میومدم

    سلام از جلو نمایندگی رد میشدم دکور وقیافه خوبی توبقیه ماشینا داشت رنج قیمتی خوبی که من برا خریدماشین داشتم داشت . تا الان بعد ۴ ماه روز به روز بیشتر ازش خوشم میاد واقعا خوش رکابه. مطمعنا به خاطر تنوع هم که شده مردم در اینده حتما این خودرو را امتحان میکنند واستفاده مینمایند . واقعا ولیکسم رو دوست دارم????

    سلام به همه
    من زمستان پارسال تصمیم گرفتم ماشینم رو عوض کنم از طریق اینترنت وخصوصا سایت پدال زیاد تحقیق کردم نهایتا بین جک و ویلکس شک داشتم نظرات کاربران را مقایسه کردم متوجه شدم ولیکس ماشین نجیب تر وبی آزاری است وخرابی کمتری دارد بعنوان نمونه یکی از اشکالات جک رو انتقال تکان و لرزش نا همواری ها به داخل خودرو ذکر میکردند (البته من خودم بعدا ماشین جک همکار م رو سوار شدم، وهمین اشکال رو حس کردم) و…… در نهایت توی یک سایت دیدم ینفر درتبریز قصد فروش ولیکس صفر رو دارد وحاضره 4.5میلیون زیر قیمت بفروشه از یزد رفتم تبریز وفردا اونرروز ماشین روخریدم وسوار شدم، و1250kmتا یزد اومدم و روز به روز از خرید خودم راضی ترم
    سلام به همه دوستان ولیکس سوار.بنده قصد خرید رانا داشتم اما پس از اندکی پرس وجو و تحقیق از دارندگان این خودرو متوجه شدم تصمیمم اشتباه بوده .به پیشنهاد برادرم بر روی 3 گزینه لیفان 620 و mvm515و ولیکس متمرکز شدم.با تحقیقاتی که انجام دادم این خودرو رو انتخاب کردم و اینبار از تصمیمم اصلا پشیمان نیستم.بنظرم ارزش اینو داره که نسبت به ماشینای ایرانی یه مقداری بیشتر پول بدی.هم از لحاظ ظاهری و هم کیفیت.
    و در صورت بهبود خدمات آینده درخشانی رو برای این خودرو پیش بینی میکنم

    علت انتخابم ظاهر و شرایط فروش مناسب بود.اما پاسخ دوم با توجه به رقبای قدری که داره مثل لیفان و جک و ام وی ام و با توجه به تیراژ و ناشناش بودن و خدماتی که داره فکر نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه.البته با این شرایط.در صورتی که کرمان موتور حتی برای x50 که هنوز نیومده این همه تبلیغات و برنامه داره.و فکر کنم فروش اینهم از وولیکس بیشتر خواهد بود..

    علیرضا جان بنده دو تا ماشین از ایران خودرو طی سه سال خریدم و به دلیل بی کیفیتی این دو ماشین که مثلاً از خوبهای ایران خودرو هم بودند تصمیم گرفتم باز هم مثل قبل از این دو ماشین که دوو اسپیرو و تویوتا داشتم برم به سمت ماشین خارجی. خب با توجه به توان مالی که داشتم نمیتونستم ماشینهای برند رو بخرم به این ترتیب رو آوردم به ماشینهای چینی. تحقیقاتی گسترده کردم دیدم لیفان اصلا. ام وی ام هم بینابین توانسته بودن صاحبانشان را راضی کنند. جیلی هم به نسبت توانش قیمتش تقریباً برای من سنگین بود. رو آوردم به گریت وال خودمون و حدود یک ماه و نیم تحقیق کردم از سایت خود گریت وال چین گرفته تا سایتهای داخلی. متوجه شدم ولیکس جزو خودروهای درجه یک چین هست و اولین ماشین چینی هست که اجازه صادرات و نصب خط مونتاژ در اروپا را دارد. این یکی از بهترین دلایل برای خرید بود. بعد هم دیدم اگر چه قیمت کمی زیاده ولی هم شرایط فروش متنوع داشت هم اینکه با امکاناتی که این ماشین داره میشه با قیمتش کنار اومد. سوم هم اینکه فهمیدم این ماشین رو همون شرکتی مونتاژ و ساپورت میکنه که دوو رو ساپورت میکرد و من هم راضی بودم. بنابراین به رغم دیدن مشکلات جزیی که خوانده بودم و میدونستم باهاش مواجه میشم تصمیم به خرید گرفتم. الان هم به شدت راضی هستم. اگر هم در آینده بتونم شاسی بلند بخرم شاسی بلند همین ماشین عالی هست. این رو هم در نظر بگیریم طبق همون مقاله ای که چند روز قبل گذاشتم حتی بهترین کارخانجات تولید خودرو هم ماشینهای دارای معایب زیاد تولید میکنن.

    من اصلا از ماشین های داخلی خوشم نمیومد و با توجه به اینکه پسر خالم لیفان 620 داشت و راضی بود ترسی از خرید خودروهای چینی نداشتم و با توجه به سقف بودجم برای داشتن خودروی زیبا و با امکانات مناسب راهی جز خرید خودروی چینی هم نداشتم به طور اتفاقی در اینترنت با ولیکس اشنا شدم و بعد از تحقیق به خاطر سابقه خوب راین در تولید ماشین های قبلی و اینکه دو سال اولین شرکت مشتری مدار شده بود اعتمادم جلب شد و ربسک کردم و خریدم
    اما اینده خودرو از نظر فروش به دو عامل بستگی داره
    اول بهتر شدن خدمات پس از فروش
    دوم تبلیغات بیشتر شرکت مخصکصا تیزر تلویزیونی
    اگر دو عامل فوق به خوبی انجام نشه من فروش بالایی براش متصور نیستم

    من خیلی اتفاقی با توجه به رنج قیمت جزو یکی از انتخاب هامقرار گرفت. رفتم نمایندگی دیدم. بعد از طریق سایت باما یه کم کارکرد پیدا کردم و خریدم. حقیقتش بعد از خرید از درست بودن خریدم اطمینان پیدا کردم????

    سلام.منم رفتم پرشیا بردارم.اتفاقی ولیکس رو دیدم از ظاهر و تیپش خوشم اومد با کمی تحقیق خریدمش.وبه جز خدمات که نداریم تو بندر از ماشین راضیم

    من تا اردیبهشت 93 اصلا این ماشین رو نمی شناختم تا حدی که فکر میکردم جایزه چای محسن که ولیکس بود المانی میباشد????پس از اشنایی با جناب یوسفی از ایشان مشاوره گرفتم ابتدا اتنخاباتی مثل ام وی ام 530 یا ایکس 33یا لیفان ایکس 60 یا 620 داشتم تو جمع بندی خودم به ایکس 60 نزدیک شدم اب اینکه با مشاوره جناب یوسفی که خدا خیرش بده ولیکس بهم معرفی شد ماشینی که اطلاعات در مورد صفر مطلق بود به مدت دو ماه تحقیق گسترده از دارندگان این خودرو و سایت باما به نتیجه نهایی رسیدم و در تاریخ 16 تیر 93 یکروز قبل از تغییر قیمت از 45 به 48 ثبت نام کردم و در تاریخ 28 مرداد93 تحویل گرفتم و الان هم رضایت کامل دارم و همیشه دعاگوی جناب یوسفی هستم

    من چون با خانم حامد یونسی همکارم یه روز وقتی تصمیم به خرید ماشین گرفتم قصد خرید 206 و داشتم که حامد اومد دنبال خانمش شرکت.
    منم از فرصت استفاده کردم و رفتم ماشینو از نزدیک دیدم.
    از همون نگاه اول خیلی به دلم نشست.
    رفتم تو پدال تحقیق کردم و باتوجه به شرایط فروشش انتخابمو کردم و خریدمش.
    الان بجز صدای داشبورد که نمیدونم واقعو چکارش باید بکنم هیچ مشکلی ندارم و از خریدم راضیم.

    من رفتم سراتو کوپ بگیرم ولی به پشنهاد همسرم رفتیم به نمایندگی بعدی تا اکتیون را هم ببینیم و اونجا بود که
    ولیکسو دیدیم وخوشمون اومد وچرب زبانی نماینده هم کارخودشو کرد و خریدیم والانم خیلی راضی هستم ازاین انتخابم

    من با تحقیق از چندی دوستان که استخونی تو استفاده از ماشین هایی چینی ترکونده بودند ولیکس رو انتخاب کردم و از همه مهمتر این باور رو داشتم شرکتی که یک ماشین انم با تیراژ کم تولید می کنه دقت و کنترل بیشتری رو کیفیتش داره.

    من با مقایسه خودروهای تولید داخل و تحقیق در رابطه با چند خودرو مثل ال90 اتومات و ولیکس، اقدام به خرید کردم

    منم مثل بقیه دوستان خیلی تحقیقات کردم در مورد همه ماشینا حتی کیا و هیوندا و تویوتا ، کاتالوگ و شرایط فروش همه رو مقایسه کردم، همون اول قید ماشینای ایرانی مثل ارابه مرگو زده بودم، چون هم زورم میومد ماشین بدون ایمنی و کیفیت سوار شم هم زورم میاد باج الکی به سندبادا بدم(ماشینو چند برابر قیمت واقعی بخرم) ، به هر حال بعد از کلی تجزیه تحلیل های متفاوت و نگاه کردن به جیب مبارک دیدم فقط میتونم برم سمت ماشینای ایرانی و چینی که فقط مونده بود ماشینای چینی، از طرفی به ماشین نیاز داشتم از طرفی هم با جو سنگینی که علیه ماشینای چینی وجود داشت خیلی مردد بودم برا خرید و همش تحقیقاتمو بیشتر میکردم تا اینکه با آقای یوسفی داخل نمایندگی آشنا شدم و راهنماییم کرد و همون روز تو نمایندگی یه ماشین لیفان چپی دیدم که خیلی کم صدمه دیده بود وقتی ایمنی بالای ماشینای چینی رو دیدم و آقای یوسفی گفت تازه لیفان کیفیت بقیه رو هم نداره دیدم کامل نسبت به ماشینای چینی عوض شد و از اونجا تصمیم به خرید گرفتم
    الان هم خدا رو شکر و صد هزار مرتبه شکر که ولیکس خریدم چون واقعا زندگیمو بهش مدیونم
    اگر هر ماشین دیگه ای بود الان داشتن بدن تیکه تیکمو دفن میکردن

    منم داشتم ام وی ام می خریدم که از فضای داخلیش خوشم نیومد و به پیشنهاده یکی از دوستان رفتم سراغ ولیکس تا اونوقت ندیده بودم حدود 2 ماه تحقیق کردم تو سایتها و اونهایی که تو شهر داشتن 99 درصد راضی بودن که این تحقیقات باعث شد از 48 تومن به 51 تومن برسه چون تصمیم گرفته بودم خریدمش و تا الان شکر خدا مشکل خاصی نداشتم یه مدت نگران قطعات بودم که الان خیالم از هر نظر راحته و بیش از حد راضیم از این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ایرانی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من همکارم هم این ولکس بیخود رو خریده ولی گذاشته برای فروش زیر قیمت ولی یک نفر هم نمیخره ! (داره 9 تومن زیر قیمت میده کسی نمیخره و یک نقطه هم نداره و مدل امساله!) میگه اصلا ماشین حرکت و قدرت نداره و مثل پیکانه مخصوصا تو سربالایی و تو شتاب و تو کولر بسیار ضعیفه در حد پیکانه ! اینو به عنوان ماشین دومش کنار سمند گرفته بود ولی میگه سگ سمند به این جک و جونورهای ضعیف چینی بدون خدمات مثل ولکس ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ساسان

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ولیکس دنده اتوماتیک از همه ماشین های زیر 50 میلیون بهتر و با ارزش تره. لیفان و ام وی ام و جک رو وقتی دو سال سوار بشی یه صدایی میدن شبیه اینکه انگار یکی با قاشق داره میزنه به سقف ماشین ولی انصافا ولیکس صدا نداره مگر اینکه یکی خیلی بد باهاش رانندگی کنه.
    واقعا این موتور بی صدا و صندلی راحت و فرمان نرم و زیبایی ظاهری واسه این قیمت ولیکس مفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mobin

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام دوستان این ماشین خیلی با کیفیته درضمن هم قیمت پارس هست با اون امکانات ضعیف
    ولی ب نظر من تو این رنج تو ایران بهترینه
    اگه حجم باکش بیشتر بود عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hamid

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوماه پیش در یزد نمایشگاه خودرو بود که بنده فقط تونستم داخل چند تا از ماشینهای چینی بشینم.جنس مواد بکار رفته و زیبایی داخل اتاق و ارگونومی این ماشین از بقیه خیلی بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عارف جودکی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر من نیت به خرید این ماشین دارم
    سوالی که اداره شرایط شغلی این جانب اینطوره که بیشتر اوقات در جاده های ایران بودم و هستم و مسافرت کاری میروم الان 206 دارم و کلی نارضایتی از هزینه ها و خشکی و بد راحتی این ماشین تا این ماشین رو دیدم اما هیچگونه اطلاعاتی راجبهش ندارم از لحاظ مقاومت بدنه راحتی داخلی آرامش هزینه های تعمیر و… لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد .ملك آرا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام برای پدر و مادرم این ماشین رو بخرم . و فقط برای من این مهمه که موتورش اذیت نکنه و اونارو تو راه نذاره. ب نظر شما ارزش داره؟ یا نیاز به تیونینگ داره؟ یا یک ماشین ایرانی بخرم براشون تیونینگ کنمش؟ الان ریو 2010 سوار میشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. سید مهدی

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    نزدیک به 2 ماه تحقیق کردم در مورد ولیکس تا به این نتیجه رسیدم که خرید کنم چند روزه خریدم و بین اتوماتیک و دستیش مونده بودم که با تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که دستی بخرم. شک نکنید قبلا سمند و پارس و ال نود و 206 داشتم الان که با این ماشین رانندگی میکنم حرف نداره صدا موتور نداره و شتابش عالیه و با 130 تا سرعت با دنده 4 میرم و وقتی راه بیفته دیگه کسی جلودارش نیست .
    توی دست انداز خیلی نرم رد میکنه ومن روی صدای موتور خیلی حساس بودم ولی این ماشین صدا نداره.
    خیلی ها میگفتن این ماشین را نخر چون چینیه ولی برای مصرف کننده هیچ فرقی نمیکنه.
    خیلی خوشحالم که این ماشین را خریدم.اگه به فکر خرید هستید شک نکنید.
    خیلیا میاند نظر میدند ولی سوارش نشدند و زیر پای ماشین را هم ندیدند لطفا کسانی نظر بدند که سواری کرده باشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام برادر به خیر و خوشی استفاده کنید . خودروی خوبی است اما یک سوال شما زیر پای ماشین را دیدی ؟ ما که خریدیم زیرپای نداشت !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. مجتبی

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. یکی از دوستام یه اتومات مدل 91 شو داره میخواد بفروشه. میگه از این وارداتی هاست. بنظرتون صلاح هست یه همچین ماشینی رو با قیمت حدود 42-43 بخرم ازش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. جواد

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط صرف اینکه گفتید گریت وال اولین شرکت چینی هست که تو اروپا تولید و به فروش میرسه باید خدمتتون عرض کنم که لیفان ۶۲۰ در روسیه با نام لیفان سولانو ودر اروپا بوسیله شرکت ایتالیایی مارتین موتورز با نام MM620 تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. 09113831340

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام علی هستم ازآستارا من هم ولکس دارم حدود 25000 هزار باهاش رانندگی کردم تا بحال به مشکل نخورده فقط مدتی هست زمانی که پرگاز میرم یه صدا ی مثل اینکه اگزوز پاره شده میده بردم نمایندگی دلیلش پیدا نکردن اگه برای کسی از دوستان پیش اومده لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. taha

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمتان دوستان گرامی: سوالی که داشتم این بود آیا بخاری ولکس در حد پژو 405 هست یا نه؟ چون بنده در منطقه سردسیر زندگی میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پرهام

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بنظر شما لیفان ۶۲۰ بهتره بخرم یا ولکس؟؟راهنمایی م کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا