رونمایی از وانت LDV T60 در نمایشگاه گوانگژو

شرکت LDV یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بریتانیایی لیلاند بود که به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات مالی در سال 2008 تولیدات آن متوقف شد و پس از تلاش‌های نافرجام جهت بهبود اوضاع، سرانجام در سال 2009 ورشکسته شده و دارایی‌های آن توسط یک شرکت چینی خریداری شد. این شرکت چینی هم‌اکنون LDV را احیا کرده و مجدداً تولیدات آن‌را از سر گرفته است. حالا LDV در نمایشگاه گوانگژو 2016 وانتی جدید بنام T60 را رونمایی کرده است.

ldv_t60_official_debut_10

LTD قصد دارد این وانت را در بازار استرالیا هم عرضه کرده و با پرفروش‌ترین وانت‌های حال حاضر این بازار یعنی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند. LDV T60 توسط شرکت محلی Ateco در نیمهٔ دوم سال آینده و احتمالاً با مدل 2018 در استرالیا عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد طراحان LDV در طراحی T60 نگاهی به محصولات شرکت تازه احیاشدهٔ بورگوارد داشته‌اند زیرا قسمت جلویی وانت T60 شباهت زیادی به بورگوارد BX7 دارد.

maxus-t60-1-660x455

مشخصات فنی کامل این وانت هنوز اعلام نشده است اما LDV تأیید کرده که T60 در دو نوع دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. همچنین پیشرانه‌های بنزینی و دیزل نیز برای آن ارائه می‌گردد. مدلی که در گوانگژو به نمایش درآمده است مجهز به یک پیشرانهٔ 2.8 لیتری توربودیزل است. برای انتقال نیرو هم سه گیربکس مختلف از انواع دستی و اتوماتیک در نظر گرفته سده است که جزئیات آن‌ها هم اعلام نشده است. بااین‌حال تأیید شده که وانت T60 دارای حالات رانندگی مختلف شامل عادی، قدرت و اقتصادی خواهد بود.

maxus-t60-3

این وانت با دو ارتفاع مختلف ارائه می‌گردد و ظرفیت کشش آن نیز 3.5 تن است. نمونهٔ دو کابینی که در نمایشگاه به نمایش درآمده است از نوع کشیده است درحالی‌که نسخهٔ تک کابین آن‌هم با دو طول مختلف ارائه می‌گردد. رئیس شرکت Ateco در مورد کیفیت وانت T60 گفته است:

«ما دو سال است که با LDV در بازار استرالیا حضور داریم و هیچ‌گاه از انتخاب این شرکت پشیمان نشده‌ایم زیرا کیفیت ساخته‌های LDV فوق‌العاده بوده و در حد و اندازهٔ محصولات ژاپنی است درحالی‌که به‌عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت چینی عرضه می‌شود. بنابراین محصولات LDV ارزش بیشتری در قبال مبلغ پرداختی دارند».

guangzhou-autoa-show-2016-0

maxus-t60-6
مشخصات کامل T60 برای بازار استرالیا هنوز اعلام نشده است اما Ateco تأیید کرده که خریداران محلی شاهد ارائهٔ مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی شامل شش ایربگ و سیستم‌های الکترونیکی ایمنی شاسی خواهند بود که به‌احتمال‌زیاد شامل کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز خواهد بود. سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه و سیستم تشخیص خستگی راننده نیز از دیگر تجهیزات این وانت چینی-بریتانیایی خواهند بود.

ldv_t60_official_debut_07a

Ateco گفته است که انتظار دارد LDV T60 از موسسهٔ ایمنی استرالیا ANCAP بالاترین امتیاز ایمنی یعنی پنج ستاره را کسب کند. این وانت در بازار فوق‌العاده رقابتی وانت‌های استرالیا با هم‌وطن خود گریت وال رقابت خواهد کرد یعنی شرکتی که تاکنون سالانه بیش از 150 هزار دستگاه خودرو در استرالیا فروخته است.

ldv_t60_official_debut_08

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

11 دیدگاه

  1. محمد رومياني
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    جلو پنجرش زشته
    مثه باقی محصولات چینی رینگ و لاستیکش متناسب نیست!!!!!
    ولی در کل جالبه…

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      برای این رنج کلا همینطوره
      تایر باس بزرگ باشه و رینگ کوچیک
      لندکروزم همینطوره

      پاسخ
  2. mehdi
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    چین در عرض 10 سال دیگه جزوه 5 خودرو ساز برتر دنیا میشه

    پاسخ
  3. ahmad
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    هنوز بین دو میلیارد چینی یه نفر ادم عاقل پیدا نشده که عقلش برسه و از این رینگ های ناهمگون استفاده نکنه!
    لامصب ها واسه آفرود پیکاپ هم رینگ کوچیک زدن!
    اینام یه چیزیشون میشه!

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل MPH
    MPH
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    عکس از داخلش نیست تا ترمز دستیشو ببینیم
    خیلی عجیب وجالبه حتما داخلشو ببینید(ترمز دستیشو حتما ببینید)

    پاسخ
  5. آریوبرزن
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    خدایی مدیران صنایع و تصمیم گیرندگان ما توچه فکری هستن که حالا که بازار را از کالاهای بنجل و دست چندم چینی انباشته کرده اند،حداقل حداقل مدلهای خوب و باکیفیت تری را وارد بازار کنن.مث همین وانت پیکاب که انصافا از تمام پیکابهای تولید داخل و چینیهای حاضر در بازار خیلی بهتر و سرتر هست.

    پاسخ
  6. رامين
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    بعضیا میگن از اینجاش خوشم نیومد از اونجاش خوشم نیومد مث اینکه خودمون خیلی ماشینای خوبی میسازیم ک نگو!!!!!!

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    جالبه نمیدونستم گریت وال تو استرالیا 150 هزارتا ماشین میفروشه برای این برند خیلی خوبه ظاهر این وانت هم خوبه بالاخره چهره خوبی داره احتمالا قدرت موتور خوبی هم خواهد داشت با توجه به میزان حمل خودروش

    پاسخ
  8. سیاوش
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    پیشنهاد می کنم این چینیا برای بازار یابی محصولات افتضاح خود یک مانیتور LCD فول اچ دی52 اینچ به اضافه ساندیس ساز در ماشین هاشون تعبیه کنن تا ما ایرانی ها با اراده و عزم ملی بریم سراغ بنجلاشون و شوری حماسی بیافرینیم .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.