خودروهای چینی

پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند چین در سال 2014

کماکان همچون نیمه نخست سال ۲۰۱۴، شاهد آنیم که برندهای ژرمنی و آمریکایی، ردیف‌های نخست فروش را در رده خودروهای سدان/هاچ بک/کوپه بازار از آن خود نموده‌اند ولی در همه‌جا درب بر این پاشنه نمی‌گردد و زمین هم‌چنین خالی از اغیار نیست! هم‌اکنون در بخش خودروهای SUV، این برندهای چینی هستند که پا به پای بزرگان این عرصه، سکوهای فوقانی فروش را تصاحب نموده و از جایگاه خود نیز با چنگ و دندان محافظت می‌کنند.
نکته جالب اینجاست که این روند کمابیش در سال ۲۰۱۵ هم تشدید شده است و تنها در ماه فوریه (۲۰۱۵) ۸ مدل از ۱۰ برند برتر به لحاظ فروش، چینی بوده است! به نظر می‌رسد که رفته‌رفته کراس اوورهای ساخت این کشور مورد پسند مردمان این دیار واقع گردیده است.

Acura-Concept-SUV-X
همچون نیمه نخست سال ۲۰۱۴، برند هاوال (HAVAL) محصول کمپانی گریت وال، توانسته است موضع خود را در رأس جدول فروش تثبیت نماید. اینکه یک کراس اوور چینی در چنین مکانی قرار گیرد بسیار مهم است و مهم‌تر از آن نیز فروش بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از یک مدل، تنها در عرض یک سال است. اهمیت این امر از آنجا ناشی می‌گردد که خودروسازان چینی برخلاف همتایان کره ای و یا ژاپنی‌شان با سازندگان خارجی در خاک خویش مشغول نبردند و سابقه حضور برخی از آنها در این اقلیم، از بسیاری از خودروسازان آن سرزمین نیز بیشتر است. همین آیتم نیز به‌تنهایی ادامه فعالیت را برای سازندگان چینی بسیار دشوار نموده است، اما از آنجایی که این قوم و طایفه از انگیزه رقابت والایی برخوردارند و حس وطن‌پرستی هم در آنها بسیار قوی است همین عامل به‌ظاهر چالش‌برانگیز توانسته است محرکی جهت پیشرفت هر چه فزون‌تر آنان فراهم آورد؛ امری که شاید در شرایطی متفاوت به لحاظ فرهنگی و یا محیطی، پاسخ دیگری می‌یافت.
همه مان کمابیش به این امر آگاهیم که حمایت‌های دولت در پیشبرد یک صنعت نوپا از اهمیت بسزایی برخوردار است ولی همان‌طور که پیش از این هم گفته شد نمی‌توان در این میان نقش مؤلفه‌های فرهنگی و اخلاقی و از جمله نظم، دیسپلین و اطاعت‌پذیری نیروی کار و… را یکسره نادیده گرفت، چه بسیار ممالکی که در آنها دولت تمامی توش و توانش را در جهت حمایت و کمک به صنایع خودروسازی بسیج نموده است اما نه تنها هیچ پیشرفتی در این باب حاصل نشده بلکه پسرفت حیرت‌انگیزی را هم شاهد بوده‌ایم. بگذریم!

بر طبق آخرین لیستی که در سایت «CHINAAUTOWEB» انتشار یافته نام ۶۰ خودروی SUV پرطرفدار بازار چین در آن دیده می‌شود که اسامی آنها بدین ترتیب است.

رتبه اول: هاوال H6 با فروش ۳۱۵,۸۸۱ دستگاه، این خودرو توسط کمپانی گریت وال تولید می‌شود. در کشورمان نیز این مدل توسط شرکت دیار خودرو عرضه می‌گردد و در حال حاضر هم تعداد معدودی از آن به نمایشگاه‌های خودرو راه یافته و با پیشرانه ۲.۴ لیتری (میتسوبیشی)، با بهایی بین ۹۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت این خودرو با همین پیشرانه و با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک در بازار چین بین ۱۲۴,۸۰۰ الی ۱۳۴,۸۰۰ یوآن است. این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری بنزینی و نیز ۲ لیتری دیزل هم عرضه می‌گردد.

Great Wall Haval H6
Great Wall Haval H6
رتبه دوم: فولکس واگن تیگوآن با فروش ۲۳۷,۴۰۴ دستگاه، این خودرو با مشارکت خودروسازی شانگهای تولید می‌شود. همچنین این مدل با پیشرانه‌های ۱.۴ TSI، ۱.۶ TSI و ۱.۸ TSI به بازار عرضه شده و بسته به تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، بین ۱۹۳,۸۰۰ الی ۲۶۲,۸۰۰ یوآن فروخته می‌شود.

2014 Volkswagen Tiguan SE
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan SE
رتبه سوم: هوندا CR-V با فروش ۱۶۸,۱۸۴ دستگاه، این خودرو با همکاری کمپانی دانگ فنگ تولید می‌گردد. این مدل هم قرار است در آینده ای نه چندان دور با پیشرانه ۲.۴ لیتری وارد بازار کشورمان شود. بهای این خودرو با پیشرانه مشابه (۲.۴ لیتری) در بازار چین، بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۲۳۹,۸۰۰ الی ۲۶۲,۸۰۰ یوآن می‌باشد. این خودرو با موتور ۲ لیتری هم در این بازار ارائه می‌گردد.

2014 Honda CR-V
۲۰۱۴ Honda CR-V
رتبه چهارم: هیوندای IX 35 با فروش ۱۴۵,۳۰۴ دستگاه، این مدل با همکاری خودروسازی پکن تولید می‌شود. قیمت این خودرو با پیشرانه ۲.۴ لیتری (مشابه با آنچه در ایران عرضه می‌شود) و با توجه به تجهیزات رفاهی، در بازار چین بین ۲۱۳,۸۰۰ الی ۲۴۲,۸۰۰ یوآن است. در کشورمان نیز این مدل با بهایی معادل ۱۶۲.۳ میلیون تومان ثبت‌نام می‌گردد. این خودرو در بازار چین با موتور ۲ لیتری نیز عرضه می‌شود.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014
رتبه پنجم: فورد کوگا با فروش ۱۳۵,۹۹۸ دستگاه، این خودرو با مشارکت کمپانی چانگان تولید و عرضه می‌شود. این مدل با پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و نیز ۲ لیتری در این بازار عرضه شده و بهای آن نیز بین ۱۹۳,۸۰۰ الی ۲۷۵,۸۰۰ یوآن است.

2014 Ford Kuga
۲۰۱۴ Ford Kuga
رتبه ششم: تویوتا RAV4 با فروش ۱۲۴,۶۸۰ دستگاه، این خودرو با همکاری کمپانی FAW تولید می‌شود. بهای این خودرو در بازار چین با پیشرانه ۲.۵ لیتری (مشابه با آنچه که در ایران عرضه می‌شود) بین ۲۳۹,۸۰۰ الی ۲۷۲,۸۰۰ یوآن است و در کشورمان نیز واجد بهایی معادل ۲۲۵ میلیون تومان در مدل‌های ثبت نامی‌اش است. خودروی مذکور با موتور ۲ لیتری نیز در این بازار فروخته می‌شود.

Toyota RAV4 2014
Toyota RAV4 2014
رتبه هفتم: نیسان X-TRAIL با فروش ۱۱۴,۴۵۹ دستگاه، این خودرو با مشارکت کمپانی دانگ فنگ تولید می‌شود. این خودرو با پیشرانه ۲ و ۲.۵ لیتری نیز در بازار چین عرضه می‌شود و بسته به تجهیزات رفاهی بین ۱۸۱,۸۰۰ الی ۲۶۷,۸۰۰ یوآن بفروش می‌رسد.

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014
رتبه هشتم: آئودی Q5 با فروش ۱۰۶,۹۹۹ دستگاه، این مدل با همکاری کمپانی FAW تولید و عرضه می‌شود. این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری و با تیپ‌های متنوعی از تجهیزات رفاهی عرضه شده و بهای آن نیز در بازار چین بین ۳۸۳,۶۰۰ الی ۵۶۷,۷۰۰ یوآن متغیر است.

2014 Audi Q5
۲۰۱۴ Audi Q5
رتبه نهم: چانگان CS35 با فروش ۱۰۰,۵۷۱ دستگاه، این خودرو همان‌طور که از نامش برمی‌آید توسط کمپانی چانگان تولید می‌شود. این مدل در کشورمان نیز توسط شرکت سایپا عرضه می‌شود و در حال حاضر تعدادی کمی از آن هم به نمایشگاه‌های خودروی سطح شهر راه یافته و با بهایی بین ۱۱۰ الی ۱۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. بهای نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو (مشابه با آنچه در ایران عرضه می‌شود) معادل ۷۸,۹۰۰ الی ۹۲,۹۰۰ یوآن است.

Changan CS35 2014
Changan CS35 2014
رتبه دهم: BYD S6 با فروش ۹۸,۷۲۰ دستگاه، این خودرو با توجه به نامش در کمپانی BYD تولید می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌های ۲ و ۲.۴ لیتری در چین عرضه می‌شود و بهای آن نیز بین ۷۹,۹۰۰ الی ۱۲۳,۹۰۰ یوآن متغیر است.

BYD S6 2014
BYD S6 2014
رتبه برخی از کراس اوورهای چینی که در بازار ایران عرضه می‌گردند در جدول مربوطه به شرح ذیل است:

رتبه چهاردهم: گریت وال M4 با فروش ۸۷,۴۰۹ دستگاه، این خودرو توسط شرکت دیار خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌گردد و در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از آن نیز به خیابان‌های کشورمان راه یافته و با بهایی بین ۷۰ الی ۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود. بهای این خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری (مشابه با آنچه که در ایران وجود دارد) در بازار چین معادل ۶۳,۹۰۰ الی ۷۱,۹۰۰ یوآن است.

Great Wall Haval M4
Great Wall Haval M4
رتبه بیست و پنجم: جیلی GX7 با فروش ۶۲,۰۶۸ دستگاه، این خودرو توسط شرکت جیلران موتور در کشورمان عرضه می‌شود. بهای این خودرو با پیشرانه ۲.۴ لیتری (مشابه با نمونه ارائه شده در ایران) در کشور چین معادل ۱۲۹,۹۰۰ یوآن است. این مدل در بازار کشورمان نیز با بهایی مدل ۱۱۲.۸ میلیون تومان ثبت‌نام می‌گردد. علاوه به راین، خودروی مذکور با موتورهای ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری هم در بازار چین عرضه می‌شود.

Geely GX7 2014
Geely GX7 2014
رتبه بیست و ششم: لیفان X60 با فروش ۶۰,۲۳۵ دستگاه، این مدل در کشورمان توسط شرکت کرمان خودرو مونتاژ می‌گردد. بهای این خودرو با پیشرانه ۱.۸ لیتری (مشابه با آنچه در ایران تولید می‌شود) برابر با ۷۹,۹۹۸ یوآن است و در کشورمان نیز به صورت ثبت نامی با بهایی معادل ۶۰.۴ میلیون تومان بفروش می‌رسد.

2014 Lifan X60
۲۰۱۴ Lifan X60
رتبه چهل و سوم: برلیانس V5 با فروش ۳۲,۷۸۲ دستگاه، این خودرو توسط شرکت سایپا در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو با دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری در بازار چین عرضه می‌شود. نمونه ارائه شده در کشورمان دارای موتوری ۱.۶ لیتری بوده و بهای آن نیز در بازار آزاد بین ۱۰۰ الی ۱۰۵ میلیون تومان است. قیمت این خودرو در بازار چین (با پیشرانه مشابه با نمونه عرضه شده در ایران) بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۱۰۹,۸۰۰ الی ۱۲۹,۸۰۰ یوآن است.

Brilliance V5 2014
Brilliance V5 2014
رتبه پنجاهم: چری تیگو با فروش ۲۱,۸۱۳ دستگاه، این خودرو در کشورمان توسط مدیران خودرو تولید می‌شود. در حالی که مدل‌های جدیدتر این خودرو از جمله تیگو ۵ و تیگو ۳ توانسته‌اند به ترتیب با فروش ۹۵,۷۵۰ دستگاه و ۸۵,۵۰۶ دستگاه رتبه‌های دوازدهم و شانزدهم جدول را از آن خود نمایند، این مدل جایگاه پایینی را به لحاظ فروش کسب نموده که نمایانگر اقبال کم خریداران و نیز طراحی قدیمی‌تر آن می‌باشد. بهتر است نماینده ایرانی این برند نیز اقدام به ارائه مدل‌های جدیدتر این خودرو نماید. این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری و گیربکس CVT، با بهایی معادل ۷۲.۹ میلیون تومان در نمایندگی‌های این خودرو ثبت‌نام می‌گردد.

Chery Tiggo
Chery Tiggo
رتبه پنجاه و یکم: جک S5 با فروش ۲۱,۷۹۲ دستگاه، این خودرو در کشورمان توسط شرکت کرمان خودرو مونتاژ می‌گردد و قرار بر این است که در آتیه ای نزدیک به بازار عرضه گردد. بهای این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۵ و ۱.۸ لیتری توربو و نیز ۲ لیتری و ۲ لیتری توربو نیز در بازار عرضه شده است. نمونه ارائه شده در کشورمان به موتور ۲ لیتری توربو مجهز می‌باشد و با بهایی معادل ۷۳.۹ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود. قیمت نمونه ۲ لیتری و غیر توربو این خودرو نیز در بازار چین بین ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن است.

2014 JAC S5
۲۰۱۴ JAC S5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. rezasha

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    جک s5 خیلی شبیه توسانه o_o البته کلهم یه شباهتایی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      چرا مزدا سی ایکس 5 با اون قیمت فوق العاده ارزون و امکانات خوب تو این لیست نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام و تبریک سال نو
        مهدی عزیز، اگر به این لیست خوب دقت کنید به این امر پی می بردید که در آن تنهابه 10 اس یو وی پرفروش در بازار چین و نیز رتبه های آنان و همچنین رتبه فروش خودروهای چینی عرضه شده در ایران ( اعم از مونتاژی و یا وارداتی) اشاره شده است.خودروی مزدا CX-5 با فروش 51/585 دستگاه، رتبه بیست و نهم را در این بخش از بازار کسب نمود. این خودرو با مشارکت کمپانی چانگان تولید می شود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sard

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (106 ديدگاه)

      جک s5 ماشین خارق العاده ای هست.موندم چرا قیمت اولیش چرا اینقدر ارزونه در صورتی که خیلی از توسان بهتره . خیلی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته rezasha جان

      این شباهتش هم بی دلیل نیست چرا که این خودرو با همکاری مدیر پروژۀ هیوندای توسان ساخته و تولید شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Frjd

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا، چون با همکاری هیوندای کره طراحی و ساخته شده و از پلت فرم هیوندای استفاده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    ممنون از سام عزیز برای نوشته های محبوبش 3>
    راستش شاسی بلندهای چینی هیچجوره نمیره تو کتم! شاید بعضی خودروهای خونوادگی و سدانشونو هضم کنم ولی شاسی بلندا اصلا!
    من اگه توانایی خرید داشته باشم و بخوام شاسی بلند بخرم،شاسی بلند به معنای واقعی کلمه تهیه میکنم مثل: لندکروز،رنجروور،جی کلاس،دیفندر و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شاسی بلند واقعی و لند کروز رو خیلی خوب اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری شاهین عزیز، انجام وظیفه بود.البته خیلی زمان می خواهد تا چینی ها بتوانند در سطح شاسی بلندهای درجه یک ژاپنی و یا انگلیسی و …….. ظاهرشوند ولی با این سرعتی که اینها دارند پیشرفت می کنند وقوع چنین امری چندان بعید نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        از لحاظ طراحی و حتی تکنولوژی که به بقیه ی کشور ها خواهند رسید
        اما هیچ‌وقت در کیفیت به ژاپن نخوانده رسید
        (این رو از روی تعصب نمیگم از روی فرهنگ و شخصیت و عادات مردم دو کشور میگم(اگه یکم در موردشان مطالعه کنید میفهمید من چی میگم ))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Zonda R

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        سام جان واقعا قلمت و مطلبات عالی بودن و باعث مسرت و لذت
        خیلی خوبی
        ضمن تبریک سال جدید برات ارزوی بهترین ها رو دارم
        جالبترین موضوع مهجور موندن هاوال h6
        هستش که دیار خودرو اورده
        با قیمت 87 تومن
        که بنده در دیار خودرو این ماشین رو سوار شدم بسیار قوی جادار و طراحی خوبی داره گیربکس اتوماتیک موتور قوی
        و میتونست جایگاه خوبی تو بازار داشته باشه
        و جایگاهش تو چین هم اینو ثابت میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          لطف داری فرزاد عزیز، واقعا بنده را شرمنده می کنی.من هم به نوبه خودم این نو بهار را به شما تبریک گفته و موفقیت و کامیابی روزافزون شما را آرزومندم.به نظر من به دلیل فعالیت کم نماینده گریت وال در ایران، تا حد بسیار زیادی هاوال H6 در ایران ناشناخته مانده است، در حالی که کیفیت ساخت این خودرو از بسیاری از همتایان چینی اش به مراتب بهتر است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          سام عزیز بسیار ممنونم از مطلب خوبت

          سال نو رو هم بهت تبرک میگم داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. hozhabr

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      شاسی یلند فقط OIIIIO

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. احمد

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      بالاخره چینی ها برند های المانی و امریکایی و ژاپنی در شکست دادن و چیزی نمونده به کیفی ترین و بزرگترین خودروساز دنیا تبدیل بشن
      درود بر بزرگترین خودروساز و اقتصاد دنیا چین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        اینکه تیراژ و تعداد فروش مثلاً تیبا و پراید از مگان تو ایران بیشتره یعنی ما فرانسوی هارو شکست دادیم
        استدلالت جالب بود دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هوندا CR-V و فورد کوگا(اسکیپ امریکا) و راو4 هم تو امرکا جزو پرفروش ترین ها هستن.چینی ها زمانی گوشت مردار می خوردن تا زنده بمونن اما حالا بازارشون با بازار امریکا رقابت می کنه.جالب وجود ائودی لوکس و گرون جزو 10 تا برتر هستش.افرین به چینی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. milad

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    وقتی واحد پول یوان چین تبدیل میکنی به ریال هیوندای توسان میشه شصت میلیون تومن…خوش به حال چینی ها ….نمیدونم تا کی باید 2 تا 3 برابر پول یه ماشین رو پرداخت کنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بی نام

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چیزی که جالبه اینکه قیمت cs35 نهایتا در چین 49.500 در میاد اما همین که میاد ایران البته با در نظر گرفتن دخالت های بجای سایپا اونم به صورت مطمئنش بالای 100 میشه جای تشکر داره اونم واسه یه ماشین چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    با سپاس از آقای کاویانی عزیز که زحمت این مقاله رو کشیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم علیرضا جان،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ali2240

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    توی این لیست اول آیٕودی رو میپسندم دوم فولکس تیگوآن و بعد نیسان ایکس تریل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mir-hadi

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه که جک اس5 اخری بود!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mds

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    من پول خرید یه چرخ پراید رو هم ندارم چه برسه به اینا
    عید نوروز !! چه عیدى چه کشکى من آه ندارم با سودا نولا کنم
    من در آستانه خودکشى مى باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      mdsجان واقعا ناراحت شدم ولی احساس میکنم احتمالا دانشجو هستی .اگه حدسم درست باشه دلیلی نداره ناراحت باشی .ما هم مثله شما بودیم .رفتیم سرکار یه چند سالی کار کردیم پس انداز کردیم و………مازندرانی ها یه مثالی دارن که فارسیش میشه پله رو باید یکی یکی بری بالا .یعنی مراحل پیشرفت رو تو زندگی باید پله پله رفت بالا ما که تو هشت سال اخیر سوختیم .یعنی دهه ی بیست زندگیم مصادف شد با روی کار امدن ادمایی که تحریم و کاغذ پاره میدونستن یعنی دهنمون سرویس شد .ایشالا با توافق هسته فصل جدیدی تو زندگی مردم ما به وجود بیاد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        دوست عزیز حرفت درست اما کسى که از یک خانواد۵ى فقیر یا متوسط باشه (فعلا و با این اوضاع) هیچوقت نمیتونه به پله هاى بالا نزدیک بشه یک فرد عادى اگر بتونه مشغول به کار بشه بعد از سالها صبر و کارو تلاش و صرف جویى نهایتا قادر به خرید یکى از محصولات سایپا یا ایران خودرو بشه

        نه من دانشجو نیستم خیلى وقته از اون دوران گذشتم الانم بیکار و خونه نشینم چون نتونستم شغل مناسبى پیدا کنم
        به هر حال ممنون بابت توجهت

        به امید موفقیت همه ى جووناى ایرانى

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. saeed

      ۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (69 ديدگاه)

      حالا فکر کردی همه آئودی دارن
      منم دانشجو ام ولی به این فکر میکنم که آینده رو باید ساخت
      باید تلاش کرد و فکر کرد که کار جدید راه انداخت نه متتظر باشیم ببینیم چی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمدرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    در مورد جک اس 5 جالبه که با وجودی که خودروی مرغوبی به نظر میاد و نسبتاً هم ارزانه ولی رتبه خوبی نداره. توی سایت خود این ماشین ذکر شده که این ماشین در تستهای تصادف موسسات US-NCAP و IIHS هم موفق بوده ( که البته جز سایت این ماشین جای دیگه این خبر تایید نشده)
    متن اصلی:
    S5 has successfully passed
    the US-NCAP( USA New Car Assessment Program), IIHS (Insurance
    Institute for Highway Safety), FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety
    Standards) in America TRC(Transportation Research Center)
    لینک مربوطه:
    http://jacen.jac.com.cn/showroom/s5.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینکه یه ماشین فروش پایینتری داشته باشه معنیش این نیست که بی کیفیته.. به تیراژ تولید شرکت سازنده هم مرتبطه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M.k

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این ماشین تازه سه ماهه اومده بازار بزار دو سال بعد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سجاد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هاوال H6 حقیقتا در ظاهر از برترینهای همرده خودش هیچی کم نداره و هدفگذاریش هم بازار امریکاست.
    رتبه اول براش عجیب نیست . . .
    اما X33 که احتمالا در ایران اوله در چین پنجاه پله پایین تره!!!!!!!!!!!!!
    بعد بگید چین جنس بدش رو میده به ما . . .
    در حالی که خودمون نمیریم سمت جنس بهترش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حميد

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نمی دونم چرا این چینی ها شور همه چیز رو در میاورند
    چقدر شرکت خودرو ساز دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    فکر نمیکنم ماشینی بدتر و بی کیفیت تر از لیفان X60 توی دنیا باشه،همسایه ما یکیشو داره،یه آقای دکتر پیره که آروم میره و آروم میاد،وقتی این ماشینشو روشن میکنه صدای تراکتور میده،از سربالایی پارکینگ زورکی میاد بالا،داخلشو هم من نگاه کردم کیفیتش خیلی بد بود،
    کمی به پراید امیدوار شدم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. shelby

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به جای اینکه 60 تومن بدم ایکس 60 بگیرم میرم یه پاترول روفرم میگیرم 20 تومنم خرجش میکنم یه چیزی اضافه هم میاد تهش :))) . ژاپن قدیمی ول کنم چینی جدید بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ahmad..F12

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    از هاوال و بقیۀ شاسی بلندهای چینی اطلاعی ندارم، ولی رتبۀ تیگوآن رو لایقش میدونم، واقعاً خودروی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Rad

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام من BYD که در رتبه دهم است
    سوار شدم نسبتا خوب بود به نظر من از تمام
    چینها سر بود کارخانه آن در شهر شنزن در نزدیکی هنگ کنگ است کیفت بالای هم دارد تا جای که در
    ناوگان تاکسی شهر شنزن بتازگی استفاده میشد قبلا از سراتو استفاده میشد
    جالب بدانید تا 5 سال قبل این برند فقط یک خودرو شهری کوچک تولید میکرد و حالا تو تمام کلاسها تولید دارد
    مرحبا به این همت بلند این مردم سخت کوش
    تا 5 سال آینده تمام بازار ایران گرفتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. H6

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان ،
    بنده حدود 2ماه هست که گریت وال H6 دارم (البته از نوع وارداتی)؛با توجه به امکانات و آپشن ها و موتور 2400ccمیتسوبیشی ژاپن وگیر بکس اتومات و طراحی زیبایی که دارد منهای خدمات پس از فروش ؛ از این شاسی بلندچینی رضایت کامل دارم .
    شاید بخاطر کیفیت این خودرو هستش که قیمت بازار به بیش از 107 میلیون رسیده (قیمت کمپانی 89میلیون البته پس از 5-6 ماه معطلی اونهم مونتاژدیار خودرو ایران ؛که احتمالآ کیغیت وارداتی هارو نداشته باشه!)
    و همچنین کیفیت قطعات و نوع موتور و آپشن ها ی این ماشین قابل مقایسه با MVM ,و لیفان X60 , و جیلی و چانگان ,و… نیست!!!
    به نظر من ؛گریت وال H6در مقایسه با محصولات داخلی ( مثل سوزوکی و… )، کیفیت و امکانات بیشتری داره و با حدود قیمتی 100 میلیون واقعآ می ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن عرض سلام وتبریک سال جدید
    دوستان لازمه یه نکته رو خوب دقت کنن تیراژ فروش هیچوقت نشاندهنده ی کیفیت خودرو نیست والا پراید ومحصولات دوخودروساز وطنی که همه میدانیم به لحاظ تکنولوزی حداقل بیست سال از دنیا عقبن میتونن جایگاه داشته باشن.آنچه میتواندوجه تمایز کیفی محصول درتجارت بین المللی باشد قیمت خودرو است وهیچ محصول بی کیفیتی نمیتواند باقیمت بالا دربازاررقابت حرفی برای گفتن داشته باشد.همیشه باید چارچوب اول رنج قیمت باشه مثلا رده بیست تا بیست ودوهزاردلار کدوم ماشینا بیشترین فروش راداشتن.ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. military

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با توجه به اینکه هاوال در بازار های معروف استرالیا و نیوزلند و چنتا کشور بزرگ حضور داره و در حال ورود به اروپاست و در اینده هم مجوز امریکاشون هم میرسه دیگه عملا هیچ مشکلی نخواهد داشت و در بین چینی ها هم کیفیت خوبی نسبت به چری و لیفان دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسام

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اون موقع اسپورتیج 2014کجای این رتبه بندیه کلا کیاکجای جدوله ؟خیلی جالبه من که موندم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. AHMADREZA

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    شاسی بلند فقط x5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماکه فقط خواننده ایم وهمیشه آرزو به دل!خوش به حالتون که ماشین دارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. reza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط و فقط جک اس5
    البته تا 100 میلیون
    چون تازه اومده رتبه ی پنجاهو داره
    تا چند ماه دیگه جزو ده تای اوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما بدخت بیچاره ها بجای خریدن ماشین فقط باید عکسشونا نگاه کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MEHRDAD

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    ***ماشین شاستی بلند از نظر من زیر 100میلیون جک اس 5 هستش من هم یکی شا خریدم عالییه+_* .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرهاد

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو جک اس 5 اگر گیربکس اتوماتیک بشود و روانه بازار بشه خوبه وگرنه ماشین شاسی بلند و گیربکس دستی یعنی دنده معمولی خیلی مسخرس و چه فایده داره بلاخره این خودرو های چینی یه جاش باید ایراد داشته باشه دیگه .سایت پدال هم خیلی عالی هست و فقط گزارش هاشو بیشتر و به روز تر کندعالی ترمی شود. مرسی از سایت خوبتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. دادا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ماشین فقط شاسی بلند پراید وسمند شاسی بلند دو دف….باورنمیکنید،حالا صبر کنید.وقتی مدیر ایران خودرو رو گذاشتن که هواپیما تولید کنه ازبس تو مدیریت قبلی موفق بود،شاسی بلند پراید وسمند کاری داره واسشون،داداش میاد،صبرکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر hz

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Byd s6 از تمام این ماشینای چینی بهتره مثلا از هاوال h6 و تیگو ۵ و هایما s7 و جک s5 و جیلی x7 خیلی بهتره از هر جهت لطفا اول تحقیق کنید بعد نظر بدید از لحاظ موتور و گیربکس dctو امکانات در سطح ماشین های ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی و کیفیت عالی جاداری و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا،م

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ، از آنجایی که بنده در مورد خودروهای چینی تحقیق کردم شرکت خودروسازی BYD از شرکت های معتبر چین بوده و در خود چین هم از این خودرو استفاده میشود و یشترین صادرات بین المللی را به کشورهای اروپا ، آمریکا ، استرالیا و آسیا داشته و دارای 5ستاره ایمنی بین المللی را برای خود کسب کرده است و در حال حاضر BYD s6 دربازار ایران به زودی خواهد آمد.BYD s6 با قدرت حجم موتور 2400 cc و با شکل ظاهری زیبا و تجهیزاتی که دارد قیمت اش مناسب است، البته اگر مسئولان شرکت بتوانند قیمت را پایین تر بیاورند.میتوانند بازار ایران را قبضه کنند. به امید آن روز. …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. hasan

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید نماز روزه هاتون قبول من میخوام یه تیگو5 بخرم ولی با گفته های اطرافیان و تعریف های که میدن که چینی به درد نمیخوره از این حرفا من به شک انداخته و دو دلی به نظر شما چطور ماشینی ارزش خرید داره 93 تومن بدی پای این آیا کاری هست یعنی عمر طولانی داره ؟؟؟ خواهشا یه پاسخ قانع کننده باشه که من از این دو دلی بیرون بیاره مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا