خودروهای چینی

چانگان CS95 کپی چینی لندروور دیسکاوری اسپرت

چانگان چند وقت پیش از یک SUV جدید در نمایشگاه خودروی پکن در ماه آوریل (فروردین) رونمایی کرد که یک کپی فاحش از لندروور دیسکاوری اسپرت بود. البته آن زمان گفته شد که این خودرو نمونه‌ای کانسپت است اما ۹۹ درصد با نسخهٔ تولیدی یکسان خواهد بود. حالا چانگان نسخهٔ تولیدی CS95 را در نمایشگاه گوانگژو رونمایی کرده است. خودرویی که هرچند کپی‌برداری کاملی از دیسکاوری اسپرت است اما طراحی بسیار خوب و خطوط جعبه‌ای شکل قدرتمندی دارد.

5832dfc9ec05c4f71f000003

متأسفانه آن جلوپنجرهٔ فوق‌العاده جالب که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت در نمونهٔ تولیدی وجود ندارد اما هنوز هم شاهد طراحی خوبی هستیم. این جلوپنجره در دیگر محصولات چانگان هم به چشم می‌خورد. CS95 بزرگ‌ترین خودرویی است که چانگان تاکنون ساخته است و با خودروهایی چون ترامپچی GS8 و هاوال H8 رقابت خواهد کرد. این خودرو دارای سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هفت نفر به‌صورت ۲+۳+۲ است. این صندلی‌ها جهت سهولت دسترسی به ردیف دم و سوم، قابلیت حرکت به سمت جلو را دارند.

photo_2016-11-22_20-19-11

نیروی موردنیاز CS95 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم NexTrac AWD چانگان به هر چهارچرخ انتقال میابد. جالب اینجا است که چانگان می‌گوید این گیربکس که توسط خودش توسعه یافته توانایی انتقال تا ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

u_autohomecar__wkgfvfgtie6almhuaai0cty4ihe367u_autohomecar__wkgh51gtiekam1dmaae__im00rm581

داشبورد خودرو کمی بیش‌ازحد خاکستری به نظر می‌رسد اما صندلی‌های نارنجی‌رنگ آن این جو را تلطیف کرده‌اند. صفحه آمپر CS95 هم ممکن است دیجیتال به نظر برسد اما درواقع آنالوگ بوده و با چراغ‌های بسیار کوچک فانتزی طراحی شده است. پانل‌های چوبی خودرو کیفیت خوبی داشته و لوکس احساس می‌شوند. صفحه‌نمایش لمسی آن‌هم برای چنین خودرویی به‌ اندازهٔ کافی بزرگ بوده و مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Baidu CarLife و اینترنت وای فای است.

u_autohomecar__wkjbxlgtid-aniqraaigbbgu1i4168

اما صندلی‌های ردیف سوم بسیار کوچک و تنگ بوده و در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها تقریباً هیچ فضای باری وجود نخواهد داشت حتی برای کیسه‌های خرید. این مشکل در بسیاری از SUVهای هفت‌نفرهٔ جدید چینی وجود دارد و همهٔ آن‌ها واقعاً خیلی کوچک هستند. این خودروها حداقل به ۴۰ سانتیمتر طول بیشتر جهت مناسب شدن برای حمل هفت نفر نیاز دارند. البته چانگان CS95 طولی معادل ۴.۹۵ متر دارد که ۳۶ سانتیمتر بیشتر از لندروور دیسکاوری اسپرت است. عرض، ارتفاع و فاصلهٔ محوری این SUV چینی هم به ترتیب ۱.۹۳ متر، ۱.۷۸ متر و ۲.۸۱ متر است.

طراحی این خودرو با ریل‌های روی سقف، چراغ‌های بزرگ و سر اگزوزهای یکپارچه‌شده در سپر عقب، به نظر منظم و هماهنگ می‌رسد اما چندان هیجان‌انگیز نیست. چانگان CS95 در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۱۷ در بازار چین عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت آن از ۱۶۰ هزار یوآن (حدود ۲۳ هزار دلار) شروع شده و نهایتاً به ۲۲۰ هزار یوآن (حدود ۳۲ هزار دلار) برسد.

u_autohomecar__wkjbw1gtiewas2spaahp3psvaxe290

منبع: Carnewschina

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    وقتی هندوستان بتونه یه ماشین مثل لندوور بسازه خوب معلومه برای چینیا کار سختی نباشه بهتر از اونو بسازن.
    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. King_Mclaren

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      خدمتت عرض کنم همون هندوستان که مدام مسخرش میکنی جز 10 کشور پیشرفته و در حال توسعه جهانه چیزی که شما توی خواب هم برای ایران نخواهی دید…پس بهتره شما اگر بیل زنی یه بیل به باغچه خودت بزنی تا مسخره کردن شرکت ها و کشور های پیشرفته…خیلی مسخره است که یکی خودش توی سطح خیلی خیلی پایین بیاد بقیه به مسخره بگیره…مثل اینکه دو تا دکتر دارن تبادل نظر میکنن یه آدم که یک هزارم اون ها دانشی نداره بیاد بخاطر علم و دانششون مسخرشون کنه….
      برای همین میگم بیا مثل بقیه کامنت بذار چرا همیشه دوست داری کاربر منفور باقی بمونی؟
      حتی دوستانی که طرفدار آلمان هستن از کامنت های مسخره شما بدشون میاد…اگر جز شایعه و کامنت های مسخره چیز بدرد بخوری داری بگو ما هم استفاده میکنیم…

      اینم بخون خوبه واست
      هند در زمینه توسعه نرم‌افزاری خیلی سریع رشد کرده است و بیشتر نرم‌افزارهای مورد نیاز فن‌آوری از هند می‌آید. شهر بانگالوره خانه توسعه دهندگان نرم‌افزار است. هند در تمامی زمینه‌های فن‌آوری در حال پیشرفت است، زمینه‌هایی چون علوم پزشکی، علوم مرتبط به جهان، و علوم جنگی. اولین دانشگاه در دنیا که تمام موضوعات و رشته‌های فن‌آوری و علوم را تدریس می‌کند در هند تاسیس شده است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. amin

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        آقا این چه طرز صحبت کردن درباره کشورمونه؟؟؟!!!!اینجا ایرانه و درسته که مشکلات اقتصادی وجود داره ولی ایران همین الانشم نسبت به هندوستان در رتبه علمی و صنعتی بالاتری قرار داره و فقط به دلایل سیاسی که هممون میدونیم ایران رو جزو جهان سوم میدونن در صورتی که اصلا اینجوری نیست.شما تا حالا هندی دیدی؟؟؟من زیاد میبینم هندی هارو،یعنی تقریبا هر روز.آدمهایی که تو ایران کارگری و آشپزی میکنند تو صنعت نفت.و به نظرشون ایران بهشته.آدم باید رو کشورش عرق ملی داشته باشه.هندیها در زمینه انفورماتیک تو دنیا حرف برای گفتن دارند اونم هندیهایی که اکثرا در خارج از کشورشون کار میکنن .اما اینکه شما فکر کنی هندوستان در جایی قرار داره که ایران خوابشم نمیبینه رو قبول ندارم.ما خواب مردمی رو ببینیم که هنوز که هنوزه نصفشون تو خیابون میخوابند و بهداشت عمومیشون رو هم دیگه چیزی نگم بهتره اصلا.به لحاظ اقتصادی هم که مشخصه مردم کدوم کشور وضعیت بهتری دارند.
        یکم وطن پرست باشید لطفا

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. King_Mclaren

          ۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          دوست عزیز سرچ کردن کار سختی نیست من عادت دارم حقیقت بگم کاری به سیاست ها ندارم…
          آدم باید حقایق رو بپذیره ما خیلی نخبه داریم خیلی استعداد ها داریم ولی قدر هیچکدوم نمیدونیم…بهشون بها نمیدیم حمایتشون نمیکنیم یک استعداد نیاز به حمایت داره تا شکوفا بشه…برای همین پیشرفت محسوسی نداریم کسی نگفت وطن خودمون رو دوست نداریم یا جوون های خودمون عقب مونده هستن …شما میگی مشکل سیاسیه در صورتی که همین موضوع تو سایت های ایرانی میتونی سرچ کنی نتایجش رو میبینی…حتی بیشترش سایت های خبری خوده ایران هست… چه بخوای چه نخوای هند جز کشور های پیشرفته در حال توسعه هست…به امید روزی که ما هم اونقدر پیشرفت کنیم که بهمون نگن جهان سومی من از خدامه
          موفق باشی

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. amin

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        بله.هند جزو کشورهای در حال توسعه هستش اما مطمئن باشید هنوز راه زیادی داره تا به ایران برسه.و اینم مطمئن باشید اسم ایران فقط به دلیل مسائل سیاسی و تحریم و….جزو کشورهای در حال توسعه نیست وگرنه ایران به لحاظ دانش فن آوری و زیر ساخت و علوم دانش بنیان پزشکی و… در سطح بالایی قرار داره.اصلا بحث درباره ارزش دادن یا ندادن به استعداد ها نیست.بحث وضعیت موجود کشور عزیزمون هستش که به لحاظ کلی و در اکثر شاخصه ها بالاتر از کشوری مثل هندوستان و حتی برخی کشوهای آسیای میانه و اروپای شرقی قرار داره.ما این بحث ها رو شبها تو دکل زیاد با مهندسین خارجی رومانیایی مجار و چینی و گهگداری فرانسوی انجام میدیم که همشون متفق القول هستند که ایران به هیچ عنوان کشور جهان سوم نیست و رتبه بالایی داره از نظر علمی و صنعتی.توهین نباشه ولی هندی ها چون کارگر و آشپز هستند تو جمع ما کمتر اجازه حضور دارند.یادمه چند ماه پیش یک مهندس بلژیکی از فرانسه اومده بود و تو صحبتهای بعد از کار درباره یک مرکز بسیار مجهز تحقیقات پزشکی و فکر کنم ژنتیکی میگفت که تو ایران تاسیس شده به تازگی و گویا تو دنیا تکه چنین مرکزی و اونجا خیلی سروصدا کرده افتتاح چنین مجموعه ای در ایران و متاسفانه ما حتی چیزی درباره اش نشنیده بودیم.
        اصل مطلب اینکه ما متاسفانه تحت تاثیر شرایط موجود دید منفی نسبت به جایگاه واقعی کشورمون در عرصه های مختلف پیدا کردیم و خودمون رو دست کم میگیریم.حتی غیر از عرضه های علمی در حوزه های دیگر هم به عنوان مثال در حوزه سیاست خارجی و نظامی میبینید که ایران در خاور میانه حرف اول را میزند و سایر کشورها به معنی واقعی کلمه علی رغم تلاش ها و تجهیزات بی پایانشان به حاشیه رانده شده اند.این حرف من اصلا و ابدا به معنی تایید یا انتقاد از سیاست خارجی ما نیست فقط بحث قدرت تاثیرگذاری ایران در منطقه است که قطعا ناشی از توان داخلی بالقوه کشور است و یا در حوزه علم پزشکی که خودتون بهتر میدونیدسطح پزشکی در ایران جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان است

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. مرتضی

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        جناب آقای کینگ مک لارن. می شه مشخص بفرمایید الان هند جزو ده کشور پیشرفته است یا در حال توسعه. تا اونجایی که ما اطلاع داریم طبق تقسیم بندی صنعتی کشوری یا پیشرفته محسوب می شه یا در حال توسعه و یا پایین تر از اون. احتمالا هندوستان اولین کشور هم پیشرفته و در حال توسعه است. و فکر کنم این اسم گذاری هم به علت اختلاف نظر علمایی مثل حضرتعالی باشه که هندوستان رو خیلی بیش از پیش بزرگ جلوه می دن و عده ای که معتقدند در حال توسعه محسوب می شه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. King_Mclaren

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          مرتضی جان اولا بنده علما نیستم و نخواهم بود دوما شما حتی زحمت یه سرچ به خودت نمیدی شما آدمی هستی که اگر حتی مطلب هم جلوت بذارن میای ازش ایراد میگیری پس این مشکل شماست نه من…من که نمیتونم اینجا درس فلسفه و منطق واسه شما بذارم…هند هر خراب شده ای هست سرچ کنی نوشته جز 10 کشور پیشرفته و در حال توسعه هست این که از بابای خودم نشنیدم بیام بذارم اینجا هیچ علاقه ای هم به هند ندارم…ولی نمیدونی بدون یکی از بزرگترین هکر ها و برنامه نویس های دنیا هندی ها هستن حالا من کاری ندارم خیابون هاشون خرابه یا سرعت گیر با چه مصالحی ساختن یا حتی با خر و گوسفند حمل و نقل میکنم…شما دوست داری بیام دروغ بگم و شما به به و چه چه کنی؟.
          ببخشید که مطالبی رو میام میگم که شما هم بدونی و یاد بگیری که اگر تو جمع نشستی اینو نگی که بهت بخندن…
          شرمنده ام که هرچی میدونم با شما به اشتراک میذارم که بعدش بیای بی احترامی کنین…البته ایرانیم عادت کردیم به بی احترامی کردن.
          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. King_Mclaren

          ۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          آقای مرتضی الان بنده کامنت هام رو خوندم و متوجه منظور شما و اشتباه خودم شدم در مورد در حال توسعه…….از شما عذر میخوام..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. King_Mclaren

          ۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          منظورم کشور پیشرفته و توسعه یافته بود ممنون بابت گوشزد….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فاطمه اساسیان

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          الان شماها ک درمورد هند بد صحبت میکنین کسی نظر شمارو نخواس اینو بدونین هــــه…
          الان خودتون بگین الان تو گوشی یا هر چیزدیگه ی اهنگ هندی ندارین پس خفه خون بگیرین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. محمد

        ۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (26 ديدگاه)

        دیدگاه بسیار درستی بود در خصوص در مورد هند من در زمینه تخصص خودم که تجهیزات پزشکی هست میگم که هندوستان بزرگترین بهترین و خوشنام ترین سازنده تجهیزات مصرفی پزشکی هست که در تمام دنیا از جمله اروپا و آمریکای شمالی هم ازشون استفاده میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. فاطمه اساسیان

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عالیی خودمم عاشق هندوستان و مردمشم و هند از اون چشم ریزهای چینی خیلی بهتره ..بهتره اینو بدونین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Tesla

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (176 ديدگاه)

      بابا ژرمن خوبه
      آنگلاساکسون بده
      حل شد مشکلت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (new great britain(king mclaren

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        تسلا جان. آنگلا یا (انگلا)-ساکسون ها و جوت ها.سه قبیله ی اصلی قوم ژرمن محسوب میشن.
        جوت ها به طور گسترده به جنوب بریتانیا مهاجرت کردن.
        دو قوم انگلا و ساکسون هم به صورت گسترده به در جنوب و شمال (و جنوب اسکاتلند) ساکنن.البته این دو قوم در خوده آلمان هم بخشه وسیعشون موجوده.
        به اسناد تاریخی رجوع کنید متوجه میشید.
        البته بخوایم دقیق بگیم خیلی خیلی خیلی طولانی میشه من محدود اشاره کردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (new great britain(king mclaren

          ۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          البته بخوام دقیق بگم انگلستان رو آنگل ها -ساکسون ها و جوت ها تشکیل دادن.البته بخشی از آنگلا ساکسون ها به جنوب اسکاتلند هم مهاجرت کردن.
          آلمان و انگلستان رو به آنگلا ساکسون ها میشناسن.
          که به اشتباه فقط انگلیسی ها رو از این قبیله میدونن.
          اسمه england هم به واژه ی سرزمینه آنگل ها به خاطر همینه.
          به هر حال آلمان و بریتانیا(به خصوص انگلستان) هر دو ازقومیت ژرمن هستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (new great britain(king mclaren

          ۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          ((به هر حال آلمان و بریتانیا(به خصوص انگلستان) هر دو ازقومیت ژرمن هستن.))
          البته این جملم درسته به جزجمله(به خصوص انگلستان)
          میخواستم یه جا دیگه استفاده کنم.
          میخواستم بگم قومیت ژرمن بسیار متنوعه و اورجینالشون به خصوص در انگلستان و آلمان پیدا میشه یه موقع بد برداشت نشه که فقط انگلیسی ها ژرمن هستن.
          البته دیگه الان فرقی نمیکنه.فقط خواستم بحثه انگلا ساکسون و…. رو تموم کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. امپراتور لامبورگینی

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      از شرکتی که آرمش کپی آرم اکیورا هست چه انتظاری دارین ؟؟
      آرم Acura برداشتن چپه کردن شده آرم چانگان !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یعنی چی تا اسم چین میاد، سریع برچسب کپی کاری میزنین و سوژه خنده و تیکه انداختن میکنین؟ یه نگاه به خودمون انداختیم چی هستیم؟ اصلا خودروسازای خودمون عرضه ساخت همین ماشینا رو دارن؟؟ تولید کننده های چینی به راحتی توانایی ساخت سوپرکارهای خیلی خاص و گرونقیمت رو دارن، کاری که چندین بار کردن اما وقتی میبینن خیلی از مصرف کننده ها توان خرید محصولات روز اروپایی رو ندارن، میان یه ماشین ارزون با چهره تقریبا مشابه محصول گرون قیمت میسازن، اونموقع لگن سازای ما دارن با محصولات صد سال پیششون واسه خالی کردن جیب امثال منو شما نقشه میکشن، حتی به قیمت کشته شدنمون تو ساده ترین تصادفات. فقط یاد گرفتیم اینو اونو خراب کنیم در حالی که خودمون سر تا پامون مشکله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (new great britain(king mclaren

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      فرشاد جان من با خودروسازیه ایران(اگه واقعا اسمش خودروسازی باشه) کاری ندارم.
      فقط تنها مشکلمون با چین این کپی کاریشونه.
      عینه این میمونه که تو مدرسه باشی و معلم امتحان بگیره یه طرف شمایی که درستو خوندی و کاملا آماده یه طرفم من که اصلا درسمو نخوندم و چشمو امیدم به شماست?
      میام تمامه چیزهایی که شما نوشتی کپی میکنم(تقلب از رو برگت) رو ماله خودم من نمرم میشه 17(یه چندتا سوالم جواب نمیدم یا یه طوره دیگه مینویسم کسی شک نکنه?) شما هم میشی 20.
      یعنی این انصافه که شما کلی تلاش کردی درستو خوندی و شدی 20. من هیچی نخوندم وفقط از رویه شما کپی کردم و اون نمره رو گرفتم؟
      نه واقعا انصافه؟
      این چینی ها هم همینطورین اکثرشو کپی میکنن یا یکمشو تغییر میدن روشم مینویسن (میدین چاینا made in china)
      این چندمین بارشونه یه بارم از رو پورشه کپی کرده بودن.
      شورشو در اووردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (100 ديدگاه)

        وقتی قدرت خلق و ابداع طرح نوعی نداره میره سراغ کپی تا روشش رو یاد بگیره ، با سرعت بالایی هم داره پیش میره .
        کپی کاری تو همه صنایع وجود داره ، چیزه جدیدی نیست ، حساسیت روی ماشین های چینی بیش از حد شده ، اگر طرح نوعی م بزنن بازم می گن یه تیکش از این ماشینه و تیکه دیگه از یه ماشینه دیگه . کم کم تو پدال می بینیم که این بینش کپی کاری فقط نه در مورد چین ، که در مورد خودروسازهای دیگه هم داره جا می افته . نمونش آزرای جدید که تو پست قبلیش که خبر معرفیش بوده خیلیا چسبوندنش به فورد و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        دوست عزیز اینطوری هم نیست که شما فکر می کنید
        کپی کاری رو تنها چینی ها انجام نمیدن
        مثلا شما سورنتو 2016 رو با طراحی ولوو مقایسه کن
        یا مثلا کادنزا جدید خیلی شبیه ائودی شده عقبش
        ولی خب نمیشه منکر این شد که چینی ها بیشتر کپی میکنن و مشهود تره کپی کاریشون
        ولی
        با توجه به اینکه صنعت خودروسازیشون با توجه به نو پا بودنشون خیلی پیشرفت خوبی داشته
        مثلا بی وای دی تانگ الان حداقل از نظر فنی به ایکس6 بی ام دبلیو ارجحیت داره
        در کل چین خیلی پیشرفت خوبی داشته
        همینطور هند
        مسخره نکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر دهقان

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      در اینکه خودروسازان ما کاملاً عقب مونده و ناتوان هستند شکی نیست. همینطور هیچکس هم منکر پیشرفت خیره کننده و تواناییهای خودروسازان چینی نیست اما هیچکدوم از این موارد نمیتونن عمل زشت و ناشایست کپی کاری چینی ها رو توجیه کنن. این یعنی به رایگان از ثمره تلاش و هزینه خودروسازان معتبر استفاده کنی که بنظر من کاملاً ناجوانمردانه س و هیچ ارزشی نداره.
      اینکه خودروسازهای ایرانی توان ساخت همین کپی ها رو هم ندارن به هیچ عنوان مذموم و ناپسند بودن کپی کاری چینی ها رو توجیه نمیکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (new great britain(king mclaren

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        کاملا باهاتون موافقم امیر دهقان جان.
        الان خداییش مثلا آلمانیا ناراحت نیستن که میگن طرح های نظامی ما رو فلان کشورها(قاطعانه میگم به جز بریتانیا) به سرقت بردن و کپی کردن؟
        اینم چینی ها هم همون کار رو دارن میکنن.
        نه فقط در خودرو سازی بلکه در خیلی چیزهایه دیگه از هوافضا بگیر تا نظامی و…
        یعنی ماهی نیست که نگن اطلاعات فلان شرکت تسلیحات سازی یا …… رو هکرهای چینی به دست نیووردن.
        راستی امیر دهقان جان شما بودی عکسه پروفایلت مستر چیف بود؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (688 ديدگاه)

          از لطفتون ممنونم
          نه من از اول همین کامارو ZL1 رو عکس پروفایلم بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      فرشاد جان خودروسازی ایرانو ول کن کی دیگه به این لگن ساز ها بها میده …..
      اما کار چینی ها خیلی نامردیه یه کپی از و ماکان زدن نامردا دیگه هیچی رو عوض نکردن به اسم زوتی اگه اشتباه نکنم دقیقا همونه با 20 هزار دلار خب فرض کن شما یه عمر کار کردی پول جمع کردی 60 هزار دلار دادی یه ماکان گرفتی و بعد من میام 20 تا میدم یه زوتی از کنارت رد میشم خدایی تو 60 تا دادی یه ماشین خاص سوار شی خیلی نامردیه یه نفر با پول کم همونو سوار شه درسته کیفیت و سواری و برند و.. فرق میکنه و اما از تمام وجود می سوزی ….
      من جای پورشه بودم شکایت میکردم …. خوب هیچی نمیگن والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یاشار

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگر شما این خودرو را تست کردین که میگید خودروی خوبیه ؟!؟!؟
    هند که خودش همچین قدرتی در تولید خودرو نداشت برای همین رفت یه برند انگلیسی رو خرید . لندروور حدوداً 50 سال سابقه در تولید خودروهای شاسی بلند داره . بعضی از دوستان جوری واکنش نشان میدن آدم فکر میکنه یا چینی هستن یا صاحب کمپانی !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MjM

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    میتونن کپی میکنن…نوش جونشون….چینی ها خیلی از آهن پاره های 40 سال پیش مونتاژشده تو ایران بهترن

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (new great britain(king mclaren

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      MjM جان الان بحثه ایران و آهان پاره هاشون نیست که.
      بحثه کاره زشته چینی هاست.
      فکر کن شما یه چیزی با هزار بدبختی و فلاکت میسازی(مثلا خودرو) تو تلویزیون رونمایی میکنن.
      یعد یک ماه بعد چینی ها میان عینه همونو میسازن.
      یعنی شما داغون نمیشی از این کارشون؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MjM

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (718 ديدگاه)

        درسته زیاده روی میکنن…ولی کپی کاری و الهام گرفتن همیشه و همه جا بوده و هست و چینیا با همین کار پیشرفت کردن و به اینجا رسیدن… بیشترمنظورم به کساییه که همش چینی هارو میکوبن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. معروف عطایی

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدمت اون دوستی که گفتن هند داره لندرور میسازه باس عرض کنم که کمپانی های جگوار و لندرور فقط تحت مالکیت مالی شرکت تاتا هندوستان هستن و تمام محصولات دو کمپانی اصیل بریتانیایی کاملن با مهندسی بریتانیایی طراحی، تولید و توزیع میشوند. در مورد این محصول چینی هم باید گفت که کپی کاری اسانس هنر چینی هاست و اغلب براشون اجتناب ناپذیر هست البته محصولات خوبی با طراحی بومی هم دارند. صنعت خررو سازی ما هم که هیچی نگم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Bavaria

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اینا به رگبار بستن تمام کمپانی هارو
    هیچکسم نتونسته شکایتشو ب جایی برسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. میثم

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کپی کاری لازمه همه ی صنایع در حال توسعه است
    همین تویوتا سالهای اول فقط کپی میزد
    مهم اینه که بعد از به دست آوردن دانش این کار
    راه خودتو بری و پیشرفت کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shahin

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    فقط دوستانه یه توصیه میکنم.هر ماشینی میگیرین چینی نخرین.افت قیمت شدید-عمر کوتاه قطعات-کیفیت پایین متریال و کاراییه پایین نسبت به نمونه های دسته دوم برند های جهانی فقط نمونه کوچکی از مشکلات چینی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. genius

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    ایکاش فرغون سازان وطنی بعد از 50 سال لااقل عرضه همین کپی کاری از خودروهای روز دنیا رو داشتن تا اگر مجبوریم سی سال دیگه هم شاسی و موتور و گیربکس پژو405 رو تحمل کنیم حداقل تنوع ظاهری ماشیناشون از حد یه چراغ قرمز رو با زرد عوض کردن بیشتر میشد و حالمون کمتر بهم میخورد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پدرام

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چه لوکس طراحی شده!!! داخلش مثل تویوتا لندکروز 2016 هست، بیرونشم که گفتید مشخصه، خدا کنه بیاد ایران تو رنج قیمتی 80 تا 90 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kia

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بخدا سوگند ی روزی میرسه هممون چینی سوار میشیم
    این حرفو وقتی متوجه میشین ک بیشتر ب اطرافتون نگاه کنید و ببینید چجوری غرق در محصولاتشونید
    حالا هی چین چین کنید و گردیبان بدرید!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آبتین

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه کسی یه سفر بره هندوستان و وضعیت اسفناک مردم اکثرا زاغه نشینو ببینه خاک این مملکتو میبوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    و باز هم کپی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sunmartin

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    واقعا برای افرادی که هند با ایرا مقایسه میکنند متاسفم هند مردمش از گرسنگی و فقر دارن میمیرن بیشترین آگهی فروش اعضا بدن بیشترین تجاوز گروهی به زنان و دختران قتل و آدم ربایی زاغه نشینی و فقر و اعتیاد بی خانمانان که 60 درصد کشور هند تشکیل میدن نبود بهداشت در پایین ترین سطح و آموزش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پژمان

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینجا در مورد هر حاشیه ای صحبت شده الا خود خودرو که ببینیم اصلا کسی استفاده کرده یا خیر وکلا نظر ملت چیه. عجیبه به جای دادن نظرهای تخصصی پیرامون خود موضوع مطرح شده ایرانیها همش تو حاشیه و بحث و جدلهای بی مورد و بی ارتباط با موضوع هستن. این موضوع در همه نرم افزارهای سوشال مدیا و سوشال نتورک و سایتهای فارسی زبان برقراره متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحيد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام
    یکی از مراجع بنده جهت بررسی خودرو که حتما انتخاب می کنم (البته بعد از منابع رسمی خود کمپانی سازنده اصلی) پدال هست؛عاجزانه خواهشم اینه کامنت هایی که ربطی به موضوع خودرو بخصوص مبحث اصلی فروم ندارد را منتشر نکنین فقط وقت خواننده رو میگیرن + چشم دردخواننده و افسوس و تعجب ! که در این مملکت چقدر کارشناس خبره داره؛این خودرو تو نمایشگاه اذر96 تهران به نمایش درامد و چانگان به این خودرو افتخار میکنه ؛ داخل کابین ,و امکاناتش با توجه به رنج تا 200 میلیون مطابق اظهار نظر مدیر بازاریابی چانگان نه سایپا ! بسیار درخور توجه بود و متریال مصرفی خوب بنده 186CM قدم هست و صندلی راننده رو با عیار خودم تنظیم کردم بعد رفتم عقب راننده نشستم فضای بسیار عالی و بسیار راحت داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ایدا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    والله این خودروهای چینی خیلی خوبن
    مناسب قشر متوسط و رو ب ضعیف جامعه هست این خودرو ها
    واقعا هم قشنگ طراحی میکنن حالا چ کپی چ غیر کپی
    ای لاو یو چیییییین
    سپاسگذاریم ک این خودرو ها رو ب کشور ضعیف و بی تکنولوژی خودرو سازی ما میفروشین
    ک اگه نمیفروختین ما هم مثل بقیه باید اسپورتیج ک قیمتش ۷۵ ملیون هست باید ب ۲۰۰ ملیون میخریدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا