»» ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفي و استقبال مناسب از كپي چيني دوو ماتيز یا همان ام وي ام110، در بازار داخلي؛ شركت مديران خودرو كه از همكاري با كمپاني چري به عنوان بزرگترين و شناخته شده ترين خودروساز چين خرسند به نظر ميرسد تصميم به نفوذ به ديگر رده هاي بازار گرفته و دو محصول جديد يعني چري A5 و چری تيگو X33 را معرفي كرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 كه از سال 2006 ميلادي توليد مي گردد، يكي از محصولات مهم و استراتژيك چري شناخته مي شود؛ چرا كه علاوه بر چين در كشورهاي تركيه، مصر، روسيه و به تازگي ايران مونتاژ مي شود؛ و مهم تر آنكه مدل ISG اين خودرو عنوان اولين خودري هيبريدي چيني را در اختيار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

***********  نماي ظاهري  ***********

چري A5 تلاش فراواني دارد كه يك چهره شيك اما ساده و عاري از هرگونه خطوط راديكال و احجام اغراق شده را ارائه كند. درنماي جلو؛ چراغ ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه مي كند اما فرم كلي مجموعه سپر و پنل جلو و حتي برجستگي طولي روي درب موتور كاملا محافظه كارانه طراحي شده و به همين دليل است كه جلوپنجره عريض و كروم آن به مركز ثقل طراحي جلو تبديل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نماي جانبي نيز تركيب خطوط منظم، ورم گلگيرها و قوس ملايم منحني سقف، دنباله رو همان فلسفه چهره شيك اما ساده و هماهنگ است كه بخش مدرن آن فرم خاص طراحي درهاي عقب و ستون C آنست. البته سايز و قطر كوچك رينگ اسپرت در زيبايي جانبي آن تاثير منفي گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نماي عقب، به نظر ميرسد طراحان با بي حوصلگي كامل خودرو را طراحي كرده اند چرا كه در اين بخش سادگي و محافظه كاري به اوج خود رسيده و شما با يك طرح فوق العاده ساده و البته قديمي مواجه هستيد.

تركيب خطوط كاملا صاف و اتوكشيده با زواياي شارپ و احجام ساده؛ طراحي اين بخش را فاقد هرگونه هيجان و نوآوري ساخته به گونه اي كه يك خودروي ارزان قيمت و اقتصادي را تداعي ميكند.

در اين ميان طرح فوق العاده ساده سپر و گرافيك ابتدايي چراغ هاي عقب اين موضوع را تشديد كرده كه مشخصا طراحي و فرم سپر عقب آن انتقاد آميز است. البته همين طراحي مكعب گونه منجر به ايجاد صندوق عقب حجيمي شده كه ارتفاع و لبه بارگيري آن نيز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

***********  فضاي داخلي  ***********

با باز كردن درب خودرو؛ تصويري كه از يك خودروي سدان با طرح ساده ظاهري از آسياي شرقي در ذهن داشتيد به چالش كشيده مي شود. در ابتدا پاركابي هاي با نشان چري و سپس رنگ بندي روشن و گرم مجموعه تريم داخلي توجه شما را جلب ميكند. ضمن آنكه رودري ها نيز با حفظ همين تركيب رنگ بندي؛ از مواد با كيفيت مناسبي انتخاب شده اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نماي ظاهري آن تا حدودي مدرن تر بوده و چيدمان منظم اجزا به خصوص در بخش مياني و كنسول از جذابيت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پاركابي و طرح رودري ها مي توان به دسته دنده كروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به كليدهاي كنترل سيستم صوتي اشاره كرد. البته برخلاف نماي بيروني كه داراي لوگو و نام مديران خودرو بود؛ غربيلك خودرو به لوگوي چري آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چيني ها در توجه به جزئيات طراحي نظير رعايت اصول ارگونومي هرچند پيشرفت محسوسي كردند اما هنوز كاملا مسلط نشده اند و به عنوان نمونه؛ مي توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده يا محل قرار گيري كليدهاي چراغ مه شكن اشاره كرد كه در بالاي بخش مياني داشبورد و در مكاني غير متعارف قرار دارند در حاليكه قاعدتا مانند بسياري از خودروها مي بايست بر روي اهرم راهنما قرار مي گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نكته عجيب ديگر؛ حجم كم و زاويه تند جعبه داشبورد است. جنس كليدهاي سيستم تهويه مطبوع نيز چندان جالب نيست اما بدون ترديد عجيب ترين نكته منفي در خوانايي صفحه نمايشگر سيستم تهويه مطبوع آنست كه در نور خورشيد به هيچ وجه خوانا نبود و مي‌بايست حتما در سايه يا تاريكي به مطالعه اطلاعات آن بپردازيد!

جنس و كيفيت پوشش صندلي ها نيز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روكش صندلي کار معقولانه‌ای است! البته گفته مي‌شود در سري جديد توليدات، كيفيت پوشش صندلي ها بهبود يافته است. فضاي كابين در هر دو رديف جادار بوده و به همراهي صندوق عقب حجيم آن؛ براي يك مسافرت خانوادگي مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

***********  تجهيزات رفاهي و ايمني  ***********

ام وي ام 530 نيز از نظر تجهيزات و امكانات رفاهي هيچ كمبودي نداشته و با ارائه شيشه ها و آيينه هاي برقي، فرمان هيدروليك، پوشش چرم غربيلك فرمان، قفل مركزي با ريموت كنترل، سيستم ضدسرقت (ايموبلايز)، تهويه مطبوع اتوماتيك، كامپيوتر سفري، سانروف دو حالته برقي، سيستم پخش صوت MP3 داراي پورت USB و كليدهاي كنترل روي فرمان، تنظيم شدت نور زمينه نشانگرهاي جلو، سنسور فاصله سنج عقب و با تجهيز به دو ایربگ، ديسك ترمز براي هر چهار چرخ و سيستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS ؛ نه تنها در مواجهه با رقباي هم قيمت (١٨ الي ٢٤ ميليون تومان) بلكه حتي در مقابل اكثر خودروهاي يك رده بالاتر از خود (رده ٢٤ الي ٣٠ ميليون تومان) نيز كمبود خاصي احساس نمي كند كه مشخصا سانروف برقي و تهويه مطبوع اتوماتيك برگ برنده اين چيني مجهز در قياس با رقبا محسوب مي گردد.

(Chery A5 (MVM 530

***********  مشخصات فني  ***********

چري A5 در بازارهاي مختلف با موتورهاي چهارسيلندر 1.6 ، 1.8 و 2 ليتري بنزيني و با گيربكس هاي 5 دنده دستي و 4 دنده اتوماتيك ارائه شده كه نمونه وطني آن از قويترين موتور بهره مي برد. با باز كردن در موتور ام وي ام 530؛ مجموعه موتور و متعلقات فني را به صورت منظم و بدون شلوغي مشاهده مي كنيد.

(Chery A5 (MVM 530

موتور 2 ليتري با آرايش خطي و 16 سوپاپ آن كه طبق ادعاي چري استاندارد يورو3 را پاس ميكند به صورت عرضي نصب شده و توانايي توليد حداكثر 139 اسب بخار در 5750 rpm و حداكثر گشتاور 182 نيوتن متر در 4500 rpm دارد كه از طريق گيربكس 5 دنده دستي به چرخ هاي جلو منتقل مي گردد.

سيستم تعليق در جلو مك فرسون مجهز به ميله ضدلغزش بوده و جالب آنكه تعليق محور عقب آن مولتي لينك مي باشد. وزن اين خودرو با توصيفات فوق 1290 كيلوگرم مي باشد.

(Chery A5 (MVM 530

***********  آزمايش رانندگي  ***********

با استارت پيشرانه؛ صداي موتور كمي به كابين نفوذ پيدا ميكند كه در نمونه مورد آزمايش به دليل كاركرد پايين و انجام نشدن سرويس اوليه، صداي پيشرانه كمي خشن به نظر ميرسيد كه قاعدتا با تنظيم موتور و تعويض روغن؛ بهبود پيدا مي كند.

اولين نكته مثبت؛ زمان جازدن و تعويض دنده ها رخ ميدهد چرا كه اين خودرو از پدال كلاچ سبك و تعويض دنده هاي نرم برخوردار است و نيازي به كلنجار رفتن با دنده ها و پدال كلاچ نمي‌باشد.

نكته دوم در ميزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زيرا طرح ساده و زواياي شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بيايد و نقطه كور براي راننده وجود ندارد ضمن آنكه آيينه هاي جانبي نيز ميدان ديد مناسبي را پوشش مي دهند. نكته سوم، نفوذ كم صدا از محيط بيرون به داخل خودرو مي باشد و حين حركت كابين ساكت و ايزوله اي دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پيشرانه 2 ليتري چري به خوبي دور مي گيرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، كشش و شتاب قابل قبولي دارد ضمن آنكه به لطف گشتاور مناسب پيشرانه، شتاب ثانويه آن نيز راضي كننده است اما مشخص شد نبايد از اين خودرو انتظار هندلينگ هيجان انگيز و اسپرت داشته باشيد چرا كه اولا موقعيت و ارتفاع دسته دنده چندان مناسب و اصطلاحا خوش دست نيست، ثانيا منحني شتاب گيري خودرو در زمان تعويض دنده ها افت مي كند.

ضمنا واضح است كه تيم طراحي چري در اين خودرو بر راحتي و نرمي خودرو تمركز داشته لذا رفتار سيستم تعليق آن كه با همكاري كمپاني لوتوس انگلستان طراحي شده كاملا نرم و روان بوده و توانايي جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست اندازها و ناهمواري هاي جاده را دارد اما در عوض همين نرمي بيش از حد در زمان مانورها يا حركات مارپيچي به نقطه ضعف آن تبديل ميگردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبكي بخش عقب خودرو و سايز نامطلوب رينگ و لاستيك نيز مزيد بر علت است. نكته جالب ديگر در خصوص اين خودرو افت آرام و با طمانينه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه اين توصيفات نشانگر آنست كه ام وي ام530 يك خودروي خانوادگي است كه با قدرت مطلوب پيشرانه اش شما را در سبقت گيري ها يا عبور از مسيرهاي كوهستاني راضي نگه ميدارد اما نبايد از آن انتظار يك رانندگي پرهيجان و اسپرت را داشته باشيد.

(Chery A5 (MVM 530

*************  خدمات پس از فروش  ***********

مالك خودرو كه جزء اولين خريداران ام وي ام 530 بوده در ابتدا با تعدادي ايرادات فني مواجه شده كه تمامي آنها در مراجعه به نمايندگي برطرف شده است. گستردگي شبكه خدمات پس از فروش مديران خودرو اگرچه ايده آل نيست اما نسبت به ديگر خودروسازان و واردكنندگان؛ در رتبه متوسط قرار ميگيرد. در خصوص قيمت لوازم يدكي نيز با توجه به چيني بودن خودرو؛ بعيد به نظر ميرسد تامين قطعات آن به نسبت ديگر رقبا هزينه زيادي به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

***********  جمع بندي  ***********

ام وي ام 530 با حدود قيمت 20 ميليون تومان؛ در ميانه رده سدان هاي متوسط 18 الي 24 ميليون توماني قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقيب مستقيم يعني هيوندا ورنا و پژو پارسELX و دو رقيب گران تر و بزرگتر اما همكلاس يعني هيوندا آوانته و رنو مگان 1600 مواجه است كه غير از قدمت و خوشنامي برند سازنده در ديگر زمينه ها كم و كاستي خاصي ندارد؛ ضمن آنكه از نظر تجهيزات رفاهي كاملا از آنها برتر است. ام وي ام 530 مجموعه اي است از طراحي ساده و تا حدودي شيك(غير از نماي عقب)، كابين جادار و خوش تركيب، تجهيزات و امكانات رفاهي كامل، پيشرانه قوي اما خونسرد، و سواري نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چري در اين مدل تلاش فراواني داشته تا خود را يك سدان نيمه لوكس جذاب و كارامد نشان دهد و بايستي پذيرفت تا حد زيادي نيز موفق عمل كرده و لذا با اين توصيفات مي تواند گزينه اي مطلوب براي خانواده ها و افرادي باشد كه به دنبال يك خودروي جديد و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نيز چندان حساسيت به خرج نمي دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهاي قديمي تر چيني كه به بازار ايران راه يافته اند؛ اميد است كيفيت قطعات و دقت مونتاژ اين خودرو قابل قبول بوده و در دراز مدت دچار مشكلاتي همچون سر و صداي كابين يا خرابي هاي متعدد فني نشود.

ميزان استهلاك خودروي جديد فاكتوري است كه در بدو ورود خودرو نميتوان آنرا ارزيابي كرد و تنها گذر زمان مي تواند شدت آنرا نمايان سازد. البته استقبال نسبتا مناسب از اين خودرو در بازارهايي كه طي چهار سال اخير در آنها حاضر بوده، ما را فعلا نسبت به كيفيت قابل قبول آن خوشبين نگه ميدارد.

(Chery A5 (MVM 530

(Chery A5 (MVM 530

(Chery A5 (MVM 530

(Chery A5 (MVM 530

(Chery A5 (MVM 530

***********  مشخصات فنیMVM530  ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس : 5 دنده دستی
محور محرک : دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلند / سوپاپ: 4خطی / 16
حجم موتور (سی سی): 1971
قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه ): 139/5750
گشتاور ( نیوتن متر / دور در دقیقه ): 182/4500
توان وزنی مخصوص ( اسب بخار بر تن ): 108
توان خروجی مخصوص ( اسب بخار بر لیتر ): 71
حد اکثر سرعت ( کیلومتر بر ساعت ) : 185
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت ( ثانیه ) : 13
طول/عرض/ارتفاع ( میلیمتر ): 1483/1750/4552
فاصله دو چرخ جلو/دو محور ( میلیمتر ): 2600/1505
وزن خالص ( کیلو گرم ): 1290
مشخصات تایر: 195/55 – R15
مصرف ترکیبی ( لیتر در 100 کیلومتر ): 6.8
استاندارد آلایندگی: یورو 3
حجم مخزن سوخت ( لیتر ): 52

امکانات ایمنی و رفاهی :

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعا 2 عدد
سیستم های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه ای / ABS – EBD
سیستم های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی،تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به 4 بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم های آینه ها و شیشه ها: تنظیم برقی آیینه ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده عقب
گارانتی: 18 ماه یا 36000 کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادمی‌ها» ؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد» ؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفا جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ ام 530 به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

24
May
2012

chery-a5-hybrid-0
جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

477 دیدگاه

  1. باسلام من حدود 10 ماه پیش ام وی ام 530 خریدم از روز اول ترمزش خوب نبود ولی قابل تحمل بودش کمک جلوش ماکسیمای انداختم عالی شد عقبش تویتا کرولا2007لاستیکاش 205 رنگ پریدگیش مشکل اصلی است سیسیتم خنک کننده وگرمایشی اش عالی بالای مصرف سوختش 12است سیستم ای بی اس الان بعد از 20000کیلومتر پیش فعال شده وبا سرعت 40 کیلومتر نمیگیره الانم تو نمایندگی وضعیتش نامشخص هستش میگن باید ببریش نمایندگی مرکزی تهران فضای داخل کابین عالی سرعت عالی خرجی بجز روغن وفیلتر تا الن نداشته بجز مشکل ای بی اس که انشااله که اونم بزودی برطرف بشه

    • جون مادرتون هر ماشینی میخرین بیخیال محصولات ام وی ام بشین. ..از همه لحاظ افتضاح …به سایت دنده 6 برین ….مقایسه ای در سایت دنده 6 بین این و 4 خودرو دیگر که به صورت خفت بار آخر شده.

      • شما اگه اینماشینو داشتی بعد اون مقایسه رو میخوندی میفهمیدی اصلا درست نیست و واقعا خیلی بچگانه میخواد 530 رو خراب کنه مثلا نوشته مثلا نوشته زیاد پنچر میشه

  2. بیشترین بهبود کیفیت در جدیدترین برسی سازمان کنترول کیفیت مربوط به ام وی ام 530 هستش چند جای دیگه هم گفتم بهترین انتخاب از هر نظر هستش واقعا بدون تعصب میگم

    • سلام من با همتون موافقم من خیلی تحقیق کردم و این ماشین بسیار عالی من خودم کاپرا داشتم فروختم می خوام اینو بگیرم.

  3. باعرض سلام : من خودم از کسانی بودم که مخالف ماشینهای چینی بودم ولی الان که ام وی ام ۵۳۰ رو چند ماهی دارم واقعا ازش راضی هستم ، من به سبب شغلم تمام ماشینها رو داشتم تمام ماشینهای داخلی ایراد دارن ولی ایرادات ام وی ام ۵۳۰ خیلی کمه . مثلا خودرویی مثل رانا خوبه ؟ تمامشان ایراد برقی دارن
    اگه از من میشنوید بعضی از ماشینهای چینی از داخلیها بهترند مثل همین ام وی ام ۵۳۰

  4. سلام
    من یه رانا 93 دارم. واقعا ماشین آشغالیه پدرمو دراورده حتی واسه اینکه نمایندگی وقت بگیرم چند روز زنگ زدم تا به من وقت بدن بعدش رفتم گفت باید ببری نمایندگی مرکزی. حالا می خوام عوضش کنم. من از 530 خیلی خوب شندیم تنها چیزی که همه میگن مشکلشه خدمات پس از فروش ضعیفشه. البته ایران خودرو هم خودش استاد تو این زمینه. ولی دوستانی که مدت زیادیه این ماشینو دارن واسه قطعه یدکی دچار مشکل نشدند؟ اگه کسی هم تجربه هر دو تا برندو داره می تونه خدمات پس از فروششونو با هم مقایسه کنه مخصوصا در مورد قطعات یدکی؟

  5. سلام. بنده برای مشاوره خودروهای ایرانی و چینی به خاطر رضای خدا در خدمت همو طنان عزیزمان هستم. موفق باشید. 09145492729

  6. دوستانی که ام وی ام 530 دارن و هنوز نتونستن راه حلی برای کمک فنراش پیدا کنن:
    چند وفت پیش تو سایت هواداران ام وی ام یکی شماره تلفن تعمیرکاری رو داده بود که با روش خاص خودش کمک فنرهای اصل

    KYB ژاپنی ماکسیما رو روی MVM 530 مینداخت و مشکل کامل حل میشد.

    دیروز بالاخره دلمو به دریا زدم و ماشینو بردم پیشش البته روز قبلش هماهنگ کرده بودم

    از ساعت 8.5 صبح تا ظهر کنارش بودم و خودم دیدم با چه مهارت و خلاقیتی کمکهای جلو و مخصوصا عقب رو که با روش ابداعی

    خودش روی ماشین نصب کرد

    و برام خیلی جالب بود که با اطلاعات دقیق و فنی خودش در مورد مسائلی مثل هندلیگ و بقیه چیزا این کارو انجام داد.

    از شهرآرا که تعمیرگاه ایشون هست تا کرج با ماشین رفتم و امروز هم که با خانومم اومدیم تهران اونم میگفت چقدر ماشین تغییر

    کرده.

    به هر حال چون میدونم خیلیا این مشکلو دارن هرکی میخاد یه بار برای همیشه از این مشکل خلاص بشه میتونه به آقای شیری

    مراجعه کنه

    بنده خدا اول شماره تلفن کسایی رو که قبلا این کارو براشون انجام داده میده تا هرکی شک داره ازشون بپرسه و مطمئن بشه

    شماره تلفن تعمیرگاه و همراه آقای شیری رو براتون میزارم 88269866 ، 09124198257

    امیدوارم با راه حل های ناآگاهانه مثل ارتفاع زدن و بوش گذاشتن و بقیه کارایی که خیلی جاها گفتن وقت خودتونو تلف نکنید.

    دوس دارم به همه کساییکه تصمیم دارن با مبلغ حدود 40 تومن یه ماشین برای خودشون بگیرن بگم بدون توجه به تبلیغات منفی

    که مافیای ایران خودرو و سایپا تو سایتا راه انداختن خودتون شخصا پشت فرمون این ماشین بشینید و با بقیه محصولات تو این رنج

    قیمت حتی بالاتر مقایسه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

  7. با سلام . دوستان من ماه پیش مدل 90 530 را خریدم بسیار راضیم.تنها عیبش طراحی عقب ماشینه که زیاد دلچسب نیست . اما واقعا از جهات دیگه عالیه.

  8. با سلام
    من هم مدل 93 اونو خريدم و تا حالا 13 هزار تا رفتم و ازش راضيم فقط مشكل كمك فنر جلوشه كه يكم ميزنه البته منم بد باش ميرماااا لايي ميكشم و تند ميرم
    قدرت موتورش عاليه و سيستم تهويه اش عالي ازش راضيم ….
    برا سفر خيلي خوبه و جاداره

  9. سلام به دوستان اگه قرار بر تعریف و تمجید باشه من یه مونتاژ کار هستم در اینکه سایپا داره مونتاژ میکنه و یا پارس خورو کاملا مطمعنم بجه های این گروه کارشون خوب بلدند و زحمتکش اکثر دوستان بنده سوار ماشینهای میشند که بتونند فردا بدون دردسر ماشین رد کنند و ریسک پذیر هم نیستند فقط و فقط به علت مافیای خودرو سازی ما یه زمانی ولو یا همون اف هاش سنگین تولید میکردیم و از تحریمها به اینور داریم دانگ فنگ و غیره میزنیم ایراد از خریداران قطعاتی است و سیاستهای نا مشتری دارانه برای سود بیشتر ماشین این ماشین رو از جلو دیدم بسیار شکیلتر از برادران ایران خودرویی و مناسبتر من الان یه النود پارس خودرویی دارم ماشین خوبی ولی بالای 120 احساس میکنی زور ماشین توی دستات و زیر پاهات لرزش داری ساختار بد ال نود و نداشتن جذابیت این ماشین متوسط رو که شرکت فرانسوی هم از ان به عنوان لوکس یاد نکرده تنها خوبی ال نود در تصادفات هست ولا غیر قیمت قطعات نگم بهتره دوستان من این ماشین میخوام داشته باشم وعاشق تمام رنگاشم پشت رول این ماشین میارزه به کل محصولات ویران خودرو سایپا قاتل بجز چینیای سایپا

  10. سلام.. به خدا قسم اونایی که این ماشین رو به هموطنان عزیزی که میخان بخرن تو این سایت تعریف میکنند به این ملت مدیونید.. چون حقیقت رو نمیگند.. دوستان عزیز به خداوندی خدا قسم تو خودروهای چینی فقط کمی جی5با کیفیت بوده و خوب جواب داده بقیه از جمله 530و315ولیفان واقعا افتضاحند.. از بنده گفتن بود. اینم شماره بنده09145492729

  11. البته محصولات وطنی از اینا هم بدتر و بی کیفیت ترند

  12. سلام به دوستان
    با اینکه من نمایشگاه دارم خرید وفروش میکنم سال90 ام وی ام530 خریدم وتا الان زیرپام هسته حدود100هزارکار کرده وفقط من پول لنت و روغن دادم انشاالله بعدسال باید دیسک و صفحه عوض کنم چون شتابش کمشده ولی در کل خیلی خیلی ازش راضیم ناگفته نماند تنها ماشینم که 3سال دستم هسته
    ماشینهای ایرانی اشغاله من هفته قبل برای نمایشگاه هم رفتم405 تحویل گرفتم بعد3 کیلومتر دیسک و صفحه وگیربکسش جواب کردنزدیک2 میلیون خرج برداشت
    حالاشما بگید ماشین ایرانی بهتره یا چینی
    توخریدش شک نکنید بعد ال90 بهترینه بنظرمن
    بدی ال90 قطعات خیلی گرونشه

  13. با سلام خدمت هموطنان گرامی. حقیقت اینه که تو ایران ماشین شانسی هست برا یکی خوبه برای یکی بد از اب در میاد. من این ماشینو نزدیک ۲۰ ماه که دارم. بد نیست راصیم ولی دو تا ایراد داره. کمک فنرهاش که صدا میده و نمایندگیهاش که فقط بلدن روغن موتور عوص کنند.

  14. قبل از خرید ام وی ام پرسنل مدیران خودرو در حد یک شاهزاده احترامتان را دارند و بعد از واریز پول شما را نوکر و وامدار خویش حساب می کنند در ثانی خودروهای رده ام وی ام mvm هر روز مشکل تعمیرات دارند و جالبتر اینکه خدمات بعد از فروش حتی در شهر های بزرگی مثل شیراز ضعیف و بعضا برای یک مشکل کوچک باید یک هفته ماشین بخوابد تا قطعه از تهران بیاید از طرفی کیفیت خودرو نسبت به قیمتشان بسیار پایین است و بطور خلاصه منفعت زیادی دارد برای تولید کننده و بیچارگی دارد برای مصرف کننده

  15. سلام من بعداز خودروهایی مثل 405،روآ،ریو،پرشیا،سمند معمولی،سمندlx،سمندef7،پراید(هاچبک ومعمولی و132)206وmvm110 ،آردی این ماشینو حدود دوماه هست که خریدم البته بعداز کلی تحقیق وخلاصه بگم فکرنمیکنم به این زودی ها بفروشمش از ماشین های فوق مدل های مختلفش رو داشتم تقریبا سالی دویاسه بارماشین عوض میکنم یعنی درحد خودم باتجربه هستم وواقعا از530راضیم البته عیب کمک نسبت به محاسن دیگر ضعف محسوب نمیشه ضمن این که قابل حله.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری