ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به نظر من نسبت پولی که برای این خودرو پرداخت میشه و با این سطح امکانات خودروی مناسبی است فقط مشکل احتمالی آن افت قیمت و بازار نامناسب دست دوم آن خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارمان

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به قول معروف اگه مصرف کننده باشی ماشین خوبیه ، به درد ماشین بازا نمی خوره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من هم فکر می کنم این خودرو به لحاظ قیمت در مقابل کارایی و امکانات جزو بهترین هاست.

    خودروهای وارداتی یا مونتاژی در این کلاس بالای 35 میلیون قیمتشونه.

    حتی خودروهای مونتاژی چینی هم افزایش قیمت بالایی نسبت به قیمت در کشور مبدا دارند.

    مثلا این خودرو رو با لیفان 620 یا حتی خودروهای چینی که قراره در آینده نزدیک مونتاژ بشه مقایسه کنید.

    ولی محصولات ام وی ام از قیمت مناسبی برخوردارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    حیف پول که واسه این ماشین بده آدم هر وقت ماشین چینی تو اروپا هم دیده بشه ملومه قابل قبول هست ولی تو بازار کشورای جهان 4و5 مثل ایران و پاکستان و عراق باشه خودش گویای همه چیز هست !! متاسفانه تو ایران مردم ماشین و با آپشن میسنجن مثلا چون گرم کن صندلی داره چون صندلیش برقی ماشینه خوبی هست حالا نمیگن بابا مشکلات اساسی این خودروهای چینی در گیربکس داره سیستم تعلیق دارن اینام بلدن 4 تا آپشن میزارن ملت حال میکنند 20 میلیون واسه همچین خودرو زشت و بی کیفیت !! میگن اونوقت مزدا2 یا3 یا ماشینهای وارداتی گرونه !! باز اونا پول میدی از نظر فنی خیالت راحته !!! یکم عاقلانه نگاه کنیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدرضا يعقوبي

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    خیلی راحت و صریح بگم
    این ماشین هم مثل خحیلی از ماشین های دیگه چینی هست
    سواری نرم
    امکانات بالا
    طراحی ساده
    و البته کیفیت بد قطعات که البته باید بگم نسبی هست یعنی ما توی خودروهای داخلی تو همین رنج قیمت هم زیاد داریم (پراید ، سمند و ..) پس این قسمتش زیاد عجیب نیست
    ولی مهم ترین چیزی که تاثیر گذار هست روی افرادی که خیلی به ماشین خودشون اهمیت میدن یعنی یه جورایی ماشین بازن این هست که این ماشین در دراز مدت چگونه از پس آزمون ها بر میاد؟
    ایرانیها معمولا از ماشین ها زیاد کار میشکند
    همگی اهل رانندگی حرفه ای نیستیم
    خیلی ها از ما عادت های اشتباه داریم هم توی رانندگی و هم در نگهداری از خودرو
    از همه مهم تر این که ما از هر خودرویی تمام کارایی های بالاتر از انتظار اون رو داریم
    بهر حال لژ کلام اینه که
    من میگم باید خودرو رو در طولانی مدت تست کرد
    بعد میشه گفت ایا ارزش داره بخریمش یا نه
    خودروهای چینی نشون دادن که در دراز مدت خیلی خودروهای مطمئنی نیستن و توی خیلی از نقاط حساس کم میارن و مالکشونو تنها میزاند
    هرکی موافقه یا مخافه: نظرشو بگه
    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. sina

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    En mashin Hanooz Eradash kamelan malom nashode baray Hamin Hame be nesbate Poleshon va tavaghoshon mashine khobi mibinan Bayad sab kard ta eradate en mashin to keshvare khodemon malom beshe
    va enke yadeton nare en mashin male che keshvare va enke en mashin Jozve 10 mashinia ke hodode 7sale posh en Sherkat zade Va alan Avorde irane ma.
    en sherkat khosb siyasati dare To keroni mashi ke Chand vaght pish bood en sherkat Aslan Gheymateshoo bala nabood ta betone khob jalbe moshtari kone

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علی

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما که اینو میگی مگه خودروهای داخلی که همین الان چند ساله دارن تولید میشه عیب هاشون هر روز بیشتر نمیشه
      مثلا سمند مدل 81 با سمند مدل 91 یکسان است؟
      شما اگر اینو بخری مطمئنی اگر مشکلی داشت و برایت درست کنند واقعا درست می کنند نه مثل ایران خودرو بدتر از روز اولش بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. moein

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با تشکر از سایت خوبتون.یه انتقاد داشتم.در رده قیمتی 18 تا 24 میلیون مگه اس دی نیس که ورنا و پارس اونجان.قیمت v8 الان 19.700.000 و اتومات 25.000.000 در حالی که پارس 19.000.000 و اتوماتش 24.000.000 وای ال ایکس 22.000.000 هست.یا مثلا رفتین 206 1400 رو با ال90 مقایسه کردین برین 1600 رو باهاش مقایسه کنین ببینین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ferya

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    هر چی باشه از ماشین ایرانخودرو و سایپا بهتره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محسن آبادان

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من سوار این خودرو شدم داخلش صدا زیاد نیست ولی مشخصه طی یکی دو سال ظاهرش از هم می پاشه نمونش همین موتور سیکلت هایی که توی بازار هست بیشترشون چینی هستن و فقط یک ماه نو هستن و چندروز بع اول چراغاشون از کار میوفته بعد هم که دیگه همه میدونن چه خبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      تو توی منطقه آزادی…لااقل راحت میتونی سوار ماشین خوب بشی….به امید روزی که همه ایران منطقه آزاد بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    من تجربه داشتن 1 ساله این خودرو رو داشتم البته میتونم بگم راحت و زیباست اما نکته منفیش در سر پیچ های تند یا در سرعت بالاست که ماشین بیش از حد نرم میشه و کمک ها انعطاف زیادی دارن که باعث ایجاد یک حس ناپایداری در خودرو میشه در اتومبیل های اسپورتیج و سورنتو و نیز واراکروز این مشکل با سیستم هوشمند تعلیق لحظه ای کاملا برطرف شده البته این موضوع رو هم در نظر بگرین که قیمت این خودرو ها خیلی بالاتر هست و این مقایسه به هیچ وجه اصولی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. 21ali

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    فکر کنم از سمند efفرقون با کییفیت تر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. ali

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این لینکها تکزازی اما بازم میزارم که همه ببینن .
    تست تصادف ام وی ام

    http://www.youtube.com/watch?v=3F3nLj9ljWo
    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=6eEGpD0erCs
    http://www.youtube.com/watch?v=wkZliWNR2NA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    139 اسب بخار بعدش
    حداکثر سرعت 185
    یعنی بیشتر امکان داره چرخ خودرو در بیاد
    پارس LX میارزه به این بنجل چینی !!!
    تا کی میخواید خودتونو در حد چین بدونید !!!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  14. sunmartin

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    آقایی که هر بار با یه اسم وارئد میشی ..و به اصطلاح نظر میدی شما که گوشتون بدهکار نیست..مگه تست کردین؟ داشتین سوار شدین آخه چرا بی خودی نظر میدی برید به سایت tt tuning talk که ایرانی هست و بیش از هزاران کاربر داره برید تو فروم 530 ببینید افرادی که دارن چی میگن راجع بهش ضمنا من هم 12 ماه این خودرو رو داشتم که محاسن ومعایبش رو گفتم اصلا هم مثل پژو بنزین قورت نمیده با اون موتور دهه 80میلادیش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. saeed

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آقا رضا شما که میگی حداکثر سرعت 185 گفته
    برو تو وب سایت ایران خوردو ببین همین سمند را برای موتور XU7 گفته 185 و برای موتور EF7 بنزینی گفته 189 کیلومتر بر ساعت در حالی که کلیپ های زیادی دیدید یا شنیده اید که حتی 220 را برای سمند ثبت کرده اند پس خواهشا منطقی حرف بزن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرهود

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    امکاناتش خوبه ولی دلیل نمیشه ماشین خوبی باشه.بعد از 1سال معلوم میشه.خودمونیم هرچی باشه چینیه.اگه خوب بود چرا تو اروپا نیست؟
    گول آپشناشو نباید خورد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. میثم تابنده از بوشهر

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر داری یا حداقل سوار شدی نظر بفرما…
      نکنه واقعاً باور کردی خودروهای پژو فرانسویه پراید کره ای.
      خخخخخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. رضا ب

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بابا شما که میخوای یه ماشینی که در حد اروپا باشه سوار بشی باید لا اقل60تا پیاده بشی یه ذره منطق داشته باشید آخه کجای درآمده ما شبیه به درآمده اروپاییاست طرف تو اروپا 1ماه حقوقشو میده یه ماشینه خوب میخره اونوقت اینجا طرف 5سال باید کار کنه تا بتونه پراید بخره آقا نگاه کنید کی هستید و دارید کجا زندگی میکنید آخه وجه تشابه ما با اروپاییا چیه که توقع دارید ماشینامون شبیه اونا باشه؟به نظر من نسبت به20میلیون تومن یکی از انتخابای خوبه که میتونیم داشته باشیم ازپژو پارسه ایرانخودرو که بهتره اگه این کیفیت نداره اون بدتره اگه این یورو 3پاس کرده محصولات ایران خودرو و سایپا رنگه یورو رو هم ندیدن چه برسه به پاس کردنشون…در کل منطقی باشید خواهشا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این یور سه نسیتش . اینو به شرکت چینی به این خودرو داده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        یورو جهانیه، فکر کنم با ستاره اشتباه گرفتی عزیز، ستاره ایمنی رو چینی ها خودشون میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. فرهود

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من نگفتم ماشین اروپایی بخریم.لااقل ماشینی بخریم که اروپاییام سوارش بشن مثلا l90

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا ب

      ۷ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      خب منم گفتم ما کجامون شبیه اروپاییاست که میخوایم ماشین اروپاییارو سوار بشیم؟جاده هامون؟قوانین راهنمایی و رانندگیمون؟هیچ تشابهی نداریم حالا شانسی زده یه ماشینی که ما سوار میشیم اونام سوار میشن… در ضمن تو اروپا ال 90 در نقش پیکانه خودمون ظاهر میشه ماشین دمه دستی به حساب میاد نه ماشینه تاپ و برای اقشتر ضعیف جامعه است …اونوقت اینجا چی ? نزدیک 17 میلیون باید برای یه ماشین رومانیایی پیاده بشی …اصلا ارزش داره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میثم تابنده از بوشهر

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تا جایی که میفهمم ال نود تو ترکیه تاکسیه…یعنی پراید ما تو ایران….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. saeed

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ایول رضا جون عالی گفتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sunmartin

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    لوگان جزو 5 خودرو بی کیفیت و ارزان دنیاست میتونین به ارشیئ دنیای خودرو در سال 89 مراجعه کنید تمام توضیحات است…در ضمن برید به این آدرس و ببینید چقدر شمالی های خوش شانس خوش بحالشون شده یاریس 2012 زیر 30 تومان و …بقیه ماجرا برید ببینید
    http://www.anzalifz.ir/ShowPage.aspx?page_=form&order=show&lang=1&sub=0&PageId=361&codeV=1&tempname=anzali

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محسن آبادان

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    همین ال 90 اگه بخوایم واردش کنیم بدون گمرک نهایتش 4/5 .5 میلونه تازه با مونتاژ فرانسه و فول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محسن آبادان

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    شما اگه بخواید یک پخش دی وی دی بخرید میرید بازار مارک سونی با قیمت 80 هزار تومن و فقط دی وی دی پخش میکنه حالا یک مارک چینی با قیمت 25 هزار تومن ببینید چه آبشن هایی داره
    -خروجی hdmi
    -ورودی فلش و انواع مموری ها
    -پخش بلوری
    -ضبط صدا
    -قابلیت رسیور شدن
    -60تا فیش و سی دی پاک کن باش هست
    -کنترلش 150 تا دکمه و 200 تا ویرایش داره
    اینا دلیل نمیشه بگیم چون آپشن وسایل چینی بالاست حتما بهترن دقیقا ام وی ام هم با امکانات بالاش مثل مثالی هست که زدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. داتیس

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود بر بچه‌های آبادان که همیشه به درک کیفیت معروف بوده‌اند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میثم تابنده از بوشهر

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش آبادانی بودی دیگه….تو بندر آزاد بودنو ماشین بی گمرکی این حرفاهم داره.
      لاف نرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. حسام

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو سایت زده جلو و عقب دیسکی!!!
    اشتباه از شماست یا سایت مدیران خودرو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم تابنده از بوشهر

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من روندم جلو عقب دیسکی abs و ebd واقعی.
      نه از اونا که تو بارون میگیری فقط ترتر میکنهو میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    1- نسبت به قیمتش عالیه.
    2- من 6ساله mvm110 دارم و راضی ام، دامادمون پژو207 خریده دیدم کیفیت mvm110 از 207 بهتره(به غیر از شتابش)
    3- بازار خودرو ایران همینه دیگه، 2روز دیگه یه کاری می کنند که همین خودروهای چینی هم دیگه موی دماغشون نشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرهود

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تازه سنسورو سان روفشم جاش هست.باید فی اضافه بدی نصبش کنن.من اینجوری شنیدم.نمیدونم درست یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم تابنده از بوشهر

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مگه شرکت ایرانیه که جاش باشه خودش نباشه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. فرهود

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اگه لوگان جز 5ماشین بی کیفیت دنیاست به قول شما که ما تو ایران زندگی میکنیم میتونین توی همین سایت ببینین که جز 6ماشین برتر ایران از نظر کیفیت و mvm530 در رتبه 12

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا ب

      ۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بله تو ایران جز 5تا ماشین برتره از بس که ما ماشینامون بیکیفیتن ال 90 رومانیا شده جز 5تا باکیفیتح…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. کیان

    ۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوست من یکی از این ماشینارو گرفته 1000 تا کار نکرده موتورش صدای تق تق وحشتناکی میده، برده گارانتی میگن این صدای ماشینه!!! با کلی بحث و جدل گفتند تو سرویس اولیه درستش میکنیم مشگل از تسمه تایمشه… بعد از سرویس اولیه این مشگل حل نشده الان 4500 تا کار کرده صداش بیشتر شده تا حالا هم هیچکس جوابگو نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. sunmartin

    ۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    آقا رضا اینجا ایرانه دیگه ..فعلا باید بسوزیم و بسازیم مردم دارن واسه لوگان و همین ماشین های چینی ذوق میکنن البته چاره ای هم نیست آره اگه بخوای ماشین اروپا پسند مثل “سراتو” یا “مزذا3 ” سوار شی باید تا نزدیک 60 تومان فی بدی ..ما نه پولش رو داریم نه تازه اگه بخریمش پول بنزین و روغن و نگهداریش پس باید با همین ماشین ها تازه اونم اگه بتونیم بخریم که دیگه اصلا نمیشه با این قیمت ها رفت طرفشون …”عصن یه وضی”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرهود

    ۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بابا همین ماشینای از رده خارج وطنی تعویض روغن با فیلتر بنزین وهوا اگه روغن خوب بریزی 60-70 در میاد.حالا پول بنزینش بماند چه برسه به ماشینای خارجی.پس حالا که پولش نیست با همینا سر کنید اینقدم ایراد نگیرین.اکه بد میگم بگین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. sunmartin

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    فرهود گل گفتی آخه تازه اگه پولش رو داشته باشی که من یکی ندارم .پول بنزین و روغن و حتی تعویض لنت هاش رو از کجا بیاریم؟ خودرو هرچی گرونتر خرجش هم بیشتره ..مخصوصا تو این مملکت که حتی خودرو صفر کیلومتر هم گارانتیش یه جورایی الکی هست و شامل بعضی از قطعات میشه پس باید بی خیال بشی و با همین ها بسوزسی و بسازی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا