ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدعباسی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفم برا بعضی ها .اینقد به قول معروف عرق ملی نداشته باشید.بابا خوب خوبه حالا مال هرکجا که باشه.
    با 40 تومن تو این روزا چی میدن
    چون 3 4 سال پیش با این پول میتونستن ازرا بخرن فکر میکنن الانم میشه.
    من تقریبا 1ساله که530 دارم.خدایی خدایی خدایی راضی ام
    قبل ازین پارس داشتم بعد سمندlx خریدم بعدش 206 صندوقدار v1.
    قدرت موتور صدای کم مصرف قابل قبول اپشن های عالی.جاداری ظاهر زیبا داخلی زیباو…
    چند ایرادم داره
    اول کمک ضعیف که شنیدم میشه جلو کمک ماکسیماو عقب کمک تویوتایی انداخت.
    بعدشم قطعاتش گرونه چون فقط نمایندگی ها دارن و هرقیمتی بخوان میپرونن .
    در کل من شخصا راضی ام.احمد 24 ساله مشهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من مژده بدم به دوستان که نیازی نیست کمک هاتونو عوض کنید و ماکسیمایی بندازید برای جلو میتونید فنرهای سمند سورن بندازید وضربه گیر پلاستیکی ۴٠۵ برای روی کمک ها وبرای عقب فنرهای پراید میتواند تا ٩٠ درصد مشکل رو حل کنه میشه دمبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همین ماشین رو سال دیگه با 55 میلیون گیر نمیارین حالا هی برین ارابه مرگ تولید آشغال خودرو (ایران خودرو) و بنجل خودرو(سایپا) بخرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من اینجاپست های آخرروخوندم وباهم خیلی تفاوت داشتن بعضیامیگن عالیه وبعضیااصلاقبولش ندارن
    میشه یکی منویه راهنمایی کلی بکنه
    چون 18سالمه وخودم پولش رونمیدم انتخابش برام خیلی سخته چون دردسرای خاص خودش روداره واسه خودآدم که باشه راحت تره
    افت قیمتش باپارس ال ایکس چقدرتفاوت داره وسواریش درحداون هست یانه
    موتورش درحدپارس ال ایکس جواب میده سروصداش بیشترازونه یاکمتره
    ممنون میشم کسی دقیق جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      شتاب خوبی داره, فضای داخلی و صندوقش عالیه, افت قیمتش زیاده بخصوص مدلهای بالاش سریع افت قیمت پیدا میکنن, کمک فنراش خیلی بده. اگه چینی میخوای بخری پیشنهاد میکنم لیفان 1800 بخر نه ام وی ام 530 موتورش1971 سی سی هست ولی چون زنجیریه درحد 1600 کارمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. میلاد کاوه مقدم

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام من پدرم خریده بود واقعا این ماشین به نام گهواره مرگ مشهور شده به خاطر کمک فنر و سبکی پشت چپ میکنه خصوصا سرنشین تو ماشین نباشه استعداد چپ خیلی زیاد هست میتونید از مکانیک هاش یا شرکت های بیمه اسیا که مدیران همه رو اسیا بیمه میکنه سوال کنید -لوازم که اصلا نداره-بازار کسی خرید نمی کنه 530 رو -موتور به اندازه 1500 قدرت داره -به شدت به صدا میفته-با تشکر به امید روزی که خودرو های خوب و اصیل تو ایران وارد بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه عزیزان من تقریبا 12 سال کارمند ایرانخودرو هستم من نمیگم این خودرو خوب یا بد چون تجربه رانندگی رو باهاش نداشتم ولی از یه موضوع 100%مطمینم اونم اینه که به هیچ عنوان سراغ خودروهای داخلی نرید حداقل ایرانخودرو چون خودم بازرس کنترول کیفیت هستم پوسکنده بهتون بگم محصولات داخلی مثل تخم مرغ شانسی میمونه خدا میدونه که ما بازرسا…بگذریم به هر حال حق انتخاب دارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      شما اگر واقعا قصد دلسوزی دارین با نظارت و کنترل بیشتر روی محصولاتتون کاری کنید تا مردمی که حق انتخاب آنچنانی ندارن لااقل خودروی با کیفیت تری را تحویل بگیرن این صحبتها یه جور رفع تکلیف بیشتر نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من نه قصد جسارت به کسی یا چیزیو دارم نه بازار یابی یا اینکه کارخونه ام وی ام مال پدر منه فقط ١چیز میگم یورو ٣ مال این ماشینه توجه یورو ٣ نه استاندارد ایران بقیه حرفارو هر کس میخواد بخره بی خیال بشه نرید ۴٠۵ یا پارس بخرید ٣٠یا۴٠ تومن بابا همون امکانات توی ماشین بسه بعد واسه چینی بودنش کسی هست که تو خونشون حد اقل ٨٠% وسایلش چینی نباشه و جنگ تبلیغاتی در هر زمینه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سامان

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه 206 با سمند یا پژو دارید قدر ماشینتونو بدونید و دور اموی ام رو خط بکشید

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. یاسر

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      در مورد 206 ممکنه حق با شما باشه ولی خداییش سمندو 405 به لگن هر کدوم یک سور زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. اکبر

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمک فنرهاش افتضاحهههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      بزرگترین عیبش همین کمکهاشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. معین

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امسال یه 206 تیب 5 خریدم اقا اگه 2 تا میله پشتش جوش بدی به جای فرقون می شه استفاده کرد الان هم با ضرر میخوام بفروشم ام وی ام هم خیلی ایراد داره یه قفل در ماشین خراب بشه 1 ماه بعد بهت میدن …قیافم نداره بین بد و بدتر حداقل ماشین ایران خودرو هر جا بمونی سریع ردیف میشه ولی اینا میشن سرطان ولی در کل مسعولین خیلی نامردین که مردمو مجبور به خرید این اشغالا می کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      واقعا 206 های جدید افتضاحه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. پینار

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام بر تمامی دوستان عزیز . بنده تجربه سواری تمام خودروهای ایرانی و چینی را دارم و برای رضای خدا و انتخاب بهتر دوستان اگه مایل باشند بنده میتونم کمکتان نمایم . موفق و سلامت باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پینار

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ضمنا هر کی در مورد خودرو اطلاعات غلط و الکی نظر دهد و حقیقت خودرو را نگوید به خدا به این مردم مدیون است پس خواهشا الکی نظر ندهید و دوستان را سر در گم نکنید. موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      خب شما چرا تجربیاتتونو بصورت کامنت یا مقاله توسایت نمیذاری تا عده بیشتری بتونن استفاده کنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. میلاد کاوه مقدم

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام این خودروی 530 واقعا بدرد نمیخوره وسایل نداره کسی تو بازار نمیخره زود چپ میکنه کمک فنر نداره اصلا. خیلی بده کمک فنرش

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یاسر

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      شما لطف کن تجربیاتتو توسایت بذار تا عده بیشتری بتونن استفاده ببرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد رضا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    530 من مدل 1390 تا حالا هم هیچ مشکلی غیر از کمک نداشته که اونم پارسال نمایندگی تعویض کرد خیلی بهتر شده البته نه 100% به هر حال من با هیچکدام از خودروهای توی این رنج قیمت عوضش نمی کنم.البته ممکنه سلیغهشما با من متفاوت باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پیمان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام… دوستان من تازه خریدم کمک فنر جلو حتما باید عوض بشه ولی من با تعویض لاستیک به 205 کمی وضعیتش بهتره شده.سرعت زیادسر پیچ تعادل ماشین بهم میخوره .سینی محافظ موتور زیر ماشین و زه کنار ماشین را شرکت برداشته باید چداگانه تهیه کرد صندلی جلو برقی نیست ردیاب ماهواره ای و کامپیوتر سفری هم نداره باید جدا تهیه بشه مصرف سوخت خیلی بیشتر از ان چیزی است که براش تبلیغ میشه.بخاری و کولرش عالیه.آینه بغل برقی سیستم گرمایش نداره.شتابگیری و سرعت اولیه اش از پژو 405کمتره.سیستم ترمز و هیدرولیک فرمانش عالیه .ضبطش دی وی دی ساپورت نمیکنه.افت قیمتش هم تو بازار زیاده ودر کل با توجه به شرایط فوق رانندگی نرم و راحتی داره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. میلاد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خدا حافظ 530 — این خودرو دیگه داره کم کم خارج میشه از تولید خبر تقربیا موثقی هست -خیلی کمک فنر بدی داره واقع دوستان راست میگن زود چپ میکنه وسایل که واقعا نداره-خودرو های که برند معروفی نیستن تولیدشون قطع بشه زود از قیمت میفتن -با تشکر از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یاسر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    خداییش آبی نفتیش خیلی خوشگله. راستی اینکه میگن رنگش زود خش برمیداره و میریزه تا چه حد درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. yaser

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    موتورش مال کدوم کشور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارادت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    من ام وی ام 530 مدل 91 دارم خدایی رانندگی باهاش خیلی راحته
    ولی ایراداتی هم داره یکی از این ایرادها کمک فنر جلو ماشین هست من تا190کیلومتر هم باهاش رفتم سر پیچها اگر خالی باشه کنترلش سخته
    سر جلو ماشین خیلی پایین هست
    سوختش را من با100 کیلومتر در ساعت اندازه نگرفتم چون هیچوقت زیر 130 کیلومتر باهاش نمیرم با این سرعت 9لیتر در100کیلومتر مصرف داره
    الان شش ماه هست که ارم های عقبش را کنده اند ولی هرجا رفتم فقط همون مارک ام وی ام وسطی گیر میاد بقیه اش موجود نیست
    وزیاد خدمات پس از فروش خوبی ارایه نمیدهند
    ولی با این وجود با هیچ خودروی ایرانی تعویضش نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بهرام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام من چند وقتیه خیلی طالب شدم یه 530 بخرم یعنی راستش بین رانا و ام وی ام 530 موندم ولی با این چیزایی که خوندم دودل شدم لطفا کممممممممممممممممممممممک!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      هیچپکدوم. ام وی ام که عیب و ایراداتش تو این کامنتا هست و رانا هم که فاجعه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. عباس اقا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام این 530 نخر عزیزم در یک جمله گفتم خودم داشتم وسابل نداره فروش نداره و کمک فنر نداره نداره -کلا خوب نیست -مردم ما هر چی دارن تعریف میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ص-خضری

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مقابل خودروهای بی کیفیت و بنجل وطنی آنهم با قیمتهای بسیار گزاف خدایی بهترین ماشینه و البته نباید از هیچ ماشینی انتظار پرواز داشته باشید دیگه چه میخواهید.خودرویی لوکس با تمام امکانات و ارزان ،یادتون رفته چند بنده خدا تو پژو405 ملی سوختن و پراید هرروز چند نفرو میفرسته اون دنیا؟ اول ببینید هدفتون از رانندگی چیه بعد نظر بدین.مطمئن برونید مثل بچه آدم 530 عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. h.d.m

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدایی 530خوبه یانه.ایرادی که نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سعید

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با درود خدمت دوستان . من مدتیه که میخوام پژو پارسم رو بفروشم و ام وی ام بخرم .تقریبا همه نظرات رو خوندم. اول باید ببینی ماشین رو برا چی میخوای . من یه ماشین راحت و ایمن و خونوادگی میخوام . با چند تا از کسانی که این ماشین رو داشتن صحبت کردم . یکیشون یه آقایی بود حدود 45 ساله میگفت از سال 90 این ماشین رو سوارم و به جز بنزین و روغن هیچ هزینه ای برام نداشته و از سواری راحتش خیلی راضی بود و وقتی پرسیدم ماشین قبلیش چی بوده گفت من زانتیا داشتم و وقتی سوال کردم به من توصیه میکنی که پارسم رو بفروشم و این ماشین رو بگیرم گفت یه لحظه هم تو خریدت شک نکن . یه آقایی رو دیدم با خانم و بچه کوچولوش که یک سال بود ماشین رو خریده بود و حدود 40 سالش بود و اونم خیلی راضی بود و ماشین قبلیش ال 90 بود و این ماشین رو به ال 90 ترجیح میداد . به یکی از فروشنده های ماشین که تو سایت ماشینش رو فروخته بود هم زنگ زدم (چون مطمین بودم الان که ماشینش رو فروخته دیگه تعریف الکی ازش نمیکنه) از صداش معلوم بود میانساله . وقتی همون سوالا رو از این آقا پرسیدم خیلی اونم راضی بود و دلیل فروشش رو احتیاج به پول بیان کرد و گفت من همه ماشینای ایرانی رو سوار شدم ولی اگه راحتی و ایمنی رو میخوای شک نکن تو خریدش . و همه از کمک فنراش گله داشتن و همه شون کمک ها رو عوض کرده بودن و لاستیک پهن تر انداخته بودن و میگفتن خیلی بهتر شده . از خدمات نمایندگی هاش هم راضی بودن و حتی یکیشون میگفت کمک فنرش رو بردم نمایندگی برام عوض کرد . هر سه تای این آقایون میانسال بودن و معلوم بود رعایت ماشین شون رو میکردن .منم تو این دوسالی که پارس سوارم یک ریال خرج نیاورده برام چون خیلی مواظبش هستم و همه سرویساش رو به موقع انجام میدادم . یکی از دوستان نوشته بود این ماشین یه ماشین خونوادگیه و مثل ماشینای اسپورت نباید توقع لایی کشیدن ازش داشت که من این حرف رو قبول دارم . اینکه سرپیچ ممکنه چپ بکنه قبول دارم مشکلاتی تو طراحی داره ولی شما هم مجبور نیستی پیچ رو با سرعت 130 تا رد کنی . خب یه کم آرومتر برون برادر من تا چپ نکنی. من که میخوام بخرمش چون راحتی زن و بچه م و ایمنی شون برام مهمتر از حرف مردمه. با سپاس از همه دوستان که وقتشون رو میذارن و تو خرید ماشین به دوستاشون کمک میکنن . حالا خریدمش میام مفصل در موردش مینویسم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      بالاخره خریدی یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        با درود آقا یاسر . امروز دوشنبه است و نهایت تا پنج شنبه میخرم . چون یه مدل 91 و خیلی کم کار و تر و تمییز گیر آوردم بهم گفته پنج شنبه بیا قولنامه کنیم . پرشیام رو فروختم و خورد به تعطیلات نتونستم زودتر بخرم . پنج شنبه بگیرم تا برسم خونه حدود 300 کیلومتر تو راهم و راه هم تقریبا کوهستانیه . دعا کنید طرف نزنه زیر قولش تا به امید خدا شنبه بیام در موردش تا جایی که سوادم یاری میکنه بنویسم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          با درود
          آقا ما بالاخره ماشین ام وی ام 530 رو خریدیم با اجازه تون . یه رنگ مشکی و مدل 91 با 15 هزارتا کارکرد و تر و تمییز . چون ماشین قبلیم پارس بوده ( پارس سال نود که 50 هزارتا کار کرده بود و حسابی بهش رسیده بودم و تو دو سال یک ریال هم خرج رو دستم نذاشته بود . تا 50 هزارتا سه دست شمع عوض کرده بودم و هر 5 هزارتا روغن و فیلتر روغن و بنزین رو تعویض میکردم و همش بنزین سوپر میزدم ) اینا رو گفتم تا دوستان متوجه بشن ماشین رو دارم با یه پارس سال خیلی تمییز و روپا مقایسه میکنم. دوستان من رشته م علوم پزشکیه و از مکانیک سر در نمیارم و بیشتر احساسم رو تو رانندگی با ماشین نوشتم .
          وقتی من رسیدم خونه ماشین رو برام خریده بودن و تو پارکینگ بود . با اینکه رنگ ماشین سلیقه ایه ولی فکر کنم همه هم با من موافق باشن که خوش رنگ ترین رنگ این مدل ماشینه و یه جورایی با ابهت تر به نظر میرسه . تو همون نگاه اول متوجه سایز لاستیکا شدم که اصلا با بدنه ماشین همخونی نداشت . سوییچ رو گرفتم و درب رو باز کردم و نشستم روی صندلی . به نظرم خیلی صندلیش سفت اومد و احساس کردم به نرمی و راحتیه صندلی پارس نباشه اما کاملا اشتباه میکردم و دلیلش رو در ادامه میگم خدمتتون .صندلی رو به صورت دستی تنظیم کردم . یه نگاه به دور و برم انداختم . یه داشبورد وسیع روبروم بود . دکمه بالای سرم توی سقف رو زدم و سانروفش باز شد و فضای ماشین روشنتر شد .در عین سادگی فضای شاد و بازی داشت طوری که من با 180 قد و 97 کیلو وزن تو ماشین احساس راحتی میکردم . یه فضای مدرن و مبله که با محیط مرده و تیره ماشینای ایرانی تفاوت داشت .. سمت چپ فرمون دو تا کلید بود مربوط به تنظیم کردن نور چراغ جلو و کلید باز کردن درب صندوق عقب و سمت راست فرمون و وسط داشبورد کلید های فلاشر در مرکز که به نظر من جای مناسبی بود و مثل پارس لازم نبود چند ثانیه ای رو صرف پیدا کردنش از میون کلید ها کنی . هم چنین دکمه روشن کردن مه شکن جلو و عقب که برام جالب بود رو داشبورد قرار داشت و به نظرم اونم جاش مناسب بود . سمت پایین هم کلیدهای مربوط به تهویه اتومات و وضعیت های موجودش بود . زیر سیستم تهویه هم زیر سیگاری و فندک بود که با یه فشار به آرومی از جاش بیرون میاومد و بازم مثل پارس مجبور نبودی با دست دیگه درب رو بگیری که با شدت باز نشه . سمت چپ پای سرنشین دوم هم یه جا برا شارژ کردن وسایل الکترونیکی بود( برخلاف ماشینای ایرانی که جای فندک زحمت این بار رو بر دوش میکشید) . در داشبورد رو که باز کردم ولی جا خوردم چون فضای خیلی کوچیکی داشت و شاید نصف فضای داشبورد پارس رو داشت . سوییچ رو انداختم رو ماشین و یه چیزی که توجهم رو جلب کرد نور اطراف سووچ بود که پیدا کردن جای سوییچ رو راحت میکرد و بازم مثل ماشینای ساخت داخل لازم نبود تو تاریکی شب چند ثانیه کلید رو به چندجا بمالید تا سوییچ تو جاش جا بگیره . دستم رو بردم تا شیشه رو پایین بکشم که دیدم دستگیره به نسبت شلوغتری نسبت به پارس داره . دکمه هایی مربوط به باز و بسته کردن درب ها . کلید غیرفعال کردن شیشه بالابر ها و شاسی تنظیم آینه ها بصورت برقی . شیشه رو پایین کشیدم . شیشه به سرعت پایین اومد . دوباره شیشه رو بالا دادم شیشه با قدرت وسرعت بالا اومد که تو پارس من از سرعت کم بالا اومدن شیشه ها شاکی بودم . درب ماشین رو باز کردم دستگیره و تودری ها کیفیت به مراتب بهتری از پارس داشتن و یه جورایی فیت بودن . پیاده شدم و رفتم صندلی عقب نشستم و یه کم جا خوردم چون برخلاف فضای باز و راحت جلو به خاطر شکل ستون عقب و انحنایی که داره سرم میگرفت به سقف ماشین اما فضای جلو پام شبیه و اندازه پارس بود . پیاده شدم و درب رو بستم . درب ها خیلی خوب رگلاژ بودن و با اشاره ای بسته میشدن و لازم به اعمال فشار برا باز و بسته کردنش نیستید . دکمه روی ریموت رو چند ثانیه نگه داشتم و درب صندوق عقب باز شد و از دیدن فضای بازش حیرت کردم . سوار شدم و ماشین رو روشن کردم . موتور خیلی کم صداتر از موتور پارس بود . پام رو گذاشتم رو کلاچ و رفتم دنده یک . دنده با یه اشاره تعویض میشد طوری که بعضی وقتا احساس میکنید دنده سر جای اولشه پدالها به معنی واقعی نرم بودن . فرمان رو به قول قدیمیا با یه انگشت میشه چرخوند و خیلی نرمتر از فرمون پارس بود . آروم ماشین رو حرکت دادم و خیلی راحت و با قدرت سربالایی پارکینگ رو رد کرد ولی زیر ماشین گرفت و این نشون میداد ارتفاع کمتری نسبت به پارس داره ( و توصیه میکنم سینی زیر موتور رو که شرکت مونتاژ کننده زحمت کشیده برداشته و داره بصورت آزاد میفروشه رو بخرن و نصب کنن). با سرعت جاده خاکی رو رد کردم کمکای ماشین شروع کردن به صدا دادن . وارد آسفالت شدم و پام رو گذاشتم رو پدال . ماشین انگار داشت رو هوا حرکت میکرد . نرم و روون و با قدرت . شتاب ماشین خیلی بهتر از پارس بود . واقعا با قدرت . با سرعت 120 پام رو رو پدال ترمز فشار دادم . عالی بود و اصلا قابل مقایسه با ترمز پارس نبود . اصلا پدال ترمز زیر پام نلرزید و احساس نکردم الانه که پدال از جاش کنده بشه بر خلاف ماشینای داخلی . وارد خیابونی شدم که اصلا کیفیت خوبی نداشت . سرعتم رو کم کردم و اینجا بود که صدای کمک ها بلند شد و واقعا صداش با اعصاب و روانم بازی میکرد ( که تواولین فرصت کمک هاش رو تعویض میکنم ). فردا نزدیکای ظهر وسایلمون رو تو صندوقش جا دادیم همه وسایلامون جا شد و حتی جای خالی هم کلی موند همین وسایلا رو اگه میخواستیم تو صندوق پارس جا بدیم باید با زور در صندوق رو میبستم . و حرکت کردیم . تصمیم گرفتم از مسیر پرپیچ و خم تر و کوهستانی تر برم خونه تا ببینم کشش توی کوهستان و تعادل سر پیچش چجوره . ماشین رو روشن کردم و اومدم موبایلم رو بذارم جلو کیلومتر ( مثل ماشین پارسم) اما دیدم اونجا جایی برا گذاشتن گوشی نیست و هلالی فرمون اجازه گذاشتن کیف پول و گوشیم رو نمیده . اما یه جای بهتر پیدا کردم . کنسول . در کنسول رو باز کردم و کیف و موبایلم رو گذاشتم اون تو و راه افتادیم . فرمون و دنده و پدال نرم و حرکت روون و با قدرت یه حس خوبی بهم میداد . وقتی آرنجت رو رو کنسول میذاری پنجه هات راحت رو سر دنده جا میگیره و راحت تری . پدال گاز رو فشار دادم و پرگاز دنده رو عوض کردم .تو دور موتور بالای 4000 صدای موتور زیاد میشه و به کابین نفوذ میکنه اما فقط تو دور موتور بالا که بازم باید بگم از صدای موتور پارسم کمتر بود . تو سرعت بالای 100 و جاده خوب آرامش و سکوت تو ماشین خیلی لذت بخشه . من اصلا صدای نفوذ باد به کابین رو (بر خلاف پارس) نداشتم . دست اندازهای کوچیک و شبرنگی رو خیلی نرمتر از پارس رد میکرد ولی تو دست اندازهای بزرگتر کمک ماشین می کوبید و کنترل ماشین هم به دلیل فرمون نرمش مشکلتر بود( من با ماشین همکارم که جیلی هست هم رانندگی کردم اونم فرمونش شبیه ام وی ام بود و تو سرعتای بالا همچنان نرم بود ) ساعت 11 قبل از ظهر بود و هوا داشت گرم میشد( حدود 40 درجه). کولر رو روشن کردم . ولی چون انعکاس نور خورشید توی صفحه مانیتور مربوط به کولر و تهویه ش بود هیچی نمیدیدم و مجبور بودم برا دیدن صفحه با دستم روش سایه بگیرم . بالاخره کولر روشن شد و در عرض چند دقیقه با دور 2 ( تا دور 8 فن کولر جا داره) . هوای کابین کاملا سرد شد . راستش رو بخواید چون دوستان خیلی از تعادلش سر پیچ ها شاکی بودن منم چون خانمم و دخترم باهام بودن پیچ ها رو خیلی با احتیاط رد میکردم و سرعتم رو خیلی کم میکردم ولی یواش یواش سر پیچ ها سرعتم رو بیشتر کردم چون احساس میکردم ماشین به آسفالت چسبیده و تعادل خوبی داره . در آخر کار به جایی رسید که پیچ هایی رو که با پارس هم جرات نمیکردم با سرعت 80 تا برم با این راحت با 110 رد میکردم ( البته صندوق عقبم پر بود و شاید توی تعادلش تاثیر مثبت داشت) . تو مسیر مرتب آمپرها رو چک میکردم و جالب اینکه آمپر آب تو کل مسیر 300 کیلومتری که بیشتر از یک سومش کوهستانیه و پر پیچ و خم و با کولر تکون نخورد از سر جاش تا جایی که من شک نکردم نکنه آمپر آب خراب شده باشه . و اینکه مطمین باشید این ماشین تو هیچ سربالایی و سبقتی شما رو نا امید نخواهد کرد . بعد از حدود 4ساعت رانندگی از ماشین پیاده شدم و نکته جالب اینجاست که اینقدر صندلی های راحتی داره که من اصلا احساس خستگی نمیکردم ( در صورتی که تو صندلی های پارس بعد از طی همین مسیر احساس میکردم کمرم داره از وسط نصف میشه) .
          این تجربه اولین بار رانندگی من با ام وی ام بود . عذر میخوام اگه طولانی شد و غاط املایی یا نگارشی داشتم و ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و متن رو تا آخر خوندید و امیدوارم تونسته باشم کمکی هرچند کوچیک در جهت انتخاب بهتر دوستان تو خرید ماشین کرده باشم . من بازم میرسم خدمتتون و بازم در مورد ماشین مینویسم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعيد

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          با درود خدمت دوستان عزیز
          آقا ما تو این مدت حدود دوهزار کیلومتر دیگه هم رانندگى کردیم با این ماشین . دو تو مطلب که از سرى قبل یادم رفته بود بنویسم این بود که دید آینه هاش کمه که آینه جلو به خاطر طراحى صندوق عقبه و آینه هاى بغل هم احساس میکنم یه خرده نسبت به جثه ماشین کوچیکه و اینکه وقتى کولر میگیرى یه کم رو قدرت و شتاب ماشین تاثیر منفى میذاره ولى خدایى کولرش خیلى خوب از پس کابین بزرگ ماشین بر میاد .
          تا یادم نرفته یه مطلب در مورد صندوق عقب هم بگم . صندوقش خیلى بزرگه ولى به خاطر دو تا برآمدگى جاى لاستیکا (ببخشید اسم دقیقشون رو نمیدونم چیه) نمیتونید وسایل با اشکال هندسى مشخص رو راحت توش جا بدید . مثلا شاید نتونید دو تا کارتن بزرگ رو کنار هم بذارید ولى دوتا کولى خیلى بزرگ رو راحت میتونید جا بدید ( امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم)
          حالا بریم سر مصرف سوخت ماشین که اینروزا با وضعیت قیمت بنزین برا خیلى ها مهمه . من مسیر نسبتا کوهستانى رو با بنزین معمولى . ماشین سبک . میانگین سرعت صد کیلومتر در ساعت و با دور سه کولر طى کردم که ماشین یه کم ناامیدم کرد . تو سربالایى ها کم می اورد و مصرف سوختش وحشتناک بود دوست داشتم همونجا یه مشترى گیرم میومد و میفروختمش . . . ولى عجله نکنید . وقتى رسیدم و ماشین رو بردم سرویس پونزده هزارتا و یه باک بنزین سوپر هم زدم نظرم کاملا عوض شد . مسیر برگشت رو با صندوق پر ( کاش میتونستم از وسایلى که تو صندوق جا دادم عکس بذارم) میانگین سرعت همون صدتا و دور سه کولر سربالایى ها رو عالى و با شتاب بالا می اومد . انگار این ماشین اصلا اون ماشینى نبود که باهاش اومده بودم . مصرف سوختش هم حدود نه لیتر تو صدکیلومتر بود با اون شرایطى که گفتم خدمتتون .
          ولى هنوز صداى کمک ها تو جاده هاى بی کیفیت اذیتم میکنه . صداى موتور کمتر شده نمیدونم اون سرویسى که انجام دادم روش تاثیر داشت یا گوشم به صدا عادت کرده .
          تعادل سرپیچ ها خیلى خوبه و من حتى با صندوق خالى هم تا جایى که جیگر داشتم تستش کردم هیچ مشکلى نداشت با اینکه جونم رو دوست دارم و با هیچ ماشینى پیچ ها رو با سرعت رد نمیکنم چون نمیخوام راننده مسابقات رالى باشم.
          من ماشین رو نمایندگى شیراز بردم . صبح زود هم رفتم که نکنه معطل بشم ساعت هشت ماشین رو تحویل گرفتن و ساعت یازده که من برگشتم ماشین آماده تو محوطه پارک شده بود . برخورد کارمندا و مکانیک خیلى خوب بود و با حوصله به سوالاتم جواب میدادن .
          یه اتفاق جالب هم افتاد . یه آقاى حدود پنجاه ساله یه 530 سفید رو آورده بود برا سرویس . دور تا دور ماشین جاى ضربه و مالیدگى بود . من ازش پرسیدم ماشین چه مدله که با بى حوصلگى گفت نود و یک . پرسیدم از ماشین راضى هستى . گفت نه بابا آشغاله . من دیگه جرات نکردم سوال بپرسم ولى وقتى مسول ثبت مشکلات اومد که مشکلات ماشین رو بنویسه به همون آقاى اعصاب خراب گفت شما آخرین بار کى اومدى برا سرویس گفت پنج هزارتا کارکرد اومدم پرسید الان چقدر کار کرده جواب داد چهل هزارتا . مسوله بهش گفت شما هر پنج هزار کیلومتر باید می اومدى سرویس هاى دوره اى رو انجام میدادى اینجورى گارانتى ماشین تون ابطال شده چرا نیومدى سرویس تو این مدت . گفت خب مشکل نداشته که بیام !!!!! پرسید حالا مشکلش چیه؟ گفت کمک هاش صدا میده!!!!!!
          خدایى مردم ما رو میبینى . من تو تعمیرگاه هاى ایرانخودرو خیلى پژو دیدم که بعد از دوهزار کیلومتر موتور و گیربکس شون پیاده شده بود اونوقت 530 بدبخت رو سى و پنج هزارتا بدون سرویس کردن و اون طرز رانندگى قشنگ که از ظاهر ماشین معلوم بود آورده نمایندگى و میگه تو این مدت یکسال و نیم هیچ مشکلى نداشته و الان داره کمک هاش صدا میده بعد ازش میپرسى از ماشینت راضى هستى میگه ماشین آشغاله
          من بازم بر میگردم . موفق و پیروز باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. مهدی

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان هموطن
    من یک خودرو ام وی ام 530 دارم. مطمئن باشید به پای خودروهای المانی و ژاپنی نمیرسه. ولی در کل ماشین بدی نیست 3 تا ایراد داره اولین و بزرگترین ایرادش خدمات پس از فروش ضعیفه، دومین ایرادش کمک فنرهاش هستند که می کوبه و سومین ایرادش اینه که در دور موتور بالا صدای ریادی تو کابین میاد. ولی مزایایی داره مثلاً موتورش طراحی شرکت AVL اتریشه و قدرت خوبی داره. فرمون و کلاچ نرمی داری امکاناتشم در حد خودش خوبه. ولی تصمیم با شماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ناطق

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    و ایراد چهارم به علت سبکی پشت خصوصا سرنشین نباشه و کمک فنر و مشکلات دیگه چپ میکنه خیلی امار چپی داده زیاد و……….. فروش ضعیف که خریدار نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. میلاد

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من خودروی ام بی ام دارم.کیفیت خودرو بدک نیس.بجز چند عیب اون هم کمک هایش.ولی افتظاه ترین ایراد نمایندگیاشون است واقعانمایندگیاشون مزخرفند .وگارانتیش که فقط حرف است وهیچ گارانتیی ندارد حتی در سرویس اولیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پینار

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام دوستان …. ام وی ام 530 ماشین نرم با گشتاور خوب و شتاب ثانویه عالی میباشد …….. ولی معایبی نیز دارد که اولا کوبش کمک فنرهاش افتضاحه و درست شدنی نیست . دوما انتقال ضربات وارده داخل کابین بسیار شدید…. سوما فرمان بسیار نرم وسبک که تو سرعت های بالا بسیار خطرناک است…. فاصله ضریب دنده ها زیاد است که تاثیر منفی زیادی تو شتاب و سبقت دارد و کم بودن قطعات .و خرید و فروش بسیارکم….شرمنده بنده فقط حقیقت خودروها را میگم و خودم را مدیون نفرین مردم نمیکنم …. در پناه حق سلامت باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ساسان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نخرید به خدا پشیمون میشید .من خواستم بخرم ولی یک صحنه تو جاده دیدم پشیمون شدم و اگه بگن با مفتی سوار شو شوارش نمیشم.تو جاده یه ام وی ام 530 جلوم بود شانسی ازش فاصله گرفتم یک آن دیدم یک صدای انفجار از ماشینش اومد و بعد با سرعت 120 کیلومتر در ساعت ماشین 3 متر پرتاب شد به آسمون .چند تا ملق زد و با سقف اومد پایین رفتم روسرشون راننده و دخترش زنده موندن ولی یک پسر کوچولو و زن راننده همونجا تموم کردن.مثل اینکه گیربکس خرد کرده بود معلوم نبود چه مرگش بوده.بدبخت میگفت 10 روزه از شرکت ام وی ام گرفته ماشینو .به خدا صحنه ای که ما دیدیم آتیش میندازه به دل آدم تورو خدا اطلاع رسانی کنید از این شرکت پدرسوخته کسی ماشین نخره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بیخیال !!!!! یه چیزی بگو بگنجه!! …… من نزدیک 2 سال دارم بهترین زیر 50 میلیونه…. شک نکنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی 111

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش چه جوری طرف با اینکه زن و بچش جلوی چشماش مردن و خودشم در بطن تصادف بوده به شما آمار داده که 10 روزه از نمایندگی ماشین رو تحویل گرفته ، اصلا شما از کجا فهمیدی که علت تصادف گیربکسش بوده ، نگو که از طرف بیمه علت تصادف رو برات ارسال کردن که اصلا باورم نمیشه، بابا اگه نمی خوای بخری چرا تو سر مال می زنی؟ فکر می کنی با این کار ملت میرن از ایران خودرو یا سایپا می خرن؟!؟ نه داداش یه عمر آشغالای ایرانی رو سوار شدیم، بسه دیگه ، این ماشین هم اگه بد باشه تازه میشه مثل ماشینهای ساخت داخل و اگه خوب باشه که ناز شستشون…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اكبر

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        منو راهنمایی کنید ال90 یا ام وی ام 530

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. amir

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جالبه داستانت ولی یه خورده روش کار کن یارو تصادف شدید پرش سه متری ماشین!بعد تو هم اونجا تو صحنه ماشین آتیش گرفته فهمیدی از گیربکس!!!
      خیلی باحال بود البته برا خنده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        mvm

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ممد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سرعت سنج داشتین شما در اون لحظه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. سینا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان
    من امروز فنرهای کمک عقب رو پرایدی انداختم از نوع قویتر که مال دوگانه سوزهاست
    ماشین نرمتر شد لاستیکها هم پهن کردم 205/60/15
    عیب کوچیک بودن لاستیک ها کلا رفع شد و خیلی خوشکل تر شده است
    کلا نمایندگی هاش متاسفانه میشه گفت آشغالا در سرویس دهی
    یک کمک از من خرای شده عوض نمیکنند.
    راستی لاستیک بزرگتر بشود چون محیط لاستیک افزایش پیدا میکند نسبت به مسافتی که طی میکنید کیلومتر کمتری نشان میدهد که به اشتباه فکر میکنید سوخت افزایش نموده است
    اشتباه نکنید اتفاقا نسبت به مسافتی که طی میکنید سوختتان کاهش پیدا می کند
    اگر فاق لاستیک از 55 به 60 تغییر پیدا کند(با همان دور رینگ) مسافت واقعی شما برابر با مسافت طی شده ضبدر ضریب 1.13 کنید تا مسافت واقعی معلوم گردد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهدی 111

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان گلم که دارید نظرها رو می خونید، یه آیدی هست که هر بار با یه اسم متفاوت میاد و نظر میذاره ، مشخصه اون هم اینه که کنار قسمت سوابقش نوشته ( 78 دیدگاه ) ، من که تا حالا بالای 20 تا اسم از ایشون دیدم که توی تمام نظرهاش از چپ کردن این ماشین حرف می زنه و اینکه بازار نداره و … گویا این شخص از خراب کردن شرکت مدیران خودرو و تعریف از ایران خودرو یه نفعی میبره ، یه جا خودش رو دکتر معرفی می کنه و یه جا حاجی ، یه جا نظر میذاره و جای دیگه و با یه اسم متفاوت نظر خودش رو تایید می کنه ، ظاهرا این دوست عزیز خیلی دوست داره که این ماشین رو بخره و پولش نرسیده و داره دق دلیش رو خالی می کنه ، به قول معروف ” گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده ” شما لطفا به نظراتش اهمیت ندین ، بذارین بنده خدا خودش رو خالی کنه
    هرکی این ماشین رو داره مبارکش باشه و حالش رو ببره ، من ال 90 دارم و میخوام بعد 3 سال بفروشمش و یه ماشین خوب توی این رنج قیمت بگیرم ، خیلی تحقیق کردم و توی این رده تنها ماشینی که از هر لحاظ به نظرم خوبه همین ماشینه ، راننده تازه کار هم نیستم ، 18 سال دارم رانندگی می کنم و اونقدر تجربه دارم که بتونم یه ماشین بد رو از خوب تشخیص بدم
    موفق باشید …. یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حمید420

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من یک ال90 دارم و ام وی ام530 مدل1392 پارسال خریدم.مسئله کوبش کمکها به خاطر استفاده از کمکهای اصلاح شده در مدلهای جدید تقریبآ حل شده است.نسبت به ال90 بسیار نرمتر ورانندگی در مسافرت با ان راحتتر است.طی این مدت یکبار یکی از سنسورها خراب شد که با گارانتی به صورت مجانی تعمیر شد.ال 90 برای استفاده در مسیرهای داخل شهری ماشین خوبیه ولی در هنگام مسافرت ام وی ام یک سرو گردن بالاتره.ام وی ام آپشنهای خیلی بیشتری داره مثل تهویه اتوماتیک ترمز دیسکی چرخ عقب روکش چرمی صندلی عقب درکل نسبت به ماشین ایرانی هم قیمت خودش بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا