ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام
    530 به نسبت ماشینای ایران خودرو خیلی بهتر. صندوق عقبشم انقدرام سبک نیست واین موضوع رو میتونید از تو کیلیپ تست تصادف این ماشین تو سایت آپارات متوجه بشید. این خودرو تو چین 5 ستاره ایمنی رو گرفته. چین جنسای خوبی تولید میکنه ولی اون جنسا ایران نمیان واس همون دیدگاه ما نسبت به وسایل چینی بد شده. این ماشین از اون جنس خوبای چین هستش. درسته ضعفایی داره ولی از ماشینایی چون سمندو پارسو L90 خیلی سرتره. ایمنیشم خیلی بهتر. اگه کیلیپو ببینید میفهمید چی میگم
    روندن این ماشینا بستگی به رانندش داره که میگید سر پیچا چپ میکنه. مطمن باشید همون کسی که با سرعت بالا با این ماشین پیچو رد میکنن با ماشینی مثل پارس یا L90 جرات چنین کاریو ندارن. فناراشم اگه رزوه ای (پیچ و مهره ایی) کنید نیازی به تعویضشونم هم اصلا نیست و کلی تغییر میکنه البته این کارو هر فنرسازی بلد نیستا….
    ممنون بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      رزوه ای چجوریه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش بدقول نبودنند می گویند یک هفته ای تحویل می دهند اما 20 روز است هنوز هم قرص می دهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرحامد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یک تندر 90 دارم مدلش 87 هست تاحالا هم 140 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم
    این بحث هایی که میگن کمکش را باید عوض کنی نمیدونم جلو ماکسیمایی عقب فلان بندازی اساسا زشت هست همین تندر را من تاحالا حتی بالانس چرخ جلو یکبار نرفتم لیاقت گارانتی 150 را داره عزیزان دل ماشین یک کالای اساسی هست و نباید بخاطر بزک دوزک گول این ماشین ها را بخوریم بخدا 3 ماه هر روز میام در مورد این ماشین های چینی میخونم دلم نمیاد ماشین عوض کنم این دفاع از ماشین های داخلی نیست ها
    در مقوله کیفیت یک مقوله کیفیت طراحی مطرح هست یک کیفیت تولید در ایران کیفیت طراحی قدیمی اما مناسب ولیکیفیت تولید افتضاح است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برو یه دونه بخر…بعد میفهمی ماشین یعنی چی،،، اونوقت به پژو و ال 90 میخندی…توصیم اینه که حداقل یه بار سوار شو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شیرین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک ام وی ام 315 هاش بک خریدم خیلیییییییییییییی آشغال اصن توش راحت نیستم احساس امنیت ندارم ولی این مثه اینکه از 315 بهترههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام / دوستان عزیز برای ماشینم مشکلی پیش آمده بود که با پیگیری عالی واحد رسیدگی به شکایات مشکل به طور کامل بر طرف گردید. دوستانی که در خصوص مسائل فنی و کیفی خودروهای داخلی و وارداتی شکایت دارند میتوانند از طریق واحد شکایات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شماره 88523065 تماس بگیرند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونک

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      راست میگی برای منم چنین مشکلی پیش اومده بود!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    رضا جان در مورد ایمنی ام وی ام 530 که شما گفتید 5 ستاره رو گرفته راستش یکم شک دارم اخه تا اونجایی که من اطلاع دارم تو تست تصادف 2ستاره از سی انکپ گرفته ولی با این حال بازم میرم تحقیق میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام به همگی. من نیم ساعتی داشتم نظرات رو میخوندم. البته یکی دونفر رو دیدم که بیش از 78 نظر و یکی هم 386 نظر نوشته بودند! تا جائی که فهمیدم عیب عمده این ماشین، کمک فنرها و مصرف سوخت بالا و نیز دید ناکافی آینه ها ، پائین بودن شاسی و احتمال درگیر شدن زیاد ماشین با دست اندازهای خیابانهای ایرانه. یعنی با این حساب پس از خرید این خودرو باید حدود ده میلیون هم جهت بهینه شدن اون خرج کرد ! به همین علت من نظرم رفته به سمت خودروی لیفان 620. خودروی داخل که اصلا و ابداً ورود فکرش رو به مغزم کیداً ممنوع کرده ام.یه زمانی قیمت این خودرو 23 م بود حالا باید 41 م پول زبان بسته کارگری رو بدی بهش. روی این حساب اگر دوستان برای خرید یک ماشین ایده آل تا سقف 35-40 م حتی کارکرده، نظری دارند خوشحال میشم بنویسند. مخصوصا عزیزانی که خودشون صاحب آن خودرو ها هستند و قصد بازار خراب کنی هم ندارند. با تشکر.( در ضمن این اولین دیدگاه من هست . مجیدهای قبلی من نیستم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 111

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز کنار اسمت نوشته 5 دیدگاه ، ولی به هر صورت امیدوارم اونی که برات بهترینه رو انتخاب کنی و بخری ، موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        شما اگر دقیق می خواندی نوشته بودم که مجیدهای قبلی من نیستم. بهرحال ممنون از پاسخگوئی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعيد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      با درود آقا مجید
      دوست من کمک هاش توى آسفالت معمولى و نرمال اصلا صدا نداره و عملکرد خوبى داره جاده خاکى و آسفالت خرابه که باعث سر و صداى کمک فنر میشه . مصرف سوخت 8-9 لیتر در صد کیلومتر برا یه ماشین با موتور دوهزار سى سى خیلى هم زیاد نیست یا شاید اصلا زیاد نباشه البته تو مقایسه با ماشین هاى توى همین رینج قیمت . الان 206 اس دى با موتور 1600 سى سى فکر نکنم زیر 7-8 لیتر تو صد کیلومتر ترکیبى بسوزونه . مثلا پرشیایى که من داشتم با موتور 1800 سى سى همین میزان میسوزوند . من گفتم شاسى پایىنه و تو سربالایى پارکینگ زیرش یه کوچولو گرفت و صدا داد ولى تا الان با هیچ دست اندازى مشکل نداشتم و زیر ماشین درگیر نشده . حتى چند بار دست اندازهاى بزرگى رو ندیدم و با سرعت رد شدم یا بهتره بگم پرواز کردم ولى زیر ماشین نگرفته . اگه با ماشین مدارا کنید اصلا مجبور به کنار گذاشتن پول برا هزینه هاى جانبى نمیشید . الان همون لیفانى که نظر شما رو جلب کرده هم باید چهل و هفت میلیون پول کارگرى رو برا خریدش هزینه کنید . همون لیفان هم با قیمت بیست میلیون وارد شد . لیفان هم مشکلات خاص خودش رو داره . ارتفاع کم و مشکل پلوس و مصرف سوخت و شرکت ناشناخته تر نسبت به چرى و … . به هر حال امیدوارم با تحقیق ماشین مورد نظرت رو بخرى و از خریدت رضایت داشته باشى

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        سلام سعید جان . ممنون از پاسخگوئی. لطف عالی مزید. به هر حال اون لیفان 620 نسبت به مزایای خوبی که داره قیمت بیشتری داره و خواهان بیشتری که باعث میشه از این مشکلات ریز صرف نظر کرد و نیمه پر لیوان رو دید. متشکرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حسن

      ۲۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من بهتون لیفان 620 تلنت رو پیشنهاد می کنم ای ماشین از محصولات ام وی ام خیلی بهتره و هم چنین اپشن های بیشتری داره و از نظر موتور فقط از ام وی ام ضعیف تره و موتورش 1800 سی سی مطمین باش پشیمون نمیشی و هیچ کدوم از مشکلاتی که گفتی رو هم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. نادر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و با احترام
    ممکنه از دوستان متخصص خودم درخواست کنم که :
    1- در کل با توجه به قیمت ها و خدمات، خرید MVM را توصیه میکنن؟؟؟
    2- بین دو مدل 315 و 530 با توجه به اختلاف قیمت اندک، کدام بهتر است؟

    خیلی خیلی متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      با درود آقا نادر . اگه منظورتون از 315 مدل هاچ بک هست که باید ببینید ماشین رو برا چه کارى میخواید . اگه خونواده حداقل چهار نفره اید و مثل من همیشه وسایل و ساک زیاد دارید من 530 رو توصیه میکنم . 530 قدرت موتور بیشترى داره و یه ماشین خونوادگی و راحتیه . یکى از همکارام که 315 خریده بود از قدرت کم موتور شکایت داشت و میگفت تو سربالایی ها کم میاره مخصوصا اگه یه کم سنگین بشه . ولى معمولا شکل و طراحى 315 رو خیلى ها میپسندن و ازش راضى ان . یکى دیگه از همکارام هم که بین این دوتا ماشین مردد بود و ماشین من رو هم سوار شده بود (530) رفت و 315 ثبت نام کرد و میگفت چون پارکینگ خونه مون کوچیکه 315 رو انتخاب کردم و میگفت 530 تو پارکینگ جا نمیشه . اگه یه ماشین اسپورت و خوش قیافه و دو نفره میخواید 315 رو انتخاب کنید و اگه مثل من به قدرت ماشین و راحتی و ایمنى و صندوق بزرگ اهمیت میدید 530 گزینه بهتریه . البته الان دیگه تفاوت قیمت پنج میلیونى دارن . 530 به 44700 رسیده
      موفق و پیروز باشى

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان من توی نظرت میخوندم خیلیا معتقد بودند گیربکس این ماشین با موتورش همخونی نداره اما از اونجایی که بعضیا بر اساس شنیده هاشون نظر میدن حالا خواستم نظر اوناییو که این ماشینو دارن و یا حد اقل باش رانندگی کردن بدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهرداد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا کلا mvm530 ارزش خریدن داره یا نه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. عطا

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .یه شکایت داشتم از نمایندگی شهرستان خودمون دقیقا45روز پیش پول واریز کردیم گفته بودن تحویل30 روزه هستش الان باهامون تماس گرفتن که مدارکتون ناقصه واقعا کم کاری کردن دیگه.تمام برنامه ریزی هامون به هم خورد.الان کدوم مرجع پاسخگو هستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهرزاد مشایخی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. من 9 سال دارم . به نظر من تنها نقس mvm زیر بندی ان است ولی ان هایی که 206 دارند میگوید دنده ی بلندی دارد. mvm ماشین خوبی است ونسبت به لیفان جا افتاده تر است . ولی در ایران ابشن هایی ماننده دنده اتومات گرم کن سندلی . و سندلی های برقی را از ان گرفته اند . mvm با این همه محدودیت در بین رقبا میدرخشد اگر همین چند ابشن راداشت یکی از رقبای جیلی امگراندec7 بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامین

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوستان من یه دستگاه ام وی ام 530 مدل 90 رو تازه خریداری کردم که البته این خرید بدون نگرانی و ترس نبود. بعلت دیدگاه بدی که نسبت به محصولات چینی هست متاسفانه خرید این ماشین هم بی تاثیر از اون نبوده و بازار دست دوم خوبی ندارن. ماشین های قبلی من پراید، سمند، ال 90 بودن و الان هم خانومم یه 110 چهارسیلندر داره و بخاطر رضایتی که از این 110 هه داشتیم( به نسبت قیمت) یدونه 530هم گرفتیم که خداییش اصلاً فکر نمی کردم که اینجور ماشینی باشه. خیلی بهتر از اونیه که انتظار داشتم. اگه کسی بخوات بخره من دست دوم کم کارده مطمئنش رو بدوستان پیشنهاد می کنم که حسابی افت قیمت خودش رو کرده باشه و البته تاکید می کنم که سالم و تمیزش رو پیدا کنید.خود من در شرکتی کار می کنم که وارد کننده یکسری دستگاههای عمومیه. ما قبلاً با تمام دنیا کار می کردیم اما بعد تحریم بناچار سمت چینی ها رفتیم . الان منتظر این هستیم که تحریم ها سبک تر شه و دوباره با اروپایی ها کار کنیم. خیلی از شرکت های خودرو سازی هم منتظر همین شرایط هستند و اگه دروازه های اروپا بازشه دیگه سمت چینی ها نمیرن و ماشینی که تولیدش متوقف شه عملاً از گردونه بازار خارج میشه. نکته مهم اینکه مدیران خودرو قبل از تحریم ها با شرکت چری همکاری داشته و رابطه تجاری اون با چری بر اساس طرح و اساسنامه شرکت و برنامه اش بوده و در اون موقع هم بازار رقابت خودش رو با اروپائیها و تولید کننده داخلی دیده بوده. اما بقیه شرکتها که الان دارن چینی مونتاژ می کنن از روی ناچاریه و مطمئن باشید که بمض باز شدن دروازه های تحریم، تولید همشون متوقف میشه و این نکته اییه که خیلی باید بهش توجه کرد.
    عذر خواهی می کنم که وقت دوستان رو گرفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. داریوش

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من تندر 90 داشتم مدل86 اولین سری اونو فروختم حالا یه 530 گرفتم انصافاً از نطر نرمی ، رانندگی لذت بخش، قدرت فوق العاده ، امکانات و آپشنهای زیاد ، مصرف کم ، جا دار بودن اتاق و جعبه ، خودروی 530 از هر نظر از تندر و پارس و این آشغالای تولید ایران خودرو و سایپا بهتره حداقل احساس نمیکنی سرت کلاه رفته من الان دو ماهه 530 سوار میشم و یه مسافرت طولانی 2000 کیلومتری هم باهاش رفتم تا الان به اندازه تندر 90 منو اذیت نکرده یعنی اصلا مشکلی نداشته که بخواد اذیت کنه . پیشنهاد میکنم اگه خودرویی تا 50 میلیون تومان میخواین بخرین 530 بخرین که صد در صد از فروغنهای تولید داخل بهتر و سرتره . حالا خدمات پس از فروشش یه کمضعیفه ولی هرچی باشه باز از تولید داخلی ها بهتره . بدون هیچ تعصبی میگم . نه مدیران خودرو مال پدرمه نه سودی بهم میرسه ولی من چند ماشین از قبیل تندر 90 ، 206 ، پارس ، پراید ، سمند و حتی مگان هم عوض کردم خدا وکیلی هیچکدام به پای 530 نمی رسن . حالا خود دانید .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. تعمیرکار با تجربه

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان
    18ساله که تعمیرکار ماشینم خداییش ماشین رو دست زانتیا ندیدم یک چرخش شرف داره به این لگنهای چینی و فرغونهای داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جناب تعمیر کار با تجربه

    زانتیا ماشین خوبیه و رانندگی باهاش عالیه. اما میدونی همین زانتیا ترددش تو اتحادیه اروپا ممنوعه؟ ایمنیش از همین ماشین های داخلی و چینی که لگن و فرغون خطابشون می کنی ضعیفتره. البته هرکسی از دید خودش به ماشین نگاه میکنه اما آمار و تست ممکنه چیز دیگه ایی رو به آدم نشون بده که با دیدگاهش خیلی متفاوت باشه.
    متاسفانه خیلی از ما بدون اینکه حتی یکبار پشت یکی از این ماشین ها نشسته باشیم فقط به این اسم که ساخت داخل یا چین هستن نظر میدیم و دیگران رو منحرف میکنیم. چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم الان چین داره به بازار اروپا و آمریکا نگاه میکنه و مسلماً در آینده ایی نه چندان دور بازار خودروهای کره ایی رو تو دنیا تحت تاثیر قرار میده. بازارهایی که همین زانتیا اجازه ورود بهش نداره.یه نگاهی به سرعت رشدشون بندازیم واقعاً باید تحسینشون کنیم. اینا تا دیروز سه چرخه موتوری می ساختن . زمان زیادی از ساخت چری ویانا که همه مسخره اش می کردیم نگذشته اما ببینیم که الان به کجا رسیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من سه ساله دارمش .ازش راضیم .اگه کسی بخواد بگه زانتیا سرتر از 530 هست واقعا باید بره با تاکسی این ور اون ور بره تو ماشینهای زیر 50تومان ماشین قابل قبولی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. معین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سورن صفر خریدم هزار مشکل داره .میخوام mvm530بخرم خواهشن راهنمایم کنید .ایا 530 خودرو خوبیه ؟ویا حداقل از این اشغال های داخلی بهتره ؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. عباس

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این صحبتا من به این نتیجه رسیدم برم یه دست دوم کم کار بخرم انشالله.
    ممنون از نظرات دوستان.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. ایمان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من زانتیا داشتم بعدش پارس و 208 اتومات و حال هم ام وی ام 530
    ولی خدایش هیچکودوم به 530 نمیشه البت بگم زانتیا هم سواریش خوب بود ولی واقعا به خرج بالاش نمیرزه و اپشناش به 530 نمیشه
    واقعا ماشین در حد این قیمت رو دست 530 نمیشه
    من تو اتوبان قم تهران به راهتی زانتیا و مگان رو با 530 سوسک کردم
    واقعا تو 530 راحتی و احساس امنیت میکنی
    من که به ماشین های چینی ایمان اوردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان از دوستانی که 530خریدید واقعا از خریدتون راضی هستید.خواهشا توضیح ندهید فقط اره یا نه.باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      البته و صد البته که راضی هستم.شک نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امين

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        530 خیلی عالی هست من مدل 91 دارم داداشم هم مدل 90 هیچ قطعه ای عوض نکردیم تا حالا فقط دادشم لاستیک ها را عوض کرده است. اما قبلش هر سال یک ماشین صفر ایرانی میخریدم و همیشه تو تعمیرگاه بودم. 530 حرف نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. امید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بله رضایت کامل نسبت به پول پرداختی و مقایسه با خودروهای هم سطح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مرتضی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.من حدودایکساله ۵۳۰کارکرده مدل۹۱ خریدم.وقتی خریدم کمکاش مشکل نداشت امابه توصیه دوستان کمک ماکسیمایی جلوانداختم.وازهمه مهمترلاستیکهاروسایز ۲۰۵_۶۰_۱۵ تعویض کردم.حالابماندکه مانیتورودوربین عقب هم+سینی زیرموتور براش گذاشتم.تقریبافول شده فقط با۲۱۰۰/۰۰۰ تومن.اماالان برای من کاریه ماشین کرهای روانجام میده.وواقعاسواری با۵۳۰ بسیارآسان ولذت بخشه.ضمنا خانم من اولین بارسوارماشین شده وخیلی راحت ومسلط رانندگی میکنه.یرای هر سن ودوره ای مناسبه.مخصوصابرای مسافرتها.چون خیلی جادار وپرقدرته.هرکدوم ازدوستان این ماشین روبخرن برای من فایده ای نداره ولی مطمئن باشن پشیمون نمیــــــــــشوند.ممنون که وقت گذاشتید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان …… من هم 530 داشتم و حالا هم x33 دارم بسیار ماشین خوبی است صنعت خودرو سازی چین به مراتب از ایران خودروی ما بهتر است اگه به قول بعضی ها این ماشین چینیه چین درجه یکه نه چین درج سه ایران خودرو فقط ابشن هارو بخواهید حساب کنین 15-10 میلیون ابشن داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. میثم تابنده از بوشهر

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام….من و دوستم باهم ماشین خریدیم دوستم 530 من پارس
    اقا ما کلی این رفیقمونو مسخره کردیم که ماشینت چینیهو دو هزارم نمی ارزه الان بیش از یک سال میگذره تفات من و دوستم به ترتیب خدمتتون اعلام میکنم:

    من:ترکیدن فنر+زنگ زدن بالای شیشه عقب یعنی اون آخرای سقف+درب پشت راننده همش نشان از باز بودن درب میدهد+درب پشت کمک راننده شیشش چند وقتیه بالا نمیره+دکمه دریچه سیگار فندک ماشین شکسته(این در حالیه که من سیگاری نیستم).
    دوستم:تعویض روغن+تعویض فیلتر هوا+تعویض فیلتر روغن و تمام…

    خاک بر سر من که گول حرف مردومو میخورمو ماشین بی آپشن گران قیمت ایران خودرو خریدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. امید

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میثم جان هر کسی ماشینرو داره راضی هست هر کی هم که نداره بی دلیل بد میگه و دیگران رو به اشتباه میندازه وگرنه این ماشین واقعا یه کلاس بالاتر از هم قیمتاشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. یاسین

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    این ماشین ماشین خوبیه کلا چینی ها از اشغالای داخلی بهترن ولی

    ام وی ام عقبش زشته لیفانو ترجیح میدم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. یاسین

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    کلا چینی ها ماشینای خوبین !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. حاج حسین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من الان سمتد دارم.پرشیا هم داشتم
    از رفقایی که این ماشین رو دارن چند سوال دارم.لطفا جواب بدید
    1- از نظر فضای صندلی عقب چه جوریه؟سه نفر راحت میتونن بشینن مثل سمند
    2- وقتی دور گاز بالا میبره صدای بدی تویه ماشین نمیاد؟بعضی ماشین ها رو وقتی گاز میدی صداش باعث میشه آدم بیشتر گاز بده ولی بعضیا هستن آدم احساس میکنه الان موتورش میوفته پایین!!!!
    3- کارت سوخت داره؟
    4- میگن کمکاش میکوبه.ینی چی میکوبه؟کمکای همه ماشین ایرانیا هم میکوبه.منظور از کوبیدن چیه؟
    5-میشه به ترمزاش اطنینان کرد؟
    6- توی سرعت بالا چه طوره؟مثلا سمند با 170 تا سرعت خم به ابروش نمیاره.این چه طوره؟
    7-قیمت وسایلش چه جوریه؟قیمت وسایل مصرفیش مثل لنت و شمع و اینا در چه حدیه؟
    8-خلاصه مسافرت زیاد میرم.میشه بهش اطمینان کرد یا نه؟
    شرمنده طولانی شد ولی خواهش اگه تونستید جواب بدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. پینار

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    باسلام . دوستانی که درمورد خودروهای ایرانی وچینی سوال دارند بنده حاضرم به خاطر رضای خدا به این عزیزان کمک و راهنمایی کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا