ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من حدود 10 ماه پیش ام وی ام 530 خریدم از روز اول ترمزش خوب نبود ولی قابل تحمل بودش کمک جلوش ماکسیمای انداختم عالی شد عقبش تویتا کرولا2007لاستیکاش 205 رنگ پریدگیش مشکل اصلی است سیسیتم خنک کننده وگرمایشی اش عالی بالای مصرف سوختش 12است سیستم ای بی اس الان بعد از 20000کیلومتر پیش فعال شده وبا سرعت 40 کیلومتر نمیگیره الانم تو نمایندگی وضعیتش نامشخص هستش میگن باید ببریش نمایندگی مرکزی تهران فضای داخل کابین عالی سرعت عالی خرجی بجز روغن وفیلتر تا الن نداشته بجز مشکل ای بی اس که انشااله که اونم بزودی برطرف بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      جون مادرتون هر ماشینی میخرین بیخیال محصولات ام وی ام بشین. ..از همه لحاظ افتضاح …به سایت دنده 6 برین ….مقایسه ای در سایت دنده 6 بین این و 4 خودرو دیگر که به صورت خفت بار آخر شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما اگه اینماشینو داشتی بعد اون مقایسه رو میخوندی میفهمیدی اصلا درست نیست و واقعا خیلی بچگانه میخواد 530 رو خراب کنه مثلا نوشته مثلا نوشته زیاد پنچر میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. حميد

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست عزیز اون گزارش کاملا غلط و مقرضانس

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. حمید

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        مشخصه شما یا جک داری یا لیفان!
        دنده6 هم حامی رسمی کرمان خودرو
        ما لیفان داریم ام وی ام هم داریم وقتی اون مطلب رو خوندم دقیقا حس یه پدرو داشتم موقعی که از بچه هاش ینفر تعریف میکنه. وقتی از لیفان میگفت خوشم اومد ولی وقتی 530 رو خوندم واقعا منصفانه نبود.
        خداییش فرمون، ترمز، هندلینگ و قدرت 530 بهتر از لیفانه البته از لحاظ کمک فنر لیفان خیلی نرمتره مصرفشم کمتره قشنگترم هست. اما کولرش مثل پرایده
        خلاصه اون متن بسیار یکطرفست!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (332 ديدگاه)

          ام وی امه دیگه در همون حد اسمشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. حسام

        ۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نظر شما کاملا اشتباه است.من405 و 206 و سمندو پراید132sx ومو معمولی داشتم. محصولات ایران خودرو با رانتی که دارند به خورد مردم میدن. برنامه سایپا هم کمک به کاهش جمعیته. این محصولات چینی که همه زوایای زندگی مارو گرفتن خیلی بهتر از تولیدات داخلین. هر ایرادی که از محصولات چینی میگیرین صد برابرشو ایران خودرو و سایپا تو محصولاتشون دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امید

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بیشترین بهبود کیفیت در جدیدترین برسی سازمان کنترول کیفیت مربوط به ام وی ام 530 هستش چند جای دیگه هم گفتم بهترین انتخاب از هر نظر هستش واقعا بدون تعصب میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kaveh

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام من با همتون موافقم من خیلی تحقیق کردم و این ماشین بسیار عالی من خودم کاپرا داشتم فروختم می خوام اینو بگیرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام : من خودم از کسانی بودم که مخالف ماشینهای چینی بودم ولی الان که ام وی ام ۵۳۰ رو چند ماهی دارم واقعا ازش راضی هستم ، من به سبب شغلم تمام ماشینها رو داشتم تمام ماشینهای داخلی ایراد دارن ولی ایرادات ام وی ام ۵۳۰ خیلی کمه . مثلا خودرویی مثل رانا خوبه ؟ تمامشان ایراد برقی دارن
    اگه از من میشنوید بعضی از ماشینهای چینی از داخلیها بهترند مثل همین ام وی ام ۵۳۰

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه رانا 93 دارم. واقعا ماشین آشغالیه پدرمو دراورده حتی واسه اینکه نمایندگی وقت بگیرم چند روز زنگ زدم تا به من وقت بدن بعدش رفتم گفت باید ببری نمایندگی مرکزی. حالا می خوام عوضش کنم. من از 530 خیلی خوب شندیم تنها چیزی که همه میگن مشکلشه خدمات پس از فروش ضعیفشه. البته ایران خودرو هم خودش استاد تو این زمینه. ولی دوستانی که مدت زیادیه این ماشینو دارن واسه قطعه یدکی دچار مشکل نشدند؟ اگه کسی هم تجربه هر دو تا برندو داره می تونه خدمات پس از فروششونو با هم مقایسه کنه مخصوصا در مورد قطعات یدکی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پینار

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام. بنده برای مشاوره خودروهای ایرانی و چینی به خاطر رضای خدا در خدمت همو طنان عزیزمان هستم. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیزاده

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام من در حدود 2 ساله 530 دارم خیلی راضی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. nj2174

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که ام وی ام 530 دارن و هنوز نتونستن راه حلی برای کمک فنراش پیدا کنن:
    چند وفت پیش تو سایت هواداران ام وی ام یکی شماره تلفن تعمیرکاری رو داده بود که با روش خاص خودش کمک فنرهای اصل

    KYB ژاپنی ماکسیما رو روی MVM 530 مینداخت و مشکل کامل حل میشد.

    دیروز بالاخره دلمو به دریا زدم و ماشینو بردم پیشش البته روز قبلش هماهنگ کرده بودم

    از ساعت 8.5 صبح تا ظهر کنارش بودم و خودم دیدم با چه مهارت و خلاقیتی کمکهای جلو و مخصوصا عقب رو که با روش ابداعی

    خودش روی ماشین نصب کرد

    و برام خیلی جالب بود که با اطلاعات دقیق و فنی خودش در مورد مسائلی مثل هندلیگ و بقیه چیزا این کارو انجام داد.

    از شهرآرا که تعمیرگاه ایشون هست تا کرج با ماشین رفتم و امروز هم که با خانومم اومدیم تهران اونم میگفت چقدر ماشین تغییر

    کرده.

    به هر حال چون میدونم خیلیا این مشکلو دارن هرکی میخاد یه بار برای همیشه از این مشکل خلاص بشه میتونه به آقای شیری

    مراجعه کنه

    بنده خدا اول شماره تلفن کسایی رو که قبلا این کارو براشون انجام داده میده تا هرکی شک داره ازشون بپرسه و مطمئن بشه

    شماره تلفن تعمیرگاه و همراه آقای شیری رو براتون میزارم 88269866 ، 09124198257

    امیدوارم با راه حل های ناآگاهانه مثل ارتفاع زدن و بوش گذاشتن و بقیه کارایی که خیلی جاها گفتن وقت خودتونو تلف نکنید.

    دوس دارم به همه کساییکه تصمیم دارن با مبلغ حدود 40 تومن یه ماشین برای خودشون بگیرن بگم بدون توجه به تبلیغات منفی

    که مافیای ایران خودرو و سایپا تو سایتا راه انداختن خودتون شخصا پشت فرمون این ماشین بشینید و با بقیه محصولات تو این رنج

    قیمت حتی بالاتر مقایسه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی علوی

      ۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. اگر امکانش هست بفرمایید تا الان وضعیت خوب مونده بعد از تعویض کمک ها یا برای مدت محدود بهتر شده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. پویا

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . دوستان من ماه پیش مدل 90 530 را خریدم بسیار راضیم.تنها عیبش طراحی عقب ماشینه که زیاد دلچسب نیست . اما واقعا از جهات دیگه عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. «وسوي

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من هم مدل 93 اونو خریدم و تا حالا 13 هزار تا رفتم و ازش راضیم فقط مشکل کمک فنر جلوشه که یکم میزنه البته منم بد باش میرماااا لایی میکشم و تند میرم
    قدرت موتورش عالیه و سیستم تهویه اش عالی ازش راضیم ….
    برا سفر خیلی خوبه و جاداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به دوستان اگه قرار بر تعریف و تمجید باشه من یه مونتاژ کار هستم در اینکه سایپا داره مونتاژ میکنه و یا پارس خورو کاملا مطمعنم بجه های این گروه کارشون خوب بلدند و زحمتکش اکثر دوستان بنده سوار ماشینهای میشند که بتونند فردا بدون دردسر ماشین رد کنند و ریسک پذیر هم نیستند فقط و فقط به علت مافیای خودرو سازی ما یه زمانی ولو یا همون اف هاش سنگین تولید میکردیم و از تحریمها به اینور داریم دانگ فنگ و غیره میزنیم ایراد از خریداران قطعاتی است و سیاستهای نا مشتری دارانه برای سود بیشتر ماشین این ماشین رو از جلو دیدم بسیار شکیلتر از برادران ایران خودرویی و مناسبتر من الان یه النود پارس خودرویی دارم ماشین خوبی ولی بالای 120 احساس میکنی زور ماشین توی دستات و زیر پاهات لرزش داری ساختار بد ال نود و نداشتن جذابیت این ماشین متوسط رو که شرکت فرانسوی هم از ان به عنوان لوکس یاد نکرده تنها خوبی ال نود در تصادفات هست ولا غیر قیمت قطعات نگم بهتره دوستان من این ماشین میخوام داشته باشم وعاشق تمام رنگاشم پشت رول این ماشین میارزه به کل محصولات ویران خودرو سایپا قاتل بجز چینیای سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پینار

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام.. به خدا قسم اونایی که این ماشین رو به هموطنان عزیزی که میخان بخرن تو این سایت تعریف میکنند به این ملت مدیونید.. چون حقیقت رو نمیگند.. دوستان عزیز به خداوندی خدا قسم تو خودروهای چینی فقط کمی جی5با کیفیت بوده و خوب جواب داده بقیه از جمله 530و315ولیفان واقعا افتضاحند.. از بنده گفتن بود. ***

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حميد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      و کسانی که ماشینهای ایرانی رو پیشنهاد میدن مدیون تر

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. حمید

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اینکه همینجوری بگی بد که نشد!
      بگو دقیقا چرا مدیونیم؟
      کسی که تا حالا رو صندلی این ماشین نشسته طبیعیه نتونه ایراد بگیره
      این ماشین فقط مشکل کمک داره و بس
      من خودمم موندم چرا فراخوان نمیزنن مشکلو حل کنن آخه کمک چیز پیچیده و گرونی نیست
      خیلیام یکم هزینه کردن مشکلو حل کردن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داداش گلم من سمند 85داشتم خیلی ازش راضی بودم فقط به خاطر اینکه دیگه داشت قدیمی میشد وسرسیلند هم واشارها اذیت میکرد فروختم و530گرفنم 25فروردین هنوز یک ماه نشده به حدی ازش ناراضی هستم که میخوام اتش بزنم این اشغالو .گیربکس میخونه اونم بد جور توی دنده سنگین وانگار دیسک صفهه نداره زور نداره راه بره 750تا کارکرد دارم روغن ریزی داره ودیگه ازکمک نمیگم ترمزها هم توی بارندگی باید یاحسین بگی تا بگیره وبردم سینی زیر موتور نصب کنم توی نمایندگی دیدم ماشینوزیر ماشین چند جا خورده انگار بالیفتراک بلند کردن زیر رکاب به اندازه 15سانت فرو رفتگی داره جلوی دماغه ماشین زیر سبرضربه خورده وچاله رفته معلوم نیست کجا زدن بعد سبر عوض کردن غالب کردن بنل هوای گرم سردش هم کار نمیکنه روی یه اعدد گیر میکنه چند بار بچرخونی تازه تکون میخوره .چی میگی این ماشین خوبه … توی نمایندگی رشت 244خریدم اینم شمارم 09113836294

        موافقم 0
        مخالفم 1
  12. پینار

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    البته محصولات وطنی از اینا هم بدتر و بی کیفیت ترند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. عطا

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    با اینکه من نمایشگاه دارم خرید وفروش میکنم سال90 ام وی ام530 خریدم وتا الان زیرپام هسته حدود100هزارکار کرده وفقط من پول لنت و روغن دادم انشاالله بعدسال باید دیسک و صفحه عوض کنم چون شتابش کمشده ولی در کل خیلی خیلی ازش راضیم ناگفته نماند تنها ماشینم که 3سال دستم هسته
    ماشینهای ایرانی اشغاله من هفته قبل برای نمایشگاه هم رفتم405 تحویل گرفتم بعد3 کیلومتر دیسک و صفحه وگیربکسش جواب کردنزدیک2 میلیون خرج برداشت
    حالاشما بگید ماشین ایرانی بهتره یا چینی
    توخریدش شک نکنید بعد ال90 بهترینه بنظرمن
    بدی ال90 قطعات خیلی گرونشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با سلام خدمت هموطنان گرامی. حقیقت اینه که تو ایران ماشین شانسی هست برا یکی خوبه برای یکی بد از اب در میاد. من این ماشینو نزدیک ۲۰ ماه که دارم. بد نیست راصیم ولی دو تا ایراد داره. کمک فنرهاش که صدا میده و نمایندگیهاش که فقط بلدن روغن موتور عوص کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. nima

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبل از خرید ام وی ام پرسنل مدیران خودرو در حد یک شاهزاده احترامتان را دارند و بعد از واریز پول شما را نوکر و وامدار خویش حساب می کنند در ثانی خودروهای رده ام وی ام mvm هر روز مشکل تعمیرات دارند و جالبتر اینکه خدمات بعد از فروش حتی در شهر های بزرگی مثل شیراز ضعیف و بعضا برای یک مشکل کوچک باید یک هفته ماشین بخوابد تا قطعه از تهران بیاید از طرفی کیفیت خودرو نسبت به قیمتشان بسیار پایین است و بطور خلاصه منفعت زیادی دارد برای تولید کننده و بیچارگی دارد برای مصرف کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان خدا شاهده به قرآن قسم من یه غلطی کردم چون اقساطی بود خریدم از روز اول که تحویل گرفتم مصیبت ها شروع شده زیر بندی اشغال کمک فنرها کلا کوبش شدید از روز اول جعبه دنده معیوب رنگ سپر و دستگیره ها انداخته و کلی مشکل تازه بردم بفروشمش مدل۹۳ هست هشت میلیون ضرر میکنم بازار دست دوم نداره به جان خودم قسم از خریدم خیلی پشیمون اصلا گارانتی هم جواب نمیدن مسئولین مدیران خودرو خیلی بیکفایت هستند حدود یه سالی هم میشه به کل مراجع شکایت کردم !!! خبری نیست!! خدایی بخرید خودتون تو چاه انداختید گول تبلیغات خوردم گرفتار شدم دوستان خواهشن عجولانه تصمیم نگیرین از یکی که داره مشورت کنید۰۹۱۴۴۵۸۰۰۶۱

      موافقم 0
      مخالفم 1
  16. پرهام

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام من بعداز خودروهایی مثل 405،روآ،ریو،پرشیا،سمند معمولی،سمندlx،سمندef7،پراید(هاچبک ومعمولی و132)206وmvm110 ،آردی این ماشینو حدود دوماه هست که خریدم البته بعداز کلی تحقیق وخلاصه بگم فکرنمیکنم به این زودی ها بفروشمش از ماشین های فوق مدل های مختلفش رو داشتم تقریبا سالی دویاسه بارماشین عوض میکنم یعنی درحد خودم باتجربه هستم وواقعا از530راضیم البته عیب کمک نسبت به محاسن دیگر ضعف محسوب نمیشه ضمن این که قابل حله.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من چند ماهی هست که یدونه 93 رو دارم.
    کمک سمت راننده صدا میده که وقت گرفتم ببرم نمایندگی ایشالله حل میشه.
    ماشین نرمیه فرمون، کلاج، درها، دنده و گاز خور.
    به قیمتش مناسبه
    مصرفشم اگر خیلی اهل شتاب نباشی عجیب پایین «شهر9،جاده 7» انگار نه انگار موتورش 2000 باشه بگازم برونی یکی دولیتر میره بالا.
    گاهی شتابش کمه! اونم بنظرم بخاطر گاز برقیشه یا بنزین نامرغوب وگرنه در مواقعی حس یماشین در حد ماشینای بالای صدتومنو به آدم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دوستان ماشین من مدل 93 هستش کمکاش هر 4 تا گازین و.خیلی نرم و بی صدا هستش یکی از دوستان با بریی که.کردم تمام مدل های جدید 93 کمکاشون گازی هستن و هیچ ایرادی ندارن و بسیار عالی هستن یکی از دوستان عکسای کمکها رو تو تیونینگ تاک گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      گازی چیه برادر من؟!
      پس ماشین منو اینهمه دیگه که کمکاش مشکل داره چرا گازی نیست؟
      البته با یکم هزینه مشکل کمکای 530 حل میشه
      کمک جلوم صدا میداد بوش زدم حل شد
      33هزارتومن
      عقبشم روغن زده باید عوض بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. بیطرف

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بنده تقریبا کلیه یادداشتهای دوستان را مطالعه کردم و باید بگم بدون هیچ تعصبی نسبت به اینکه خودم ام وی ام 530دارم ولی خواستم واقعیتها را بگو ، بنده از اولین سری این خودرو برج 9 سال 89 یک دستگاه خریدم که کمکهای آن افتضاح بود ولی با پیگیری زیاد و جنگ و دعوا سه تای آن را برام عوض کردند وبعد خوب شد و از نظر شتاب با سمند و 405 (داشتم) قابل مقایسه نیست پرشتاب و کم مصرف و کم هزینه چون دوستم یک سال قبل از من پرشیا خرید سه روز قبل با هم صحبت می کردیم قسم خورو که تا حالا سه بار صفحه گلاچ را با هر دفعه حدود 700 هزارتومان عوض کرده ، میل فرمان عوض کرده و هزینه های ریز و درشت از این قبیل ولی بنده تا این لحظه که این متن را تهیه می کنم غیر از پول بنزین، روغن و فیلترها هزینه ای ناشته ام تنها حدود یک ماه پیش یکی از لامپ های ترمز عقب سوخته بود که با 500 تک تومان خریدم و عوض کردم یعنی بیش از 4 سال کار و بیش از 50000 کیلومتر ماشین تعمیرگاه نرفته البته یک بار هم بردم برای اینکه ریموت کار نمی کرد که البته تعمییر حساب نمی شه و جالب اینکه بیش از 4 سال استفاده می کنم باطری ماشین مثل روز اول استارت می خوره و هنوز عوض نکردم در صورتی که دوستم که پرشیا داره می گه تا حالا 2 بار باطری عوض کردم حالا با خودروهای داخلی مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نه اینکه همه دوستان بنز و بی ام و دارن و همه راننده فرمول یکن و مثلا شتاب 11 و 11.1 براشون معیار انتخاب یا رد ماشینه ماشینای چینی رو بیکیفیت میدونن اونوقت همونا پراید میخرن 22م به به و چه چه میکنن. یا ماشینای تولید داخل!!!!(طراحی 40 سال پیش و قطعات چینی درجه 3)بهشون میچسبه. خوشحالن ماشین فرانسوی سوارن(مسخرست). من خودم از 5 نفر که این ماشینو داشتن پرسیدم همه راضی بودن. خوب ماشینه دیگه یه خرجایی هم داره. حالا اگه داری برو ماشین 200 تومنی سوار شو نوش جونت. اینجا ایرانه بابا. تو این رنج قیمت بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه راه حل برا اونایی که میگن شتابش کمه یا سر پیج در سرعتهای بالا کم تعادله. یه لامبورگینی سراغ دارم شتابش چهاره با 300 تا هم بپیچید تو جاده چالوس که کم نیارین. این ماشین اصلا واسه این کارا طراحی نشده. هرکی میخواد با خانواده راحت باشه امکانات داشته باشه، واسش کورس گذاشتن!!! زرت و زرت مهم نباشه بدون شک بره بخره. اما اگه روزی 200 کیلومتر رانندگی میکنی و با هر ننه قمری که اصلا نمیشناسی میخوای کورس بزاری که سر چهارراه بعدی اون میره خونه خودش و تو هم به راه خودت(این وسط تو میمونی و زن و بچت با اعصاب داغون و ماشین زور اومده، شاید مناسب نباشه. درکل باید دید انتظاراتون از ماشین چیه و چقدر پول دارین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. علی زمرد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب اینجاست دانشمندانی نظر دادن اگه این چینیا خوبه چرا تو اروپا نیست. خخخخ نه اینکه پراید و سمند همینجور ریخته تو دل اروپا. از خودرو چینی به جز ام وی ام و لیفان چیز دیگه ای هم میشناسی پروفسور؟
    از ریخت تولیدات داخلی خسته نشدید خداو کیلی؟ علت عقب افتادگی صنعت خودرو داخلی اینه که مردم حق انتخاب ندارن. اگه نخرین حساب کار دستشون میاد. عادت کردن به مفت خوری و تو پاچه مردم کردن. وقتی آشغالاشونو میفروشن مثه آب خوردن، واسه منو تو آپشن میزارن؟ به امنیت ما فکر میکنن؟ بفهمن همین چینیای بی کیفیت!!! واسشون تهدیده درشو تخته میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مسعود

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مدل 91 530 رو دارم الان حدود 70000 کارکرده هنوز نفهمیدم جه نوع روغنی براش خوبه هر کی یه چیزی می گه . اما یکی دیگه از عیبای ماشین سنسورگازشنو که اکثرا بعد مدتی مشکل داره شاید برای خیلی ها پیش اومده باشه ماشین روشن همه چیش مرتبه ولی گاز نمیخوره یا فقط تا یه سرعتی مثل 50 تا بیشتر نمی ره او.نم به زور راه حلش تعویض سنسور گاز نه چیز دیگه ولی قبلش ecu کابلاشو چک کنید یعنی بکشید و دوباره وصل کنید . ماشین بعد تعویض سنسور گاز پرواز می کنه . کمکای جلو ماشین ماکسیمایی کنین نرم میشه لاستیک 205 هم یکم گیر میکنه باید با احتیاطتر برونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من این ماشینو یک سال دارم نسبت به ماشینای وطنی خیلی خوبه ولی خوب ، مشکلاتی هم داره اما توو رنج خودش و حتی بالاتر به نظرم خیلی خوبه . ماشین راحتیه خصوصا در مسافرت از لحاظ شتاب و سرعت راضی کنندست در ضمن اگه قدرت ماشینو خواستین چک کنید توو سر بالایی ببینید چه قدرتی داره هیچ کدوم از این ماشینای داخلی حتی به گردشم نمیرسن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سه ساله 530 دارم، با توجه به قیمت و امکاناتش راضی هستم.
    به قول دوستان حد ما همینه و وقتی نمی تونیم ماشین بالای 100 میلیونی بخریم مجبوریم یا ام وی ام بخریم یا ارابه های فوق استاندار و به روز ایران خودرو و سایپا را تحمل کنیم!
    من قبلا هم پراید داشتم و هم پژو. به نظرم 530 اگه سرتر از اونا نباشه اما چیزی هم کم نداره/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مسعود

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان وبردران هموطن سلام، ازجمعبندی آراء داده شده به نظرمیرسه mvm530 بقول معروف بگیرونگیر داره یکی خوب وبادقت مونتاژ شده خوبه آن یکی بدمونتاژ شده بده .ایکاش یکی از دوستان این صفحه که صاحب نظره بیاید کلیه نظرات مثبت ومنفی رابدون دخل وتصرف وحریف جمعبندی کنه وباویرایش موارد تکرای یک مطلب خلاصه برای همه بذاره تابه انتخاب دوستان واقعا راهنمایی خوبی جهت خرید یا عدم خرید این خودرو ومقایسه اش بادیگرماشینهای همردیف اش بشه ،ازالطاف همگی ممنونم .خدانگهدارتون باشه .انشالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمک فابرک ام وی ام رو میشه تعمیر کرد با یک تخصص خاص من کمک های ماشینم روتعمیر کردم خوب شده احتیاجی به هزینه بالا وتعویض با کمک ماکسیمایی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اصغر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر
    بنده دو سال است که این ماشین رو دارم و حدود 85 درصد راضیم . به قیمتش و کلاسش و کارایی عالیه. بهر حال هر ماشینی مشکلات خودشو داره و این ماشین فقط مشکلش کمکفنر و صدای زیادش هست و بد بسته شدن دربهایش. شاید توقع من بالاست چون من وای اف داشتم. الان هم که 550 اتوماتیک اومده تو بازار و ارزش خرید داره. یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه 530 سفید تازه گرفتم(16 اسفند 93): بنظر ماشین خوبی میاد. هنوز آب بندی نشده. نمیشه خیلی در مورد شتاب و کشش اون بحث کرد(البته به نظر نمیاد مشکلی داشته باشه). ولی فرمون و کلاچ و دنده خیلی نرم و باحالی داره. امکاناتشم که عالیه. مشکل کمکا به قوت خودش باقیه به خصوص در دست اندازهای ریز و تکراری کوبش داره. یعنی انتظار یه ماشین صفر و برآورده نمیکنه(باور کنید حتی نسبت به پراید 111 صفر). دوستانی که در کرج برای رفع مشکل کمکا نظر و تجاربی دارند ممنون میشم راهنمایی کنن. یه دستی به سر وروش بکشی به قیمتش مناسبه. همینجورم داره گرون تر میشه. از 23 اسفند میشه 44 و 100

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلام.
      قابل توجه اون دوست عزیز که میفرمود مدل 93 مشکل کمک نداره!
      صدایی که از دست اندازهای ریز تو سرعت پایین میاد برای سیلندر ترمزه
      باور نمیکنی رودست اندازا نیش ترمز بزن متوجه میشی صداش میافته
      باید بوش بخوره خرجشم 33هزار تومنه
      یصدا دیگم هست که وقتی زیر چرخ یهو خالی میشه« صدای تق» رو باید یدور فنر ببری اینم باور نمیکنید پنج نفر بشونید توی ماشین امتحان کنید
      دلیلش اینه که کمک به سقفش میخوره صدا میده یکم بریدن فنر یا پر بودن ماشین کمکو پایین میبره دیگه سقف نمیخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      مبارکت باشه
      ولی کمک 530کوبش نداره
      3نوع صدا داره1_ تلغ تلغ تو سرعت پایین روی دست اندازای ریز «با بوش زدن حل میشه
      2_ صدای عجیب که موقع پریدن از دست اندازای بلند و چاله ها میده بخاطر به سقف خوردن کمکه با کمی برش فنر حل میشه
      3 صدای قرقر که بخاطر روغن زدن کمکه که باید تعویض بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. حمید

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    راجع به کمکاش عرض کنم که تجربیاتی دارم که میتونم دراختیار دوستان قرار بدم ماشین منم 93هستش
    یصدا هست که درسرعت پایین میده که مربوط به مجموعه ترمزه که باید بوش بخوره. «سیلندر ترمز، هزینه 33هزار»
    روی دست انداز نیش ترمز بزنید ببینید صدا میوفته
    یصدا دیگم هست که وقتی زیر چرخ یکباره خالی میشه میده که بخاطر سقف خوردن کمکه
    این صداهم با یکم بریدن فنر حل میشه
    باور نمیکنید 5 نفر بشونید توی ماشین امتحان کنید دیگه صدا نمیده چون کمک پایین میره دیگه بسقفش نمیرسه
    البته من خودم فنر نبریدم هنوز چون گارانتیش بهم میخوره فعلا سعی میکنم یجوری برونم که ماشین نپره رو دست انداز که اینجوری نشه
    البته ماشین من کمک عقبش روغن زده باید عوض بشه نمایندگی ام بردم نداشتن درخواست زدن از شرکت بیاد «الان صدای قرقر میده چون خشکه روغنش زده بیرون»

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا