ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من چند ماهی هست ام وی ام 530 دارم و خیلی خیلی راضی هستم.تنها ایرادش کمک هاش هست که ماکسیمای انداختم.یکم هم ارتفاع ماشینو آوردم پایین با لاستیک هایه پهن .الان هم بدونه ایراد شده هم خوش رخ .به نظر من بین ماشینهای این قیمتی بهتریییینن ماشینه.

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من میخام بخرم اما مطمعنم هم کیفیتش عالیه هم ظاهرش

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. مهدی پولاذی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از سال 91 این ماشین رو دارم، اون زمان با شک و تردید فراوان دل به دریا زدم و خریدمش. بعد از 4 سال اگه باز هم به عقب برمیگشتم، قطعا بازم با قدرت خریدم همین ماشینو انتخاب میکردم، به غیر از مواد مصرفی، هیچ خرج اضافی واسم نداشته و از قدرت و ایمنی ماشینم واقعا راضیم. و تنها ایراد این ماشین و سایر ماشینهای چینی نبود بازار دست دوم مناسب هست که به نظرم فارق از اون میشه گفت که خودروهای حال حاضر وطنی، قافیه رو به خودروهای چینی باخته اند.. با تشکر از سایت پدال

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعاا درسته من هم از سال 91 دارم واز نظر سرعت و شتاب هم خیلی بالاست من شخص خودم در درگ با ماشین 200 میلیون هم برنده شدم این کنار تقریبا یک هفته پیش با یه زانتیا کورس گذاشتمو اجازه ندادم نفس بکشه ولی بدبختانه اخرش به تصادف کشید ولی در برابر تصادف هم مقاوم بود به پیکان زده بودم که اتاق پیکان رو عوض کردن ولی 530 من فقط یه گلگیر و چراغ میخواد

      موافقم 10
      مخالفم 2
  3. sara

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میخوام ی خودرو ۵۳۰ بخرم اما ب من میگه سوپاپ ترمز چرخ جلوش خرابه
    یه قاب روی رکاب میخواد من زیاد سر در نمیارم از فنی ام وی ام کسی اگه وارده ب فنی ماشین میشه راهنمایم کنه ک عایا بخرم ماشینا یا ن؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما محبت بفرمایید و املاتون رو تقویت کنین!!!

      موافقم 1
      مخالفم 3
  4. ارمان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ۵۳۰ مدل ۹۱ دارم این ۶ ماهه کمک های جلو رو ماکسیمایی انداختم یه دور هم فنرلول بریدم. قطعات جلو بندی همزمان تعویض کردم.سسسسوووواااالم اینه که چرا لاستیک های جلو از سمت بیرون صاف شدن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      باید ببری تنظیم فرمان ، این ایراد ماشین نیست بعضی موقع ها اتفاق میوفته

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام می گن صندلی های عقب می خوابن لطفا بگین چطوری هس

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . ببخشید توی یکی از عکسها مشخص هست که تنظیم برقی چراغ‌های جلو داره ولی واس من اصلا نداره چنین تنظیمی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. Hamed

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من تو رنج ۳۰میلیون بین mvm530ولیفان۶۲۰تلنت گیر کردم هردو مدل رو مدله ۹۳ شو میدن با این قیمت ولی به نظرم تا به اینجا لیفان ۶۲۰بهتره هم از نظر شتاب و مصرف و آپشن ها.

    موافقم 0
    مخالفم 7
  8. تاق ابادی

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین خوبیه من چهار ساله دارم، ۱۵۰تا راه رفتم مشکلی نداشته، بخری ضرر نکردی، چیزی کم نداره،
    من میخوام تبدیل به احسنتش کنم، حتما یا ۵۵۰ یا اریزو میخرم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. مهرداد

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، حدود یه هفتس تصمیم به خرید این ماشین گرفتم و دنبال یه دست دوم تر و تمیزش میگردم. قبل از این مزدا ۳۲۳ اتوماتیک داشتم که فوق العاده راضی بودم ازش
    حالا دو دلم که MVM530 رو بخرم یا نه، امیدوارم پشیمون نشم. کلی تحقیق کردم و مطلب خوندم دربارش. ظاهراً که همه راضی هستن از داشتنش
    با تشکر از درست اندر کاران سایت پدال

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام، دقیقا 3 ساله 530 دارم و حدود 60 هزارتا باهاش راه رفتم. به غیر از بنزین و روغن واقعا هیچ خرجی نداره. ماشین راحت نرم و پرقدرتیه. تو کورس همه تولید داخلیا رو قورت میده. من واقعاً راضیم. همه میگفتن بعد یه سال کل اتاق به صدا میفته. از این نظر هم اصلا قابل مقایسه با داخلیا نیست. تنها چیزیش که اذیت میکنه افت قیمتشه. دست دوم مدل 94 تمیز این ماشین 34 -35 ملیونه بعد ساندرو استپ وی آشغال 67 ملیونه. این ماشین اگه تولید داخل بود زیر 60 نبود. به هر حال اگه کسی ماشین زود به زود عوض میکنه توصیه نمیشه. ولی اگه مثل من قصد داشته باشین حداقل 5 سال داشته باشینش عالیه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم بدونم که از پخش فابریکش به هیچ وجه نمیشه خروجی aux بگیریم .خودم میخوام از تبدیل میکرو usb به aux استفاده کنم ببینم میشه یا نه که هر جایی هم گیر نمیاد کابلشم ممنون میشم راهنماییم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید رضا موغاری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    باسلام سه ساله که این ماشین رادارم و دایم در مسیر تهران شمالم خدارا شکر نه استهلاکی زیادی داره نه پر خرجه هم صندوق بزرگ و فرمان نرمی داره بسیار راحت و جاداره موتورش هم قویترین موتور چری تو ایرانه تو مسافرتها خسته نمیکنه و مثل یه اسب نجیب ورام میمونه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. محمودی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .ام وی ام 530 مدل 92را اسفند 96 خریدم واقعا ماشین خوبی ازش راصیم.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. قاسم

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل 94 530 دارم 50 تا رفته خیلی هم راضی هستم ماشین خوبی است برای سوار شدن از تهران تا بندر عباس رانندگی کردم خیلی خوب بود ماشین نرمی است و مصرف بنزین مناسب نسبت به 2000 بودنش
    خوب بخرند میفروشم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. سلطانی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ممنون از از اینکه صادقانه تجربیات و نظرتون راجب ام وی ام ۵۳۰ را گفتین واسه من که دو دل بودم از خریدش خیلی کار ساز بود انشاالله همیشه چرخ زندگیتون به خوبی و خوشی واستون بچرخه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. شهاب

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام درود مدتی است ام وی ام 530خریدم با شک وتردید ولی الان به سیار راضی هستم مدت زیادی هیوندای آوانته داشتم و بعد سمند ی سرگردن از سمند و پرشیا بالا تر و نزدیکه به سواری آوانته

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا