ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

دقایقی با اِم‌وی‌اِم X33 S، چینیِ خوش‌اقبال بازار ایران!

چند سالی است که مجموعه مدیران خودرو به‌عنوان نماینده رسمی، محصولات مختلف کمپانی چری (Cherry) چین را با برند MVM در ایران تولید و عرضه می‌کند. یکی از مدل‌های محبوب و خوش‌فروش این شرکت کراس‌اوور X33 است که نخستین بار نزدیک به ده سال پیش وارد کشور شد و هم‌اکنون نسل سوم آن با مدل ۹۶ به فروش می‌رسد. اخیراً در فرصتی کوتاه به بررسی مختصر این چینی خوش‌اقبال پرداختیم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید.

mvm x33s
اِم‌وی‌اِم X33 اولین بار سال ۲۰۰۵ میلادی با مدل ۲۰۰۶ متولد شد و اندکی بعد راه خود را به بازار ایران پیدا کرد. مدل کنونی هم حدود دو سال پیش در سبد محصولات مدیران خودرو قرار گرفت و درواقع نسل سوم این خودرو به حساب می‌آید. طراحی ظاهری در مقایسه با نسل اول پیشرفت زیادی کرده و تناسب و زیبایی بسیار بیشتری دارد. بهره‌گیری از جلوپنجره جدید، طرح متفاوت و پویاتر سپرها، چراغ‌های افقی و اخموی جلو، گرافیک تازه چراغ‌های عمودی عقب، چراغ روشنایی در روز (DRL)، ابعاد بزرگ و مناسب رینگ‌ها و از همه مهم‌تر حجم ‌پردازی و طراحی حرفه‌ای‌ترِ بدنه چهره و شخصیت جسورتری به خودرو بخشیده و موجب تمایز محسوس آن با مدل‌های قبلی شده‌اند. همه این موارد در تیپ اسپرت با پوشش مشکی‌رنگ بخش‌هایی از سپرها، جلو پنجره، سقف و ستون C همراه می‌شوند تا همان‌طور که از نامش پیداست، نمای اسپرت‌تری پیدا کند.

mvm x33s
با ورود به داخل کابین نیز با دکوراسیون تازه و متفاوتی روبرو می‌شوید. داشبورد و کنسول مرکزی شباهت زیادی به مدل X22 تازه‌وارد داشته و با تکیه بر چینش جدید، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و نوار قرمزرنگ دور خروجی‌های سامانه تهویه جلوه بصری بهتری ارائه می‌کند. فضای هردو ردیف جادار بوده و به‌راحتی پنج نفر را در خود اسکان می‌دهد. صندلی‌ها، غربیلک فرمان و بخش‌هایی از پنل درب‌ها با چرم و باقی قسمت‌ها با پلاستیک نرم پوشیده شده است. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان، سامانه نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)، چراغ روشنایی در روز (DRL)، حسگر پارک، سامانه کنترل باد لاستیک (TPMS)، دوربین دید عقب، تنظیم صندلی راننده و سرنشین کناری به ترتیب در ۶ و ۴ جهت، شیشه بالابر برقی برای هر چهار درب، پشتیبانی از تلفن همراه هوشمند، سانروف برقی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و دو حالت رانندگی مختلف اقتصادی (Eco) و اسپرت (Sport) هم برخی از امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد موجود هستند.

mvm x33s

رانندگی
پشت فرمان X33 S تسلط خوبی به اطراف دارید. شیشه جلو، پنجره‌ها و آینه‌های جانبی بزرگ برقی دید مناسبی در اختیار قرار می‌دهند؛ البته اندازه مناسب ستون‌ A نیز در این امر بی‌تأثیر نیست. به لطف ارگونومی خوب کنسول میانی و کنسول جلو دسترسی به ادوات مختلف بدون مشکل خاصی صورت می‌گیرد. برای روشن کردن خودرو باید سوییچ را در جای خود وارد کرده و بچرخانید. پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با صدایی خفیف بکار افتاده و آماده حرکت می‌شود. علی‌رغم شاکله کراس‌اوور خودرو، رانندگی در محیط‌های شهری آسان و راحت بوده و X33 S به میزان قابل‌قبولی تحت امر شماست. طول و عرض به ترتیب ۴۴۱۹ و ۱۷۶۵ میلی‌متری این چینی خوش‌اقبال را به گزینه خوبی برای استفاده روزمره بدل ساخته که مخصوصاً در شهرهای شلوغ و پرترافیک همچون تهران ویژگی بسیار مهمی است.

mvm x33s
داشبورد و غربیلک فرمان جدید حین رانندگی جذابیت بصری بیشتری داشته و اصلا باعث خستگی راننده نمی‌شود. فرمان نرم و سبک عمل می‌کند و با توجه به اندازه خودرو هیچ‌گونه حس عدم کنترل به راننده القا نمی‌گردد. با بستن پنجره‌ها، تا حد زیادی از مزاحمت صدای بیرون کاسته می‌شود، اما صدای پیشرانه همچنان به گوش می‌رسد. صندلی‌ها هم راحتی متوسطی ارائه می‌کنند و برای رفاه حال راننده در شش جهت مختلف قابل تنظیم هستند.

mvm x33s
قلب ۲ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری چندان قوی و پرقدرت نیست اما برای استفاده معمولِ روزمره کافی به نظر می‌رسد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از خریداران X33 S فارغ از نام ‌و نشان خاص یا اعداد و ارقام چشمگیر، تنها به دنبال خودرویی راحت و بی‌دردسر برای روزهای کاری و گشت‌وگذارهای آخر هفته خود هستند و یک پیشرانه کوچک با بازدهی متوسط برایشان کفایت خواهد کرد. درنتیجه اگر بازده فنی را با التفات به فلسفه تولید خودرو موردبحث و انتظارات غالب مشتریان بسنجیم، نمی‌توان خرده زیادی بدان گرفت. این پیشرانه کوچک همچنین پتانسیل قابل قبولی برای مانورهای شهری داشته و در مواقعی مثل شتاب‌گیری‌های لحظه‌ای یا عبور از سربالایی‌ها تا حد زیادی رضایتتان را جلب می‌کند. از طرفی به فناوری زمان‌بندی متغیر دوگانه سوپاپ‌ها نیز مجهز شده که تأثیر بسزایی در بهبود مصرف سوخت و افزایش سرعت ‌عمل مجموعه فنی دارد.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده جعبه‌دنده خودکار از نوع CVT است (در تریم Comfortable از نوع پنج سرعته دستی). در رانندگی عادی و معمولی دنده‌ها به‌آرامی یکی پس از دیگری درگیر شده و حین تعویض هیچ‌گونه تنش خاصی به اتاق وارد نمی‌گردد. این مورد دقیقاً همان چیزی است که برای سفرهای درون‌شهری نیاز دارید و می‌تواند تا حد زیادی از خستگی رانندگی بکاهد. با فشردن ناگهانی پدال گاز، دنده به یک‌باره سنگین می‌شود و عقربه دورشمار بالا می‌رود. درصورتی‌که پدال را تا ۸۰ درصد پایین ببرید در حوالی ۵۰۰۰ دور بر دقیقه دنده سبک خواهد شد، اما اگر آن را تا انتها بفشارید واحد CVT از تعویض دنده سرباز زده و قدرت و گشتاور را با دنده سنگین تحویل چرخ‌ها می‌دهد. این رفتار دقیقاً مشابه بسیاری از دیگر جعبه‌دنده‌های خودکار امروزی است که در حالت ته گاز بجای سبک کردن دنده، دور پیشرانه را بالا نگه می‌دارند تا به‌عنوان مثال راننده برای صعود از سربالایی‌های تند یا مسیرهای ناهموار با افت قدرت و کشش مواجه نشود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، یکی از مزیت‌های بسیار خوب این چینیِ جویای نام، تحت کنترل بودن و رانندگی آسان در خیابان‌های شلوغ است. رفتار منطقی جعبه‌دنده، نرمی فرمان و آینه‌های جانبی بزرگ در کنار هم عبور از مسیرهای پرترافیک را به میزان زیادی تسهیل می‌کند. ترمزها عملکرد مناسبی دارند و از این نظر خیلی جای نگرانی نیست. سامانه تعلیق طی مانورهای معمول داخل شهر تعادل عمودی خودرو را تا حد زیادی حفظ می‌کند، اما در دست‌اندازها نسبتاً خشک بوده و بخشی از ضربات وارده را از خود عبور می‌دهد. از دیگر موارد مؤثر در کیفیت رانندگی هم می‌توان به سامانه تهویه مناسب، دسته‌دنده خوش‌دست، تعویض دنده سریع در حالت دستی و هماهنگی قابل‌قبول پیشرانه و جعبه‌دنده اشاره کرد.

MVM X33s
درمجموع باید گفت اِم‌وی‌اِم X33 S یک کراس‌اوور اندازه متوسط از دیار چین است. قبول دارم که محصولات این کشور فاصله زیادی با ایده آل دارند و گاهاً مالک را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌سازند که رهایی از ایشان صبر ایوب می‌طلبد، اما در مورد X33 S قضیه کمی فرق می‌کند. طراحی ظاهری، کیفیت رانندگی و امکانات مختلف اتاق تا حد زیادی بهبود یافته و در مقایسه با نسل‌های قبلی وضعیت بسیار بهتری دارد. پیشرانه، جعبه‌دنده و دیگر بخش‌های مجموعه فنی همکاری و هماهنگی قابل‌قبولی با یکدیگر داشته و شرایط مناسبی برای رفت‌وآمدهای روزمره محیا می‌سازند. X33 S یک کراس‌اوور فوق‌العاده جذاب و اغواکننده نیست، اما درعین‌حال برای استفاده‌های معمول روزانه هیچ‌چیز کم نداشته و با توجه به شرایط فروش منعطف مدیران خودرو، یکی از گزینه‌های خوب بازار کشور به شمار می‌رود.

MVM X33s
نکات مثبت اصلی:

  • تناسب طراحی
  • دید خوب و تسلط کافی به اطراف
  • فضای جادار اتاق علی‌رغم ابعاد نه چندان بزرگ
  • شرایط فروش مناسب و منعطف

نکات منفی اصلی:

  • پدال گاز گُنگ
  • عملکرد متوسط سامانه تعلیق
  • ورود صدای پیشرانه به داخل اتاق
در پایان توجه شما خوانندگان محترم را به مشخصات کلیدی اِم‌وی‌اِم X33 S جلب می‌نمایم.

  • نوع خودرو: شاسی‌بلند پنج درب، پیشرانه جلو
  • ابعاد (طول/عرض/ارتفاع): ۴۴۱۹ × ۱۷۶۵ × ۱۶۵۱ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۵۱۰ میلی‌متر
  • اندازه لاستیک‌ها: ۶۰/۲۱۵
  • رینگ‌ها: ۱۷ اینچی آلومینیومی
  • پیشرانه: ۱۹۷۱ سی‌سی چهار سیلندر / دارای ۱۶ سوپاپ
  • ضریب تراکم: ده به یک
  • حداکثر قدرت: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه
  • بیشینه گشتاور: ۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
  • جعبه‌دنده : ۵ سرعته دستی (تریم Comfortable) / خودکار CVT (تریم Luxury) با قابلیت تعویض دستی
  • انتقال قدرت: محور جلو
  • شتاب صفر یا یکصد کیلومتر بر ساعت: حدود ۱۳ ثانیه
  • سقف سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
  • تعلیق جلو: مک‌فِرسون مستقل با فنر پیچشی، میله نگه‌دارنده و ضد لغزش
  • تعلیق عقب: کشنده چندگانه با فنر پیچشی
  • ترمزها: دیسکی (هر چهار چرخ) / مجهز به ABS و EBD
  • وزن (کیلوگرم): ۱۴۵۵ (با جعبه‌دنده دستی) / ۱۴۱۲ (با جعبه‌دنده CVT)
  • حجم مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۴
  • قیمت نمایندگی: ۷۶.۷۰۰.۰۰۰ تومان برای مدل استاندارد و ۷۸.۷۰۰.۰۰۰ تومان برای مدل اسپرت
  • قیمت بازار: بازه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان (بسته به شرایط خودرو)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. ASA

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این ماشین جثه کوچیکی داره
    کنار پراید هم باهاش احساس حقارت میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. آریا

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اتفاقا چثه ای نزدیک به توسان داره ولی هنر طراحی حجیم هیوندای باعث میشه توسان خیلی بزرگتر به نظر برسه
      تو رده قیمتی خودش خوبه ولی مشکل اینه که تو رده قیمتی ماشین خوب وجود نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Pejman

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        فهمیدیم تو هم x33داری

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. ahmad

          ۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          ترکیدم از خنده! دمت گرم :)

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. peyman

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      داداش امین شما که این همه تعریف این خودرو کردی خب مینوشتی دیگه چند ستاره ایمنی هم داره از اروپا و امریکا!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Delport

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (73 ديدگاه)

        پدال جان فی تبلیغ چنده این روزا؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. سامان اذری

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      قدرت 139 اسب بخار
      در دور موتور 5750
      یعنی واسه گرفتن حداکثر قدرت
      باید دور موتور رو تا حد انفجار بالا ببری ???

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Bavaria

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        توو همه ماشین های غیر توربو باید دورموتور رو خیلی بالا ببری تا حداکثر ((اسب بخار)) بدست بیاد که البته اصلا عیب نیست
        .
        ولی بیشینه ((گشتاورش)) در دور ۴۳۰۰ بدست میاد که این برای یک خودرو که ادعای شاسی بلند بودن داره، عیب به حساب میاد

        موافقم 2
        مخالفم 0
    4. ASTON MARTIN

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      مدل اولیه ی این خودرو افتضاخ بود… تعلیقش هم از تیبا و پراید خشک تر بود.. الان پیشرفت قابل ملاحضه ای کرده.. چون قیمتش نبست به قبل زیاد افزایش پیدا نکرده ولی کلیت ماشین خوب شده
      بنظرم بزرگترین عیب هاش نداشتن ایربگهای جانبی و تعلیقه ضعیفه …

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ADEL

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من پشت این ماشین نشستم باید قیمت 40 تا 50 میلیونی داشته باشه نه بیشتر…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ASTON MARTIN

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      همه ی خودرو ها تو ایران سه برابره ارزششون قیمت دارن فقط این نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. نویدی

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    کی دلش میاد هفتاد میلیون تومن پول بی زبون رو بده واسه این؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بنزما

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      توی نقد پورشه کاین هم این همه تعریف ندیده بودم چه تعریفی از این لگن کردی دوست من

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. جواد

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تنها نکته مثبت مدیران خودرو اول اشتغال زایی خوب برای کشور هستش دوم بروزرسانی خودروهاش البته فعلا فقط ظاهری فنی همون مدلهای قدیمی هستش مدیر چینی این مجموعه قول ایجاد شهرک صنعتی برای تولید قطعات برای افزایش داخلی سازی و کاهش قیمت داده که من به شخصه در مورد کاهش قیمت خوشبین نیستم ولی خوب بازم باعث اشتغالزایی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Milad

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کدوم اشتغالزایی!
      همه چیزهاش از چین میاد و اینجا تنها سر هم میشه. یه چراغ مه شکنش هم اینجا درست نمیشه و برای‌کاهش درصد گمرک اینجا مونتاژ میشه وگرنه همین مونتاژش هم نبود. مدیران خودرو مال چینه و چین به اندیشه اشتغالزایی برای چینی هاست نه ایرانی ها.

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. Pejman

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (59 ديدگاه)

      آشغال زایی میکنه نه اشتغال زایی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ونوم اف ۵

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        دمت گرم شایدم اشتغال زدایی

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. محمد رضا

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      چه اشتغال زایی داداش
      تمام خودرو های چینی در کشور به صورتCKD. تولید میشن یعنی یه پیچش هم تو ایران تولید نمیشه حتی بدنشون هم اکثر مواقع رنگ شده میاد
      کلن شرکت یه مدیر داره 3تا کارگر

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. کورش

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7 ديدگاه)

        حداقل اشتغالزایی این خودروها، همون مونتاژ نیم بند اونهاست. در این خصوص بهتر از خودروهای ساخته شده هستند که وارد میشن

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. اشکان

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    کلا ایران ایجوریه!خودمون دوچرخه درست حسابی هم نمیتونیم بزنیم…همش به تلاش و پیشرفت دیگران میگیم عاشغال عاشغال!هر چه قدر هم ملت بگن عاشغال و بی کیفیت و این جور چیز ها…عادم عاقل میگه عافرین به تلاششون…هرچند عالی نیست،خوب هم نیست،ولی متوسط که هست…!از نخاله های داخلی که بهتره!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. اصغر

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    زباله ترین ماشین دنیاس مدل سری اولشو داشتم دیوونم کرد بس ک خرااب شد جون مادرتون برای سلامتیتون نخرید این زباله ها رو فقط یه اسباب بازیه ک بزرگش کردن شده خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سینا

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (347 ديدگاه)

      مدل 10 سال پیش رو نباید با مدل های جدیدترش مقایسه کرد ، می دونم در اصل همون مدل 2006 داره فیس لیفت میشه ولی بالاخره توی ده سال یه بهسازی هایی روش انجام شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. s.m

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    آشغالللللللللللللللللل .فقط میشه همینو گفت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. ایران

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما در نظر بگیرید که کیفیت سرسیلندر و آلیاژ این ماشین بقدری پایین هست که در صورت بروز مشکلات موتوری قابل تراشکاری نیست و باید سرسیلندر تعویض بشه.کیفیت قطعات موتوری بسیار پایینی داره.قیمت لوازم هم بسیار بالا هست.باید با یکیشون برخورد داشته باشید تا متوجه عرایض بنده بشید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      اتفاقا موتورش با کیفیته و خرابی نداره.در ضمن اگر سرچی در اینترنت و سایتهای انگلیسی کنید می فهمید چری یکی از بزرگترین سازندگان موتور در چینه و موتورهاش توسط avlاتریش طراحی و توسعه یافته و حتی در فیات لینا نصب شدند.avl برای دوج آمریکا هم موتور طراحی میکنه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. Amir.dp

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این چینی ها هم کم کم دارند قدم های خوبی برمیدارند.اگه منصفانه به یک دهه خودرو سازیشون بندازی پیشرفت های قابل قبولی نسبت به خودروسازهای ما که عمر بیشتری دارند ،کردند.البته همین خودروها هم که در ایران هست فعلا خیلی ها نمی تونند بخرند .ما اگه با این مسئولین بی کفایت داخلی همینجوری پیش بریم ،خودروهای چینی مثل کره ایی ها ،برامون رویا میشند.انشاالله اینطور نشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بله قدم هاشون خیلی خوبه فقط با زباله خودروتولید میکنند بنازم به این قدم ? پول بابت چنین خودرویی که تلق هدلایت های جلو و عقبش از پوست تخم مرغ نازکتره و عملا پوسته سپرش مث جک s5 حالت کاغذی داره و با ضربه کمی شیرازه خودرو از هم میپاشه و تریم داخلیش بقدری کیفیتش پایینه که احساس مورد تمسخر قرار گرفتن به اشخاص دست میده با اون قیمت قطعات یدکی گران و کم یاب و بازار دست دوم راکد واقعا میشه قدم اای چینی ها اینجا فهمید

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. حسين وي

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    من نمیدونم بررسی های لکسوس با بنز لی ام و و موستانگ و میخونیم انگاری اونا آشغالن بعد اینارو میخونیم انگاری مکلارنن ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. saeed-m

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    و باز چینی!….. اگه چینی میزارین خوبشو بزارین مثلا امکانش بود بیشتر در مورد BYD تانگ مطلب بزارین که قراره بیاد. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. datsun

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    شنیدم مصرف سوخت بالایی داره گفتن تا صدی ۱۶ تا ۱۷ درست میگن؟
    کسی که این دست ماشینا رو میخره کلا چشمش رو همه چی بسته فقط میخواد یه به اصطلاح شاسی بلند داشته باشه فقط همین شاید اصلا هم از خریدش راضی نباشه من با این افراد برخورد داشتم، البته سلیقه ای هر کسی قابل احترامه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ali bayani

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      تو جاده مصرف صدی ٨.۵ داشت و تو شهر نهایت ١٠.۵ نمیدونم این اعداد و ارقام از کجا در میاد…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. حميد

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه قیمت ماشینها خیلی بالا هست چاره چیه مجبورند بخرند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. ali bayani

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نمیدونم دوستان چه پدر کشتگی با ماشین های چینی دارن یک عده *** فقط میان میگن اشغاله در حالی که به جز عکس چیزی از این ماشین ندیدن یه عده دیگه هم که میگن قیمتش بالاست و از این حرفا خوب برادر من تو ایران کدوم ماشین قیمتش با لا نیست و عادلانه است که این باشه؟ مثلا الان سانتافه ٢۵٠ میلیونی ایا قیمتش خوبه؟ یا ال نود ۵٠ میلیونی؟
    من نسل قدیم این خودرو رو داشتم و الان هم دو ماهه این ماشین رو تحویل گرفتم و به پولی که دادم راضیم نمیگم ماشین عالییه ولی حداقل به نسبت قیمت تو ایران ارزش خرید داره حداقل مدیران خودرو به خاطر نسل جدید ٢٠ تومن نکشید رو ماشینش تو سان که ٣٠ تومن کشید قیمتش خوبه حتما😐
    نمیدونم بعضی از عزیزان با چه منطقی نظر میدن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      علی جون مبارک باشه ولی داداش مکلارن نیست که فقط عکسش رو ببینیم هر کوچه خیابونی بری میتونی ببینی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ali bayani

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ممنونم
        منم نگفتم مکلارنه ولی اون عده ای که با قاطعیت میگن اشغاله مشخصه که فقط به خاطر اسم چین اینجوری حرف میزنن و تا حالا از این ماشین استفاده ای نکردن…
        ملاک نظرات کورکورانه افراده…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. swedish arrogant tiger

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      علی دمت گرم .من خودم البته ماشین چینی ندارم که تعریف کنم ولی پیشرفت خودروسازی چین رو تحسین میکنم .و بنظرم ماشینای خوبی میزنه ک حداقل از پارس و سمند و پراید و فلان بهتره.بعضی دوستان هم که نمیدونم چرا فقط میگن چینی بده اشغاله فلانه …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ali bayani

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7 ديدگاه)

        قربونت داداش
        اره واقعا بعضی ها حرف حق براسون سنگینه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      علی اقا ماشین شما چراغ داخل کابینش با باز شدن در روشن میشه؟ مال ما فقط با کلید دستی روشن و خاموش میشه. هرچی گشتیم چیزی پیدا نکردیم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. شهریار

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (176 ديدگاه)

      با سلام
      من خودم دوسال قبل از منتقدهای خودروهای چینی بودم..با اینکه برادرم ۳۱۵ قدیمی رو داشت بعدش خودم ۳۱۵ جدید گرفتم…چند تا ایراد که مدل قدیمی داشت رفع شده بود…طراحی خودرو چه داخل چه خارج کلی تغییرات داشت و بدون افزایش قیمت با یه میلیون بیشتر من جدیدش رو خریدم… .به جز یکی دوتا ایراد کاملا ماشین خوبیه در قبال ۴۰ تومنی که من دادم
      الان هم که ۴۵۰۰۰ تا کار کرده هنوز هیچ ایرادی مکانیکی نداره…نمایندگی هم فقط برای سرویس دوره ای میبرمش..
      مصرفش هم بنا به نوع رانندگیم از ۵.۶ داشته تا ۷.۹….
      ما که راضی هستیم از این ماشین… ندید بدید ماشین هم نیستم که بگم ماشین اولم بود و چیزی بارم نبود…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. حميد

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه دیدن نمی خواد وقتی خروجی اگزوزهاش پلاستیکیه و نمایشی به هر حال هر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. خودم

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه عده فقط کارشون گیردادن به ماشین چینیِ.اینها آخه بوگاتی سوار میشند،چینی بهشون نمیسازه.کسی که 30-40 میلیون پول داره،توقع دارید بره بنز و تویوتا بخره.مجبوره بین آشغالهای تولید داخل که 10-20 سالِ داره تولید میشه و ماشین های چینی ،یکی و انتخاب کنه.دست دوم و هم حرفش و نزن که حداقل 150 هزار کارکرد و میشه خرید که البته طرف کیلومتر و دست میزنه،میشه 15 هزار.کدوم شرکتی الان مثل مدیران خودرو شرایط منعطف داره.میشه تویوتا اینجوری خرید ،آدرس بدید برم بخرم.میگید قطعاتش گرونه،کدوم ماشین درست حسابی مدنظر شما قصعاتش ارزونِ.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. swedish arrogant tiger

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ماشین خوبیه .قدرتشم با توجه به اینکه جفت نیست خوبه .حداقل از بقیه کراس اوور و شاسی بلندای چینی قشنگ تره. تو این رده و قیمت انتخاب اول منه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      چش نخوری با این تحلیل فنی و انتخابت!!!

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. swedish arrogant tiger

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        اگه بد میگم چرا اینقد دیس لایک خوردی؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  19. حسن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این صحبتهایی که دوستان راجع به ماشینهای چینی میکنن قبلا” پدر بزرگای ما راجع به ماشینای ژاپنی و پدرای ما راجع به ماشینهای کره ای میکردند که زمان ثابت کرد چندان درست نبوده . به نظرم چین هم همون راهی میره که کره ژاپن رفتن منتهی با سرعت بیشتر . ضمنا” البته که آلمانی از ژاپنی و ژاپنی از کره ای و کره ای از چینی بهتره ولی آشغال فرض کردن هیچ کدومشون معقول نیست. باید تحسینشون کنیم که در مسیر درستی تلاش میکنن و دیروزشون از پریروزشون بهتره و فرداشون بهتر از امروزشونه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل این ماشین کیفیت قطعات هستش درسته از خودروی ایرانی بهتره ولی در کل نسبت به بقیه کشور ها ضعیف تره مهمترین ضعفش هم خدمات پس از فروش و کمس قطعات مشکل فروش دست دوم هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. محمد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موندم بعضی ها نظر میدن مثلا. یه سوال دارم از اون ها امروز با 60 تا 70 میلیون چه خودرویی میشه خرید؟
    اگر پورشه یا بنز یا بی ام دبلیو میشد خرید یا ژاپنی و …قبول دارم نظراتی رو که میدن. همه هم این ها رو انتخاب می کردن. یکم منصفانه نظر بدین.
    در ضمن از سال 90 به بعد 405 دارم. قبلش سمند و پارس داشتم. البته سوار نسل قبلی این خودرو شدم. ولی کلا خودروی چینی نداشتم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. aajtomcat

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی دوستان نظر هر دو طرف قابل احترام هستش خوب واقعا توو این رنج قیمت وتوو این کلاس خدا وکیلی چه ماشینی هست که مردم با قدرت متوسط رو به بالا بتونن بخرن خوب معرفی کنن دوستان نه اینکه توو ایران اونقدر تنوع ماشین داریم موندیم چی انتخاب کنیم هر کس باید به اندازه جیبش تصمیم بگیره دوستان هم که نظر دادن آشغاله حتما دارن bmw سوار میشن میگن آشغاله خوب کسی کسی رو مجبور نکرده چینی بخره یا چیزه دیگه ولی قرار دادن تجربیات در موردهر چیز کار خوبیه ولی خدا وکیلی اونا دارن سعی میکنن چیز بهتری تحویل مشتری بدن نه ما که داریم در جل میزنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. امین

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گرامی
    اولا هر کس هر خودرویی با هر قیمتی که میخواد بخره به خودش مربوطه
    دوما عزیزانی که از خودروی چینی بد تعریف میکنن احتمالا اروپا زندگی میکنن و از خودروهای چینی خوششون نمیاد
    آخه عزیزان من الان اکثر لوازمی که ما توی منزل استفاده میکنیم چینی هست در ضمن صنعت خودروی چین به شدت رو به رشد هست و ماهایی که تو ایران زندگی میکنیم داریم احساس میکنیم هر روز یه ماشین خاص با آپشن ها و ظاهر خاص داره تولید میکنه ولی ایران چی ؟؟؟؟
    خودتون حساب کنید پژو و سمند و پراید چند ساله که داره تولید میشه و هیچ پیشرفتی هم نداشته الان هم به همین خاطر اکثر مردم خودروی چینی رو انتخاب میکنن که حداقل ظاهر و آپشنش فرق کنه والا من که دیگه از تولیدات داخلی خسته شدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. ای لیا کیانی

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو ماهه گرفتم این ماشین رو. منم تا سه ماه قبل میگفتم ماشین ساخت داخل آدم بگیره ولی چینی نخره. ذهنیت همیشه نسبت به ماشین چینی منفیه تا زمانی که خودت هم بخری. در ضمن چین ساکن نمونده و به سمت جلو حرکت کرده و هر روز به روزتر شده و این رو میشه تو نسل های جدید خودرو چینی دید. من که راضی هستم. مسیر کارم سمت زنجانه و هفته ای دوبار میرم. من قبلن سمند داشتم و الان تو این ماشین به این نتیجه رسیدم قبلن اصلن ماشین سوار نمیشدم. راحتی سواری و آسایش تجهیزات جانبی فوق العاده ست. بله قطعن مثل ماشین کره ای نیست همونطور که ماشین کره ای مثل ماشین ژاپنی نیست. دقیقن همین ذهنیت درباره خودروهای کره ای هم وجود داشت. برگردید اوایل سالهای دهه هفتاد رو مرور کنید که چند خودور کره ای تو تاکسی رانی وارد شد و خیلی هم راضی نبودن ازش ولی الان کیا و هیوندا وارد صف اول خودروسازها شدن. چین هم همینه. پنج سال دیگه بازار خودرو رو تو دستش می گیره.
    در نهایت اینکه خرید خودرو صفر ولو داخلی بهتر از خرید خودروی دست دومه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا