چری

بررسی چری آریزو 5

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-02

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو ۵ بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو ۵ یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک
شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو ۵ به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

Chery-Arrizo-5-2016-2

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵ به ترتیب ۵۹,۷۰۰,۰۰۰، ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ و ۷۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو ۵ حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو ۵ در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو ۵ به‌حساب آورد.

Chery-Arrizo-5-2016-04

جمع‌بندی

چری آریزو ۵ خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه می‌شویم که چینی‌ها روزبه‌روز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب می‌شود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید به‌زودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینی‌ها واگذار کنند.

CheryArrizo5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.ضمن احترام به نظر همه دوستان باید خدمت اون دوستایی که اینقدر به ضعیف بودن موتر این ماشین گیر دادن عرض کنم مگه قدرت و حجم موتور پارس چنده( موتور 1800 با 95 اسب) موتور سمند یا دنا چیه(1700 با 115اسب) موتور 206 تیپ 5 هم (1600 با 110 اسب) از اینا گذشته مصرف سوخت این تولیدات از رده خارج چنده؟نکته بعدی کیفیت ساخت و خدماتشون چطوره؟
    حالا آریزو با موتور 1500 که از همه تولیدات داخلی ما که بهینه تر و بروز تره.
    چرا میگین نمی ارزه؟ با تکمیل ترین خودرو داخل یعنی دنا اگه یک مقایسه ساده داشته باشیم و با توجه به اینکه دنا 42 تومن قیمتشه متوجه میشین 70 تومن این ماشین می ارزه.طراحی بروزتر.ادوات داخلی و خارجی با کیفیت تر.گیربکس cvt و از همه مهمتر 150 هزار کیلومتر گارانتی.
    شرکتی که محصولش رو 150 هزارتا گارانتی میکنه قطعا مغز خر نخورده که الکی گارانتی کنه.خیلی به کیفیت محصولش ایمان داره.
    خداییش چنتا از محصولات داخلی ما قابلیت گارانتی 100 هزار کیلومتری رو دارن چه برسه به 150 هزارتا!!!
    برادرای عزیز محصولات داخلی 60 هزارتا گارانتی میشن هنوز به 10 هزارتا نرسیده انبوه مشکلاتو پیدا میکنن و شر کتها هم اصلا پاسخگو نیسن
    بنده خودم تمام تولیدات داخلو تجربه کردم الانم خانمم حدود 5000 هزار کیلومتر با ام وی ام 110 sرانندگی کرده منم گاهی باهاش رانندگی میکنم.
    فقط اینو بگم بعد از چند روز رانندگی باهاش به خانمم گفتم خاک بر سر ایران خودرو و سایپا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ملت

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ماشین خانوادگی میخرن یعنی ایمنی و هزینه سوخت و … بعد میگن چرا اسپورت نمیشه روند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با نظر این دوست عزیز آقا محمد کاملا موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدكرمي

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اینقدر نگین چین بده و خودروسازنمیشه، اگر چین وارد بازار ایران نمیشد ایران خودرو و سایپا به این مردم رحم نمیکردن والان بایستی بجای این ماشین ها دنا (بخونید سمند فیست لیفت) با این قیمتها میخریدیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اتوموبیل رامین

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از جمله افرادی بودم که شدیدا با محصولات چینی مخالف بودم تا اینکه به تازگی خودرو اس5 رفیقم که تازه خریده رو سوار شدم و پس از تحقیقات زیاد تیگو5 خریدم به حدی از خودرو راضی ام که اصلا به فروشش فکر نمیکنم واقعا نسبت به خودرو قبلی من یعنی ال90 خیلی بهتر پیشنهاد میکنم قبل خرید خودرو به محصولات چری و کرمان موتور هم توجه کنین و تست کنین مطمینن نظرتون عوض میشه موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      حالا از اون بهتر تیگو 7 هستش ؛ از همه نظر ماشین خوبیه
      اگه دمبال ماشینی هستی که ایمنی از اروپا هم داشته باشه euroncap جیلی امگرند 7 هستش که 4 ستاره داره
      ولی در کل بخوای حساب کنی به نسبت پولی که داری میدی می ارزه ,

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در تست عملی مدل اتومات باید بگم بی حالترین و ضعیف ترین ماشینی هست که تو ایران وجود داره
    مخصوصا حرکت اولیه
    از نظر مصرف (در عمل) معمولی هست ، تقریبا درحد mvm 550 با موتور 2000
    چون به هرحال یک معیار مصرف سوخت یعنی انرژی لازم برای جابجایی ، حرکت و شتاب.
    هرچه موتور ضعیف (با حجم کم)باشه،برای جابجایی خودرو با شتاب قبل، باید به پدال فشار بیشتری آورد. پس مصرف میره بالا .
    یعنی در عمل (که من امتحان کردم ) آریزو در شهر 8/8مصرف داشت ولی mvm550 مصرفش 9/2 بود ولی شتابی که با 550 منو به صندلی میچسبوند باعث میشد خود به خود عمدا مصرفشو با تکرار این کار ببری بالا وگرنه فکر کنم مصرفش با رانندگی معمولی به 9 زیر برسه.
    اما آریزو آدم از لجش اینقدر گاز میده تا به سروصدا بیفته و کمی حرکت کنه
    ولی آریزو5 از نظر تجهیزات(آپشن)، هندلینگ، نرمی ،بیصدایی، راحتی،مدرن بودن و زیبایی خارجی/داخلی خیلی خیلی عالی هست
    یکی از معیارهای جوانها شتاب و راحتی خودرو در شتابگیری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      معلومه این ماشینو سوار نشدی .همینجوری رو هوا قضاوت کردی . تو این ماشین شما فقط درگ را احساس نمیکنی . بخاطر گیربکس سی و ی تی . و الا ماشین شتابش اصلا کم نیست . صفر تا صدش را خودم چند بار تست کردم . چیزی بین 11و 13 ثانیه هستش . منتها درگ را حس نمیکنی . شتاب ثانویه این ماشین خیلی عالیه . یعنی از 100تا 170 را تو شیب صفر نهایتا 4تا6 ثانیه پر میکنه . تست کردم که میگم . تازه بدون زوزه و جون کندن . خیلی نرم و پیوسته . صدای موتور اصلا تو نمیاد که سرعت را حس کنی . فقط عقربه روی 170 متوجهت میکنه . تازه تو این سرعت بازم جا داره گاز بدی یعنی 25 درصد کورس پدال خالی میمونه .من ماشین زیاد داشتم . تو این تیپ . کره ای و ژاپنی . اصلا فرقی نمیکنه . با این فرق که مصرف این کمتره
      من فکر میکنم هر کی درگیر برند نباشه محاله نظر دیگه ای بده .
      برند هم خودش یه نوندونیه بخاطر دلال بازی و بازار دست دومش . خدایی دیوونس کسی بره ماشین با این اپشن و امکانات را بخاطر برند دو برابر پول بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        والا بخدا انقد نظرات با اغراق و مغرضانه میدن خیلیاشون هیچ اطلاعی در مورد ماشین ندارن یه سری هم از طرف خودروسازای دیگه هستن که بیان بازار بقیرو خراب کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بی طرفانه و باتجربه عملی و دید فنی بگم:
    جک اس 5 در چینی ها تاکنون حرف اولو میزنه (از نظر شتاب آپشن مدرنیته (بغیر از طرح بیرونیش)
    ام وی ام 530/550 : از نظر شتاب و قدرت، نرمی و بیصدایی کیفیت داخلی (اما آپشن ضعیف و طراحی قدیمی)
    آریزو 5 : بینظیر در امکانات مدرنیته آپشن نرمی (شتاب اولیه (در حد پیکان با گاز)
    لیفان و بسترن : فقط زیبایی (کیفیت سیم کشی و ادوات برقی پایین-شتاب معمولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ملت

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من دارم ایرادتی هم داره مثل صندلی عقب یک پارچه نداشتن چراغ صندلی عقب و نداشتن دریچه کولر عقب برای صورت که گردو خاک زیر صندلی میده بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. معین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من فقط یه سوال دارم با ۷۰ تومن میشه سوناتا سراتو مزدا ۳ تیوتا کورولا دسته ۲ ولی فوق العاده تمیز خرید چرا باید پول بابت این ماشین. داد روو چه منطقی؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه ماهی 1 میلیون خرج داشته باشه (که نداره) تازه افت قیمتش از ماشین چینی کمتر میشه بعلاوه اینکه فکر کن بخوای توی یک جلسه و میهمانی مهم شرکت کنی اگه با ماشین چینی بری که 100 میلیون هم پولشو داده باشی بازهم همه انتضار دارن موقع پیاده شدن کت و شلوار نقره ای ، پیراهن سبز با کراوات صورتی زده باشی l

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امین

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      صحبت شما دوست عزیز کاملا صحیح.با 70 میلیون گزینه های جالبی پیش روت است از جمله تویوتا کورولا و شاید سوناتا یه تیکه رنگ و حتی مزدا 3 و حتی یه ماکسیما تا 87 و حتی کیا سراتو و حتی ازرا 2 3 تیکه رنگ شاید هم 7 الی 8 سال از عمر این اتومبیل ها گذشته باشد ولی هنوز کار میکنن فقط شاید یه کوچولو نیاز به مکانیکی و شاید یه روکش صندلی و تودوزی رودری ها رو صفر شویی کنی یا تعویض و اون زمان یه ماشین خوب و عالی م از همه مهمتره به قول خودتون چینی نباشه داری سوار میشی و با قدرت موتور بالا و نرمی و شتاب ولی دوست من شما برای خرید این اتومبیل ها باید 70 الی 80 میلیون پول نقد تکرار میکنم نقد داشته باشی تا بتونی یکی از این مدل هایی که خودتون یا من گفتن رو تهیه کنید.ولی خدا پدر و مادر شرکت های وارد کننده چینی رو بیامرزه همه جوره با هر شرایطی ماهی 3500 تومان گرفته باهات راه میان مثلا یکی میبینه 30 تومن نقد داره و میتونه ماهانه 1.5 هم قسط بده خب میره دنبال ماشین چینی که شرایطی باشه براش والا مطما باش اونی هم 80 تومن نقد داشته باشه چینی نمیخره.ولی در کل گذشته شما تا چند سال اینده کلا برندی به جز اتومبیلهای چینی تو خیابونا نمیبینی در کل هم بخوای حساب کنیم چینی ها ارزششو دارن چون دارن پیشرفت میکنن و خودشونو دارن چه از نظر صنعت خودرو سازی و هر چیز دیگه ای بالا میکشن.من قصدم توهین به صحبت شما نبود دوست عزیز ولی در کل باید همه جوانب را سنجید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اونایی که تویوتا فروشی دارن فقط یا دلال هستن یا تصادفی هستش که میفروشن
      تویوتا ماشین خاصیه هر کسی سمتش نمیره هر کسی هم نمیفروشتش
      اونایی که میفروشن مطمئن باش خوب از ماشین نمیتونستن نگهداری کنن (اینکاره نبودن)
      چون موتور تویوتا خرابی خیلی کمی داره به نسبت تمام ماشینای تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهرداد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به معین باید بگم این ماشینایی که گفتی تمیز دست دومشون دور و بر 100 تومنه نه 70 تومن،
    70 تومنیش ماهی 1 تومن استحلاک داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. معین

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه آقا اینجورم شما فکر میکنی نیست الان سراتو سایپا صفرش ۷۸ میلیون تویوتا کورولا بکر ۶۰ میلیون اخه تویوتا چه استهلاکی داره؟؟؟؟ تویوتا ماهی یک تومن استهلاک داره؟؟؟ از اون حرفا بودا ماشین چینی صاحب اول و آخرش خودتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بر خلافی دیگر خودروها ی چینی، واقعا کیفیت راضی کننده ای دارد، من راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهراب

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ماکسیما 87 دارم. 70 خریدم. به خدا معرکس. شتاب راحتی. کم خرج. مصرفش 14 تو شهره ولی فدایه سرش. با بنز 2016 کل کل میکنم شیرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چطور میتونی ماکسیما رو با بنز 2016مقایسه کنی ،،اصلا قابل قیاس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حسام

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من این ماشینو سوار شدم و دور زدم.اینکه میگن شتابش خوب نیست خوب درسته ولی خیلی بدم نیست.درضمن برای حرکت اگه رو حالت تیپ ترونیک بزارید عملکرد بهتری رو میبینید.تو جاده سرعت که از 80 میگذره ماشین فوق العاده قوی میشه.ظاهر و امکاناتش هم خوبه.
    یه موضوع دیگه.دوستان میگفتن ماشین 70 تومن نمیارزه.منم همین نظرو دارم ولی به نظر من تسهیلات خریدش بی نظیره.حدود 27 میلیون پول پرداخت میکنید و مابقی شرایطی.اون دوستانی که 70 80 میلیون برای خرید ماشین کنار گذاشتن میتونن مابقی پول رو توی مووسسات بزارن و دریافت سود پولشون اقساط این ماشینو بدن.حالا حساب کنید که ماشین چه مبلغی در میاد.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا مطمئنی اسمش رو درست زدی ؟ این که سوناتاست :))
    به نظر من هرکی این تیپ ماشین هارو سوار میشه از اول تا اخرش مثل این ماشین چینی ها کلا فیک و کپیه
    نخرین اقا نخرین
    حیف مزدا 3 سوزوکی و ماکسیما نیست ؟
    حداقل کیا سراتو با این رنج قیمت
    پولش رو ندارین پول به این ماشین های در پیتی ندین
    لطفا اورجینال باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      چشم میگم همه برن پژو آردی ماشین مورد علاقتونو بخرن
      عزیز دل ماکسیما که نو تو بازار نیست
      خیلی دیگه هم که گفتی باید بری تو این بازار وحشتناک دست 2 که خدا میدونه طرف چه بلایی سر ماشین آورده و میخواد ردش کنه بره
      یه ماشینی مثل تویوتا کرولا 2008 gli جزو سری خوباش بود تا 2012 ولی سالم و خوب دست 2 پیدا میکنی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. نیما

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من3 ساله جیلی سوارم از نظر کیفیت و نرمی ازش راضیم، با موتور 1800 قدرت 149 اسب بخار تولید میکنه و مصرف سوختش تو جاده با سرعت متوسط 120 کیلومتر 6 لیتر هست از نظر ایمنی هم 4 ستاره اروپارو گرفته این ماشین،از نظر خرابی هم فقط تو این مدت استارتش خراب شد که توی گارانتیش رایگان عوض کردن،حالا تو این رنج قیمت به نظرتون 149 اسب بخار رو باید خرید یا 116 اسب بخار؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دوست عزیز همه چیز که اسب بخار نیست. قدرت موتور یکی از فاکتورهاست. به جز اون باید به کارآیی ، امکانات ، زیبایی و … هم اندیشید. البته جیلی هم خودروی خوبیه ولی از نظر سطح امکانات نسبت به آریزو در سطح پایینتری هست و ضمن اینکه فعلاً دو سالی هست که نه واردات داره و نه مونتاژ میشه. یک مقدار توی خدمات بعد ازفروش اون بعد از پایان دوره 5 ساله گارانتی تردید وجود داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهشا احساسات و رنگ و لعاب رو فراموش کنید
    این چینی که اینقدر ازش تعریف می کنین چرا این قدر علاقه به کپی داره ؟ چرا همش مشابه ماشین های روز دنیا میزنه
    اصلا اقا اوکی ماشین ساز خوب چرا هر دو سال یه بار ماشین فیس لیفت می کنه دو تا چراغ اضافه می کنه با یه مدل جدید وارد میشه ؟
    ام وی ام ایکس 33 چه به روزش اومد ماشین 55 میلیونی با 4سال مدل خوررن 91 بی رنگش میشه 36 تومن ؟
    واقعا من نمی دونم چه طوری فکر می کنین ؟ بین 60 تا 70 می تونین مزدا 3 تیپ سه از 86 تا 89 سوار شید هر کی هم میگه نمیشه 5روز نیست یه 88 بی رنگ خریدم 65 تومن با کارکرد 90 هزار تا
    از هر لحاظی هم ماشین چینی دود می ده و بنده برای لوگوی ِژاپنیش سر تعظیم فرود میارم
    اصلا اقا 60 بدین ساندرو وی استپ رنو سوار شید
    عجبا
    زوری مگه میشه ژست ادم پولدار هارو گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابی

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      واقعا برای افرادی با طرز فکر شما متاسفم. به قول معروف شما یادتون نمیاد نمایشگاه دار جماعت روزی روزگاری به ملت دوو سوار میگفت این اسباب بازی های کره ای رو سوار نشو. ماشین فقط آمریکایی. حالا همه واسه کره ای ها لنگ میندازن. نوبت چین هم میرسه. چون چینی ها توان تولیدشون از تمام دنیا بالاتره. ضمنا داری اشتباه میزنی اون استپ ویه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      کسی نمیخواد ژست پولدارا رو بگیره
      دست دوها بیشترشون مطمئن نیستن و میگن بی رنگه و تصادفی نیست و فلان و بهمان
      برو چک کن اگه 10 بار موتورش ایراد پیدا کرده باشه و قطعه اوریجینال از یه ماشین دیگه انداخته باشن روش مکانیک میفهمه؟
      نگو اینکارارو کسی نمیکنه که حرفتو باور نمیکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. نیما

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما هیچکدوم نگفتیم ماشین چینی بهتر از ماشین خارجیای شما پولدارس داداش،اصلا هم ادعا پولداری نکردیم ولی همون مزدا ۳ که میگی نیوش هم تو شتاب از خیلی ماشینا کم میاره،از لحاظ مصرف سوخت،از لحاظ گرونی قطعات،از لحاظ کیفیت پایین چرم صندلیش حتی، نمیدونم از چی داری دفاع میکنی،ماشینای ما نمی ارزن ولی شک نکن مزدا به هیچ وجه ب این قیمتی که داره فروش میره ارزش نداره و اگر همین ماشینای چینی نبودن الان شما با ۷۰ تومنت داشتی ۴۰۵ سوار میشدی ،در ثانی فیس لیف کار همه خودروسازای دنیاس،شما از بس هر سال پژو رو دیدی تغییر نکرده این داستان برات ناملموسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدایش به مزدا کاری نداشته باش.
      من هم مزدا 323 اتوماتیک تیپ 5 داشتم ..هم مزدا 3 تیپ 3 هم مزدا 3 جدید ..البته مزدا 3 جدید یخورده ایرادات جزئی داره که مشکل بزرگی نیست.
      فوقالعادست .. قطعاتش گرونه بله اگر اصلی باشه وگرنه قطعات متفرقه زیاد داره قیمت مناسب و کمتر .. خدایش از همه نظر خوبه .. فقط تو شتاب اولیه 0-100 شاید از چند تا ماشین کم بیاره ولی کلا راضی کنندست .. در ضمن اگر ماشین خوبی نبود اینقدر مشتری دست به نقد نداشت که حتی دنبال مدل های پایین تر مزدا 323 هم میرن … اینو نوشتم بخاطر این که بحث ماشین ژاپنی از ماشین کره ایی و چینی جداست کلا ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Darush

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان ، من یک ماه اریزو 5 خریدم خیلی عالی شتاب 0تا 100 فقط 11/5 ثانیه و باید به اون دوستانی که فکر میکنن متورش ضعیغه بگم من قبلا پارس و ل 90 و 206 تیپ 2 و زانتیا داشتم و باید بگم شتاب گیریه اریزو 5 واقعا عالیه ، نکته دیگه اینکه گیریبکسه اتومات این ماشین بی نظیره یکی از دوستام هیوندا ولستر داره با ماشینه من دور زد و گفت گیریبکسش حرف نداره ، به هر حال من این ماشینو پیشنهاد میکنم تنها عیب این ماشین اینه که اسمش چینیه اگه همین ماشین مال شرکت هیندا بود 30 – 40 میلیون بیشتر بود و میشد خارجی نه ( چینی ) وقتشه قبول کنیم چینیا خیلی پیشترفت کردن و هدف دارن و به جهانی شدن فکر میکنن نه مثل ایران خودرو و سایپا فقط به فکر سود بشتر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسام

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بزرگوار منم سوارش شدم تست شتابم گرفتم هم رو دستی هم اوتو.ولی هردو 15 و 16 شد.11 دیگه اغراق بود بخدا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهران

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حدود ۲۰ سال قبل یکی از دوستام هوندا آکورد صفر خرید ۱۷ میلیون
    حدود یکسال بعدش یه ماشینی اومد که خیلی شبیه آکورد بود
    پرسیدم چیه. گفتن هیوندای
    و گفتن کره ایه…. همین دیدی که امروز به ماشین چینی هست. بیست سال قبل به کره ای بود.
    اقتصاد مثل یک موجود زنده می مونه
    قیمت کیفیت اقبال عمومی و… باعث تعیین قیمت میشه
    دیگه اون زمان گذشت که پیکان ۵۲ با بوق ۱۰۱۱ و سونی ۵۴ را میتونی ۵ سال تووی اوج قیمت بفروشی.
    خودرو چینی با ژاپنی و یا ایرانی قابل قیاس نیست
    و مقایسه اشتباهیه
    و اینکه توقع داشته باشیم خودرو ۷۰ میلیونی کیفیت خودرو ۱۳۰ میلیونی را داشته باشه صحیح نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Nikeee

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من نمیگم کدوم خوبه کدومش بده
    ولی در کل ماشین های چینی به ادم ارزش نمیدن
    توو تهران از پایین شهر میری میرسی بالا همه اورجینال سوارن
    کلا ماشین چینی ابرو واسه ادم نمیاره
    یه حس و برداشت تازه به دوران رسیده رو به همه میده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین برای آبرو؟؟

      ماشین برای استفاده ست برادر
      برای آسایش
      از بس حرف و نگاه مردم برامون مهمه همه ش هشتمون گروی نهمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        والا بالای شهر بستگی داره کجا منظورت باشه
        من تو خیابونمون تو جردن حداقل 10 تا برلیانس دیدم دوستم چند تا خیابون اونورتر خودش هیوندا توسان داره باباشم برلیانس 330 خودمم چری همسایمون هم جیلی داره هم النتراو یکی هم ریو ایران خودرو, و یکیشونم 206 کسی هم به اون یکی توهین نمیکنه بخاطر ماشینی که اون یکی داره تا دلتم بخواد برلیانس و جک و ام وی ام این دور و اطراف دیدم که حد نداره
        یه حرفی بزن که درست و عادلانه باشه نه از روی غرض و حسادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احمدرضا

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اون شخصیت و آبرویی که بخواد با مدل و نوع ماشین به دست بیاد همون اول از دست بره بهتره. ماشین جهت استفاده شخصیه. البته زیباییش هم مهمه. هر ماشینی که استفاده بهتری داشته باشه، هزینه و دردسر کمتری داشته باشه و زیباتر باشه قطعاً بهتره و لزومآ ربطی به برند و کشور سازنده خودرو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کاظم

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من نوعی یه ماشین برای خونوادم میخام میخام توش احساس امنیت کنن میخام آسایش داشته باشن اگه مسافرت رفتم نسبت به ماشینم خیالم راحت باشه
      اونایی که پولدارن محترم ولی اگه کسی به دید حقارت به من و زن و بچم نیگاه کنه … هم حسابش نمیکنم
      حالا برو آقای تازه به دوران رسیده فکر آبروی تخمیت باش یا ماشینت من هم فکر خونوادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تعصبی روی هیچ ماشینی ندارم . اولش ماشینهای چینی قیمتشون پایین بود و خریدشون قابل توجیه بود ولی الان قیمتهایی که روش گذاشتند واقعا مسخره است. قیمت آریزو5 با این موتور ضعیفش واقعا مایه خنده است و خریدش نشانه حماقته. حتی جک S5 هم دیگه به قیمتش نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اینکه اریزو موتور ضعیفی داره حرفی نیست ولی دوره ارزشگذاری خودروها بر اساس قدرت موتور هم رو به پایانه. الان حتی خودروهای اروپایی و کره ای هم دیگه روی قدرت موتور مانور نمیدن و رو اوردند به امکانات و ایمنی بیشتر و اقتصادی بودن خودروها . خودرویی مثل سراتو و یا اسپورتیج توی مدلهای جدیدش نسبت به مدل قدیمی کاهش قدرت موتور داشتند. خودروهای اروپایی هم اکثراً رو به سمت موتورهای کم حجم آوردند. اریزو برای اونهایی که به جای شتاب به دنبال زیبایی ، امکانات لوکس و سواری مناسب در کنار ایمنی قابل قبول هستند خودروی قابل دفاعی هست و البته اگه کسی بخواد با این سطح امکانات قدرت موتور هم داشته باشه لااقل باید 15 میلیون بیشتر هزینه کنه و خودرویی مثل لیفان 820 و یا سراتوی سایپا ( البته با سطح امکانات خیلی پایینتر) خریداری کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. کوردی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگر کیفیت ماشین را همزمان با قیمت محصولات چری با شرایط فروشش در نظر بگیریم ماشینهای خوبی اند میتوان با اطمینان خرید و سوار شد من 3سال 315 داشتم که بسیار ازش راضی بودم حالا هم فی مابین آریزو و ایکس 33 اس و تیگو موندم کدامشان رو بخرم البته که 550 هم بد نیست…
    دوستان خواهشا این ماشینها را با برندهای ژاپنی و اروپایی و حتی کره ای مقایسه نکنید بابا قیمت اونها سربه فلک کشیده که قابل خرید برای اکثریت مردم نیست! دوستانی که مدعی بدی خودرو چینی هستند لطفا با قیمت 200 و بالاتر بروند سوار خودرو ژاپنی و… شوند………………………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عليرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظر درسته که بیش از 70 سال است که در صنعت خودرو سازی فعال هستم ولی باید قبول کنیم که العان توان، دانش، تکنولوژی و زیرساختهای لازم را جهت تولید خودرو داخلی که با خودرو سازان حتی چینی قابل رقابت باشد را نداریم.
    من نمی گم که صنعت خودرو سازی را تعطیل کنیم و کارکنان شرکت های دولتی خودرو سازی اخراج و به جمع بیکاران اضافه شوند ولی لااقل خودرو سازها ما بروند سراغ خودرو سازهای اروپایی و آسیایی و طی قراردادی بلند مدت (حداقل 10 ساله) به آنها بگویند محل تولید، موارد اولیه، کارگر و زیرساختهای اولیه ایجاد کارخانه از ما و تجهیزات ، تکنولوژی، تیم تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت از شما.
    سپس به تدریج طی برنامه ریزی ده ساله برروی رشته های دانشگاهی مختلف که با صنعت خودرو سازی مرتبط می باشند دانشجویان خلاق، نخبه و با استعداد را شناسایی و در خطوط تولید، تیم تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت شرکت در کنار تیم خارجی به کار بگیرند تا لااقل بعد از 10 سال با افزایش و انتقال تکنولوژی ، دانش و تجربیات کم کم برویم سراغ ساخت خودروهای داخلی که بتواند با خودروهای خارجی رقابت کند.
    هم اکنون رقابت خودرو سازان داخلی با خودرو سازان خارجی ناعادلانه است به طوریکه با 200 تا 300 درصد گمرک واردات خودروهای خارجی، امکان رقابت قیمتی برای خودروهای داخلی فراهم است.
    همین خودروی آریزو 5 اگر گمرکی سنگین نباشد حداکثر 30 تا 35 میلیون تومان قیمت خرید آن در بازار ایران است.
    دولت با حمایت های بی برنامه و ناکارآمد فعلی از خودرو سازان داخلی نه تنها باعت شکوفایی و رونق صنعت خودرو سازی در ایران نمی شود بلکه در حق مردم نیز به گونه ای ظلم شده است چون مجبور هستند با قیمت بالا خودرو های بی کیفیت داخلی که حداقل استانداردها و امکانات روز را ندارد خریداری کنند.
    امیدوارم دولت محترم به خود آمده و اگر امکان دارد برابر پیشنها فوق عمل کند، چون به تدریج با مونتاژ و سپس ساخت قطعات خودروهای خارجی در داخل ایران قیمت خودرو در ایران کاهش و کیفیت و استانداردهای آن افزایش می یابد و هم مردم راضی می شوند و هم صنعت خودرو سازی بهبود و توسعه می یابد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان ، آقا ماشین چینی صاحب اول و آخرش خودتی ، در ضمن فکر کنید در یک مسافرت هستید به سمت شمال یا جنوب فقط دور از تهران ماشین چینی خراب بشه آیا مکانیکی هست که به دادتون برسه ، خودتون سر در میارید .
    به نظر منم ۷۰ میلیون نمی ارزه به جاش ماشین های دسته دو تیوتا و مزدا و هیوندا و نیسان و تو سایت باما سرچ کنید ببینید چه چیزایی میشه گرفت . من تیگو رو تست کردم و جی ۵ و شتابش واقعا خوب نیست ماشین نفس نداره ، بعد مدتی هم ، هم صدای تراکتور میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر رضا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حالا شما فکر کن با تویوتای ۸-۹ سال کارکرده توی همون جایی که میگی خراب بشه ماشینت. مثلا یهو مکانیک ۵ دقیقه ای میاد و ماشینت رو روبراه میکنه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ماشین های چینی خوبن مثلا الان فاو ماشین فوق العاده ای داره و همه ازش راضین درسته و انصافا بخوای حساب کنی خیلی بهتر از ایرانی هاشن و گسایی ک میخوان ماشین بخرن با این قیمت ب نظر من فاو خیلی بهتره میتونن هم صب کنن تا عید هم پژو های جدید وارد میشه و چند مدل جدیدچینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. داود

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هیچ کس نمیخواد با سوار شدن ماشین ژست آدم پولدارا رو در بیاره غیر از اونایی که سوار ماشینای گران قیمت باد آورده میشن و فکر میکنن بقیه هم مثل خودشون فکر میکنن، در مورد ماشین نظری دارین بفرمایین اگه نظری ندارین برا مردم نسخه نپیچین لطفاً، بعضی از دوستان خوب گفتن اول اینکه هفتاد تومن نقد نمیدی درثانی چه جیب چینیا چه جیب کره ایها چه فرقی میکنه، همین که توی مملکت مونتاژ میشه و چند نفر روش کار میکنن می ارزد به ماشینایی که کاملاً وا رداتی و ی نفر از توش میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      والا بخدا یه حرفا میزنن اصن غیر واقعی
      برو خودروی آلفا رومئو stelvio رو ببین
      موتورش twin turbo
      حجم موتور 2900
      503 اسب بخار
      ماکسیما موتور 3000 اسب بخار 150
      تویوتا کمری 2017 موتور 2500 اسب بخار 250
      خوب وقتی سال به سال موتورا بهینه میشه و حجم موتور کم میشه و قدرت بالاتر میره و یه آپشنایی مثل توربو میاد برای چی بریم دمبال دست دو یا ماشین قدیمی تر
      بهتره آدم بر اساس بودجه و علاقش بهترین ماشینیو که میخواد انتخاب کنه
      یکی چانگان دوس داره یکی تیگو یکی ال نود یکی ساندرو یا جیلی یا النترا و سراتو و …
      دلیل نمیشه کسی بیاد به خاطر علاقه بقیه بهشون توهین کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از خرید این خودرو دست بردارید و منتظر ام جی 360 باشید.ام جی 360 با کیفیت خیلی بیشتر از آریزو 5 هست و امکانات مدل تیپ 3 اش در حد این خودرو هست. کشش مدل تنفس طبیعی 107 اسب بخاریش از این خودرو بسشتره چه برسه به مدل توربو 150 اسبیش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mohammad

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین و نداشتم بنابراین نباید نظر بدم اما در مورد قدرت موتور این رو بگم که تکنولوژی طراحی موتور داره به سمت حجم کم با قدرت بالا پیش میره و بالا بودن حجم سیلندر دال بر برتر بودن اون خودرو نیست نمونه بارز بی ام و i8 هست با حجم 1500 cc و وزن 1550 kg که در حال حاضر رتبه بهترین طراحی موتور رو داره و فراموش نکنید که این خودرو حدود یک و نیم میلیارد تومان قیمت داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. چینی نخر

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از هرجای دنیا می خوای بخری فقظ از چین بی وجدان نخر حالاافرادی که خودشون را می زنند تا به دیگران بفهمونن چینی خوبه تو خواب وخیالند فقط جنس چینی بدرد لای دیوار میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. داود

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین رو نخرید که پشیمون می شید …
    موتور ضعیف و اتاقی که خیلی زود به سر و صدای شدید افتاده و فنرهایی که به شدت میکوبد ماحصل اعتماد به این خودروی چینی واقعا بی کیفیت است. باور کنید 3000 تا بیشتر راه نرفتم با این خودرو ولی به علت فنر بندی بسیار خشک داخل اتاق از یک وانت نیسان بیشتر صدا میدهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ملت و میهن

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم اریزو پنج دارم ولی این طور که شما میگید نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیقا درست میگه منم یکی دارم الان نسبت به روز اول خیلی خشک تره و صدا تو کابین زیاد شده وتازه هنگام ترمز بالای 70 ماشین انحرافی کم داره .. به خدا راست میگم … من خریدم تا الان 3 قسطش دادم هر کی بخاد 6 تومن زیر قیمت میدمش،،،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        یعنی شما قبل اینکه خودرو رونمایی بشه تو بازار داشتینش و 3 قسطشم دادین و کلی باهاش رفتین؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. م

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فکر میکردم چرا ام وی ام فقط یه موتور۲۰۰۰ داره که روی محصولات سدانش میزاره ، چرا یه محصول با قیمت بیشتر و موتور قویتر نمیده بیرون ، ام وی ام هم انگار حرف منو شنید و کاملا بر عکس عمل کرد :/ دوستان موتور این ماشین همون موتور بهینه شده ام وی ام ۳۱۵ نیو هست . همون ۳۱۵ نیو فیس هم قیافش خوبه هم طراحی داخلیش ، و از همه مهتر وزنش با موتورش همخوانی بهتری داره . این با این قیمتش به هیچ وجه نمیارزه . من که همون ۵۳۰ و ۵۵۰ رو ترجیه میدم . که البته خودم تیپ ۵ دارم فرنسوی اسپرت از همه اینا از همه لحاظ ( اینمنی ، طراحی ،شتاب ) بهتره . بعد اونم اگه چینی بخرم فعلا ۵۳۰ و h30 کراس و لیفان x50 و 315هاجبک ارزششون از بقیه بیشتره . ؛)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تاحالا ماشین چینی نداشتم‌ اما اینطور که از نظرات دوستان برداشت کردم این ماشین ها برای افرادی که ماشینای تولید داخل رو سوار شدن خیلی جذابیت داشته باشه چون واقعا از ماشینای ایرانخودرو و سایپا خیلی بهتره اما برای افرادی که ماشینهایی نظیر کیا و هیوندا سوار شدن دقیقا یه چیز فیک و بی کیفیته. پس فکر میکنم مقایسشون با هردو دسته ایرانی و خارجی کار درستی نیست. معایبشم میتونم بگم توی فروش و خدماتش واقعاضعف داره اینم میشه گفت بخاطر اینه که همه گیر نشده
    راجب قیمتشم بگم از قدیم گفتن هرچقد پول بدی همونقدر آش میخوری. ازماشین ۷۰ تومنی نه میشه توقع ۱۳۰ تومنی داشت نه اینکه با ماشین ۴۰ تومنی یکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا