ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

نگاهی به ام وی ام X33

mvm x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که  بنام MVM Tiggo  و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود.


این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار  را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود. X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در سایت سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.


این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.


تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

X33 هم اکنون با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان در نمایندگی و ۳۰ میلیون در بازار فروخته می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۶۰۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام sadra جان

    ممنون این دفترچه رو که من وقتی ماشینو خریدم همراه ماشین بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. kami

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جدید بگید جدید منم دارم چیز جدید چی دارین ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۷ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (117 ديدگاه)

      سلام. چه ادبیات جالبی. عجله توش موج می زنه. خوب راجع به چه مطلبی دوست داری چیز جدیدی بدونی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمود بهزاد

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام کسی از آخرین قیمت گاردورکاب فابریک خبر داره لطفااطلاع بدین با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یوسف

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. بله قیمت قبلش 2میلیون تومان بود ولی تازه گی بخاطر نوسان ارز به 3میلیون رسید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. zorg

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کمپانی چری در سال 2006 میلادی اولین محصول شاسی بلند اما تک دفرانسیل خود را با نام تیگو معرفی کرد که تولید ان علاوه بر چین در کشورهای مصر- اندونزی – ترکیه – روسیه و اروگوئه ادامه دارد. اما جالب انکه کمپانی ایتالیایی DRMTORS این خودرو را فیس لیفت کرده و با نام DR5 در ایتالیا مونتاژ میکند!!!!!
    تیگو با 3 موتور 1/6 و 1/8 و 2 لیتری با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود. البته تنها مدل 2 لیتری با گیربکس 4 دنده خودکار را می توان به صورت 4 چرخ متحرک سفارش داد. هم زمان با رونمایی نسل جدید تیگو توسط کمپانی سازنده , شرکت مدیران خودرو مونتاژ نسل کنونی ان با نام X33 مجهز به پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 5 سرعته دستی را اغاز کرده است.

    طراحی ظاهری

    در کاتالوگ های تبلیغاتی شرکت چری تیگو با عبارت NEW CONCEPT VEHICLE که مخفف ان NCV می باشد معرفی شده که دلیل اصرار فراوان بر این اصطلاح عجیب برای ما تا الان پوشیده است. چرا که اگر منظور معرفی سبک طراحی جدیدی بوده باید گفت طرح و ابعاد تیگو به وضوح به سبک طراحی تویوتا RAV4 است و چنانچه منظور کلاس کاربردی ان بوده از انجا که شاسی و پلت فرم تیگو با سدان چری A5 مشابه و البته به صورت تک دیفرانسیل است , این خودرو در کلاس کراس اور یا دورگه کوچک شهری قرار میگیرد که تنها در مدل 4WD توانایی افرود هم خواهد داشت.
    در نمای جلو چراغ هایی با ابعاد بزرگ و لنزهای شفاف , جلو پنجره ساده مزین به دو نوار کرومی در ترکیب با سپری خوش فرم و کاپوت عضلانی , چهره ای نسبتا بدون ایراد و پویایی دارد اما به روشنی اشکار است با یک خودروی اقتصادی از اسیای شرقی روبرو هستید.
    طرح تکراری نمای جانبی , کاملا محافظه کارانه و خالی از هر گونه نواوری بوده که تنها نقطه قوت ان قوس مناسب منحنی سقف است.
    خط کمر افقی و ساده بدنه در میانه راه تا حدودی ناپدید شده و دوباره از میانه در عقب بیشتر به چشم می اید که در انتها به چراغ عقب می پیوندد. درها استاندارد و مطابق اصول طراحی شده اند تا سوار و پیاده شدن به این خودرو بدون هیچ دردسری انجام شود.
    ایینه های جانبی نیز بدون هیچ گونه هیجان اما متناسب و استاندارد هستند. بزرگترین نقطه ضعف در نمای پهلو , اندازه کوچک رینگ و لاستیک برای یک خودروی شاسی بلند است ان هم با رینگ اسپرتی که فاقد زیبایی یا تمایز خاصی است.
    طرح تیگو در نمای پشت تا حدودی شما را غافلگیر میکند زیرا اثری از سپر عقب به شکل عادی و کلاسیک وجود ندارد. در واقع این بخش به سه قسمت مجزا بدل شده که 2 تکه ان از گلگیرهای عقب تا لبه در پنجم به بدنه متصل بوده و تکه سوم به جای اتصال به شاسی , به صورت یک لایه محافظ روی نیمه پایینی در عقب مونتاژ شده و نقش ضربه گیر را ایفا میکند. ضمن انکه ضخامت این لایه خیلی کمتر از سر سپرهای دو طرف ان است. این ترکیب عجیب و غیر عادی توازن نمای عقب خودرو را به هم ریخته است. زیرا اشکاف بزرگی بین در عقب با بدنه با بدنه و سپر هر سمت وجود دارد.
    در برخوردهای از پشت سر نیز مطمئنا ضربه به جای انتقال مستقیم به شاسی ابتدا به در پنجم وارد می شود , قسمتی که بعید به نظر میرسد در تصادفات نقش ضربه گیر و محافظ را ایفا کند. البته مزیت خاص چنین طرحی این است که در عقب تا پایین ترین حد ممکن امتداد دارد که موجب پایین امدن ارتفاع لبه بارگیری و استفاده راحت تر از فضای پشت می شود.
    مه شکن های عقب که به صورت دو چراغ گرد و بسیار ساده و مشابه MVM110 روی لایه محافظ در قرار دارند یکی دیگر از بد سلیقگی های این قسمت محسوب میشوند. اما محل نصب لاستیک زاپاس به همراه پوشش محافظ ان را باید از نقاط قوت طراحی تیگو دانست.
    به طور کلی در مورد چهره این چینی قد بلند و رعایت تناسب طراحی در ان غیر از ترکیب نامتوازن سپر عقب می توان نمره تا حدودی قابل قبول را برای ان در نظر گرفت. زیرا با طرحی قدیمی و محافظه کارانه مواجه هستید و هیچ امتیاز ویژه یا مورد هیجان انگیزی در ان وجود ندارد.
    کیفیت رنگ کاملا معمولی بوده و فواصل قطعات بدنه و درزها به خصوص در نمای عقب به خوبی تنظیم نشده اند.

    فضای داخلی

    با باز کردن درهای خودرو و ورود به داخل کابین , فضای داخلی تیگو را جذاب تر از انچه تصور میکنید خواهید یافت. ترکیب و حجم قابل توجه داشبورد و کنسول وسط , همراه با رنگ بندی روشن و کرم زیبایی داخل اتاق را تا جایی بالا برده که کیفیت معمولی مواد و پلاستیک خشک داشبورد کمتر جلب توجه میکند.
    از لحاظ ارگونومی باید گفت دریچه های میانی تهویه با ابعادی کوچک , در ارتفاع بالایی تعبیه شده اند و همچنین محل کلیدهای گرمکن صندلی ها مناسب نیست ولی سایر ادوات و تجهیزات در دسترس قرار دارند.
    طرح فرمان نیز ساده و مجهز به کلیدهای کنترل مجموعه پخش صوت است اما جنس پلاستیک مصرفی برای غربیلک نسبت به داشبورد و رودری ها در سطح پایین تری قرار دارد. ناگفته نماند درا ین میان قطعات کابین , بی تردید کلیدهای گردان تهویه مطبوع بدترین ظاهر و کمترین کیفیت را به خود اختصاص داده اند. ترکیب و چیدمان مجموعه نشانگرها کاملا معمولی بوده و با نور ابی در زمینه سفید درخشش چراغ های هشدار دهنده ان در طول روز کافی نیست.
    صندلی های جلو طرح قابل قبولی داشته اما کیفیت پشت سری های ان چنگی به دل نمیزند.
    راننده تیگو در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و فضای کافی در مقابل پا و بالای سر خواهد داشت اما جای پای سرنشین کناری با توجه به حجم زیاد داشبورد در این بخش کافی نیست. در صندلی های ردیف دوم نیز فضای بالای سر و جلوی پا کافی برای سرنشین تا قد حدود 180 سانتی متر وجود دارد اما نشیمنگاه صندلی عقب کوتاه است که در سفرهای طولانی می تواند خسته کننده باشد از مزایای تیگو قابلیت تنظیم صندلی 2 تکه ردیف عقب در راستای طول و زاویه پشتی صندلی است که بای به ان طرح و جنس پوشش ستون ها , سقف و پوشش فضای بار نیز افزود. چینی ها هنوز هم در قطعه سازی به درجه مطلوبی نرسیده اند و ناهمخوانی بعضی از قطعات و همچنین وجود برخی زائده های ریز در لبه برخی از قطعات خودروی مورد بحث را ازار میدهد , ضمن اینکه در مونتاژ همین قطعات هم توسط سازنده داخلی دقت کافی وجود ندارد و در هر نمونه ضعف مونتاژ قابل مشاهده است. در مجموع میتوان از طرح و ترکیب کابین تیگو به عنوان خودرویی که هنوز تا رده متوسط فاصله دارد ایراد خاصی گرفت اما اگر کیفیت قطعات تزیینی داخلی ارتقا یافته و دقت بیشتری در فرایند مونتاژ اعمال شود جذابیت فضای داخل ان پیش از پیش افزایش میابد.
    تجهیزات رفاهی و ایمنی

    تیگو مونتاژ مدیران خودرو از نوع فول اپشن بوده که قفل مرکزی با ریموت کنترل – ایموبیلایزر – شیشه ها و ایینه های جانبی برقی – فرمان هیدرولیک – کولر – سانروف برقی 2 حالته – گرمکن صندلی های جلو – سیستم پخش صوت MP3 مجهز به درگاه یو اس پی با قابلیت کنترل از روی فرمان – تنظیم زاویه نوردهی چراغ های جلو – روکش چرم صندلی ها – تنظیم ارتفاع صندلی راننده – صندلی عقب تنظیم و جمع شونده – را شمامل میشود تا با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان تجهیزات راضی کننده ای ارائه دهد.
    در این میان سانروف برقی دو حالته و به خصوص گرمکن صندلی های جلو غافلگیر کننده اند اما فقدان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – نبود پوشش چرم فرمان و حس گر دنده عقب کاملا احساس میشود.
    تجهیزات ایمنی تیگو 2 ایربگ برای سرنشینان جلو – ترمز دیسکی در هر چهار چرخ مجهز به سامانه ABS – EBD را در بر میگیرد. چری تیگو با استاندارد EURO NCAP ازمایش شده است و به دلیل ضعف سپرجلو – انتقال مستقیم ضربه توسط موتور به کابین و عملکرد ضعیف ایربگ از 16 امتیاز ممکن موفق به اخذ نمره 2/8 و کسب یک ستاره ایمنی شده است که واقعا باعث تعجب و ناامید کننده است.

    مشخصات و ازمایش فنی

    قبل از بررسی ازمایش فنی باید نگاهی به مشخصات تیگو انداخت. پلت فرم تیگو مشابه چری A5 یا همان MVM530 بوده و از همان پیشرانه عرضی به حجم دقیق 1971 سی سی با بیشترین توان 139 اسب بخار و بالاترین گشتاور 182 نیوتون متر به ترتیب در 5750 و 4500 دور بر دقیقه بهره میبرد که یک جعبه دنده 5 سرعته دستی با انتقال بازده موتور به محور جلو جثه 1375 کیلوگرمی ان را که دقیقا 85 کیلوگرم از MVM530 سنگین تر است به حرکت در می اورد.
    با گردش سوییچ پیشرانه 2 لیتری تیگو با لرزش محسوسی بیدار شده و با صدای بلند و خشن هوشیاری خود را به شما اعلام میکند.
    نفوذ صدای پیشرانه به داخل اتاق با افزایش دور موتور تشدید شده تا در دورهای بالا واقعا ازار دهنده باشد. به گونه ای که احساس میکنید موتور داخل اتاق قرار دارد. پدال کلاچ نرم است و تمامی دنده ها به نرمی در جای خود قرار میگیرند اما فرایند تعویض کند و و ارام صورت میگیرد. این خودرو در دنده یک به خوبی راه می افتد اما با سبک تر شدن دنده ها کشش ان رفته رفته کاهش میابد که بخشی از این موضوع به فاصله نسبتا زیاد ضریب دنده های 1 تا 3 و همچنین تاخیر در درگیری دنده ها و بخش دیگری به توان کم پیشرانه 2 لیتری برای خودرویی به ابعاد تیگو باز میگردد.
    به همین دلیل شتاب خودرو در زمان تست با 4 سرنشین و کولر روشن چندان مطلوب نبوده و برای انجام مانورها دنده معکوس بیشتری لازم است. البته نمیتوان ان را یک خودروی تنبل نامید و با توجه به گشتاور قابل قبول شما را در سبقت و شتاب ناامید نمی کند.
    سیستم تعلیق تیگو که چری حسابی روی ان مانور میدهد در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چند جزئی است. که توسط کمپانی خوش نام لوتوس طراحی شده و در جلو به استرس بار نیز مجهز است. این مجموعه فنر بندی در طول سواری ثابت میکند به خوبی ضربات حاصل از دست اندازها را در هر دو محور جذب میکند. و فرمان با دقتی قابل قبول تا حد امکان از انتقال ضربات جلوگیری میکند. البته فرمان نرم ان در مانورها واکنشی کند و در کل شعاع گردش زیادی دارد.
    سیستم ترمز با اتکا به چهار دیسک و همراهی ABS عملکرد قابل قبولی دارد اما با فشردن پدال ترمز احساس اطمینان کافی وجود ندارد.
    بزرگترین مزیت تیگو کنترل و تسلط عالی بر ان است زیرا علاوه بر مشاهده خطوط برجسته روی کاپوت , شیشه های بزرگ جلو و کنار به همراه اینه های بزرگ مربعی شکل به خوبی راننده را بر اطراف مسلط میکند. قوس مطلوب و ضخامت کم ستون A خودرو نیز به هیچ وجه میدان دید را کاهش نمیدهد.
    فراموش نکنید ارتفاع زیاد خودرو و نرمی سیستم تعلیق ان در مانورها سنگین نقطه ضعف جدی ان است حتی اگر امضای لوتوس پای ان باشد.

    تیگو در مجموع یک خودروی به ظاهر شاسی بلند جمع و جور اما با رفتاری مشابه یک سدان خانوادگی و مناسب برای رانندگی ارام و متعادل است که قیمت ان تا حدودی بالاست اما در بازار بسیار محدود شاسی بلندهای موجود رقیب مستقیمی پیش روی ندارد. این خودرو یک کراس اور کوچک شهری تک محور متحرک است که غیز از فاصله زیاد شاسی تا زمین و چهره ای مشابه شاسی بلندها هیچ شباهتی به انها نداشته و البته ادعایی هم در این خصوص ندارد.
    در حقیقت تیگو مستقیما خریدارانی را نشانه گرفته که تنها به دنبال ظاهر یک خودروی شاسی بلند بوده و ارتفاع بلندتر و تسلط بهتر برایشان مهم است و در عین حال توقع سواری نرم با امکانات رفاهی کافی مشابه یک سدان خانوادگی را دارند.
    در خصوص دوام قطعات و وضعیت استهلاک این چینی تازه وارد نیز فعلا تا مدتی نمیتوان نظر داد و باید دید در اینده چه حرفی برای گفتن دارند ولی با ذهنیت منفی ایرانیان به کالای چینی راه سختی جهت اثبات خود و کسب اعتماد بازار به کیفیت احتمالی خود خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهریار

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اطلاعات ارائه شده توسط zorg واقعا دقیق و عالی و درست بود. ممنون.
      یک سوال. آیا یک طوری ( مثلا با دستکاری سیستم اگزوز ) میشه کاری کرد که صدای ماشین داخل اتاق نیاد. ممنون اگه جواب بدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. zorg

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (30 ديدگاه)

        فکر نکنم دوست عزیز. یا بهتر بگم صلاح نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. افشین

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (117 ديدگاه)

    تا حالا کسی به این فکر کرده که چرا ایکس 33 سپر عقب تداره؟
    این یه موضوع جدید کامی خان. دوستان اگر مایلن می تونن نظر بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کاشکی مدل 4WD اون هم بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سحر

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آقا محمود گارد و رکاب فابریک 950000 هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمود بهزاد

    ۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باتشکراز سحر خانم اقا افشین فکرکنم به دلیل ارتفاع کم درب عقب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. zorg

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فورد سومین کارخانه تولید خودرو های مسافربری خود را در چین افتتاح کرد .

    به گزارش خبر خودرو، شرکت فورد موتور با افتتاح سومین کارخانه تولید خودرو های مسافر بری در چین در نظر دارد تا ظرفیت تولید خود را در این کشور با 30% افزایش به 600 هزار دستگاه خودرو برساند .

    این کارخانه با سرمایه گذاری 490 دلاری توسط دو شرکت فورد و گروه خودروسازی چانگان در فضایی به مساحت یک میلیون متر مربع در جنوب غربی چین ساخته شده است .

    قرار است در این کارخانه نسل جدید سدان های فوکوس و 6 مدل متفاوت تولید شود .

    به گفته مقامات فورد : این شرکت در نظر دارد تا سال 2015 فروش جهانی خود را با 50% افزایش به 8 میلیون دستگاه خودرو برساند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. zorg

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دنیای خودرو – امید آذرزمانی: هر گروه از خودروها علاقمندان خاص خود را دارند.خودروهای شاسی بلند نیز عموما مورد توجه کسانی است که به طبیعت و طبیعت گردی نیز عشق می ورزند.خصوصیت های ویژه این خودروها باعث شده تا آنها مرکبی راهوار برای کوه و دشت باشند.از این رو به سراغ یکی از چهره های شناخته شده طبیعت گردی ایران رفتیم.محمد علی اینانلو کسی است که وجب به وجب طبیعت ایران را با خودرو و پای پیاده در نوردیده است.پای گفتگوی او نشستیم تا برای ما از خودرو و طبیعت بگوید.

    اولین خودرویی که با آن رانندگی را شروع کردید چی بود؟
    جیپ بود، یک جیپ آمریکایی.
    اولین ماشینی که با آن به دل طبیعت رفتید کدام بود؟
    این خودرو هم جیپ بود. جیپ جنگی مربوط به جنگ جهانی دوم.از آنها که کاپوت کوتاهی دارند.
    به نظر شما بهترین ماشین برای سفرهای آفرود کدام ماشین است؟
    ببینید این ماشین‌ها خیلی زیاد شدند. یک زمانی فقط جیپ جنگی بود با اون دنده کمک پایین و پلوس خلاص‌کن هم که هنوز نیامده بود حداکثر هم 80 کیلومتر در ساعت می‌رفت که ما فکر می‌کردیم داره پرواز می‌کنه اون‌وقت‌ها جوان بودم و توی چله زمستان تا بجنورد باهاش می‌رفتم و از سرما توی ماشین بخاری نفتی روشن می‌کردیم. بعد که لندروور اومد گفتیم که دیگه آخر قضیه اومده چون اتاق داشت و ما سردمان نمی‌شد ولی رانندگی خیلی خشکی داشت ولی ماشین‌های خوبی بود هیچ جا گیر نمی کرد بعد هم مدل‌های مختلف جیپ اومد. من همه ماشین‌های فورویل درایو را داشتم یا با آن رانندگی کردم ولی الان اینقدر زیاد شدن که آدم سخت می‌تونه یکیشو انتخاب کنه.
    با همه شاسی بلندها می توان به بیابان رفت؟
    این ماشین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی دسته SUV و دسته دوم SUV با خصوصیات آفرود هستند. اون SUVها که من به تازگی هم با یک دستگاه از آنها بیابون بودم توی خارج از جاده زیاد کارایی نداره و برای توی جاده خوب است.جاده های شیب دار را هم خوب بالا می رود، یا مثلاً اگه توی جاده چالوس داری رانندگی می کنی یکدفعه برف‌ بگیره این‌جور ماشین‌ها از سواری بهتر عمل می‌کند ولی با توجه به بودجه‌ای که ما داریم خیلی از ماشین‌ها واسمون قابل دستیابی نیست. من اخیراً خارج از کشور بودم دیدم مثلاً GMC یک مدل زده که با توجه به امکاناتش برای من خیلی ایده‌ال هست ولی اولاً داخل کشور وارد نمی‌شه بعد هم پای اون تویوتا لندکروز هست که باید 150 تا 160 میلیون پول بدهید برای خرید آن.
    با این تفاسیر به نظر شما بهترین فورویل‌درایو کدومه؟

    من رنجروور را خیلی می‌پسندم چون سواری نرم و راحتی داره و تقریباً جز اولین ماشین‌هایی بود که دیفلاک (قفل دیفرانسیل) داشت که این سیستم توی بیابون خیلی به درد ما می‌خوره ولی ایرادی که رنجروور داشت این بود که مدل‌های اولش دودر بود که بعدها با تولید مدل چهاردر این ایراد هم برطرف شد. واسه جاده هم بلیزر را می‌پسندم که توی برف هم خوب حرکت می کند. ولی در مجموع و با توجه به اینکه من همه اینها را امتحان کردم و بیشترشان را هم داشتم، در کل لندکروز استیشن را بهتر می دانم.
    با توجه به اینکه می‌دونم شما چند ماشین فورویل دارین بیشتر از کدوم استفاده می‌کنید؟
    البته بستگی به جایی که می‌خواهم بروم دارد. من هشت خودرو فورویل دارم ولی مثلاً واسه عبور از دره‌های تنگ از جیپ استفاده می‌کنم ولی جیپ جای کمی دارد و شما دو جفت پوتین اضافه داخل آن بگذاری پر می‌ شود ولی لندکروز از همه بیشتر به من خدمت کرده است.
    رانندگی در طبیعت چه تفاوتی با جاده دارد؟
    خب بهتره که این سئوال چند قسمت بشود. اول اینکه رانندگی شهر با جاده چه تفاوتی دارد و چه تفاوتی جاده با بیابون دارد.چون خیلی‌ها این مساله رو نمی‌دونن. شما توی شهری مثل تهران منهای تصادف‌هایی که توی اتوبان‌ها از 11 شب تا 4 و 5 صبح اتفاق می‌افته حداکثر تصادفی که می‌کنن به خاطر رانندگی کردن های زیگزاگی و انحراف به چپ و راست است.البته این جوان ها من دیدم لایی می‌کشند که متاسفانه باعث تصادف می شود. رانندگی داخل شهر با رانندگی توی جاده خیلی فرق می‌کنه و اکثر کسایی که راننده شهر هستند راننده جاده نیستند، به همین دلیل که در گردشگری‌ها در تعطیلات شاهد این همه تصادف هستید چون خیلی از مردم رانندگی جاده رو بلد نیستند. در جاده یک فرهنگ دیگری حاکمه، اولاً در جاده به دلیل سرعت بالا اشتباه برابر مرگه برعکس شهر که در خیلی موارد به خسارت مالی منتهی می شود. اون وقت در جاده مثلاً می‌بینی که طرف از اینجا با باجناقش قرار گذاشته با دو تا پراید پشت‌سر هم حرکت کنند و سالم برن و برگردن به همین خاطر تا مشهد با سرعت 60 کیلومتر حرکت می‌کنن. اونجایی که می‌تونه 110 بره همین 60 تا را می‌ره. اونجای که باید 30 تا بره باز همون 60 تا رو می‌ره، در نتیجه جایی که باید 30 تا بره از پیچ نیافته بیرون و جایی که باید 110 بره باعث تصادف می‌شه در حالی که در کشورهای دیگه مثلاً کانادا علاوه بر حداکثر سرعت، حداقل سرعتم زده که اگر از حداقل کمتر هم بری سر و کارت با پلیس هست. ماشین‌هایی که با فرهنگ رانندگی شهری در جاده حرکت می‌کنن باعث تصادف می‌شوند. یا به عنوان مثال شما وقتی توی شهر می‌خوای گردش به چپ کنی راهنما می‌زنی یه نگاهی‌ هم به آینه‌ها می‌کنی که ماشین نیاد، حالا همین کار رو توی جاده انجام می‌دن یعنی داری با سرعت 110 تا می‌ری یکهو می‌بینی یکی وایستاده وسط جاده راهنمای چپشم زده می‌خواد دور بزنه در حالی که قانون دور زدن به چپ جاده اینکه اول راهنمای راستو بزنی بری توی شانه خاکی راست بعد وقتی دیدی هیچ ماشینی نمی‌یاد اون وقت دور بزنی 90درصد راننده‌های ما اینو نمی‌دونن. یا مثلاً فرهنگ چراغ دادن و فیلرها را نمی‌دونن که نور پایین و کمی نور بالا و باید استفاده کنن و یا اینکه دیر روشن کردن چراغو نشانه شجاعت می‌دونند. در حالی که در اروپا و آمریکا وقتی ماشین‌های جدید و استارت می‌زنی چراغ‌ها روشن می‌شوند.این یعنی چراغ در نور کم اینقدر اهمیت دارد مخصوصا تو گرگ و میش غروب. می‌خوای سبقت بگیری می‌بینی ماشین نمی‌یاد. همین که می‌ری تو سبقت یکدفعه دو تا چراغ جلو چشمات روشن می‌شه.در حالی که اولین اصل رانندگی جاده می‌گه شما باید اول دیده بشی قبل از اینکه ببینی و ما اینو رعایت نمی‌کنیم و ده‌ها نکته دیگه.
    و فرق رانندگی بیابون با جاده چیه؟
    رانندگی توی بیابون یک فوت و فن هایی داره که راننده‌های جاده هم بلد نیستند. من داشتم دوستی که راننده پایه یکم بوده ولی توی بیابون وقتی ماشینو دادیم دستش اولین کاری که کرد دو تا لا ستیک‌های سمت راستو زد به سنگ پنچر کرد. توی بیابون باید با جنس زمین و گیاهان آشنا باشی مثلاً تو کویر که داری حرکت می کنی باید از دور که می‌بینی بفهمی اون زمینی که دیده می شه رنگه باتلاقه. باید از دور بفهمی اون جنس گیاهی که می‌بینی توش نری چون اگر بری اینقدر ناهمواره و دست‌انداز داره که ماشینو خورد می‌کنه که بهش می‌گن کاروان‌کش‌ دیگه نمی‌تونی از توش بیرون بیای. در بیابون فرمول‌اول اینه که هر نوع اختلاف رنگی خطرناکه. حالا اگه همه اینها رو بدونی تازه باید بلد باشی چه طوری این عوارض را رد کنی یعنی چقدر سرعت داشته باشی، چطوری نیم چرخ بری که دست‌انداز نشه و … اگه با کسی که راننده بیابون نباشه 100 کیلومتر تو بیابون بری همچین که برگشتی حتماً دیسک کمر می‌گیری. آدم غیرحرفه‌ایی 2000 تا دست‌انداز از جایی که دست‌انداز نداره درمی‌آره. تازه علم بیابونو که یاد گرفتی باید جنس ماشین خودتو بشناسی یعنی باید بدونی که پهنای محورها و وزن ماشین چقدره آیا از اینجا می‌تونه رد شه یا نه، باید شیوه استفاده از دنده‌ها و کمک سبک و سنگین را کاملاً‌ بلد باشی و چطور از دیف‌لاک (قفل دیفرانسیل) استفاده کنی خیلی مهمه. ما در موسسه یک بخشی از کارمون همینه که روش رانندگی با ماشین‌های فورویل را آموزش می دهیم.
    آقای اینانلو بعد از این همه گشت‌وگذار در طبعیت کدام بخش از طبیعت را برای رانندگی ترجیح می‌دهید یا بهتر بگم دوست دارید؟
    من کویر رو خیلی دوست دارم و خیلی هم ازش خاطره دارم.به نظرم برای رانندگی بیابونی هم بهترین مکان کویر است.
    به نظر شما زیباترین جاده ایران کدام جاده است؟ البته جاده آسفالت که مردم هم در اون رانندگی می‌کنند؟
    خیلی سخت میشه انتخاب کرد چون جاده زیبا خیلی داریم ولی نمی‌تونم بگم مردم می رن شلوغش کنن (خنده) ولی یکی از زیباترین‌ جاده‌ها جاده خوش‌ییلاقه که از شاهرود به آزادشهر می‌رسه و البته جاده اسالم به زنجان که این هم خیلی زیباست.
    زیباترین قسمتی که در طبیعت تا حالا در آن رانندگی کردین کجا بوده؟
    دو سه جا البته بوده. یکی یه قسمت از جنگل‌های تالش که موقعی که مه گرفته خیلی زیباست. اونم در دل جنگل. یکی در پارک ملی توران به نام شاخ‌اسب‌انداز که می‌تونستی با سرعت 200 کیلومتر گاز بدهی روی دریاچه نمک.
    به کسانی که با ماشین‌های فورویل به طبیعت و به خصوص اخیراً کویر می‌روند چه سفارش می‌کنید؟
    در درجه اول نه به فورویل‌سواران، به خصوص به فورویل‌سواران، چون امکانات بیشتر دارن می‌گم طبیعت رو مال خودشون ندونن. خودشان را متعلق به طبیعت بدونند، یعنی به حرف اینکه این ماشین الان قدرتش به ما اجازه می‌ده این تپه رمل ها را بریم بالا لزوماً نریم چون اون چیزی که طبیعت با باد و باران ظرف ده‌ها سال درست کرده ما با یک دنده کمک ظرف چند دقیقه خرابش نکنیم. یا بی‌خودی تو بیابون رد چرخ نندازیم. رد اضافه تو بیابون زشته کسی راننده بیابونه که رد اضافه تو بیابون نندازه. اگه قرار باشه هر عکاسی و فیلمبرداری دوربینشو برگردونه از یک قسمتی از بیابون عکس بگیره رد یه جیپ تو عکس باشه دیگه زیبایی باقی نمی مونه.رد اضافه نندازیم فکر کنیم که این حرف یعنی چی.
    یک خودروی مناسب برای طبیعت‌گردی باید دارای چه تجهیزاتی باشه؟
    خوب این برمی‌گرده به بحث اکویپمنت یعنی وسایل و ابزارها. خب هر کسی بنا به تجربه باید یک چیزهایی داشته باشه.
    اولاً هر طبیعت‌گردی باید برنده و سوزنده و دوزنده همراه داشته باشه بعد باید قطعاتی مثل وایر، شمع و غیره رو به همراه آچار کامل داشته باشه. عرض شود که جک و تخته برای زیر جک و اگر لاستیک تویوب‌لس باشه پمپ ‌باد باید حتماً همراه باشه اگر لاستیک تیوبلس نباشد پشت خودرو باید وسایل پنچرگیری باشد. حالا وینچ بیل و اره پرژکتور و در کل لوازم وسایل و خوراک سه روز زندگی رو باید با خودش داشته باشد.
    الان چه ماشین های شاسی بلندی دارید؟
    من الان چهار تا تویوتای لندکروز دارم، یک جیپ رنه‌گید و یک جیپ شهباز. یک بلیزر هم دارم که البته چون کار خودش را کرده است بازنشسته اش کردم.
    از کدام بیشتر استفاده می‌کنید؟
    از لندکروز.
    چرا ؟
    چون خیلی جا داره و این مورد نیاز منه و ماشین بسیار قوی و مقاوم و معمولاً تو این 30 سالی که من لندکروز سوار می‌شم هیچ جا منو نذاشته و از نظر فنی ساده ‌ است.
    حالا کمی از حال و هوای فورویل فاصله بگیریم، به نظر شما بهترین ماشین سواری کدام ماشینه؟
    خب مرسدس‌بنز بهترینه، ولی من زانتیاسوار می‌شم. به نظر من ماشین آدمو ببره بیاره و بخاری و کولرش خوب باشه ماشین خوبیه. ولی اگر بخوام برم بالای شهر اون وقت 206 سوار می‌شم (خنده).
    تا حالا شده از ماشین قطع‌ امید کنید و ماشین رو رها کنید و برید؟
    بله بارها شده. مثلاً در یکی از سفرها ماشین رو رها کردیم و رفتیم دنبال هدفی که داشتیم بعد چهار تا تراکتور اومدن ماشین ما رو بیرون بیارن خودشونم تو گل فرو رفتن. یک بار هم توی کویر مسیله قم ماشین فرو رفت و حتی کارمون به 110 و هلیکوپتر کشید ولی رها کردن ماشین همیشه کار درستی نیست چون کمک‌هایی که برای شما میان از روی ماشین و رد اون شما رو پیدا می‌کنن و اگر گیر کردید حداقل این که آب رادیاتوررو واسه خوردن دارین البته قبل از فصل استفاده از ضد یخ.
    بهترین خاطره شما از سفر با ماشین فوریول در طبعیت چیه؟
    همه این رفت‌وآمدها برای من خاطره شده. می‌دونی من با ماشین‌هام رفیق‌ام، چون بیشتر وقت‌ها من تنها سفر می‌کنم چه زمانی که شکارچی بودم و چه زمانی که فیلم‌ساز شدم چند بار این اتفاق افتاده که لندکروزم خراب شده. یکم باهاش صحبت کردم راه افتاده یک بار منو تا دم در خونم رسوند رفتم لوازمی که می‌خواستم و برداشتم بعد هر کاری کردم روشن نشد که نشد.
    بهترین خاطره و بدترین خاطره‌تون چیه؟
    بهترین که همه زیبایی‌هایی که توی طبیعت هست واسه من خاطره هست. ولی کویر مسیله قم کسی جرات نمی‌کنه تنهایی بره یعنی با یک ماشین بره چه برسه به اینکه تنهایی بره. فصل شکار کل بود بهش می‌گن فصل کل دو من گنبد کاووس بودم از اونجا که با بچه‌های تهران تماس گرفتم که واسه شکار مرغابی کی می‌رین، گفتن یکشنبه می‌ریم منم گفتم خب می‌یام تهران یک شکار مرغابی با اینا می‌رم بعد واسه کل برمی‌گردم شاهرود. من آمدم یکشنبه‌شون شد دوشنبه، دوشنبه شد سه‌شنبه شد چهارشنبه من دیگه منتظرشون نشدم، اون منطقه‌ایی رو هم که می‌خواستم برم بلد نبودم واسه همین زنگ زدم به خدا بیامرزد حاجی مسنی که بهش می‌گفتن پیر بیابون خیلی وارد بود. تلفنی از اون کروکی گرفتم بعد کروکی رو سه چهار نسخه کشیدم دو نسخه گذاشتم خونه گفتم اگه من تا پنج روز نیامدم اینو بدید به فلانی که بیاد دنبالم بعد رفتم یک نسخه گذاشتن پلیس‌راه، جایی که دیگه از جاده آسفالت می‌رفتم بیرون گفتم اگر اومدن دنبالم اینو بهشون بدین بعد وارد کویر شدم و کم‌کم راهمو گم کردم دیگه یه جایی دیدم اینجا اونجایی نیست که باید می‌آمدم ولی خب گفتم ولش کن مردم بعد یک جایی ماشین فرو رفت با چه مکافاتی وینچ کشیدم و خلاصه ماشین و درآوردم حالا گلی شده بودم خیس شده بودم چون رفته بودم زیر ماشین خلاصه تصمیم گرفتم برگردم سر کروکی رسیدم به جایی که توی کروکی مشخص کرده بودم که دیگه آب درآوردم و دوش گرفتم. ساعت سه صبح بیدار شدم لوازم شکار مرغابی و غاز جمع کردم دیدم یک مهتاب در اومده قد این اتاق که یکم تو اون کویر نرم دویدم و ورزش کردم همین‌طوری محو اون مهتاب یه املتی واسه خودم درست کردم خلاصه بعد از سه روز تازه دوستام اومدن و منو وسط کویر پیدا کردن ولی اون شب‌ها من بودم و ماشینم که خیلی با هم حال کردیم اونم با آهنگ شب، سکوت و کویر.
    خب آقای اینانلو این بهترین خاطره بود یا بدترین خاطره چون هم سخت بود هم شیرین.
    ببینید کویر واقعاً شوخی نداره شما توی جنگل و کوه می‌تونی خودتو زنده نگهداری ولی کویر داستان متفاوتی داره.
    و حا لا بدترین خاطره؟
    یک بار توی کویر با دو تا شکارچی روبه‌رو شدیم که شب چادر و مهم‌تر از اون ماشینو گم کرده بودن و از سرما تلف شده بودن در حالی که از 15 متری چادر رد شده بودن ولی اونو ندیده بودن. اینه که توصیه من به اونهایی که کویر می‌رن اینه که از قبل از تاریکی حتماً یکی یا تو ماشین یا چادر بمونه و یک چراغ بالای ماشین روشن کنه.
    روی ماشین‌هاتون چه تغییراتی ایجاد کردید؟
    معمولاً روی فنرهاش کار می‌کنم، وینچ حتماً میگذارم، چون بار زیاد دارم مثلاً در هر سفر 20 لیتر آب با خودم می‌برم یک لایه و زیر به فنرها اضافه می‌کنم بعد هم وسایل اضافی رو از ماشین خارج می‌کنم تا اگر جایی گیر کردم راحت‌تر بیرون بیام مثلاً این زاپاس‌هایی که زیر این ماشین‌هاست خیلی مشکل‌سازه هم وزنش زیاده هم اگر یک بار تو گل گیر کنی بیرون اوردنش مکافاته من حتی رکاب‌ها رو باز می‌کنم واسه بیابون ماشین هر چه ساده‌تر و مکانیکی‌تر باشه بهتره.
    تا حالا شده ماشینتون جانتان را نجات دهد؟
    خیلی زیاد مثلاً بارها توی کویر گیر افتادم تا آمدن کمک شاید یکی دو روز توی ماشینم زندگی کردم.
    تا حالا اتفاق افتاده که از دست حیوانی مثلاً گرگ به ماشین پناه ببرید؟
    نه اتفاقاً اونا از دست من فرار می کنند.
    برای سفر به طبیعت از بین فورویل‌های کلاسیک و جدید که امکانات کمکی زیادی هم دارن کدوم رو ترجیح می‌دین؟
    من بین اینها کلاسیک ها رو انتخاب می‌کنم. ماشین‌های جدید اولاً همه وسایلشان پلاستیکی و شکننده شده است. ثانیاً اونقدر پیچیده و کامپیوتری شده که هر جا بمونه دیگه مونده ماشین‌هایی که با یک ور رفتن ساده دوباره راه بیفتن را ترجیح می‌دهم. الان شما یک لندکروز 2011 رو درب موتور که می‌زنی بالا هیچ چیز نمی‌بینی همه چیز کامپیوتری شده اینها بیشتر به درد بزرگراه ها می‌خوره نه کویر مسیله. کافیه این‌جور ماشین‌ها به یک آببر بخورند اون وقت بر اثر ضربه همه چیزشون از کار می‌افته. در کل ماشین‌هایی که مربوط به دهه 90 تا سال 2000 می‌شوند را ترجیح می‌دهم چون نه کامل فورویل کلاسیک هستند و نه خیلی پیچیده.
    تا حالا تصادف داشتید؟
    خوشبختانه نه فقط یک بار اتفاق افتاد که اونم هم تقصیر من نبود و هم شدید نبود. یک بار وسط جاده یک کامیونی دلش خواست دور بزنه که من هم با ماشین سواری بودم که ماشین و تا لحظه آخر با دنده کنترل کردم می‌خواستم از سمت چپ ردش کنم که هی آمد وسط جاده در آخرین لحظه چشمام کاملاً باز بود دیدم دارم می‌روم زیر کامیون که پیچیدم زدم به لاستیک‌هاش. به جز این دیگه تصادفی نداشتم.
    موتورسوار هم هستین مثلاً موتورکراس؟
    بله این هم شاهدش،(پایش را نشان می دهد که جای زخمی قدیمی روی آن مانده است).من سال‌ها موتورسوار بودم و هنوز هم با موتور کویر می‌روم ولی هیچ وقت با موتور دنبال شکار نکردم چون این کار دیگه شکار نیست نامردیه. یک بار با موتور رفتم دنبال عکاسی از درناها.این درناها بالای سر من می‌رفتن من هم روی موتور هی از اینها عکس می‌گرفتم یکهو دیدم موتور وایساد من رفتم که دیگه حسابی زخمی شده بودم.
    چه موتورهایی تا به حال داشتید؟
    اون موقع این موتورهای دو سیلندر اومده بود که معروف بود به 1000 که داشتم قبل از اون هم یک موتوری داشتم که روسی بود بعد از اون هم سوزوکی بود.
    به نظر شما بهترین راننده آفرودی که دیدی کیه ؟
    خوب من چهار- پنج نفررو مثال می‌زنم. یک دوستی داشتیم که ارمنی بود به اسم آرسن که بهترین راننده بیابون بود بعد از اون دو تا برادرم هستند بعد پسرم آرش و قبل از اینها هم خودم.
    آقای اینانلو از شما تشکر می‌کنم اگر صحبت خاصی هست بفرمایید؟
    ممنونم و فقط به فورویل‌سواران توصیه می‌کنم رد اضافه تو بیابون نندازید زشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. افشین

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (117 ديدگاه)

    سلام. مدتی بود این مسئله که چرا ایکس 33 سپر عقب درست و حسابی نداره ذهنم رو مشغول خودش کرده بود. تا این که اوایل این هفته یه ایکس 33 که از عقب تصادف کرده بود رو اتفاقی تو خیابون دیدم. ماشین پارک بود خوب براندازش کردم. قاب روی زاپاس کاملا شکسته بود. خوب به چراغ ها و درزهای درب عقب نگاه کردم هیچ اثری از شکستگی و دفرمگی توی اونها دیده نمی شد.
    توی یه مرکز خرید بودم منتظر موندم تا صاحب ماشین بیاد.
    حالا تا صاحب ماشین بیاد به یه نکته اشاره می کنم. یکی از سیاست های طراحی این ماشین فضای داخلی بزرگتر نسبت به اس یو وی های توی بازار بوده. بنا براین طراحان درب عقب ماشین رو بزرگتر از دیگر خودروها طراحی کردن تا دسترسی به فضای عقبی با سهولت بیشتری امکان پذیر باشه. همین مسئله باعث حذف سپر پایینی زیر در شده.با وجود زاپاس روی در عقب اگر می خواستن براش سپر هم طراحی کنن در عقب بسیار حجیم و سنگین می شد که هر کسی از عهده باز کردنش بر نمی یومد.
    بالاخره صاحب ماشین اومد. بعد از سلام واحوالپرسی و اشاره به این نکته که من خودم هم ایکس 33 دارم تا شک نکنه چرا تو نخ ماشینش بودم راجع به تصادفش ازش سوال کردم.
    جریان از این قرار بوده که تو ترافیک نیمه سنگین یه نیسان از پشت محکم کوبیده بوده بهش. اتفاقی که متاسفانه به دلیل عجله رانندگان و رعایت نکردن فاصله طولی تا ماشین جلویی اغلب پیش می یاد. به گفته صاحب ماشین جلو پنجره و چراغ نیسان شکسته بوده همچنین سپر جلویی هم یه کم قر شده بوده. اما ایکس 33 فقط قاب روی زاپاسش شکسته بوده!
    دلیلش کاملا مشخصه. توی ماشین هایی که زاپاس روی در عقب قرار می گیره یکی از مزایای این سیستم گرفته شدن ضربه عقبی و دفع آن بوسیله لاستیک زاپاسه.
    یکی از بهترین شیوه های دفع ضربه دفع این انرژی توسط یه ضربه مضاعفه. به این صورت که اگر ضربه ای به طرفتون می یاد اگر اون ضربه رو با انرژی دفع کنید خیلی بهتر از اینه که مقاومت کنید و ضربه بهتون وارد بشه. انجوری صدمه کمتری می بینید.
    این مسئله راجع به زاپاس عقب ایکس 33 هم مصداق پیدا می کنه.
    قبل از خداحافظی با صاحب ماشین صدمه دیده بهش پیشنهاد کردم که حتما لاستیک زاپاس رو خوب بررسی کنه. امیدوارم متوجه منظورم شده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      غیر کارشناسانه ترین نظری که تاحالا خوندم بود. این خودرو سپر عقب نداره و ضربه گیر عقبش هم با یک ضخامت نیست به یک دلیل کاملا واضح: در صورت عادی و درست بودن درب عقب باز نمیشد.ضمنا ارتفاع سپرماشین سدان از سطح زمین 35 سانت هست و سپر نیسان هم 38 سانت در حالی که نقطه پایینی زاپاس نصب شده 44 سانت هست.درضمن ضربه وارده به خودرو مهمه چون تقلیل که پیدا نمیکنه.جهت اطلاع دوستمون.در ضمن سپر نیسان برنجی نیست که به این آسونی بشکنه یا تا شه، فایبر هم نیست، آهن غلظت 23 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. افشین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (117 ديدگاه)

        سلام. نمی دونم رشته تحصیلی تون چیه. با اندکی مطالعه در علم مکانیک جامدات و فشار منفی گازهای تحت فشار متوجه منظور بنده خواهید شد. در ضمن اصلا مهم نیست که ضخامت سپر نیسان چقدر باشه. همان طور که خودتون هم اشاره کردید بر اساس محل ضربه وارده و با توجه به سطح اتکا ضعیف سپر به اون وزن قر شدن سپر امکان پذیر می باشد. دوباره تکرار می کنم قر شدن سپر نه تا شدن و شکستن آن.
        نه من نیسان رو دیدم و نه شما هر دو بر اساس حدسیاتمون حرف می زنیم. امیدوارم ناراحت نشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. اکبر

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سه ماه پیش خریدم
    از نظر صندلی ها افتضاحه بعد از یک مسافرت
    سه چهار روزی کمردرد می شی
    کیفیت قطعاتش بد نیست
    در کل راضی نیستم همین ماشینای ایرانی یکم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. افشین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (117 ديدگاه)

    سلام. تا حالا فکر کردین چرا بعضی ها با بستن گارد روی ماشین مخالفن؟ دوستان اگر مایلن می تونن نظر بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. zorg

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یک تحقیق تازه نشان داده است که خریداران چینی در سال گذشته 2.1 میلیون خودرو SUV خریده اند که نشان دهنده افزایش 25 درصدی فروش این گروه از خودروها در بازار چین بوده است.
    محبوب ترین SUV در این بازار با فروش160.000 خودرو ، هوندا CRV بوده است.
    خودروهای لوکس رنجرور بی.ام.دبلیو و آئودی نیز تقاضای بالایی داشته اند.
    به این ترتیب برخی خودروسازان مانند لامبورگینی نیز در پی ارایه یک SUV جدید برای بازار چین است اما خودروسازان داخلی مانند جیلی و MG نیز برای ساخت و ارایه مدل های SUV تلاش می کنند.
    با وجود این افزایش تقاضا در چین اما هنوز امریکا با فروش 4.1 میلیون خودرو SUV رکورد دار جهان است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. zorg

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    حدود 60 درصد تولید خودروسازان خصوصی، چینی است
    ایران بهشت خودروسازان چینی

    گروه خودرو- نگاهی به سابقه خودروسازان بخش خصوصی کشور نشان می‌دهد که آنها روزگاری با شرکت‌های معتبر دنیا همکار بوده و محصولاتی به روز، باکیفیت و مشتری پسند روانه بازار می‌کرده‌اند.

    دوو موتورز، فولکس واگن و هیوندایی موتور از جمله معتبرترین شرکت‌هایی هستند که نامشان در تقویم خودروسازان خصوصی کشور درج شده و در این بین، فولکس و دوو دیگر در ایران حضور ندارند و هیوندایی نیز به زودی خداحافظی خواهد کرد، تا خصوصی‌ها بمانند و خودروسازان چینی؛ تاریخ یک دهه اخیر خودروسازی بخش خصوصی نشان می‌دهد هر جا شرکت‌های معتبر پا پس کشیده اند، چینی‌ها به سرعت جایگاه آنها را فتح کرده و هم اکنون نیز جمع شان جمع است.این در شرایطی است که چین نیز زمانی بهشت خودروسازان اروپایی و آمریکایی بوده و هست.
    چری،‌هافی موتور، لیفان و به تازگی «JAK» خودروسازانی هستند که در این یک دهه میهمان خودروسازی ایران شده اند و هم اکنون نیز محصولات آنها در خیابان‌های کشور به چشم می‌آیند. اما چه شده که بخش خصوصی از شراکت با امثال جنرال موتورز و فولکس واگن و پروتون و… به همکاری و تولید مشترک با خودروسازان چینی رضایت داده است؟ جبر روزگار یا راحتی کار؟ چه شده که خصوصی‌ها تولید باکیفیت اما سخت را به تولید راحت ترجیح داده‌اند؟برای پاسخ به این پرسش‌ها باید تاریخچه فعالیت خودروسازان خصوصی و فراز و نشیب شان را در یک دهه اخیر مورد بررسی قرار دهیم و آنگاه درباره چرخش‌شان از اروپا و آمریکا به چین، قضاوت کنیم. در بین خودروسازان خصوصی، صنایع خودروسازی کرمان دارای سابقه‌ای طولانی است که روزگاری با دووموتورز کره کار می‌کرد، اما پس از آنکه جنرال موتورز آمریکا این شرکت را خرید، همکاری با آن محدود شد و کرمان خودرو از تولید دوو سیلو به محصولات چینی روی آورد.همچنین بم خودرو نیز که زیرمجموعه کرمان خودرو به حساب می‌آید، پیش‌تر با فولکس واگن آلمان همکار بود و «گل» تولید می‌کرد، اما هم اکنون به مونتاژ لوبو (محصول شرکت‌هافی موتور چین) می‌پردازد.
    فولکس واگن نیز به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی ایران را ترک گفت، تا خودروسازان بخش خصوصی بار دیگر از این محدودیت‌ها ضربه بخورند، ضربه‌ای که همکار آلمانی را به شریک چینی تبدیل کرد. اما کرمان موتور نیز به عنوان یکی دیگر از خودروسازان بخش خصوصی، با محدودیت‌های بین‌المللی روبه‌رو شد و هم اکنون تولیدکننده لیفان است و تا چندی دیگر «JAC» تولید خواهد کرد. این در حالی است که کرمان موتور پیش‌تر هیوندایی ورنا و آوانته را تولید می‌کرد، اما ورنا از خط تولید خارج شد و آوانته نیز نهایتا تا فروردین ماه میهمان این شرکت است. هرچند دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی «گروه بهمن» هم اکنون مزدا3 را مونتاژ می‌کند، اما آن طور که شنیده می‌شود، این شرکت نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک میزبان چینی‌ها شود.
    بخش چینی
    اما سری به آمار 10 ماهه تولید خودروسازان خصوصی بزنیم و ببینیم چینی‌ها چه وضعیتی در آن دارند و چگونه روزگار می‌گذرانند.
    طبق آمار، در 10 ماه امسال به جز «گروه بهمن» و «خودروسازان راین»، سایر شرکت‌ها میزبان خودروهای چینی شده‌اند و با کمک آنها، روزگار می‌گذرانند.
    به لحاظ آماری، حدود 18 هزار دستگاه از خودروهای تولید بخش خصوصی طی 10 ماه امسال، چینی به حساب می‌آیند، که این رقم حدود 60 درصد از کل تولید سواری‌های بخش خصوصی را شامل می‌شود.
    در این بین، «مدیران خودرو» توانسته حدود 17 هزار دستگاه انواع محصولات چری چین را طی 10 ماه امسال به تولید برساند و رشد تیراژ را تجربه کند. این شرکت در 10 ماه امسال، انواع مدل‌های MVM اعم از 530، 110 و X33 را به تولید رسانده است.
    پس از «مدیران خودرو» در حالی «گروه بهمن» توانسته لقب دومین خودروساز بزرگ بخش خصوصی کشور را ازآن خود کند که بر خلاف معمول، با افت تیراژ روبه‌رو شده است. این شرکت که مزدا3 و مزدا2 را به مونتاژ می‌رساند، در 10 ماه امسال پنج هزار و 854 دستگاه از این محصولات را تولید کرده و این آمار متضمن افت حدودا 5/19 درصدی گروه بهمن شده است. این شرکت نیز قرار است سال آینده خودرویی چینی را میهمان خود کند.
    اما «خودروسازان راین» (زیر مجموعه کرمان‌خودرو) که دیروز خودرویی چینی را رونمایی کرد، شرکتی است که در مقایسه با 10 ماه سال گذشته بیش از 46 درصد افت تولید داشته و هیوندایی ورنا را نیز از دست داده است. همچنین آوانته نیز چندی دیگر از این شرکت می‌رود، تا جای خود را به «توجوی» چینی بدهد.
    همچنین دیگر خودروساز بخش خصوصی کشور به نام «خودروسازان بم» نیز که خودرو چینی تولید می‌کند، با افت تیراژ در مقایسه با 10 ماه سال گذشته روبه‌رو شده است. این شرکت که روزگاری فولکس گل مونتاژ می‌کرد، هم اکنون میزبان لوبوی چینی شده و در 10 ماه امسال فقط و فقط چهار دستگاه از این محصول را به تولید رسانده است.
    همچنین طبق آمار، کرمان موتور نیز تنها 441 دستگاه محصول را به تولید رسانده و این موضوع از افت 2/69 درصدی آن حکایت می‌کند. 270 دستگاه از خودروهای تولیدی این شرکت، لیفان 520 هستند و 171 دستگاه باقیمانده را نیز لیفان 620 به خود اختصاص داده است. با توجه به آمار مذکور، باید عنوان کرد که خودروسازی خصوصی ایران به نوعی این روزها چینی شده و این «چینی شدن» نه از سر اختیار و رغبت باطنی که از سر ناچاری بوده است. به عبارت بهتر، خودروسازان خصوصی فهمیده‌اند با وجود محدودیت‌های بین‌المللی موجود، امکان ادامه همکاری و مشارکت با شرکت‌های معتبر آمریکایی و اروپایی ندارند، پس بهتر است به سراغ چینی‌ها بروند و تجارتی کم دردسر را با آنها تجربه کنند.
    در این مورد، فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به اینکه خودروسازان خصوصی از سر ناچاری به سراغ چینی‌ها رفته‌اند، می‌گوید: اگر خصوصی‌ها دست همکاری به سمت خودروسازان چینی دراز نمی‌کردند، با رکود مواجه می‌شدند.
    وی با بیان اینکه محدودیت‌های بین‌المللی دلیل اصلی چرخش خودروسازان خصوصی به سمت چینی‌ها است، می‌افزاید:به نظر من از بابت این ماجرا، چینی‌ها بیش از خودروسازان خصوصی سود می‌برند؛ زیرا بدون سرمایه‌گذاری بر سر لقمه‌ ای حاضر و آماده نشسته‌اند.
    زاوه تاکید می‌کند: این وسط مشتری ایرانی سودی نمی‌برد، چون مجبور است به جای مثلا فولکس گل و دوو سیلو، خودروهای چینی سوار شود و این به نفع چینی‌ها است.
    به گفته وی، محدودیت بین‌المللی چاره‌ای را جز همکاری با چینی‌ها بر سر راه خودروسازان خصوصی قرار نداده و آنها مجبورند خودرو چینی به تولید برسانند، وگرنه باید در کارخانه‌هایشان را بسته و کارگرانشان را اخراج کنند.
    زاوه ادامه می‌دهد: تازه همین چینی‌ها گاهی با کلی اما و اگر و حتی منت گذاشتن، قطعه در اختیار خودروسازان خصوصی قرار می‌دهند و این نشان دهنده قدرت چانه‌زنی ضعیف ما است. این گفته زاوه را دبیر انجمن خودروسازان نیز تایید کرده و می‌گوید:خوشبختانه برخی شرکت‌های داخلی که با چینی‌ها کار کرده‌اند، موفق بوده و هم اکنون درآمد مناسبی دارند؛ اما به هر حال چینی‌ها چندان قابل اعتماد نبوده و ممکن است در جایی هم به خودروسازی ما ضربه بزنند.
    احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه خودروسازان خصوصی در شرایط فعلی (محدودیت‌های بین المللی) چاره‌ چندانی ندارند، می‌افزاید: اینکه همکاری به چینی‌ها به نفع خودروسازان خصوصی باشد یا به ضرر آنها، به نوع مدیران‌شان بستگی دارد، مثلا اگر خودروهای عرضه شده، گران‌قیمت بوده یا خدمات مناسبی برای آنها ارائه نشود، مشتریان نیز استقبال نخواهند کرد. دبیر انجمن خودروسازان ادامه می‌دهد: خودروسازان خصوصی در کل دو راه بیشتر برای ادامه فعالیت ندارند، به نحوی که یا باید با خارجی‌ها (در حال حاضر چینی‌ها) جوینت شوند یا پلت فرم بسازند و چون ساخت پلت فرم هزینه بسیار زیادی دارد، آنها مجبور به انتخاب راه اول شده‌اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. zorg

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    لینک خبر در وب سایت پرشین خودرو

    خوش اقبالی ایکس 33 در بازار شاسی بلندها

    پرشین خودرو: شرکت مدیران خودرو که محصولات چری چین را در کشور مونتاژ می کند، در میان خودروسازان بخش خصوصی بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است.

    به گزارش «پرشین خودرو»، در شرایطی که خودروسازان بخش خصوصی با مشکلات زیادی در تولید روبرو بوده و با افت چشمگیر تولید روبرو شده اند، مدیران خودرو با تولید حدودا 20 هزار دستگاهی خود طی 11 ماهه سال جاری یک تنه بار تولید بخش خصوصی را به دوش کشیده و مقدمات رشد تولید کلی خصوصی‌ها را در کشور فراهم کرده است.
    این شرکت توانسته در 11 ماهه سال جاری روند رو به رشد تولید را در کارنامه خود ثبت کرده و 19 هزار و 500 دستگاه انواع خودرو سواری تولید و روانه بازر کشور کند.
    شرکت مدیران خودرو موفق شده در 11 ماه سال 90، 6 هزار و 700 دستگاه MVM 110، پنج هزار و 500 دستگاه MVM 530 و هفت هزار و 300 دستگاه MVM ایکس33 را به تولید برساند.
    در این میان بالاترین میزان تولید این شرکت به خودرو ایکس 33 اختصاص داشته که این آمار بیانگر استقبال خوب بازار از شاسی بلند مدیران خودرو است.
    به گفته فعالان، این روزها بازار خودرو MVM ایکس33 از رونق خوبی برخوردار شده است که دلیل این امر را می توان اطمینان مصرف کنندگان به این خودرو دانست.
    به گفته آنها دلیل خوش اقبالی MVM ایکس33 در بازار شاسی بلندها به قیمت مناسب این خودرو برمی گردد.
    در شرایطی که قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی و داخلی غیرقابل اعتماد شده و بهای برخی خودروها به دلیل نفوذ گسترده دلالان و واسطه ها در بازار این خودروها به طور کاذب و سرسام آوری افزایش می یابد، ایکس33 بدون توجه به جنجال ها و حاشیه های بازار راه خود را می رود.
    در حالی MVM ایکس33 کماکان در بازار با قیمتی برابر با 30 میلیون و 500 هزار تومان معامله می شود که بهای رقبای شاسی بلند این خودرو به شدت افزایش پیدا کرده است.
    این امر در کنار کاهش قدرت خرید مشتریان و ثبات نسبی قیمت این خودرو در بازاری که هر روز شاهد بالا و پایین رفتن های ناگهانی قیمت ها است، توجه و اعتماد بسیاری از خریداران خودرو را به خود جلب کرده و نظر طیفی از مشتریان را به سوی خرید سوق داده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمود بهزاد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان لطرشما درمورد x33 قرمز چیه لطفاپاسخ دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sina

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این ماشین سرشار از ایراد رو به کسی توصیه نمیکنم.برادرم تهیه کرده و شدیدا ناراضیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کجاش ایراد داره آقا جون؟ بگید ما هم بدونیم خوب. داداش ماشین رو می فروشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بگو کجاش ایراد نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. zorg

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عصر خودرو : نرخ رشد فروش خودرو در کشور چین در سال 2011 میلادی، بیشتر از 25 درصد بوده و همین مساله سبب شد تا اغلب برندهای خودروساز در اثر فعالیت در این بازار و دیگر بازارهای در حال توسعه آسیا شاهد افزایش درآمد و سودآوری خود باشند. ولی به نظر می‌رسد این وضعیت به پایان رسیده است و اخبار منتشر شده از چین حکایت از عدم سودآوری کلان این بازاربرای برندهای خودروسازی دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد آمار نشان می‌دهد دولت چین قوانینی برای محدود کردن سطح مبادلات خودرو در شهرهای بزرگ وضع کرده است و قوانین دیگری هم در این کشور در حال بررسی است که در صورت تایید شدن، راه‌اندازی کارخانه خودروسازی برندهایی که تا به حال در این کشور کارخانه نداشته‌اند ممنوع است. جان کایل یکی از تحلیل گران بازار خودرو این قانون تازه را این طور تفسیر می‌کند: «دولت چین با وضع این قانون می‌گوید که ما نمی‌توانیم میهمان تازه را در اقتصاد کشورمان بپذیریم زیرا میهمانان زیادی داریم و همین اندازه برای ما کفایت می‌کند.»

    این خبر از یک طرف برای شرکت‌هایی همچون جی ام و تویوتا که کارخانه های بزرگی در چین دارند خوشایند بود زیرا زمینه را برای افزایش سهم آنها در بازار خودرو فراهم می‌کند. ولی از طرف دیگر این پیام برای خودروسازان دنیا به این معنی بود که دیگر رشد 30 درصدی و 25 درصدی فروش خودرو در چین به پایان رسیده است و بخش بزرگی از افراد طبقه متوسط و بالای این کشور خودرو خریداری کرده‌اند.

    در حال حاضر جنرال موتورز، بزرگ‌ترین خودرو ساز خارجی فعال در بازار چین است. این شرکت که در سال 2011 میلادی 19/9 میلیارد دلار سود خالص از فروش محصولاتش در چین به دست آورد در همین سال سهمی برابر با 13 درصد از بازار چین داشت که نسبت به سال 2001 میلادی سه برابر شده بود. در سال 2001 میلادی سهم این برند در بازار خودروی کشور چین کمتر از 4/1 درصد گزارش شده بود. فولکس واگن هم یکی دیگر از برندهای خودروسازی دنیا است که سهم بزرگی از بازار خودروی چین را به خود اختصاص داده است.

    این برند در زمره اولین برندهایی بود که وارد چین شد و هم اکنون سهمی معادل 11 درصد از کل بازار به این برند اختصاص دارد. این برند در سال گذشته بیش از 7/3 میلیارد دلار از فروش محصولاتش در چین درآمد کسب کرد. همچنین درآمد خالص فولکس واگن در سال 2011 میلادی برابر با 20/5 میلیارد دلار آمریکا بود.

    در حال حاضر سهم مالکیت خودرو در کشور چین برابر با 7/4 درصد از کل جمعیت این کشور است در حالی‌که 51 درصد از ساکنان کشور ژاپن و 81 درصد از کل ساکنان آمریکا مالک خودرو هستند و این بازارها تا اندازه زیادی اشباع شده است. اما چین جای زیادی برای رشد دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2012 میلادی فروش خودروهای تولید جی ام در کشور چین با افزایش همراه باشد.

    هنری اسوارتیکی از تحلیلگران بازار خودرو انتظار دارد رشد فروش خودرو در چین در سال 2012 میلادی کمتر از 17 درصد باشد. اما با وجود کم شدن نرخ رشد فروش خودروهای سواری در بازار چین در سال 2012 میلادی پیش‌بینی‌ها از افزایش نرخ رشد فروش خودروهای لوکس خبر می‌دهد. در سال 2011 میلادی فروش خودروهای لوکس در چین 12 درصد رشد داشته و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی نرخ رشد فروش خودروهای لوکس در چین بیشتر از 16 درصد باشد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بازار خودروهای سواری در کشور چین تنها 15 درصد درسال جاری رشد کند که نصف نرخ رشد فروش خودرو در سال گذشته خواهد بود.

    به هر حال بازار خودروی چین هنوز هم یکی از بازارهای پر رونق برای خودروسازان است ولی این رونق و سود اقتصادی حاصل نصیب شرکت‌هایی می‌شود که در سال‌های گذشته جای خود را در چین تثبیت کرده‌اند نه شرکت‌های دیگر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهندس پوریا سلمانیان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بد ترین شاسی بلنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. افشین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (117 ديدگاه)

    با انصاف باشیم و راستگو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهندس پوریا سلمانیان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      آقا افشین من یه X33توی نمایش گاهم داشتم موتورش قوی نبود تازه نکته بدتر اینه که تک دیفرانسیل بود.سوزوکی بازار خوبی نداشت چون قوی نبود اما حالا قوی ترش کردن تا بهتر کار کنه.شتاب گیری با X33خیلی بده.ظاهر شاسی بلند داره ولی موتورش کفاف شاسی بلند رو نمیده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. افشین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (117 ديدگاه)

        منظورتون نمایشگاه ماشینه جناب مهندس؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مجتبی

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما که راستگو و با انصافی کارتم درسته،بفرمایید کدوم یک از شاسی بلندایی که در حال تولید و یا ورود به کشور هست از این بدتره؟؟قشقایی؟ویتارا؟اکتیون؟کایرون؟مورانو؟وراکروز؟اسپرتیج؟…..؟از این بدتر شاسی بلند نداریم،البته این ماشین اصلا شاسی بلند نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اول یه نگاه به قیمتا و پولی که میخوای بدی بکن بعد حرف بزن.مرد حسابی اصلا تفاوت پولی که داری بابت میدی رو با پولی که بخوای برای مورانو یا…بدی مقایسه کردی که این ماشینارو مقایسه میکنی؟!!!!
        در کل من بعد از استفاده 6 ماه از این ماشین نسبت به پولی که دادم ازش راضی هستم فقط حرف مفت زدن بعضی ها که تا حالا سوار این ماشین نشدن یکم آدمو ازیت میکنه ولی توجهی نمیکنم.یه نکته دیگه هم هست اینه که از کلا راضی هستم از ماشین فقط مشکلش صدای موتورشه ولی مسلما اگه پوبم بیشتر بود یه ماشین گرون تر و بهتر میخریدم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. افشین

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (117 ديدگاه)

        کاملا درسته. این ماشین شاسی بلند نیست. راضی شدین. از این که با وراکروز مقایسه اش کردی برام جالب بود. خیله خوب حالا دست از سرش برمی دارین؟ یا می رین وزارت کشور تقاضای تحصن جلوی نمایندگی های مدیران خودرو رو می گیرید.آی ملت نخرید یا….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. سلمانیان

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (107 ديدگاه)

        افشین خان منظور نمایشگاه ماشینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. امين

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام.
    حتماً دوستان یادشونه که قبلاً عرض کردم من و دوستم هرکدوم یک x33 خریدیم (در تاریخ ٢٩ دى).
    دوستم امروز ماشینش رو برد براى سرویس اولیه ۵٠٠٠ کیلومتر، خیلی از خدمات، نظم و انظباط و سرعت عمل کارکنان راضی بود. ضمنا صدای دنده رو هم برطرف کرده بودند، البته ماشین من این صدا رو نداره.
    بهر حال مهمترین چیزی که گفت این بود: قیمت x33 چهارتومن گرونتر شده البته درصورت درخواست تحویل فوری باید دو تومن بیشتریعنی درکل شش میلیون گرونتراز روزی که ما خریدیم پرداخت میشد که البته موجود نبوده، اونطوری که گفته بودند بعداز عید دوتومن دیگه هم افزایش قیمت خواهد داشت.
    جالب اینجاست که دوستم میگفت خیلیها اومده بودندومتقاضی خرید بودندونمایشگاه فروش حسابى شلوغ بوده که البته مجبور به مراجعه در سال جدید شدند.
    محض یادآورى ما از اهواز، نمایندگى سه راه خرمشهر خریدیم. مخلصم، یا حق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عبدالله

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به آقا امین و دیگر دوستان:
    بله دقیقا نمایندگی بندر عباس هم همین داستان رو داره. من ذیروز برای سرویس اولیه 5000رفته بودم : قیمت x33 چهارتومن گرونتر شده البته درصورت درخواست تحویل فوری باید دو تومن بیشتر بایدپرداخت بشه
    که البته موجود نیست، ظاهرآ بعداز عید هم دوتومن دیگه افزایش قیمت پیدا میکنه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ظاهرا میخوان 15 تومن گرونش کنن.آقا چرا جو میدین حول میندازین واسه مردم.29800 هست زیادم نمیشه آخه روی چه حسابی بشه!چون خیلی ماشین خوبیه حتما!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. سحر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آقای سلمانیان اگر اشتباه نکنم شما قبلا گفته بودید واسه پسرتون خریدید 170 تا بیشتر نمیره؛ولی الان میگید توی نمایشگاهم داشتم!!!!!!!!!!قضاوت با خود مردم…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سلمانیان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      ببینید سحر خانم ما نمایشگاهیها وتی ماشینی توی نمایشگاه داریم استفاده شخصی هم میکنیم.البته من این رو برای پسرم خریده بودم ولی چون راضی نبود گذاشتم توی نمایشگاه تا بفروشمش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سحر

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (32 ديدگاه)

        شما نوشتی گول تبلیغات خوردی و خریدی …فکر کن که یک درصد نمایشگاه دار گول بخوره!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. formo

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وای نوشتی شاسی بلند.کجاش شاسی بلنده.اونم30تومن حیفه اون پول بدی چینی بخری.بده ماکسیمادسدوم.حالشوببر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موافقم.بیشتر سدان هست تا اس یو وی.هیچ چیزش شاسی بلند نیست جز چهرش اونم نه زیاد.خیلیا دارنو ناراضین.واقعا 30 تومن ارزش نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پوریا سلمانیان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      جواب من به سحر خانمه که فکر میکننه بهترین ماشین رو خریده:فرمان بسیار نرمی داره تمامی قطعات پلاستیکیه خیلی سبکه پس موتورش کافیه یکی از مشکل ها اینه که دهانه ی چرخ ها بازه.دیفرانسیل به گفته مدیران این شرکت ذاتی ایراد داره اگر سرعت بالای 60 بره صدای گیربکس بلند میشه و صدای اگزوز تو ماشین میپیچه در مورد گیربکس من با نماینده صحبت کردم گفت چاره ای ندارد و طراحی گیربکس اشتباه بوده و کمی دنده ها فاصله دارند و این باعث صدا میشه و با تغییر وسفت کردن روغن هم حل نمیشه.
      دقطعات از بد ترین نوع پلاستیک ساخته شده مثل سانروف و جا عینکی و…. این ماشین باید حد اکثر 20 ملیون باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سحر

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (32 ديدگاه)

        جواب من هم به شما اینه که اگر شما اینقدر واردی!!!!!!!پس چرا واسه پسرت خریدی؟؟؟؟؟آدم وارد مخصوصا اگر نمایشگاه دار باشه اول ته یک ماشینو در میاره بعد میخره متاسفانه من شمارو یک انسان راستگو نمیبینم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. سحر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    حیف پول که بخوای 30 تومن بدی ماکسیمای قراضه شده بخری که هر ساعت مجبور باشی خرجش کنی تازه علاوه بر مصرف سرسام آور بنزینش….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوریا سلمانیان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      حتی یه ماکسیمای لگن بگیری بهتر از این آشغال چینیه حیف ماکسیمای v6نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پوریا سلمانیان

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (107 ديدگاه)

        سحر خانم :وقتی پسر آدم یه ماشینی رو دوست داشته باشه مجبوری براش بخری تا خوشحالش کنی .شما فکر خودت باش که پراید شاسی بلند خریدی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پوریا سلمانیان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      من منتظر جواب هستم سحر خانم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سحر

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (32 ديدگاه)

        جالبه یک بار مهندس پوریا سلمانیان-یکبار سلمانیان-یک بار پوریا سلمانیان…بالاخره همش یکیه و مردم راحت میتونن حرف هایی که زدید پیگیری کنن و متوجه قضیه بشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. maziar

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آقا من امروز یه چیز توی روزنامه دیدم خیلی جالب بود برام.خواستین بریده روزنامرو اسکن میکنم میزارم توی وبلاگم آدرسشو هم میدم که ببینین.یه تیتر بود که نوشته بود وام مدیران خودرو برای صاحبان خودروهای فرسوده.یعنی خرید محصولات مدیران از جمله ایکس 33 بصورت پرداخت وام به صاحبان خودروهای فرسوده همممکن شد.بعد از قضیه 400 لیتر بنزین و شرایط فروش لیزینگ و تخفیف های مناسبتی این نوع خرید هم امکان پذیر شد.یه نمه کیفیتشو هم بهتر از اینی که هست میکردن ماشین قابل خریدتری میشد و مخالفاش کمتر.فکر کنم با توجه به فرا رسیدن فصول گرم و نباریدن برف و نمایان نشدن مشکل کنترل خودرو در شرایط برفی و البته کم شدن نقدینگی دست مردم وکاهش قدرت خرید، ایکس 33 بتونه بهتر فروش کنه.درسته یکم قیمتش نسبت به کیفیتش بالاست اما با یکم بالاتر رفتن کیفیتش و ایراداتش فروشش از حالت نصفه و نیمه فعلی بهتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مجتبی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداش کی 30 تومن پول میده ماشین چینی شوار میشه اونم این ماشین اسباب بازی.واسه بچه های تازه گواهینامه گرفته خوبه که بزنن چپش کنن.مردم ذوق میکنن که شاسی بلند سوارن،کجاش شاسی بلنده.پر از ایراده.حالا میخواین تحقیق نکرده بخرین،خوددانین.
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      منظورتون رو از چینی بودن نفهمیدم؟ زیاد چپ می کنه؟ شما چپی روش سراغ داری ما یه دونه ورداریم؟ میگن ماشینه خوبه. ثواب داره. فیمت یادت نره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پوریا سلمانیان

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (107 ديدگاه)

        بی خود تعریف این لگن رو نکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پوریا سلمانیان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      ایول آقا مجتبی حرف دل منم زدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سحر

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (32 ديدگاه)

        شما که خودت همین آشغالو خریدی آقای سلمانیان (واقعا آقا مجتبی حرف دلتونو زده)؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. امين

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام.
    جناب sina مثل اینکه خودتون خیلی درگیر جو دادن و این جور موردهاهستید! چه لزومى داره و چه جورى میشه دروغ گفت (یا بقول شما جو دادن) در حالى که میشه با مراجعه به نمایندگى و یک استعلام ساده متوجه قضییه شد؟بالاخره اتفاق هاى اینجورى افتاده که ضرب المثل کافرهمه را به کیش خود پندارد! بیان شده.
    نکته بعدى هم اینه که وقتى ماشین های دیگه درهمین مدت یک ماه گذشته بطور سرسام آورى افزایش قیمت داشتند، عجیبه که قیمت این ماشین هم زیاد بشه؟ البته این نکته که نمیشه این ماشین رو با ماشین هایى که حداقل پونزده میلیون ازاین ماشین گرونترند رو مقایسه کرد، نه شما که این ماشین رو ندارید، بلکه همه ماصاحبان این ماشین بارها متذکر شدیم وهیچ ادعا و اصرارى هم در این زمینه نداریم.
    و اما درمورد علت افزایش قیمت تنهادلیلش افزایش متقاضى است وبس.
    راستى مگه زیادشدن قیمت ماشین هاى دیگه مربوط به خوبى وبدى اونهاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    دوستان سلام
    یه سر به این سایت بزنید http://www.rahnama.com/component/mtree/ … DB%8C.html
    روزنامه همشهری ممورخه18/12/90با 3000کارکرد بدون لوازم 35600
    متاسفانه: همه اینها یه حبابی هستش که بیشتر مشتری ضرر میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (117 ديدگاه)

      درسته حسین آفا الان قیمت ها کاذبه. امیدوارم ارزون تر هم بشه. نه این ماشین همه چی. گرون شدن هر چیزی به ضرر همه است.
      ولی یه سوال دارم که بارها تکرار کردم. به خاطر قولی که دادم نمی خوام لحنم رو عوض کنم. چرا کسایی که این ماشین رو ندارن این همه این ماشین تو چشمشونه؟ چرا اینفدر سعی دارن این ماشین رو بکوبن؟ همه ما می دونیم که این ماشین شاسی بلند نیست. بقول شما یه سدانه با این شمایل. همین. اگه تونستین ماشینی با این مشخصات و تک دیفرانسیل تو بازار پیدا کنید لطف کنید با ایکس 33 مقایسه اش کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا