گزارش اختصاصی پدال از غرفه مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد

پس از بازدید از سالن‌های ایران‌خودرو، به سالن انوری رفتم که به‌طور کامل در اختیار مدیران خودرو بود. بزرگترین خبر مدیران خودرو برای این نمایشگاه رونمایی از محصول جدید خود، MVM X33s بود که نسل جدیدی از خودروی MVM X33 محسوب می‌گردد. گزارش کامل مراسم رونمایی از این خودرو را قبلاً در اینجا برای مخاطبان پدال ارائه کرده بودیم. اکنون به سایر خبرهای غرفه مدیران خودرو می‌پردازیم.

مدیران خودرو
با ورود به سالن مدیران خودرو در ابتدا با یک MVM 110s مواجه شدیم. این خودرو نسل جدید MVM110 است، چند ماهی است که در خیابان‌های کشورمان دیده می‌شود و چیز جدیدی در مورد آن وجود ندارد که لازم به بیان باشد. MVM 110s یک خودروی کلاس A شهری است که می‌تواند به‌عنوان خودروی دوم خانواده یا برای مصارف شهری جوانان و بانوان مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو که از یک موتور سه سیلندر یک لیتری با قدرت 70 اسب بخار نیرو می‌گیرد، در تیپ کامفورت با قیمت 29 میلیون و 800 هزار تومان و در تیپ لاکچری با قیمت 31 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

MVM 110S
در کنار MVM 110s یک MVM 315 Sport را مشاهده کردیم. 315 Sport یک‌تریم مینی کراس اوور برای MVM 315 معمولی است که تغییرات اندکی در ظاهر و امکانات آن نسبت به نسخه معمولی دیده می‌شود. در 315 اسپرت بر روی گلگیرهای خودرو ابروی پلاستیکی مشکی رنگی قرار گرفته است و یک لایه پوششی پلاستیکی مشکی رنگ بر روی سپرهای خودرو نصب شده است. همچنین رکاب نیز برای خودرو نصب گردیده است. علاوه بر اینها، در داخل خودرو یک مانیتور صفحه لمسی تبلت مانند به این خودرو اضافه شده است.

MVM 315 Sport

MVM 315 Sport چند وقتی است که در خیابان‌های کشورمان حضور دارد و قیمت آن از 315 معمولی 2 میلیون تومان بیشتر است. در نتیجه MVM 315 معمولی با قیمت 42 میلیون و 400 هزار تومان و MVM 315 Sport با قیمت 44 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسند و انتخاب با مصرف‌کنندگان خواهد بود که آیا می‌خواهند برای چند تکه پلاستیک، یک جفت رکاب و یک مانیتور فابریک، 2 میلیون تومان بیشتر بپردازند یا خیر.

MVM 315S


در کنار این خودروها، یک MVM 550 اتوماتیک نیز حضور داشت که با توجه به اینکه حدود 2 سال از عرضه آن در بازار می‌گذرد، چندان خودروی جدیدی محسوب نمی‌شود. پس وارد جزئیات آن نمی‌شویم و فقط ذکر می‌کنیم که نسخه دنده‌ای این خودرو 51 میلیون و 500 هزار تومان و نسخه اتوماتیک آن حدوداً 59 میلیون تومان قیمت دارند.

MVM 550
اما جدیدترین خودرو با برند MVM همان MVM X33s است که به نوعی نسل جدید این خودرو محسوب می‌گردد. این خودرو که در دو نسل قبلی فروش قابل‌توجهی را در کشورمان داشت، اکنون با ظاهری به‌روزتر، امکاناتی بیشتر و کابینی جذابتر پا به عرصه رقابت گذاشته است. از نظر فنی این خودرو از همان پیشرانه و سیستم انتقال قدرت CVT نسخه قبلی استفاده می‌کند. هرچند که طبق اعلام مدیران خودرو، با ایجاد بهینه‌سازی‌هایی، شتاب ثانویه آن کمی بهتر از قبل شده است. قیمت دقیق این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً تا 2-3 ماه آینده شاهد قیمت‌گذاری و فروش آن خواهیم بود.

MVM X33s


پس از عرضه محصولات ارزان‌قیمت کمپانی چری تحت برند MVM، اکنون این کمپانی تصمیم گرفته است تا محصولات گران‌قیمت و مدرن خود را تحت برند اصلی کمپانی وارد بازار ایران کند. در همین راستا، سال گذشته شاسی‌بلند جدید این شرکت با نام چری تیگو 5 وارد بازار کشورمان شد و فروش نسبتاً موفقی را نیز تجربه کرد. این خودرو از نظر پیشرانه و سیستم انتقال قدرت همانند MVM X33 یا به عبارتی چری تیگو 3 می‌باشد، اما فضایی بزرگتر و سطح امکاناتی بیشتر را ارائه می‌کند. تیگو 5 از نظر ایمنی موفق به کسب 5 ستاره از موسسه CNCAP شده است و یکی از معدود خودروهای تولید داخل است که گارانتی 5 ساله را ارائه می‌کند. در طراحی این خودرو از زبان طراحی جدید چری استفاده شده است و سطح کیفیت بالاتری را نسبت به سایر خودروهای MVM ارائه می‌کند. قیمت این خودرو در نسخه لاکچری 88 میلیون و 900 هزار تومان و در نسخه اکسلنت 93 میلیون و 900 هزار تومان می‌باشد.

چری tiggo5


اما جدیدترین محصول با برند چری در بازار ایران چری آریزو 5 است که یک سدان در سگمنت C می‌باشد. این خودرو از ظاهری بسیار خوب بهره می‌برد و سطح امکانات بالایی هم دارد. از نظر کیفی می‌توان آریزو 5 را نیز همانند تیگو 5 یک سر و گردن بالاتر از سایر محصولات MVM دانست و وقتی که این خودرو را از نزدیک می‌بینیم به این نکته پی می‌بریم که چینی‌ها به سرعت در حال محو کردن فاصله مرزهای خود درزمینهٔ طراحی، امکانات و کیفیت با خودروهای کره‌ای هستند.

آریزو 5
شاید تنها ضعف اساسی آریزو 5 را بتوانیم در قدرت موتور آن بدانیم. جایی که یک موتور 1500 سی‌سی تنفس طبیعی که توانایی تولید 116 اسب بخار توان و 141 نیوتن‌متر گشتاور را دارد، باید به کمک یک CVT این خودروی 1387 کیلوگرمی را به حرکت درآورد. در نتیجه چه بر روی کاغذ و چه در عمل شاهد آن هستیم که این خودرو از شتاب و ویژگی‌های اسپرت چندان بالایی بهره نمی‌برد. در نتیجه علیرغم ظاهر بسیار زیبا و امکانات خوب، این خودرو نمی‌تواند گزینه مناسبی برای رانندگی جوانان عاشق سرعت و شتاب باشد. اما این توانایی را دارد که به‌عنوان یک خودروی خانوادگی یا شهری مورد استفاده قرار گیرد و احتمالاً در این شرایط بتواند نیازهای معمولی را برآورده سازد.

آریزو 5
چری آریزو 5 دو نسخه دنده‌ای و CVT دارد و نسخه CVT از نظر تجهیزات در دو تیپ لاکچری و اکسلنت عرضه می‌شود. ازجمله امکانات تیپ اکسلنت می‌توان به 6 کیسه هوا، سیستم نشانگر باد لاستیک‌ها، سیستم‌های ABS, EBD, ESP, TCS, HHC, EBA، ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب، سیستم استارت و ورود بدون کلید، Power Window، کولر برقی، کروز کنترل، سانروف برقی، صندلی‌های چرمی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به پخش USB, IPOD, SD Card, MP3، سنسور پارک عقب، خطوط کمکی پارک حساس به حرکت فرمان، چراغ‌های روشنایی روز LED و اتصال تلفن همراه اشاره کرد. این خودرو از نظر ایمنی موفق به کسب 5 ستاره کامل از موسسه CNCAP شده است.
قیمت آریزو 5 در تیپ لاکچری 66 میلیون و 700 هزار تومان و در تیپ اکسلنت 71 میلیون و 700 هزار تومان می‌باشد و با 5 سال گارانتی در کشور ما عرضه می‌شود.


ممکن است این قیمت‌ها کمی به نظر شما زیاد بیاید، که البته این حرف چندان هم دور از منطق نیست. اما مدیران خودرو شرایط اقساطی مناسبی هم برای محصولاتش پیشنهاد کرده است و مشتری می تواند به وسیله این شرایط اقساطی، با داشتن حتی کمتر از یک سوم از مبلغ نهایی، خودرو را به صورت تحویل فوری خریداری نماید و بقیه مبلغ را تا حتی 36 ماه آینده پرداخت کند. پس مدیران خودرو با این روش سعی کرده است که مشکل بالا بودن قیمت خودروهایش را با شرایط فروش متنوع و اقساط طولانی مدت مرتفع کند و با توجه به روند رو به رشد فروش این شرکت، می توان این استراتژی فروش را موفق و به سود شرکت و مشتری دانست.


این بود قسمت دیگری از گزارش ما از نمایشگاه خودروی مشهد. لطفاً ادامه گزارش را در قسمت‌های بعدی این مطلب بخوانید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

14 دیدگاه

  1. منصور
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    این گزارش رو همزمان با خودروی زیر 50هزار درهم امارات خوندم،..
    هی روزگاااااااااااااااااااارررررررررررررررر…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      به امید روزی که دیگه خبری از هیچ ماشین بی کیفیت در ایران نباشه.
      به امید روزی که مدیران ایران خودرو و سایپا بفهمن ارزش جون مردم کشورشون بیشتراز ثروت دو روزه ی دنیاست.
      به امید روزی که کشور ما به جایی برسه که چین به خودش اجازه نده از ما برای تست ماشین هاش استفاده کنه.
      به امید روزی که ممکنه من هیچ وقت نبینمش…

      پاسخ
      1. REVENTоN 👍
        سوابق: (132 دیدگاه) ,

        دکتر واسه ما تز صادر نکن
        وقتی خودمون میخریم این اشغالا رو، امید به چی داشته باشیم هی امید امید میکنی؟؟
        دیگه حالم ازین جملات کلیشه ایی بهم میخوره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3673 دیدگاه) ,

          غیر از امید کار دیگه ای ساخته نیست.
          اگه میتونی کار کن با پول حلال برای خودت ماشین کره ای، ژاپنی، آلمانی بخر. وگرنه فرزندانت هم دنا و تیبا سوار خواهند شد.

      2. کاوه م
        سوابق: (24 دیدگاه) ,

        متاسفانه بدبختی ما مردم ایران همینه
        ما به امید اومدن یک روز خوب هستیم ولی غربیا در فکر به وجود آوردن یک روز خوب

        پاسخ
    2. پوریا
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      یعنی واقعا باید به خودرو سازی این مملکت آفرین گفت
      به عنوان مثال شما قصد خرید یک خودرو تو بازه 140 تا 160 میلیون تومان دارید که اسپرت باشه
      تنها دو گزینه در ایران وجود داره gt86 یا جنسیس کوپه کارکرده
      ولی به عنوان مثال تو دبی با این پول میشه نیسان gtr 2009 با کارکرد 32 هزار کیلومتر خرید که در وضعیت خوبی باشه
      یا ب ام او سری 6 کارکرده اتاق جدید یا حتی بنتلی کانتینانتال 2008 با کارکرد 70 هزار
      تازه شرایط که مثله ایران نیست قسط 4 ساله بدون پیش پرداخت میبندن ماهی 2500 درهم برای یک ماشین حدود 135 هزار درهم , دیگه واقعا آدم چی میخواد ؟ حتی کسانی که وضعه مالی خوبی ندارند با کمی تلاش میتونن قسط 2500 درهم رو بدن
      اونوقت هی ما میریم برای پراید که میشه 25 هزار درهم صف میبندیم تو ایران با 40 میلیون تومن بجز دنا و سمند و ماشین های چینی کار کرده گزینه دیگه ای نیست ولی اونجا میشه ب ام او سری 7 2008 با کارکرد 80 تا ب ام و سری 3 2011 یا دوج چلنجر یا هزار گزینه محشر دیگه خرید
      برای خودرو ای مثل رنو داستر شما باید تو ایران 110 میلیون پول بدید ولی تو دبی با 27 هزار درهم که اونم قسط پنج ساله بدون سود و بدون پیش پرداخت میبندن ماهی 530 درهم یعنی خیلی خیلی راحت میتونید بخریدش
      این حرف ها و قیمت ها رو از خودم در نمیارم لطفا به سایت dubicars سر بزنید تا عمق فاجعه رو درک کنید , لطفا به هر قیمتی شده دوباره کمپین تحریم خرید خودرو رو راه بندازین
      نگاه هتون رو عوض کنید , مگه هیوندای و خودرو سازی ایران با هم شروع به کار نکردن ؟ خوب اگر میخواستن برای راحتی مردم کار کنن تا الان پراید نمیساختن
      به نظر من دولت باید یه طرح 8 ساله بزاره و سالی 12.5 درصد به مرور از گمرکی کم کنه اینجوری هم گمرکی کم میشه هم خریداران پیش از این طرح ضرر نمیکنن
      حتی اگر یکدفعه هم صفر بشه شاید در ظاهر خریدار سانتافه 200 میلیون ضرر کنه ولی میدونه که ماشین بعدی با این 200 میلیون میتونه مازراتی گیبیلی سوار شه
      ولی کلا از نظر مسول ها ما مگس هستیم اگه صبح تا شب قربون صدقه خودرو سازی کشور نریم
      ماشین های آمریکایی آشغال مزخرف و درپیت هستند و اصلا استاندارد نیستن ولی وااااای پراید از استاتداردی با لب و دهن آدم بازی میکنه
      اگر پراید خوبه لطف کنند از فردا مقامات عالی رتبه رو با پراید ببرن برای اینکه بهونه هم نداشته باشن شیشه های ضد گلوله استفاده کنن
      هر چی میکشیم از خودمونه اگر روز اول زیر بار گمرکی نمی رفتیم الان نمی خواست سوار پراید بشیم
      دوست عزیزی که راحت میری پراید میخری میندازی زیر پای بچت خیلی هم راضی هستی و حرفای منو کذب به حساب میاری میخوام بدونم اگر روزی خدایی نکرده پسرت تصادف کنه و بخاطر ضعف بدنه پراید جونشو از دست بده ولی اگر زیر پاش یه خودروی معمولی مثل یاریس 2008 بود الان زنده بود بازم حرف منو کذب و مزخرف میخونی یا نه ؟
      ممنون بابت وقت گذاشتنتون

      پاسخ
      1. nima
        سوابق: (103 دیدگاه) ,

        کمپین رو مرد باشیم و دوباره شروع کنیم.اینبار قویتر و محکمتر از قبل.دوستان همه بیاید و کمپین رو دوباره از همینجا استارت بزنیم.
        یا علی

        پاسخ
        1. پوریا
          سوابق: (9 دیدگاه) ,

          دوست عزیزی که منفی دادی به آقای نیما
          میشه لطفا من رو روشن کنی چرا منفی ؟

  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مردم تغییر و تحولشون شده خودروهای چینی.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    ماشینای چینی هر چقدر هم خوب باشن قیمتشون از رقم واقعی خیلی بالاتره. با این افت قیمتی هم که در نمونه ی کارکرده دارن خریدشون در صورتی توجیه بیشتری داره که صاحبش نخواد ماشینو زود عوض کنه.
    شخصاٌ که علاقه ای به داشتن ماشین چینی ندارم و نخواهم داشت.
    —————–
    دوباره و چندباره جاداره از ماشین سازای چینی تشکر کنیم که خیلی بهتر و دقیق تر بازار کشورمون رو شناختن و در حال تلاش برای بدست آوردن سهم بیشتر از این بازار هستن در حالی که همچنان مسئولامون در خواب خرگوشی به سر میبرن و همچنان از این بازار انحصاری که در دستشونه مطمأنن.
    چندین سال پیش که چری زمان زیادی نبود در ایران ماشیناشو مونتاژ میکرد،مجله ی ماشین یه مصاحبه با رئیس کارخونه چری انجام داده بود.اون موقع فکر میکردم بیشتر حرفاشون جک و توهمه. اما امروز بعد از چن سال به عمق دیدشون و تلاششون آفرین میگم. همون موقع قشنگ میخواست حرفای رئیس چری رو با حرفای حضرات خودروساز داخلی مقایسه کنی …

    پاسخ
  4. ناشناس
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    من پژو رابیشتر از 110 mvm میپسندم البته این نظر شخصی من است

    پاسخ
  5. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    MVM110 تیپ لاکچری هم داره؟
    لابد یه دکمه داره میزنی راننده رو eject میکنه 😀

    پاسخ
  6. solat
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    کشورای خارجی امید رو میسازن و خلق میکنند و ما دلخوشیم به اومدنش .. بدبختی ما همینه .. اونا عزمشون رو جزم میکنند که محصولات زیباتر و با کیفیت تری تولید کنن و ما صف میکشیم واسه خرید اشغال و دلخوشیم به فردا که اشغالی تولید نشه .. هی روزگااااااااااار

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.