خودروهای چینی

کارمانیا، پای BYD را به ایران باز کرد

گروه صنعتی کرمان خودرو بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی است که کار خود را با مونتاژ محصولات دوو آغاز کرد و پس از مدتی زیرمجموعه‌هایی را جهت مونتاژ خودروهای هیوندای و فولکس‌واگن تأسیس کرد. اما از بخت بد، دوو توسط جنرال‌موتورز آمریکا خریداری شد و مجبور به توقف فعالیت‌هایش در ایران شد. از طرف دیگر با تشدید تحریم‌های ظالمانه غرب، سایر برندها نیز یک‌به‌یک بازار کشور را ترک کردند و دست شرکای ایرانی‌شان را در پوست گردو گذاشتند. کرمان خودرو در شرایط جدید برای ادامه حیاتش رو به برندهای چینی آورد و در این راه به گونه‌ای عمل کرد که بخش اعظم خودروهای چینی بازار ما در حال حاضر محصول این شرکت هستند و به این ترتیب کرمان خودرو دوباره توانست به‌عنوان بازیگری مطرح در عرضه خودروسازان بخش خصوصی نقش‌آفرینی کند.

BYD S6
در راستای همین روند، اخیراً کرمان خودرو با ایجاد زیرمجموعه‌ای جدید قصد دارد که پای برند چینی BYD را نیز به بازار کشور باز کند. این زیرمجموعه جدید “کارمانیا” نام دارد و اخیراً فعالیت‌هایی از آن درزمینهٔ‌های مختلف دیده شده است. کارمانیا نام باستانی منطقه کرمان است و در سال ۱۳۸۶ آغاز به فعالیت کرد. اما تاکنون که خبر تولید محصولات بی‌وای‌دی از آن شنیده شد، فعالیتی جدی درزمینهٔ خودروسازی نداشته است.

BYD Tang hybrid SUV
برند بی‌وای‌دی یکی از برندهای پیشروی جهانی درزمینهٔ ساخت خودروهای برقی و هیبریدی است. اتوبوس‌های برقی و خورشیدی BYD در سرتاسر جهان از چین تا آلمان و هلند و انگلستان و آمریکا به مسافرین درون‌شهری خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکسی‌های برقی BYD سالانه باعث صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار در سراسر جهان می‌شوند. BYD همواره سعی دارد که تصویری جدید از خودروسازی چین را به نمایش بگذارد و در این راستا از پنجه انداختن در پنجه غول‌های بزرگ جهانی نیز ابایی ندارد. به نظر می‌رسد که کارمانیا قصد راه‌اندازی خطوط تولید سه مدل با پلتفرم مشترک از محصولات بی‌وای‌دی را دارد. از این سه محصول تاکنون تولید یک مدل از آن‌ها که BYD S6 است قطعی شده و دو مدل دیگر یعنی چین (Qin) و تانگ (Tang) احتمالاً در آینده به این مجموعه اضافه خواهند شد.

BYD S6
BYD S6
بی‌وای‌دی S6 کراس اووری است که در کلاس کراس اوورهای جمع‌وجور قرار می‌گیرد. در طراحی این خودرو شباهت‌های زیادی به نسل دوم لکسس RX دیده می‌شود اما این شباهت‌ها آن‌قدر زیاد نیستند که بتوان بی‌وای‌دی را رسماً به کپی کاری متهم کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۰ وارد بازار چین شد و به دلیل عملکرد خوب فنی و تجهیزات الکتریکی و ایمنی بالا توانست در دسامبر سال ۲۰۱۱ به‌عنوان پرفروش‌ترین SUV در بازار چین معرفی شود. همچنین در همان سال موفق به کسب جایزه سریع‌ترین رشد فروش در بین SUV ها و همچنین برنده عنوان خودروی SUV سال در چین شد.

BYD S6
BYD S6
بی‌وای‌دی S6 از یک موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۲۴۰۰ سی‌سی ساخت BYD بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این خودرو از یک جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مک فرسون با اتصال سه تایی مستقل است.

BYD S6 2015
BYD S6 2015
BYD S6 2015
BYD S6 2015
BYD S6 Interior
BYD S6 Interior
آر نظر ایمنی این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است و این مسئله جایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم S6 اولین SUV ساخت چین است که موفق به کسب این امتیاز شده است. این خودرو به ۶ عدد کیسه هوا مجهز است و ۶ عدد سنسور پارک و دوربین دید ۳۶۰ درجه خودرو وظیفه هدایت راننده را بر عهده دارند. علاوه بر این‌ها ترمزهای S6 ساخت بوش آلمان است و در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی می‌باشد.

تجهیزات S6 توسط واردکننده به شرح زیر اعلام شده است:
چراغ خوشامدگویی بر روی آینه‌های جانبی Welcome Light
چراغ روز Day Light
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
رینگ اسپرت آلومینیومی
سانروف
گرم‌کن آینه‌های جانبی
آینه‌های جانبی تاشونده برقی
سیستم مولتی‌مدیا مجهز به ۹ بلندگو
مانیتور ۷ اینچ لمسی
مسیریاب با نقشه ایران
قابلیت پخش DVD
آینه دید عقب با قابلیت کم کردن اتوماتیک تابش نور
نمایشگر چندمنظوره TFT
کنترل سیستم پخش، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان
فرمان و صندلی چرمی
سیستم ایرکاندیشن دو کاناله

دومین خودروی بی‌وای‌دی که احتمالاً در آینده نه‌چندان دور به ایران خواهد آمد، بی‌وای‌دی Qin است. Qin که در اصل “چین” تلفظ می‌گردد، نام اولین سلسله امپراطوری کشور چین است. این خودرو یک سدان کامپکت هیبریدی است که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد. مشخصات فنی و رفاهی بالای چین، در کنار قیمت مناسب باعث شد که این خودرو در مدت کوتاهی عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی کشور چین را کسب کند و این عنوان همچنان در اختیار این خودرو می‌باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ در مقام هفتمین خودروی پرفروش پلاگین الکتریکی قرار گرفت. چین نسخه پلاگین هیبریدی BYD Su Rui است و جایگزین مدل F3DM شده است که این خودرو اولین خودروی پلاگین هیبرید جهان بوده است که به‌صورت انبوه تولید شد.

BYD Qin
BYD Qin
BYD Qin
BYD Qin
BYD QIN Interior
BYD QIN Interior
چین از یک موتور درون‌سوز ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۵۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور با دو موتور الکتریکی ۱۵۰ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری همراه شده است که در مجموعه توانایی تولید ۲۹۱ اسب بخار و ۴۷۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. این مجموعه با یک جعبه‌دنده دوکلاچه همراه شده است که شتاب صفر تا صد این خودرو را به ۵.۹ ثانیه و مصرف سوخت آن را به ۱.۶ لیتر بر صد کیلومتر رسانده است. گستره الکتریکی چین نیز ۷۰ کیلومتر است.

مجموعه این اعداد به همراه قیمت ۳۱ هزار دلاری چین، اعدادی بسیار قابل توجه هستند و به BYD این اعتمادبه‌نفس را می‌دهند که آن در رقابتی‌ترین بازار دنیا، یعنی ایالات‌متحده آمریکا نیز عرضه کند. این خودرو در برنامه‌های کارمانیا برای تولید در ایران نیز قرار دارد.

آخرین خودروی بی‌وای‌دی که قصد معرفی آن را داریم، مدل تانگ است که نام بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سلسه امپراطوری چین را بر خود دارد. اگر نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های تانگ بیندازیم احتمالاً موافق خواهیم بود که این خودرو شایستگی چنین نامی را دارد.

BYD Tang
BYD Tang
تانگ در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه پکن رونمایی شد و در آن زمان توانست لقب سریع‌ترین SUV هیبریدی جهان را کسب کند. دلیل کسب این عنوان، استفاده هم‌زمان از موتورهای قدرتمند و پیشرفته بنزینی و برقی بوده است.

BYD Tang
BYD Tang
تانگ بر پایه مدل S6 ساخته شده است و بنابراین همانند آن خودرو، شباهت‌هایی به لکسس RX دارد. در جلوی این خودرو هم جلوپنجره معروف کیا دیده می‌شود. اما همه این‌ها دلیل بر این نمی‌شود که نتوان تانگ را خودرویی جذاب و مدرن توصیف کرد.

BYD Tang
BYD Tang
این خودرو از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم استفاده می‌کند که توانایی تولید ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتورهای الکتریکی تانگ مشابه مدل چین هستند و هرکدام توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر را دارند. خروجی این مجموعه برابر ۴۹۸ اسب بخار و ۸۲۰ نیوتن متر در مدل ابتدایی تانگ می‌باشد. در نتیجه شتاب صفر تا صد این خودرو به ۴.۹ ثانیه در مدل ابتدایی می‌رسد. انتقال قدرت در تانگ توسط یک جعبه‌دنده ۶ دنده اتوماتیک به طور تمام وقت به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. بازه حرکتی تمام الکتریکی این خودرو ۸۰ کیلومتر است و مصرف آن در سیکل ترکیبی تنها ۲ لیتر بر صد کیلومتر می‌باشد.

سیستم تعلیق تانگ در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مستقل چند اتصالی می‌باشد و ترمزهای آن در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی می‌باشند. این خودرو همچنین از نسل دوم سیستم دوگانه BYD بهره می‌برد که به راننده اجازه انتخاب بین حالت‌های تمام الکتریک و هیبرید را می‌دهد. قیمت تانگ در بازار چین بدون در نظر گرفتن یارانه‌های دولتی برای خودروهای برقی، حدود ۴۸ هزار دلار است.

سخن پایانی:
هجوم بی‌امان برندهای رنگارنگ چینی به بازار کشور چیز جدیدی نیست و موجبات نگرانی بسیاری را نیز فراهم کرده است. خودروسازان دلیل همکاری‌های روزافزون خود با چینی‌ها را عواملی چون تحریم و مسائل مالی عنوان می‌کنند و تا حدودی نیز در این زمینه حق دارند. اما اگر قرار به حضور چینی‌ها در بازار ماست، چرا بهترین‌ها و مدرن‌ترین‌ها و باکیفیت‌ترین‌هایشان را انتخاب نکنیم؟


شاید بتوان در بین برندهای ریز و درشت چینی، بی‌وای‌دی را برندی دانست که شایسته این عناوین است. البته محصولات بی‌وای‌دی اصلاً محصولات ارزان‌قیمتی نیستند. چراکه کیفیت و تکنولوژی در هر جایی از جهان هزینه دارد و احتمالاً در صورتی که این خودروها با مشخصات فنی و رفاهی کامل در ایران تولید شوند، قیمتی در بازه خودروهای کره‌ای یا حتی ژاپنی خواهند داشت. لازم به توضیح است که BYD چین در بازارهای جهانی قیمتی برابر تویوتا پریوس دارد و با پولی که برای خرید یک BYD تانگ مورد نیاز است، می‌توان کامل‌ترین نسخه BWM X3 را خریداری کرد. این چالشی است که برند بی‌وای‌دی در بازار کشورهای توسعه یافته با آن روبرو خواهد بود و باید ببینیم که آیا تکنولوژی پیشرفته و مشخصات فنی کم‌نظیر محصولات بی‌وای‌دی خواهد توانست آن را به برندی جهانی مبدل سازد یا خیر؟


اما در داخل کشور ما و با توجه به دید منفی که نسبت به خودروهای چینی وجود دارد، نیاز است که در قیمت‌گذاری این محصولات با دقت و حساسیت بالایی عمل شود و همچنین کیفیت تولید، فروش و خدمات پس از فروش به گونه‌ای باشد که بتواند رضایت کامل مصرف‌کنندگان را فراهم سازد. در غیر این صورت احتمال این‌که این برند علی‌رغم همه شایستگی‌هایش، در بازار با شکست روبرو گردد، وجود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چنیها ظاهرشون خوبه اما کیفیت و استهلاک و زمان مشخص مینکه البته تجربه تو خودرو سازی حرف اول و میزنه که اونو شرکت های چینی با 10 سال قدمت ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      BYD برند معروف شناخته شده ایه در دنیا برخلاف خیلی از خودرو ساز های چینی قابل اعتماده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. zippo

        ۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        به گزارش ایسنا شهریور ماه امسال تولید لیفان 620 با موتور 1800 سی‌سی با کاهش صد درصدی از 1572 دستگاه در شهریور 1393 به صفر رسید.

        در این مدت تولید لیفان X60 با کاهش صد درصدی از 923 دستگاه در شهریور 1393 به صفر رسید.

        شهریور ماه امسال تولید جک J5 با کاهش صد درصدی از 1303 دستگاه در شهریور 1393 به صفر رسید.

        دوران این ماشین های بی کیفیت و به دردنخورچینی دیگه به سر اومد تو کشور ما
        هر کی هم بخره صاحب اول و اخرش حودشه و حتی ممکنه تا 20میلیون تومن افت کنه مثل چیلی
        کار همشون تمومه
        چینی خا کلن همه به درد نمیخورن با خر برند و هر مارکی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (70 ديدگاه)

          خوب این طبیعیه که تولیدشون متوقف شده چون بازار راکده شما اگه یه نگاهی به امار واردات و پلاک گذاری ماشینای دیگه هم کنید متوجه اوضاع میشید در ضمن با این سیاست گذاری ابلهانه یا مرموزانه ای که دولت با تدبیر ما در پیش گرفته چینی ها در ایران ماندگارند تعرفه واردات بالا در کنار خودرو های از رده خارج به اصطلاح تولید داخل خودش گواهی بر این ادعا است دولت روحانی با این تدبیر ما را نا امید کردند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. parker

          ۲ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (20 ديدگاه)

          نه بابا تولیدات داخلی خیلی خوبه با این نظرات معلومه اصلا ماشین چینی سوار نشدین
          واقعا جای تاسف داره که خودرو سازان چینی با ده پانزده سال سابقه چنین خودرو هایی میسازن و اما ما ….
          بهتره الکی نظر ندیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. shahin

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (13 ديدگاه)

          دوست عزیز…کرمان موتور خودش از خط تولید داره خارجشون میکنه
          نزدیک 5ماهه که دیگ واسه 620 ثبت نام نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. hitler

      ۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      دوستان یک سوال دارم
      هایلوکس 2016 بر اساس گزارشات رسمی هیچ موتور 2.7 لیتری بنزینی نداره
      ولی الان ایران وارد شده(علیرغم ممنوعیت)و روش نوشته 2700VVTI
      نظرتون چیه؟آیا بازار خاورمیانه از همون موتور سابق استفاده میکنه؟
      آیا 2015 هایی که دستشون مونده رو فیس لیفت کردن؟
      آیا 2700سی سی واس 2016 در نظر گرفته شده؟
      اگه آره مشخصاتش چیه؟قدرت ُگشتاور اینا
      ممنون میشم جواب بدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (752 ديدگاه)

        خیر خودروهای تجاری شامل این ممنوعیت نیستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. بهراد

      ۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      چینیا به جای اینکه خودشون تجربه کنن از تجربه شرکت هایی مثل تویوتا و بی ام دبیلیو استفاده میکنن تا به بهترین حالت ماشیناشون رو استفاده کنن البته همه شرکتاش اینطور نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. parker

        ۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (20 ديدگاه)

        و این یک مزیت محسوب میشود اگه منطقی تفکر کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مصطفی

      ۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      از مدیریت سایت تشکر می کنم که به خاطر عزای حسینی فضای سایت را سیاه پوش کردند.
      فقط یه چیزی اونم اینکه تبلیغ آرین موتور جلوی عبارت هیهات من الذله را گرفته و بعد از بارگذاری کامل سایت قابل دیدن نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. وحید

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خجالتم خوب چیزیه
    متاسفم واسه کرمان موتور دارند به سوی قهقرا می رند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. yas

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    فک نکنم حالا حالا هایبرید تو ایران جا بیفته چون تویوتا کمری هایبرید و لکسوس CT هم اومدن و با اینکه مونتاژ نبودن و ژاپنی هم بودن اونقدری که باید فروش نکردن و در ضمن قیمت سی و یک هزار دلار هم به نظرم برای یه چینی غیر منطقیه چون تو خارج میشه هم قیمت یه کمری و … و… تا ماشین خوب امریکایی و اروپایی و کره ای دیگه که فک نکنم منطقی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      به خاطر این که مدل های هیبریدی هرچقدر هم که تسهیلات براشون درنظر گرفته بشه قیمتشون بسیار بالا است و این که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای هیبریدی بسیار بسیار بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mohsen

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    همین کم بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. a.lee

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من تو چین مدل الکتریکی این برندو سوار شدم واقعا قابل رقابت با نمونه های ژاپنی وکره ایی هست و کیفیت خیلی خوبی داره وتوی برندهای معروف جهانی از درجه خوبی برخورداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دیگه داره حالم از این همه ماشین چینی بهم میخوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    وای بازم ی اشغال دیگه…اینا کجا وماشینای زاپنی وکره ای واروپایی وامریکایی کجا…اصلا طراحیشونم ضایعست
    کیفیتم فقط تا دو سه سال اول خوبه بعد اشغال …ایمنی هم تو چینیا مثل ایران کیلوچنده
    بخدا حق ماایرانیا این اشغالای چینی نیست که حتی خودمردم چین هم سوار اینانمیشن…دقیقا مثل گوشیا چینی هست…قیمت پایین..بدون کیفیت…بدون ایمنی…فقط ی ظاهردان وبس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      آقا 30 هزار دلاره من نمیخوام اینو زوره! ماستانگ بیارین 30 هزار دلار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رامتین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    حالم از هر چی چینی، آدم چینی، فیلم چینی و… بهم میخوره. این همه مساحت را خدا به کی داده. اگه بجای این کشور، آلمان در اونجا بود، الان بیشترین مراوده را با ما داشت و اوضامون بهتر بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۳۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      چین 1.4 میلیارد جمعیت داره آلمان 80 میلیون چی رو با چی مقایسه می کنی!آلمان 200 سال سابقه صنعتی داره چینی ها فوقش 50 سال! تازه کسی باید به چین ایراد بگیره که خودش حرفی برای گفتن داشته باشه نه ماها که 200 سال از دنیا عقبیم و هشتم گرو نه مونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رافال

        ۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        ۲۰۰ سال عقبیم؟ یعنی چون عقبیم اختیار بازار خودمون رو هم نداریم؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. kevin7360

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    برندهای چینی اگه تا حالا تو ایران موفق شدن ماشین بفروشن فقط به خاطر این بود که خودروسازهای معتبر جهانی تو ایران نبودن اما حالا که شرایط عوض شده دیگه بازی کردن با کارت چینیها قمار دو سر باخته آینده نزدیک اینو ثابت خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حميد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نمی دونم چرا اینقدر مدل چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. armin

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    من فقط کشته طراحی اون چراغ عقب تخیلیشم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حالا یکی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    از چند جهت این کار کرمان موتور بسیار زیرکانه و درست بوده:
    1-دست روی برندی گذاشته که از لحاظ کیفیت و تکنولوژی بسیار درسطح بالایی قرار داره
    2-از لحاظ ادامه همکاری با توجه به اینکه طرف قرار داد چین هست در هر شرایطی از تنشهای بین المللی در امانه و مثل هیوندا و پژو ناگهان دستشون رو تو پوست گردو نمیذاره
    3-باتوجه به اینکه باید برای واردات این ماشین یوان پرداخت بکنه نه دلار؛ و با توجه به پایین اوردن ارزش یوان توسط دولت چین برای افزایش صادرات، این ماشین میتونه با قیمتی بسیار پایینتر از همرده.های مطرح خودش که در سطح جهانی قیمت مشابهی دارن وارد بشه . به عنوان مثال برای این نکته میتونید قیمت جهانی توسان و اسپورتیج و ام.جی جی.اس رو با قیمتی که در ایران ارائه میشه مقایسه کنید تا متوجه عرض بنده بشید
    البته قیمت تمام شده اون برای مشتری بستگی به اشتهای کرمان موتور داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر علی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      چه عجب بالاخره یه نفر اومد یه نظر کارشناسی داد بقیه که فقط میان…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. رضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    تانگه عقب جلوش شبیه پژو 2008

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست چجوری نظر میدن، تا حالا که هر مقاله ای درمورد خودروهای چینی قرار داده شد، اکثرا گفتن جالب نیستن، کیفیت ندارن، استهلاک بالایی دارن، قابل اعتماد نیستند و … حالا این مقاله میگه این برند چینی قابل اعتماده، هر کس نوشته خسته شدیم از برند چینی، فقط دیسلایک دریافت کرده، وضعیت رو مشخص کنین، پس از این به بعد، اگر یک برند چینی خوب کار کرد، بگیم خوبه و دیگه نگیم ای وای برند چینی، آخر باید چیکار کنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Arash-zr

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بعضی دوستان نژاد پرستانه صحبت میکنند، من عاشق چینی ها نیستم ولی واقعا درست نیست که در مورد نژاد یا مردم یک کشور دیگه اظهار نظر منفی بکنیم.
    فرقی نمیکنه ،همه انسان ها در هر جای این کره انسانند و قطعا حق انتخاب ندارن که کجا به دنیا بیان!
    یکم درست فکر کنیم.
    شرکت BYD شرکت پر آوازه ای و من اطلاعات جزئی ازش داشتم و میدونم که از سایر رقبای هم وطنش تا اینجای کار جلو تر بوده
    امیدوارم همه شرکت های سخت کوش و همینطور این شرکت به موفقیت های روز افزون برسند و حتا بتونن اعتماد مردم از سرتا سر جهان رو جلب بکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. shahmir

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اگه میشه با این قیمت x3 فول خرید چرا بی وای دی بخریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهر

      ۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اینجا انتخاب بین برند و تکنولوژیِ، جدا از بحث کیفیت البته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. interceptor

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    معلوم نیست این کرمان موتور به کدوم مقام سیاسی وصله که خودروهای چینی رو با انحصار و تنها یه سرهم بندی سطحی با تعرفه پایین وارد بازار ایران می کنه در حالیکه زاگرس خودرو و مرتب خودرو که مخصوصن اولی کیفی ساز بود و با وجود محصولات با کیفیت ورشکست شد ولی این کرمان موتور با تعرفه ۲۰ درصدی مونتاژ می شه و وضعش هی بهتر هم می شه و چنتا سایت تو ایران مث dande6 شدن رسمن تریبون چینی ها. سرمایه کرمان موتور از بدبخت کردن خریداران ایرانیش بابت افت قیمت محصولات ناشی می شه و گرانفروشی که داره بابت تعرفه پایین رانت آلود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر علی

      ۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقای عزیز شما به زاگرس خودرو می گی کیفی ساز . بعد به کرمان خودرو می گی سر هم بندی ساز !!!!!!
      بزار 2 تا مثال بزنم برات همین زاگرس خودروی کیفی سازتون خودروهای سانگ یانگش از زور بی کیفیتی تو انباراش خاک می خوردن یه سرچ تو همین اینتر نت بکنی بد نیست . اما کرمان خودرو تا سال 84 محصولات دوو مثل سی یلو و ماتیز رو می زد که هنوز بعد از گذشت چند سال از خوشنامیشون تو بازار چیزی کم نشده . کرمان خودرو در حال بستن قرار داد با ولکس واگن برای تولید گلف بود و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی 3 تا از محصولات فولکس رو هم در ارگ جدید نصب کرده بود (سال 83 )تا 2 سال فولکس گل برزیلی رو هم تولید کرد . هیوندای ورنا و آوانته از محصولات کرمان خودرو بودند تا قبل از تحریمها کرمان خودرو به سرعت داشت به سایپا و ایران خودرو نزدیک می شد . اما تحریمهای لعنتی که با بی کفایتی بعضی از مسئولان داخلی به کشور تحمیل شد باعث شد تا کرمان خودرو به شدت آسیب ببینه چون سرمایه گذاری های عظیمی برای شراکت با فولکس واگن کرده بود حتی سالنهای مونتاژو رنگ کرمان خودرو را سایپا و ایرانخودرو باید به خواب ببینن . کرمان خودرو از بد روزگار و به اجبار برای باقی موندن در کورس تولید مجبور شد به خودرو سازهای چینی روی خوش نشون بده ! فکر نکنید الان از تولید این محصولات چینی خیلی راضیه . خیر آقا . مشکل شما اینه که نمی تونین ببینین تو یک شهر دور افتاده از مرکز یه خودرو ساز داره با استانداردهای جهانی خودرو تولید می کنه . مشکل فقط اسم کرمان روی این خودرو سازیه و بس . فکر نکن ما نمی فهمیم . انشالله بعد از رفع تحریمها کرمان خودرو به سراغ شرکای سابقش هیوندا و فولکس واگن می ره البته اگر 2 فرغون ساز جاده مخصوص بذارن خودروهاش یا قیمت واقعی به بازار بیان .ورشکستگی زاگرس خودرو هم از بی کفایتی مدیرانش بود که سراغ گمنامترین و بی کیفیت ترین خودرو ساز کره رفتن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. interceptor

        ۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (61 ديدگاه)

        واقعن این متنت یه تومار کامل بود و دفاع کامل تون از کرمان موتور این برداشت رو می ده که شما مسول فروش یا دست کم کارگر خط تولید(ببخشید مونتاژ! خخ) این کمپانی معظم! هستید.
        فعلن هم که بیشتر چینی های بازار سوغاتی این مونتاژکار هستن
        در ضمن شریک زاگرس proton بود که کره ای نیست، مالزیاییه و صاحب بیشتر سهام شرکت مهندسی Lotus انگلیس بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. محمد

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    نمیدونم این کسایی که طرفداری ماشینای مزخرف چینی رومیکنن چ فکری میکنن…!!!
    فقط باید بگم تاحالاهیچ وقت سوار ماشین اروپایی..امریکایی..زاپنی وکره ای نشدن…همین…متاسفم واسشون
    اخه این اشغالای چینی ارزش نظردادنم ندارن والا
    ولی توایران درنبود برندهای معتبردیگه مردم مجبور به خرید این چینیا شدن…معلومه کسی که ازپراید وپزو سواری یباره بیاد سوار ام وی ام ولیفان بشه فکرمیکنه خبریه…درحالی که اگه یبارسوار ماشینزاپنی واروپاایی وامریکایی بشه حاضرنیست نگاه این چینیا مزخرف کنه
    باورود خودروسازهای معتبردیگه به کشور کل صنعت این چینیا به شکست میخوره همین الانم بامشکل روبه روشدن
    مردم ایرانم متسفانه عقلشون به چشمشونه…فقط ظاهربین هستن ودنبال امکانات وبس…هیچ وقت نمیگن کیفیت این خودرو چیست…ایمنی داره یانداره…چقدرمعتبرهست توسطح دنیا…
    واین فقر فرهنگی وعقب موندگی ماهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهراد

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستانی که در مورد کیفیت این شرکت اظهار نظر منفی میکنن باید بدونن که خط مونتاژ مدل های بی ام دبیلیو سری 7 و سری 3 در آسیا در اختیار این شرکت هست پس کیفیت بی ام دبیلیو سری هفت مانند دیگر خودرو های این شرکت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      داری میگی مونتاژ مونتاژ یعنی قطعه رو یکی میده نقششم میده دستگاهشم میده این فقط سرهم میکنه نه اینکه بیاد قطعات سری 7 رو بزنه بعد سرهم کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. سعید

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اگر به منطقه ویژه اقتصادی شهر بم سری بزنید ، می بینید وسط بیابون و نزدیک شهر کوچولو بم ، یک جایی رو تابلو زدن و گفتند اینجا منطقه ویژه اقتصادی است ، ما این رانت رو ایجاد کردیم و می خواهیم نخل دارها و پرتقال کارهای این منطقه را خودرو ساز کنیم ؟ ! بعد یک چند تا شرکت ، خودرو سازی کرمان ، راین خودرو ، خودروسازی بم تاسیس کردند و خودروهای خارجی رو مونتاژ می کنند و یک لا پهنا به دیگر استانها می فروشند ؟! الا ماشاا… همه هم تو خط چینی هستند ، خط و خطوط کج و معوج ، چشم و چراغ آنچنانی و … این مردم بیچاره ایران هم که زمانی پیشرفته ترین خودرو جهان ( کادیلاک سویل ) در کشورشون مونتاژ می شد ( دارای کامپیوتر مرکزی ) حالا مجبوراند شاهد حجوم قوم بربرها به ایران باشند . خدا به داد همه برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سعید

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من در جایی بودم که هم دانشجویان چینی ، عرب و هم ایرانی زیاد بود. دانشجویان ایرانی فقط قلیون می کشیدن، عرب ها همش حرف می زدن و چینی ها فقط درس می خوندن. خیلی جالبه آفتابه هم نمی تونیم بسازیم اما چنان از دست ساخته های دیگران بدون هیچ تخصصی تعریف کرده و یا آنها را تخریب می کنیم که گویی ما در جایگاهی رفیع تر از همه آنها ایستاده ایم. چه مردم مفلوکی هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محسن96

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ماشین چه خوب باشه چه بد هر چی که باشه->مهم ترین دلیل فروش قیمت گذاری درست و صحیح هست تو ایران مردم عقلشون تو چشماشونه! مثلا اگه این ماشین های هم قیمت برند های ژاپنی و کره ایی باشه به هرکی بگید اینو خریدید بهت میخندن تازه شایدم بگن دیوونه ایی، در کل ماشین های مونتاژیمون هیچ کذوم قیمت گذاری درستی نشدن و اصلا به نفع مصرف کننده نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sunmartin

    ۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    خوشبختانه در اینمورد ملت ذهنشون بازه و تمایلی به خودروهای چینی ندارن شرکت های مونتاژ کار هم بجای چین برن با کره ای ها ژاپنی ها کار کنن چون ظاهرا تحریم ها برداشته شد و الان دستشون بازه اما چه میشه کرد جنس چینی سود بالایی داره و به مذاق حضرات خوش اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. h112

    ۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..
    اول اینکه اینقدر از این چینی ها دفاع نکنید باوا…
    اگه چینی ها هم دستشون از بازار کوتاه بشه …اون موقع مجبورا برن سمت خودرو های کره ای و ژاپنی…
    یعنی خداییش حاظرین خودرو چینی سوار بشید و بقیه رو بگذارید کنار؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. hamid bahadori

    ۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا کاری ندارم فعلا برند چینی به رقبای دیگه نمیرسه درست ولی پیشرفتشون فوق العادس واقعا دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ش

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این آخریه قشنگ تر از همه شونه خدا کنه اینو بیایرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. راد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خواهشا این براردای چینی رو دستکم نگیرید خیلی از اختراعات بشر یا چینی یا سر منشاش چینیه مثل شیشه، اسکناس باروت ،و… ولی یه چند وقتی رفتن دنبال کمونیست وماویسم افتادن به گدایی حالا دو دهه است افتادن تو اتوبان خرد ودارن تخت گاز میرن ،من چند سال پیش یه هواکش مال مغازه نانوایی پدرم مال 50سال پیش گفتم این باید آلمانی باشه که تا حالا کار میکنه وقتی پاکش کردم دیدم زدهmade in chinaحالا شما بشینید بگید جنس چینی فلان و… اونا دیدن راهشون اشتباه تصحیح کردن ما فقط ایراد میگیریم سه سال پیش هواوی شیاومی ،میزو کجا بودن ،حالا کجاهستند آدمی که فقط نوک دماغشو میبینه یه متریشو نمی بینه چه برسه به دنیا .چینیها با اون چشمای تنگوشون دل های گنده ای دارن شما اگر یه مقدار از سیاستهای بیزنسی چینیها اطلاع داشته باشید.نظرتون خیلی تغییر میکنه .مثلا کمپانیهای چینی شرکتهای کوچکتر رو زیر پر وبال خودشون میگیرن وحمایت میکنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م ج

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      در ضمن کتونی ها وشلوار و…خیلی چیزای دیگه خوبی هم داشتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. دادا

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    عجب ملتی هستیم.اکثرمون دانشمند مغز.آی حرف .میزنیم آی .بعضیا شلوارشونو بالا نمیتونن بکشن.بد بیا چه حرفایی میزنن.بابا این همه بیشرفت رو واقعا نمیبینی.حالا خیلیاشون دولتین.بابا کمی به خودون بیاین.کمتر باد بادی حرف نزنید.چشاتون رو وا کنید ببینید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهدی

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تقریبا بیشتر کامنت ها رو خوندم دوستان توجه کنید المان با هشتاد میلیون (تقریبی) ایران هم با همین جمعیت و چین با حدود بیست برابر این دو کشورجمعیت داره. سالها ایران با عنوان اینکه کشور ثروت مندیه و پول نفت بی حد و حساب اجازه نداد به فکر اینده باشیم مثل حمایتهایی که یک پدر پولدار از فرزندش میکنه و خیلی بعید به نظر میرسه که اون بچه بتونه بصورت مستقل و ریشه دار سر پا بمونه. مصرف کننده امروزایرانی مثل ماهی داخل ا کواریم میمونه که تمام دنیاش طول و عرض اکواریمه بازار انحصاری باعث شد اینطور فکر کنیم که خودرو یعنی همینایی که اینا میسازن اما تو چند سال اخیر با توجه به دسترسی مردم به اطلاعات در تمام دنیا شرایط عوض شده و مردم تفاوتها رو می دونند و دیگه زیر بار قیمت بالا و کیفیت پایین نمی رن و اینکه خودروی چینی داره تو ایران جولان میده بخاطر بی کفایتی تولید کننده های داخلیه که نتونستند از این ثروت(( بازارهشتاد میلیونی)) استفاده کنند بنا براین کاملا طبیعیه که بازار واگذار میشه . اما چرا چینیها ؟ خوب اگه قدرت خرید مردم بالا بود قطعا چینی ها هیچ وقت فکر ورود به ایرا رو به سرشون راه نمی دادند و اما چرا مردم چینی رو حتی برابر قیمت ایرانی یا گرونترهم که باشه ترجیج میدن؟ دوست عزیزی که همش میگی چینی اشغاله نظرت در مورد تولیدات وطنی چیه ؟ ایا دو تا شو داشتی و سوار شدی ؟
    خدا وکیلی اگه سوار شدی کدومش سر تر بود . کدوم ماشین چینی سالی سه بار واشر سر سیلندر می سوزونه؟ ایران خودرو بعد از این کمپینگ و بحران بی سابقه میاد میگه قول میدیم که خودروها 10000 کیلومتر اول به تعمیرگاه مراجعه نکنند این یعنی کیفیت ؟
    من نماینده و یا کارمند هیچ شرکت و یا مونتاژ کننده چینی نیستم و لی یه ماشین چینی دارم که هفت سال و سه ماه به تعمیرگاه برای خرابی مراجعه نکرده با 100000 کیلومتر کارکرد
    فقط دو بار لنت عوض کردم و دوبار تسمه تایم و یه بار هم همه تسمه ها و شمع
    درسته چین خیلی کم سابقه داره تو تولید خودرو ولی بینهایت داره زحمت میکشه که شکم یک و نیم میایارد نفر رو سیر کنه چون نه نفت داره نه هیچ ثروت دیگه ای الا پشتکار
    اما بقول یکی از دوستان که اشاره کرد یا این مثل افتادم (ازموده را ازموده خطاست) چرا راهی را بقیه خودرو سازهای پیشکسوت رفتند دوباره بره داره سعی میکنه از تجربیات اونا استفاده کنه و اگر بخوایم مقایسه کنیم ایران با حد اقل سه برابر سابقه بیشتر در تولید خودرو نتونست اینکارو بکنه . نباید چینیها رو سرزنش کرد بلکه سرزنش مال اوناییه که نتونستند از این فرصت استفاده کنند و امیدوارم روزی برسه که شرایط کاملا رقابتی بشه و قدرت خرید مردم اونقدر بالا بره که حق انتخاب داشته باشه نه از روی بی پولی انتخابی بین بد یا بدتر داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. راد

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بحث درمورد کیفیت یک محصول یه چیزه بحث سر موارد دیگه یه چیز شما یه پفک رو اگه گذاشتن جلوتون بعد فقط تونستی یه نقد منصفانه ارایه بدی ،انوقت میشه رونظرت حساب باز کرد.وقتی ما خودمون درک درستی ازشرایط نداریم تقصیر چینیها چیه ما تکلیفمون با خودمون روشن نیست که مونتاژ کاریم .خودمون میسازیم کپی کاریم،سمبلکاریم.ولی چینیها دقیقا میدونن کجای قضیه هستند .در ضمن آدم هر چقدر بتنونه سر دیگران رو کلاه بزاره سرخودشو نمیتونه گول بماله.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا